Jaunākais izdevums

Drošības darbinieks Londonas Hītrovas lidostā saņēmis policijas brīdinājumu un viņam draud disciplinārsods par to, ka viņš neveikli koķetējis ar sieviešu dzimuma kolēģi, kura nejauši izmantojusi ķermeņa skeneri, atsaucoties uz amatpersonu sniegto informāciju, vēsta Reuters.

25 gadus vecais darbinieks esot izteicis netiklus komentārus, kad viņa 29 gadus vecā kolēģe Džo Margetsone (Jo Margetson) nejauši nostājusies vietā, kur notiek ķermeņa skanēšana. Jau vēstīts, šie skaneri rada attēlus, kuros cilvēks redzams kails.

Kā vēsta Reuters, šis, domājams, ir pirmais gadījums, kad saņemta saūdzība saistībā ar skanēšanu kopš ķermeņa skaneru ieviešanas Lielbritānijas lidostās.

Incidents norisinājies Hītrovas lidostas 5. terminālā. Dž. Margetsone stāstījusi, ka viņu notikušais ir psiholoģiski traumējis, tādēļ viņa informējusi policiju un savus priekšniekus - lidostas operatora BAA vadību. BAA pārstāve medijiem sacījusi, ka gadījums pašlaik tiek izmeklēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijā attīstību nosaka cilvēku skaits reģionā un tā ekonomiskās attīstības parametri, līdz ar to izaugsmes epicentri arvien vairāk pārvietojas Āzijas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dubaijas vērienīgie plāni kļūt par pasaules aviācijas centru bija dzirdami jau vairākus gadus. Tie aktualizējās brīdī, kad pieņemts lēmums par valsts ekonomikas diversifikāciju, to balstot ne tikai uz naftu, bet arī tirdzniecību, transportu un tūrismu. Pērn Dubaijai izdevies spert vēsturisku soli tuvāk šiem plāniem. Ar 71 miljonu apkalpotajiem starptautiskajiem pasažieriem tai izdevies Londonas Hītrovas lidostai, kas pērn apkalpoja tikai 68,1 milj. starptautisko pasažieru, nocelt pasaules noslogotākās lidostas kroni. «Hītrova zaudēja Dubaijai, jo varam piedāvāt savienojumus, kam Hītrovas lidostai pietrūkst kapacitātes,» Financial Times norādījis Dubaijas Starptautiskās lidostas vadītājs Pols Grifits. Tomēr jāpiebilst, ka kopējā pasažieru skaita ziņā Hītrova joprojām pārspēj Dubaiju, pērn apkalpojot 73,4 miljonus pasažieru. Turklāt gan Hītrovas, gan Getvikas (pērn apkalpoti 38,1 milj.) lidostas Londonā ziņoja par rekordlielu pasažieru skaitu 2014. gadā, jaunu maršrutu atklāšanu uz straujas izaugsmes tirgu Ķīnā un Meksikā. Dubaijas lidostas izaugsmes pamatā ir valstij piederošās aviokompānijas Emirates ekspansija, kas tika dibināta 1985. gadā. Šobrīd Emirates pieder pasaulē lielākā starptautisko pasažieru pārlidojumu lidmašīnu flote, nodrošinot savienojumus starp Rietumiem, Āziju un Dienvidaustrumāziju. Dubaijas amatpersonas cer, ka 2020. gadā lidosta jau apkalpos 98,5 miljonus pasažieru, nodrošinot 22% darbavietas Dubaijas emirātā un trešdaļu no tā IKP. Taču ar to izaugsmes plāni vēl neaprobežojas. Otra Dubaijas lidosta – Al–Maktoum International, kas sāka apkalpot pasažierus 2013. gadā, pēc pilnīgas pabeigšanas 2022. gadā būšot spējīga apkalpot 120 miljonus pasažieru, kas ir par 40 miljoniem vairāk nekā Hītrovas pašreizējais maksimums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Dubaijas lidosta pērn pasaulē lielākā pēc pasažieru skaita

BNS/INTERFAX, 13.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas starptautiskā lidosta 2014.gadā kļuva par lielāko lidostu pasaulē pēc starptautiskajos reisos pārvadāto pasažieru skaita, apsteidzot Londonas Hītrovas lidostu, vēstīja laikraksts The Financial Times.

