Jaunākais izdevums

Saldumu zīmola SIA Taste Caps! apgrozījums gadu no gada aug par 20% un pērn sasniedza 120 tūkstošus eiro apgrozījumu

Uzņēmums arī nedaudz eksportē – aptuveni 10%. Nākotnes plānos ietilpst paplašināšanās, piemēram, iegādājoties konfekšu glazēšanas iekārtu, palielinot kapacitāti. Roku darbs saglabāsies, bet tas kļūs nedaudz ātrāks. «Mūsu lielais klupšanas akmens eksportā ir cena. Cilvēku darbs vienmēr ir krietni dārgāks. Ja gribam kaut ko eksportēt, mums jādomā, kur un kā varam samazināt cenas, saglabājot mūsu konfektēm raksturīgākās īpašības. Veiksmīgā apjomu palielināšanas gadījumā varam modernizēt ražošanu,» saka Ilze Garanča, SIA Taste Caps! īpašniece.

Pērn gada nogalē uzņēmums nozīmīgi mainīja iepakojumu. «Agrāk iepakojums bija sirsnīgāks un vienkāršāks, bet šobrīd tam ir jauna elegance un tas ir labāk pamanāms lielveikalos. Sapratām, ka tāds iepakojums, kāds mums bija, veikalu plauktos bija nemanāms. Tas derēja mazo veikaliņu koncepcijai, bet, kad jāuzrunā klients divās sekundēs, ejot garām plauktam, šis iepakojums bija par mierīgu. Tikai nomainot iepakojumu, pārdošanas rezultāti Stockmann ir pieauguši vairāk nekā desmit reizes. Ar to mēs uzreiz tirgotājam kļūstam interesantāki, viņi ir ar mieru ņemt plašāku sortimentu un esam uzsākuši sarunas arī ar Igaunijas un Somijas veikaliem,» atzīst I. Garanča.

Lieldienām SIA Taste Caps! korporatīvajiem klientiem uzņēmums sagatavojis krāsainas trifeles. «Līdz ar to, ka strādājam korporatīvo klientu segmentā, mums jābūt radošiem, jāspēj izdomāt kaut ko jaunu, kas ir ne vien garšīgs, bet arī interesants,» saka I. Garanča. Šajos produktos uzņēmums izmanto dabīgas šokolādes krāsas. Piemēram, zaļā iegūta no zaļajiem augiem, bet sarkanā no bietēm. «Izmantojam speciālās dabīgās šokolādes krāsas. Tāpēc mums nav zilās krāsas, jo to nevar panākt dabīgā ceļā. Tādējādi saglabājam dabiskuma koncepciju,» viņa teic.

Šobrīd SIA Taste Caps! tirdzniecība veikalos veido 30% no apgrozījuma, pārējais ir korporatīvie klienti. «Mums vēl ir, kur augt veikalos. Tāpēc liels akcents uz iepakojumu. Taču mums ļoti patīk darbs ar korporatīvajiem klientiem. Tas ir ļoti interesants un varam realizēt jaunumus krietni ātrāk, nekā lielveikalos, kur pārdošanas cikls ir lēns,» saka I. Garanča.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs "CAPS! Chocolate" savu sortimentu papildina ar meistarklasēm.

"Esam attīstījušies visās jomās - gan ražošanas apjomos, gan produktu piedāvājumā. Labi pieprasītas ir meistarklases. Domāju, ka šī niša - "nopirkt" sajūtas - ir šī brīža tendence tirgū," spriež Ilze Garanča, SIA "CAPS! Chocolate" īpašniece. Uzņēmums piedāvā šokolādes meistarklases, kuras izvēršas kā interesantas komandu sarunas. "Tāds ir meistarklašu mērķis - iepazīt vienam otru mājīgā, garšīgā kopā būšanā," tā viņa.

