Jaunākais izdevums

Drošības darbinieks Londonas Hītrovas lidostā saņēmis policijas brīdinājumu un viņam draud disciplinārsods par to, ka viņš neveikli koķetējis ar sieviešu dzimuma kolēģi, kura nejauši izmantojusi ķermeņa skeneri, atsaucoties uz amatpersonu sniegto informāciju, vēsta Reuters.

25 gadus vecais darbinieks esot izteicis netiklus komentārus, kad viņa 29 gadus vecā kolēģe Džo Margetsone (Jo Margetson) nejauši nostājusies vietā, kur notiek ķermeņa skanēšana. Jau vēstīts, šie skaneri rada attēlus, kuros cilvēks redzams kails.

Kā vēsta Reuters, šis, domājams, ir pirmais gadījums, kad saņemta saūdzība saistībā ar skanēšanu kopš ķermeņa skaneru ieviešanas Lielbritānijas lidostās.

Incidents norisinājies Hītrovas lidostas 5. terminālā. Dž. Margetsone stāstījusi, ka viņu notikušais ir psiholoģiski traumējis, tādēļ viņa informējusi policiju un savus priekšniekus - lidostas operatora BAA vadību. BAA pārstāve medijiem sacījusi, ka gadījums pašlaik tiek izmeklēts.

Transports un loģistika

Dubaijas lidosta pērn pasaulē lielākā pēc pasažieru skaita

BNS/INTERFAX,13.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas starptautiskā lidosta 2014.gadā kļuva par lielāko lidostu pasaulē pēc starptautiskajos reisos pārvadāto pasažieru skaita, apsteidzot Londonas Hītrovas lidostu, vēstīja laikraksts The Financial Times.

2014.gadā Dubaijas lidosta starptautiskajos reisos apkalpoja 71 miljonu pasažieru, bet Hītrovas lidosta - 68,1 miljonu pasažieru.

Viens no iemesliem tam ir Hītrovas lidostas darbības jaudu pārslodze.

«Hītrova zaudē daudz reisu Dubaijai, jo mēs spējam apkalpot tos maršrutus, kuriem Hītrovai vairs nepietiek ietilpības,» paziņoja Dubaijas lidostas ģenerāldirektors Pols Grifitss.

Dubaijas lidostas kļūšana par lielāko lidostu atspoguļo arī Dubaijā bāzētās Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālās aviokompānijas Emirates Airlines straujo izaugsmi. Lidsabiedrībai šobrīd ir lielākā tālās distances lidmašīnu gaisa flote pasaulē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienotās Karalistes aviokompānija “British Airways” paziņojusi, ka no nākamās rudens / ziemas sezonas palielinās lidojumu skaitu starp Rīgu un Hītrovas lidostu Londonā un turpmāk šajā maršrutā lidos katru dienu.

Lidojumu biežuma palielināšana paplašinās ceļošanas iespējas starp abu valstu galvaspilsētām gan individuāliem ceļotājiem, gan tūrisma industrijai kopumā. Lidojumi ikdienas režīmā tiks uzsākti 28. oktobrī, izmantojot Airbus 320 un Airbus 321 lidmašīnas.

Biļetes cena turp un atpakaļ lidojumam maksās, sākot no 90 eiro.