2014.gadā Dubaijas lidosta starptautiskajos reisos apkalpoja 71 miljonu pasažieru, bet Hītrovas lidosta - 68,1 miljonu pasažieru.

Viens no iemesliem tam ir Hītrovas lidostas darbības jaudu pārslodze.

«Hītrova zaudē daudz reisu Dubaijai, jo mēs spējam apkalpot tos maršrutus, kuriem Hītrovai vairs nepietiek ietilpības,» paziņoja Dubaijas lidostas ģenerāldirektors Pols Grifitss.

Dubaijas lidostas kļūšana par lielāko lidostu atspoguļo arī Dubaijā bāzētās Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālās aviokompānijas Emirates Airlines straujo izaugsmi. Lidsabiedrībai šobrīd ir lielākā tālās distances lidmašīnu gaisa flote pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi cilvēki, kuri apmeklē Apvienotās Karalistes galvaspilsētu Londonu, ir pieraduši lidot pār Temzu pirms lidmašīnas nosēšanās. Taču mazāk nekā 10 gadu laikā lidaparāti varētu piezemēties salas lidostā pašā upes vidū, vēsta CNN.

Futūristiskā izskata, sešu skrejceļu lidosta uz mākslīgās salas iecerēta aptuveni 80 kilometru attālumā no pilsētas centra.

Konsorcija, kuru izveidojis Londonas mērs Boriss Džonsons, ieceres varētu izmaksāt 47 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 40 miljardus latu). Būvniecība varētu ilgt septiņus gadus.

Tā kā Hītrovas lidosta šobrīd darbojas ar 99% no tās jaudas, galvaspilsētai nepieciešami papildu skrejceļi, norādījis konsorcijs

Testrad.

Lidostas iecere upes vidū esot saistā ar vēlmi izvairīties no aviācijas trokšņa piesārņojuma, kas jau pašlaik ir problēma Londonā. London Britannia Airport vizualizācijās redzama ovālas formas struktūra ar skrejceļiem, kas atrodas vietā, kur upe paplašinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas Starptautiskā lidosta Hītrovas lidostai atņēmusi pasaulē noslogotākās starptautiskās lidostas titulu, ja ņem vērā pasažieru skaitu gada griezumā, ziņo BBC.

Apvienoto Arābu Emirātu lidosta paziņojusi, ka tā 2014. gadā apkalpojusi nedaudz zem 70,5 miljoniem pasažieru. Hītrovas lidostā pasažieru skaits bijis ap 68,1 miljonu.

Dubaijas lidosta norādījusi, ka tā sasniegusi «vēsturisku pagrieziena punktu».

Hītrovas lidosta jau gadiem cenšas palielināt kapacitāti, un tieši tas tiek minēts kā galvenais iemesls Dubaijas uzvarai. Dubaijas mērķis esot kļūt par aviācijas globālo centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BAA piekrīt pārdot Getvikas lidostu par 1.51 miljardu

, 21.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņu Lielbritānijas lidostu operators BAA ir piekritis pārdot Getvikas lidostu, kas ir otrā noslogotākā lidosta Lielbritānijā. Lidostu pārdos Global Infrastructure Partners (GIP) par 1.51 miljardu Lielbritānijas sterliņu mārciņu, ziņo BBC.

BAA informējis, ka ieņēmumi no pārdošanas galvenokārt tiks izmantoti parāda atmaksai.

Investīciju fondam GIP jau pieder Londonas Pilsētas Lidosta.

BAA tika dots rīkojums pārdot Getvikas lidostu, jo izmeklēšanā konstatēja, ka klienti cieš no konkurences trūkuma starp lidostām. Tam pieprasīts pārdot arī Stanstedas lidostu un Glāzgovas vai Edinburgas lidostu, bet BAA pret šo rīkojumu iebilst.