Pērn uzņēmums pārcēlās uz jaunām telpām Jaunajā teikā, kur šobrīd "CAPS! Chocolate" jau ir iedzīvojies. "Ražošanu var redzēt garāmgājēji - esam saņēmuši daudz komplimentus no vietējiem. Īpaši bērni labprāt stāv pie logiem un vēro. Manuprāt ražošana iedveš dzīvīgumu "rajonā", kā tas Teikā bijis izsenis," viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Taste Caps mandeļu mežģīņu cepumi

Laura Mazbērziņa, 19.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls db.lv piedāvā ieskatīties mandeļu mežģīņu cepumu tapšanas procesā uzņēmumā «Taste Caps!».

Uzņēmums «Taste Caps!» ir dibināts 2010. gadā. Tas ražo šokolādes trifeles un mandeļu mežģīņu cepumus. Zīmola nosaukums ir saīsinājums no aicinājuma «Izbaudi notvertos mirkļus!» («Taste captured moments!»). Šobrīd uzņēmuma sortimentā ir 25 trifeļu veidi, kā arī mandeļu mežģīņu cepumi. Viss ir roku darbs un tiek ražots no dabīgām izejvielām.

Skaties arī citus ražošanas stāstus, klikšķinot šeit!

Uzņēmuma galvenie klienti Latvijā ir uzņēmumi, taču tā produkcija nopērkama arī veikalos «Stockmann», «Sky», «Rimi» stendā «Klēts» u.c. «Skatoties pēc apgrozījuma rādītājiem, mēs vairāk pārdodam konfektes, jo mūsu galvenā niša ir korporatīvās dāvanas. Šajā ziņā konfektes pārspēj cepumus,» saka Ilze Garanča, SIA «Taste Caps!» īpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Taste Caps! izveido savu veikalu

Anda Asere, 20.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads saldumu ražotājai SIA Taste Caps! sācies ar pārcelšanos uz jaunām telpām Rīgā, Jaunajā Teikā, kur apvienots gan veikals ar kafejnīcu, gan ražotne.

«Uzņēmuma izdzīvošanas likums prasa regulāri palielināt apgrozījumu. Pērn tas bija aptuveni 160 tūkstoši eiro liels, turklāt sasniegts vēl iepriekšējās 60 m2 telpās. Mums pēc iespējas ātrāk jāsasniedz 500 tūkstošu eiro apgrozījums. Būtu ideāli tam tuvoties šī gada laikā. Ja ne, tad nākamgad vajag apgrozīt jau 700 tūkstošus eiro. Mums priekšā ir labs biznesa izaicinājums. Jaunās telpas mūsu rokās ir ielikušas daudz labu instrumentu, lai to visu sasniegtu,» saka Ilze Garanča, SIA Taste Caps! īpašniece. Pērn uzņēmums «sarullēja» 251 tūkstoti konfekšu jeb trīs tonnas, kopā ar cepumiem – piecas tonnas saldumu. «Vēlamies šo apjomu daudzkāršot,» apņēmīgi norāda uzņēmēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

FOTO: Parīzes pārtikas izstādē SIAL Paris prezentē Latvijas ražojumus

Laura Mazbērziņa, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas galvaspilsētā Parīzē oktobrī norisinājās ikgadējā starptautiskā pārtikas izstāde SIAL Paris. Tā pulcēja vairāk nekā 7000 uzņēmumus no 109 valstīm, tostarp 35 uzņēmumus no Latvijas. Tie tika pārstāvēti piecos Latvijas nacionālajos stendos: gourmet, maizes un saldumu, BIO, gaļas, piena.

