Jaunākais izdevums

Apdrošināšanas sabiedrība PZU tuvākajos trīs gados plāno Latvijas un Igaunijas tirgū investēt 12,7 miljonus eiro (8,9 miljonus latu), stāstīja PZU Lietuva Latvijas filiāles direktors Deivids Raipa.

Apdrošinātāja mērķis ir kļūt par vienu no trim lielākajām nedzīvības apdrošināšanas sabiedrībām Baltijas valstīs.

PZU grupas uzņēmuma Lietuvā PZU Lietuva filiāle Latvijā tika reģistrēta pērn oktobrī.

Raipa atzina, ka PZU ir apdrošināšanas tirgus līderis Polijā un spēcīgs spēlētājs apdrošināšanas tirgū Lietuvā. PZU Lietuvā strādā jau desmit gadus, patlaban nedzīvības apdrošināšanas segmentā ieņemot otro, trešo vietu. «Tas ļauj domāt, ka zinām Baltijas tirgu. Vienlaikus gan apzināmies, ka valstu apdrošināšanas tirgos ir atšķirības, tāpēc vadāmies pēc principa: «Domā globāli, rīkojies lokāli»,» par attīstības stratēģiju Latvijā un Igaunijā stāstīja filiāles vadītājs.

Pēc viņa teiktā, PZU apdrošināšanas tirgus iekarošanai Latvijā un Igaunijā izmanto iesācējuzņēmuma stratēģiju, proti, uzņēmums tiek būvēts no pašiem pamatiem.

Attīstot darbību Latvijā un Igaunijā, PZU izmantos savas stiprās puses, un viena no tām ir finansiāli ļoti spēcīgs un stabils akcionārs, ar labāko iespējamo riska reitingu Polijā, atzīmēja D. Raipa.

Kā PZU priekšrocību viņš uzsvēra arī apdrošināšanas sabiedrības spēcīgo pozīciju Lietuvas apdrošināšanas tirgū, jo spēlētāju ziņā apdrošināšanas tirgus Baltijā ir cieši integrēts. Starptautiskie apdrošināšanas brokeri AON, Marsh, Balto Link visi strādā reģionā kopumā. Savu spēcīgo tirgus pozīciju Lietuvā PZU plāno izmantot kā platformu attīstībai Latvijā un Igaunijā. «Lietuvā esam ļoti stipri korporatīvajā segmentā - gan lielo, gan mazo un vidējo uzņēmumu segmentā, arī sadarbībā ar apdrošināšanas brokeriem. Tā ir arī PZU priekšrocība, jo brokeri strādā Baltijas reģionā kopumā, un šo sadarbības pieredzi varam pārnest arī uz Latviju un Igauniju,» skaidroja uzņēmuma pārstāvis.

Lietuvā PZU ir ļoti spēcīga arī partnerības biznesā, proti, PZU piedāvā produktus un distribūcijas platformu, bet pārdošanu nodrošina partneri, piemēram, ceļojumu aģentūra, banka, tirgotāji. «Šajā segmentā Lietuvā PZU ir attīstītākais uzņēmums,»teica D. Raipa un atzina, ka šo pieredzi no Lietuvas var pārnest uz pārējām Baltijas valstīm.

Darbību Latvijā PZU sāk, strādājot ar korporatīvo klientu segmentu un sadarbojoties ar brokeriem. Otrs segments, uz ko PZU koncentrējas, ir partnerības bizness. Aktīva darbība privātpersonu apdrošināšanas segmentā iecerēta trešajā PZU darbības Latvijā gadā, lai gan PZU jau tagad piedāvā vairākus produktus arī privātpersonām.

D. Raipa atzina, ka uzņēmums ir apmierināts ar līdzšinējo progresu. PZU filiāle Latvijā tika reģistrēta 2012.gada rudenī, bet decembrī jau tika pārdotas pirmās polises. PZU integrējis informācijas tehnoloģiju sistēmas ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) sistēmām, paveicot to rekorda īsā laikā - sešos mēnešos kopš brīža, kad PZU kļuva par LTAB dalībnieku, lai gan parasti tam esot nepieciešams aptuveni gads. Tas parāda PZU spēju ātri pielāgoties, noteikt prioritātes un ātri reaģēt, kas apdrošinātājam ir ļoti būtiski, skaidroja D. Raipa.

«Kļūt par vienu no trim lielākajiem spēlētājiem Baltijas apdrošināšanas tirgū ir PZU ilgtermiņa mērķis. Ilgtermiņā neplānojam būt nišas apdrošinātājs, bet viens no vadošajiem tirgus spēlētājiem, kas parasti arī nozīmē būt topa trijniekā. Sevišķi būtiski tas ir, ja uzņēmums vēlas strādāt ar peļņu,» teica PZU Latvijas filiāles vadītājs.