«BAA mainās, un šodienas paziņojums iezīmē jaunu sākumu gan Getvikas lidostai, gan BAA,» sacījis BAA vadītājs Kolins Metjū (Colin Matthews). Viņš piebildis, ka BAA tagad koncentrēsies uz Hītrovas un citu tās īpašumā esošo lidostu uzlabošanu.

Getvikas lidostas pārdošana, kura vēl jāapstiprina Eiropas Savienībai, varētu tikt pabeigta decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No saņemtajiem 125 Latvijas aviokompānijas airBaltic jaunā termināļa arhitektoniskajiem risinājumiem patlaban ir atlasīti vairāki varianti, kas nodoti izvērtēšanai arī plašākai sabiedrībai, liecina informācija airBaltic mājaslapā.

Db.lv jau vēstīja, ka arhitektiem koncepcija bija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas jaudu 7 - 8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādījuši arhitekti no 70 valstīm.

Konkursa žūrijā strādā britu arhitekts Markuss Lī, kurš pazīstams kā arhitekts Londonas Hītrovas 5.terminālim, kā arī Stirling balvas arhitektūrā saņēmējs par Madrides Barahas lidostas dizainu; īru izcelsmes inženiere, strādājusi arī pie Hītrovas lidostas 5.termināļa, Dervila Mičela; zviedru arhitekts, bijušais Zviedrijas arhitektu savienības priekšsēdētājs Oke Bejne; arhitektu biroja KUBS dibinātāja un līdzīpašniece Dace Putniņa; Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe un airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēcīgais sniegs pagājušā gada decembrī Lielbritānijas lidostu operatoram BAA izmaksājis 24 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 20 miljonus latu), atsaucoties uz kompānijas sniegto informāciju, vēsta BBC.

Hītrovas un citu lidostu īslaicīga slēgšana decembrī ietekmēja daudzus tūkstošus aviopasažieru.

BAA decembrī savās sešās Lielbritānijas lidostās apkalpojusi 7,2 miljonus pasažieru, kas ir par 10,9% mazāk nekā tajā pašā mēnesī pirms gada.

Kā vēstīts, miljardiera Ričarda Brensona (Richard Branson) aviokompānija Virgin Atlantic atteikusies maksāt nodevas BAA saistībā ar tā lēno reakciju, saskaroties ar lielajiem sniega nokrišņiem.

Saskaņā ar BAA sniegto informāciju kritums pasažieru pārvadājumos decembrī gandrīz pilnībā saistāms ar bargo ziemu.

Gadā kopumā BAA apkalpojusi 103,9 miljonus pasažieru, kas ir par 2,8% mazāk, salīdzinot ar 2009.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas premjers Gordons Brauns (Gordon Brown) devis «zaļo gaismu» ķermeņa skeneru ieviešanai Lielbritānijas lidostās, ziņo BBC.

Lielbritānijas lidostu operators BAA paziņojis, ka, cik iespējams ātri, šādus skenerus uzstādīs Hītrovas lidostā.

Taču BBC norāda, ka eksperti ir apšaubījuši skeneru efektivitāti tādu spridzekļu noteikšanā, kāds tika izmantots nesenajā mēģinājumā uzspridzināt lidmašīnu, kas ielidoja ASV pilsētā Detroitā no Amsterdamas.

Savukārt G. Brauns akcentējis, ka ir būtiski «virzīties uz priekšu» attiecībā uz atļautajām tehnoloģijām.

Savukārt žurnāla Aviation Security International redaktors Filips Baums (Philip Baum) norādījis, ka skeneri nav vienīgais un labākais risinājums. Viņš stāstījis, ka ir jārēķinās ar faktu, ka bumbu ir iespējams uzbūvēt pat lidostas veikalos arī pēc iziešanas caur skenēšanu. «Paturot to prātā, mums ir jāskatās uz cilvēka nodomiem, nevis uz to, kas viņiem ir līdzi,» akcentējis F. Baums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic pagarina termiņu balsošanai par 10 jaunā termināļa arhitektoniskajām koncepcijām par mēnesi līdz 5.decembrim. Starptautiskajā konkursā par airBaltic jaunā termināļa dizainu kopumā tika saņemtas 125 arhitektoniskās koncepcijas.