«Mēs esam mēģinājuši attīstīt eksportu bez izstādēm, un tomēr, lai gan finansiāli tas ir pārdomājams ieguldījums - esam nonākuši pie atziņas, ka izstādes var nest reālāko rezultātu. Mēs SIAL Paris 2018 piedalījāmies pirmo reizi. Nav iespējams uzreiz noteikt izstādes doto pienesumu Taste Caps! eksportam. Pat, ja neizveidotos sadarbība ar kādu eksporta partneri, mēs dažu dienu laikā saņemam atsauksmes par mūsu produktiem no tik daudzām pasaules valstīm. Mēs dzirdam un redzam tirgus tendences. Latvijas pārtikas ražotāji izceļas ar produktu ļoti augsto kvalitāti un izteiksmīgo garšu, jo komentārus par to saņēmām ne mazums,» saka Ilze Garanča, SIA Taste Caps! īpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

VID publiskos visus, kam nodokļu parādi pārsniedz 150 eiro

Zane Atlāce - Bistere, 21.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID), sākot ar šī gada 15.maiju plāno atsākt publicēt nodokļu parādnieku sarakstu, informē VID pārstāve Aļona Zandere.

Saraksts būs pieejams VID tīmekļa vietnē un tajā varēs atrast ikvienu saimnieciskās darbības veicēju, kā arī juridisku personu, kurai ir izveidojies nodokļu parāds, kas lielāks par 150 eiro. Kaut gan ziņas par konkrētu parādnieku ir iespējams saņemt jau tagad, līdz šim tik plašs nodokļu parādnieku saraksts netika apkopots un publiskots.

«Kā iestāde mēs vēlamies sabiedrībai nodrošināt maksimālu caurspīdīgumu. Gan uzņēmējiem būs vieglāk noskaidrot, kāda situācija ar nodokļu parādiem ir potenciālajiem sadarbības partneriem, gan arī privātpersonām būs pieejama ērta iespēja apskatīties, kādā situācijā atrodas uzņēmums, no kā tiek saņemts pakalpojums,» - skaidro VID ģenerāldirektore Ilze Cīrule.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) šodien publicētajā nodokļu parādnieku sarakstā ir iekļauti 52 909 parādnieki, kuru parāds sasniedz 1,202 miljardus eiro.

Ņemot vērā nodokļu maksātāju lielo interesi, VID no šodienas atsāka publicēt nodokļu parādnieku sarakstu, kas ir pieejams VID tīmekļa vietnē un tajā var atrast ikvienu saimnieciskās darbības veicēju, kā arī juridisku personu, kurai šā gada 7.maijā ir izveidojies nodokļu parāds, kas lielāks par 150 eiro.

Tāpat kā pērn septembrī, kad pēdējo reizi tika publicēts lielāko nodokļu parādnieku saraksts, arī maijā saraksta līderis ir mobilo telefonu vairumtirdzniecības uzņēmums SIA Tendem Neman, kura parāds pieaudzis no 43,742 miljoniem eiro septembrī līdz 58,818 miljoniem eiro šogad maijā.

Tendem Neman vienīgais īpašnieks ir Lietuvas pilsonis Nikolajs Siņagins. Atbilstoši VID lēmumam kompānijas saimnieciskā darbība pērn februārī apturēta, bet 2017.gada 4.aprīlī pieņemts lēmums par saimnieciskās darbības izbeigšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotājs "GMT beauty" sadarbībā ar saldumu ražotāju SIA "Taste Caps" radījis šokolādes konfektes ar kolagēnu.

Šāda ideja kosmētikas ražotājam radusies jau vasarā. "Pētījam kolagēna līnijai kosmētiskās izstrādes, un izdomājām, ka klientiem jālieto kolagēns arī iekšķīgi. Tad nu izpētījām šādu piedāvājumu veidus un secinājām - vajag piedāvāt ko interesantāku par tirgū esošo. Nolēmām piedāvāt kolagēnu kā "garšīgu skaistumu". Konsultējoties ar ārstiem un uztura speciālistiem sapratām, ka konfektes ir ideāli tam piemērotas," stāsta "GMT beauty" ražošanas vadītājs Jānis Graudiņš. Uzņēmums norāda, ka nekas līdzīgs mūsu tirgū netika piedāvāts, tāpēc tā bija brīva niša interesantam piedāvājumam.

