Citas ziņas

Radio Nova atļauj pārsaukties par Novoe Radio

Imants Liepiņš [email protected],01.09.2006

Jaunākais izdevums

NRTVP apstiprinājusi Radio Nova nosaukuma maiņu uz Novoe radio. Jau līdz šim radio translēja vienīgi krievu deju hitus (dēvētus par «kačku») un latviešu auditoriju piesaistīt nespēja, lai arī formāli puse programmas it kā skaitījās latviešu valodā. Tomēr tas izpaudās tikai kā retas replikas un reklāmas latviski, bet visa mūzika bija krievu. Tāpēc mainīta NRTVP izsniegtās radioapraides atļaujas vispārējā koncepcija - turpmāk radio raidīs tikai krievu valodā. Vienlaikus radio īpašnieki SIA Europas Plus nomainījuši juridisko nosaukumu uz SIA Novoe radio. NRTVP pie vienas lemšanas arī uz pieciem gadiem atjaunojusi apraides atļauju Radio Mix FM, kura īpašnieki ir SIA RNR Ltd.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir kļuvusi par trešo Baltijas valsti un astoto Eiropas valsti, kurā durvis vaļā vēris ukraiņu loģistikas uzņēmuma Nova Post klientu centrs.

"Jau 22 gadus Nova Post ir bijis uzticams atbalsts ukraiņiem, lai kur viņi atrastos, - jo īpaši kara laikā. Pagājušajā nedēļā mēs piedzīvojām lielu traģēdiju - Krievijas raķetes triecienā Nova Post šķirošanas centram Harkivā gāja bojā seši mūsu darbinieki. Taču mums ir jāturpina strādāt, jo miljoniem cilvēku gan Ukrainā, gan ārvalstīs ir atkarīgi no mūsu darba. Šodien atklājam Nova Post klientu centru Latvijā, lai apvienotu tos, kurus šķīris karš un robežas, lai viņi viegli un ātri varētu nosūtīt daļu sava siltuma, rūpju un atbalsta Ukrainai," stāsta Oleksandrs Lisovecs (Oleksandr Lysovets) Nova Post vadītājs Eiropā.

Citas ziņas

Vasarā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies 78 % Latvijas iedzīvotāju

,03.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

03.09.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Vasara 2007 rezultātus.

Radio klausīšanās Latvijā

Kā liecina radio auditorijas pētījuma rezultāti 2007. gada vasarā, salīdzinot ar 2007. gada pavasara periodu, nedaudz samazinājusies radio klausītāju aktivitāte. 2007. gada vasarā Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 78 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 4 % mazāk kā 2007. gada pavasarī, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 59 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Jāpiezīmē, ka jau vairākus gadus vērojama tendence radio klausītāju skaitam samazināties tieši vasarās, ko iespējams skaidrot ar atvaļinājumu sezonas sākšanos un biežāku pievēršanos dažādām āra aktivitātēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina radio auditorijas pētījuma rezultāti 2007. gada vasarā, salīdzinot ar 2007. gada pavasara periodu, nedaudz samazinājusies radio klausītāju aktivitāte, Db.lv informēja TNS Latvia mārketinga vadītāja Laura Briča.

2007. gada vasarā Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 78% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 4% mazāk kā 2007. gada pavasarī, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 59% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopotā informācija.

Jāpiezīmē, ka jau vairākus gadus vērojama tendence radio klausītāju skaitam samazināties tieši vasarās, ko iespējams skaidrot ar atvaļinājumu sezonas sākšanos un biežāku pievēršanos dažādām āra aktivitātēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Pasts ir uzsācis sadarbību ar Ukrainas loģistikas uzņēmumu Nova Poshta Global par sūtījumu piegādes pakalpojumiem Baltijā.

Sadarbība paredz, ka Latvijas Pasts piegādās Nova Poshta sūtījumus klientiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Patlaban abu uzņēmumu sadarbība galvenokārt ir saistīta ar e-komercijas sūtījumu plūsmām.