“Esam pateicīgi “British Airways” par sadarbību un pārliecību šī mūsu pasažieriem svarīgā maršruta izaugsmes iespējām, palielinot lidojumu biežumu līdz septiņām reizēm nedēļā. Ikdienas lidojumi un būtiski uzlabotie lidojumu laiki paplašinās iespējas pasažieriem lidot ar savienotajiem reisiem caur Londonas Hītrovas lidostu uz Ziemeļameriku, Āziju un citiem virzieniem katru dienu. Tāpat novērtējam Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras ieguldījumu darbā ar aviokompāniju un iespēju investēt Rīgas kā ceļojumu galamērķa popularizēšanā gan Apvienotajā Karalistē, gan plašākā “British Airways” maršrutu tīklā,” saka RIX Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijā attīstību nosaka cilvēku skaits reģionā un tā ekonomiskās attīstības parametri, līdz ar to izaugsmes epicentri arvien vairāk pārvietojas Āzijas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dubaijas vērienīgie plāni kļūt par pasaules aviācijas centru bija dzirdami jau vairākus gadus. Tie aktualizējās brīdī, kad pieņemts lēmums par valsts ekonomikas diversifikāciju, to balstot ne tikai uz naftu, bet arī tirdzniecību, transportu un tūrismu. Pērn Dubaijai izdevies spert vēsturisku soli tuvāk šiem plāniem. Ar 71 miljonu apkalpotajiem starptautiskajiem pasažieriem tai izdevies Londonas Hītrovas lidostai, kas pērn apkalpoja tikai 68,1 milj. starptautisko pasažieru, nocelt pasaules noslogotākās lidostas kroni. «Hītrova zaudēja Dubaijai, jo varam piedāvāt savienojumus, kam Hītrovas lidostai pietrūkst kapacitātes,» Financial Times norādījis Dubaijas Starptautiskās lidostas vadītājs Pols Grifits. Tomēr jāpiebilst, ka kopējā pasažieru skaita ziņā Hītrova joprojām pārspēj Dubaiju, pērn apkalpojot 73,4 miljonus pasažieru. Turklāt gan Hītrovas, gan Getvikas (pērn apkalpoti 38,1 milj.) lidostas Londonā ziņoja par rekordlielu pasažieru skaitu 2014. gadā, jaunu maršrutu atklāšanu uz straujas izaugsmes tirgu Ķīnā un Meksikā. Dubaijas lidostas izaugsmes pamatā ir valstij piederošās aviokompānijas Emirates ekspansija, kas tika dibināta 1985. gadā. Šobrīd Emirates pieder pasaulē lielākā starptautisko pasažieru pārlidojumu lidmašīnu flote, nodrošinot savienojumus starp Rietumiem, Āziju un Dienvidaustrumāziju. Dubaijas amatpersonas cer, ka 2020. gadā lidosta jau apkalpos 98,5 miljonus pasažieru, nodrošinot 22% darbavietas Dubaijas emirātā un trešdaļu no tā IKP. Taču ar to izaugsmes plāni vēl neaprobežojas. Otra Dubaijas lidosta – Al–Maktoum International, kas sāka apkalpot pasažierus 2013. gadā, pēc pilnīgas pabeigšanas 2022. gadā būšot spējīga apkalpot 120 miljonus pasažieru, kas ir par 40 miljoniem vairāk nekā Hītrovas pašreizējais maksimums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi cilvēki, kuri apmeklē Apvienotās Karalistes galvaspilsētu Londonu, ir pieraduši lidot pār Temzu pirms lidmašīnas nosēšanās. Taču mazāk nekā 10 gadu laikā lidaparāti varētu piezemēties salas lidostā pašā upes vidū, vēsta CNN.

Futūristiskā izskata, sešu skrejceļu lidosta uz mākslīgās salas iecerēta aptuveni 80 kilometru attālumā no pilsētas centra.

Konsorcija, kuru izveidojis Londonas mērs Boriss Džonsons, ieceres varētu izmaksāt 47 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 40 miljardus latu). Būvniecība varētu ilgt septiņus gadus.

Tā kā Hītrovas lidosta šobrīd darbojas ar 99% no tās jaudas, galvaspilsētai nepieciešami papildu skrejceļi, norādījis konsorcijs

Testrad.

Lidostas iecere upes vidū esot saistā ar vēlmi izvairīties no aviācijas trokšņa piesārņojuma, kas jau pašlaik ir problēma Londonā. London Britannia Airport vizualizācijās redzama ovālas formas struktūra ar skrejceļiem, kas atrodas vietā, kur upe paplašinās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas Starptautiskā lidosta Hītrovas lidostai atņēmusi pasaulē noslogotākās starptautiskās lidostas titulu, ja ņem vērā pasažieru skaitu gada griezumā, ziņo BBC.

Apvienoto Arābu Emirātu lidosta paziņojusi, ka tā 2014. gadā apkalpojusi nedaudz zem 70,5 miljoniem pasažieru. Hītrovas lidostā pasažieru skaits bijis ap 68,1 miljonu.

Dubaijas lidosta norādījusi, ka tā sasniegusi «vēsturisku pagrieziena punktu».

Hītrovas lidosta jau gadiem cenšas palielināt kapacitāti, un tieši tas tiek minēts kā galvenais iemesls Dubaijas uzvarai. Dubaijas mērķis esot kļūt par aviācijas globālo centru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas premjers Gordons Brauns (Gordon Brown) devis «zaļo gaismu» ķermeņa skeneru ieviešanai Lielbritānijas lidostās, ziņo BBC.

Lielbritānijas lidostu operators BAA paziņojis, ka, cik iespējams ātri, šādus skenerus uzstādīs Hītrovas lidostā.

Taču BBC norāda, ka eksperti ir apšaubījuši skeneru efektivitāti tādu spridzekļu noteikšanā, kāds tika izmantots nesenajā mēģinājumā uzspridzināt lidmašīnu, kas ielidoja ASV pilsētā Detroitā no Amsterdamas.

Savukārt G. Brauns akcentējis, ka ir būtiski «virzīties uz priekšu» attiecībā uz atļautajām tehnoloģijām.

Savukārt žurnāla Aviation Security International redaktors Filips Baums (Philip Baum) norādījis, ka skeneri nav vienīgais un labākais risinājums. Viņš stāstījis, ka ir jārēķinās ar faktu, ka bumbu ir iespējams uzbūvēt pat lidostas veikalos arī pēc iziešanas caur skenēšanu. «Paturot to prātā, mums ir jāskatās uz cilvēka nodomiem, nevis uz to, kas viņiem ir līdzi,» akcentējis F. Baums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic pagarina termiņu balsošanai par 10 jaunā termināļa arhitektoniskajām koncepcijām par mēnesi līdz 5.decembrim. Starptautiskajā konkursā par airBaltic jaunā termināļa dizainu kopumā tika saņemtas 125 arhitektoniskās koncepcijas.

Arhitektoniskās koncepcijas vidē ir apskatāmas Laikmetīgā mākslas muzeja KIM telpās Spīķeros, Natālijas Jansones salonveikalā Riija, viesnīcā Radisson Blu Hotel Latvia, iepirkšanās centros Spice Home un Galleria Riga, un pašā Vecrīgas centrā – Doma laukumā, kā arī internetā aplūkot un nobalsot var airBaltic blogā Wingtips vietnē blog.airBaltic.com. Skices tiek attēlotas bez informācijas par autoru, ievērojot tādu pašu anonimitātes principu, kāds tiek piemērots visām arhitektoniskajām koncepcijām, kuras tika nodotas starptautiskai ekspertu žūrijai.

Šī starptautiskā konkursa mērķis ir piesaistīt pasaules līmeņa arhitektus, kuri var piedāvāt inovatīvu arhitektonisku un funkcionālu koncepciju jaunajam terminālim. Šī sākotnēji izstrādātā koncepcija jeb ideja tiktu izmantota kā pamats tālākajā termināļa kompleksa projekta izstrādē. Arhitektiem koncepcija bija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas kapacitāti 7-8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādīja arhitekti no 70 valstīm visā pasaulē.

Pasaulē

Lielbritānijas lidostu operators BAA pērn cietis 317 miljonu zaudējumus

Lelde Petrāne,22.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lidostu operators BAA 2010.gadā cietis 317 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (262 miljoni latu) zaudējumus, ko veicinājis vulkānisko pelnu mākonis, streiki un sniegs, ziņo BBC.

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju šo traucējumu dēļ zaudēti 2,8 miljoni pasažieru, jo īpaši Hītrovas lidostā.

Neskatoties uz zaudējumiem, kompānijas vadītājs Kolins Metjū (Colin Matthews) kompānijas sniegumu raksturojis kā spēcīgu. Viņš uz 2011.gadu raugās ļoti optimistiski.

BAA, kas pieder Spānijas Ferrovial, ir Hītrovas, Stanstedas, Edinburgas, Glāzgovas, Aberdīnas un Sauthemptonas lidostu īpašniece. Taču Konkurences komisija uzstāj, lai BAA pārdotu Stanstedas un Glāzgovas vai Edinburgas lidostas.

Citas ziņas

Londonā Hītrovas lidostā izvieto ķermeņa skenerus

Elīna Jēkabsone, speciāli DB,01.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā Hītrovas lidostā 1.februārī tika ieviesti ķermeņa skeneri, ko veicināja pēdējais musulmaņa terorista uzbrukuma mēģinājuma reisā no Amsterdamas uz ASV. Lielbritānija 22.janvārī paaugstināja terorisma draudu līmeni uz «augstu», kas ir otra augstāka terorisma draudu pakāpe, ziņo Reuters.