Cilvēki pērk sajūtas 

Saldumu ražotājs "CAPS! Chocolate" savu sortimentu papildina ar meistarklasēm....

Kā norāda kosmētikas ražotājs, tad kolagēns cilvēka organismā sāk samazināties no 25 gadu vecuma, tāpēc šokolādes konfektes ar kolagēnu piemērotas visiem, kas vēlas saglabāt jauneklīgu izskatu un gaitu.

"Formula ir vienkārša un grezna vienlaikus. Izvēlējāmies šokolādes konfekšu ražotāju, kam kvalitāte ir pirmajā vietā + augstvērtīgi ingredienti + 100% roku darbs + gardums savienots ar hidrolizēta jūras kolagēna dienas devu 2.5grami," stāsta J.Graudiņš. Konfektes ražo saldumu ražotājs "Taste Caps".

Sekojot idejai: Taste Caps! izveido savu veikalu 

Šis gads saldumu ražotājai SIA Taste Caps! sācies ar pārcelšanos uz jaunām...

Vaicāts, vai konfektes tiek eksportētas J.Graudiņš stāsta: "Jāsaka, ka šim produktam izmaksas ir ļoti augstas, mēs viņu nosaucām par "greznu nepieciešamību", jo rūpes par sevi ir nepieciešamas, bet ar šādu izstrādājumu tas ir grezni. Mums jau ir izmēģinājuma pasūtījumi uz ārzemēm, jāskatās, kā tirgus šajā laikā uz šo piedāvājumu noreaģēs."

Kā top? Taste Caps mandeļu mežģīņu cepumi 

Biznesa portāls db.lv piedāvā ieskatīties mandeļu mežģīņu cepumu tapšanas procesā uzņēmumā...

Kosmētikas ražotāja nākotnes plānos ir turpināt attīstību. "Šo gadu esam daudz darījuši zīmola atpazīstamībā, un arī jau nākamā gada sākumā startēsim ar trīs pilnveidotām produktu līnijām: "The Essence" ikdienas sejas un ķermeņa kopšanas produkti, "Active& Sport" produkti fiziski aktīviem cilvēkiem, un jā, būs arī produkti matiem, jo arī tie veido mūsu izskata koptēlu. Tā kā esam lepni par paveikto, un savos plānos esam ambiciozi," pauž J.Graudiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Tehnoloģiju nozares līderu vērtējums: Minox ir simtgades dižākais izgudrojums

Jānis Vēvers, 16.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Simts gados kopš neatkarīgas valsts izveidošanas Latvijai bijis iemesls lepoties ar izciliem ķīmiķiem, biologiem, inženieriem un viņu spīdošajiem izgudrojumiem. To vidū ir medikamenti, kosmosa un informācijas tehnoloģiju risinājumi. Tomēr dižākais izgudrojums Latvijā ir VEF Minox fotoaparāts – vismaz tā uzskata šodienas tehnoloģiju nozares līderi.

Aicināti nosaukt trīs izcilākos Latvijas teritorijā kopš 1918.gada tapušos izgudrojumus, viņi kā pirmo piemin tieši Valtera Capa leģendāro fotokameru, kas savulaik izraisīja apvērsumu fotografēšanas pasaulē.

Juris Binde, Latvijas Mobilā Telefona prezidents

Konstruktora Valtera Capa radītais miniatūrais fotoaparāts Minox, šķiet, ir zināmākais no Latvijas izgudrojumiem. Savā laikā tas bija unikāls ar mazo izmēru un augsto fotogrāfijas kvalitāti un tika dēvēts par «spiegu kameru». Minox fotoaparātus no 1938. līdz 1943. gadam ražoja Valsts Elektrotehniskajā fabrikā (VEF), bet pēc 2. pasaules kara Vācijā tika nodibināta rūpnīca Minox GmbH. Minox ir zināmākais, bet ne vienīgais inovatīvais produkts, kas saistās ar VEF vārdu un spilgti iemieso tā inovāciju garu, ko šodien pārmanto no VEF saknēm izaugušais Latvijas Mobilais Telefons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB banka izsludina pieteikumu pieņemšanu Izaugsmes programmas trešajam ciklam

Db.lv, 31.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot pērn aizsākto Izaugsmes programmu uzņēmumiem, SEB banka ir izsludinājusi pieteikumu pieņemšanu programmas trešajam ciklam, kas notiks no marta līdz jūnijam.