Tas nozīmē, ka Ukrainas uzņēmumam ir pieejams Latvijas Pasta piegādes tīkls un loģistikas pakalpojumi. Proti, Latvijas Pasts pakas un cita veida e-komercijas sūtījumus nogādā gan pakomātos, gan ar kurjera starpniecību līdz adresātiem – privātpersonām un biznesa klientiem Baltijā.

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens akcentē, ka Ukraina ir nozīmīgs partneris: “Latvijai un Ukrainai ir ciešas savstarpējās attiecībās. Uzņēmēju dialogs ir īpaši būtisks laikā, kad varam palīdzēt savienot cilvēkus un robežas, ko ir šķīris karš. Tāpēc esam atvērti plašai sadarbībai, meklējot efektīvus risinājumus loģistikas procesu organizēšanai.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukraiņu loģistikas uzņēmums Nova Post, kas Latvijas tirgū ienāca 2023, gada oktobrī, ieviesis jaunu pakalpojumu klientiem.

No šī brīža var nosūtīt dokumentus, sūtījumus vai kravas līdz 100 kg ne tikai no Eiropas uz Ukrainu vai otrādi, bet arī starp Eiropas valstīm, kurās ir Nova Post nodaļas.

Starp Eiropas valstīm Nova Post piegādā uz pasta nodaļu, uz norādīto adresi ar kurjeru, uz pakomātu vai paku saņemšanās punktu. Sūtījumu var nosūtīt no Latvijas uz 9 valstīm, kurās Nova Post ir oficiālas pārstāvniecības: Poliju, Igauniju, Lietuvu, Čehiju, Vāciju, Slovākiju, Ungāriju, Itāliju un Spāniju, kā arī uz Ukrainu.

"Mūsu misija ir atvieglot piegādi gan dzīvei, gan biznesam. Tāpēc mēs ne tikai paplašinām savu tīklu, bet arī paplašinām pakalpojumu klāstu. No šī brīža Nova Post apvieno ne tikai ES ar Ukrainu, bet arī Eiropas valstis savā starpā," komentēja Volodimirs Poperešņuks, Nova Post līdzīpašnieks.

Tehnoloģijas

Autortiesību organizāciju aktivitātes var traucēt sabiedrības informētību un mūziķu atpazīstamību

Jānis Rancāns,14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autortiesību organizāciju aktivitāšu ietekmi uz radio reitingiem ir grūti konstatēt, tomēr, ja darbavietās izlems neklausīties radio, tas var atstāt iespaidu uz radio iespējām informēt sabiedrību, samazināt to pieejamību auditorijai, kā arī traucēt mūziķu atpazīstamībai, atzīst Db.lv aptaujātie radio pārstāvji.

Latvijas Radio (LR) skaidro, ka pagaidām neesot iespējams konstatēt reitingu izmaiņas, jo radio dati tiekot mērīti reizi ceturksnī ar dienasgrāmatas metodi un tiekot saņemti tikai reizi ceturksnī. Tāpat ir visai grūti prognozēt, cik liels varētu būt klausītāju samazinājums, ja uzņēmēji vai valsts iestādēs nemaksās par iespēju klausīties radio darba vietās.

Tomēr radio norāda uz TNS Latvia datiem, saskaņā ar kuriem kopumā visas LR četras programmas darba vietās 2011. – 2012. gada ziemas periodā klausījušies 137 tūkstoši cilvēku. «Ja pieņemam, ka radio neklausīšanās būs masveida, tad šāds klausītāju zudums uzskatāms par ievērojamu. Taču jāņem vērā, ka pie pašreizējās radio reitingu metodikas būs grūti konstatēt, vai iespējamais reitingu samazinājums ir tieši saistīts ar autortiesību jautājumu vai ar citām izmaiņām mediju tirgū,» Db.lv skaidroja Latvijas Radio preses sekretāre Ilze Zvaigzne.

Tehnoloģijas

Pārmet Latvijas radio tirgus pārkrievošanu

Elīna Pankovska,11.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai sešas no 16 radiostacijām, kurām ir apraides tiesības Rīgas reģionā, raida latviešu valodā. Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) pieņēmusi lēmumu par Rīgā raidošā Novoe radio – Golos Rossiji programmas nosaukuma maiņu uz AutoRadio.

