Pasaulē

McDonalds plānojot Īrijā radīt simtiem darbavietu

Lelde Petrāne,02.11.2012

Jaunākais izdevums

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde McDonalds nākamo trīs gadu laikā plāno Īrijā radīt 700 darbavietas, vēsta baltic-ireland.ie.

Investējot vairāk nekā 20 miljonus eiro, tiks atvērti 12 jauni restorāni.

Uzņēmums Īrijā darbojas jau 35 gadus un pašlaik tur nodarbina vairāk nekā 4000 cilvēku.

Darbinieku pieņemšana jaunajām darbavietām sāksies jau janvārī. Sākotnējā alga uzņēmuma ierindas darbiniekiem ir aptuveni 9 eiro stundā, savukārt restorānu vadītāji pelna ap 40000 eiro gadā, raksta baltic-ireland.ie.

Jaunākā ekonomiskā analīze liecinot, ka McDonalds ieguldījumu apjoms Īrijas ekonomikā pagājušajā gadā bijis vairāk nekā 280 miljoni eiro. Savukārt eksporta apjoms sasniedzis vairāk nekā 390 miljonus eiro. McDonalds ir viens no lielākajiem īru liellopu gaļas eksportētājiem, pagājušajā gadā gaļas eksporta apjoms bijis 110 miljoni eiro, bet Īrijas siera – 66 miljoni eiro.

Pakalpojumi

McDonalds plāno ieguldīt 23 milj. Baltijā

Gunta Kursiša,22.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu tīkls McDonalds plāno ieguldīt Latvijā, Lietuvā un Igaunijā 23 miljonus Ls, ziņo Lietuvas laikraksts Verslo Žinios.

Vērienīgās McDonalds investīcijas plānotas līdz 2015. gadam, atverot jaunus restorānus, citējot McDonalds frančīzes uzņēmuma Premier Capital Ltd. Baltijas rīkotājdirektora Tomasa Navrocka (Tomasz Nawrocki) pausto, informē Viļņā bāzētais medijs.

Db.lv jau ziņoja, ka McDonalds laikā no 2010. līdz 2014. gadam Latvijā, Lietuvā un Igaunijā ieguldīs 38 miljonu eiro investīcijas, paplašinot restorānu tīklu līdz 35 ēdināšanas iestādēm.

Premier Capital pārvalda vairāk nekā 30 McDonalds ātrās ēdināšanas restorānus Baltijas valstīs un Maltā.

Eksperti

Holdingu nodokļu atvieglojumu salīdzinājums: Latvija pret Īriju – 3:4!

Jānis Taukačs, SORAINEN partneris,19.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas vieno Facebook, LinkedIn, EA, Apple un PayPal, u.c.? Daudzi jau zina vai nojauš – pirmkārt, šie uzņēmumi strādā e-komercijas nozarē, taču galvenais – tie nodokļu plānošanas nolūkā izmanto uzņēmumus Īrijā, pirmie divi pat tur ir izveidojuši savus grupas galvenos uzņēmumus.

Kāda respektējama Īrijas nodokļu konsultāciju uzņēmuma rakstā1 minētas 10 būtiskākās priekšrocības šai pasaulē populārajai holding-kompāniju jurisdikcijai. Turpmāk, ņemot vērā attiecīgajā rakstā izceltās 10 Īrijas nodokļu priekšrocības, izsakoties sporta terminoloģijā, piedāvāju uzspēlēt futbolu – kurš holdinga režīms labāks – Latvijas vai Īrijas?

1. peļņa no akciju pārdošanas nav apliekama – 1:0

Kā princips tas ir ieviests abās valstīs, tomēr Īrijā tas ir ierobežots ar vairākiem priekšnosacījumiem. Piemēram, to var izmantot tikai Eiropas Savienības (ES) un Īrijas nodokļu konvenciju rezidenti, 5% kapitāla daļas vai akcijas jātur vismaz 12 mēnešus iepriekšējo 24 mēnešu periodā, meitas uzņēmumam, kura akcijas tiek atsavinātas, jānodarbojas ar tirdzniecību. Latvijā šādu ierobežojumu nav. Tas arī nozīmē, ka atšķirībā no Īrijas kompānijām, Latvijas kompānijas var tirgoties Londonas biržā, un to šādi gūtā peļņa neapliksies ar UIN, turklāt tas attieksies arī uz krietnu daļu no vērtspapīriem, ne vien akcijām vai kapitāla daļām. Šai jautājumā Īrijas aizsardzība ir samērā blāva blakus Latvijas uzbrukumam.

Eksperti

Pēdējā iespēja nodokļu ēdienkartē izmēģināt Dubulto Īru!

Jānis Taukačs, SORAINEN partneris,13.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parasti, runājot par Īriju, prātā nāk viskijs, lieliska mūzika vai darba un labākas dzīves meklētāji no Latvijas. Arī Dubultais Īru ar Nīderlandes sviestmaizi vairāk izklausās pēc kaut kā no ēdienkartes, kaut arī tās ir nodokļu pasaulē sen pazīstamas frāzes. Jā, Īrija nu jau daudzus gadus gozējas nodokļu pasaules uzmanības lokā. Kādēļ? Salīdzinoši zemā uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) 12,5% likme te nav galvenais iemesls. Arī manis iepriekš aprakstītais holdingu režīms (1) nav par iemeslu – tas ar dažādām modifikācijām pastāv vairumā ES valstu. Tomēr Īrija ir populāra, it sevišķi ASV biznesa aprindās, citas UIN īpatnības dēļ. To žurnāls The Economist savā š. g. 18. oktobra rakstā sauc par Īrijas lielāko caurumu, t.s. Double Irish (2). Kā strādā šis Dubultais Īru? Kas lācītim vēderā? Kā Latvijas uzņēmumiem tas būtu izmantojams?

Pieņemsim, Latvijā darbojas uzņēmums Krievijas Balzāms (KB). No savas peļņas tas samaksā valsts budžetā Latvijas 15% UIN, kas arī, protams, var nebūt daudz. Lai samazinātu ar UIN apliekamo ienākumu, slēpt ieņēmumus ir pretlikumīgi un tādēļ – bīstami. Tādēļ būtu jāskatās uz legālām izdevumu palielināšanas iespējām (parasti ar zaudējumiem, procentiem, autoratlīdzību u.c.). Tādēļ KB var izveidot meitas uzņēmumu Īrijā (KB IRL, sk zīmējumu zemāk) un šajā meitas uzņēmumā var izveidot patentus, tehnoloģijas, firmas, sistēmas, zinātību u.c. intelektuālo īpašumu, par ko KB maksātu uz KB IRL autoratlīdzību. KB ar Latvijas UIN apliekamā peļņa būtiski samazinātos par šiem autoratlīdzību maksājumiem uz KB IRL. Šādām izmaksām Latvijā nepiemēro arī ieturējuma nodokli.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Rīgas apgabaltiesā atsākusies bijušās ātrās ēdināšanas kafejnīcas McDonald’s darbinieces Innas Timofejeva prasības izskatītšana pret restorāna pārstāvniecību Latvijā SIA Premier Restaurants Latvia par viena miljona latu piedziņu, Db.lv uzzināja tiesā.

I. Timofejeva ar prasību par viena miljona latu morālā kaitējuma kompensāciju Rīgas apgabaltiesā pret McDonalds vērsās aizvadītā gada vasarā. I. Timofejeva norādīja, ka pēc paslīdēšanas uz mitrās grīdas restorāna virtuvē kļuvusi par invalīdi.

Rīgas apgabaltiesa aizvadītā gada jūlijā pieņēma Innas Timofejevas prasību un ierosinājusi civillietu par 2533 latu ārstniecības tēriņu zaudējumu un viena miljona latu morālā kaitējuma kompensācijas piedziņu.

Oktobrī lieta tika apturēta, jo prasītāja lūgusi lietā noteikt ekspertīzi un šis lūgums apmierināts. Tiesvedība tika apturēta līdz ekspertīzes pabeigšanai.

McDonalds iepriekš skaidroja, ka prasību par kompensāciju no I. Timofejevas neesot saņēmis, bet lai garantētu drošu darba vidi ikvienam darbiniekam, tiekot organizētas speciālas apmācības, kas ir pārbaudītas praksē.

Citas ziņas

Īrijā 2016.gada pavasarī dzīvoja teju 20 000 Latvijas valstspiederīgie

LETA,25.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijā 2016.gada aprīlī dzīvoja 19 933 Latvijas valstspiederīgie, liecina pēdējie Īrijas Centrālā statistikas biroja tautas skaitīšanas dati par Īrijā dzīvojošajiem ārvalstniekiem.

Kā vēsta portāls «baltic-ireland.ie», Latvijas valstspiederīgo kopiena kopš iepriekšējās tautas skaitīšanas 2011.gadā samazinājusies par 3% jeb 660 cilvēkiem. 2011.gadā Īrijā dzīvoja 20 593 Latvijas valstspiederīgie.

5771 jeb 29% no tiem kā dzīvesvietu norādījuši Dublinu, bet, atšķirībā no brazīliešiem, spāņiem, itāļiem, francūžiem un vāciešiem, viņu dzīvesvietas pārsvarā bija nomalēs, nevis pilsētas centrālajā daļā. Ārpus Dublinas un tās piepilsētām daudz latviešu dzīvo Dundalkā, Navanā, Tulovā, Portloisā un Monaganā.

