Ekonomika

Baltijas paviljonu Expo 2025 Osaka līdz šim apmeklējuši 500 000 interesentu

Db.lv,24.07.2025

Jaunākais izdevums

Pasaules izstādē "Expo 2025 Osaka" Japānā Baltijas paviljonu, kurā tiek pārstāvēta Latvija un Lietuva, pirmo trīs mēnešu laikā apmeklējuši 500 000 interesentu, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA).

Baltijas paviljonu Osakā iespējams apmeklēt līdz 13.oktobrim.

Latvijas dalības "Expo 2025" ģenerālkomisāre Lāsma Līdaka norāda, ka paviljona apmeklētāji atzinīgi vērtē radīto paviljona konceptu un to, kā Latvija kopā ar Lietuvu lēmusi sevi prezentēt, parādot ne tikai reģiona vērtības, bet arī izpratni par to, kā sevi prezentēt tieši Japānas tirgū. Līdaka uzsver, ka lielu interesi izrāda arī mediji.

Jau ziņots, ka "Expo 2025 Osaka" ir pasaulē nozīmīgākā un lielākā valsts tēla veidošanas un eksportspējas veicināšanas izstāde, kurā piedalās 160 valstis un astoņas organizācijas. Plānots, ka starptautisko izstādi apmeklēs vairāk nekā 28 miljoni cilvēku no visas pasaules. Izstāde norisinās no 13.aprīļa līdz 13.oktobrim Osakā, Kansai reģionā, Japānā.

"Expo 2025" ir kopīgs Latvijas un Lietuvas paviljons, kura koncepts "We Are One" aicina apzināties, ka ikviens ir daļa no šīs planētas un katra atbildība ir planētu saglabāt nākamajām paaudzēm. Paviljona centrālais objekts ir interaktīva zaļa stikla siena, kas simbolizē dabas, tehnoloģiju un cilvēku mijiedarbību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2025. gada 31. augusta līdz 13. septembrim “EXPO 2025 Osaka” apskatāma Eiropas Savienības rīkotā izstāde “Design Beyond Things”, kurā izvēlēti 30 radošākie Eiropas dizaineri, tostarp arī pārstāvji no Latvijas.

Baltijas paviljonā ir iespējams aplūkot Latvijas dizaina ekspozīciju “89th second”, kuras centrā ir cilvēces trauslās attiecības ar dabu, dažādi interpretējot vienu no Latvijas nacionālajiem simboliem – priedi. Tajā redzami dizaineres Daces Sūnas, dizaina studiju “Gateris Works” un “Studio Sarmīte” darbi, kas rosina pārdomas par ekoloģisko krīzi un sabiedrības lomu tajā.

“89th second” ir Latvijas dizaina ekspozīcija pasaulē vērienīgākajā izstādē “EXPO 2025 Osaka” notiekošajā Eiropas Savienības oficiālajā izstādē “Design Beyond Things”, kas rosina apmeklētājus domāt par Eiropas laikmetīgā dizaina lomu un izteiksmes līdzekļiem laikā, kad pasaulē norisinās dziļas sociālās un klimatiskās pārmaiņas. Izstādē pārstāvēti īpaši atlasīti darbi, ko veidojuši 30 inovatīvākie un radošākie dizaineri no 16 ES dalībvalstīm, uzsverot dizaina spēju mainīt cilvēku domāšanu – no apritīguma un ilgtspējīgas ražošanas līdz vietējās un globālās identitātes atgūšanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākajā izstādē “Expo 2025 Osaka” atklāts Baltijas paviljons ar tēmu “We Are One”, kurā vienoti tiek pārstāvēta Latvija un Lietuva, un izcelta dabas, cilvēku un tehnoloģiju mijiedarbība.