Viņš atzina, ka PZU priekšrocībai tirgū nav noteikti jābūt cenai, lai gan tā arī ir būtiska. Tomēr PZU daudz vairāk domā par to, kā sasniegt klientus, kādus kanālus izmantot un kādus risinājumus, izmantojot savu produktu klāstu, var piedāvāt klientam. «Tā ir atslēga, lai apdrošinātājs būtu konkurētspējīgs. Ticam, ka ir jāspēj ieraudzīt tirgū vajadzības un ātri uz tām reaģēt, mainot prioritātes, izvēršoties vienā vai otrā tirgus segmentā. Lietuvā PZU pirms četriem gadiem bija piektā lielākā apdrošināšanas sabiedrība, bet tagad pakāpusies līdz otrajai vietai. Īsā laika periodā mūsu komanda spēja nodrošināt tirgus daļas pieaugumu, vienlaikus uzlabojot finanšu rādītājus. Tas ir akcionāru sapņu scenārijs. Ar šādu sniegumu lepojamies un tā turpināsim strādāt,» teica D. Raipa.

Kā ziņots, 2012. gada oktobrī tika reģistrēta PZU grupas uzņēmuma Lietuvā PZU Lietuva filiāle Latvijā. Polijā reģistrētā PZU ir viena no Austrumeiropas un Centrāleiropas lielākajām apdrošināšanas kompānijām. PZU grupa pirmajā ceturksnī parakstījusi bruto prēmijas 4,43 miljardu zlotu (739,5 miljonu latu) apmērā, bet tīrā peļņa bija 837,265 miljoni zlotu (139,9 miljoni latu).

Par Polijas akciju sabiedrības PZU SA dibināšanas gadu tiek uzskatīts 1803. gads. Tagad akciju sabiedrība tiek kotēta Varšavas fondu biržā. 35,1875% uzņēmuma akciju pieder Polijas Valsts kasei, bet pārējās - citiem akcionāriem. Starptautiskā reitingu aģentūra Standard &Poor's piešķīrusi PZU A reitingu ar stabilu nākotnes perspektīvu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - RSA grupa pārdos Baltijas un Polijas apdrošināšanas kompānijas, tai skaitā Baltu

Žanete Hāka, 17.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RSA Insurance Group plc vienojusies ar Polijas apdrošināšanas kompāniju PZU par Baltijas un Polijas kompāniju pārdošanu, liecina RSA paziņojums.

PZU tiks pārdota Lietuvas kompānija Lietuvos Draudimas, Latvijas AAS Balta, Igaunijas Codan Forsikring un Polijas Link4 Towarzystwo Ubezpieczen Spolka Akcyjna.

Kopējā darījuma summa ir aptuveni 360 miljoni eiro.

RSA Group izpilddirektors Stefans Hesters norāda, ka lēmums pieņemts, pamatojoties uz grupas jau iepriekš paustajiem nodomiem samazināt ģeogrāfisko izplatību, koncentrējoties uz pamata uzņēmējdarbību Lielbritānijā un Īrijā, Skandināvijā, Kanādā un Latīņamerikā. Realizējot Baltijas un Polijas biznesu pārdošanu, lielā mērā tiek izpildīti RSA Group plāni par tās kapitāla stiprināšanu, saka uzņēmuma pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Gjensidige Baltic turpmāk vadīs Māriuss Jundulas

Žanete Hāka, 15.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PZU Lietuva ģenerāldirektors Māriuss Jundulas (Mariuss Jundulas), sākot no 15. oktobra ir ievēlēts par jauno Gjensidige Baltic vadītāju, informē apdrošināšānas kompānijas pārstāvji.

Gjensdige Baltic valdes priekšsēdētājs Kore Estgords (Kaare Østgaard) uzsver, ka M. Jundulas ir radījis labu iespaidu. Viņam ir plaša pieredze un labi rezultāti PZU Lietuva - gan dzīvības, gan nedzīvības apdrošināšanas nozarēs. Turklāt viņš ir izrādījis sapratni par Gjensidige kultūru, uzņēmējdarbības modeli un ambīcijām Baltijas reģionā, informē Kore Estgords.

Jundulas kunga primārie plāni ir pilnībā integrēt bijušo PZU Lietuva un Gjensidige, definēt efektīvu organizatorisko struktūru un pielietot sinerģiju, kur vien iespējams. Papildus Gjensidige esošajām darbībām Baltijā, tiks arī plānota bijušā PZU Lietuva profila maiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

KP atļauj apvienoties PZU un AAS Balta

Žanete Hāka, 03.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu atļaut Polijas apdrošināšanas uzņēmuma Powszechny Zaklad Ubezpieczen S.A. (PZU) un AAS Balta apvienošanos, informē KP pārstāvji.

Atļaujošs lēmums pieņemts, jo apvienošanās rezultātā koncentrācija nedzīvības apdrošināšanas pakalpojumu tirgū mainīsies nebūtiski.

Apvienošanās darījuma rezultātā PZU iegūst izšķirošu ietekmi pār AAS Balta. AAS Balta akciju iegāde ir PZU starptautiskas paplašināšanās plāna daļa, ar kuras palīdzību uzņēmums vēlas paplašināt savu darbības teritoriju Baltijas valstīs. Iegādājoties Balta akcijas, PZU paredz kļūt par vienu no lielākajiem apdrošināšanas tirgus dalībniekiem Latvijā, norādīts apvienošanās ziņojumā.