Arhitektoniskās koncepcijas vidē ir apskatāmas Laikmetīgā mākslas muzeja KIM telpās Spīķeros, Natālijas Jansones salonveikalā Riija, viesnīcā Radisson Blu Hotel Latvia, iepirkšanās centros Spice Home un Galleria Riga, un pašā Vecrīgas centrā – Doma laukumā, kā arī internetā aplūkot un nobalsot var airBaltic blogā Wingtips vietnē blog.airBaltic.com. Skices tiek attēlotas bez informācijas par autoru, ievērojot tādu pašu anonimitātes principu, kāds tiek piemērots visām arhitektoniskajām koncepcijām, kuras tika nodotas starptautiskai ekspertu žūrijai.

Šī starptautiskā konkursa mērķis ir piesaistīt pasaules līmeņa arhitektus, kuri var piedāvāt inovatīvu arhitektonisku un funkcionālu koncepciju jaunajam terminālim. Šī sākotnēji izstrādātā koncepcija jeb ideja tiktu izmantota kā pamats tālākajā termināļa kompleksa projekta izstrādē. Arhitektiem koncepcija bija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas kapacitāti 7-8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādīja arhitekti no 70 valstīm visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lielbritānijas lidostu operators BAA pērn cietis 317 miljonu zaudējumus

Lelde Petrāne, 22.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lidostu operators BAA 2010.gadā cietis 317 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (262 miljoni latu) zaudējumus, ko veicinājis vulkānisko pelnu mākonis, streiki un sniegs, ziņo BBC.

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju šo traucējumu dēļ zaudēti 2,8 miljoni pasažieru, jo īpaši Hītrovas lidostā.

Neskatoties uz zaudējumiem, kompānijas vadītājs Kolins Metjū (Colin Matthews) kompānijas sniegumu raksturojis kā spēcīgu. Viņš uz 2011.gadu raugās ļoti optimistiski.

BAA, kas pieder Spānijas Ferrovial, ir Hītrovas, Stanstedas, Edinburgas, Glāzgovas, Aberdīnas un Sauthemptonas lidostu īpašniece. Taču Konkurences komisija uzstāj, lai BAA pārdotu Stanstedas un Glāzgovas vai Edinburgas lidostas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Londonā Hītrovas lidostā izvieto ķermeņa skenerus

Elīna Jēkabsone, speciāli DB, 01.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā Hītrovas lidostā 1.februārī tika ieviesti ķermeņa skeneri, ko veicināja pēdējais musulmaņa terorista uzbrukuma mēģinājuma reisā no Amsterdamas uz ASV. Lielbritānija 22.janvārī paaugstināja terorisma draudu līmeni uz «augstu», kas ir otra augstāka terorisma draudu pakāpe, ziņo Reuters.

Hītrovas un Mančesteras lidostas ir pirmās Lielbritānijā, kurās tika ieviesti ķermeņa skeneri, savukārt pārējās lidostas tiek mudinātas sekot šo lidostu piemēram. Šomēnes ķermeņa skeneri tiks ieviesti arī Birminghamas lidostā.

Ķermeņa skeneri, ar kuru palīdzību caur drēbēm var redzēt ķermeni, radījuši sašutumu cilvēktiesību aizstāvju vidū, kuri uzskata, ka tiek veikti nesamērīgi kontroles pasākumi pret musulmaņu ceļotājiem.

Visiem pasažieriem nebūs jāiziet ķermeņa skeneru pārbaude, tas tiks lūgts tikai atsevišķiem indivīdiem. Ja pasažieris, kurš ir lūgts veikt skenēšanu atteiksies to darīt, viņam netiks dota atļauja lidot. Lielbritānijas valdība informēja, ka pasažieri, kuriem tiks veikta skenēšana netiks izvēlēti balstoties uz vecumu, dzimumu, rasi vai etnisko piederību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

BAA lidostās pasažieru skaits pieaudzis par 0,3%

Lelde Petrāne, 10.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku skaits, kas izmantojuši Lielbritānijas lidostu operatora BAA lidostu pakalpojumus šā gada jūlijā, pieaudzis par 0,3% līdz 10,9 miljoniem, ziņo MarketWatch.

