Konkursa nolikums

Projekts «Biznesa eskalators»

, 12.05.2015

Jaunākais izdevums

Projekts Biznesa eskalators, ko organizē tirdzniecības parks Alfa (t/p Alfa) sadarbībā ar laikrakstu Dienas Bizness un portālu www.db.lv, paredzēts kā unikāla iespēja jaunajiem Latvijas uzņēmējiem viena mēneša laikā piesaistīt pircēju uzmanību savai produkcijai un sekmēt tās pārdošanu populārākajā Rīgas tirdzniecības centrā ar lielāko pircēju plūsmu - tirdzniecības parkā Alfa.

Projekta mērķis ir sniegt jaunajiem Latvijas uzņēmējiem praktisku pieredzi tirdzniecībā īpaši labvēlīgos apstākļos, kur izšķirīga ir produkta pievilcība pircēja acīs un prasme to pasniegt. Projekta dalībniekiem tā ir iespēja sekmēt savas produkcijas atpazīstamību un likt pamatus turpmākai uzņēmējdarbības attīstībai. Projekta ietvaros dalībnieki tiekas ar saviem klientiem - produkta gala patērētājiem, saņemot tūlītēju atgriezenisko saikni.

Projekta dalībnieku sniegumam rūpīgi seko t/p Alfa ekspertu komanda, kuras pārstāvji ir pieredzējuši nozares profesionāļi. Projekta dalībnieku piedāvājums tiek vērtēts un analizēts, iesakot labākos risinājumus katram uzņēmējam individuāli.

Komunikācijas iespējas

Jauno uzņēmēju veikums un ekspertu komentāri tiek atspoguļoti sadarbības laikrakstā Dienas Bizness un portālā www.db.lv - projekta sadaļā (http://www.db.lv/biznesa-eskalators).

Projektā tiek aktīvi iesaistīti t/p Alfa sociālo tīklu sekotāji, Dienas Biznesa lasītāji, vērtējot jauno uzņēmēju sniegumu, daloties ar personīgo pieredzi un balsojot par labākajiem projekta dalībniekiem.

Nolikums

1. Projekta priekšmets

1.1. Projekts sniedz iespēju 12 jaunajiem Latvijas uzņēmējiem vienu mēnesi prezentēt sevi un piedāvāt savu produkciju tirdzniecības parkā Alfa.

1.2. T/p Alfa vienlaikus nodrošina universālus tirdzniecības stendus diviem projekta dalībniekiem, kuru uzdevums ir pielāgot tos savu produktu tirdzniecībai.

1.3. Projekta ietvaros uzņēmēji saņem profesionālu ekspertu padomus par uzņēmuma zīmolu, pozicionējumu tirgū, klientu servisu u.c.

1.4. Projekta laikā jauno uzņēmēju sniegums tiek vērtēts no pašu dalībnieku, ekspertu un pircēju puses.

1.5. Projekta norise plānota no 2015. gada jūnija līdz 2015. gada novembrim.

1.6. Projekta dalībnieku sniegums, ekspertu un pircēju komentāri tiek atspoguļoti projekta īstenotāju interneta vietnēs.

1.7. Viens projekta dalībnieks, kuru par veiksmīgāko visa projekta laikā atzīs eksperti, iegūs tiesības piedāvāt savu produkciju tirdzniecības parkā Alfa decembrī, svētku laikā.

2. Dalība projektā

2.1. Lai pieteiktos dalībai projektā, pretendentiem jāatbilst šādiem kritērijiem:

2.1.1. Latvijas uzņēmums, kura produkts/produkta ideja ir ne vecāka par 3 gadiem;

2.1.2. Uzņēmums, kura produkcija paredzēta plašam patērētāju lokam;

2.1.3. Uzņēmums, kuram nav pastāvīgas tirdzniecības vietas kādā no tirdzniecības centriem;

2.1.4. Uzņēmums, kas apņemas nodrošināt pieprasījumam atbilstošu piedāvājuma apjomu projekta norises laikā, tostarp darbaspēku;

2.1.5. Uzņēmums, kas gatavs publiski dalīties ar projektu saistītajā uzņēmējdarbības pieredzē (intervijas, projekta novērtējuma anketa u.c.).

2.2. Lai pieteiktu dalību projektā, pretendentiem jāiesniedz:

2.2.1. Aizpildīta projekta pretendenta anketa, kas ir pieejama portālā www.db.lv (projekta Biznesa eskalators sadaļā);

2.2.2. Īss pretendenta uzņēmējdarbības raksturojums un produkta vizualizācija (bildes);

2.2.3. Papildus var iesniegt citus materiālus, kas palīdz atspoguļot pretendenta darbību, - fotogrāfijas, publikācijas, jaundibinātā uzņēmuma darbības rādītāju atspoguļojums u.c.

2.2.4. Pretendentu pieteikumi uz pirmo konkursa atlases kārtu (jūnijs, jūlijs) iesūtāmi līdz 2015. gada 10.maijam. Uz nākošajām konkursa kārtām pretendentu pieteikumi tiks izskatīti visu projekta norises laiku.

2.3. Pretendenta pieteikums iesniedzams latviešu valodā. Papildmateriāli iesniedzami tajās valodās, kādās tie izstrādāti. Materiāli iesniedzami elektroniskā veidā, nosūtot pieteikumu uz e-pastu uz:

[email protected].

2.4. Konkursa pretendentu pieteikšanās tiek izsludināta laikrakstā Dienas Bizness, laikraksta Dienas Bizness interneta vietnē www.db.lv, t/p Alfa interneta vietnē www.alfaparks.lv, t/p Alfa Facebook un Twitter kontā, kā arī plašsaziņas līdzekļos.

2.5. Dalība projektā veidota kā reāla sadarbība starp tirdzniecības parku kā tirdzniecības vietas iznomātāju un projekta dalībnieku kā tirdzniecības vietas nomnieku, kuram šajā gadījumā tiek piemērota simboliska nomas maksa 9% (deviņi procenti) apmērā no projekta ietvaros sasniegtā apgrozījuma.

3. Projekta eksperti

3.1. Projekta dalībnieku sniegumu izvērtē eksperti, kuru vidū ir mazumtirdzniecības, klientu servisa, zīmolu un dizaina profesionāļi un sadarbības medija pārstāvji.