Programmas mērķis ir palīdzēt uzņēmumiem sagatavoties straujai biznesa izaugsmei caur inovācijām un digitālajām tehnoloģijām. Programmas laikā 15 uzņēmumi gan vietēja, gan starptautiska līmeņa biznesa ekspertu un mentoru vadībā atklās jaunas biznesa iespējas, izveidos tām atbilstošu biznesa modeli, kā arī izstrādās sešu mēnešu rīcības plānu savu izaugsmes mērķu sasniegšanai.

Uzņēmumu izaugsmes programmu SEB banka īsteno sadarbībā ar vadības konsultāciju uzņēmumu Civitta Latvija.

SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars: «Ir daudzi uzņēmumi, kuri ir jau sasnieguši labus biznesa apjomus, vēlas augt tālāk, taču nezina, kā to izdarīt. Izaugsmes programmas uzņēmumiem galvenais uzdevums ir palīdzēt atrast savu ceļu. Pēc pirmajos divos ciklos iegūtās pieredzes esam pilnveidojuši programmas saturu, tādēļ esmu pārliecināts, ka trešā cikla dalībnieki saņems labāko iespējamo atbalstu, lai sagatavotos sava biznesa lēcienam uz nākamo līmeni!»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Inovatīvas kolekcijas monētas dizaina konkursā par labāko atzīts darbs Medus

Žanete Hāka, 07.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Bankas izsludinātajā inovatīvas eiro kolekcijas monētas dizaina konkursā 1. vieta piešķirta industriālā dizainera Artūra Analta darbam Medus, informē centrālās bankas pārstāvji.

Latvijas Banka konsultēsies ar konkursa uzvarētāju un kaltuvēm, kā šo ideju, izmantojot autora iecerētos materiālus, īstenot monētā.

Atklātajā konkursā kopumā tika iesniegti 42 darbi, ko vērtēja Latvijas Bankas monētu dizaina komisija. Artūra Analta darbi (ar devīzi Valters Caps un Daugava) bija starp godalgotajiem arī iepriekšējā, 2015. gadā rīkotajā inovatīvas monētas dizaina konkursā (šajā konkursā 1. vietu ieņēmušais arhitekta Mārča Kalniņa darbs Z134M 2016. gada nogalē pārdzima monētā Zeme).

Šogad konkursā 2. vieta piešķirta Mārča Kalniņa darbam H2OABC, bet 3. vieta – mākslinieka Artūra Šēnfelda darbam Zelta vērtības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

FOTO: Latvijas ražotāji savu produkciju demonstrē starptautiskā pārtikas izstādē Vācijā

Žanete Hāka, 10.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pārtikas ražotāji jau tradicionāli no 5. līdz 9. oktobrim piedalījās starptautiskajā pārtikas industrijas izstādē «Anuga 2019» Ķelnē, Vācijā, informē Zemkopības ministrija.