Saskaņā ar BAA sniegto informāciju Hītrovas lidostu izmantojuši 6,7 miljoni pasažieru, kas ir pieaugums par 3,5%, salīdzinot ar to pašu laika posmu iepriekšējā gadā.

BAA īpašnieks ir Spānijas celtniecības gigants Ferrovial.

BAA piederošās lidostas:

Hītrovas lidosta

Stanstedas lidosta

Edinburgas lidosta

Glāzgovas lidosta

Aberdīnas lidosta

Sauthemptonas lidosta

Neapoles lidosta

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lielbritānijas noslogotākā lidosta izvēlas AS Valmieras stikla šķiedras meitas uzņēmuma produktu

Dienas Bizness, 08.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotā stikla šķiedras auduma tekstilmembrāna Atex tiek plaši izmantota Hītrovas lidostas jaunā termināļa būvniecībā, proti, griestu pārsegumā aptuveni 50 tūkstošu m2 platībā.

Pēc lidostas informācijas, jaunā termināļa ēka tiks atvērta 2014.gada 4.jūnijā.

«Mūsu meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotās produkcijas izmantojums tik sabiedriski nozīmīgā satiksmes mezglā kā Hītrovas lidosta viennozīmīgi ir liels sasniegums. Tas apliecina mūsu uzņēmuma ražotās produkcijas atbilstību mūsdienu modernās pasaules līmeņa kvalitātes prasībām,» norāda AS Valmieras stikla šķiedra valdes priekšsēdētājs Andris Oskars Brutāns.

Šis ir viens no apjomīgākajiem projektiem, kurā tiek izmantota Valmiera Glass UK Ltd izstrādātā Atex tekstilmembrāna.

Kā daži no pēdējiem projektiem, kuros pielietotas Atex tekstilmembrānas, AS Valmieras stikla šķiedra min Zénith de Strasbourg daudzfunkcionālā arēna Francijā, Shanghai Expo izstāžu ēka Ķīnā un Vācijas uzņēmuma Sedus Stoll izpētes centrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labāka pacelšanās un nosēšanās laika saskaņošana ir galvenais faktors, lai risinātu noslogotības problēmu lielākajās lidostās, liecina ES ziņojums, vēsta guardian.co.uk.

Eiropas noslogotākās lidostas varētu apkalpot par 28 miljoniem vairāk pasažieru katru gadu bez paplašināšanās vai papildu skrejceļiem, teikts ziņojumā.

Pētījumā, ko pasūtījusi Eiropas Komisija, teikts, ka efektīvāka pacelšanās un nosēšanās laika izmantošana varētu absorbēt daļu slodzes.

Sešās Eiropas lidostās - Hītrovas, Getvikas, Parīzes Orlī, Milānas Linate, Diseldorfas un Frankfurtes - pieprasījums jau pārsniedz kapacitāti lielākajā daļā dienas vai visu dienu.

Dažas no lielākajām Eiropas lidostām plāno paplašināties un varētu tikt galā ar pasažieru skaita pieaugumu, bet citas, ieskaitot Hītrovas lidostu, saskarsies ar arvien lielākiem «kapacitātes ierobežojumiem», norādīts ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Hītrovas lidostas jaunais Termināls 2 durvis vērs gada laikā

Lelde Petrāne, 04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hītrovas lidostas jaunais 2,5 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtais termināls durvis pirmajiem pasažieriem vērs tieši viena gada laikā, atsaucoties uz lidostas paziņojumu, vēsta BBC.

Privāti finansētais termināls T2 pēc tā atvēršanas 2014. gada 4. jūnijā apkalpos 20 miljonus cilvēku gadā. Tas aizstāj veco Terminālu 2, kas tika nojaukts 2009. gadā.

