Citas ziņas

Aptiekāri protestē pret atteikšanos no pašapkalpošanās

,21.07.2009

Jaunākais izdevums

Aptieku īpašnieku asociācija (AĪA) atbalsta Ministru Kabineta grozījumus likumā par zāļu izplatīšanu, taču uzskata, ka zāļu izņemšana no pašapkalpošanās plauktiem aptiekās neuzlabos farmaceitisko aprūpi. Ar šādu viedokli AĪA ir nosūtījusi vēstuli MK un Veselības ministrijai.

AĪA valdes priekšsēdētājs Tālis Talents paziņojis, ka bezrecepšu zāļu izņemšana no pašapkalpošanās zonas aptiekā un «farmaceita novietošana aiz aptiekas letes neuzlabos rezultātus, kas vajadzīgi farmaceitiskās aprūpes uzlabošanai aptiekās».

AĪA savā aicinājumā valdībai un ministrijai izteikusi konkrētus priekšlikumus, kā uzlabot darbu aptiekās, kā arī sabiedrisko organizāciju gatavību turpināt darbu pie minēto grozījumu izstrādes. AĪA iesaka precīzāk reglamentēt to, kāda informācija pacientam būtu obligāti sniedzama, pērkot zāles, un kādiem jautājumiem jāpievērš pacienta uzmanība. AĪA norāda, ka uzlabojumu farmaceitiskās aprūpes kvalitātei varētu dot efektīvāka Veselības inspekcijas kontrole aptiekās.

Kā norāda T. Talents, pašapkalpošanās praksi aptiekās atbalsta un izvērš arī citās Eiropas Savienības valstīs. Pēc AĪA domām, tas rada iespēju klientam iegūt plašāku informāciju par bezrecepšu zālēm un samazina iespēju, ka tiks izvēlētas pacienta vajadzībām neatbilstošas zāles (arī cenas ziņā). «Arī gadījumā, ja bezrecepšu zāles atrodas iedzīvotāju apkalpošanas zālē, to iegāde bez farmaceita klātbūtnes un rekomendācijas ir izslēgta,» teicis viņš, piebilstot: «Atbilstoši normatīvajiem aktiem, aptiekas zālē atrodas farmaceits konsultāciju sniegšanai.» Kā pauž AĪA, šai gadījumā farmaceita komunikācija ar apmeklētāju ir daudz personiskāka un efektīvāka. Tādējādi vieglāk arī uzdot intīmāka rakstura jautājumus.

T. Talents arī paudis uzskatu, ka gadījumos, kad kāds bezrecepšu medikaments rada pastiprinātu risku veselībai vai bieži tiek lietots nepareizi vai ļaunprātīgi, var ierosināt tam recepšu statusa noteikšanu. Viņš arī norādījis, ka jautājumu par bezrecepšu zāļu pieejamību pašapkalpošanās plauktos nevar skatīt atrauti no uztura bagātinātāju izplatīšanas prasībām, jo uztura bagātinātāji nereti satur to pašu aktīvo vielu, ko bezrecepšu medikaments, tikai atšķirīgā koncentrācijā.

Db jau ziņoja, ka KM komoteja jau atbalstījusi grozījumus likumā, kas paredz, ka no šī gada 1. septembra aptiekās pašapkalpošanās stendos vairs nedrīkstēs izvietot arī bezrecepšu medikamentus.

Eksperti

Pandēmija un iepirkšanās: Kādi ir pieprasītākie tehnoloģiju risinājumi mazumtirdzniecībā?

Uģis Začs, “StrongPoint” klientu servisa vadītājs,28.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas iespaidā pašapkalpošanās kases ir piedzīvojušas līdz šim lielāko uzplaukumu.

Pēc mazumtirdzniecības tehnoloģiju risinājumu piegādātāja “StrongPoint” veiktās aptaujas datiem, 38% Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka gandrīz katru reizi izmanto pašapkalpošanās kases, bet ceturtdaļa jeb 25% – vienmēr.

Pēdējais gads ir radījis vēlmi pārtikas produktu iegādi padarīt ātrāku, ērtāku un arī drošāku, lai pasargātu sevi un citus no iespējamiem inficēšanās riskiem. Taču mazumtirdzniecības tehnoloģiju sektoram attīstoties, arī pašapkalpošanās kases gaida interesanti jaunumi, kas atvieglos līdzšinējās grūtības.

Jaunumi pašapkalpošanās kasu sektorā

Kaimiņvalstī Lietuvā ir ieviests jauns pašapkalpošanās kases veids, kas atpazīst produktus bez svītrkoda vai manuālas ievades. Šāds risinājums nozīmē mazāku cilvēku kontaktu ar skārienjutīgā ekrāna virsmu, tādējādi veicinot drošāku iepirkšanās procesu no pandēmijas skatupunkta, un ātrāku iepirkšanos kopumā. Produktu manuāla meklēšana ekrānā trešdaļai Latvijas aptaujāto iedzīvotāju ir sagādājusi grūtības, tāpēc šāds risinājums būtu tieši laikā arī Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalos.

