Jaunākais izdevums

Par spīti kopējam pārdošanas kritumam visā autotirgū Baltijā, Volkswagen šogad spējis palielināt elektroauto pārdošanu aptuveni 12 reizes, turklāt daudz elektroauto pārdotas arī Latvijā.

Tā “Moller Baltic Import” tiešsaistes preses konferencē informēja VW zīmola vadītājs Justs Nekrošus.

Latvijā arī pērk elektroauto

Šogad VW populārākais zīmols bijušas elektriskās automašīnas. Pārdošanas rezultāti pieauguši visās Baltijas valstīs – vidēji 11 mēnešos par 11,55%. “Tas prasa papildu darbu un izmaiņas pārdošanā, jo ir nepieciešama klientu apmācība, darbs ar klientiem pēc auto iegādes. Nākotnē mēs skatāmies optimistiski un domāju nākošajā gadā elektroautomašīnu pārdošana turpinās augt,” tā J. Nekrošus.

Visvairāk šogad pasūtītas un piegādātas automašīnas ar 340 km nobraukumu bez uzlādes. Pasūtījumi veikti arī uz 2021. gadu un pirmās piegādes sāksies jau janvārī. Liels pieprasījums šogad bijis pēc hibrīd auto, kas būvēts uz VWGolf8 bāzes. Pārdevēji prognozē, ka nākamgad šīs mašīnas būs vēl vairāk pieprasītas.

J. Nekrošus informēja, ka visvairāk elektroautomašīnu pārdotas Lietuvā, pateicoties valdības subsīdijām izaugsme ir pamanāma. Arī Latvijā VW elektroautomašīnas tiek pārdotas, neraugoties uz to, ka tieša valsts atbalsta to iegādei nav. Kopumā pārdotas 260 vieglās elektroautomašīnas visās Baltijas valstīs. Nākošajā gadā ir plāns pārdot jau 800 elektroautomašīnas Baltijā.

Volkswagen Commercial Vehicles zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners atklāja, ka visā Baltijā pārdoti 27 e-Crafter mikroautobusi. Jautāts, kurā no valstīm bijušas lielākās piegādes – M. Zoltners norādīja, ka pirkumu veikusi kompānija DPD un visticamāk sadalījusi elektrobusiņus atbilstoši savām biznesa vajadzībām valstīs. Jāteic, ka šis ir viens no pirmajiem vērienīgajiem pirkumiem komerctransporta jomā, kad kāda no kompānijām izšķīrusies par elektrotransportu. Iepriekš aprēķini, kas nonāca DB rīcībā liecināja, ka tas ir iespējams tikai urbanizētā vidē, kur uzņēmumam ir iespēja veikt sava transporta uzlādes, bet ārpus pilsētām vēl aizvien ir krietni izdevīgāk lietot klasisko Crafter ar dīzeļdzinēju, ja runājam par VW piedāvāto komerctransportu.

DB jau rakstījis, ka tieši Latvija ir vienīgā no Baltijas valstīm, kur nav tieša finansiāla atbalsta elektroautomašīnas iegādei. Igaunijā valsts sniedz 5000 eiro lielu atbalstu jaunas elektromašīnas iegādei, bet Lietuvā ir 4000 eiro liels atbalsts jaunas elektromašīnas iegādei un 2000 eiro liels atbalsts lietotas elektromašīnas iegādei. Jāpiebilst, ka subsīdijas abās valstīs atbalsta vien dažu simtu elektroauto iegādi gadā.

Atgūstas no krīzes

Baltijas valstīs šā gada 11 mēnešos pavisam pārdotas 74 464 automašīnas, kas ir par 23% mazāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā, konferencē sacīja "Moller Baltic Import" izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde, norādot, ka gads bijis ļoti smags auto tirgotājiem, jo sevišķi šā gada martā un aprīlī.

Latvijā atbilstošā periodā pārdotas 14 578 automašīnas, kas ir par 25% mazāk nekā pērn 11 mēnešos. Vislielākais kritums bijis Igaunijā – par 30%. Salīdzinot kopējo pārdošanas statistiku redzams, ka šā gada janvārī Baltijā pārdotas aptuveni 9 tūsktoši automašīnu, bet aprīli mazāk par 3500. Septembrī situācija pārdošanā atgriezusies teju sākotnējā stāvoklī ar 8368 pārdotajām mašīnām.