Nozares pārstāvji pauž bažas, ka šādā veidā padome kārtējo reizi ir pieņēmusi lēmumu, bruģējot ceļu uz Krievijas veidoto radioprogrammu satura pārraidīšanu Latvijā, raksta Neatkarīgā.

Par komercradio darbību atbildīgā NEPLP locekle Dace Buceniece apzinās, ka no nacionālā viedokļa fakts, ka galvaspilsētā teju divas reizes ir vairāk krievu valodā, nevis valsts valodā raidošie komercradio, nav glaimojošs, taču «tāds ir tirgus pieprasījums, kas arī nosaka komercradio programmu saturu».

Savukārt Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas priekšsēdētāja Ingrīda Circene (Vienotība) apgalvo, .ka pērn pieņemtais Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums, kas paredz radio retranslēšanas iespējas, dod milzu iespējas. «Mēs varam retranslēt kaut vai simt programmas no Kanādas, Ķīnas vai Indonēzijas,» komentē I. Circene. Viņa ar šo NEPLP lēmumu nav iepazinusies, tāpēc plašāk to nevar komentēt, taču iestājas par to, ka vairāk radio būtu jāraida latviešu valodā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālās skaņas apraides tehnoloģijas (DAB, DAB+) jeb ciparu radio apraides tīkla izbūve Latvijā varētu izmaksāt 8,6 miljonus eiro, pastāstīja Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) pārstāve Vineta Sprugaine.

Viņa skaidroja, ka LVRTC būtu gatavs veikt tīkla izbūvi gadījumā, ja tiktu pieņemts lēmums par pāreju uz ciparu radio apraidi.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 25.maija sēdē uzklausīja LVRTC pārstāvjus par zemes ciparu skaņas (DAB+) apraides testu, Latvijā esošās radio apraides uzlabošanu un nepieciešamo finansējumu, kā arī par zemes ciparu televīzijas bezmaksas programmu izplatīšanas tīkla paplašināšanu.

Sprugaine norādīja, ka LVRTC pārstāvji tikšanās laikā prezentēja testēšanas gaitu, pirmās prognozējamās izmaksas ciparu radio apraides tīkla izbūvei, kā arī pirmos aprēķinus par ietaupījumu, kas sabiedriskajam radio rastos pārejot uz ciparu apraidi.

Citas ziņas

Radio SWH atmaksājies

Jānis Lasmanis, 67084416,15.05.2008

Viens no Radio SWH dibinātājiem Zigmars Liepiņš Db atzīst, ka

300 000 ASV dolāri, kas 1993. gadā bija nepieciešami, lai radio sāktu darbību tiem laikiem bija milzīga summa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jubilāra Radio SWH veidošanā ieguldītie 300 000 USD 15 gadu laikā raidorganizācijas īpašniekiem ienesuši vairāk nekā 1.5 miljonus peļņas latu.

Akciju sabiedrība Radio SWH Uzņēmumu reģistra ailēs tika ierakstīta 1993. gada 20. aprīlī, bet radio atklāšanas koncerts, gluži kā šodienas jubilejas pasākumi, notika 15. maijā.

Neadekvātas izmaksas

«Toreizējie radio īpašnieki Software House Riga bija ar lielām ambīcijām, viņiem vajadzēja to dārgāko un labāko. Man šķiet, ka tas pasākums izmaksāja neadekvāti dārgi,» tagad atzīst toreizējais 10 % akciju īpašnieks un bijušais Radio SWH vadītājs Zigmars Liepiņš. Jautāts, cik izmaksājis radio atklāšanas koncerts, viņš atbildēja: «Toreiz jau īpašnieki bija citi, tie arī lēma, man par izmaksām nekas nav zināms.» Tomēr summu, kāda bijusi nepieciešama radio darba uzsākšanai, bijušais Radio SWH vadītājs atceras ļoti labi - 300 000 USD. Viņš gan atzīst, ka priekš tiem laikiem milzīgā summa, iespējams, bijusi pārāk liela, jo trūkusi informācija par nepieciešamo aparatūru un to bijis grūti sameklēt. Pirmos gadus 80 % akciju sabiedrības Radio SWH akciju piederēja Software House Riga, Z. Liepiņam piederēja 10 % akciju, tagadējam radio vadītājam Jānim Šipkēvicam - 2 %.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maxima Grupe kļuvusi par īpašnieci Polijas lielveikalu ķēdei Aldik Nova, tādējādi noslēdzot darījumu, kas tika uzsākts 2011. gada beigās.