Paredzēts, ka T2 darbosies vairāk nekā 20 aviokompānijas un 25 tūkstoši darbinieku. Saskaņā ar plāniem katru dienu terminālu izmantos vidēji 55 tūkstoši pasažieru. Tajā būs 50 veikali, 17 bāri un restorāni.

Hītrovas jaunais termināls 5 tika atvērts 2008. gadā un piedzīvoja katastrofālu pirmo dienu ar garām rindām un tūkstošiem pazudušu bagāžas vienību. T2 tiks atvērts pa posmiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lai izvairītos no monopola, briti liek pārdot Stanstedas lidostu

Jānis Rancāns, 19.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lidostu operatoram BAA nāksies pārdot Stanstedas lidostu, kā arī atbrīvoties no Glāzgovas vai Edinburgas lidostas, lēmusi Lielbritānijas Konkurences komisija, vēsta BBC.

Jau 2009. gada martā komisija lika BAA pārdot Getvikas un Stanstedas lidostas, kā arī atteikties no vienas lidostas Skotijā, proti, Glāzgovas vai Edinburgas lidostas. BAA pārdeva Getvikas lidostu, bet apstrīdēja lēmumu pārdot pārējās.

Spānijas kompānijai Grupo Ferrovial piederošais lidostu operators BAA kontrolē Hītrovas, Southemptonas, Aberdīnas, Stanstedas, Glāzgovas un Edinburgas lidostas.

Lielbritānijas konkurences komisija uzskata, ka BAA ir pārāk liels monopols pār Skotijas un Londonas lidostām, kas «var negatīvi ietekmēt gan pasažierus gan arī lidsabiedrības».

Db.lv jau rakstīja, ka Lielbritānijas lidostu operators BAA 2010.gadā cietis 317 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (262 miljoni latu) zaudējumus, ko veicinājis vulkānisko pelnu mākonis, streiki un sniegs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Streiku dēļ Hītrovas lidostā mazāk pasažieru nekā bija plānots

Lelde Petrāne, 12.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

British Airways darbinieku streiku dēļ Londonas Hītrovas lidosta martā zaudējusi 180 tūkstošus pasažieru, atsaucoties uz lidostas īpašnieka BAA sniegto informāciju, ziņo BBC.

Saskaņā ar BAA datiem pagājušajā mēnesī lidosta apkalpojusi 5,2 miljonus pasažieru.

Streiku dēļ kompānijai piederošās Lielbritānijas lidostas kopumā esot zaudējušas 200 tūkstošus pasažieru.

Taču, pat neraugoties uz streiku ietekmi, pasažieru skaits Hītrovas lidostā martā ir pieaudzis par 0,4%. BAA uzskata, ka, ja nebūtu streiku, tas būtu pieaudzis par 3,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic jaunā termināļa skiču konkursā saņemti 125 piedāvājumi

Vēsma Lēvalde, 29.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānijas airBaltic izsludinātajā starptautiskajā konkursā par jaunā termināļa ideju saņemti 125 arhitektoniskie risinājumi.

Iesniegtos pieteikumus pašlaik izskata starptautiska arhitektu žūrija, kas rezultātus plašākai publikai darīs zināmus līdz oktobra vidum, sola airBaltic. Arhitektiem koncepcija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas jaudu 7 - 8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādījuši arhitekti no 70 valstīm.

Konkursa žūrijā strādā britu arhitekts Markuss Lī, kurš pazīstams kā arhitekts Londonas Hītrovas 5.terminālim, kā arī Stirling balvas arhitektūrā saņēmējs par Madrides Barahas lidostas dizainu; īru izcelsmes inženiere, strādājusi arī pie Hītrovas lidostas 5.termināļa, Dervila Mičela; zviedru arhitekts, bijušais Zviedrijas arhitektu savienības priekšsēdētājs Oke Bejne; arhitektu biroja KUBS dibinātāja un līdzīpašniece Dace Putniņa; Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe un airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

BAA jāpārdod divas Lielbritānijas lidostas

Lelde Petrāne, 14.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BAA Ltd., kas ir īpašniece arī Londonas Hītrovas lidostai, uzlikts pienākums pārdot divas Lielbritānijas lidostas. Apelācijas tiesa noraidījusi tās prasību par regulējošu neobjektivitāti, pārbaudot nozari, ziņo Bloomberg.

Apelācijas tiesa apstiprinājusi Konkurences komisijas 2009.gada marta lēmumu, kas lika BAA pārdot Stanstedas lidostu netālu no Londonas un vai nu Glāzgovas, vai Edinburgas lidostu. BAA, kas pieder Madridē bāzētajai Ferrovial SA, pakļaujoties regulatora spiedienam, jau pārdeva Londonas Getvikas lidostu.

BAA drīkst paturēt Hītrovas, Sauthemptonas un Aberdīnas lidostas.

Aviokompānijas šo lēmumu uzņēmušas ar sajūsmu, norādot, ka no tā lielākie ieguvēji būs klienti.

Lidostu īpašnieks gan sacījis, ka tas, visticamāk, iesniegs apelācijas sūdzību Augstākajā tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Virgin Atlantic atsakās BAA maksāt lidostas nodevas

Ritvars Bīders, 10.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miljardiera Ričarda Brensona (Richard Branson) aviokompānija Virgin Atlantic atteikusies maksāt nodevas Lielbritānijas lidostu operatoram BAA saistībā ar tā lēno reakciju attiecībā uz pagājušā mēnesī piedzīvotajiem lielajiem sniega nokrišņiem, ziņo BBC.

Aviokompānija norāda, ka nemaksās BAA lidostas nodevas līdz brīdim, kad tiks publicēts BAA iekšējās izmeklēšanas ziņojums , kas gaidāms šā gada marta beigās.

Jau ziņots, ka vairāki tūkstoši pasažieru nācās nīkt lidostās vai viesnīcās pēc tam, kad lielā sniega dēļ tika slēgtas vairākas Lielbritānijas lidostas, ieskaitot Hītrovu, radot industrijai zaudējumus vairāku miljonu sterliņu mārciņu apmērā.

BAA gan norāda, ka apstākļi Hītrovas lidostā neesot bijuši tādi, lai radītu pamatu nodevas maksas ieturēšanai no Virgin Atlantic vai jebkuras citas aviokompānijas puses.

Virgin Atlantic, kas ir viens no lielākajiem BAA klientiem, kā arī citas aviokompānijas kritizējušas BAA darbu lielā sniega laikā, jo kompānijai pārāk ilgu laiku prasīja lidmašīnu notīrīšana un sagatavošana lidošanai, tādējādi radot būtisku reisu aizkavēšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieri apsūdz aviokompāniju British Airways dzīvību apdraudēšanā, jo lidmašīnai vienas un tās pašas tehniskās kļūmes dēļ divreiz bijusi jāveic avārijas nosēšanās, ziņo BBC.

Boeing 747 reisam uz Londonu pirmoreiz bijis jāatgriežas Rijādā, Saūda Arābijā, trešdien.

Kad tā pati lidmašīna pacēlusies ceturtdien - pēc remonta, problēma atkārtojusies un lidaparātam bijis jāgriežas atpakaļ vēlreiz.

Savukārt, British Airways pasažieru apgalvojumus noliedz, norādot, ka tā nekad neizmantotu lidmašīnu, kas nav droša.

Viens no pasažieriem BBC stāstījis, ka pēc otrās avārijas nosēšanās lidmašīnā devušies mediķi, lai palīdzētu pasažieriem. «Es jūtos tā it kā British Airways pakļāva riskam 300 dzīvības, liekot mums kāpt tajā pašā lidmašīnā 24 stundas pēc mēģinājumiem novērst kļūmi,» viņš teicis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotā stikla šķiedras auduma tekstilmembrāna Atex® 3000 TRL tiek izmantota jaunajā Piazza Candiani kultūras celtnē Venēcijā, pastāstīja uzņēmumā.

Filipo Kapriolo (Filippo Caprioglio) biroja dizainētā PIAZZA CANDIANI ir jauna tipa laicīgās mākslas celtne, kas ietver kinoteātri, bibliotēku un citas kultūras iestādes. Tā ir veidota privātās-publiskās partnerības projekta rezultātā un ir daļa no Centro Culturale Candiani, kas ir viens no Venēcijas centrālajiem kultūras centriem.

Atex® tiek plaši izmantota Kultūras celtnes ārējā noformējumā vairāk nekā 1200 m2 platībā. Kultūras spīdekļa noformējumā ir izmantota arhitektūras membrāna Atex® 3000 TRL, kas nakts stundās tiek izgaismota plašā krāsu gammā, tādējādi saplūstot ar senatnīgās pilsētas noskaņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas nacionālā aviokompānija «British Airways» nākamā gada marta beigās pārtrauks pērn sāktos reisus maršrutā Tallina - Londona, ziņo Igaunija sabiedriskā raidorganizācija ERR.

Tallinas lidostas komercdirektors Ēro Pergmē sacījis, ka lidsabiedrība nolēmusi slēgt maršrutu ekonomisku apsvērumu dēļ.

«British Airways» sāka lidot no Londonas Hītrovas lidostas uz Tallinu 2017.gada pavasarī.

No Tallinas uz Londonu lido arī Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» un Lielbritānijas zemo cenu lidsabiedrība «easyJet» - tās veic reisus uz Getvikas lidostu, Īrijas zemo cenu aviokompānija «Ryanair», kas lido uz Stanstedas lidostu, kā arī Ungārijas zemo cenu aviokompānija «Wizz Air», kas veic reisus uz Lūtonas lidostu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksperti pasludinājuši aviokompānijas "British Airways" izpildīto reisu par ātrāko zemskaņas ātruma lidojumu no Ņujorkas uz Londonu, ziņo BBC.

Izmantojot vētras Kiara radīto gaisa plūsmu, gaisa kuģis "Boeing 747-436" sasniedzis ātrumu 1 327 km/h.

Lidmašīna lidojusi četras stundas un 56 minūtes, svētdienas rītā ierodoties Hītrovas lidostā 80 minūtes pirms grafika.

Saskaņā ar tiešsaistes lidojumu izsekošanas pakalpojuma "Flightradar24" datiem tas pārspēj iepriekšējo piecu stundu un 13 minūšu rekordu, kas piederēja lidsabiedrībai "Norwegian".

Aviācijas konsultants un bijušais "British Airways" pilots Alasters Rosenšeins BBC sacījis, ka lidmašīna sasniegusi "fenomenālu ātrumu".

Aviokompānija "British Airways", komentējot veikto reisu, akcentējusi: "Mēs vienmēr par prioritāti uzskatām drošību, nevis ātruma rekordus. Mūsu labi apmācītie piloti maksimāli izmantoja apstākļus, lai klienti atgrieztos Londonā krietni pirms paredzētā laika."

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

British Airways reklamē Osamu bin Ladenu kā pirmās klases pastāvīgo klientu

Valdis Vikmanis, 01.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija British Airways jaunajā reklāmā parādījies teroristu organizācijas Al Qaeda vadītājs Osama bin Ladens, ziņo Daily Mail.

Kompānijas laikrakstā LHR News, kas tiek izplatīts Hītrovas lidostā, ievietots fotoattēls, kas reklamē British Airways jauno pakalpojumu - aviobiļete telefonā. Pakalpojuma mērķis ir, ka pasažieris savā telefonā lejupielādē biļetes attēlu un reģistrēšanās brīdi viņam atliek tikai izvilkt telefonu un uzrādīt bildi.

Laikrakstā publicētajā attēlā līdz ar aviokompānijas darbinieku un pasažieri attēlots arī kāds cits cilvēks, kuram rokās ir iPhone ar ielādētu aviobiļetes bildi. Apskatot bildi var izlasīt «biežs aviokompānijas pasažieris Osama bin Ladens, kurš lido pirmajā klasē.»

Aviokompānijas pārstāvji solīja uzzināt, kā varēja notikt šāda kļūda.

Komentāri

Pievienot komentāru