Hītrovas un Mančesteras lidostas ir pirmās Lielbritānijā, kurās tika ieviesti ķermeņa skeneri, savukārt pārējās lidostas tiek mudinātas sekot šo lidostu piemēram. Šomēnes ķermeņa skeneri tiks ieviesti arī Birminghamas lidostā.

Ķermeņa skeneri, ar kuru palīdzību caur drēbēm var redzēt ķermeni, radījuši sašutumu cilvēktiesību aizstāvju vidū, kuri uzskata, ka tiek veikti nesamērīgi kontroles pasākumi pret musulmaņu ceļotājiem.

Visiem pasažieriem nebūs jāiziet ķermeņa skeneru pārbaude, tas tiks lūgts tikai atsevišķiem indivīdiem. Ja pasažieris, kurš ir lūgts veikt skenēšanu atteiksies to darīt, viņam netiks dota atļauja lidot. Lielbritānijas valdība informēja, ka pasažieri, kuriem tiks veikta skenēšana netiks izvēlēti balstoties uz vecumu, dzimumu, rasi vai etnisko piederību.

Pasaulē

BAA lidostās pasažieru skaits pieaudzis par 0,3%

Lelde Petrāne,10.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku skaits, kas izmantojuši Lielbritānijas lidostu operatora BAA lidostu pakalpojumus šā gada jūlijā, pieaudzis par 0,3% līdz 10,9 miljoniem, ziņo MarketWatch.

Saskaņā ar BAA sniegto informāciju Hītrovas lidostu izmantojuši 6,7 miljoni pasažieru, kas ir pieaugums par 3,5%, salīdzinot ar to pašu laika posmu iepriekšējā gadā.

BAA īpašnieks ir Spānijas celtniecības gigants Ferrovial.

BAA piederošās lidostas:

Hītrovas lidosta

Stanstedas lidosta

Edinburgas lidosta

Glāzgovas lidosta

Aberdīnas lidosta

Sauthemptonas lidosta

Neapoles lidosta

Ražošana

Lielbritānijas noslogotākā lidosta izvēlas AS Valmieras stikla šķiedras meitas uzņēmuma produktu

Dienas Bizness,08.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotā stikla šķiedras auduma tekstilmembrāna Atex tiek plaši izmantota Hītrovas lidostas jaunā termināļa būvniecībā, proti, griestu pārsegumā aptuveni 50 tūkstošu m2 platībā.

Pēc lidostas informācijas, jaunā termināļa ēka tiks atvērta 2014.gada 4.jūnijā.

«Mūsu meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotās produkcijas izmantojums tik sabiedriski nozīmīgā satiksmes mezglā kā Hītrovas lidosta viennozīmīgi ir liels sasniegums. Tas apliecina mūsu uzņēmuma ražotās produkcijas atbilstību mūsdienu modernās pasaules līmeņa kvalitātes prasībām,» norāda AS Valmieras stikla šķiedra valdes priekšsēdētājs Andris Oskars Brutāns.

Šis ir viens no apjomīgākajiem projektiem, kurā tiek izmantota Valmiera Glass UK Ltd izstrādātā Atex tekstilmembrāna.

Kā daži no pēdējiem projektiem, kuros pielietotas Atex tekstilmembrānas, AS Valmieras stikla šķiedra min Zénith de Strasbourg daudzfunkcionālā arēna Francijā, Shanghai Expo izstāžu ēka Ķīnā un Vācijas uzņēmuma Sedus Stoll izpētes centrs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labāka pacelšanās un nosēšanās laika saskaņošana ir galvenais faktors, lai risinātu noslogotības problēmu lielākajās lidostās, liecina ES ziņojums, vēsta guardian.co.uk.

Eiropas noslogotākās lidostas varētu apkalpot par 28 miljoniem vairāk pasažieru katru gadu bez paplašināšanās vai papildu skrejceļiem, teikts ziņojumā.

Pētījumā, ko pasūtījusi Eiropas Komisija, teikts, ka efektīvāka pacelšanās un nosēšanās laika izmantošana varētu absorbēt daļu slodzes.

Sešās Eiropas lidostās - Hītrovas, Getvikas, Parīzes Orlī, Milānas Linate, Diseldorfas un Frankfurtes - pieprasījums jau pārsniedz kapacitāti lielākajā daļā dienas vai visu dienu.

Dažas no lielākajām Eiropas lidostām plāno paplašināties un varētu tikt galā ar pasažieru skaita pieaugumu, bet citas, ieskaitot Hītrovas lidostu, saskarsies ar arvien lielākiem «kapacitātes ierobežojumiem», norādīts ziņojumā.

Pasaulē

Lai izvairītos no monopola, briti liek pārdot Stanstedas lidostu

Jānis Rancāns,19.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lidostu operatoram BAA nāksies pārdot Stanstedas lidostu, kā arī atbrīvoties no Glāzgovas vai Edinburgas lidostas, lēmusi Lielbritānijas Konkurences komisija, vēsta BBC.

Jau 2009. gada martā komisija lika BAA pārdot Getvikas un Stanstedas lidostas, kā arī atteikties no vienas lidostas Skotijā, proti, Glāzgovas vai Edinburgas lidostas. BAA pārdeva Getvikas lidostu, bet apstrīdēja lēmumu pārdot pārējās.

Spānijas kompānijai Grupo Ferrovial piederošais lidostu operators BAA kontrolē Hītrovas, Southemptonas, Aberdīnas, Stanstedas, Glāzgovas un Edinburgas lidostas.

Lielbritānijas konkurences komisija uzskata, ka BAA ir pārāk liels monopols pār Skotijas un Londonas lidostām, kas «var negatīvi ietekmēt gan pasažierus gan arī lidsabiedrības».

Db.lv jau rakstīja, ka Lielbritānijas lidostu operators BAA 2010.gadā cietis 317 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (262 miljoni latu) zaudējumus, ko veicinājis vulkānisko pelnu mākonis, streiki un sniegs.

Pasaulē

Hītrovas lidostas jaunais Termināls 2 durvis vērs gada laikā

Lelde Petrāne,04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hītrovas lidostas jaunais 2,5 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtais termināls durvis pirmajiem pasažieriem vērs tieši viena gada laikā, atsaucoties uz lidostas paziņojumu, vēsta BBC.

Privāti finansētais termināls T2 pēc tā atvēršanas 2014. gada 4. jūnijā apkalpos 20 miljonus cilvēku gadā. Tas aizstāj veco Terminālu 2, kas tika nojaukts 2009. gadā.

Paredzēts, ka T2 darbosies vairāk nekā 20 aviokompānijas un 25 tūkstoši darbinieku. Saskaņā ar plāniem katru dienu terminālu izmantos vidēji 55 tūkstoši pasažieru. Tajā būs 50 veikali, 17 bāri un restorāni.

Hītrovas jaunais termināls 5 tika atvērts 2008. gadā un piedzīvoja katastrofālu pirmo dienu ar garām rindām un tūkstošiem pazudušu bagāžas vienību. T2 tiks atvērts pa posmiem.

Pasaulē

Streiku dēļ Hītrovas lidostā mazāk pasažieru nekā bija plānots

Lelde Petrāne,12.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

British Airways darbinieku streiku dēļ Londonas Hītrovas lidosta martā zaudējusi 180 tūkstošus pasažieru, atsaucoties uz lidostas īpašnieka BAA sniegto informāciju, ziņo BBC.

Saskaņā ar BAA datiem pagājušajā mēnesī lidosta apkalpojusi 5,2 miljonus pasažieru.

Streiku dēļ kompānijai piederošās Lielbritānijas lidostas kopumā esot zaudējušas 200 tūkstošus pasažieru.

Taču, pat neraugoties uz streiku ietekmi, pasažieru skaits Hītrovas lidostā martā ir pieaudzis par 0,4%. BAA uzskata, ka, ja nebūtu streiku, tas būtu pieaudzis par 3,8%.

Citas ziņas

airBaltic jaunā termināļa skiču konkursā saņemti 125 piedāvājumi

Vēsma Lēvalde,29.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānijas airBaltic izsludinātajā starptautiskajā konkursā par jaunā termināļa ideju saņemti 125 arhitektoniskie risinājumi.

Iesniegtos pieteikumus pašlaik izskata starptautiska arhitektu žūrija, kas rezultātus plašākai publikai darīs zināmus līdz oktobra vidum, sola airBaltic. Arhitektiem koncepcija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas jaudu 7 - 8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādījuši arhitekti no 70 valstīm.

Konkursa žūrijā strādā britu arhitekts Markuss Lī, kurš pazīstams kā arhitekts Londonas Hītrovas 5.terminālim, kā arī Stirling balvas arhitektūrā saņēmējs par Madrides Barahas lidostas dizainu; īru izcelsmes inženiere, strādājusi arī pie Hītrovas lidostas 5.termināļa, Dervila Mičela; zviedru arhitekts, bijušais Zviedrijas arhitektu savienības priekšsēdētājs Oke Bejne; arhitektu biroja KUBS dibinātāja un līdzīpašniece Dace Putniņa; Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe un airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo par sadarbības lidojumu vienošanās paplašināšanu ar Lielbritānijas nacionālo aviosabiedrību British Airways no 2024. gada 19. septembra.

Šī paplašinātā sadarbības lidojumu vienošanās, sākot ar 2024. gada 1. oktobri, ļaus airBaltic pievienot savu lidojumu kodu (BT) British Airways maršrutā Rīga–Londonas Hītrovas lidosta–Rīga.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: “Esam gandarīti, ka varam paplašināt mūsu jau esošo ilgtermiņa sadarbības lidojumu vienošanos ar British Airways, mums tagad pievienojot mūsu kodu tās jaunajā maršrutā no Rīgas. Šī sadarbība ļaus gan airBaltic, gan British Airways pasažieriem piedāvāt lielāku elastību lidojumos starp Latviju un Lielbritāniju, kā arī citos maršrutos. Mēs ceram uz veiksmīgu sadarbību arī turpmāk.”

2024. gadā aprit desmit gadi, kopš abas lidsabiedrības sākotnēji noslēgušas sadarbības lidojumu vienošanos. Papildus tam, ka airBaltic tagad pievienos savu kodu British Airways maršrutā Rīga–Londonas Hītrovas lidosta–Rīga, Lielbritānijas nacionālā aviokompānija turpinās pievienot savu kodu (BA) airBaltic lidojumos no Rīgas un Tallinas uz Londonas Getvikas lidostu.

Pasaulē

BAA jāpārdod divas Lielbritānijas lidostas

Lelde Petrāne,14.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BAA Ltd., kas ir īpašniece arī Londonas Hītrovas lidostai, uzlikts pienākums pārdot divas Lielbritānijas lidostas. Apelācijas tiesa noraidījusi tās prasību par regulējošu neobjektivitāti, pārbaudot nozari, ziņo Bloomberg.

Apelācijas tiesa apstiprinājusi Konkurences komisijas 2009.gada marta lēmumu, kas lika BAA pārdot Stanstedas lidostu netālu no Londonas un vai nu Glāzgovas, vai Edinburgas lidostu. BAA, kas pieder Madridē bāzētajai Ferrovial SA, pakļaujoties regulatora spiedienam, jau pārdeva Londonas Getvikas lidostu.

BAA drīkst paturēt Hītrovas, Sauthemptonas un Aberdīnas lidostas.

Aviokompānijas šo lēmumu uzņēmušas ar sajūsmu, norādot, ka no tā lielākie ieguvēji būs klienti.

Lidostu īpašnieks gan sacījis, ka tas, visticamāk, iesniegs apelācijas sūdzību Augstākajā tiesā.

Pasaulē

Virgin Atlantic atsakās BAA maksāt lidostas nodevas

Ritvars Bīders,10.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miljardiera Ričarda Brensona (Richard Branson) aviokompānija Virgin Atlantic atteikusies maksāt nodevas Lielbritānijas lidostu operatoram BAA saistībā ar tā lēno reakciju attiecībā uz pagājušā mēnesī piedzīvotajiem lielajiem sniega nokrišņiem, ziņo BBC.

Aviokompānija norāda, ka nemaksās BAA lidostas nodevas līdz brīdim, kad tiks publicēts BAA iekšējās izmeklēšanas ziņojums , kas gaidāms šā gada marta beigās.

Jau ziņots, ka vairāki tūkstoši pasažieru nācās nīkt lidostās vai viesnīcās pēc tam, kad lielā sniega dēļ tika slēgtas vairākas Lielbritānijas lidostas, ieskaitot Hītrovu, radot industrijai zaudējumus vairāku miljonu sterliņu mārciņu apmērā.

BAA gan norāda, ka apstākļi Hītrovas lidostā neesot bijuši tādi, lai radītu pamatu nodevas maksas ieturēšanai no Virgin Atlantic vai jebkuras citas aviokompānijas puses.

Virgin Atlantic, kas ir viens no lielākajiem BAA klientiem, kā arī citas aviokompānijas kritizējušas BAA darbu lielā sniega laikā, jo kompānijai pārāk ilgu laiku prasīja lidmašīnu notīrīšana un sagatavošana lidošanai, tādējādi radot būtisku reisu aizkavēšanos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas infrastruktūras milzis "Ferrovial" ceturtdien paziņoja, ka pārdevis tam piederošos 19,75% Londonas Hītrovas lidostas akciju Francijas investīciju uzņēmumam "Ardian" un Saūda Arābijas valsts investīciju fondam.

Šī darījuma summa veido divus miljardus eiro.

"Ardian" un Saūda Arābijas fonds iegādājušies vēl 18% akciju no citiem akcionāriem. Tādējādi tiem kopā tagad pieder gandrīz 38% akciju holdingkompānijā "FGP Topco", kas kontrolē Lielbritānijas noslogotāko lidostu, un "Ferrovial" vairs nav tās lielākais akcionārs.

"Ardian" tagad pieder vairāk nekā 22% "FGP Topco" akciju, bet Saūda Arābijas valsts fonda īpašumā nonākuši aptuveni 15%.

"Ferrovial" novembrī paziņoja, ka panācis vienšanos pārdot tam piederošās akcijas arī Lielbritānijas Aberdīnas, Glāzgovas un Sauthemptonas lidostās Vācijas uzņēmumam.

"Ferrovial" Londonas Hītrovas lidostas akcijas iegādājās 2006.gadā, un sākotnēji uzņēmumam piederēja 56% akciju.

Citas ziņas

BAA piekrīt pārdot Getvikas lidostu par 1.51 miljardu

,21.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņu Lielbritānijas lidostu operators BAA ir piekritis pārdot Getvikas lidostu, kas ir otrā noslogotākā lidosta Lielbritānijā. Lidostu pārdos Global Infrastructure Partners (GIP) par 1.51 miljardu Lielbritānijas sterliņu mārciņu, ziņo BBC.

BAA informējis, ka ieņēmumi no pārdošanas galvenokārt tiks izmantoti parāda atmaksai.

Investīciju fondam GIP jau pieder Londonas Pilsētas Lidosta.

BAA tika dots rīkojums pārdot Getvikas lidostu, jo izmeklēšanā konstatēja, ka klienti cieš no konkurences trūkuma starp lidostām. Tam pieprasīts pārdot arī Stanstedas lidostu un Glāzgovas vai Edinburgas lidostu, bet BAA pret šo rīkojumu iebilst.

«BAA mainās, un šodienas paziņojums iezīmē jaunu sākumu gan Getvikas lidostai, gan BAA,» sacījis BAA vadītājs Kolins Metjū (Colin Matthews). Viņš piebildis, ka BAA tagad koncentrēsies uz Hītrovas un citu tās īpašumā esošo lidostu uzlabošanu.

Getvikas lidostas pārdošana, kura vēl jāapstiprina Eiropas Savienībai, varētu tikt pabeigta decembrī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No saņemtajiem 125 Latvijas aviokompānijas airBaltic jaunā termināļa arhitektoniskajiem risinājumiem patlaban ir atlasīti vairāki varianti, kas nodoti izvērtēšanai arī plašākai sabiedrībai, liecina informācija airBaltic mājaslapā.

Db.lv jau vēstīja, ka arhitektiem koncepcija bija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas jaudu 7 - 8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādījuši arhitekti no 70 valstīm.

Konkursa žūrijā strādā britu arhitekts Markuss Lī, kurš pazīstams kā arhitekts Londonas Hītrovas 5.terminālim, kā arī Stirling balvas arhitektūrā saņēmējs par Madrides Barahas lidostas dizainu; īru izcelsmes inženiere, strādājusi arī pie Hītrovas lidostas 5.termināļa, Dervila Mičela; zviedru arhitekts, bijušais Zviedrijas arhitektu savienības priekšsēdētājs Oke Bejne; arhitektu biroja KUBS dibinātāja un līdzīpašniece Dace Putniņa; Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe un airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēcīgais sniegs pagājušā gada decembrī Lielbritānijas lidostu operatoram BAA izmaksājis 24 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 20 miljonus latu), atsaucoties uz kompānijas sniegto informāciju, vēsta BBC.

Hītrovas un citu lidostu īslaicīga slēgšana decembrī ietekmēja daudzus tūkstošus aviopasažieru.

BAA decembrī savās sešās Lielbritānijas lidostās apkalpojusi 7,2 miljonus pasažieru, kas ir par 10,9% mazāk nekā tajā pašā mēnesī pirms gada.

Kā vēstīts, miljardiera Ričarda Brensona (Richard Branson) aviokompānija Virgin Atlantic atteikusies maksāt nodevas BAA saistībā ar tā lēno reakciju, saskaroties ar lielajiem sniega nokrišņiem.

Saskaņā ar BAA sniegto informāciju kritums pasažieru pārvadājumos decembrī gandrīz pilnībā saistāms ar bargo ziemu.

Gadā kopumā BAA apkalpojusi 103,9 miljonus pasažieru, kas ir par 2,8% mazāk, salīdzinot ar 2009.gadu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā lidosta pēc pārvadāto pasažieru apjoma Hītrova novērojusi jūtamu pasažieru samazinājumu lidojumos uz eirozonas parādu krīzes nomocītajām valstīm. Apkalpoto izlidojošo un ielidojošo pasažieru skaits uz Grieķiju un Spāniju samazinājies arī Rīgas lidostā.

Šā gada maijā, salīdzinot ar aizvadītā gada maiju, pasažieru skaits no Hītrovas uz Grieķiju samazinājies par 11,3%, uz Itāliju par 9,2%, uz Portugāli par 11,4%, bet Spāniju 2,5%.

«Eirozonas krīzes ietekme ir jūtama ar asu pasažieru skaita kritumu, kā arī ar samazinātu kravu pārvadājumu apjomu,» Reuters sacīja BAA izpilddirektors Kolins Metjū (Colin Matthews). BAA, kas pieder Spānijas infrastruktūras kompāniju milzim Ferrovial, norādīja, ka kravas pārvadājumi maijā samazinājušies par 2,4% visās operatora pārvaldītajās lidostās. Hītrovā šis kritums bijis 3,8% apmērā.

Kopumā maijā Hītrovu izmantojuši 5,8 miljoni pasažieru, kas gada griezumā bijis kritums 0,6% apmērā. BAA arī norāda, ka eirozonas krīze apliecina nepieciešamību pēc ciešākas saiknes izveidošanu starp Lielbritāniju un tādām valstīm kā Ķīna, Indija un Brazīlija, kuru ekonomikas turpina baudīt izaugsmi.

Foto

Papildināta – Lielbritānijā vētra laupījusi cilvēku dzīvības

Gunta Kursiša,28.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritāniju naktī uz pirmdienu sasniegusi spēcīga vētra, un patlaban zināms, ka tā paņēmusi četru cilvēku dzīvības. Britu sinoptiķi norāda, ka situācija, vētrai pametot Lielbritāniju sāk normalizēties.

[Papildināta ar jaunāko informāciju]

Vētras laikā mirusi 17 gadus veca pusaudze un 50 gadus vecs vīrietis, ziņo BBC. Savukārt Londonā divi cilvēki gājuši bojā gāzes eksplozijā.

Pusaudze guvusi letālus ievainojumus, krītot kokam Idenbridžā (Edenbridge). Arī vīrieša nāvē vainojams krītošs koks – nelaimes gadījums noticis Hertfordšīrā (Hertfordshire), kokam uzgāžoties automašīnai. Londonā koks uzgāzies kādai ēkai, izraisot gāzes eksploziju, kurā gājis bojā vīrietis un sieviete.

Patlaban bez elektroapgādes palikušo mājsaimniecību skaits ir pārsniedzis 270 tūkstošus, tāpat kritušo koku dēļ vairāki dzelzceļa uzņēmumi, piemēram, First Capital Connect, Greater Anglia, Gatwick Express, paziņojuši, ka pasažieru pārvadājumi pagaidām nenotiks. Patlaban uz dzelzceļa līnijām atrodas aptuveni simts nokrituši koki. Lielbritānijas dzelzceļa uzņēmums Network Rail atklājis, ka vētras postījumi bijuši spēcīgāki nekā iepriekš prognozēts, bet šobrīd situācija sākusi uzlaboties.