KP lēmumā norāda, ka apdrošināšanas tirgū Latvijā darbojas vairāki citi spēcīgi konkurenti, kā arī PZU tirgus daļa ir neliela, tāpēc darījuma rezultātā nedzīvības apdrošināšanas pakalpojumu tirgū Latvijas teritorijā koncentrācija mainīsies nebūtiski.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

PZU Baltijas valstīs nopelnījis 39,71 tūkstoti eiro

Žanete Hāka, 15.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības PZU tīrā peļņa Baltijas valstīs pērn bija 39,71 tūkstoši eiro.

Parakstīto prēmiju apjoms pieaudzis par 17%, sasniedzot 52,20 miljonus eiro. Arī izmaksāto atlīdzību apjoms palielinājies par 17% līdz 29,25 miljoniem eiro.

«PZU Baltijas filiāles pērn ir sasniegušas noteiktos izaugsmes mērķus – gan finanšu, gan produktu attīstības jomā. Šobrīd Latvijas un Igaunijas filiāles piedāvā pilnu klāstu apdrošināšanas produktu saviem korporatīvajiem klientiem (izņemot veselības apdrošināšanas pakalpojumu), kā arī OCTA, KASKO un ceļojumu apdrošināšanu privātpersonām,» stāsta Deivids Raipa, PZU Latvijas filiāles vadītājs.

PZU Latvijas filiāle pērn piedzīvoja strauju izaugsmi, kopējais parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 2,3 miljonus eiro, Latvijas filiālei jau ir vairāk nekā 3000 korporatīvo un vairāk nekā 19 tūkstoši privāto klientu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

PZU šogad vēlas iekarot 3% apdrošināšanas tirgus daļu

Žanete Hāka, 13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz zaudējumiem Latvijas obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) tirgū, apdrošināšanas sabiedrība PZU šo apdrošināšanas veidu sākusi piedāvāt Latvijā.

PZU plāno konkurēt tirgū, piedāvājot klientiem konkurētspējīgu apdrošināšanas pakalpojuma cenu, kā arī paplašinot tirgu un fokusējot pakalpojumu uz vairākiem jauniem un līdz šim pilnībā neapgūtiem segmentiem.

«OCTA ir pamatpakalpojums jebkura universāla apdrošināšanas pakalpojumu sniedzēja portfelī, kas vēlas kļūt par vienu no tirgus līderiem. Neraugoties uz OCTA pakalpojuma ieviešanas tehnisko sarežģītību un stingrajiem noteikumiem, pakalpojuma ieviešana Latvijā panākta ļoti ātri – sešu mēnešu laikā kopš pievienošanās Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam (LTAB),» norāda PZU Latvijas filiāles vadītājs Deividas Raipa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

PZU paplašina OCTA izplatīšanas tīklu

Lelde Petrāne, 07.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība PZU uzsākusi OCTA (sauszemes transportlīdzekļu civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu) polišu tirdzniecību Narvesen veikalos pie Neste degvielas uzpildes stacijām.

Nākotnē plānots OCTA polises piedāvāt visā Narvesen tīklā Latvijā.

PZU Latvijas OCTA tirgū darbojas kopš šā gada jūnija. Ienākot OCTA tirgū, PZU plānojot apgūt arī vairākus klientu segmentus, kas līdz šim nav bijuši plaši apgūti: traktortehnika, motocikli, piekabes un mazjaudīgas automašīnas.

PZU darbību Latvijas tirgū uzsāka 2013. gada martā kā PZU Lietuva filiāle. Uzņēmuma stratēģiskais mērķis ir kļūt par vienu no trim lielākajām nedzīvības apdrošināšanas kompānijām Baltijas valstīs.

Pašlaik Latvijā ir 245 Narvesen tirdzniecības vietas. Narvesen franšīzes darbību Latvijā pārrauga uzņēmumi SIA Narvesen Baltija un AS Preses apvienība, kuri pieder norvēģu uzņēmumam Reitan Convenience. Narvesen ietilpst Reitan uzņēmumu grupā, kas pārstāvēta Ziemeļvalstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā Narvesen, Pressbyrån, R-kiosk un 7-Eleven.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar apdrošināšanas sabiedrības BALTA valdes priekšsēdētāju Bogdanu Benčaku

Lelde Petrāne, 27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) valdes priekšsēdētājs Bogdans Benčaks (Bogdan Benczak). «Esmu lepns par savu komandu, jo kā vadītājs ar pārliecību varu teikt – mūsu komandā ir labākie Latvijas speciālisti nozarē,» pauž B. Benčaks.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šī ir ļoti specifiska un interesanta nozare, un tā mani aizrauj ar visu savu būtību. Apdrošināšana ir vairāk nekā tikai pakalpojums – tā ir drošības sajūta. Pārdodot šo drošības sajūtu klientam, Tu sagaidi, ka risks, kuru apdrošini, nerealizēsies vai realizēsies ar noteiktu, iepriekš plānotu biežuma tendenci. Ja nespēj uzņemties risku, noteikti neesi piemērots apdrošināšanas uzņēmuma vadīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības Balta (PZU Group) padome par jauno Balta valdes priekšsēdētāju apstiprinājusi Bogdanu Benčaku (Bogdan Benczak), liecina medijiem sniegtā informācija.

