Start-up

Jaunuzņēmums Trace.Space piesaista 4 miljonus dolāru

Db.lv,06.02.2025

"Trace.Space" komandas dibinātāji Jānis Vāvere (no kreisās), Mikus Krams un Kārlis Broders.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu jaunuzņēmums "Trace.Space", kas ir radījis ar mākslīgo intelektu aprīkotu platformu autobūves un pusvadītāju (čipu) sistēmu inženieriem, kuri izstrādā sarežģītu industriālo produktu specifikācijas, paziņo par 4 miljonu dolāru sēklas investīciju.

Galvenais investors ir fonds "Cherry Ventures", piedaloties arī jaunizveidotajam Latvijas fondam "Outlast Fund", kas ir viens no trim ALTUM izraudzītajiem iespējkapitāla fonda pārvaldniekiem. Investīciju raundā piedalījās arī esošiem investori – "Nebular", "Fiedler Capital" un "Change Ventures". Piesaistītais finansējums tiks novirzīts produkta attīstīšanai un jaunu tirgu apgūšanai, kā arī dos iespēju "Trace Space" piesaistīt savā komandā labākos Eiropas inženierus.

Rietumeiropas ražošanas nozare šobrīd piedzīvo būtiskas izmaiņas. Ziņu virsraksti vēsta par atlaišanām, rūpnīcu slēgšanu un produktiem, kas neapmierina klientu vajadzības. Bieži problēmas sakne ir novecojuši produktu izstrādes rīki un procesi, kas kavē produktu attīstības komandu darbu. Līdz ar to - arī jaunu un inovatīvu produktu izstrādi.

Jaunuzņēmuma "Trace.Space" mērķis ir mainīt veidu, kā uzņēmumi projektē un būvē arvien sarežģītākus ar programmatūru aprīkotus produktus, piemēram, elektriskās un autonomās automašīnas, satelītus, robotus, pusvadītājus un medicīnas iekārtas. Tradicionālos produktu attīstīšanas risinājumus darbina novecojusi infrastruktūra, neņemot vērā mūsdienu lietotāju prasības un arī moderna uzņēmuma vēlmi mērogot savus produktus, piedāvājot tirgum arvien konkurētspējīgākus risinājumus. Daži tirgus dalībnieki gan palēnām ievieš mākslīgā intelekta un automatizācijas funkcijas, taču tās joprojām ierobežo antikvariāta cienīga infrastruktūra.

"Mēs ļoti priecājamies par sadarbību ar "Cherry Ventures", kas atbalsta mūsu vēlmi veidot nākamās paaudzes platformu, kur būtu ērti attīstīt modernus un konkurētspējīgus produktus," saka Jānis Vāvere, "Trace.Space" līdzdibinātājs un izpilddirektors. "Ir sāpīgi redzēt, kā inženieri perspektīvos uzņēmumos cīnās ar novecojušiem procesiem un metodēm. Mūsu misija ir nodrošināt inženieriem atbilstošus un mūsdienīgus rīkus, lai uzņēmumi spētu atgūt savas pozīcijas tirgū."

"Trace.Space" dibinātāju komandai ir plaša pieredze prasību pārvaldības jomā. Jānis Vāvere iepriekš bija pārdošanas līderis uzņēmumā "Jama Software" un Latvijas jaunuzņēmumā "Lokalise". Savukārt Kārlis Broders guvis pieredzi, praktiski ieviešot "Jama" un "Polarion" programmatūru liela mēroga projektos. Trešajam uzņēmuma "Trace.Space" līdzdibinātājam Mikum Kramam ir pieredze uzņēmumu operacionālajā vadībā jau pieminētajā Latvijas jaunuzņēmumā "Lokalise" un arī "Chili Piper".

"Šī ir "Cherry Ventures" pirmā investīcija kādā Baltijas valstu jaunuzņēmumā, un mēs esam priecīgi atbalstīt tieši "Trace.Space". Šis Eiropas jaunuzņēmums rada risinājumu, ko var izmantot visā pasaulē," saka Dinika Mahtani, "Cherry Ventures" partnere.

Eksperti

Vai jaunuzņēmumu panākumus var mērīt tikai vienradžos?

Annija Mežgaile, jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konferences “TechChill” vadītāja,17.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klausoties to, kā publiskajā komunikācijā aizvien biežāk izskan vēlmes pēc nākamā vienradža, man prātā ataust multfilma no bērnības “38 papagaiļi”, kur zvēri mērīja čūsku un secināja, ka tā ir 38 papagaiļus gara. Viņi gan diezgan ātri saprata, ka var mērīt arī, piemēram, pērtiķēnos un ziloņos. Un rezultāts būs tāds pats - čūskas garums būs noskaidrots. Attiecībā uz jaunuzņēmumu ekosistēmu, vienradzis skan labi.

Taču tā nav vienīgā mērvienība, pēc kuras vērtēt jaunuzņēmumu panākumus. Pasaules un kaimiņvalstu pieredze rāda, ka arī lielas investīcijas saņēmušie bankrotē. Savukārt veiksmīgi var būt arī tie, kas attīstās salīdzinoši lēnām, investējot tikai savus līdzekļus. Gan vieni, gan otri vienradža statusu tā arī var nesasniegt. Bet vai tas tiešām liecina, ka tie nav veiksmīgi?

Pirms plašāk runājam par jaunuzņēmuma mērauklām un to veiksmes faktoriem, gribu vēl un vēlreiz uzsvērt, ka jaunuzņēmums nav vienkārši jauns uzņēmums. Diemžēl, pats termins nu jau arī priekšvēlēšanu cīņās tiek izmantots vietā un nevietā. Jaunuzņēmums ir uzņēmums ar augstas izaugsmes potenciālu, kura pamatdarbība ir saistīta ar mērogojamu biznesa modeļa ieviešanu un inovatīvu produktu izstrādi, ražošanu vai attīstību. Investīcijas tam visbiežāk ir nepieciešamas, lai nodrošinātu strauju izaugsmi. Piemēram, frizētava ir jauns uzņēmums, bet tas nav jaunuzņēmums. Lai atvērtu vēl vienu frizētavu, vajadzēs jaunas telpas un darbiniekus, bet inovatīvi tehnoloģiju uzņēmēji var savu biznesu mērogot bez vajadzības atvērt vēl vienu fizisku vietu.