3.2. Projekta Biznesa eskalators eksperti:

Liene Apine, t/p Alfa menedžere (tirdzniecības analīze);

Anda Asare, izdevniecības Dienas Bizness žurnāliste (biznesa unikalitāte un perspektīva Latvijā);

Dzintars Koknēvičs, Mercuri International valdes loceklis, biznesa konsultants (klientu apkalpošana un pārdošanas prasmes);

Mārtiņš Barānovs, zīmolu un dizaina aģentūras Brand Eleven dibinātājs (produkta un ražotāja zīmols, zīmola komunikācija).

4. Dalībnieku atlase

4.1. Projekta dalībnieku atlasē piedalās tikai tie pieteikumi, kuri iesūtīti noteiktajā laikā un atbilst tehniskajām prasībām. Projektā nevar piedalīties iepriekšējā gada projekta dalībnieki.

4.2. Projekta dalībnieku atlase notiks pēc tālāk minētajiem kritērijiem.

4.3. Atlases kritēriji:

4.3.1. Līdzšinējā pieredze tirdzniecībā (1-10 punkti);

4.3.2. Produkcijas atbilstība t/p Alfa pircēju auditorijai (1- 10 punkti);

4.3.3. Uzņēmējdarbības inovācija un radošums (1-10 punkti).

Maksimālais punktu skaits - 30.

Labākā vērtējuma saņēmēji tiek aicināti uz klātienes tikšanos ar t/p Alfa pārstāvjiem, lai pieņemtu lēmumu par dalību projektā.

4.4. 12 projekta dalībnieki tiek noteikti, apkopojot visu ekspertu vērtējumus.

4.6. Pēc projekta īstenošanas eksperti var lemt par papildu atzinību un/vai speciālo balvu piešķiršanu projekta dalībniekiem.

5. Papildu informācija

5.1. Papildu informāciju var saņemt pie projekta Biznesa eskalators projekta vadītājas Aijas Klefeldes,

e-pasts: [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Biznesa Eskalators jaunajiem uzņēmējiem dos iespēju tirgoties Latvijas lielākajā tirdzniecības centrā

Dienas Bizness, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajiem un topošajiem uzņēmējiem sākas pieteikšanās projektam Biznesa Eskalators, ko rīko tirdzniecības parks Alfa sadarbībā ar Latvijā vadošo biznesa laikrakstu Dienas Bizness. Projekta mērķis ir, nonākot reālā tirdzniecības vidē, dot iespēju Latvijas jaunajiem uzņēmējiem pārliecināties par radītā produkta dzīvotspēju.

«Latvijā ir daudz uzņēmīgu cilvēku, kas gatavi riskēt un kļūt nevis par darbiniekiem, bet par darba devējiem. Populāra kļūst mazo uzņēmumu atvēršana un mājražošana, un arvien biežāk pircējiem tiek piedāvātas nestandarta preces – dažādi dizaina priekšmeti, Latvijā ražoti mājas aksesuāri un apģērbi. T/p Alfa vienmēr ir ieinteresēts saviem klientiem piedāvāt aizvien jaunus produktus un pakalpojumus, un šāda konkursa īstenošana mums kā tirdzniecības centram ir lieliska iespēja piesaistīt tirgotājus, kas, iespējams, citādāk līdz mums nenonāktu. Lai palīdzētu vietējiem uzņēmumiem attīstīties, jau trešo gadu pēc kārtas perspektīvākajiem jaunajiem uzņēmējiem dodam iespēju vienu mēnesi tirgot savu produkciju t/p Alfa speciāli radītā stendā. Šī ir lieliska iespēja pārbaudīt sava biznesa jaudu vienā no lielākajiem tirdzniecības centriem, gūt atsauksmes no klientiem un saprast sava produkta stiprās un vājās puses lielas konkurences apstākļos,» stāsta t/p Alfa vadītāja Liene Apine.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Bērni iedvesmo biznesam

, 08.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.septembra lielākajā tirdzniecības parkā Alfa īpašā stendā tirdzniecību uzsāks divi entuziasma pilni jauni zīmoli – Sēklu Muss un Smuklietas. Šāda iespēja radusies, pateicoties dalībai projektā Biznesa Eskalators, ko t/p Alfa jau trešo gadu rīko sadarbībā ar Latvijā vadošo biznesa laikrakstu Dienas Bizness. Jaunajiem uzņēmējiem bez pieredzes tirdzniecības centros šī būs iespēja izmēģināt savas pārdošanas prasmes, kā arī pārbaudīt produkta konkurētspēju intensīvas tirdzniecības apstākļos.

Zīmols Sēklu Muss šobrīd piedāvā 2 veidu produktus – sēkliņu un žāvētu augļu trifeles un batoniņus. Produkts ir īpašs un konkursa Biznesa Eskalators žūriju pārliecināja ar to, ka tā sastāvā netiek pievienots cukurs, milti un olas, kā arī tas nesatur glutēnu. Tā pagatavošanā tiek ievēroti svaigēšanas principi.

«Savus veselīgos produktus īpaši iesakām sportistiem, vegāniem, veģetāriešiem, grūtniecēm, barojošām māmiņām, bērniem, svara vērotājiem, celiakijas slimniekiem. Tas ir lielisks našķis katram, kas ievēro veselīgu dzīvesveidu, uzturā vēlas lietot vitamīniem un minerālvielām bagātu pārtiku,» stāsta veselīgo trifeļu Sēklu Muss radītāja Agnese Nazareca, kuru biznesam iedvesmojusi vēlme radīt veselīgus našķus sev un bērniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sēklu muss saldumi tirgū vēl ir visai jauns produkts, tāpēc arvien jāturpina potenciālajiem pircējiem stāstīt par to un skaidrot, ka to sastāvā nav cukura

«Šis tiešām ir eskalators. Daudz mācāmies,» par dalību t/p Alfa un laikraksta Dienas Bizness projektā Biznesa eskalators saka saldumu zīmola Sēklu muss idejas autore, SIA Tascen līdzīpašniece Agnese Nazareca. Pirmā nedēļa pārdošanas rādītāju ziņā bija veiksmīga, tāpēc kā pārsteigums bija otrā nedēļa, kad pirkumu vairs nebija tik daudz. Viņa pieļauj, ka liela daļa t/p Alfa apmeklētāju ir pastāvīgie klienti, kuri dzīvo tuvumā un iepērkas te regulāri, tāpēc arī nepērk saldumus katru reizi. «Tāpēc jāspēj uzrunāt tos, kuri te nav katru dienu,» viņa saka. Runājot par īpatnībām, pārdodot savu produkciju tirdzniecības centrā, A. Nazareca uzsver, ka jābūt prasmīgam makšķerniekam ar ļoti labu ēsmu. «Cilvēku ir daudz, bet viņi uz Alfu nāk ar dažādām vēlmēm, ir jāmāk viņus «noķert». Patiesībā, līdzko cilvēks pienāk, neviens neaiziet vienaldzīgs un liela daļa arī kaut ko nopērk,» viņa teic. Bieži vien cilvēki, kurus pārdevējas uzrunā, piedāvājot nogaršot Sēklu muss saldumus, sakautrējas un atsakās. A. Nazareca domā, ka jārēķinās ar to, ka Latvijas iedzīvotāji vēl ir samērā atturīgi. Vienkārši jāturpina viņus uzrunāt, turklāt bieži vien cilvēks pēc tam, kad viņu sveicina, pasauc otrreiz, neatsaka. «Tā ir īsta makšķerēšana,» uzsver A. Nazareca.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Claudia papīra lelles piedāvā dažādas papīra lelles un ļauj vecmāmiņām uzdāvināt mazbērniem rotaļlietas no viņu bērnības

«Katram cilvēkam bērnība ir bijis laimīgākais posms dzīvē, un tur bija arī papīra lelles. Šobrīd rotaļlietu pircēji ir bērnu vecāki un vecvecāki, kuri paši savā bērnībā spēlējušies ar papīra lellēm un priecājas tās atkal redzēt. Cik esmu dzirdējusi no vecākiem, bērniem patīk papīra lelles, viņi ar tām spēlējas.

Šovasar biju Brīvdabas muzeja tirdziņā, kur daudzi cilvēki teica, ka jau ir pirkuši un zina manas lelles, tāpēc man vairs nav sausu muti jāstāsta, ko piedāvāju. Šī produkta pievienotā vērtība ir atmiņas no bērnības,» stāsta Agnese Fūrmane, Claudia papīra lelles (SIA Brangi) radītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada samērā siltajā oktobrī nav viegli pārdot ar rokām austas šalles, taču arī šajā laikā iespējams cilvēkus ieinteresēt padomāt par sevi un svētku dāvanām

T/p Alfa un laikraksta Dienas Bizness projektā Biznesa eskalators šomēnes piedalās Daina Brūdere, kura kā pašnodarbinātā auž un pārdod tuneļšalles. Viņa sāka aust 12 gadu vecumā. «Tagad man ir 23, izmācījos arī Rīgas amatniecības vidusskolā un sapratu, kaut kas jāsāk darīt – strādāt kādam citam negribas,» viņa stāsta. Savu zīmolu viņa attīsta aptuveni divus gadus. Lai gan viņa nepazīst daudz citu jaunu audēju, Dainai šķiet, ka, kopš notiek Kalnciema kvartāla tirdziņi, to organizatoriem ir izdevies rokdarbus padarīt aktuālus, un tagad ir moderni doties uz Kalnciema ielas tirdziņu un iegādāties kādu vietējā dizainera darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai radītu pēc iespējas labāku valsts finansēta atbalsta pieejamību biznesa ideju autoriem un uzņēmumiem visos novados Latvijā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatori piedzīvo strukturālas pārmaiņas un inkubatoru atbalsta vienības decembrī tiks atvērtas arī Saldū un Gulbenē.

“Ir būtiski nodrošināt biznesa inkubatoru atbalstu uzņēmējiem un biznesa ideju autoriem pēc iespējas tuvāk to pamatdarbības vietai. Tādēļ LIAA pilotprojektā veido vairākas atbalsta vienības Latvijā ar mērķi palielināt to vietējo biznesa ideju autoru un uzņēmēju skaitu, kas saņem LIAA Biznesa inkubatoru atbalstu. Pēc gada izvērtēsim rezultātus – ja atbalsta vienības būs veiksmīgi sasniegušas tām noteiktos rezultatīvos rādītājus, lemsim par izveidoto atbalsta vienību darbības turpināšanu,” LIAA biznesa inkubatora tīkla pārmaiņas raksturo LIAA Biznesa inkubatoru departamenta direktore Laura Očagova.

LIAA biznesa inkubatori strādā ar jaunajiem uzņēmumiem un biznesa ideju autoriem, kas vēlas attīstīt tādus produktus un pakalpojumus, kas atbilst šī brīža vajadzībām un nākotnes tendencēm, lai tos virzītu tālāk pasaules tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Sākam! Izkāpt no savas komforta zonas

Anda Asere, 28.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalība projektā Biznesa eskalators koka aksesuāru un rotaļlietu ražotājam Smuklietas deva iespēju trenēt pārdošanas un komunikācijas prasmes

Smuklietas radītāja Elīna Binde-Dzelzīte par t/p Alfa un laikraksta Dienas Bizness projektu Biznesa eskalators bija dzirdējusi, jo pērn tajā piedalījās viņai zināmās Kokmaizītes, kas paralēli saviem produktiem tirgoja arī Smuklietu rotaļlietu Alfrēds Stiprinieks.

«Jau biju dzirdējusi, kā tas notiek, un nolēmu, ka pamēģināt ko jaunu un interesantu nekad nenāk par ļaunu,» viņa stāsta. Iepriekšējā Smuklietas tirdzniecības pieredze aprobežojās galvenokārt ar Kalnciema ielas un Doma laukuma Ziemassvētku tirdziņiem Rīgā. Uzņēmuma produkcija nopērkama vairākos vietējo preču un suvenīru veikaliņos. «Tā ir cita pieredze. Tirdziņā publika ir mērķtiecīga – viņi nāk ar domu iegādāties kaut ko interesantu, dabīgu. Tā uzreiz ir cita saruna. Taču te, Alfā, ir jāpiesaista cilvēks, lai saruna vispār sāktos,» salīdzina E. Binde-Dzelzīte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēloties lauzt priekšstatu par ierastajām prezentdāvanām – pildspalvām, krūzēm, USB zibatmiņām un atslēgu piekariņiem, – pašmāju zīmols Amber Sisters design ir radījis oriģinālu biznesa dāvanu kolekciju, kas veidota no vīriešu kaklasaitēm, informē izstāžu sabiedrības BT1 pārstāve Inese Libere.

«Vadot uzņēmumu, esam sapratušas, ka biznesā gaumīgas un pārdomātas dāvanas ir lielā cieņā. Tām jābūt tādām, ko dāvinātājs vēlētos saņemt un lietot arī pats, nevis nolikt kabineta tālākajā stūrī noputēšanai. Un kur vēl piemērotāks izejmateriāls to radīšanai kā mūsu biznesa pamats – vīriešu kaklasaites! Kā dāvanu dāmai esam radījuši kaklarotu, kuru var nēsāt arī kā rokassprādzi vai jostu, savukārt kungam – iesaiņojumu vīna, konjaka vai balzama pudelei,» stāsta zīmola Amber Sisters design vadītāja Vineta Veismane.

Amber Sisters design 2009. gadā izveidoja trīs māsas, un sešu gadu laikā ir radītas vairākas sieviešu rotu kolekcijas no vīriešu kaklasaitēm, kuras iecienījuši klienti kā Latvijā, tā ārvalstīs. 2014. gadā uzņēmums uzvarēja laikraksta Dienas Bizness un t/p Alfa rīkotajā konkursā jaunajiem uzņēmējiem Biznesa eskalators.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatoros noslēdzies 2020. gada rudens biznesa ideju un jauno uzņēmumu atlases process atbalsta saņemšanai pirmsinkubācijas un inkubācijas programmās. Pavisam uzņemti 77 uzņēmumi inkubācijas un 259 biznesa ideju autori pirmsinkubācijas atbalsta programmā.

"Vērtējot 2020. gada rudens uzsaukumā pieteiktos uzņēmumus, secināms, ka uzņēmēji Latvijā vēlas attīstīt tādus produktus un pakalpojumus, kas atbilst šī brīža vajadzībām un nākotnes tendencēm - attālinātu pakalpojumu nodrošināšas platformas, produkti, kas uzlabo dzīves kvalitāti un veicina veselīgu dzīvesveidu, kā arī netiek aizmirsts par izklaidi ar nebijušām inovācijām. Ceru, ka visiem jaunuzņemtajiem uzņēmējiem pietiks drosmes un jaudas šos produktus virzīt tālāk pasaules tirgū," stāsta Laura Očagova, LIAA Biznesa inkubatoru departamenta direktore.

2020. gada rudens uzņemšanā LIAA biznesa inkubatoros saņemti 220 pieteikumi inkubācijas programmai un 313 pieteikumi pirmsinkubācijas programmai. Salīdzinot ar 2020. gada pavasara uzņemšanu, pieteikumu skaits inkubācijai nav būtiski mainījies (+9 pieteikumi), bet pieteikumu skaits pirmsinkubācijai ir audzis (+23).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Tautiešu ārzemēs biznesa idejas – Latvijas eksportspējas stiprināšanai

Db.lv, 31.05.2021

Anta Gulbe profesionālajā darbībā ir bijusi saistīta ar mērniecību. Dzīvojot Vācijā, viņa Liepājas biznesa inkubatorā vēlas noslīpēt savu ideju par dronu izmantošanu un mērniecības datu apstrādi.

Foto no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi 74 diasporas pārstāvju biznesa idejas sākušas dalību Latvijas Investīciju attīstības aģentūras (LIAA) pirmsinkubācijas un inkubācijas programmā, lai tās noslīpētu par eksportspējīgām, inovatīvām precēm vai pakalpojumiem, kas spētu mērogoties ar pasaules ražojumiem.

Martā izsludinot jaunu dalībnieku uzņemšanu LIAA biznesa ideju kalvēs – inkubatoros – pirmo reizi tika uzrunāta Latvijas diaspora ārvalstīs, aicinot pieteikties tiešsaistes pirmsinkubācijas vai inkubācijas programmai. "Mūsu rīcībā ir pasaules līmeņa programma, kura ir veidota, iedvesmojoties no jaunuzņēmumu biznesa kultūras un darba metodoloģijas, un ir praksē pārbaudīta vairāku gadu garumā. Tāpēc bija vēlme ar to dalīties arī ārpus Latvijas robežām, dodot iespēju tautiešiem jebkurā pasaules vietā sākt biznesu Latvijā, tādējādi uzturot īpašo saiti ar dzimteni," saka Arta Krūze, Latvijas Investīciju attīstības aģentūras (LIAA) Diasporas koordinatore ekonomikas jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgts līgums par Ķekavas apvedceļa izbūvi, kas ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts ceļu būvniecībā, kas tiks īstenots pēc “projektēt–būvēt –finansēt –uzturēt” modeļa.

Šis ir arī pirmais projekts Baltijas valstīs, kuram Eiropas Statistikas birojs (Eurostat) ir sniedzis viedokli, ka projekta aktīvi tiek uzskaitīti privātā partnera aktīvu bilancē, neradot nevēlamu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un parādu.

Atbilstoši Ķekavas apvedceļa PPP iepirkuma rezultātiem bruto pieejamības maksājuma kopsumma bija 265 729 046,65 eiro (bez PVN). Taču PPP līguma slēgšanas brīdī tā tika precizēta, veicot pārrēķinu atbilstoši iepirkuma nolikumā noteiktajai procedūrai, tostarp atbilstoši PPP līguma slēgšanas brīdī spēkā esošajai starpbanku aizņemšanās likmei (Euribor) un procentu mijmaiņas darījumu likmei (angļu val. – interest rate swap). Tā rezultātā bruto pieejamības maksājuma kopsumma samazinājās par 15 miljoniem eiro un būs 250 132 500 (bez PVN). Šī summa tiks sadalīta ceturkšņu maksājumos un izmaksāta privātajam partnerim 20 gadu laikā pēc tam, kad Ķekavas apvedceļš kļūs pieejams satiksmei, attiecīgi gada griezumā bruto pieejamības maksājuma summa būs 12 528 513 eiro (12,53 milj) (bez PVN).

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Nav sarunas, nav pirkuma

Anda Asere, 26.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī mēneša projekta Biznesa eskalators dalībniekiem ir maza pieredze pārdošanā, taču arī mēneša laikā vērojams progress

«Ņemot vērā abu dalībnieku līdzšinējo pieredzi, tirdzniecība Alfā viņiem ir jauns izaicinājums,» saka Liene Apine, t/p Alfa vadītāja. Lai arī Studio Vulgaris produkts – jaunrades spēle – ir interesants un līdz šim neredzēts tirgū, kas varētu piesaistīt pircēju interesi, jaunie uzņēmēji nekad agrāk nav nodarbojušies ar tirdzniecību, tāpēc attiecību veidošana ar klientiem viņiem ir sveša. «Tomēr projekta laikā var redzēt progresu klientu uzrunāšanā un tirdzniecībā, kur nav svarīga tikai idejas reklāma, bet arī pati pārdošana,» viņa teic.