B. Benčaks kopš 1999.gada strādā Polijas apdrošinātāja PZU grupā, kurā patlaban pilda ārvalstu biznesa attīstības departamenta direktora pienākumus, kā arī ir atbildīgs par PZU grupas filiālēm Lietuvā, Ukrainā un nu arī Latvijā.

«Apdrošināšanas sabiedrības Balta padomē un valdē ir notikušas izmaiņas atbilstoši PZU stratēģijai - mūsu klientiem tas neko nemainīs, tikai ļaus iegūt augstākas kvalitātes pakalpojumus un apkalpošanu,» apgalvo B.Benčaks.

PZU grupai attīstoties Baltijas valstīs, tiek īstenota jauna paplašināšanās stratēģija. Tādēļ vakar, 22.oktobrī Latvijas Finanšu un tirgus kapitāla komisija ir apstiprinājusi Balta padomes ieceltos jaunus apdrošināšanas kompānijas valdes locekļus – valdes priekšsēdētāju Bogdanu Benčaku, kā arī par finanšu sfēru atbildīgo valdes locekli Rafalu Ribkovsku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Polijas apdrošinātāji nolūkojuši Latviju

Žanete Hāka, 13.03.2013

Boguslavs Skuza, Polijas apdrošināšanas kompānijas PZU valdes loceklis

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas kompānija PZU ar zemām cenām Latvijā nekonkurēs un sāks ar korporatīvajiem klientiem.

Polijas lielākais apdrošinātājs PZU nolēmis sākt darbību Latvijā, sākotnēji apdrošināšanas pakalpojumus piedāvājot korporatīvajam segmentam, bet vēlāk – arī privātpersonām. Konkurenti gan norāda, ka jaunajai kompānijai par vietu tirgū būs pamatīgi jāpacīnās.

Kaut arī Latvijas apdrošināšanas tirgū darbojas vairāk nekā desmit nedzīvības apdrošināšanas kompāniju, PZU saskata vietu vēl kādam jaunam tirgus spēlētājam, tādēļ pieņemts lēmums paplašināt darbību, uzsākot piedāvāt apdrošināšanas pakalpojumus arī šajā tirgū. «Latvijas apdrošināšanas tirgus patlaban ir attīstības procesā,» iemeslus, kādēļ uzņēmums nolūkojis Latviju, skaidro PZU valdes loceklis Boguslavs Skuza.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Balta nopelnījusi 542 tūkstošus eiro

Žanete Hāka, 31.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas kompānijas Balta (PZU Grupa) peļņa sasniegusi 542 tūkstošus eiro, informē kompānijas pārstāvji.

Apdrošināšanas tehniskais rezultāts ir uzlabojies par 674 tūkstošiem eiro, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu.

«Pērn varējām novērot, ka apdrošināšanas kompānijas Latvijā nopelnīja nevis apdrošināšanas darbības dēļ, bet gan, pateicoties veiksmīgajām investīcijām. Tieši šī iemesla dēļ esam īpaši gandarīti par Baltas pirmā pusgada rezultātu un peļņu no apdrošināšanas darbības,» skaidro Baltas valdes priekšsēdētājs Bogdans Benčaks.

Pozitīvu pienesumu uzņēmuma pamatdarbības rezultātam ir devušas iepriekšējos gados veiktās aktivitātes izdevumu samazināšanas jomā, kā arī būtiskais parakstīto prēmiju apjoma pieaugums. Balta ir audzējusi parakstīto prēmiju apjomu līdz 33.4 miljoniem eiro, kas ir par 28% vairāk nekā pērn pirmajos sešos mēnešos. Apdrošinātāja parakstīto prēmiju apjoms ir audzis būtiski virs tirgus līmeņa, kas šajā periodā bija 7%. Daļu pieauguma ir nodrošinājis no PZU LT Latvijas filiāles pārņemtais portfelis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Par veselību noraizējies katrs piektais iedzīvotājs

Žanete Hāka, 29.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai četri no desmit Latvijas iedzīvotājiem jūtas droši par savu veselības stāvokli, Lietuvā – katrs otrais, bet Igaunijā – pat seši no desmit aptaujātajiem jūtas pārliecināti par veselību.

Toties par veselību ļoti noraizējies Latvijā un Lietuvā ir katrs piektais iedzīvotājs, turpretī vislabākā situācija ir Igaunijā – tikai 6% jūtas pilnīgi nedroši par savu veselību, noskaidrots apdrošināšanas sabiedrības PZU veiktajā aptaujā.

«Tik būtiskas atšķirības starp Baltijas valstu iedzīvotājiem liecina, ka veselības aprūpes sistēmas kaimiņvalstīs attīstās dažādi. Turklāt iedzīvotāju attieksme pret veselīgu dzīvesveidu, veselību un tās uzlabošanu iezīmē valstu atšķirības. Redzams, ka Igaunijas iedzīvotāji uzticas savas veselības aprūpes sistēmai un rūpējas par veselību,» skaidro PZU Lietuva izpilddirektors Marius Junduls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Baltas parakstīto prēmiju apmērs audzis par 22%

Žanete Hāka, 17.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības Balta (PZU grupa) auditētā neto peļņa 2015. gadā sasniegusi 1,2 miljonus eiro, savukārt uzņēmuma parakstīto prēmiju izaugsme, salīdzinot ar 2014.gadu, bija 22%, informē uzņēmuma pārstāvji.

2015. gadā Balta pārsniedza kopējos Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsmes rādītājus, palielinot parakstīto prēmiju apjomu par 12 miljoniem eiro, kas nodrošinājis apdrošināšanas sabiedrībai 22% izaugsmi. Nedzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsme Latvijā 2015. gadā bijusi 6 – 7% robežās. Izaugsme bija vērojama visos sabiedrības apdrošināšanas portfeļos, kā arī tika pārņemts un saglabāts PZU Lietuvas filiāles Latvijā portfelis. 2015.gadā BALTA bijusi arī lielākā nodokļu maksātāja apdrošināšanas nozarē – valsts budžetā iemaksāti 5,4 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas apdrošināšanas nozares nākotne – tikai dažas lielās starptautiskās grupas

Latvijas tirgus ir pārāk mazs tik daudz apdrošinātājiem, tādēļ visdrīzāk jau tuvākajā laikā šeit darbosies tikai aptuveni piecas lielas apdrošināšanas kompānijas – šādu viedokli intervijā Dienas Biznesam pauž AAS Gjensidige Baltic (Gjensidige) ģenerāldirektors Aleksandrs Rjabovs.

Gjensidige nesen iegādājās apdrošināšanas kompāniju PZU Lietuva – kāda ir darījuma summa un kādēļ tika pieņemts šāds lēmums?

Apdrošināšanas sabiedrība iegādājās 99,88% PZU Lietuva akciju par 54 miljoniem eiro, kas ir salīdzinoši liela summa, tomēr Gjensidige, izvērtējot apdrošinātāja portfeli un nākotnes plānus, secināja, ka cena atbilst kompānijas vērtībai. Mums gan ir iespēja cenu koriģēt atbilstoši tam, kā uzņēmums attīstīsies gan pirms, gan pēc darījuma noslēgšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BALTA trešo ceturksni noslēdz ar neto peļņu 3,2 miljonu eiro apmērā

Žanete Hāka, 02.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gada trešo ceturksni Latvijas lielākā nedzīvības apdrošināšanas akciju sabiedrība BALTA (PZU grupa) noslēgusi ar 3,23 miljonu eiro neto peļņu, savukārt kopējā uzņēmuma izaugsme, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, sasniegusi 14%.

BALTA parakstīto prēmiju apjoms gada deviņos mēnešos sasniedzis 56,1 miljonu eiro, nodrošinot apdrošināšanas sabiedrībai 14% izaugsmi, lai gan kopējā Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsme pirmajos trīs ceturkšņos ir vien 6%. Uzņēmuma veiksmīgā darbība ir radījusi pozitīvu ietekmi uz tā kopējiem finanšu rādītājiem, un 2016. gada trešais ceturksnis noslēgts ar neto peļņu 3,2 miljonu eiro apmērā.

Apdrošināšanas sabiedrība BALTA norāda, ka OCTA un KASKO segmentā vērojama aptuveni 5% izaugsme, kas lielākoties saistīta ar automašīnu skaita pieaugumu, taču vienlaikus šajā segmentā palielinājies spiediens uz produktu rentabilitāti. BALTA norāda, ka apdrošinātāju rentabilitātes samazinājums saistīts ar trīs galvenajiem faktoriem – ceļu satiksmes negadījumu skaita pieqaugumu (saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem 10 mēnešos negadījumu skaits palielinājies par 9%), vidējo atlīdzību summu pieaugumu un jaunu automašīnu zādzību skaita pieaugumu. Vienlaikus pozitīvas tendences vērojamas īpašuma apdrošināšanā – tirgus izaugsme sasniegusi 5%, turklāt šis pieaugums saistīts ar to klientu skaita palielinājumu, kuri īpašuma apdrošināšanas segmentā ir jaunpienācēji. Tas nozīmē, ka ir palielinājusies sabiedrības vēlme pasargāt sevi no neparedzētiem zaudējumiem, saglabājot finansiālo stabilitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības Balta (PZU grupa) valdes priekšsēdētājs Bogdans Benčaks (Bogdan Benczak) pieņēmis lēmumu pārtraukt savas darba gaitas uzņēmumā.