Uzņēmums Aldik Nova tika izveidots 1991.gadā, un tas pārvalda iepirkšanās centru ķēdi Aldik Ļubļinā un Piekarpatijas vojevodistēs. Maxima Grupe kopumā iegādājusies 21 ķēdes veikalu, maiznīcu un konditorejas izstrādājumu ražotni. Kopējā Aldik veikalu platība ir vairāk nekā 25 000 m2, un uzņēmums nodarbina 700 cilvēkus. Par uzņēmuma Aldik Nova vadītāju ir iecelts Židrūns Valkeris (Žydrūnas Valkeris). Darījuma summa netiek atklāta.

«Mēs esam iegādājušies šo Polijas mazumtirdzniecības ķēdi, īstenojot mūsu stratēģisko politiku par paplašināšanos ārvalstīs. Pārvaldot Aldik Nova, mums būs iespēja uzzināt vairāk par Polijas mazumtirdzniecības tirgu. Mūsu galvenie stratēģiskie virzieni 2012. gadā paliek nemainīgi – grupa plāno turpināt stabilu izaugsmi ārvalstīs,» skaidro Maxima Grupe ģenerāldirektors Mindaugs Bagdonavičus (Mindaugas Bagdonavičius). Aldik ķēdes veikali atrodas tuvu dzīvojamajiem mikrorajoniem, un to sortimentā ir aptuveni 12 000 dažādu preču un produktu. Pircēji Aldik veikalos ir īpaši novērtējuši svaigu maizi un citus konditorejas izstrādājumus. Tāpat veikalu ķēdei ir piešķirti vairāki apbalvojumi par efektīvu tirdzniecības politiku un klientu augsta līmeņa apkalpošanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slovēnijai draud smaga banku sistēmas krīze, ja vien tās valdība steidzīgi nerīkosies, lai to novērstu, brīdinājusi Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD).

«Slovēnijas ekonomiku nopietni iedragājis reformu trūkums un eirozonas parādu krīze,» norādījusi OECD, piebilstot, ka līdzšinējie valdības centieni banku sektora reformēšanai un valsts parādu kalnu samazināšanai, ietekmējot tautsaimniecības izaugsmi. Slovēnijai nepieciešams steidzīgi rekapitalizēt dzīvotspējīgas bankas, bet šajā procesā daļu zaudējumu jāuzņemas subordinētā parāda un hibrīdu kapitāla instrumentu īpašniekiem, uzsvēra OECD.

Tāpat Slovēnijai nepieciešams pārdot tādas valstij piederošās bankas kā Nova Ljubljanska Banka un Nova Kreditna Banka Maribor.

Pasaulē

Lietuviešu Maxima vēlas ieiet Polijas tirgū

Gunta Kursiša,04.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maxima, kas ir lielākā mazumtirdzniecības veikalu ķēde Baltijas valstīs, otru reizi mēģina iekarot daudz lielāko Polijas tirgu, vēsta nwes2biz.com.

Kompānija ir saņēmusi zaļo gaismu Polijas lielvekalu ķēdes Aldik Nova pārņemšanai. Aldik Nova ir 24 lielveikali Polijas dienvidaustrumu daļā.

2009. gada Aldik Nova apgrozījums bija 140 miljoni Polijas zlotu (aptuvneni 22 miljoni latu).

«2010. gadā Aldik Nova tirgus daļa kopējā pārtikas preču mazumtirdzniecības tirgū Polijā bija mazāka par 0,1%,» stāstīja Dominika Kubacka (Dominik Kubacka), Polijas tirgus pētījumu un konsultāciju uzņēmuma analītiķe.