Biznesa konsultants, SIA Mercuri International valdes loceklis Dzintars Koknēvičs teic, ka var manīt, ka Studio Vulgaris komanda ir sava produkta fani, kuriem ir prieks un gandarījums par savu darbu. «Viņi ir piestrādājuši pie tā, lai vietā, kur atrodas stends, tas būtu pamanāms no attāluma. Viens no viņu veiksmes faktoriem ir tas, ka piedāvā bērniem padarboties ar produktu, ir tepiķītis, kur paspēlēties. Bērnu iesaistīšana rotaļlietas lietošanā vienmēr dod zināmu vilkmi vecākiem, lai viņi būtu gatavi samaksāt par to,» viņš teic. Komandai gan vēl ir daudz lietu, ko apgūt. Mēneša sākumā pircējam bija jāgrib nopirkt vai saņemt komentāru, lai uzņēmuma pārstāvji pircēju vispār pamanītu. «No tā, ka paši fano par savu produktu, tas nepārdosies – ja pircēju neuzrunā, nav brīnums, ka saruna nenotiek, un, ja nav sarunas, nav arī pirkuma,» norāda Dz. Koknēvičs. Tāpēc viņš novēl tirgotājiem biežāk uzrunāt garāmgājējus, aicināt pamēģināt produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie uzņēmēji un biznesa ideju autori var pieteikties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pirmsinkubācijas vai inkubācijas programmā 14 biznesa inkubatoros.

"Ar katru gadu interese un aktivitāte aug. Salīdzinot 2019. gadu ar 2018. gadu, pieteikumu skaits pieaudzis par vairāk nekā 30%. Pirmajā nedēļā kopš atvērta uzņemšana, saņemti jau 68 pieteikumi gan inkubācijas, gan pirmsinkubācijas atbalstam. Sagaidām, ka tie kopumā varētu būt vismaz 360 pieteikumi," norāda Laura Očagova, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Biznesa inkubatoru departamenta direktore.

Spriežot pēc iepriekšējām uzņemšanas kārtām, konkursā uz vienu inkubācijas atbalsta vietu ir vidēji 2,6 pieteikumi. Lielākā interese ir par Jelgavas, Jūrmalas, Liepājas, Radošo Industriju un Siguldas biznesa inkubatoriem.

Līdz 20. martam notiek pieteikumu pieņemšana pirmsinkubācijas programmai biznesa inkubatoros Kuldīgā, Daugavpilī, Madonā, Jēkabpilī, Jelgavā, Jūrmalā, Rēzeknē, Ogrē, Talsos, Valmierā, Ventspilī un Rīgā. Savukārt Liepājas un Siguldas biznesa inkubators pieteikumus pirmsinkubācijai pieņems no 1. aprīļa līdz 15. aprīlim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsaucīgāk uz multimediju risinājumiem Latvijā reaģē izklaides industrija, tādēļ SIA Connection Codes vairāk realizē šādus projektus, taču nākotnē vēlas pierādīt sevi arī citās nozarēs , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Mēs vēlamies radīt inovācijas, nevis vienkārši štancēt,» saka Kristaps Banga, multimediju laboratorijas SIA Connection Codes vadītājs. Uzņēmums ir izaudzis no Kristapam un Mārtiņam Dāboliņam piederošās reklāmas aģentūras Pegasus Group. Pirms dažiem gadiem tā arvien vairāk sāka piedāvāt multimediju pakalpojumus. «Tā ir diezgan specifiska lieta un Latvijā varbūt divi vai trīs uzņēmumi kaut ko tādu dara, jo tā nav tik pieprasīta, lai turētu atsevišķus darbiniekus. Vēlamies specializēties tieši interaktīvajos multimediju risinājumos. Arvien vairāk gribam iziet starptautiskā apritē, lai parādītu, ka varam paveikt šādus darbus ne sliktāk kā ārzemnieki. Vēlamies Latvijas vārdu pasaulē nest multimediju risinājumos līdzvērtīgi modei un arhitektūrai,» teic Kristaps.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki uz iepirkšanās centriem dodas mērķtiecīgi, tāpēc tirgotājiem, kuri piedāvā ko atšķirīgu un neierastā vietā, nepieciešams īpaši piedomāt pie potenciālo pircēju uzrunāšanas

Viens no t/p Alfa un laikraksta Dienas Bizness projekta Biznesa eskalators šī mēneša dalībniekiem ir garšvielu uzņēmums Manas garšas.

Kompānija sevi piesaka ar dažādiem sāls veidiem, bet pavisam drīz piedāvās plašāku garšvielu sortimentu ar iespēju individualizēt garšvielu maisījumus. «Viss, ko šomēnes tirgojam Alfā, ir viena maza daļa no tā, kas ir tapis un būs,» stāsta Raivis Balodis, SIA Manas garšas līdzīpašnieks. Šī mēneša laikā viņš secinājis, ka cilvēki ir pārsteigti, ka ir tik daudz sāls veidu. Manas garšas mazumtirdzniecībā ir desmit sāls veidu, bet mājaslapā iecerēts piedāvāt aptuveni 30 sāls variantus, un tas ne tuvu nav viss – kopumā pasaulē ir ap 60 dažādu sāļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Ar mīlestību pret pārdošanu

Anda Asere, 30.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai jauno uzņēmēju ir viena un tā pati problēma – kautrība aktīvi iepazīstināt ar savu produktu un iesaistīties tirdzniecībā