Šogad Latvijas ražotāji uz Ķelni veda sešus nacionālos kopstendus, kuros būs aplūkojama 31 uzņēmuma produkcija. Dzērienu hallē produkciju rādīja SIA «Dabas dots», SIA «Cido Grupa», SIA «Markol», «SIA «Ilgzeem», SIA «LKOM» un SIA «Nordic Food». Maizes un saldumu paviljonā produkciju vienkop izstādīja SIA «Lāči», SIA «Kārumu fabrika», SIA «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» un AS «Latvijas Maiznieks». Piena produktu hallē bbija uzņēmumu AS «Jaunpils pienotava», AS «Cesvaines piens», SIA «Top food», AS «Tukuma piens» un AS «Balticovo» produkcija. SIA «Salas zivis», SIA «Gaļas nams Ādaži» un SIA «Cēsu gaļas kombināts» savu veikumu rādīja gaļas produktu paviljonā. Bio un veselīgo produktu hallē varēja aplūkot SIA «Rāmkalni Nordeco», SIA «Felici», SIA «Lat Eko Food» un SIA «Milzu!» ražojumus. Sestais kopstends no Latvijas atradās delikatešu (fine food) hallē, un saražoto tur rādīja SIA «Zekants», SIA «Smartfoody», SIA «ZETZ», SIA «Pērnes L», «SIA «Pharmeko Lettland», SIA «Dimdiņi», SIA «Taste Caps!», SIA «Pure Chocolate» un SIA «Very Berry».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DB.lv sadarbībā ar LIAA un LMT Viedtelevīziju aicina šodien, 7. decembrī no plkst. 10.00 tiešraidē skatīties LIAA Biznesa foruma 2017 pirmās dienas lekcijas un diskusijas.

TIEŠRAIDE:

LIAA Biznesa forums norisināsies jau astoto gadu un tajā viesosies ārvalstu eksperti, lai sniegtu ieskatu pasaules tendencēs, dalītos savā pieredzē un iedvesmotu izmantot arvien jaunās iespējas, ko paver straujās pārmaiņas uzņēmējdarbības vidē.

PASĀKUMA PROGRAMMA:

10.00 Ievadvārdi

Andris Ozols, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors

Jaunākās tendences uzņēmējdarbībā un konkurētspējas celšanā

10.15 Pieredzes revolūcija (‘Stuffocation’ and the Experience Revolution)

Džeimss Velmans (James Wallman), futūrists, žurnālists, grāmatas autors (Lielbritānija)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pietuvojoties kādiem politisko vēlēšanu datumiem, sabiedrība tiek ierauta debašu maratonos, kuros tad attiecīgie personāži mēģina demonstrēt visas savas retoriskās spējas, lai palielinātu iespējamību nonākšanai pie varas vai tās grožu nosargāšanai.

Oktobris atnesis šādas debates ASV, kuru likme ir visai augsta. Par nākamo šīs valsts prezidenta amatu sacenšas pašreizējais ASV stūrmanis Donalds Tramps ar šī krēsla kārotāju no ASV Demokrātu partijas Džo Baidenu.

Atcerēties par auditoriju

Lai nu kā - līdz ar milzīgu uzmanību piesaistošajām ASV debatēm parādās daudz spriedumu un ieteikumu, kas saistīti ar panākumu gūšanu šādās viedokļu un pat ideoloģiju cīņās publiskajā telpā. Galu galā debates dod iespēju uzlabot savas pozīcijas kāda mērķa sasniegšanā vai patraucēt to darīt pretiniekiem.

Kā viens no pirmajiem ieteikumiem pie kādām debatēm parasti tiek minēta savas auditorijas definēšana. Piemēram, ziņu portāls Wired.com izceļ, ka politiķi brīžos, kad uz skatuves debatē par visdažādākajiem jautājumiem, necenšanās pārliecināt viens otru par savu argumentu pareizību. Viņu mērķis ir pārliecināt “notiekošā šova” skatītājus un klausītājus. Rezultātā arī argumenti un debašu stratēģijas tiekot strukturētas ap šo mērķi. Tādējādi arī visiem citiem, kuri piedalās publiskajās debatēs, parasti tiek ieteikts izvirzīt līdzīgu mērķi – pārliecināts skatītājus un kaustītājus nevis iesaistīties, piemēram, lieki emocionālā cīņā par sava oponenta balss iegūšanu, kas tāpat nekad, visticamāk, nenotiks.

Komentāri

Pievienot komentāru