«Aldik ir nozīmīgs mazumtirgotājs vien noteiktā reģionā. No otras puses, Aldik varētu kļūt par Maxima paplašināšanās sākumpunktu,» viņa norādīja.

Politika

Latvijas Radio Ziņu dienests izsaka neuzticību uzņēmuma valdei un pieprasa tās atkāpšanos

LETA,10.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Radio Ziņu dienests izteicis neuzticību Latvijas Radio valdei, vienlaikus pieprasot tās atkāpšanos vai atbrīvošanu, informēja uzņēmumā.

Ziņu dienesta darbinieki ar atklātu vēstuli par situāciju uzņēmumā vērsušies pie Latvijas Radio valdes, Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP), Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas, Kultūras ministrijas, Ministru kabineta, Latvijas Valsts prezidenta Egila Levita un plašsaziņas līdzekļiem.

Vēstulē uzsvērts, ka Latvijas Žurnālistu asociācijas 2017.gada nogalē paustās bažas par Latvijas Radio vadības izvēli, tostarp valdes locekļa amatā ieceļot ar politisku partiju saistītu cilvēku, ir piepildījušās.

«Pašreizējās Latvijas Radio vadības bezdarbība un apzināta rīcība liecina, ka tās interesēs nav spēcīgs un neatkarīgs sabiedriskais radio kā neatņemama demokrātijas sastāvdaļa. Vēl vairāk - kopš pašreizējās valdes darba sākuma Latvijas Radio vadība ir ne tikai pieļāvusi būtisku Ziņu dienesta novājināšanu, bet pat apzināti rīkojusies kaitnieciski, graujot Ziņu dienestu, no kura vistiešāk un visvairāk Latvijas Radio ir atkarīga sabiedrības informētība un drošība,» teikts vēstulē.

Citas ziņas

Papildināts - Grēviņš, Volfs un Reiters atvadās no klausītājiem

Lelde Petrāne,14.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šorīt neraida Radio 101, nestrādā arī radio interneta vietne, pārliecinājās db.lv. Savukārt, ar radio saistītie cilvēki dažādos veidos ziņo par to, ka tas apklusis uz visiem laikiem.

Kārlis Dagilis, kurš darbu šajā radio pameta pagājušā gada jūlijā, mikroblogošanas vietnē Twitter ierakstījis: «R.I.P. Radio 101.. Tas bija līdz šim foršākais radio valstī ar mazu un ļoti saliedētu kolektīvu. Vienmēr būšu pateicīgs, ka biju daļa no tā.»

Citas ziņas

Visklausītākās radiostacijas pavasarī

,04.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Pavasaris 2008 rezultātus, Db.lv informē TNS mārketinga vadītja Laura Briča.

Kā liecina jaunākā pētījuma rezultāti 2008. gada pavasara periodā Latvijā kopumā ir nacionālās apraides radiostacija Latvijas Radio 2 (26.2 %), Radio SWH (9.2 %) un Latvijas Radio 1 (8.7 %). Desmit Latvijā klausītāko radiostaciju vidū ir arī tādas radiostacijas kā Radio Skonto (7.7 %), European Hit Radio (6,8 %), Latvijas Radio 4 (6.4 %), Star FM (5.0 %), Novoje Radio* (4.5 %), SWH+ (4.2 %), 96.2 – Krievijas Hiti (Russkoje Radio) (3.9 %).

2008. gada pavasara radio auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka salīdzinājumā ar 2008. gada ziemas periodu radio klausīšanās paradumos vērojamas stabilas tendences. 2008. gada pavasarī Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 77 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 - 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 58 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 – 74 gadiem.

Pakalpojumi

Visvairāk klausītāju joprojām pulcē Latvijas Radio 2

Sanita Igaune,29.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012. gada vasaras periodā visvairāk klausītāju līdzīgi kā pavasara periodā ir radio stacijai Latvijas Radio 2, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 25,4% jeb 456 tūkst. Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, liecina TNS dati. Otro vietu ar 16,9% jeb 304 tūkst. klausītāju ieņem radio stacija Radio Skonto. Savukārt no sestās vietas 2012. gada pavasara periodā uz trešo vietu vasaras periodā ar 12,4% jeb 222 tūkst. klausītāju ir pakāpusies radio stacija Krievijas Hiti (Russkoe Radio).

2012. gada vasarā vidēji nedēļā radio klausījās 80% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā 2012. gada pavasarī. Savukārt vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 60% iedzīvotāju aptaujātā vecuma grupā.

Vasarā, salīdzinājumā ar pavasari, ir saglabājies nemainīgs vidējais radio klausīšanās laiks. Proti, radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 274 minūtes jeb 4 stundas un 34 minūtes. Savukārt 2012. gada pavasarī tās bija 273 minūtes jeb 4 stundas un 33 minūtes.

TNS norāda, ka šā gada vasarā, salīdzinājumā ar 2012. gada pavasara periodu, Latvijā nav mainījušās radio stacijas, pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija, līdzīgi kā iepriekš, ir radio stacija Latvijas Radio 2, kuras klausīšanai veltīti 21,4% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otra klausītākā radio stacija ir Radio Skonto ar 11,1% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešo vietu ieņem radio stacija Latvijas Radio 1 ar 8,8% lielu klausīšanās laika daļu.

Citas ziņas

Pētījums: visbiežāk radio klausās mājās un darbā

,28.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Rudens 2007 rezultātus.

Kā liecina pētījuma rezultāti, 2007. gada rudenī, salīdzinot ar 2007. gada vasaras periodu, radio klausītāju aktivitāte Latvijā saglabājusies iepriekšējā līmenī. 2007. gada rudenī Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 78 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 60 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem 2007.gada rudenī joprojām visbiežāk minētā radio klausīšanās vieta ir mājas, kur radio klausījušies 54 % no vidējās radio klausītāju auditorijas. Otrā biežāk minētā radio klausīšanās vieta ir darba vieta (30 %), kam seko radio klausīšanās mašīnā (11 %).

Citas ziņas

Pētījums: Pavasarī visklausītākā radiostacija bijusi Latvijas Radio 2

Jānis Rancāns,03.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2011. gada pavasarī līdzīgi kā iepriekšējā periodā – 2011. gada ziemā – pēc klausīšanās laika sadalījuma Latvijā trīs visklausītākās radio stacijas bija nacionālās apraides radio stacijas Latvijas Radio 2 (25%), Latvijas Radio 1 (10%) un radio stacija Radio Skonto (8%), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais radio auditorijas pētījums.

Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū 2011. gada pavasara pētījuma periodā vēl ierindojas tādas radio stacijas kā Radio SWH (6%), Krievijas Hiti (Russkoe radio) (5%), Latvijas Radio 4 (5%), Star FM (5%), European Hit Radio (4%), TOP radio (3%) un SWH+ (3%).

Analizējot radio staciju topu pēc kopējās nedēļas auditorijas, redzams, ka visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2011. gada pavasara periodā bija Latvijas radio 2, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 25,9% jeb 470 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. No trešās vietas 2011. gada ziemas periodā uz otro ar 15,0% jeb 272 tūkstošiem klausītāju pakāpusies radio stacija Radio Skonto, bet trešajā vietā ar 14,0 % jeb 254 tūkstošiem klausītāju ierindojusies radio stacija – Latvijas Radio, norāda TNS Latvia klientu vadītāja Signe Hokonena.

Citas ziņas

81% Latvijas iedzīvotāju klausās radio

,23.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada rudenī Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 81 % Latvijas iedzīvotāju, un vismaz reizi dienā - vidēji 63 % Latvijas iedzīvotāju, liecina Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais pētījums.

Saskaņā ar radio auditorijas pētījuma Rudens 2006 rezultātiem šajā rudenī darba dienās radio ir klausījušies 80 % Latvijas iedzīvotāju, savukārt brīvdienās – 63 %. Viens radio klausītājs rudens periodā radio ir klausījies vidēji 264 minūtes dienā, kas ir par 23 minūtēm mazāk kā vasaras periodā. TNS Latvia radio un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka lai arī radio klausītāju skaits Latvijā ir nemainīgs, tomēr laiks, ko vidēji viens iedzīvotājs veltījis, lai klausītos radio, ir nedaudz sarucis.

Latvijā kopumā rudens periodā visiecienītākā radio klausīšanās vieta bija mājas, kur radio klausījušies 56 % no vidējās radio klausītāju auditorijas, kā otra populārākā radio klausīšanās vieta atzīmēts darbs (29 %), savukārt trešā populārākā - mašīna (11 %).

Citas ziņas

Visbiežāk radio klausās mājās

,10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio Ziema 2008 rezultātus.

Kā liecina radio auditorijas pētījuma rezultāti 2008.gada ziemā Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 76 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 59 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem līdzīgi kā 2007.gada ziemas periodā visbiežāk minētā radio klausīšanās vieta ir mājas, kur radio 2008.gada ziemas periodā klausījušies 55 % no vidējās radio klausītāju auditorijas. Otrā biežāk minētā radio klausīšanās vieta ir darba vieta (29 %), kam seko radio klausīšanās mašīnā (11 %).

Apkopotie pētījuma rezultāti liecina, ka 2008. gada ziemā radio internetā vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 9 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radio SWH un Autortiesību un komunicēšanas konsultāciju aģentūra/Latvijas Autoru apvienības (AKKA/LAA) strīds par autortiesību atlīdzību aprēķināšanu var liegt radio atskaņot mūziku, informē Radio SWH. Strīdu šonedēļ turpinās skatīt tiesā.

Radio SWH skaidro, ka lai gan 2003. gadā Augstākā tiesa noteica, ka radio būs jāmaksā biedrībai atlīdzība autoriem divu procentu apmērā no radio ieņēmumiem, AKKA/LAA tomēr nepiekrīt šādam lēmumam, prasot maksāt vismaz 3.35% no kopējā apgrozījuma.

Tāpat Radio SWH grupā ietilpstošajai raidstacijai Spin FM tiekot pieprasīts maksāt gan noteiktus procentus no ieņēmumu bāzes, gan minimālo summu mēnesī, kas kopā veido aptuveni 30% no radio šogad prognozētā apgrozījuma. Biedrības publiskie skaidrojumi par fiksētām summām dienā vai mēnesī, kā norāda Radio SWH, esot pretrunā ar AKKA/LAA apgalvojumu, ka visām raidorganizācijām tiek piemērota vienota atlīdzības aprēķināšanas metode.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Radio SWH veidos jaunu radiostaciju jauniešu auditorijai Spin FM, atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Šipkēvics, norādot, ka Radio SWH iegādājies Spin FM franšīzi, kas kopš 2002.gada esot jau zināma radiostacija Īrijā, Bulgārijā, Čehijā, Igaunijā, Somijā un citur.

Kā stāsta Šipkēvics, tādējādi Radio SWH grupa plāno nostiprināt savas pozīcijas tirgū, paplašinot radiostaciju klausītāju loku.

«Izpētot tirgu secinājām, ka gandrīz neviena radiostacija nepārraida tieši jauniešu auditorijai. Neceram uz lielu biznesu ar šo radiostaciju, taču tādā veidā audzināsim nākamo Radio SWH auditoriju. Šī radiostacija paplašinās un nostiprinās mūsu pozīcijas tirgū,» sacīja Šipkēvics.

Jaunā radio Spin FM mērķauditorija būs 15 līdz 25 gadus veci jaunieši, kuri vēlas komunicēt un iesaistīties dažādās publiskās aktivitātes. Tādēļ radio aktivitātes notiks ne tikai radio, bet arī interneta mājaslapā, sociālajos tīklos un ar mobilo telefonu starpniecību.

Citas ziņas

Vasarā radio klausījušies ilgāk

,10.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasarā viens radio klausītājs radio ir klausījies vidēji 268 minūtes jeb 4.5 stundas dienā, kas ir par 7 minūtēm vairāk nekā 2008.gada pavasara periodā, liecina TNS Latvia radio auditorijas pētījuma rezultāti.

Populārākā radio klausīšanās vieta 2008. gada vasarā līdzīgi kā iepriekšējos periodos ir mājas, kur radio klausījušies 54% no vidējās radio klausītāju auditorijas. Otrā un trešā populārākā radio klausīšanās vieta attiecīgi ir darbs (28%) un mašīna (12%).

Vasarā Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 76% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 57% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Vismaz reizi nedēļā radio 2008.gada vasaras periodā aktīvāk klausījušies šādu sociāli–demogrāfisko grupu pārstāvji: latvieši (81%), iedzīvotāji, kuru ģimenes ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir vairāk nekā 300 LVL (85%), zemgalieši (80%) un laukos dzīvojošie iedzīvotāji (80%).

Pasaulē

Maxima mērķis – kļūt par Igaunijas lielāko mazumtirgotāju

Dienas Bizness,14.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas mazumtirdzniecības kompānijas Maxima mērķis Igaunijas tirgū ir apdzīt konkurentu Rimi un kļūt par lielāko valsts mazumtirgotāju, 30 miljonu eiro investīcijas Igaunijā skaidro Maxima vadītājs Igaunijā Vaidotas Pakesa.

«Šis mums ir simbolisks gads. Mēs sākām strauju veikalu ķēdes attīstības ciklu Igaunijā 2004. gadā, un tas mums prasīja astoņus gadus, lai atvērtu pirmo lielo tirdzniecības centru Maxima XX Tallinā,» skaidro Pakesa, piebilstot, ka līdz gada beigām Igaunijas galvaspilsētā būs trīs vai četri šāda koncepta veikali.

Jau ziņots, ka Latvijā pērn Maxima jau pērn apsteigusi Rimi. Par to liecina Db apkopotā informācija, izvērtējot abu lielāko mazumtirgotāju sniegtos datus par pagājušo gadu. Maxima Latvija pērn provizoriski apgrozījusi 568 miljonus eiro jeb 399 miljonus latu bez pievienotās vērtības nodokļa un tādējādi kompānijas provizoriskais apgrozījums salīdzinājumā ar 2010.gadu palielinājies par nepilniem 7 %. Maxima Latvija vadība iepriekš skaidroja, ka apgrozījuma pieauguma lielāko daļu nodrošinājusi Maxima veikalu tīkla paplašināšanās.

Mazumtirdzniecība

Maxima LT Lietuvā un Aldik Nova Polijā - jauni augstākā līmeņa vadītāji

Lelde Petrāne,26.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MAXIMA GRUPĖ, kurai pieder mazumtirdzniecības uzņēmumi Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā, paziņojusi par jauniem augstākā līmeņa vadītājiem uzņēmumiem Maxima LT Lietuvā un Aldik Nova Polijā, informēja grupas pārstāve Renata Saulīte.

Žīdrūns Valkeris kļūst par Maxima LT jauno ģenerāldirektoru. Pirms tam pēdējos trīs gadus viņš vadīja Polijas uzņēmumu Aldik Nova. Šī uzņēmuma valdes priekšsēdētāja amatā viņu nomainīs Mindaugs Pilkausks, kurš līdz šim vadīja vienu no Maxima uzņēmumu grupas departamentiem Lietuvā. Tikmēr Arūns Zimņicks, kurš līdz šim darbojās Maxima LT ģenerāldirektora amatā, ir pieņēmis jaunus izaicinājumus un vadīs mazumtirdzniecības ķēdes, kuras šobrīd tiek veidotas Spānijā.

Kā norāda MAXIMA GRUPĖ ģenerāldirektore Neringa Janavičūte, Maxima LT Lietuvā stingri ieturēs savus stratēģiskos virzienus - uzņēmums turpinās jau iesākto projektu īstenošanu, īpašu uzsvaru liekot uz sagatavošanās darbiem eiro ieviešanai. Arī Aldik Nova jaunajam vadītājam noteiktie mērķi paliks nemainīgi. Vissvarīgākais uzdevums jaunajam vadītājam Polijā joprojām būs palielināt mazumtirdzniecības veikalu konkurētspēju un nodrošināt mazumtirdzniecības ķēdes vienmērīgu izaugsmi.