Kopumā vērtējot projekta Biznesa eskalators šī gada dalībniekus, SIA Mercuri International valdes loceklis Dzintars Koknēvičs teic, ka 70–80% projekta dalībniekiem ir līdzīga problemātika – uzņēmēji ir sava produkta fani. Viņi ir pārliecināti, ka tas der un ir vajadzīgs visiem. Šī pārliecība par savu produktu ir laba un vajadzīga lieta, taču vairumam uzņēmumu tirdzniecības pieredze bijusi Kalnciema ielas tirdziņā, gadatirgos, ko apmeklē specifiski klienti ar mērķi atrast un iegādāties kaut ko jaunu, interesantu un neredzētu. «Taču te, tirdzniecības centrā, ir citi noteikumi – cilvēki iet garām, jāspēj viņus uzrunāt, ieinteresēt, ieintriģēt. Nepietiek ar stāvēšanu vien, ir jāpasmaida, jāuzrunā, jāaicina klāt – vajadzīga aktivitāte, vēlme piesaistīt, orientācija uz klientu – tas vairumam jauno uzņēmēju pietrūkst,» secina Dz. Koknēvičs. Zīmolu un dizaina aģentūras Brand Eleven dibinātājs Mārtiņš Barānovs, atskatoties uz šī un iepriekšējo gadu projekta dalībnieku darbību, norāda, ka problēmas jaunajiem uzņēmējiem gadu no gada ir vienas un tās pašas – visi kā viens sēž un gaida, ka kāds pie viņiem pienāks un ieinteresēsies par viņu unikālo produktu, par ko neviens neko vēl nezina. «Ir jāiet vidē, aizmetot personīgo nepatiku pret tirdzniecības centru un pārdošanu, jo ir jūtams, ka tad, ja pašam nepatīk iepirkšanās centrs, ir grūti tajā eksistēt,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Arestē Sprūda ģimenes uzņēmuma «Projekts B10» mantu, liedzot atpirkt zemi Skanstes teritorijas atjaunošanai

LETA, 24.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prokuratūra uzlikusi arestu bijušajam maksātnespējas administratoram Mārim Sprūdam un viņa ģimenes locekļiem piederošā uzņēmuma AS «Projekts B10» mantai, tādējādi pagaidām liedzot Rīgas domei iegādāties vairākus Skanstes teritorijas atjaunošanai nepieciešamos zemesgabalus, noskaidroja aģentūra LETA.

Vēl pirmdien Rīgas domes Pilsētas īpašumu komiteja atbalstīja četru zemesgabalu iegādi, kuri nepieciešami projekta «Skanstes teritorijas revitalizācija 1.kārta» īstenošanai. Trīs no šiem zemesgabaliem daļēji pieder Sprūdam un ar viņa ģimeni saistītam uzņēmumam - «Projekts B10.» Sēdē tika skaidrots, ka no Sprūda kriminālprocesus uzraugošā prokurora ir saņemts akcepts darījuma veikšanai un, no tiesiskā viedokļa raugoties, nekādām problēmām ar darījuma veikšanu nevajadzētu būt.

Taču, kā aģentūrai LETA apstiprināja Rīgas domes Īpašuma departamenta pārstāve Baiba Gailīte, departaments 22.augustā saņēmis Organizētās noziedzības un citu nozaru specializētās prokuratūras prokurora lēmumu par to, ka neatliekamības kārtībā «Projekts B10» mantai ir uzlikts arests.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītājs GALIO Group kopā ar būvkompāniju Merks, SEB Global Services un arhitektu biroju SIA Vilnis Mičulis iemūrēja simbolisku laika kapsulu jaunā un ilgtspējīgā biznesa centra Gustavs tapšanas būvlaukumā.

Plānots, ka 1100 SEB Global Services darbinieki pārcelsies uz biznesa centru Gustavs jau 2023. gada sākumā.

Biznesa centrs Gustavs ir pirmais „GALIO Group” projekts Rīgā, un pirmā ēka būs SEB grupas biznesa pakalpojumu centram Rīgā īpaši pielāgots birojs. Biznesa centra Gustavs kompleksu veidos trīs ilgtspējīgas ēkas ar galvenajām zonām, piemēram, atpūtas un pasākumu telpām, lai nodrošinātu komfortu gan darbiniekiem, gan apmeklētājiem.

Merks par 22 miljoniem eiro būvēs biznesa centru Gustavs Rīgā 

Būvkompānija SIA "Merks" par 22 miljoniem eiro būvēs biznesa centru "Gustavs" Rīgā,...

Projekts atrodas uzņēmējdarbības kvartālā – VEF teritorijā – Gustava Zemgala gatvē 73 –, kas ir pieejama gan ar sabiedrisko, gan privāto transportu, savienojot pilsētas centrālo daļu un citus nozīmīgus Rīgas rajonus.

"VEF apkārtne ir viena no tām teritorijām Rīgā, kas attīstās visprogresīvāk, un mēs esam priecīgi būt par daļu no tās, attīstot pavisam jaunas biznesa telpas Latvijā strādājošiem uzņēmumiem. Ēkām ir jākalpo cilvēkiem, jāsargā vide un jārada harmoniska pilsēta – tas ir GALIO Group darbības pamats un vēstījums, ko nododam nākamajām paaudzēm. Vienlaikus mums šis ir īpašs brīdis, jo biznesa centrs GUSTAVS ir GALIO Group debijas projekts Latvijā. Pielietojot zināšanas no īstenotiem biroju kompleksu projektiem Lietuvā, mūsu mērķis ir nodrošināt izcilas un ilgtspējīgas biznesa telpas lieliskām komandām Rīgā," saka Kaspars Beitiņš, GALIO Development valdes loceklis Latvijā.

"Ar kapsulas iemūrēšanu ir sācies biznesa centra “GUSTAVS” pirmās ēkas būvniecības sākums. Esam gandarīti papildināt Rīgas pilsētvidi ar mūsdienīgu un atbilstošu darba vidi jaunajiem profesionāļiem. Šis ir īpaši nozīmīgs projekts arī mums kā kompānijai, jo pirmo reizi būvēsim objektu atbilstoši augstākajām BREEAM Excellent sertifikāta prasībām ilgtspējas jomā. Kapsulā ievietojām tradicionāli austu grāmatzīmi ar spēka, veiksmes un zinību simboliku, lai jaunā biznesa centra nākotne būtu panākumiem tīta," teic Andris Bišmeistars, SIA "Merks" valdes loceklis un celtniecības direktors.

"Jaunais birojs būs jaunas nodaļas sākums mūsu organizācijai Rīgā, pulcējot visus kolēģus zem viena jumta un pārejot uz jaunu sadarbības un koprades vidi. Mēs ticam, ka arī pēc pandēmijas birojam būs svarīga loma kā vietai, kur satikties un mācīties vienam no otra, kā arī dalīties mūsu uzņēmuma kultūrā. „GUSTAVS” vērtējam kā ilgtermiņa ieguldījumu, kas kļūs par spēcīgu pamatu „SEB Global Services” darbībai Rīgā turpmākajos gados. Mūsu mērķis ir ar mūsu darbinieku un partneru palīdzību izveidot vienu no modernākajiem un iedvesmojošākajiem birojiem Rīgā," papildina Aļesja Kirčenko, SEB Global Services vadītājas vietniece Rīgā.

"Projektētais biroju ēku kvartāls būs būtisks pienesums Rīgai un Rīgas pilsētvidei kopumā. Projektā ir iekļauti vairāki, pēc būtības – pirmreizēji – risinājumi, kuri demonstrē īpaši augstu izpratni un atbildību pret pilsētvidi – ar to apzīmējot ne tikai pilsētas telpisko struktūru, bet t.sk. arī socioloģiskus parametrus. Mērogs, kādā projektēti tādi risinājumi kā bezauto virszeme, izmantotais "shared street" princips, arhitektoniskie risinājumi ar koplietošanas zonām gan ārtelpā, gan iekštelpā, plašās un dažādās labiekārtojuma zonas visām sociālajām grupām, ir unikāls, tādēļ īpaša pateicība kvartāla attīstītājiem par šādu risinājumu akceptēšanu," komentē Fricis Vilnis, SIA “Vilnis Mičulis” arhitekts.

Biznesa centrs Gustavs projektēts kā sešstāvu biroju ēkas ar divlīmeņu pazemes autostāvvietu, ātriju ar koka jumta logu konstrukciju, jumta terasēm, konferenču zālēm, restorānu zonu, elektromobiļu uzlādes iespējām, velosipēdu novietni un ģērbtuvēm. Šobrīd projekts tiek izstrādāts atbilstoši BREEAM Excellent starptautiskajam ilgtspējīgu ēku standartam.

Nosaukums izvēlēts par godu otrajam Latvijas Valsts prezidentam (1927–1930) Gustavam Zemgalam. Šovasar Latvijā tika atzīmēta Latvijas otrā Valsts prezidenta 150. gadadiena.

Biznesa centra Gustavs arhitekti un projektu autori ir SIA Vilnis Mičulis. Būvuzraudzību nodrošina SIA Būvuzraugi LV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības uzņēmums “Lidl Latvija” 2.decembrī atklājis savu 16.veikalu Latvijā, Rīgā, Teikā. Šī veikala izveidē investēti ap 8 miljoniem eiro, no kuriem vairāk nekā 140 000 eiro ieguldīti veikala teritorijas apzaļumošanā.

Šis ir pirmais “Lidl” metropoles koncepta jeb 2-stāvu veikals Latvijā, un tas strādās “zaļajā režīmā”.

Jaunajā veikalā jau ir izbūvētas taras depozīta pieņemšanas un apstrādes telpas. Divstāvīgā “Lidl” metropoles veikala koncepts paredz, ka daļa klientiem paredzēto autostāvvietu atrodas ēkas pirmajā stāvā, eskalators visus nogādā uz tirdzniecības zāli ēkas otrajā stāvā. Ir izbūvēts arī speciāls lifts nokļūšanai tirdzniecības zālē.

Mazumtirdzniecības uzņēmums “Lidl” kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās “Schwarz Group” ir viens no vadošajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar aptuveni 11 550 veikaliem un vairāk nekā 200 loģistikas centriem "Lidl" pašlaik strādā 30 valstīs, kā arī ir pārstāvēts Āzijā un Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sākusies pieteikšanās reģionālo biznesa ideju konkursam Biznesa ekspresis

Lelde Petrāne, 29.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. septembra ir sākusies pieteikšanās Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas rīkotajam reģionālo biznesa ideju konkursam Biznesa ekspresis. Konkursa mērķis ir atrast un pilnveidot labākās biznesa idejas visas Latvijas ietvaros, tādejādi sekmējot uzņēmējdarbības attīstību reģionos un veicinot interesi par uzņēmējdarbību kopumā.

Konkursa laikā tā dalībniekiem tiks dota iespēja ne tikai iepazīstināt ar savām biznesa idejām, bet arī piedalīties apmācībās, kas palīdzēs izstrādāt biznesa plānus. Konkursā Biznesa ekspresis var piedalīties ikviens interesents vai interesentu grupa līdz 4 cilvēkiem. Katram dalībniekam ir jābūt vismaz 18 gadus vecam. Konkursā iespējams piedalīties ar savu oriģinālu biznesa ideju, ko ir vēlme attīstīt un pilnveidot. Uzvaras gadījumā, piešķirtā naudas balva ir paredzēta biznesa tālākai attīstīšanai.

Reģionālais biznesa ideju konkurss Biznesa ekspresis norisināsies divos posmos:

1. posms – biznesa ideju iesniegšana – norisināsies no 26. septembra līdz 23. oktobrim. Visi interesenti tiek aicināti iesniegt biznesa idejas, kas tālāk tiks nodotas konkursa komisijai izvērtēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Lielāko nekustamā īpašuma attīstītāju un projektu TOP10

Db.lv, 16.02.2023

Pēc darījumu apmēra pērn populārākais jaunais projekts bija "YIT Latvija" attīstītie "Silvas nami", kur veikti 115 darījumi par 12,2 miljoniem eiro.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pārdoto dzīvokļu darījumu summas pagājušajā gadā lielākie attīstītāji Latvijā bija "Bonava Latvija", "YIT Latvija" un "Merks", liecina nekustamā īpašuma konsultāciju kompānijas "Colliers" apkopotie dati.

Uzņēmuma jaunākajā dzīvojamo platību tirgus pārskatā secināts, ka "Bonava Latvija" jau ceturto gadu pēc kārtas sasniegusi lielāko jauno dzīvokļu pārdošanas apjomu, savukārt "YIT Latvija" izdevies sasniegt lielāko pārdoto dzīvokļu skaitu gadā.

Lielāko attīstītāju TOP 10:

"Top 3" attīstītāju "Bonava Latvija", "YIT Latvija" un "Merks" tirgus daļa 2022.gadā ir attiecīgi 13%, 11% un 7%, salīdzinot ar 15%, 5% un 4% gadu iepriekš. "Bonava Latvija", "YIT Latvija" un "Merks" un arī "Kaamos" arī 2022.gadā turpināja aktīvi paplašināt savus zemes gabalu portfeļus, norāda "Colliers" Konsultāciju pakalpojumu direktore Agija Vērdiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārupē ir izveidota Biznesa vēstniecība - satikšanās vieta uzņēmējiem un citiem interesentiem.

Silva Jeromanova-Maura, SIA SilJa valdes priekšsēdētāja un kādreizējā biedrības Mārupes uzņēmēji valdes priekšsēdētāja, Mārupē īsteno sociālās uzņēmējdarbības projektu Biznesa vēstniecība. Biznesa vēstniecība piedāvā telpas uzņēmējdarbības vajadzībām, kā arī organizē dažādus kursus, seminārus, meistarklases, personību stāstu vakarus un citus pasākumus. Sākotnēji tika domāts par 60 kvadrātmetrus lielām telpām, tomēr šobrīd Biznesa vēstniecība «apdzīvo» 540 kvadrātmetrus.

Biznesa vēstniecības telpas īslaicīgi bez maksas vai par simbolisku samaksu ļauts izmantot pašnodarbinātajiem, tā dodot iespēju nopelnīt iztikai, bet lauku reģionu uzņēmēji aicināti šo vietu izmantot, lai satiktos ar sadarbības partneriem. S. Jeromanova-Maura uzsver, ka projekta mērķauditorija noteikti nav tikai Mārupes uzņēmēji vai iedzīvotāji, bet gan visi Latvijas biznesa vidē strādājošie, kā arī darba meklētāji un tie, kuri vēlas izmēģināt jaunus profesionālos apvāršņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Franšīze – ceļš uz savu biznesu ar lielāku drošības sajūtu

Nordea biznesa skolas lektors un franšīzes konsultāciju uzņēmuma FRANCITY direktors Juris Roganovs, 27.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franšīzes pirmsākumi meklējami jau viduslaikos, bet pirmo franšīzes sistēmu tādu, kā to saprotam mūsdienu izpratnē, radīja šujmašīnu ražotājs Singer. Franšīzes partneru tīkls bija lielisks risinājums, kad no lietotājiem dažādos reģionos tika saņemti pieprasījumi par šujmašīnu labošanu, bet uzņēmumam trūka līdzekļu tālākai attīstībai. Singer saviem partneriem piešķīra ekskluzīvas tiesības izplatīt produktus, nodrošināt klientu apmācības, kā arī veikt produktu remontu un apkopi.

Mūsdienās franšīzes biznesa attīstības metode ir attīstījusies daudz plašākā mērogā, proti, to izmanto uzņēmumi vairāk nekā 70 dažādās nozarēs, un aptuveni pusi no visa mazumtirdzniecības apgrozījuma ASV nodrošina tieši franšīzes uzņēmumi. Daudzi cilvēki, ikdienā iepērkoties tirdzniecības centros, labojot automašīnas dīleru servisos, ēdot kafejnīcās un restorānos vai paliekot viesnīcās, pat neapzinās, ka liela daļa no šiem uzņēmumiem ir franšīzes.

Franšīzes biznesa priekšrocības un riski

Neatkarība un iespēja realizēt savas idejas ir galvenie iemesli, kādēļ tiek uzsākta uzņēmējdarbība. Pēc tam, kad pieņemts lēmums par personīgā biznesa izveidi, paveras izvēles iespējas – dibināt uzņēmumu, attīstot savu biznesa ideju, vai izvēlēties kādu no tūkstošiem uzņēmumu un atvērt franšīzi. Daļa jauno uzņēmēju, pamatojoties uz ieguvumiem, dod priekšroku tieši uzņēmējdarbībai ar franšīzi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārketings un reklāma ir tikai neliela daļa no strukturizētas uzņēmējdarbības šodienas digitālajā vidē. Covid-19 izraisītās krīzes apstākļos arvien vairāk uzņēmumu pievērš lielāku uzmanību biznesa vadības un pārvaldības risinājumiem uzņēmējdarbībā.

“Dienas Biznesa” organizētā meistarklase “Kā padarīt biznesu veiksmīgāku” ļaus iepazīt nozares ekspertu dotos piemērus, kuros veiktās metodes palīdzējušas sasniegt praktiskus un vērā ņemamus rezultātus, kā arī saņemt atbildes uz jautājumiem, kas skar biznesa vadību un tās risinājumus. 22. septembrī “Dienas Biznesa” trešajā un noslēdzošajā šā gada tiešsaistes meistarklasē runāsim par investīcijām uzņēmējiem, pārvaldību un atbalstu biznesa attīstībai, biznesa efektivitāti un uzņēmēju pieredzi.

Meistarklasē uzstāsies:

Elvis Kvalbergs, “Excellent Latvia” valdes loceklis, – IT jomas profesionālis ar 20 gadu pieredzi, no kuriem 15 gadus pievērsies ERP programmatūru un grāmatvedības risinājumiem, lai palīdzētu dažādu nozaru uzņēmumiem paaugstināt darba efektivitāti un produktivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Biznesa aviācijas priekšrocības Latvijā - klienti, konkurence un perspektīvas

Olga Kņazeva, Egons Mudulis (tulkojusi Žanete Hāka), 09.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Capital Handling stratēģiskās plānošanas un attīstības direktors Romāns Krupjaņko intervijā stāsta par biznesa aviācijas iezīmēm, par to, kādus pakalpojumus tā patlaban piedāvā klientiem visā pasaulē un kādas ir Latvijas nozares spēlētāju priekšrocības Eiropas kontekstā.

Kā tika izveidota Jūsu kompānija, ar ko viss sākās?

Šā gada aprīlī mūsu kompānija svinēja 7 gadu jubileju. Capital Handling pārvaldītā bāze bija pirmā šāda veida bāze Rīgā un Baltijas valstīs. Tā tika atvērta vēl agrāk, jau 2010.gadā. Mēs sākām gandrīz no nulles un šajā laikā esam jau paspējuši daudz paveikt. Īsā laikā uzņēmums Latvijā ir spējis kļūt par vienu no šīs nozares līderiem.

Kompānijas pirmsākumi meklējami 2008.gadā, kad tika nopirkta ēka lidostas teritorijā, ko iepriekš izmantoja DHL. 2010.gadā tika atvērts pirmais termināls Baltijas valstīs un biznesa aviācijas angārs.

2012.gadā tika izveidota kompānija Capital Handling, kas nodarbojās ar biznesa aviācijas pakalpojumu sniegšanu. 2013.gadā tika uzbūvēts papildu apsildāms angārs biznesa lidmašīnu uzglabāšanai un apkalpošanai. 2016.gadā Capital Handling pievienojās Latvijas Aviācijas asociācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru