Pirms vienpadsmit gadiem kādas sievietes radošais hobijs kļuva par veiksmīgu rotu biznesu. Šobrīd Nela Gems ir plaši pazīstams zīmols visā Latvijā, piedāvājot rotas dažādām gaumēm un dzīvesstiliem, līdzsvarojot kvalitāti ar cenu un izceļoties ar lielisku klientu apkalpošanu. Taču, kā jau daudzu panākumu stāstu gadījumā, viss sākās pavisam vienkārši – un mazliet nejauši.
No hobija līdz biznesam – un pirmajai mācībai plastmasas maisiņā
Nela Gems stāsts sākās vairāk nekā pirms desmit gadiem ar vēlmi darīt kaut ko radošu. Tolaik zīmola dibinātāja Nela Strenge strādāja birojā, bet juta nepieciešamību radīt ko ar savām rokām – to, kas jau kopš bērnības sagādāja prieku. Tas, kas sākās kā mazs blakusprojekts, drīz vien kļuva par aizraušanos un pēc tam – par biznesu.
“Strādāju birojā, bet vēlējos darīt kaut ko radošu un vienlaikus nopelnīt nedaudz papildus. Man vienmēr ir paticis darbs ar sīkām detaļām, tāpēc sāku mājās veidot rotas, fotografēt tās un ievietot Instagram. Tā arī radās pirmie pārdošanas piedāvājumi – un pirms sapratu, viss jau sāka attīstīties,” stāsta Nela Strenge, Nela Gems dibinātāja.
Viņa joprojām labi atceras savu pirmo pirkumu – brīdi, kad ideja par pašas biznesu kļuva īsta. Tas bija gan aizraujoši, gan... mazliet neveikli.
“Kad mani pirmo reizi uzrunāja kliente, sapratu, ka man ir rotas – bet nav, kur tās iepakot. Vienīgais, kas bija pa rokai, – plastmasas maisiņš. Kliente neko neteica, bet tajā dienā iemācījos svarīgu lietu – labs produkts ir tikai daļa no kopējās pieredzes. Katrs sīkums, arī iepakojums, veido to, kā cilvēki uztver tavu zīmolu,” saka Nela.
Aiz katra panākuma – pāris mācības, kas gūtas ar pieredzi
Gadu gaitā hobijs pārvērtās stabilā biznesā. Šodien Nela Gems piedāvā plašu rotu klāstu, kas apvieno meistarību un pieejamību. Zīmola galvenais spēks ir līdzsvars starp kvalitāti, cenu un personīgu apkalpošanu – vairāk nekā puse klientu atgriežas atkārtoti.
“Bijuši daudzi pagrieziena punkti. Protams, lielākais izaicinājums bija pandēmija. Par laimi, mums jau tad bija interneta veikals, tāpēc, kad klātienes pārdošana apstājās, tiešsaistes pasūtījumi burtiski sāka gāzties iekšā. Brīžiem pat bija grūti tikt līdzi ražošanai – tas bija gan aizraujoši, gan stresa pilni laiki,” atceras Nela.
Ne visi eksperimenti izrādījās veiksmīgi – bija idejas, kas uz papīra izklausījās lieliski, bet praksē nedeva gaidītos rezultātus. Tomēr katrs klupiens deva vērtīgu mācību par to, kas patiesībā virza zīmolu uz priekšu.
“Kādā posmā nācās slēgt fizisko veikalu, jo tas vienkārši nebija rentabls. Tā nekad nav viegla izvēle – ceri, ka viss uzlabosies. Bet reizēm jābūt godīgam pret sevi un jādodas tālāk. Tas ir daļa no izaugsmes,” saka Nela.
Kad nākamās dienas piegāde kļūst par jauno luksusa standartu
Pieaugot Nela Gems apjomiem, mainījās arī klientu ekspektācijas – un viņu izpratne par to, kas ir “labs serviss”. Tas, kas agrāk bija patīkams pārsteigums, tagad kļuvis par pašsaprotamu lietu: klienti vēlas kvalitāti, ātrumu un nevainojamu komunikāciju.
“Līdzsvars starp cenu un kvalitāti joprojām ir svarīgs, bet tagad cilvēkiem rūp arī ērtums, piegādes ātrums un saziņa. Pandēmijas laikā nākamās dienas piegāde kļuva par normu – tas, kas agrāk šķita pārsteidzoši, tagad ir vienkārši pašsaprotams. Tāpēc uzticams partneris kā Venipak ir ļoti svarīgs – tas palīdz mums atbilst augošajām klientu prasībām ik dienas,” skaidro Nela.
Pieaugot pasūtījumu skaitam, loģistika kļuva par būtisku klientu apmierinātības sastāvdaļu. Ātra piegāde vairs nav tikai ērtība – tā ir neatņemama zīmola pieredzes daļa.
“Sākumā izvēlējāmies Venipak konkurētspējīgo cenu dēļ, bet ar laiku sapratām, cik daudz vērtības viņi sniedz – no plaša paku skapju tīkla līdz piegādes ātrumam un uzticamībai. Mūsu klienti ir apmierināti, un tas ir pats svarīgākais. Šodien efektīva loģistika nav tikai ‘fona process’ – tā ir daļa no klientu pieredzes, kas definē lielisku zīmolu,” saka Nela.
Skats nākotnē – un padoms jaunajiem uzņēmējiem
Nela Gems mērķis nav vienkārši noturēties tirgū – bet augt. Pēc vairāk nekā desmit darbības gadiem zīmols ir nostiprinājis stabilu pamatu, taču ambīcijas paplašināties un attīstīties saglabājas.
“Domājam par paplašināšanos ārpus Latvijas, jo vietējais tirgus ir mazs un ļoti piesātināts. Kopumā gribam turpināt augt – paplašināt produktu klāstu, ieviest jaunus dizainus, uzlabot ražošanas kvalitāti un nodrošināt vēl ātrāku, ērtāku piegādi. Ir daudz, ko mācīties, un katrs attīstības posms nāk ar saviem izaicinājumiem,” saka Nela Strenge.
Jautāta, kāds is Nelas padoms tiem, kuri sapņo par savu uzņēmumu? Panākumi, viņa saka, reti nāk uzreiz – bet neatlaidība vienmēr atmaksājas.
“Nevajag gaidīt ideālu ideju – tāda var nekad neatnākt. Sāc ar kaut ko reālu, izmēģini, mācies. Nepadodies pie pirmā šķēršļa un negaidi, ka viss notiks uzreiz. Un pats svarīgākais – domā par klientu, saproti, ko viņš vēlas, ne tikai to, kas patīk tev pašam. Tā aug zīmols, kas paliek. Katrs solis uz priekšu, kaut neliels, tomēr ir svarīgs,” saka Nela.








