Nākotni I. Grase-Ķibilde neprognozēja, norādot, ka situācija ir nestabila un jauni ierobežojumi aizvien vairāk rada ietekmi arī uz autotirgu. Volkswagen Commercial Vehicles zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners uzsvēra, ka komerctransporta piegādes šogad uz brīdi izzudušas vispār, jo slēgtas VW ražotnes Hanoverē un Poznaņā. Viņš izteica prieku, ka izdevies pasūtīto uzņēmējiem piegādāt un šā gada septembris bijis īpaši labs pārdoto auto ziņā. Jaunais komerctransporta piedāvājums Caddy5 jau šobrīd sevi ir attaisnojis un M. Zoltners aicināja izmēģināt šo auto testa braucienos. Kopumā komerctransporta tirgus daļa pārdošanā samazinājās no 15,7% 2019. gadā līdz 12,1% 2020. gadā.

Aprīlī vissmagākais kritums AudiAudi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka atklāja, ka Audi pārdošanas rezultāti Latvijā un Lietuvā aprīlī piedzīvojuši krietni lielāku kritumu nekā vidēji auto tirgū kopumā - 72% pret 2019. gada aprīli. Līdzīgi kā VW arī Audi zīmola auto pārdošana uzlabojusies septembrī. Covid ierobežojumu laikā un vasarā pēc tiem Baltijā pārdoti 29 Audi sporta modeļi. Arī Audi nākošajā gadā plāno vairāk pārdot elektroautomašīnas, tostarp hibrīdus ar pilnas uzlādes iespējām mājās, kuru pārdošana 2021. gadā varētu sasniegt pat 10% no kopējā pārdošanas apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar Circle K Latvija, Latvijas Auto asociāciju un VW Moller Auto Lidosta rīko ikgadējo auto nozares forumu AUTO 2020.

Šogad AUTO 2020 atzīmēs jau desmito pastāvēšanas gadu kopš norisinās ikgadēja nozares foruma veidā. Forums ik gadu pulcē nozares profesionāļus, viedokļu līderus, ekspertus un auto nozares entuziastus. Arī šogad forums rosinās nozares pārstāvjus pārrunāt auto nozares aktualitātes, tendences un apstākļus, kam var būt būtiska ietekme uz auto nozari turpmākajos gados.

Auto nozares industrijā 2020. gads ir bijis satricinājumiem pilns un kā tas viss beigsies – nav vēl zināms. Ir skaidrs, ka sekas būs jūtamas vēl ilgi visā pasaulē, tostarp, arī Latvijā.

Kā nozare attīstīsies tālāk? Un pats galvenais – kādā virzienā? Auto nozares attīstības stratēģija nav skaidra – kam tiks dota priekšroka? Elektroauto, CNG, hibrīdiem vai kam? Kas notiks ar novecojošo autoparku un kā valsts ilgtermiņā risinās aizvien lielo pieprasījumu pēc lietotajiem auto no Rietumeiropas ar dabai nedraudzīgiem dīzeļdzinējiem Latvijas iedzīvotāju pirktspējas dēļ? Auto industrija ir pilnībā atkarīga no valsts ekonomiskās attīstības un, Eiropas uzsāktā zaļā kursa ietekmē, tā piedzīvos paša lielākās pārvērtības, ka, savukārt, ietekmēs visas pārējās tautsaimniecības nozares.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar akumulatoriem darbināmi elektriskie transportlīdzekļi (BEV) vieglo automašīnu klasē jau ir pielīdzināmi iekšdedzes dzinēju automašīnām arī kopējo izmaksu ziņā, žurnālam "Dienas Bizness" norāda "Moller Baltic Import SE" e-mobilitātes vadītājs Baltijā Matīss Zemītis.

Igaunijā un Lietuvā elektroautomašīnu iegādei ir arī praktisks valsts atbalsts – jaunas elektroautomašīnas iegāde ir pat izdevīgāka nekā dīzeļa vai benzīna dzinēja mašīnas iegāde.

Kopējo lietošanas izmaksu (TCO – total cost of ownership) koncepts ir veids, kā pretstatīt elektroautomašīnas un iekšdedzes dzinēja automašīnas. Proti, tiek salīdzināti gan automašīnas iegādes izdevumi, gan izdevumi automašīnas ekspluatācijas laikā.

Elektroautomašīnas sākotnējā cena ir lielāka nekā līdzīgas jaudas iekšdedzes dzinēja automašīnas cena, tādēļ būtiskākais jautājums ir – cik ilgā laikā elektromotors atpelna cenas starpību un vai tas vispār iespējams?

M. Zemītis norāda – ja netiek nodrošināts valsts atbalsts nodokļu atlaižu vai iegādes subsīdiju veidā, galvenais elektroautomašīnu nodrošinātais ietaupījums rodas no zemākām ekspluatācijas izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru