Tehnoloģijas

Prognoze: Aplikāciju izstrādes nozarē ES pēc pieciem gadiem strādās 4,8 miljoni cilvēku

Žanete Hāka,13.02.2014

Jaunākais izdevums

Eiropas Savienības aplikāciju izstrādes sektors mazāk nekā piecu gadu laikā ir piedzīvojis ievērojamu izaugsmi, un līdz 2018. gadam tajā varētu strādā 4,8 miljoni cilvēku, liecina GIGAOM pētījums, kas veikts pēc Eiropas Komisijas pasūtījuma. Tāpat šis sektors varētu radīt ES ekonomikai papildus 63 miljardus eiro.

Patlaban ES un Ziemeļamerikas attīstītāji ģenerē vienādu līmeni ieņēmumus no aplikācijām (42% katrs).

Tiesa gan, kaut arī nākotne izskatās cerīgi, programmu veidotāju vidū palielinās bažas par zināšanu atšķirībām un fragmentāciju, kas var apdraudēt izaugsmi.

Pašlaik aplikāciju sektors nodarbina vienu miljonu programmu attīstītāju un 800 tūkstošus cilvēku mārketinga un atbalsta daļās. Šis skaits līdz 2018. gadam var palielināties līdz 2,7 miljoniem attīstītāju līdz 2,1 miljonam atbalsta darbinieku.

Pagājušajā gadā ES pircēji un reklāmdevēji aplikāciju iegādei iztērēja 6,1 miljardu eiro, kas ir 30% no visas pasaules tēriņiem, un paredzams, ka līdz 2018. gadam šis apjoms augs līdz 18,7 miljardiem eiro. Patērētāju tēriņi kopā ar reklāmu un līgumu ieņēmumiem var sasniegt 63 miljardus gada ienākumus piecu gadu laikā, paredz eksperti.

28 vadošās ES kompānijas ir radījušas 40% no populārākajām aplikācijām ES un ASV.

Pagājušā gadā programmu attīstītāji par aplikāciju veidošanu nopelnīja 11,5 miljardus eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes ikdienas dzīve ir dažādu notikumu un veicamo darbu piepildīta – jāplāno darbi mājās, birojā un skolā; jāatceras par pārtikas iepirkšanu un idejām kārtējai maltītei; jārūpējas par ģimenes budžetu un brīvdienu plāniem u.tml. Mūsdienās šo aktivitāšu organizēšana vairs nav iedomājama bez ierīču un dažādu tehnoloģisko risinājumu izmantošanas, kuru darbībai nepieciešams stabils tīkla pārklājums un ātrs internets, ko 5G kvalitātē katram otrajam Latvijas iedzīvotājam piedāvā IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite”. Kā cilvēki var izmantot “Bite” tīklu, organizējot ģimenes ikdienu?

Sakari un mobilais internets mūsu ikdienas pamatvajadzība. Šobrīd pieejamību “Bite” nākamās paaudzes tīklam nodrošina 1009 bāzes stacijas, taču līdz gada beigām paredzēts izbūvēt vēl 20 bāzes stacijas, tā turpinot kāpināt tīkla kapacitāti visos Latvijas reģionos. Jau šobrīd jaudīgais Bites 5G tīkls ir pieejams katram otrajam Latvijas iedzīvotājam.

Ikdienas saziņa ģimenēs, izmantojot drošības pulksteņus un telefonus

Komunikācijai ir izšķiroša nozīme ģimenes ikdienas dzīves organizēšanā, īpaši, ja ģimenē ir vairāk nekā viena atvase. Lai plānotu un saskaņotu ikdienas gaitas, mobilās ierīces un bērnu drošības pulksteņi, viedpulksteņi ir kļuvuši par neatņemamiem palīgiem.

Mazais bizness

Mana pieredze: Pasaules mobilo tehnoloģiju tirgū ienāk, reģistrējot kompāniju ASV

Anda Asere,11.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai piekļūtu maksas mobilo lietojumprogrammu tirgum, uzņēmumu Tiny Solutions reģistrē ASV.

«Es izstrādāju videonovērošanas programmatūru, ko var lietot mobilajā telefonā. To var izmantot bērnu, dzīvnieku, vecu cilvēku novērošanai,» stāsta Aleksejs Vasiļjevs, Tiny Solutions, LLC līdzīpašnieks. Agrāk viņš strādāja uzņēmumos, kur izstrādāja videonovērošanas sistēmas korporatīvajiem klientiem, bet pirms dažiem gadiem nolēma pievērsties savam biznesam.

Alekseja uzņēmums izstrādājis divas lietojumprogrammas – Baby Monitor for IP Camera, kas paredzēta iPhone telefoniem, un tinyCam Monitor, kas piemērota mobilajiem tālruņiem ar Android operētājsistēmu. Lietojumprogramma Android mobilajiem telefoniem esot populārāka, jo tā izstrādāta agrāk nekā programma iPhone tālruņiem. Tā kā iPhone aplikācija tika izstrādatā vēlāk, tirgus bija vairāk piesātināts, bija grūtāk tajā iespiesties. Taču, neskatoties uz to, ka Android tirgus ir lielāks, cilvēki vairāk pērkot aplikācijas iPhone viedtālruņiem, jo šo telefonu īpašnieki ir maksātspējīgāki. «Vēl labāka maksātspēja ir Blackberry lietotājiem – tie ir cilvēki, kuri īpaši neuztraucas par aplikācijas nopirkšanu par dažiem dolāriem,» viņš saka.

Transports un loģistika

Izveidota aplikācija, kas ļauj dalīties ar informāciju par sabiedriskā transporta kontroles atrašanās vietām

LETA,02.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar biļešu cenu celšanos Rīgas sabiedriskajā transportā SIA Sironize nācis klajā ar mobilo ierīču aplikāciju zakiem.lv, kas paredzēta, lai aplūkotu un dalītos ar kontroles atrašanās vietām - «mūc pats un palīdzi aizmukt citiem!» - tā aplikācijas mērķi skaidro paši autori.

Aplikācijas darbības princips līdzinās populārās navigācijas aplikācijas Waze darbībai. Katrs aplikācijas lietotājs var dalīties ar citiem lietotājiem ar informāciju par sabiedriskā transporta kontroles atrašanās vietām. Aplikācija pieļauj dalīšanos ar informāciju trīs kategorijās - «vienkārša biļešu pārbaude», «kontrolieri kopā ar policistiem» un «reids, kad visi transportlīdzekļi tiek apturēti».

Aplikācija zakiem.lv pieejama bez maksas Apple AppStore un Google Play Store veikalos. Aplikācijas autori izveidojuši arī mājaslapu zakiem.lv, tāpat viņiem izveidoti arī konti tīmekļa vietnēs Twitter un Facebook. Facebook lapā aplikācijas autoriem ir jau vairāk nekā 2000 sekotāju, bet Twitter - 374 sekotāji.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs iespēju sabiedrisko transportu vai autostāvvietu izmantot bez maksas.

Kas ir sliktāk: maksāt par sabiedriskā transporta biļeti vai autostāvvietu, vai noskatīties reklāmas rullīti apmaiņā pret bezmaksas braucienu vai auto novietošanu pilsētas centrā? Aplikācijas Flipix izveidotājs Jānis Saušs ar komandu ir pārliecināts, ka daudzi izvēlētos otro opciju, un šā gada otrajā pusē tas būs iespējams arī Latvijā. Ideja aizgūta no Vācijas, kur līdzīga aplikācija guvusi tik lielu popularitāti, ka serveri knapi spējuši nodrošināt lielo pieprasījumu. Lai iegūtu bezmaksas biļeti, aplikācijas lietotājam būs jānoskatās piecas paša izvēlētas 20 sekunžu reklāmas, kas tiks atlasītas pēc lietotāja interesēm, piemēram, hobiji, sports, skaistumkopšana u.c. Lietotāji pēc reklāmas noskatīšanās varēs saņemt e-pastā konkrēto uzņēmumu atlaides, kuponus vai citas priekšrocības.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visbiežāk Latvijas iedzīvotāji mobilās aplikācijas izmanto saziņai (22%), finanšu norēķiniem (18%) un izklaidei (12%), liecina mobilo sakaru operatora Tele2 un pētījuma aģentūras Berg Research veiktā aptauja.

Kā galvenais iemesls mobilo aplikāciju izmantošanai tiek minēts ātrums un ērtums.

Mobilā interneta lietošana kļūst arvien populārāka un mobilās aplikācijas ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa. To apliecina arī veiktais pētījums, jo 86% respondenti atzina, ka mobilās aplikācijas izmanto katru dienu.

«Pēdējo divu gadu laikā Tele2 klientu patērētais mobilo datu apjoms ir audzis vairāk nekā divas reizes un šobrīd jau deviņi no desmit mūsu klientiem izmanto internetu telefonā. Tas atspoguļo pārmaiņas mūsu dzīvesveidā, jo šobrīd ar internetu mobilajā telefonā varam ērti atrisināt lielāko daļu ikdienas jautājumu. Telefonā mēs veicam maksājumus, sastrēgumu laikā atrodam ātrāko ceļu uz mājām, tas nodrošina mums izklaidi brīvākos brīžos un ļauj sazināties ar saviem tuviniekiem un draugiem,» atzīst «Tele2» komercdepartamenta direktors Raivo Rosts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas ķēde «Hesburger» pirms vairākiem gadiem atklāja mobilo aplikāciju ērtākai ēdienu pasūtīšanai un apmaksai tiešsaistē. Ik gadu aplikācijas pilnveidošanā tiek ieguldītas ievērojamas investīcijas, kopumā šobrīd sasniedzot 4 miljonus eiro, taču darbs pie aplikācijas pilnveides joprojām turpinās.

Aplikācija ir pieejama Baltijas valstīs un Somijā, tostarp arī Latvijā, kur aplikācija pirmo reizi parādījās pirms diviem gadiem.

Kā norāda «Hesburger» attīstības direktore Ieva Salmela, intensīvais darbs pie aplikācijas uzlabošanas, kā arī uzlabojumiem katras valsts individuālajai versijai ir likumsakarīgs, jo lietotāju skaits katrā valstī aug. Tā, piemēram, Latvijā gada laikā tās lietotāju skaits ir audzis gandrīz divas reizes.

Kopš «Hesburger» aplikācijas aktivizēšanas Latvijā 2017.gada septembrī, tās lejupielāžu skaits ir sasniedzis vairāk nekā 208 tūkstošus. Lietuvā aplikācijai ir apmēram 126 tūkstoši lietotāju, bet Igaunijā - apmēram 118 tūkstoši lietotāju.

Pakalpojumi

ISIC pētījums: Jaunieši vēlas atlaides starppilsētu autobusos un vilcienos

Baiba Zālīte, speciāli db.lv,11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā viena no tendencēm ISIC veiktajā pētījumā iezīmējas vēlme gūt atlaidi starppilsētu autobusu un pasažieru vilciena biļetēm, kas norāda uz jauniešu pārvietošanās izmaksām un nepieciešamību tās samazināt, informē ISIC Latvia.

21% aptaujāto atzina, ka labprāt izmanto savu statusu atlaižu gūšanai ik dienas, taču lielākā daļa atlaides izmanto dažas reizes nedēļā. Tikai 2,2% atzina, ka iepirkšanās vai pakalpojumu gūšanas laikā nedomā par ietaupījumu ar atlaidēm.

Par svarīgākajām kategorijām, kurām izmanto atlaides, jaunieši nosaukuši biļešu iegādi kino/izrādēm/koncertiem/izstādēm. Tāpat joprojām aktuāli ir izmantot atlaides ēdināšanai, izklaidei, kancelejas preču, apavu, apģērbu un aksesuāru iegādei.

Jautājot par tehnoloģiju izmantošanu ikdienā, lielākā daļa aptaujāto atbildēja, ka dažādas aplikācijas savā telefonā izmanto katru dienu. 17,4% neizmanto aplikācijas vispār vai arī neizmanto viedtālruni. Reizi mēnesī vai retāk tehnoloģijas izmanto 8,8%.

Tehnoloģijas

Aicina iepazīt Latvijas dabas daudzveidību ar mobilo aplikāciju Dabas Tops

Monta Glumane,25.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vides aizsardzības fonda finansētā projekta «BIOtops» ietvaros izveidota jauna mobilā aplikācija «Dabas Tops» un tās mērķis ir Latvijas dabas vietu popularizēšana un sabiedrības izglītošana par dabas daudzveidību un atšķirīgajiem biotopiem, liecina medijiem sniegtā informācija.

Mobilās aplikācijas «Dabas Tops» primārā mērķauditorija ir skolēni un jaunieši līdz 27 gadu vecumam.

Aplikācijas lietotāji var iegūt informāciju par 100 dažādām Latvijas dabas vērtībām – nacionālajiem parkiem un dabas parkiem, ūdenskritumiem, purviem, alām, tīreļiem un citiem dabas objektiem. Atrodoties kādas nozīmīgas dabas vietas tuvumā, aplikācijas lietotāji saņem par to tūlītēju paziņojumu savā telefonā, un, vadoties pēc norādēm aplikācijas kartē, var tos apmeklēt.

Aizrautīgākai ceļošanai aplikācija piedāvā lietotājiem savstarpēji sacensties un iegūt titulus par apmeklēto vietu skaitu un veidu, kā arī ļauj dalīties ar draugiem savos Latvijas dabas atklājumos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 krīzē ne vien Āzijas valstīs, bet arī ASV un Eiropā arvien vairāk pieļauj tehnoloģiju izmantošanu cilvēku kontrolē un dienas gaitu izsekošanā, tāpēc arī Latvijā jau notiek darbs pie šādu rīku izstrādes, svētdien vēstīja LTV raidījums "de facto".

Latvija pirmos redzamos soļus mobilo tehnoloģiju izmantošanai Covid-19 kontrolē spēra mēnesi pēc pirmā apstiprināta saslimšanas gadījuma. 29.martā valdība deva atļauju izmantot mobilo sakaru torņus cilvēka atrašanās vietas noteikšanai. Taču būtiskas lomas epidemioloģiskajā izmeklēšanā tam līdz šim nav bijis.

Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) epidemiologs Jurijs Perevoščikovs atklāj, ka šo iespēju izmantojuši ļoti reti. SPKC izceļ vienu šādu gadījumu - kad vajadzēja pārbaudīt, vai cilvēks teicis patiesību, ka nav bijis ārzemēs. Būtībā tas arī ir gandrīz viss, ko ar pašreizējām iespējam var izdarīt - noteikt atrašanās valsti vai pilsētu. Tādēļ kontaktpersonu meklēšanai vai karantīnas kontrolei šis risinājums nemaz īsti neder.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sportistiem, klubiem, līgām, turnīriem un federācijām domātu mobilo lietotņu izstrādātājs "FanApps" 2019. gadu noslēdz ar sešām aplikācijām.

"FanApps" pērn izstrādājis aplikāciju Aļonai Ostapenko, pludmales volejbola duetam Aleksandram Samoilovam un Jānim Šmēdiņam, "Ghetto Games", U-19 Eiropas telpu futbola čempionāta finālturnīram, basketbola klubam "Ventspils", kā arī vienu mobilo lietotni, kur "FanApps" ir izstrādātājs un uzturētājs, bet kuras nosaukums netiek atklāts. "T.s. white-label aplikācijas ir viens no mūsu mērķiem, jo mums pats svarīgākais ir dot pievienoto vērtību. Tas, kā sportisti izmanto aplikāciju, ir viņu brīva izvēle," teic Anrijs Brencāns, SIA "Fan Apps" līdzdibinātājs.

Nesen kā pabeigta arī video bloga 11TV mobilā lietotne "Sporta ekspertu komentāri un viedokļi par aktuālajiem notikumiem sportā un par Latvijas atlētu sniegumiem pasaulē". "Šis ir nedaudz atšķirīgs formāts un aplikācija tika papildināta un tāpēc man ir liels prieks, ka mūsu piedāvātais risinājums derēja arī šādam formātam," saka A. Brencāns.

Eksperti

Latviešu inovāciju brīnumbērns

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte,14.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Kristeram Jurševskim bija vien 15 gadu, viņš, pateicoties savām teju unikālajām spējām, tika pieņemts darbā Draugiem Group kā programmētājs.

Kristers sāka nodarboties ar programmēšanu 12 gadu vecumā. Viņš ieraudzīja Stīvu Džobsu laižam klajā AppStore un atcerējās viņu sakām, ka ikviens var radīt savas aplikācijas. Kristeram tajā laikā tas šķita kaut kas fantastisks, jo viņam bija daudz ideju un vienlaikus ļoti daudz informācijas, kas jāapgūst, lai sāktu radīt aplikācijas platformai. Viņš sāka apgūt UI/UX dizainu, lai ar programmēšanas palīdzību spētu realizēt savas ieceres. Viņš veiksmīgi realizēja pats savu projektu, kas ļāva viņam iegūt lielisku darbu 15 gadu vecumā Draugiem Group. Kristers tur strādāja 2 gadus kā iOS programmētājs. Pēc tam viņš darbu atstāja, lai realizētu pats savas idejas. Papildus iOS viņš apguva arī citas programmēšanas valodas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecpiebalgas novada SIA "ApiMI" visvairāk lepojas ar propolisa un bišu vaska aplikācijām, ko izmantot siltumterapijā.

Šīs aplikācijas izgatavotas no "Oeko-Tex" sertificēta kokvilnas auduma un Piebalgā ievākta propolisa un bišu vaska, kas tiek iestrādāti starp šī auduma slāņiem. "Siltumterapijas apvienojumā ar fizioterapiju un medikamentiem ir pielietojamas vairāku atveseļošanās procesu veicināšanā: bronhu izsildīšanai, locītavu un muguras sāpju mazināšanai, saspringtu muskuļu atslābināšanai, kā arī gaisa uzlabošanai telpās. Mūsu aplikācijas ir unikāls produkts un jaunums ne tikai pie mums Latvijā, bet arī Eiropā. Tas ir ne vien daudzfunkcionāls un vairākkārt lietojams, bet arī piemērots dažādiem vecumiem, drošs un tīrs līdzeklis, kas nācis no dabas," biznesa portālam db.lv stāsta Madara Radziņa, SIA "ApiMI" līdzīpašniece.

Start-up

BeerBnB līdzautors: Alus aizdošanas ideja pēc plkst. 22.00 bija ironizēšana par tēmu

Lelde Petrāne,16.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Startup uzņēmumu asociācijas Startin.LV rīkotajā Startup Slalom + Garage48 hakatonā uzvarējusi komanda BeerBnB, kas radījusi savstarpējas dalīšanās platformu.

Hakatonā (dalībniekiem bija atvēlētas 48 stundas, lai izveidotu produkta prototipu) platforma tika prezentēta kā palīgs situācijās pēc plkst. 22.00, kad tirdzniecībā vairs nav pieejami alkoholiskie dzērieni - izmantojot platformu, ir iespēja atrast draugus, kas vēlamos dzērienus būs gatavi aizdot. Taču Arnis Štolde, idejas līdzautors, biznesa portālam db.lv stāsta, ka tā bijusi vien ironizēšana par tēmu:

Kā radās ideja par šādu platformu?

Ideja par platformu, kurā būtu iespējams nosūtīt pieprasījumu visiem tās lietotājiem un saņemt atbildi visīsākajā laikā ar mērķi aizņemties kādu lietu (sadzīves piederumus, grāmatas, instrumentus u.c.), kā arī lūgt palīdzību (mājas uzkopšanas darbos, sīku remontu veikšanai, braucienu kopīgošanai un citu darbu izpildei), radās, gatavojoties tehnoloģiju maratonam kopā ar komandas biedru Ronaldu Sovas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Satiksmes spiediena dēļ Apple AppStore veikalā apturēta aplikācijas zaķiem.lv pieejamība, savā Facebook lapā vēsta aplikācijas izveidotāji.

Līdz ar to uz nenoteiku laiku iOS jaunie lietotāji vairs nevar lejupielādēt aplikāciju, bet tiem, kam viņa jau ir, var turpināt to lietot.

«Mums ir žēl, ka tā vietā, lai Rīgas Satiksme uzklausītu rīdziniekus, samazinātu biļešu cenas un nešķiestu līdzekļus nanotehnoloģijās, tērē savu laiku, lai censtos ierobežot mūsu darbību, » raksta aplikācijas veidotāji. Tuvākajās dienās plānots laist klajā Zaķiem.lv WEB versiju.

Jau ziņots, ka līdz ar biļešu cenu celšanos Rīgas sabiedriskajā transportā SIA Sironize nācis klajā ar mobilo ierīču aplikāciju zakiem.lv, kas paredzēta, lai aplūkotu un dalītos ar kontroles atrašanās vietām - «mūc pats un palīdzi aizmukt citiem!» - tā aplikācijas mērķi skaidro paši autori.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vārds programmētājs daudziem asociējas ar jaunu vīrieti, kura raksturīgākās īpašības ir bāla sejaskrāsa, slikta stāja un zemas sociālās prasmes. Savukārt par modes jomā strādājošajām modelēm radies priekšstats kā par skaistulēm «bez smadzenēm».

Šos stereotipus veiksmīgi apgāž Lindseja Skota (Lyndsey Scott). Viņa ir zīmolu Prada un Victoria's Secret modele, kura savu brīvo laiku pavada, radot mobilās aplikācijas. 29 gadus vecā sieviete bijusi redzama tādos ietekmīgos izdevumos kā Harper's Bazaar, W un Vogue. Taču Skota lepnāka jūtoties brīžos, kad Apple apstiprina viņas iPhone un iPad aplikācijas, vēsta CNN.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta platforma "Bolt" ir ieviesusi jaunu funkciju savā aplikācijā, ļaujot pasažieriem atstāt dzeramnaudu šoferiem brauciena beigās.

Jaunā funkcija tagad ir pieejama gandrīz visās valstīs, kur darbojas "Bolt". Lai to izmantotu, visiem aplikācijas lietotājiem jāpārliecinās, ka ir veikts pēdējais lietotnes atjauninājums.

Uzņēmums informē, ka šoferi dzeramnaudu saņems pilnā apmērā. Pasažieri redzēs iespēju atstāt dzeramnaudu brauciena beigās, kad tiem tiks lūgts novērtēt braucienu. Pasažieriem būs iespēja izvēlēties no jau piedāvātām summām vai ierakstīt konkrētu summu pašam. Šāda iespēja būs pieejama 15 minūtes pēc brauciena beigām.

"Bieži vien mēs vēlamies pateikties līdzcilvēkiem, kas īpaši centušies padarīt mūsu pieredzi patīkamu. Tā kā mūsdienās skaidras naudas norēķini kļūst aizvien retāki, esam nodrošinājuši iespēju atstāt dzeramnaudu arī ar aplikācijas starpniecību. Mēs ieviešam šo funkciju, lai ļautu pasažieriem pateikties un izrādīt atbalstu šoferiem šajos laikos," norāda Kārlis Ķezberis, "Bolt" reģionālais vadītājs Latvijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inovācijām raksturīgais graujošais efekts uz esošo lietu kārtību sit arī pašiem izgudrotājiem; Rīgā gan viss mierīgi, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kas vienam ir tehnoloģiju dota iespēja darba tirgū, tas otram – ierastās kārtības satricinājums. Pēdējā laikā šī tehnoloģisko jauninājumu dilemma ļoti uzskatāmi ir sevi pieteikusi daudzās pasaules lielpilsētās, kur pieejami individuālo taksometru pakalpojumi ar ASV sākum- uzņēmuma radītās mobilās aplikācijas UberPop starpniecību. Inovācijas, ar to domājot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, pēc šī vārda definīcijas ir graujošas (angliski – disruptive), un tieši Uber sakarā to visā pasaulē jūt tradicionālais taksometru bizness.

2009. gadā Kalifornijas tehnoloģijām slavenajā Silīcija ielejā izveidotais sākumuzņēmums 2012. gadā sāka biznesu globāli, ko, vismaz spriežot pēc izplatības, citādi kā par uzvaras gājienu nevar nosaukt – aplikācijas sniegtie pakalpojumi tiek izmantoti 58 valstīs, un tās vērtība tiek lēsta 50 mljrd. USD. Spriežot pēc nereti vardarbīgajiem protestiem, nevarētu gan teikt, ka tehnoloģiskā jauninājuma nepārprotams uzvaras gājiens būtu noticis arī cilvēku sirdīs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau iepriekš sportā liela daļa komunikācijas ar faniem bija attālināta – tagad ir vēl lielāks fokuss uz attālināto komunikāciju.

"Šobrīd sporta vide dramatiski mainās. Taču vienā brīdī pēc trim vai sešiem mēnešiem stadioni būs vaļā un atkal notiks sacensības. Protams, ir liels jautājums, vai tikpat ātri stadioni piepildīsies ar skatītājiem. Turpmāk lielākais izaicinājums būs piesaistīt skatītājus," spriež Anrijs Brencāns, sporta un tehnoloģiju kompānijas SIA "Fan Apps" valdes loceklis.

"FanApps" turpina mārketinga kampaņas ar klientiem Eiropā. "Esam spiesti pielāgoties situācijai un meklēt klientus starptautiski, jo citās valstīs ir lielāki mārketinga budžeti un tur uz sportu skatās ilgākā termiņā," saka A. Brencāns. Viņa skatījumā šoks ir pārgājis ļoti ātri un šobrīd 30% klientu ir gatavi turpināt sadarbību. "Viņi zina, ka šodien ir grūti, bet viņi jau gatavojas tam, kas būs pēc mēneša. Cilvēki redz, ka dzīve turpinās. Protams, ja grib, var turpināt šokēties, bet tas šobrīd nekādi nepalīdz," norāda A. Brencāns.

Finanses

Banka Citadele investējusi pusmiljonu eiro jaunas mobilās aplikācijas izveidē

Žanete Hāka,27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele ir izstrādājusi jaunu bankas mobilo aplikāciju, kas dod iespēju klientiem pieslēgties internetbankai caur telefonu vai planšetdatoru arī bez kodu kartes vai kodu kalkulatora, informē bankas pārstāvji.

Tas iespējams, jo internetbankas aplikācija, kurā var autorizēties ar MobileSCAN, un pats MobileSCAN autorizācijas risinājums ir apvienoti vienā ierīcē. Jaunās aplikācijas izstrādē investēti aptuveni 500 tūkstoši eiro.

«Aplikācija apvieno internetbanku un kodu kalkulatoram līdzvērtīgu autorizācijas risinājumu MobileSCAN vienā ierīcē. Protams, tāds darbs prasa lielus ieguldījumus un komandas darbu. Citadeles E-biznesa un IT daļa ir strādājusi pusgadu, lai izveidotu jaunās aplikācijas pirmo versiju, kas būs labs pamats aplikācijas papildinājumiem,» saka bankas Citadele valdes priekšsēdētājs Guntis Beļavskis.

Jaunajā aplikācijā ir vairākas jaunas funkcijas, piemēram, iespēja pieslēgt Ātro atlikumu un redzēt kontu atlikumu, neievadot pieslēgšanās vārdu un paroli. Uzlabotas ir arī maksājumu sagatavošanas funkcijas. Jau tuvākajā nākotnē aplikācija tiks papildināta ar citām inovatīvām idejām. Kopējais jaunās aplikācijas izstādes budžets šogad pārsniegs 1 miljonu eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alternatīvo investīciju platforma "Mintos" izstrādā jaunu mobilo aplikāciju savstarpējo aizdevumu investīciju pakalpojumiem, kā arī datu drošības uzlabošanai.

Ņemot vērā klientu pieprasījumu un straujo nozares attīstību, "Mintos" izstrādāja jaunu mobilo aplikāciju, ikvienam investoram "Mintos" platformā piedāvājot vienkāršotu pieeju savām investīcijām aizdevumos. Aplikācija veidota vairākās kārtās, sākumā tika izstrādāta tās beta versija, ko notestēja vairāk nekā 3500 investoru un sniedza savu vērtējumu un priekšlikumus.

Beta versijas testēšanas secinājumi ļāva noteikt mobilās aplikācijas izstrādes prioritātes. Tika pieņemts lēmums pakāpeniski pilnveidot aplikāciju, atjauninot tās versijas un ikreiz piedāvājot jaunas tehniskās iespējas. Aplikācijas pirmajā versijā pieejamas pamatfunkcijas - vienkārša, ātra un droša piekļuve investoru kontiem, kā arī ērts investīciju monitorings.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

WAZE lietotājiem ir iespēja likt aplikācijā brīdinājumu, gadījumos, kad viņi sastopas ar apledojumu uz ceļiem, informē Latvijas autoceļu pārvaldītāja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Komunikāciju daļā.

Sadaļā Hazard ir iespējams izvēlēties attiecīgo brīdinājuma veidu un brīdināt arī citus autobraucējus par sarežģītiem braukšanas apstākļiem. Jo vairāk autovadītāju izmantos šo iespēju, jo precīzāk un savlaicīgāk informēti par ceļu stāvokli konkrētajā laikā būs pārējie aplikācijas lietotāji.

LVC skaidro, ka tieši autovadītāji ir tie, kas pirmie saskaras ar visām aktualitātēm uz ceļa, arī autoceļu apledojumu visbiežāk viņi konstatē pirmie.

Ņemot vērā to, ka Latvijā ir otrais lielākais WAZE lietotāju skaits, šīs aplikācijas dati ir visai precīzi, jo līdzdarbojas pietiekoši liels cilvēku skaits, kas sniedz informāciju. Vairāk nekā 100 tūkstoši autovadītāju ikdienā izmanto šo aplikāciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar tādas mobilās aplikācijas palīdzību kā "Rally Rd" ir iespējams par salīdzinoši nelielām summām iegādāties mazu daļiņu no luksusa kolekcionējamiem priekšmetiem. Sistēmu var mēģināt salīdzināt ar to, kā darbojas akciju tirgus.

Piemēram, kāda iekārotā "Rolex" pulksteņa kopējā vērība ir 30 tūkstoši ASV dolāru (to var salīdzināt ar kāda uzņēmuma kopējo kapitalizāciju, kas ir akcijas cena, reizināta ar akciju skaitu), kas lielākajai daļai cilvēku ir visai paliela summa. Tomēr šajā gadījumā šī summa tiek saskaldīta daudzās sīkākās daļās (gluži kā tādās akcijās), kuras tad attiecīgi ieinteresētā persona var iegādāties. Kopumā ar mobilās aplikācijas palīdzību, piesaistot šādus mazos investorus, galu galā tiek savākti visi nepieciešamie 30 tūkstoši ASV dolāru minētā "Rolex" pulksteņa finansēšanai.

Tālāk vēlamais notikumu attīstības scenārijs paredz, ka šis pulkstenis tiek pareizi uzglabāts, un, laikam ejot, tā vērtība pieaug, kas šiem laikrāža mazajiem akcionāriem savukārt nes peļņu. Tiek norādīts, ka otrreizējā tirgū šādu lietu investors jebkurā brīdī var mēģināt šīs akcijas pārdot.

Eksperti

Bez responsīvā dizaina 2015. gadā – tas pats, kas 2000. gadā bez mājaslapas vispār

Ansis Līpenītis, Efumo,21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvā nākotnē cilvēki lietos internetu vairāk no telefoniem un planšetēm nekā no datoriem. Tādēļ visiem uzņēmumiem būs jānodrošina adaptīvā vai responsīvā versija savai mājaslapai vai internetveikalam. Šajā rakstā apskatīsim, kas būtisks jāņem vērā, uzrunājot mobilā interneta auditoriju, ar ko atšķiras adaptīvā un responsīvā mājaslapas versija un kura piemērotāka katrā gadījumā. Raksts paredzēts biznesa, nevis IT auditorijai – uzņēmumu vadītājiem, mārketinga, pārdošanas un komunikācijas vadītājiem.

Lai arī lēnāk, prognozes ir piepildījušās

Pirms dažiem gadiem mēs bijām vieni no pirmajiem Latvijā, kas prognozēja adaptīvās vai responsīvās mājaslapas drīzu neizbēgamu nepieciešamību. Jāatzīst, ka mobilā interneta attīstība Latvijā notika lēnāk, nekā mēs prognozējām, tomēr šogad – 2014. gadā – sasniegts būtisks pagrieziena punkts.

Interneta lietotāji Latvijā 2014. gada vasarā

(Datu avots: Gemius; vizualizācija: Efumo)

2014. gadā mobilā interneta (viedtelefoni un planšetes) lietotāju skaits sasniedzis gandrīz pusi Latvijas interneta lietotāju auditorijas (1. grafiks), un var prognozēt, ka 2015.–2016. gadā mobilā interneta lietotāju īpatsvars pārsniegs datoru interneta lietotāju īpatsvaru.

Sports

U-19 Eiropas telpu futbola čempionāta finālturnīra aplikāciju izstrādā FanApps

Anda Asere,06.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

U-19 Eiropas telpu futbola čempionāta finālturnīra aplikāciju izstrādā "FanApps", informēja uzņēmuma pārstāvji.

«FanApps» izstrādā mobilās lietotnes sportistiem, klubiem, līgām, turnīriem un federācijām, lai tie varētu proaktīvi komunicēt ar faniem. Uzņēmuma jaunākais veikums ir Eiropas futbola pārvaldības organizācijas UEFA apstiprinātā mobilā lietotne Eiropas čempionāta finālturnīram telpu futbolā.

«FanApps» vadītājs Anrijs Brencāns ir gandarīts, ka Latvijas Futbola federācija ir novērtējusi tehnoloģiju nozīmi fanu iesaistei sacensībās. Līdz šim veiktā analīze ļāvusi secināt, ka vairāk nekā puse skatījumu federācijas mājas lapā ir veikti no mobilajiem tālruņiem. Līdz ar to loģisks ir lēmums, ka mobilā lietotne ir vide, ar kuras palīdzību komunicēt.

«Ļoti precīzi ir noteikta mērķa auditorija, uz ko vērst mārketinga aktivitātes. Ir izplānota programma, kādā veidā veicināt jaunās aplikācijas atpazīstamību un vēlmi to izmantot. Aplikācijas lietotāji saņems karstos jaunumus, video stāstus par notikumiem aiz laukuma un varēs viktorīnās iegūt federācijas dāvātās balvas,» viņš stāsta. Eiropas futbola pārvaldības organizācija UEFA akceptēja «FanApps» piedāvāto risinājumu, apstiprinot izvēlēto kursu inovatīva risinājuma izmantošanai komunikācijā ar faniem. Viņš piebilst, ka jaunā pieredze uzņēmumam dod iespēju piedāvāt visiem sporta veidiem mobilo aplikāciju kā mūsdienīgu risinājumu atsevišķu turnīru un notikumu atspoguļošanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmums BeeTech Services ir izveidojis digitālu biškopības pierakstu veikšanas un darbu plānošanas rīku BeeKing, informē SIA BeeTech Services.

Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, «BeeKing» ir pirmā biškopības aplikācija pasaulē, kas strādā brīvroku režīmā ar runas atpazīšanu, kā arī pirmais šāda veida rīks latviešu valodā.

«Ar biškopību sāku nodarboties pirms pieciem gadiem un ar laiku sapratu, ka nepieciešams domāt par labāku darba organizēšanu. Tobrīd, līdzīgi kā liela daļa Latvijas biškopju, pierakstiem izmantoju parastu kladi, kas man, kā cilvēkam, kurš visu mūžu strādājis IKT jomā, nešķita efektīvi. Izpētījis piedāvājumu biškopības aplikāciju tirgū, sapratu, ka tām visām ir divi lieli trūkumi. Pirmkārt, tās ir pārāk sarežģītas. Otrkārt, tās nav ērtas lietošanai dravā, strādājot ar bitēm,» stāsta Jānis Kronbergs, aplikācijas idejas autors un «BeeTech Services» dibinātājs.