Mazumtirdzniecība

Maxima Latvija ievieš pašapkalpošanās kases arī veikalos ārpus Rīgas

Dienas Bizness,03.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ceturtdienas pašapkalpošanās kases pieejamas Maxima X veikalā Ādažos, Rīgas gatvē 21, kas ir pirmais mazā formāta veikals ārpus Rīgas. Šo pašapkalpošanās kasu ierīkošanā uzņēmums investējis 54 tūkstošus eiro, informē SIA Maxima Latvija Komunikācijas speciāliste Zane Udrase.

Veikalā pieejamas četras pašapkalpošanās kases, no kurām divās kasēs par pirkumiem var norēķināties gan ar skaidru naudu, gan maksājumu kartēm, bet divās kasēs - tikai ar maksājumu kartēm, tai skaitā, ar bezkontakta maksājumu kartēm.

Līdz šim šajā veikalā bija izvietotas piecas kases, kurās klientus apkalpoja kasieres. Taču no šodienas klientu ērtībām pieejamas sešas kases - četras pašapkalpošanās un divas ierastās kases, kurās iedzīvotājus apkalpo kasieres.

«Šis ir pirmais mazā formāta veikals ārpus galvaspilsētas, kurā ieviesām pašapkalpošanās kases. Pašapkalpošanās kasu tīklu plānojam vēl vairāk paplašināt, jo tas ir viens no soļiem, lai samazinātu darbinieku slodzi, kā arī rindas pie kasēm. Vidēji dienā viens kasieris apkalpo aptuveni 400-600 klientus. Savukārt vienas dienas laikā Maxima Latvija visos veikalos iepērkas aptuveni 300 tūkstoši iedzīvotāju,» stāsta Maxima Latvija operacionālā vadītāja Kristīne Āboltiņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmija veicinājusi moderno tehnoloģiju attīstību mazumtirdzniecības nozarē, tiek prognozēts, ka nākamo septiņu gadu laikā pašapkalpošanās bizness piedzīvos divkāršu izaugsmi.

To DB organizētajā konferencē Future Retail 2021: Tehnoloģijas un to inovācijas tirdzniecībā norāda SIA StrongPoint pašapkalpošanās risinājumu direktors Darius Lapienis (Darius Lapienis). Viņš uzsver, ka e-komercija pandēmijas laikā pasaulē piedzīvojusi aptuveni 50% lielu pieaugumu, Baltijā – pat vēl vairāk, ievērojami palielinājies arī to cilvēku skaits, kuri labprātāk tirdzniecības vietās izmanto pašapkalpošanās iespējas. Būtisks tehnoloģiskais lēciens vērojams arī tirdzniecības analītikas jomā.

Ieguvums visiem

Liela daļa pircēju jau šobrīd labprāt veikalos izvēlas pašapkalpošanās kases, tiek prognozēts, ka šādu cilvēku skaits katru gadu palielināsies par aptuveni 10 līdz 13%, teic D. Lapienis. “Arī StrongPoint veiktais pētījums Latvijā apliecina – šis pirkumu apmaksas veids kļuvis par daļu no mūsu sabiedrības ikdienas. Aptaujājot 1000 respondentu, noskaidrots, ka jau pašlaik 60% cilvēku pašapkalpošanās iespējas izmanto bieži vai vienmēr. Pieprasījuma pieauguma ietekmē attīstās arī tehnoloģijas. Datora redzes funkcija pašapkalpošanās kases kā norēķinu veidu padara drošāku no tirgotāju un ērtāku no pircēju skatupunkta. Tā ir viena no novitātēm, kas pašlaik pieejama gan pasaulē, gan tepat kaimiņos, Lietuvā, un drīzumā varētu tikt ieviesta arī Latvijas tirgū. Ar datora redzes palīdzību iespējams preci atpazīt bez svītru koda, tas nozīmē, ka pircējam vairs nebūs nepieciešams iedziļināties sarežģītās izvēlnēs, mēģinot saprast, tieši kuru preci viņš ir izvēlējies. Savukārt no pārdevēju aspekta tas nozīmē, ka vizuāli līdzīgas preces vairs nevarēs tikt sajauktas un dārgākas preces nebūs iespējams iegādāties par zemāku cenu. Šis risinājums palīdzēs izvairīties arī no apzinātas krāpšanas. Reāls piemērs – kāds pircējs veikalā uz svariem bija uzlicis dārgu alkohola pudeli, bet atzīmējis, ka tie ir kartupeļi. Ar datora redzes funkciju šāda krāpniecība nebūs iespējama,” pauž D. Lapienis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Kesko Senukai Latvia" ir pirmais būvmateriālu, dārza un mājsaimniecības preču tirgotājs Latvijā, kas savos veikalos turpina attīstīt pašapkalpošanās kasu sistēmu.

Investējot 140 000 eiro, tās ieviestas veikalos Lucavsalā un Kārļa Ulmaņa gatvē Rīgā, kā arī Loka maģistrālē Jelgavā. Pirkumus varēs apmaksāt ne tikai ar maksājumu karti, bet arī ar digitālajiem maksāšanas līdzekļiem - viedtālruni, viedpulksteni, viedo gredzenu.

2019.gada novembrī pirmā pašapkalpošanās kasu zona tika ieviesta "K Senukai" veikalā "Ozols" un kļuva par veiksmīgu pilotprojektu, lai attīstītu un ieviestu šo jauninājumu arī citos veikalos. Praksē pierādījies, ka pašapkalpošanās kases ir ērts risinājums norēķiniem gan par nelieliem, gan izmēros vai svarā lielākiem pirkumiem, piemēram, cementa maisiem, lamināta iepakojumiem, flīzēm kastēs, jo svītrkodus var nolasīt, nepaceļot iepakojumu, bet gan pietuvinot tam svītrkoda skeneri.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs «Rimi Latvia» līdz gada beigām tirdzniecības parkā «Alfa» ieviesīs otro pašapkalpošanās skeneru sistēmu, pastāstīja «Rimi Latvia» valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Viņš norādīja, ka pašapkalpošanās skeneriem, kas patlaban atrodas tikai «Rimi» veikalā Krišjāņa Valdemāra ielā, ir «adekvāts pieprasījums». Valdemāra ielas veikalā ap 10% pirkumu tiek veikti ar pašapkalpošanās skeneriem, kas liecinot, ka cilvēki šīm pārmaiņām ir gatavi.

«Redzama vispārēja tendence, ka pieaug tā pircēju daļa, kas izvēlas norēķināties, izmantojot pašapkalpošanās risinājumus. Šobrīd vidēji 34% pircēju izvēlas pirkumus apmaksāt pašapkalpošanās kasēs, kas, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaugums par 5%,» skaidroja Turlais.

Jautāts, kāda ir vēlamā proporcija, cik pirkumu varētu tikt veikts caur šiem skeneriem, Turlais atbildēja, ka šādi mērķi nav izvirzīti. Viņš skaidroja, ka ir veikali, kuros pieprasījums pēc pašapkalpošanās risinājumiem ir tik liels, ka mazumtirgotājam nākas palielināt pašapkalpošanās kasu skaitu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegādes loģistikas uzņēmums Omniva Grupa nācis klajā ar būtiskiem pašapkalpošanās vides Mana Omniva uzlabojumiem.

Tas ir viens no pirmajiem soļiem investīciju plānā, kura ietvaros paredzēts izstrādāt jaunas klientu pašapkalpošanās platformas un citus digitālos risinājumus. Kopējais investīciju apjoms digitālās infrastruktūras attīstībā sasniegs 3 miljonus eiro.

Omniva pašapkalpošanās vide un arī uzņēmuma mājas lapas pakāpeniski tiek atjauninātas un šobrīd pabeigts pirmais uzlabojumu posms.

"Tā kā esošā pašapkalpošanās vides programmatūra neatbilda mūsu nākotnes pakalpojumu vajadzībām un nebūtu ļāvusi nodrošināt vislabāko lietotāju pieredzi, nolēmām atjaunināt pašapkalpošanos un pakāpeniski pievienot jaunajai platformai jaunas funkcijas. Līdz šī gada beigām tiks atjaunināta visa pašapkalpošanās vide," atzīmē Omniva Grupas Inovāciju un tehnoloģiju direktors Marti Kuldma (Martti Kuldma).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savas pirmās pašapkalpošanās kases Latvijā ir atklājis “Lidl” veikalā Rīgā, Lubānas ielā, informē uzņēmums.

Izveidotajā pašapkalpošanās kasu zonā ir uzstādītas 10 pašapkalpošanās kases.

Tuvāko mēnešu laikā pašapkalpošanās kases pakāpeniski tiks uzstādītas un sāks darboties pilnīgi visos “Lidl” veikalos Latvijā. Plānots, ka vidēji katrā veikalā būs no 6 līdz 10 pašapkalpošanās kasēm. Veikalos joprojām strādās tradicionālās kases tiem klientiem, kas vēlas, lai viņus apkalpo.

Kopējās “Lidl” investīcijas pašapkalpošanās kasu ieviešanā Latvijā varētu sasniegt 2 miljonus eiro.

Pieaugot norēķiniem ar bankas kartēm un mainoties iedzīvotāju paradumiem, pašapkalpošanās kases ir pašsaprotams nākamais solis “Lidl” veikalos. Kā stāsta “Lidl Latvija” pārstāve Zane Neļķe: “Sekojot savam vienkāršas un ērtas iepirkšanās konceptam, mēs sākam ieviest pašapkalpošanās kases Latvijā. Lubānas ielas veikals mums ir pirmais šajā projektā, kas nākamo mēnešu laikā aptvers visus Latvijas “Lidl” veikalus. Kā jau vienmēr, “Lidl” būs nedaudz atšķirīgs, lūdzot saviem klientiem vispirms noskenēt iepirkumu čeku, lai izietu no pašapkalpošanās kasu zonas,” atklāj Z. Neļķe.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējā pašapkalpošanās risinājumu izstrādātāja "Tapbox" skatījumā pašapkalpošanās risinājumi pēckrīzes laikā palīdzēs uzņēmumiem uzlabot savu konkurētspēju.

"Šobrīd uzņēmējdarbībā ļoti svarīgi neapstādināt biznesu, bet pārorientēties savus klientus apkalpot attālināti, kā arī sagatavoties pēckrīzes periodam. Jau šobrīd skaidrs, ka ārkārtas stāvoklis gan Latvijā, gan ārvalstīs mainīs tirgus situāciju. Būtiski, kurš būs vislabāk sagatavojies laikam pēc ierobežojumu atcelšanas.

Pašapkalpošanās risinājumi ir viens no variantiem, kas palīdzēs uzņēmumiem uzlabot savu konkurētspēju. Pārdošanas procesa digitālās inovācijas palīdzēs piesaistīt jaunus klientus un ātrāk apkalpot esošos," spriež Toms Piliksers, "Tapbox" (SIA "Self Service Terminals") valdes loceklis.

Viņš uzskata, ka pašapkalpošanās risinājumi ļauj uzņēmumiem un valsts iestādēm ieviest modernu un mūsdienīgu apkalpošanas procesu, vienlaicīgi ietaupot resursus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviešot tehnoloģiskus risinājumus pasūtījumu veikšanai, Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēde “Hesburger” visos restorānos Latvijā ierīko digitālās pašapkalpošanas kases.

Kopējās projekta investīcijas ir 1, 5 miljoni eiro, un tā ietvaros kopumā tiks uzstādītas 107 šāda veida kases.

Projekts Latvijā tika aizsākts 2021. gadā, pakāpeniski ieviešot projekta administratīvās prasības, un pirmo pašapkalpošanās kasi uzstādot “Hesburger” restorānā Rīgā, Krasta ielā. Šobrīd projekts tuvojas noslēgumam, un līdz augusta vidum pašapkalpošanās kases tiks uzstādītas jau visos “Hesburger” restorānos Latvijā. Noslēdzošā digitālā pašapkalpošanās kase tiks uzstādīta Daugavpilī, “Hesburger” restorānā Rīgas ielā, kas pēc vērienīgas renovācijas tiks atvērts šī gada otrajā pusē.

“Līdztekus jaunu restorānu atvēršanai mēs investējam arī modernu tehnoloģisko risinājumu ieviešanā, tādēļ esam gandarīti, ka šis projekts jau pavisam drīz tiks veiksmīgi ieviests 51 uzņēmuma restorānā Latvijā,” stāsta Ieva Salmela, “Hesburger” starptautiskās attīstības un mārketinga direktore.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot attīstīt ātrākas un ērtākas iepirkšanās iespējas, "Rimi" paplašina pašapkalpošanās skeneru sistēmas pieejamību - tagad pašapkalpošanās skeneri pieejami arī veikalā tirdzniecības centrā "Spice".

"Rimi" hipermārkets "Spicē" ir jau trešais Rimi veikals, kurā ieviesti pašapkalpošanās skeneri - līdz šim tādi pieejami veikalos "Rimi Valdemārs" un "Rimi Alfa". Pircējiem pieejami 90 jaunākās paaudzes pašapkalpošanās skeneri, četri maksājumu termināļi un astoņi pašapkalpošanās svari sveramajām precēm. Skeneri izvietoti pie ieejas veikalā. Sistēmas izveidē investēti 130 000 eiro.

Sistēmas galvenā priekšrocība ir iespēja "Mans Rimi" kartes īpašniekiem būtiski paātrināt iepirkšanās procesu. Noskenējot pirkumus jau brīdī, kad pircējs tos pievieno savam grozam, preces iespējams uzreiz ievietot iepirkumu maisiņā. Karte identificē pircēju un savieno informāciju par noskenētajām precēm ar maksājumu termināli; tādējādi, norēķinoties pie specializētās kases, tie nav atkārtoti jāskenē.

Pakalpojumi

Rimi investējis 130 000 eiro pašapkalpošanās skeneru ieviešanā Alfā

Zane Atlāce - Bistere,03.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs Rimi paplašina pašapkalpošanās skeneru sistēmas pieejamību - investējot 130 tūkstošus eiro, 90 jaunākās paaudzes pašapkalpošanās skeneri un 4 kasu termināļi ieviesti arī tirdzniecības parka "Alfa" Rimi hipermārketā.

Sistēmas galvenā priekšrocība ir iespēja Mans Rimi kartes īpašniekiem paātrināt iepirkšanās procesu, iegādājoties lielāku preču daudzumu. Noskenējot pirkumus jau brīdī, kad pircējs tos pievieno savam grozam, preces iespējams uzreiz ievietot iepirkumu maisiņā. Mans Rimi karte identificē pircēju un savieno informāciju par noskenētajām precēm ar maksājumu termināli, tādējādi, norēķinoties pie specializētās kases, tie nav atkārtoti jāskenē.

Pilotprojekta ietvaros veikalā "Rimi Valdemārs" novērots, ka pašapkalpošanās skenerus lielākoties izvēlas pircēji, kuri veic lielākus pirkumus; tos aktīvi lieto jaunieši, bet īpaši aktīvi - 67% gadījumu - šo iespēju izmanto 26-45 gadus veci pircēji.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalos tiek ieviestas pašapkalpošanās kases, pie kurām cilvēki pamazām pierod, taču pašapkalpošanās termināļu Tapbox.eu veidotāji uzskata, ka iespējas ir vēl krietni plašākas par pašreizējām

Tapbox.eu darbību sāka 2015. gada rudenī, kad Tomam Pilikseram un Jēkabam Endziņam radās ideja, ka pašapkalpošanās tehnoloģijas būtu vairāk jāizmanto pakalpojumu sfērā, bet trūkst uzņēmumu, kas spētu nodrošināt pilnu servisu – gan iekārtas, gan programmatūru. «Uzņēmumi specializējas atsevišķi uz iekārtu ražošanu, komplektāciju vai programmatūras izstrādi, un tas savā ziņā ir loģiski, bet klientam bez spēcīgas IT komandas būs ļoti grūti kvalitatīvi novadīt šādu projektu, ja pretī nebūs pilna servisa aģentūra. Tāpēc uzskatām, ka aizpildām būtisku plaisu esošajā tirgū» saka Jēkabs. Viņa skatījumā pašapkalpošanās risinājumi palīdz ietaupīt darbaspēka izmaksas, pārdot vairāk, turklāt cilvēkiem patīk modernas tehnoloģijas. Tāpat šādi risinājumi ļauj nodrošināt ātrāku un kvalitatīvāku apkalpošanu. Jau tagad tie ir pieejami gan lielveikalos, gan degvielas uzpildes stacijās, un Jēkabs uzskata, ka tas ir tikai laika jautājums, līdz šie risinājumi tiks pielietoti daudz plašāk. Toms domā, ka būtiskākais aspekts, kāpēc uzņēmumiem pašapkalpošanās termināļi ir pievilcīgi, ir darbaspēka trūkums. «Lieli uzņēmumi ir izmisuši – viņi labprāt palielinātu biznesa apjomus, bet nav cilvēku, kas strādā. Pašapkalpošanas termināļi šo problēmu risina. Nav tā, ka gribam atņemt darbu cilvēkiem, bet esam pārliecināti, ka cilvēks kā inteliģenta būtne var darīt lietas ar augstāku pievienoto vērtību,» spriež Toms.

Transports un loģistika

Atklāj pašapkalpošanās mantu glabātavu, kuru atver ar telefonu

Kristīne Stepiņa,25.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Self Storage" multifukcionālā kompleksa teritorijā Krasta ielā ir uzbūvējusi pašapkalpošanās noliktavu vairāk nekā 2000 m2 platībā, kurai ir būtiska atšķirība no citām mantu glabātavām. Klienti var telpas iznomāt jebkurā diennakts laikā uzņēmuma mājaslapā, kā arī paši atslēgt tās ar aplikāciju telefonā.

Produktu izstrādājis SIA "Self Storage" sadarbības partneris un pasaules pašapkalpošanās noliktavu tirgus līderis "Janus International".

SIA "Self Storage" valdes loceklis Augusts Iesalnieks stāsta, ka šobrīd tā ir vienīgā šāda veida "gudrā" noliktava Latvijā, bet pasaulē šāds pakalpojums, kad klients savas mantas glabātuvē ievieto pats un tikai viņam pie tām ir piekļuve, ir visnotaļ pieprasīts, - īpaši daudz tādu esot ASV un Rietumeiropā.

"Kā rāda pasaules pieredze, tad pašapkalpošanās noliktavas lieto gan privātpersonas, gan uzņēmumi. Privātpersonas izmanto šāda vieda noliktavas, lai atbrīvotu savu dzīves telpu no lietām, kas konkrētajā brīdī nav nepieciešamas, - gan sezonālo priekšmetu un sporta inventāra glabāšanai, gan pārceļoties uz citu dzīves vietu vai aizceļojot. Juridiskie klienti izmanto šādu pakalpojumu savas produkcijas uzglabāšanai – tie ir dažādi tirgotāji un interneta veikali. Tāpat šādas noliktavas ērti var izmantot arhīva uzglabāšanai biroja remonta laikā vai pārceļoties uz citām telpām, tādējādi optimizējot izmaksas un efektīvi izmantojot uzņēmuma komercplatību. Pašapkalpošanās noliktavām var piekļūt 24 stundas 7 dienas nedēļā, un glabāšana ir ērta un droša. Telpās uzturas tikai klienti, kuri nolikavā var iebraukt iekšā ar savu auto un ērti veikt mantu izkraušanu un iekraušanu," noliktavas priekšrocības uzskaita uzņēmējs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielveikalu tīkls Rimi Latvijā ieviesis divus jaunus digitālos risinājumus, kas vienkāršos iepirkšanās procesu un samazinās tā ietekmi uz vidi – iespēju iepirkties, preces skenējot ar savu mobilo tālruni, un atteikties no čeku drukāšanas pašapkalpošanās kasēs.

Tādējādi arī Latvijā ir sākusies pāreja uz elektroniskajiem čekiem. Elektronisko čeku sistēma šovasar tika sekmīgi ieviesta Rimi veikalos Igaunijā. Latvijā elektroniskie čeki sākotnēji būs pieejami tikai pašapkalpošanās kasēs, ka arī izmantojot pašapkalpošanās skeneri, jo pašlaik vēl turpinās sistēmas saskaņošana ar atbildīgajiem dienestiem, lai šo risinājumu varētu izmantot arī parastajās kasēs.

“Elektroniskie čeki ir būtisks solis pretī efektīvākam un zaļākam iepirkšanās procesam. Visās kasēs elektroniskos čekus plānojam ieviest nākamā gada sākumā. Čeks ir salīdzinoši sīka ierastā iepirkšanās procesa sastāvdaļa, tomēr tas nozīmē būtisku planētas resursu patēriņu. Jau šobrīd esam aplēsuši, ka, visiem Rimi pircējiem Latvijā atsakoties no drukātajiem čekiem, gada laikā tiktu ietaupīta 31 tonna jeb viens kravas auto papīra un no nociršanas izglābts vairāk nekā pustūkstotis koku,” stāsta Rimi digitālās attīstības direktore Liene Perija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta "Rīga" investējusi 230 000 eiro četrās pašapkalpošanās bagāžas nodošanas līnijās, informē lidostā.

Iespēju izmantot jauno lidostas pakalpojumu saviem pasažieriem sākusi piedāvāt Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic", taču nākotnē šo pakalpojumu klientiem varētu piedāvāt arī citas lidostā "Rīga" strādājošās aviokompānijas.

Lidostas "Rīga" pārstāvji paredz, ka jaunās līnijas padarīs bagāžas nodošanas procesu lidostā būtiski ērtāku un ātrāku. Vienas somas apkalpošanas laiks pašapkalpošanās bagāžas nodošanas vietā ilgst aptuveni minūti, tādējādi stundas laikā uz vienas līnijas iespējams apkalpot apmēram 60 bagāžas vienību.

"Mūsdienīgu automatizētu risinājumu ieviešana pasažieru apkalpošanā ir viena no lidostas "Rīga" prioritātēm. Šādi risinājumi ne tikai uzlabo klientu pieredzi, bet arī padara efektīvākus lidostas procesus kopumā," minēja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pašapkalpošanās automazgātavu burbulis vēl nav pārsprādzis. Vismaz Rīgas būvvaldē patlaban ir iesniegtas 79 šāda projekta ieceres un ir izsniegtas 22 būvatļaujas

Tā var secināt no pieejamās informācijas Rīgas būvvaldes mājaslapā.

Latvijā lielākais pašapkalpošanās automazgātavu tīkls ir SIA Wash & Drive un tā tuvākais sāncensis ir SIA Ehrle EU, kas ir Vācijas Ehrle Reinigungstechnik GmbH meitas uzņēmums, kurš uz franšīzes līgumu pamata attīsta Ehrle ķēdi. «Grūti nosaukt konkurentu skaitu, jo pārējais tirgus ir fragmentēts un vismaz pagaidām lielai daļai sāncenšu pieder pa vienai divām mazgātavām. Lielākais sāncensis ir Ehrle, bet arī šim tīklam ir atšķirīga stratēģija, jo katra mazgātava pieder citam īpašniekam. Retos gadījumos divas vai trīs mazgātavas apsaimnieko viens uzņēmums,» skaidro SIA Wash & Drive valdes loceklis Augusts Iesalnieks. Grūti nosaukt kopējo šādu mazgātavu skaitu Latvijā, jo tamlīdzīgi dati nav apkopoti. A. Iesalnieks lēš, ka tās varētu būt aptuveni 40, bet katra no tām atšķiras, jo ir mazgātavas, kurās ir divas kabīnes, un ir tādas, kurās ir astoņas. Rīgā šobrīd darbojas 13 pašapkalpošanās automazgātavas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Veselības ministrija nolēmusi uz jaunā koronavīrusa dēļ noteiktās karantīnas laiku ierobežot bezrecepšu medikamentu un dezinfekcijas līdzekļu pārdošanu aptiekās, nosakot, ka katram cilvēkam vienā iepirkšanās reizē var tikt pārdots tikai viens iepakojums zāļu.

Savukārt aptiekāri uzskata, ka cilvēki, īpaši seniori, šā lēmuma dēl būs spiesti biežāk apmeklēt aptiekas.

Rīkojums, ko izdevis veselības ministrs Aurēlijs Verīga, kas vada Valsts Ārkārtējo situāciju operāciju centru, paredz, ka aptiekām pēc iespējas jāierobežo arī vienam pircējam pārdodamo dezinfekcijas līdzekļu daudzums, lai tie būtu pieejami iespējami lielākam cilvēku skaitam.

Ministrija aicina visas aptiekas karantīnas laikā pienācīgi organizēt pircēju plūsmas, bet cilvēkiem iesaka labāk iepirkies internetā, ja tas iespējams. Aptiekām aizliegts rīkot akcijas, izsludināt atlaižu stundas vai veikt citus pircēju piesaistei paredzētus pasākumus. Aptiekās pašlaik arī aizliegts strādāt darbiniekiem, kuri nesen atgriezušies no ārvalstīm vai kontaktējušies ar inficētām personām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotermanni kvartālā Tallinā atvērts jauns LIDO restorāns., kas ir piektais zīmola restorāns Igaunijā un pirmais, kas tur piedāvā pašapkalpošanās koncepciju.

Jaunajā 500 m² plašajā restorānā ieguldītās investīcijas pārsniedz miljonu eiro.

Jaunatklātais restorāns ir jau otrais, ko uzņēmums pēdējo divu gadu laikā atver Tallinā. LIDO Igaunijā darbojas vairāk nekā 15 gadus. Pašapkalpošanās koncepcija dod klientiem iespēju pašiem brīvi izvēlēties un sakomplektēt savu maltīti. To vairs nedara darbinieki, kā tas bija līdz šim.

Pirmais LIDO pašapkalpošanās restorāns, ieguldot vairāk nekā vienu miljonu eiro, tika atvērts Rīgā pagājušā gada augustā tirdzniecības centrā “Rīga Plaza”.

“Tāpat kā Latvijā, arī Igaunijā LIDO ir pirmais, kas ievieš pašapkalpošanās koncepciju sabiedriskajā ēdināšanā. Redzam, ka klienti novērtē šo pieeju, un esam pārliecināti, ka tā gūs panākumus arī Igaunijā. Jaunais restorāns atrodas lieliskā vietā pašā Tallinas centrā. Mūsdienīgā pašapkalpošanās pieeja palīdzēs mums vēl vairāk nostiprināt LIDO pozīcijas Igaunijas tirgū,” uzsver LIDO valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašapkalpošanās automazgātavu tirgū ir sasniegts piesātinājums; vairāki tirgus dalībnieki izveidojuši tīklu dažādās Latvijas pilsētās

«Kopumā Latvijā ir līdz 50 pašapkalpošanās automazgātavu; ir tādas, kurās ir divas kabīnes, un ir arī tādas, kurās ir astoņas. Klientu kļūst vairāk, taču to skaits netiek līdzi pašapkalpošanās automazgātavu skaita palielinājumam. Piedāvājums kļūst lielāks par pieprasījumu,» raksturo SIA Wash & Drive valdes loceklis Augusts Iesalnieks. Viņš arī akcentē to, ka tirgus ir fragmentēts un vismaz pagaidām lielākajai daļai komersantu pieder pa vienai, divām automazgātavām. «Prognozēju, ka jau 2019. gada laikā būs vērojami pirmie kritušie šajā nozarē, kuri nespēs apkalpot saistības, sliktas atrašanās vietas izvēles dēļ nonāks grūtībās,» piebilst A. Iesalnieks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pašapkalpošanās un automatizācijas risinājumu ražotājs Omnic Liepājā būvēs jaunu rūpnīcu, lai ražotu pakomātus Eiropas tirgum.

Šobrīd vēl tiek precizēta potenciāli vislabākā atrašanās vieta ražotnei, bet pie labvēlīgiem apstākļiem pirmie būvdarbi varētu tikt uzsākti jau šogad. Darbu jaunā rūpnīca varētu uzsākt jau 2024. gadā.

Šobrīd vēl ir grūti pateikt precīzas Liepājas rūpnīcas izmaksas, bet līdzīgā ražotnē Gruzijā Omnic investēja 8 miljonus eiro. Liepājas rūpnīcā plānots ražot paku skapīšus, pašapkalpošanās kases aparātus, ar saules paneļiem aprīkotus pakomātus, paku skapīšus-ledusskapjus, kā arī dažādus citus pašapkalpošanās un automatizācijas risinājumus.

Omnic galvenā produktu attīstības vadītāja Anna Snitko (Ann Snitko): “Pakomātu tirgus piedzīvo ārkārtīgi strauju izaugsmi. Eiropā vien šobrīd ir vairāk nekā 100 000 pakomātu un tuvāko gadu laikā ir paredzama vismaz pieckārtīga tirgus izaugsme. Tostarp daudz iespēju saredzam arī pakomātu efektivitātes un ilgtspējas palielināšanā, izmantojot tehnoloģiskas inovācijas un jaunus automatizācijas risinājumus. Ražojam gan standartizētus paku skapīšus, gan arī inovatīvus un individualizētus risinājumus, piemēram, aukstumu un siltumu uzturošus pakomātus, kas dažādiem produktiem nodrošina atbilstošu temperatūru. Restorāni saviem klientiem var nosūtīt un uzglabāt siltu picu, bet pārtikas veikali – dažādus produktus, kas ir jutīgi pret temperatūras svārstībām.”

Eksperti

Ministrijas «labā roka» pret «kreiso roku». Aptiekas pa vidu

Ilgvars Ķipēns, [email protected],27.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai jūs satrauc, ka no septembra aptieku pašapkalpošanās nodaļās vairs nevarēs atrast bezrecepšu medikamentus? Nieki, toties tagad tos brīvi var iegādāties internetā!

Kā zināms, Veselības ministrijas ierēdņus jau ilgstoši māc aizdomas, ka iedzīvotāji pārlieku nodarbojas ar pašārstēšanos. Lai ierobežotu iespēju pašiem pieņemt lēmumu, kādus medikamentus pirkt, tika veikti grozījumi Ministru kabineta noteikumos, un tie turpmāk aizliedz izvietot zāles pašapkalpošanās nodaļās brīvi pieejamos plauktos. Ierēdņi cer, ka tādējādi piespiedīs cilvēkus konsultēties ar farmaceitiem.

Tomēr ministrija ir liels veidojums ar daudzām struktūrvienībām, kurās strādājošie cits ar citu laikam taču tiekas tikai lielos svētkos, tāpēc nav jābrīnās, ka tā vienlaikus spēj censties sasniegt pilnīgi pretējus mērķus.

Kamēr «labā roka» nodarbojas ar bezrecepšu medikamentu pieejamības apgrūtināšanu tradicionālajās aptiekās, «kreisā roka», respektīvi, šīs pašas ministrijas pakļautībā esošā Zāļu valsts aģentūra ir izdevusi atļauju tirgot medikamentus internetā. Tikai naivais var iedomāties, ka medikamentu iegāde internetā notiek pēc nopietnām konsultācijām ar farmaceitiem.

Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā veidot ciešas attiecības ar klientiem

Andrius Guzaitis, Bluelark Biznesa attīstības vadītājs,27.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdošanas jomā mēs piesardzīgi svinam uzvaras, kad ierodas jauni klienti.

Tomēr katrā uzņēmējdarbības mācību grāmatā teikts, ka pārdošana jaunam klientam izmaksā trīsdesmit reizes dārgāk nekā pašreizējam. Un mēs joprojām pieliekam vairāk pūļu, lai atrastu jaunus klientus, nevis veidotu ilgtermiņa attiecības ar viņiem.

Varbūt, piesaistot jaunus klientus, mēs jūtam lielāku lepnumu? Vai šampanietis ir garšīgāks, svinot jaunu pārdošanas darījumu? Veiksmīga klientu aiziešanas novēršanas kampaņa reti beidzas ar biroja ballīti.

Kāpēc uzvara ir tikai sākums?

Mūsdienu uzņēmējdarbība ir balstīts uz ilgtermiņa attiecībām ar klientiem. Lielākā daļa veiksmīgu uzņēmumu pielāgojas mainīgajām klientu vajadzībām, nodrošina izcilu klientu apkalpošanu un maksimāli palielina klientu vērtību ilgtermiņā.

Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā atrast, piesaistīt un noturēt klientus

Jurģis Bakans, Bluelark Pārdošanas nodaļas vadītājs,14.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumi ir labi pārdomātu lēmumu sekas.

Nav svarīgi, vai pārdodat dimantus vai izstrādājat datorprogrammatūru; vai pārdodat tieši uzņēmumiem vai piedāvājat pakalpojumus tūkstošiem privāto klientu, visi veiksmīgie uzņēmumi ievēro dažus vienotus noteikumus.

Tātad, kas mūsu Salesforce klientiem Okavango dimantu raktuvēs ir kopīgs ar vienu no Eiropas lielākajiem telekomunikāciju operatoriem?

Uzņēmējdarbības panākumu pamatā ir skaidri definēti uzņēmējdarbības procesi un efektīva uzņēmuma datu izmantošana.

Ir pagājuši laiki, kad CRM kalpoja kā piezīmju grāmatiņa klientu kontaktiem vai uzņēmējdarbības piezīmēm. Mūsdienās CRM ir vissvarīgākais instruments uzņēmējdarbības procesu vadīšanai un nenoteiktības novēršanai.

Mazumtirdzniecība

Maxima atrod veidu, kā pasargāt darbiniekus pašapkalpošanās kasēs

Lelde Petrāne,24.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs "Maxima Latvija" ievieš vēl vienu iniciatīvu vīrusa izplatības ierobežošanai – veikalu darbiniekiem pašapkalpošanās kasēs ir pieejamas organiskā stikla sejas aizsargmaskas, tādējādi turpinot darbu arī šajās kasēs.

"Teju ik dienu ieviešam jaunus prevencijas pasākumus kā klientu, tā darbinieku drošībai. Jaunākā no aptuveni 20 iniciatīvām vīrusa ierobežošanai visā Latvijā, ir sejas aizsargmaska kolēģiem pašapkalpošanās kasēs.

Ja veikalu kasēs darbinieku un klientu drošībai esam izveidojuši stikla aizsargbarjeras, tad pašapkalpošanās zonās šādas barjeras efektīvi uzstādīt nav iespējams, līdz ar to izskatījām dažādas alternatīvas un kā efektīvāko atzinām organiskā stikla sejas aizsargmaskas, kas tuvākajā laikā tiks piegādātas visās "Maxima" pašapkalpošanās kasēs," stāsta "Maxima Latvija" vadītājs Viktors Troicins.

Sākot ar 16.martu, "Maxima" administrācijā un veikalos ievieš papildus būtiskus sociālās distancēšanās ierobežojumus - kasu, sveramo vitrīnu, dārzeņu un augļu, kā arī citās veikala zonās tiek novilktas robežas 2m rādiusā, ierobežojot distanci.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirgotājs SIA "Neste Latvija" pagājušajā gada rudenī nolēmis slēgt visus piecus bezkontakta pašapkalpošanās veikalus "Neste Easy Deli", sacīja SIA "Neste Latvija" valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis.

Vienlaikus viņš norādīja, ka "Neste Latvija" ir vienojies ar pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumu "Narvesen", ka janvārī šajos veikalos sāks strādāt "Narvesen" ar sava koncepta veikaliem, kuros būs arī pārdevējs.

Viņš atgādināja, ka "Neste Latvija" pirmo bezkontakta pašapkalpošanās veikalu atvēra 2021.gadā, papildinot, ka pārdoto preču apjoms nebija tāds, lai varētu segt uzņēmuma ieguldītās investīcijas.

"Mūsuprāt, tas ir ļoti labs koncepts, kas noteikti nākotnē attīstīsies, bet laikam mēs šajā tirgū iegājām par ātru. Arī Somijā tika pieņemts lēmums par veikalu slēgšanu," sacīja Beiziķis.

Viņš arī sacīja, ka tehnoloģijas, ko var izmantot šādos veikalos, pašlaik mainās ļoti strauji, kas prasa jaunas investīcijas, papildinot, ka visdrīzāk vēl ir nedaudz jānogaida, lai attīstās tehnoloģijas, un klientiem var piedāvāt vislabāko koncepciju.