Valdes priekšsēdētāja amata pienākumus B. Benčaks pildīs līdz 2017. gada 15. maijam.

Bogdanam Benčakam ir vairāk nekā 17 gadus ilga pieredze apdrošināšanas nozarē un PZU grupā. Savu karjeru PZU grupā B. Benčaks uzsāka 1999. gadā kā speciālists juridiskajos jautājumos. Apdrošināšanas sabiedrības Balta valdes priekšsēdētāja amata pienākumus B. Benčaks pilda kopš 2014. gada 22. oktobra.

Valdes priekšsēdētāja amata pienākumus B. Benčaks pildīs līdz 15. maijam. Par AAS Balta valdes priekšsēdētāja amata pienākumu pārņemšanu lemj AAS Balta padome. Jaunais AAS Balta valdes priekšsēdētājs tiks izziņots pēc oficiāla AAS Balta padomes lēmuma un Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) apstiprinājuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Pētījums: Lielākie draudi uzņēmumiem ekonomiskās izmaiņas un sadarbības partneru rīcība

Žanete Hāka, 12.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vislielākais drauds uzņēmuma darbībai ir ekonomiskie apstākļi, uzskata 21% Latvijas uzņēmumu, secināts PZU Latvija veiktajā pētījumā.

19% kompāniju uzskata, ka otrs lielākais drauds ir trešo personu darbības. Savukārt kā trešais lielākais drauds, kas var ietekmēt uzņēmuma darbību nākotnē, ir izmaiņas likumdošanā, ko minējuši 14% uzņēmumu.

Latvijā piektdaļa uzņēmumu nav apdrošinājušies, un arī Igaunijā aptuveni tikpat uzņēmumu nav nekāda brīvpratīga apdrošināšana, savukārt Lietuvā apdrošināti nav vien 8% kompāniju, liecina pētījums.

76% Latvijas kompāniju uzskata, ka vissvarīgākais ko apdrošināt ir gan bizness, gan ģimene. Latvijā ģimeni par svarīgāku segmentu, ko apdrošināt lielākoties uzskata mazie uzņēmumi līdz 10 darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies Gjensidige Baltic reorganizācijas process, kura rezultātā sākot ar 1. novembri, Baltijas valstīs Gjensidige darbosies kā ADB Gjensidige ar tās galveno biroju Lietuvā un filiālēm Latvijā un Igaunijā. Nākotnē apdrošinātājs plāno lielāko uzmanību pievērst pelnītspējai un iekļūt lielāko apdrošināšanas kompāniju trijniekā, intervijā par uzņēmuma plāniem stāsta kompānijas vadītājs Marius Jundulas.

(Fragments no intervijas.)

Kādēļ nolemts apvienot darbību vienā uzņēmumā?

Uzņēmums Gjensidige Forsikring ASA un PZU SA 2015. gada 30. septembrī noslēdza 99,88% uzņēmuma PZU Lietuva akciju iegādi. Gjensidige akcionārs Baltijas valstīs saskata potenciālu, taču tirgū notiek izmaiņas, tas konsolidējas, līdz ar to nākotnē šeit paliks tikai lielie tirgus spēlētāji. Lai stiprinātu savas pozīcijas šajā reģionā un palielinātu apjomus, pērn Gjensidige nolēma iegādāties PZU. Pēc darījuma līdz šim laikam kompānijas strādāja kā divi atsevišķi tirgus spēlētāji zem viena zīmola, taču strādāja pie apvienošanās procesa. 1.novembrī noslēdzas reorganizācijas process, kā rezultātā visas kompānijas ir apvienotas vienotā uzņēmumā Baltijā un tam ir viena vadības komanda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Profesionālās civiltiesiskās atbildības apdrošināšana (PCTA) ir viens no apdrošināšanas veidiem, kas īpaši strauju attīstību piedzīvojis pēdējā desmitgadē. Eiropā savu profesionālo atbildību jau izvēlas apdrošināt vairāk nekā 500 dažādu profesiju pārstāvji, kamēr Latvijā pieprasījums pēc šī pakalpojuma būtiski palielinājies vien pēdējā laikā.

«PCTA apdrošināšana nodrošina profesionālo pakalpojumu sniedzējiem iespēju pasargāt sevi no neparedzētiem finansiālajiem zaudējumiem, kas potenciāli varētu tikt radīti klientiem vai citām personām kļūdas vai nolaidības dēļ. Apdrošinātāja izaicinājums ir piedāvāt piemērotāko pakalpojumu, kas patiesi visprecīzāk atbilst katras profesijas specifikai,» skaidro Viktorija Antropova, apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) īpašuma un speciālo produktu pārvaldes produktu vadītāja, norādot, ka pieprasījums pēc šī pakalpojuma turpina palielināties arī Latvijā.

«Katru gadu pieaug izdoto polišu skaits, tiek paplašināti segumi un apdrošināšanas darbības teritorijas. Saskaņā ar Latvijas likumdošanu PCTA apdrošināšana šobrīd ir obligāta 14 profesiju pārstāvjiem, un ar katru gadu šis saraksts tiek papildināts,» stāsta V.Antropova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas nozare Latvijā 2022. gadā augusi par 14,4%, kas būtiski pārsniedz gada sākuma prognozes.

Kopumā apdrošinātāji prēmijās pērnā gada laikā parakstījuši 668 miljonus eiro, savukārt atlīdzībās klientiem izmaksājuši 429 miljonus eiro, kas ir 22,2% pieaugums pret iepriekšējo gadu, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) apkopotie dati.

Visneveiksmīgākais 2022. gads ir bijis dzīvības apdrošināšanai, kura prēmijās gada laikā saņēmusi par 3% mazāk nekā 2021. gadā. Kopumā gada griezumā dzīvības apdrošināšana gan saglabājusi tirgus līdera lomu ar 145,5 miljonu eiro prēmijām un 21,8% tirgus daļu, lai arī cieši uz papēžiem min veselības apdrošināšana ar 129,3 miljoniem eiro gada prēmiju, 19,2% pieaugumu un 19,4% tirgus daļu.

Divciparu prēmiju pieaugums bijis arī pārējos lielākajos apdrošināšanas veidos: KASKO par 21,4%, OCTA par 33,2%, īpašuma apdrošināšana par 15,4%. Tāpat strauji pieaugusi ceļojumu apdrošināšana – par 48,4%, sasniedzot 15,3 miljonu eiro prēmijas un atspoguļojot pēckovida ceļošanas bumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas nozare Latvijā 2021. gadu ir noslēgusi ar 6,4% tirgus izaugsmes rādītāju, kas ir augsts sasniegums Covid-19 pandēmijas laikā. Kopumā pērn apdrošinātāji parakstījuši prēmijas par 583,9 miljoniem eiro, bet atlīdzībās klientiem ir izmaksāti 350,8 miljoni eiro, kas ir 961 tūkstotis eiro dienā, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) apkopotie dati.

“Līdz ar ekonomikas svārstībām šūpojas arī apdrošināšanas bizness – kā pa amerikāņu kalniņiem brauc ne tikai prēmiju un atlīdzību kopējās summas, bet arī atsevišķi apdrošināšanas veidi. Prieks, ka kopumā 2021. gadu noslēdzam ar 6,4% pieaugumu – tas ir patiešām labs rādītājs, jo vēl gada sākumā nozarē bija kritums. Tāpat pandēmija ir iezīmējusi dažas tendences, kas, acīmredzot, nozarē ir uz palikšanu, piemēram, veselības apdrošināšanas nozīmes pieaugums. Savukārt no ceļojumu apdrošināšanas datiem varam izdarīt diezgan precīzus secinājumus par vīrusa izplatību un ceļošanas ierobežojumiem. Kopumā – šis nav viegls, bet toties ļoti interesants laiks,” saka LAA prezidents Jānis Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Apdrošināšanas tirgus Latvijā pērn audzis par 9,5%

Db.lv, 31.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas tirgus Latvijā 2023.gada laikā ir audzis par 9,5%, kas ir stabila izaugsme, salīdzinot ar iepriekšējā gada augstās inflācijas forsēto tirgus pieaugumu.

Parakstīto prēmiju kopējais apmērs pērn sasniedzis 738,8 miljonus eiro, bet izmaksātās atlīdzības augušas par 9,3%, sasniedzot 469,5 miljonus eiro.

Straujākais prēmiju pieaugums bijis veselības apdrošināšanā – par 20%, savukārt atlīdzības īpaši strauji pieaugušas īpašuma apdrošināšanā – par 42%, ko ietekmēja pērnā gada vētras un citu dabas negadījumu seku novēršana.

“2023. gads nozarei noteikti paliks prātā ar ekstrēmiem dabas apstākļiem – plūdiem, salnām, sausumu un vētrām. Tā rezultātā summas, ko pērn klientiem apdrošinātāji izmaksāja īpašuma atlīdzībās, tai skaitā par sējumiem, palielinājās par 42%, salīdzinot ar 2022. gadu. Gada pirmajā pusē turpinājām izjust sekas, kas saistītas ar inflācijas radīto cenu pieaugumu vairākās nozarēs, kas tieši ietekmē apdrošināšanu, kā veselība, īpašums, KASKO un OCTA. 2023. gada sākumā notika arī līderu maiņa apdrošināšanas tirgū Latvijā – dzīvības apdrošināšanu, kas jau gadiem bija ieņēmusi lielākā veida vietu, nomainīja veselības apdrošināšana,” komentē Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) prezidents Jānis Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas nozare pirmajā pusgadā ir saglabājusi stabilitāti – lai arī norises ekonomikā ir ļoti svārstīgas, apdrošināšanas nozares kopējais parakstīto prēmiju un aizmaksāto atlīdzību apjoms ir palicis tieši pērnā gada līmenī, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) apkopotie dati.