Starptautiskā izstāde Japānā notiks pusgada garumā - līdz pat 13. oktobrim. Tajā piedalās 160 valstis, 9 organizācijas un plānots, ka to apmeklēs ap 28 miljoniem apmeklētāju no visas pasaules. Svinīgajā Baltijas paviljona atklāšanā piedalījās un simbolisko lenti pārgrieza Edmunds Valantis, Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs; Lāsma Līdaka, Latvijas dalības “Expo 2025 Osaka” ģenerālkomisāre; Zigmārs Zilgalvis, Latvijas vēstnieks Japānā; Lina Antanavičiene, Lietuvas dalības “Expo 2025 Osaka” ģenerālkomisāre, Aurelijas Zykas, Lietuvas vēstnieks Japānā un Artūrs Analts, Baltijas paviljona mākslinieks un dizainers.

Edmunds Valantis, Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs: “Izstāde “EXPO” ir lieliska iespēja stiprināt Latvijas ekonomisko klātbūtni Japānā, kas ir ceturtā lielākā ekonomika pasaulē. Kopumā ar izstādi saistītajās aktivitātēs klātienē un attālināti iesaistīsies vairāk nekā 250 Latvijas eksportējošie uzņēmumi. Tā ir iespēja kāpināt Latvijas eksportu un investīcijas no Japānas.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 19. līdz 23. maijam Japānā norisināsies līdz šim lielākā un nozīmīgākā Latvijas tirdzniecības misija šajā reģionā, kuru vadīs Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs un ekonomikas ministrs Viktors Valainis. Viņiem pievienosies uzņēmēju delegācija 90 cilvēku sastāvā, kas piedalīsies biznesa pasākumos Tokijā un Osakā, kā arī biznesa forumā "EXPO 2025 Osaka" Latvijas Nacionālās dienas ietvaros.

Kā norāda Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs: “Šogad aprit 100 gadi kopš Latvija pirmo reizi piedalījās pasaules izstādē EXPO – šī ir zīmīga gadadiena un lieliska iespēja piesaistīt uzmanību Baltijas reģionam. Latvijas dalība EXPO 2025 Osakā ir svarīgs solis turpmākajai mūsu ekonomiskās diplomātijas attīstībai. Latvijas un Lietuvas kopīgais paviljons ir ne tikai platforma, lai demonstrētu mūsu kultūru un tehnoloģijas sasniegumus, bet arī iespēja tapt jaunām partnerībām, kas veicinās jaunradi un tehnoloģiju komercializāciju nākotnē.”

Kopumā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) šogad organizētajos biznesa pasākumos Japānā, klātienē piedalīsies vairāk nekā 200 Latvijas uzņēmumu, bet neklātienē vēl 138 uzņēmumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien starptautiskajā izstādē "Expo 2025 Osaka" Japānā norisināsies Latvijas nacionālā diena "Voice and Echo", informē Latvijas Investīciju attīstības aģentūrā (LIAA).

Izstādes apmeklētāji varēs piedzīvot Latvijas kultūras prezentāciju caur šim notikumam īpaši radītu horeogrāfisku un muzikālu mākslas performanci, meistarklasēm un svētku gājienu, kā arī uzzināt par Latvijas tehnoloģiskajiem sasniegumiem Latvijas - Japānas biznesa forumā.

Latvijas dalības "Expo 2025 Osaka" ģenerālkomisāre Lāsma Līdaka norāda, ka Latvijas nacionālā diena izstādē ir Latvijas iespēja pozitīvi pārsteigt Japānu un pārējo pasauli.

Nacionālās dienas centrālais notikums būs multimediāla performance "Echo / Atbalss" - Latvijas stāsts, kas pasniegts caur mūziku, deju un vizuāliem elementiem, iedvesmojoties no četriem gadalaikiem un diennakts cikla.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas paviljons, kas pasaules izstādē “EXPO 2025 Osaka” prezentē Latviju un Lietuvu, guvis augstu starptautisku atzinību, iegūstot divas balvas prestižajā “World Expolympics 2025” konkursā, ko organizē starptautiskā institūcija “The Experiential Design Authority” (TEDA).

Baltijas paviljons kategorijā “People’s Choice” (“Apmeklētāju izvēle”) ieguva 2. vietu un sudraba godalgu, piekāpjoties tikai Čehijas paviljonam. Šīs kategorijas uzvarētājus noteica balsojums TEDA mājaslapā, kur desmit dienu laikā pieredzes dizaina profesionāļi, EXPO entuziasti un izstādes apmeklētāji izvēlējās savus favorītus. Kategorijā nominēti bija arī Maltas, Singapūras un Tech World paviljoni.

Atzinību un augsto 5. vietu kategorijā “Best Mascot” (“Labākais talismans”) izpelnījās arī viens no Baltijas paviljona spilgtākajiem simboliem – baraviciņa Barabi-chan. Talismana nosaukums Barabi-chan tika radīts, apvienojot latviešu vārdu “Baravika” un lietuviešu “Baravyka”, savukārt japāņu valodā lietotā galotne “chan” pauž pieķeršanos un sirsnību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi arvien pārliecinošāk iezīmē savu vietu pasaules inovāciju kartē, pierādot, ka arī maza valsts spēj piedāvāt risinājumus, kas pārsteidz pat tehnoloģiski attīstītāko tirgu pārstāvjus.

Jaunuzņēmumi ne tikai demonstrē savas inovācijas, bet arī iegūst stratēģiskus kontaktus un atver durvis ilgtermiņa sadarbībai ar Āzijas partneriem.

Japāna bieži tiek uztverta kā tehnoloģiju līdere ar robotiku, augsti attīstītām inovācijām un pasaules ātrāko metro. Tomēr Latvijas uzņēmēji atklājuši, ka programmatūras risinājumu, datu integrācijas un digitālās transformācijas jomās japāņu uzņēmumi ir salīdzinoši konservatīvi, un tieši tur paveras iespējas mūsu jaunuzņēmumiem.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) regulāri organizē tirdzniecības misijas Latvijas uzņēmumiem uz ārvalstīm, lai veicinātu starptautisku sadarbību tādās nozarēs kā pārtikas ražošana, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, enerģētika, medicīna, farmācija un citās. Dalība "EXPO 2025 Osaka" un dažādos EXPO 2025 izstrādātās biznesa programmas pasākumos Japānā ir mērķtiecīga biznesa attiecību veidošana.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta līdz šim lielākā un nozīmīgākā Latvijas tirdzniecības misija Japānā – tās laikā īpaši organizētos pasākumos Tokijā un Osakā valsts amatpersonu un uzņēmēju delegācija tikās ar dažādu Japānas nozaru ekspertiem un pārstāvjiem, lai pārrunātu ekonomisko attiecību stiprināšanas iespējas.

Tirdzniecības misija veiksmīgi noslēgusies ar četriem noslēgtiem sadarbības līgumiem un vērtīgām iestrādēm investīciju jomā.

2024. gadā Latvijas eksports uz Japānu audzis par 17%, iezīmējot pozitīvas tendences Latvijas un Japānas ekonomiskajai sadarbībai, kurai būtisku grūdienu varētu sniegt tirdzniecības misija ar 36 Latvijas uzņēmumu dalību.

“Japāna ir mūsu eksporta fokusā 2025. gadā – tā ir prioritāte Latvijas eksporta kartē. Gada laikā kopumā plānoti 16 dažādi eksporta un ekonomiskās sadarbības pasākumi, lai veidotu jaunas sadarbības un nostiprinātu Latvijas klātbūtni vienā no tehnoloģiski attīstītākajiem pasaules tirgiem. Japāna ir ne tikai reģionālais inovāciju līderis – tā ir iespēja Latvijas uzņēmumiem strādāt tirgū ar 120 miljoniem iedzīvotāju. Mūsu sarunas ar Japānas uzņēmējiem jau iezīmē konkrētus investīciju projektus enerģētikā, ražošanā un citās nozarēs. Šīs iniciatīvas var nest desmitiem miljonu eiro mūsu ekonomikā,” uzsvēra ekonomikas ministrs Viktors Valainis.

Eksperti

Kā Latvijas uzņēmumiem iekarot Japānas tirgu?

Arta Voicehovska, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Latvijas ārējās ekonomiskās pārstāvniecības Japānā vadītāja,19.09.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāna ir viena no pasaules lielākajām ekonomikām ar vairāk nekā 120 miljoniem patērētāju. Tas ir tirgus, kur tradicionālās vērtības sastopas ar modernām tehnoloģijām un kur kvalitāte, precizitāte un ilgtermiņa attiecības ir neatņemama biznesa ikdiena. Latvijas uzņēmumiem šeit pavērtās iespējas ir lielas, taču panākumi nenāk uzreiz – ir jāzina, kā pareizi sevi parādīt.

Atpazīstamība un uzticība

Latvija Japānā nav plaši zināma, tāpēc pirmais solis ir atpazīstamības celšana. Dalība pasaulē vērienīgākajā izstādē “EXPO 2025 Osaka”, kā arī papildus tai īpaši izstrādātā biznesa programma, kas paver uzņēmējiem plašas iespējas apmeklēt dažādus nozaru pasākumus un piesaistīt sadarbības partnerus, ļauj parādīt, ka mums ir ko piedāvāt. Atpazīstamība veido uzticību, kas Japānā ir pamats ilgtermiņa sadarbībai.

Japānā svarīga ir hierarhija – jo uzņēmumā augstāk stāvošāka persona ieradīsies uz sarunām, jo lielāka iespējamība izveidot veiksmīgu sadarbību. Japāņiem ir svarīgi, ka saruna notiek klātienē, turklāt augstākā līmeņa vadības pārstāvniecība ir apliecinājums, ka uzņēmumam potenciālā sadarbība ir patiesi nozīmīga. Par godu EXPO šogad LIAA organizēja līdz šim lielāko tirdzniecības misiju uz Japānu, kurā piedalījās gan valsts prezidents un ekonomikas ministrs, gan 37 uzņēmumu pārstāvji. Tieši šāds tirdzniecības misijas sastāvs sekmēja iespēju tikties ar daudzu lielu Japānas uzņēmumu vadītājiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Jurģis Miezainis darba vizītē apmeklējis Lietuvu, kur tikās ar “Latvijas Finieris” meitas uzņēmumu Lietuvā UAB “Likmere” ražotnes izpilddirektoru, kā arī piedalījās “Nameja balva 2024” laureātu apbalvošanas ceremonijā, kurā tika sveikti veiksmīgākie Latvijas uzņēmumi un sadarbības partneri Lietuvā.

Vizītes sākumā parlamentārais sekretārs Jurģis Miezainis apmeklēja UAB “Likmere” ražotni, kur tikās ar tās izpilddirektoru Mindaugu Kasmauski un pārrunāja uzņēmuma attīstību, atbalstu uzņēmējiem, Latvijas ekonomikas tendences un atbalstu Ukrainai.

“Uzņēmums “Likmere” ir piemērs tam, kā Latvijas uzņēmums veiksmīgi paplašina savu ražošanu citur Eiropā. Šāda sadarbība rada taustāmu vērtību abām pusēm un apliecina, ka abu valstu ekonomiskajām attiecībām ir stabils pamats un augsts potenciāls turpmākai izaugsmei. Lietuva ir mūsu tuvākais un galvenais ārējās tirdzniecības partneris. Mums ir būtiski uzturēt ciešu un atklātu dialogu ar Lietuvu, jo īpaši šobrīd, kad saskaramies ar dažādiem ģeopolitiskiem izaicinājumiem. Augstu novērtējam “Likmere” ieguldījumu atbalsta sniegšanā Ukrainai,” uzsver Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Jurģis Miezainis.