35% no Latvijas piederīgajiem dzīvoja Īrijas pilsētās, kurās iedzīvotāju skaits pārsniedz 10 000. 43% Īrijā dzīvojošo latviešu bija vecuma grupā no 25 līdz 39 gadiem. Šai grupai atbilst tikai 22% no kopējā valsts iedzīvotāju skaita. Vidējais Latvijas valstspiederīgo vecums 2016.gada aprīlī bija 31,7 gadi, savukārt visu valsts iedzīvotāju vidējais vecums ir 37,3 gadi, vēsta portāls.

Nodokļi

12 ES valstis, arī Latvija, noraida direktīvu, kas liktu daudznacionālajiem uzņēmumiem atklāt peļņu un nodokļus

LETA,02.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

12 Eiropas Savienības (ES) valstis, tai skaitā Latvija un Igaunija, ir noraidījušas direktīvu, kas liktu daudznacionālajiem uzņēmumiem izpaust to gūto peļņu un samaksātos nodokļus katrā ES dalībvalstī, ziņoja britu laikraksts "The Guardian".

Ierosinātās direktīvas mērķis bija atklāt, kā dažas no pasaules lielākajām kompānijām - tādas kā "Apple", "Facebook" un "Google" - izvairās samaksāt nodokļos apmēram 500 miljardus ASV dolāru gadā, pārceļot savu peļņu no tādām augstāku nodokļu valstīm kā Lielbritānija, Francija un Vācija uz zemāku nodokļu vai beznodokļu valstīm kā Īrija, Luksemburga un Malta.

Pret ierosināto direktīvu balsoja Austrija, Čehija, Horvātija, Igaunija, Īrija, Kipra, Latvija, Luksemburga, Malta, Slovēnija, Ungārija, Zviedrija.

Vairums šo valstu ar zemākiem nodokļiem ir pievilcīgas pasaules lielākajām kompānijām, lai tās tur reģistrētu savu peļņu. Izņēmums gan ir Zviedrija, kas balsoja pret, bažījoties, ka šī direktīva var pazemināt šīs valsts augstos standartus firmu atklātības jomā, rakstīja "The Guardian".

Politika

No amata atkāpies ES tirdzniecības komisārs, kurš pārkāpis Covid-19 ierobežojumus

LETA--DPA/AFP,27.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No amata atkāpies Eiropas Savienības (ES) tirdzniecības komisārs Fils Hogans, kas bija izpelnījies pārmetumus par Īrijā Covid-19 krīzes dēļ noteikto ierobežojumu pārkāpšanu, trešdienas vakarā pavēstīja viņa biroja vadītājs Pīters Pauers.

Hogans saņēmis nopēlumu, jo pagājušajā nedēļā savā dzimtenē Īrijā apmeklēja saviesīgu pasākumu, ar to pārkāpjot ierobežojumus, kas Covid-19 krīzes dēļ noteikti Īrijā.

Spiediens uz Hoganu trešdien pastiprinājās, kad Īrijas premjerministrs Mihals Mārtins paziņoja, ka Pauers sniedzis "mainīgus naratīvus" par Hogana pārvietošanos.

Valdošajā koalīcijā esošās Zaļās partijas līderis Eimons Raiens pavēstīja nacionālajai raidsabiedrībai RTE, ka valdība vairs neuzticas komisāram Hoganam.

Eiropas Komisijas (EK) prezidente Urzula fon der Leiena bija lūgusi Hoganam paskaidrojumu par viņa rīcību Īrijā un bija izskatījusi viņa atbildi kopš otrdienas.

Tirdzniecības komisāra amats ir viens no svarīgākajiem EK, un viņš ir atbildīgs par tirdzniecības vienošanos apspriešanu 27 ES dalībvalstu vārdā ar partneriem visā pasaulē. Hoganam bija arī svarīga loma sarunās ar Lielbritāniju par tās pēcbreksita tirdzniecības attiecībām ar ES.

Pasaulē

Pēc divu gadu pārtraukuma Īrija atgriežas apritē

Jānis Rancāns,05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi pēc divu gadu pārtraukuma, starptautisko finanšu palīdzību saņēmusī Īrija pārdevusi valsts parādzīmes, tādējādi atgriežoties obligāciju tirgū. Īrijai izdevies piesaistīt 500 miljonus eiro lietu finansējumu, teikts valdības paziņojumā.

Īrija pārdevusi trīs mēnešu parādzīmes ar likmi 1,8 procentu apmērā. Valsts valdība cer, ka veiksmīgā atgriešanās jau šogad ļaus sekmīgi pārdot vidēja un ilga termiņa obligācijas.

Kā norāda Financial Times – Īrija bauda pieaugošu investoru uzticēšanos, ko sekmējusi valsts apņēmīgā pieturēšanās aizdevuma programmas noteikumiem, kā arī aizvadītās nedēļas Eiropas Savienības (ES) samitā izlemtais, kas ļautu Dublinai pārstrukturizēt savus parādus.

Īrija bija spiesta lūgt starptautisko aizdevumu 2010. gadā, kad sabruka tās īpašumu tirgus. Krīzes rezultātā valsts valdība bija spiesta iepludināt bankās 64 miljardus eiro. Ar parādu pārstrukturizāciju Īrija vēlas samazināt valsts parādu, kas pašlaik sasniedzis 108% no IKP.

Pasaulē

Latvijas pilsoņi Īrijā pusgadā noslēguši 55 laulības ar trešo valstu pilsoņiem

Dienas Bizness,23.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēstniecība Īrijā informē, ka sadarbībā ar Īrijas centrālo Dzimtsarakstu biroju iegūta statistika par 2013. gada pirmajā pusgadā Īrijā reģistrētām Latvijas valstspiederīgo personu laulībām. Gada pirmo sešu mēnešu laikā reģistrētas 86 laulības, no kurām 55 laulības ar trešo valstu pilsoņiem, kuriem Īrijā ir nepieciešama vīza/uzturēšanās atļauja, – no tām 33 laulības ar Pakistānas pilsoņiem, raksta Baltic Ireland.

Ievērojama daļa laulību ar Latvijas pilsoņiem, uz kuru pamata trešo valstu pilsoņiem Īrijā tiek pieprasītas Īrijas uzturēšanās atļaujas un brīvas pārvietošanās tiesības Eiropas Savienības teritorijā, tiek slēgtas arī citās valstīs – Pakistānā, Indijā, Nigērijā, Zviedrijā, Dānijā, Francijā, Spānijā, Kiprā, Tanzānijā, Taizemē, Libānā, kā arī Latvijā. Šajā gadā trijos gadījumos Īrijas institūcijas arī veic pārbaudes par iespējami dubulti noslēgtām laulībām Latvijā un Īrijā.

Vēstniecība atgādina, ka šā gada 1. aprīlī Latvijā stājās spēkā Krimināllikuma grozījumi, kas paredz kriminālatbildību par ļaunprātīgu personas nodrošināšanu ar iespēju likumīgi iegūt tiesības uzturēties (arī fiktīvu laulību ceļā) ne tikai Latvijas Republikā, bet arī citā Eiropas Savienības dalībvalstī, tai skaitā Īrijā, Eiropas Ekonomikas zonas valstī vai Šveices Konfederācijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstāku likmju laikā sliktāk var iet tām kompānijām, kuru parādiem ir mainīgā procentlikme , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Iespējams, nav tālu tas brīdis, kad ASV Federālo rezervju sistēma izlems par dolāra bāzes likmes palielināšanu. Nav izslēgts, ka tas notiks jau šonedēļ, lai gan tirgū vidēji lēš, ka likmju palielināšana ticamāka ir šā gada decembrī.

Dažiem uz likmju palielināšanas fona varētu klāties arī sliktāk. Šo kompāniju vidū ir tie, kuriem ir parādsaistības ar mainīgo likmi. Tiek norādīts, ka šobrīd pašas augstākās parādsaistības ar mainīgo likmi ir tādām ASV kompānijām kā Apple, eBay, MetLife, Coca-Cola, General Mills, Ford, McDonalds, General Motors, Time Warner, Chevron, Allergan, Johnson & Johnson un Monsanto.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pārstāvētā kafejnīcu tīkla “Costa Coffee” darbību pārņēmis starptautisks lidostu un dzelzceļa staciju mazumtirdzniecības uzņēmums “Lagardère Travel Retail”, tādējādi uzsākot savu darbību Latvijas tirgū.

Uzņēmums plāno līdz 2024. gada beigām investēt 500 000 eiro Latvijas “Costa Coffee” franšīzes attīstībā, tostarp jaunu kafejnīcu atvēršanā. Akcentējot Baltijas valstu nozīmi starptautiskajā Eiropas un pasaules tirgū, “Lagardère Travel Retail” nākamo piecu gadu laikā uzstādījis mērķi attīstīties kā Latvijā, tā kaimiņvalstīs.

Darījuma ietvaros “Lagardère Travel Retail” kopumā iegādājies 142 “Costa Coffee” kafejnīcas, kas atrodas Latvijā un Polijā.

Uzņēmums plāno paplašināt savu darbību, ne tikai attīstot esošo kafejnīcu tīklu, bet arī atverot cita veida tirdzniecības vietas.

“Šīs pārmaiņas iezīmē aizraujošu posmu mūsu uzņēmuma attīstībā. Tajā skaitā – paverot jaunus apvāršņus pozitīvām pārmaiņām un izaugsmei. Līdz 2024. gada beigām “Costa Coffee” attīstībā Latvijā plānots ieguldīt līdz pat 500 000 eiro. Pirmais solis tiks sperts jau pavisam drīz, verot jaunas kafejnīcas durvis tirdzniecības centrā “Akropole Alfa”, pauž "Costa Coffee" Latvijā uzņēmuma vadītāja un valdes locekle Aiva Strazdiņa.

Pasaulē

FOTO: 10 produkti, kuru parādīšanās tirgū cieta neveiksmi

Žanete Hāka,19.04.2016

1. Edsel

Kompānija: Ford
Gads: 1957.
Kompānijas ieņēmumi brīdī, kad produkts tika piedāvāts tirgū: 4,6 miljardi ASV dolāru
Dažreiz agresīva mārketinga stratēģija var radīt pretēju efektu gaidītajam, un tā notika arī Ford Edsel, kas nosaukts Henrija Forda dēla vārdā. Kompānija gadu agresīvi reklamēja Edsel, pirms tas tika laists tirdzniecībā 1957.gadā. Kompānija solīja, ka tā būs nākotnes automašīna, taču galu galā tā bija komerciāla neveiksme. Tā bija pārāk dārga un radīja vilšanos, turklāt bija neglīta. Ford pārtrauca automašīnas tirdzniecību pēc diviem gadiem, un zaudējumi šīs automašīnas ražošanas dēļ sasniedza 350 miljonus dolāru.

Foto: wikipedia

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielajām starptautiskajām kompānijām pasaulē regulāri nākas uzņemties lielu risku un tērēt pat vairākus miljonus dolāru, lai atrastu nākamo tirgus līderi, pirms to izdara konkurenti, raksta portāls 24/7 Wall St.

Tiesa gan, ne vienmēr šādi mēģinājumi ir veiksmīgi un dažkārt tie rezultējas ar smagu izgāšanos. To iemesls dažkārt ir vienkārši neveiksmīgs brīdis produkta laišanai tirgū, vai arī muļķīgas kļūdas, ko pieļāvusi kompānija vai tās mārketinga speciālisti. Tagad šie piemēri tiek rādīti kā piemēri, lai uzņēmumi izvairītos no izgāšanās nākotnē.

Aptuveni 40% no produktu laišanas tirgū gadījumiem izgāžas, taču tikai dažiem izdodas to paveikt īpaši neveiksmīgā veidā. Lai identificētu dažus no neveiksmīgākajiem produktu tirgū laišanas gadījumiem, portāls 24/7 Wall St. apkopojis informāciju par produktiem, kurus ASV lielākās kompānijas sākušas tirgot pēc 1950.gada. Sarakstā iekļauti produkti, kuri kompānijām radījuši ievērojamus zaudējumus un pat iedragājuši zīmolu. Daudzi no sarakstā iekļautajiem produktiem kompānijām radījuši simtiem tūkstošu vai pat miljonu dolāru zaudējumus.

Pakalpojumi

Piecos gados projekti 18 valstīs

Anda Asere,20.01.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Animācijas studija "Panic" dibināta ar globāla uzņēmuma domāšanas veidu un pārliecību, ka tā ir pasaules līmenī.

Jau pirmajā gadā tā izstrādāja mūzikas klipa animāciju Honkongas uzņēmumam un uzsāka pirmās sadarbības ar ārvalstu aģentūrām. Katru gadu sadarbība tika stiprināta un paplašināts kontaktu loks.

"Panic" galvenais eksporta tirgus ir ASV, pārklājot vairākus štatus un pilsētas: Ņujorku, Čikāgu, Portlandu, Sanfrancisko, Losandželosu, Vašingtonu un Hjūstonu.

"Mēs esam apzināti strādājuši, lai veicinātu sadarbību ārvalstīs. Daļa veiksmes ir jebkurā veiksmīgā biznesā, taču mums tas ir bijis arī smags darbs, neatlaidība sadarbības partneru meklējumos, nozīmīgi komandējumi un investēšana komunikācijā, veidojot spēcīgu un uz izaugsmi vērstu komandu. Pats galvenais - nevienā brīdī neļaujam klientam vilties un nožēlot izvēli. Esmu pārliecināta, ka tas ir pats svarīgākais ilgtermiņa panākumu veicināšanai," tā Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās spēles noteikumi biznesā mainās gaismas ātrumā, tāpēc uzņēmējiem nepārtraukti ir jāuzņem temps, jāspēj pielāgoties un jāturpina ģenerēt jaunas idejas, uzskata AS Twino dibinātājs Armands Broks.

Vadītājam ir jāpiemīt spējai nemitīgi pamanīt jaunas biznesa iespējas, spriež A. Broks, uzsverot, ka biznesa veiksmes pamatā ir ne tikai prāts un laba komanda, bet arī intuīcija un veiksme. Protams, katra jaunā biznesa iespēja vadītājam ir rūpīgi jāizvērtē un jāizanalizē, taču nereti liels svars ir tieši intuīcijai un riska tolerances līmenim, sevišķi brīžos, kad ir grūti pieņemt viennozīmīgus lēmumus, domā A. Broks.

Noder visas prasmes

Darba gaitas Twino dibinātājs uzsāka jau agrā jaunībā – skolas gados viņš strādāja kokzāģētavā, bet vēlāk piepelnījās ātrās ēdināšanas restorānā McDonalds. “Ar pārliecību varu teikt, ka katrā no savām darbavietām es guvu vērtīgu pieredzi, kas vēlāk noderēja, gan veidojot savu tālāko karjeru, gan attīstot privāto biznesu. Piemēram, strādājot kokzāģētavā, es sapratu, ka īstermiņā ir vērts atteikties no šķietama labuma, lai sasniegtu nākotnes ieceres un ambīcijas. Jāteic, ka kokzāģētavā es ātri kļuvu par vērtīgu darbinieku, jo nebaidījos no smaga darba, kā arī piegāju tam ar lielu rūpību. Tolaik es saņēmu ļoti labu atalgojumu, tāpēc liels bija visu pārsteigums, kad es nolēmu atstāt šo labi apmaksāto darbu, lai iestātos augstskolā, taču tas bija man vajadzīgs, jo es zināju, ka gribu sasniegt daudz vairāk,” atminas A. Broks, kurš 2001. gadā sāka bakalaura studijas Latvijas Universitātē, bet vēlāk ieguva maģistra grādu Rīgas Ekonomikas augstskolā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas policija trešdien aizturēja un ievietoja apcietinājumā vienu no «dzelteno vestu» protestu kustības līderiem Ēriku Druē par to, ka viņš bija organizējis demonstrāciju Parīzes centrā, to nepiesakot, pavēstīja ziņu avots prokuratūrā.

Druē, kuram jau draud prāva par ieroča nēsāšanu, tika aizturēts, kad viņš devās uz Elizejas laukiem, informēja ziņu avots policijā.

Vairāki desmiti demonstrantu trešdienas vakarā bija sapulcējušies pie «McDonalds» restorāna Triumfa arkas tuvumā, gaidot Druē ierašanos.

«Dzelteno vestu» kustība radās novembra vidū kā reakcija uz plānotu degvielas nodokļa paaugstināšanu, bet ātri pārauga plašākā kustībā pret Francijas prezidenta Emanuela Makrona politiku. Protestētāji valkā atstarojošās dzeltenās vestes, no kā arī aizgūts šīs protestu kustības nosaukums.

Šo protestu dalībnieki ir vairākkārt iesaistījušies sadursmēs ar policiju Parīzē un citās Francijas lielpilsētās.

Citas ziņas

Latvijā norisināsies klientu servisa kvalitātes pētījums

Gunta Kursiša,25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kampaņas Uzslavē labu servisu! ietvaros Latvijā norisināsies klientu servisa kvalitātes pētījums, kurs mērķis ir noskaidrot klientu servisa kvalitātes līmeni trīs kategorijās – Bizness patērētājiem, Bizness biznesam un valsts, pašvaldību iestādes.

Kampaņu Uzslavē labu servisu! rīko Labsservis.lv sadarbībā ar Lattelecom.

Patērētāji savu favorītu var ieteikt portālā uzslave.lv. Vienlaikus sabiedrības novērtējumam notiks arī pētījums «Slepenais pircējs», ko veiks klientu servisa uzlabošanas uzņēmums Dive Latvija, kas klātienē izvērtēs uzņēmumu dažādos ar klientu servisu saistītos jautājumus, stāsta Unda Krieviņa, Labsserviss.lv vadītāja Latvijā.

«Ja tirgū ir vairāki uzņēmumi, tad arī tik mazā valstī kā Latvija prasības aug un attiecīgi paaugstinās saņemto pakalpojumu kvalitāte,» stāsta Lattelecom Biznesa klientu daļas vadītājs Gusts Muzikants, norādot, ka kampaņa Uzslavē labu servisu! ir iespēja pievērst uzmanību apkalpošanas nozīmīgajai lomai un vienlaikus arī iespēja attīstīt pakalpojumu vidi Latvijā.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Pārtikas cenas desmit gadu laikā augušas vairākas reizes

Žanete Hāka,06.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada decembra sākumā salīdzinājumā ar 2003.gada decembri cenas Rīgas lielveikalu ķēdēs ir samazinājušās tikai kartupeļiem, dažiem augļiem, dārzeņiem un Brie Prezident sieram, bet nemainīgas tās ir palikušas tikai karamelēm Bārbele, savukārt pārējiem produktiem tās ir kāpušas pat vairākas reizes, liecina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra rīcībā esošā informācija.

Vislielākais cenu pieaugums pēdējo desmit gadu laikā ir bijis ķiplokiem - par 293% no 0,64 Ls/kg līdz 2,5 Ls/kg un cigaretēm Marlboro - par 217% no 0,69 Ls/20 gab. līdz 2,20 Ls/20 gab.

Vēl vairāk nekā divas reizes cenas ir palielinājušās svaigai laša filejai - par 186% no 3,5 Ls/kg līdz 10,02 Ls/kg, cūkgaļas konserviem - par 179% - no 0,44 latiem līdz 1,24 latiem par 325 gramu kārbu, liellopu gaļas konserviem - par 172% no 0,43 latiem līdz 1,18 latiem par 325 gramu kārbu, liellopu gaļai ar kaulu - par 164% no 1,70 Ls/kg līdz 4,49 Ls/kg, importa zemenēm - par 138% no 2,90 Ls/kg līdz 6,9 Ls/kg, banāniem - par 131% no 0,42 Ls/kg līdz 0,97 Ls/kg.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fast food restorāni aug kā sēnes pēc lietus, vietējais Lido turas pretim.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Bolt" uzsācis "Bolt Food" ēdienu piegādes pakalpojumu arī Jelgavā, informē uzņēmumā.

Sākotnēji "Bolt Food" platforma Jelgavas iedzīvotājiem nodrošinās piegādi pasūtījumiem no "Hesburger" un "McDonalds" ātrās ēdināšanas restorāniem, "Rimi" un "Mego" veikaliem, kā arī "Narvesen" kioskiem.

Plānots, ka tuvākajā laikā platformai pievienosies vēl plašāks restorānu un pārtikas preču tirdzniecības vietu loks. Lai samazinātu saskarsmi starp restorānu, kā arī veikalu darbiniekiem, kurjeriem un platformas klientiem, arī Jelgavā, tāpat kā citās pilsētās, visi pasūtījumi tiks nodoti bezkontakta veidā.

"Maltīte ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa ikvienam, tāpēc mēs strauji turpinām paplašināties, lai ēdienu un pārtikas preču piegāde uz mājām kļūtu pieejama arvien plašākai auditorijai. Īpaši svarīgi tas ir šajā periodā, kad tiek veikti dažādi piesardzības pasākumi un cilvēki vairāk laika pavada mājās," stāsta Bolt Food vadītājs Latvijā Klāvs Gipters.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums cilvēku nedēļu ilgu atvaļinājumu, dzīvojot teltī, izvēlētos pavadīt, piemēram, pie kāda ezera vai pludmales, bet divi berlīnieši uz sešas dienas ilgu laika periodu izvietojušies pie pilsētā esošā kompānijas Apple veikala. Viņu mērķis ir būt pirmajiem, kuru rokas pieskārsies jaunajiem iPhone 6, vēsta thelocal.de.

Apple jaunākie iPhone, kas tika prezentēti pagājušajā nedēļā, Vācijā tirdzniecībā nonāks tikai piektdien, bet Helge Bruns un Fils Gesieričs grib būt pilnīgi pārliecināti, ka būs pirmie, kas tos nopirks.

Tā viņi svētdien 10 no rīta pie Berlīnes Apple veikala uzcēluši telti un piepūtuši divus matračus - īsāk sakot īslaicīgi pārcēlušies tur uz dzīvi. Ja viņi, pārtiekot no Burger King un McDonalds ēdieniem un izteikot bez kārtīgas izgulēšanās, «izvilks» līdz piektdienai, tad iPhone 6 būs gaidījuši 136 stundas, kas esot jauns Vācijas rekords.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveicei ir visvairāk pārvērtētā valūta pasaulē, liecina The Economist Big Mac Index 2017, kurā Šveice atkal ieņēmusi pirmo vietu.

1986. gadā radītais Big Mac indekss salīdzina McDonalds Big Mac burgera izmaksas dažādās valstīs.

Izmantojot ASV dolāru bāzi, 2017. gada indekss rāda, ka Big Mac Šveicē maksā 6,35 ASV dolārus, salīdzinot ar 5,06 ASV dolāriem ASV, kas nozīmē, ka Šveices franks ir pārvērtēts par 25,5 procentiem, ziņo thelocal.ch.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu tirdzniecības centru atvēršana var veicināt jaunu franšīzes kompāniju ienākšanu, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Nākotnē Latvijā varēsim sagaidīt jaunu, pasaulē zināmu franšīzes kompāniju ienākšanu, taču nevar teikt, ka Baltija lielajiem starptautiskajiem spēlētājiem būtu sevišķi pievilcīgs reģions.

Latvijā turpina ienākt starptautiski franšīzes zīmoli un īpaši izteikti tas vērojams sabiedriskajā ēdināšanā, novērojumos dalās franšīžu konsultāciju kompānijas Francorp Baltic direktors Artūrs Beiers. Pēdējo gadu laikā Latvijā sagaidījām vairākus pasaulē zināmus zīmolus (Southern Fried Chicken, Subway, KFC, un Pizza Hut), un viņš skaidro, ka viens no iemesliem, kādēļ kompānijas izvēlas šo tirgu, ir jau franšīžu uzņēmumu stabilā darbība, piemēram, McDonalds, – šādu uzņēmumu nav daudz, tomēr pierāda, ka franšīze Latvijā var darboties ilgi un stabili.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir vairāki akciju fondi, kas mēģina pasargāt no cenu svārstīguma, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējās nedēļas finanšu tirgos cenu ziņā bijušas svārstīgas, un daudzi vērtspapīru eksperti pauž pārliecību, ka arī nākamo mēnešu laikā tirgus dalībniekiem var nākties sadzīvot ar šādu situāciju. Trauksmaināki šādi laiki varētu būt nervozākiem investoriem, kuriem paaugstinātais cenu svārstīgums traucē naktsmieru. Tiesa gan, ir arī tādi finanšu aktīvi, kuri mēdz pasargāt no augstākas volatilitātes. Tiek, piemēram, piedāvāti tādi biržās tirgotie fondi, kuri koncentrējas ieguldīt mazāk cenu ziņā svārstīgās akcijās. Šāda ieguldīšana nozīmē mazāku risku un līdz ar to arī lēzenāku potenciālo ieguldījumu atdevi. Proti, šādi fondi, visticamāk, atpaliks no tirgus laikos, kad akciju cenas atsāk noturīgu kāpumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrajiem ēdinātājiem jācīnās gan ar sāncenšiem, gan ar sabiedrībā valdošajiem stereotipiem par fast food kā neveselīgu ēdienu

Ātrās ēdināšanas restorāni Latvijā izplešas ar joni. Lielā mērā tas saistīts ar cilvēku straujo dzīves ritmu – ātri strādāt, ātri dzīvot un arī ātri ēst, lai visu paspētu. Konkurence šajā sektorā neļauj atslābt, ēdinātājiem liekot piedāvāt ne tikai īpašāku ēdienkarti, bet arī dažādas akcijas un dāvanas, piemēram, rotaļlietas bērniem. Īpaši Rīgā ātrās ēdināšanas sektorā droši iesoļo dažādas etniskās kebabnīcas, burgernīcas, picērijas, un pat degvielas uzpildes stacijas atver atsevišķus kioskus, kuros no iespaidīga klāsta var izvēlēties gardāko hotdogu, turklāt piemeklējot tam tādu mērci, par kuru iepriekš pat nebūsi dzirdējis.

Pakalpojumi

Animāciju izmanto plašāk

Anda Asere,11.02.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pēdējos gados animācija reklāmas vajadzībām kļuvusi plašāk izmantota un attīstās tendence stāstīt vizuālos stāstus.

"Animācija ir plaši izmantots risinājums reklāmā ASV, Rietumeiropā un daudzās Āzijas valstīs. Plašajā informācijas gūzmā kustīgam attēlam ir arvien lielāka nozīme – reklāmām "jāpaķer" uzmanība ātri un efektīvi," saka Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Viņa novērojusi, ka Latvijā joprojām ir plaši izplatīts uzskats, ka animācija ir domāta bērniem un to asociē ar risinājumiem, kas ir tuvāki baneru animācijai, nekā reklāmas klipam. Taču R. Šteimane uzskata, ka animācijas iespējas ir ļoti plašas. Starptautiski uzņēmumi, piemēram, "American Express", "Nike", "Coca Cola", "Google", "Toyota", "Apple" un neskaitāmi citi plaši izmanto animācijas risinājumus. Neatņemama šo kompāniju reklāmas materiālu daļa ir gan ilustratīvi 2D video, gan komplicēti 3D risinājumi. Animāciju zīmoli izmanto ne tikai tradicionālajos medijos kā televīzija, bet arī sociālajos tīklos, mobilajās aplikācijās un interaktīvos risinājumos.