Kopējais parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms 2021. gada pirmajos divos ceturkšņos ir bijis 276,6 miljoni eiro. Lielākais veids pēc prēmiju apmēra ir veselības apdrošināšana ar 64 miljoniem eiro, kas aizņem 23,2% tirgus un šogad ir piedzīvojusi 9% izaugsmi. Veselības apdrošināšana pandēmijas ietekmē kopumā kļūst populārāka un aug, kas apliecina cilvēku rūpes par savu veselību un to, lai veselības aprūpes pakalpojumi būtu pieejami arī ārpus valsts apmaksātās sistēmas.

Savukārt dzīvības apdrošināšana turpina lēnām kristies (58,7 miljoni eiro prēmijās, -7%), tāpat arī OCTA (39,5 miljoni; -16%). OCTA gadījumā uz tirgus kopējiem apjomiem ietekmi atstāj polišu cenu samazinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrību darbības finansiālais rezultāts 2020. gadā ir bijis pozitīvs, visām sešām apdrošināšanas sabiedrībām gadu noslēdzot ar peļņu. Kopējā peļņa 2020. gadā veido 53.4 milj. eiro, kas ir par 22.5 milj. eiro jeb 72.6% vairāk nekā 2019. gadā.

2020. gada beigās.

Tā liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) apkopotie dati. Latvijā ir reģistrētas sešas apdrošināšanas sabiedrības un apdrošināšanas pakalpojumus sniedz 11 dalībvalstu nedzīvības apdrošināšanas sabiedrību filiāles. Apdrošināšanas tirgus dalībnieki 2020. gadā prēmijās Latvijā ir parakstījuši 549 milj. eiro, kas ir par 1.8% mazāk, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Vienlaikus apdrošināšanas atlīdzībās ir izmaksāti 341.8 milj. eiro, kas ir par 6.6% mazāk nekā iepriekšējā gadā. Nedzīvības apdrošināšanā 2020. gadā prēmijās Latvijā ir parakstīti 410.3 milj. eiro (t.sk. 11.6 milj. eiro parakstīja ārvalstu apdrošināšanas filiāle, kas izbeidza savu darbību 2020. gada trešajā ceturksnī), salīdzinot ar iepriekšējo gadu, prēmiju apjomam samazinoties par 4.9%. Vislielākais prēmiju kritums ir palīdzības (ceļojumu) apdrošināšanā – par 44.6% un OCTA apdrošināšanā – par 17%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Audzis izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoms

Žanete Hāka, 24.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī kopējais šā gada pirmajā ceturksnī parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms ir pieaudzis, marta dati jau parāda būtisku Covid-19 infekcijas izraisītās krīzes ietekmi, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) dati.

Martā samazinājušies prēmiju apjomi tādos lielajos apdrošināšanas veidos kā sauszemes transportlīdzekļu CTA (iekļaujot OCTA), KASKO un īpašuma apdrošināšana, liecina LAA apkopotie dati. Likumsakarīgi, ka lielākais prēmiju kritums un izmaksu pieaugums bijis ceļojumu apdrošināšanā.

Gada pirmajos trīs mēnešos kopējais parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms bija 156,5 miljoni eiro, kas ir par 8% vairāk nekā pērn. Taču kāpumu ir nodrošinājuši pamatā divi veidi – dzīvības apdrošināšana un veselības apdrošināšana. Dzīvības apdrošināšanā būtisku pieaugumu nodrošina mūža pensijas apdrošināšanas izvēle cilvēkiem, kas dodas pensijā. Taču uzkrājošo dzīvības apdrošināšanas līgumu tendence nav pozitīva – pērn noslēgto līgumu iemaksas turpina audzēt prēmiju maksājumu statistiku, bet martā no jauna noslēgto līgumu skaits samazinājies uz pusi, par 46%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Darbinieku veselību pārsvarā apdrošina lielie un vidējie uzņēmumi

Rūta Kesnere, 21.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējā polises cena vienam darbiniekam ir 250 eiro gadā, taču tās ir investīcijas, kuras atmaksājas

Par to vienisprātis ir DB rīkotā apaļā galda diskusijas, kas veltīta darbinieku veselības apdrošināšanai, dalībnieki: Dins Šmits - Repharm ģenerāldirektors, Gints Konrads - Latvijas apdrošinātāju asociācijas Veselības apdrošināšanas komisijas loceklis, Baiba Fromane - Latvijas Būvuzņēmēju partnerība valdes priekšsēdētāja, Dace Amsila - Swedbank Personāla vadības partnere, un LDDK sociālo lietu eksperts Pēteris Leiškalns.

Konrada kungs, cik pieprasīta ir darbinieku veselības apdrošināšana, kāds ir tās īpatsvars kopējā apdrošināšanas portfelī, kāda ir darbinieku apdrošināšanas kopējā vērtība absolūtos skaitļos?

G. Konrads: Darbinieku veselības apdrošināšanā ir vērojama pozitīva dinamika, un 2016. gadā tā aizņēma vienu ceturto daļu no visa apdrošināšanas tirgus, šā gada 1. ceturksnī tie bija 27%. Veselības apdrošināšanas prēmiju apjoms gadā ir teju 80 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru