Citas ziņas

Vasarā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies 78 % Latvijas iedzīvotāju

, 03.09.2007

Jaunākais izdevums

03.09.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Vasara 2007 rezultātus.

Radio klausīšanās Latvijā

Kā liecina radio auditorijas pētījuma rezultāti 2007. gada vasarā, salīdzinot ar 2007. gada pavasara periodu, nedaudz samazinājusies radio klausītāju aktivitāte. 2007. gada vasarā Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 78 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 4 % mazāk kā 2007. gada pavasarī, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 59 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Jāpiezīmē, ka jau vairākus gadus vērojama tendence radio klausītāju skaitam samazināties tieši vasarās, ko iespējams skaidrot ar atvaļinājumu sezonas sākšanos un biežāku pievēršanos dažādām āra aktivitātēm.

Minēto tendenci apliecina arī dati par Latvijas iedzīvotāju paradumiem attiecībā uz radio klausīšanās vietu. Lai arī joprojām visbiežāk minētā radio klausīšanās vieta ir mājas, kur radio 2007. gada vasaras periodā klausījušies 54 % no vidējās radio klausītāju auditorijas, tomēr nedaudz samazinājies to radio klausītāju īpatsvars, kuri kā radio klausīšanās vietu ir minējuši darba vietu . Ja 2007. gada pavasara period�� radio darbā klausījās 32 % no vidējās radio klausītāju auditorijas, tad vasarā tie bija 29 %.

Kopš 2007. gada vasaras perioda radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio ietvaros tika uzsākts mērīt radio klausīšanos internetā. Apkopotie rezultāti liecina, ka 2007. gada vasarā radio internetā ir klausījušies 8 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Jāpiezīmē, ka salīdzinoši biežāk internetu radio klausīšanās nolūkā izmanto jaunieši vecumā no 12 līdz 24 gadiem (20 %), skolēni un studenti (24 %) un attiecīgi tādi, kuriem nav personīgo ienākumu (15 %).

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem 2007. gada vasaras periodā viens radio klausītājs radio ir klausījies vidēji 261 minūti jeb 4,4 stundas dienā.

2007. gada vasaras periodā pēc kopējās nedēļas auditorijas rādītājiem mērķa grupā Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem pirmo vietu starp pētījumā iekļautajām radiostacijām ieņem Latvijas Radio 2, kuru Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 31 % iedzīvotāju, otro vietu ieņem Latvijas Radio 1 (16 %), kam seko Radio SWH (15%).

Analizējot radio klausīšanās laika sadalījumu starp radiostacijām, redzam, ka līdzīgi kā 2007. gada pavasara periodā Latvijā kopumā visklausītākās radiostacijas ir Latvijas Radio 2 (26,3 %), Latvijas Radio 1 (9,8 %) un Radio SWH (7,0%).

Radio klausīšanās Rīgā

Saskaņā ar radio auditorijas pētījuma rezultātiem 2007. gada vasaras periodā arī Rīgā samazinājies to iedzīvotāju īpatsvars, kas radio klausās vismaz reizi nedēļā. Ja 2007. gada pavasarī radio vismaz reizi nedēļā klausījās vidēji 78 % galvaspilsētas iedzīvotāju, tad vasarā tie jau bija 70 %. Savukārt, vismaz reizi dienā 2007. gada vasaras periodā radio ir klausījušies vidēji 53 % rīdzinieku.

Jāatzīmē, ka 2007. gada vasaras periodā vidējais radio klausīšanās laiks, ko viens Rīgā dzīvojošs radio klausītājs veltīja radio, bija vidēji 277 minūtes jeb 4,6 stundas dienā.

Analizējot Latvijas galvaspilsētā dzīvojošo iedzīvotāju izvēli attiecībā uz radiostacijām, iespējams konstatēt, ka pēc kopējās nedēļas auditorijas rīdzinieku vidū līdzīgi kā 2007. gada ziemas periodā visvairāk klausītāju bija Radio SWH+ (18 %), no trešās vietas 2007. gada pavasara periodā uz otro vietu 2007. gada vasaras periodā ir pakāpies Latvijas Radio 2 (18 %), savukārt trešo vietu ieņem Radio Skont o (17 %). TNS Latvia radio un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Signe Hokonena komentē, ka pētījuma perioda laikā raidīšanu ar pamanāmām mārketinga aktivitātēm uzsākušas atsevišķas jaunas galvaspilsētā raidošas radiostacijas, tādējādi veicinot izmaiņas radio klausītāju izvēlē.

Analizējot radio klausīšanās laika sadalījumu starp radiostacijām Rīgā, redzam, ka par klausītāko radio Rīgā 2007. gada vasaras periodā ir kļuvis Latvijas Radio 2 (13,3 %), otra klausītākā radiostacija bija SWH+ (9,8 %), savukārt trešajā vietā ierindojās Latvijas Radio 4 (9,0 %).

Pētījumā iekļautās radiostacija

Nacionālās apraides radiostacijas

Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM, Latvijas Kristīgais radio;

Rīgas radiostacijas

BBC World Service, Capital FM, European Hit Radio, Fit FM, Gold FM, Novoje Radio, Radio MIX FM, Radio NABA, Radio NORD, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, SWH +, SWH Rock;

Reģionālās radiostacijas

Jēkabpils radio, Kurzemes radio, Latgales radio, Novoje Radio Daugavai, Novoje Radio Latgalei, Progressive FM, Radio 3, Radio Alise +, Radio Ef – Ei, Radio Jūrmala, Radio Liepāja, Radio Maksimums (Europa Plus), Radio Mazsalaca, Radio Saldus, Radio Sigulda, Radio Skonto (Latgalē), Radio Skonto Liepāja, Radio Valka, Radio Zemgale, Rietumu radio.

Par pētījumu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Vasara 2007 veica laika periodā no 2007.gada 14.maija līdz 2007.gada 12.augustam. Radio dienasgrāmatas visā Latvijā aizpildīja 2561 respondents – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča

Mārketinga vadītāja

t 67 096 300

e [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina radio auditorijas pētījuma rezultāti 2007. gada vasarā, salīdzinot ar 2007. gada pavasara periodu, nedaudz samazinājusies radio klausītāju aktivitāte, Db.lv informēja TNS Latvia mārketinga vadītāja Laura Briča.

2007. gada vasarā Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 78% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 4% mazāk kā 2007. gada pavasarī, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 59% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopotā informācija.

Jāpiezīmē, ka jau vairākus gadus vērojama tendence radio klausītāju skaitam samazināties tieši vasarās, ko iespējams skaidrot ar atvaļinājumu sezonas sākšanos un biežāku pievēršanos dažādām āra aktivitātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Visklausītākās radiostacijas pavasarī

, 04.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Pavasaris 2008 rezultātus, Db.lv informē TNS mārketinga vadītja Laura Briča.

Kā liecina jaunākā pētījuma rezultāti 2008. gada pavasara periodā Latvijā kopumā ir nacionālās apraides radiostacija Latvijas Radio 2 (26.2 %), Radio SWH (9.2 %) un Latvijas Radio 1 (8.7 %). Desmit Latvijā klausītāko radiostaciju vidū ir arī tādas radiostacijas kā Radio Skonto (7.7 %), European Hit Radio (6,8 %), Latvijas Radio 4 (6.4 %), Star FM (5.0 %), Novoje Radio* (4.5 %), SWH+ (4.2 %), 96.2 – Krievijas Hiti (Russkoje Radio) (3.9 %).

2008. gada pavasara radio auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka salīdzinājumā ar 2008. gada ziemas periodu radio klausīšanās paradumos vērojamas stabilas tendences. 2008. gada pavasarī Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 77 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 - 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 58 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 – 74 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Visbiežāk radio klausās mājās

, 10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio Ziema 2008 rezultātus.

Kā liecina radio auditorijas pētījuma rezultāti 2008.gada ziemā Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 76 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 59 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem līdzīgi kā 2007.gada ziemas periodā visbiežāk minētā radio klausīšanās vieta ir mājas, kur radio 2008.gada ziemas periodā klausījušies 55 % no vidējās radio klausītāju auditorijas. Otrā biežāk minētā radio klausīšanās vieta ir darba vieta (29 %), kam seko radio klausīšanās mašīnā (11 %).

Apkopotie pētījuma rezultāti liecina, ka 2008. gada ziemā radio internetā vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 9 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: visbiežāk radio klausās mājās un darbā

, 28.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Rudens 2007 rezultātus.

Kā liecina pētījuma rezultāti, 2007. gada rudenī, salīdzinot ar 2007. gada vasaras periodu, radio klausītāju aktivitāte Latvijā saglabājusies iepriekšējā līmenī. 2007. gada rudenī Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 78 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 60 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem 2007.gada rudenī joprojām visbiežāk minētā radio klausīšanās vieta ir mājas, kur radio klausījušies 54 % no vidējās radio klausītāju auditorijas. Otrā biežāk minētā radio klausīšanās vieta ir darba vieta (30 %), kam seko radio klausīšanās mašīnā (11 %).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vasarā radio klausījušies ilgāk

, 10.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasarā viens radio klausītājs radio ir klausījies vidēji 268 minūtes jeb 4.5 stundas dienā, kas ir par 7 minūtēm vairāk nekā 2008.gada pavasara periodā, liecina TNS Latvia radio auditorijas pētījuma rezultāti.

Populārākā radio klausīšanās vieta 2008. gada vasarā līdzīgi kā iepriekšējos periodos ir mājas, kur radio klausījušies 54% no vidējās radio klausītāju auditorijas. Otrā un trešā populārākā radio klausīšanās vieta attiecīgi ir darbs (28%) un mašīna (12%).

Vasarā Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 76% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 57% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Vismaz reizi nedēļā radio 2008.gada vasaras periodā aktīvāk klausījušies šādu sociāli–demogrāfisko grupu pārstāvji: latvieši (81%), iedzīvotāji, kuru ģimenes ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir vairāk nekā 300 LVL (85%), zemgalieši (80%) un laukos dzīvojošie iedzīvotāji (80%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Autortiesību organizāciju aktivitātes var traucēt sabiedrības informētību un mūziķu atpazīstamību

Jānis Rancāns, 14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autortiesību organizāciju aktivitāšu ietekmi uz radio reitingiem ir grūti konstatēt, tomēr, ja darbavietās izlems neklausīties radio, tas var atstāt iespaidu uz radio iespējām informēt sabiedrību, samazināt to pieejamību auditorijai, kā arī traucēt mūziķu atpazīstamībai, atzīst Db.lv aptaujātie radio pārstāvji.

Latvijas Radio (LR) skaidro, ka pagaidām neesot iespējams konstatēt reitingu izmaiņas, jo radio dati tiekot mērīti reizi ceturksnī ar dienasgrāmatas metodi un tiekot saņemti tikai reizi ceturksnī. Tāpat ir visai grūti prognozēt, cik liels varētu būt klausītāju samazinājums, ja uzņēmēji vai valsts iestādēs nemaksās par iespēju klausīties radio darba vietās.

Tomēr radio norāda uz TNS Latvia datiem, saskaņā ar kuriem kopumā visas LR četras programmas darba vietās 2011. – 2012. gada ziemas periodā klausījušies 137 tūkstoši cilvēku. «Ja pieņemam, ka radio neklausīšanās būs masveida, tad šāds klausītāju zudums uzskatāms par ievērojamu. Taču jāņem vērā, ka pie pašreizējās radio reitingu metodikas būs grūti konstatēt, vai iespējamais reitingu samazinājums ir tieši saistīts ar autortiesību jautājumu vai ar citām izmaiņām mediju tirgū,» Db.lv skaidroja Latvijas Radio preses sekretāre Ilze Zvaigzne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radio SWH atmaksājies

Jānis Lasmanis, 67084416, 15.05.2008

Viens no Radio SWH dibinātājiem Zigmars Liepiņš Db atzīst, ka

300 000 ASV dolāri, kas 1993. gadā bija nepieciešami, lai radio sāktu darbību tiem laikiem bija milzīga summa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jubilāra Radio SWH veidošanā ieguldītie 300 000 USD 15 gadu laikā raidorganizācijas īpašniekiem ienesuši vairāk nekā 1.5 miljonus peļņas latu.

Akciju sabiedrība Radio SWH Uzņēmumu reģistra ailēs tika ierakstīta 1993. gada 20. aprīlī, bet radio atklāšanas koncerts, gluži kā šodienas jubilejas pasākumi, notika 15. maijā.

Neadekvātas izmaksas

«Toreizējie radio īpašnieki Software House Riga bija ar lielām ambīcijām, viņiem vajadzēja to dārgāko un labāko. Man šķiet, ka tas pasākums izmaksāja neadekvāti dārgi,» tagad atzīst toreizējais 10 % akciju īpašnieks un bijušais Radio SWH vadītājs Zigmars Liepiņš. Jautāts, cik izmaksājis radio atklāšanas koncerts, viņš atbildēja: «Toreiz jau īpašnieki bija citi, tie arī lēma, man par izmaksām nekas nav zināms.» Tomēr summu, kāda bijusi nepieciešama radio darba uzsākšanai, bijušais Radio SWH vadītājs atceras ļoti labi - 300 000 USD. Viņš gan atzīst, ka priekš tiem laikiem milzīgā summa, iespējams, bijusi pārāk liela, jo trūkusi informācija par nepieciešamo aparatūru un to bijis grūti sameklēt. Pirmos gadus 80 % akciju sabiedrības Radio SWH akciju piederēja Software House Riga, Z. Liepiņam piederēja 10 % akciju, tagadējam radio vadītājam Jānim Šipkēvicam - 2 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Visvairāk klausītāju joprojām pulcē Latvijas Radio 2

Sanita Igaune, 29.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012. gada vasaras periodā visvairāk klausītāju līdzīgi kā pavasara periodā ir radio stacijai Latvijas Radio 2, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 25,4% jeb 456 tūkst. Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, liecina TNS dati. Otro vietu ar 16,9% jeb 304 tūkst. klausītāju ieņem radio stacija Radio Skonto. Savukārt no sestās vietas 2012. gada pavasara periodā uz trešo vietu vasaras periodā ar 12,4% jeb 222 tūkst. klausītāju ir pakāpusies radio stacija Krievijas Hiti (Russkoe Radio).

2012. gada vasarā vidēji nedēļā radio klausījās 80% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā 2012. gada pavasarī. Savukārt vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 60% iedzīvotāju aptaujātā vecuma grupā.

Vasarā, salīdzinājumā ar pavasari, ir saglabājies nemainīgs vidējais radio klausīšanās laiks. Proti, radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 274 minūtes jeb 4 stundas un 34 minūtes. Savukārt 2012. gada pavasarī tās bija 273 minūtes jeb 4 stundas un 33 minūtes.

TNS norāda, ka šā gada vasarā, salīdzinājumā ar 2012. gada pavasara periodu, Latvijā nav mainījušās radio stacijas, pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija, līdzīgi kā iepriekš, ir radio stacija Latvijas Radio 2, kuras klausīšanai veltīti 21,4% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otra klausītākā radio stacija ir Radio Skonto ar 11,1% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešo vietu ieņem radio stacija Latvijas Radio 1 ar 8,8% lielu klausīšanās laika daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālās skaņas apraides tehnoloģijas (DAB, DAB+) jeb ciparu radio apraides tīkla izbūve Latvijā varētu izmaksāt 8,6 miljonus eiro, pastāstīja Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) pārstāve Vineta Sprugaine.

Viņa skaidroja, ka LVRTC būtu gatavs veikt tīkla izbūvi gadījumā, ja tiktu pieņemts lēmums par pāreju uz ciparu radio apraidi.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 25.maija sēdē uzklausīja LVRTC pārstāvjus par zemes ciparu skaņas (DAB+) apraides testu, Latvijā esošās radio apraides uzlabošanu un nepieciešamo finansējumu, kā arī par zemes ciparu televīzijas bezmaksas programmu izplatīšanas tīkla paplašināšanu.

Sprugaine norādīja, ka LVRTC pārstāvji tikšanās laikā prezentēja testēšanas gaitu, pirmās prognozējamās izmaksas ciparu radio apraides tīkla izbūvei, kā arī pirmos aprēķinus par ietaupījumu, kas sabiedriskajam radio rastos pārejot uz ciparu apraidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: Pavasarī visklausītākā radiostacija bijusi Latvijas Radio 2

Jānis Rancāns, 03.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2011. gada pavasarī līdzīgi kā iepriekšējā periodā – 2011. gada ziemā – pēc klausīšanās laika sadalījuma Latvijā trīs visklausītākās radio stacijas bija nacionālās apraides radio stacijas Latvijas Radio 2 (25%), Latvijas Radio 1 (10%) un radio stacija Radio Skonto (8%), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais radio auditorijas pētījums.

Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū 2011. gada pavasara pētījuma periodā vēl ierindojas tādas radio stacijas kā Radio SWH (6%), Krievijas Hiti (Russkoe radio) (5%), Latvijas Radio 4 (5%), Star FM (5%), European Hit Radio (4%), TOP radio (3%) un SWH+ (3%).

Analizējot radio staciju topu pēc kopējās nedēļas auditorijas, redzams, ka visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2011. gada pavasara periodā bija Latvijas radio 2, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 25,9% jeb 470 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. No trešās vietas 2011. gada ziemas periodā uz otro ar 15,0% jeb 272 tūkstošiem klausītāju pakāpusies radio stacija Radio Skonto, bet trešajā vietā ar 14,0 % jeb 254 tūkstošiem klausītāju ierindojusies radio stacija – Latvijas Radio, norāda TNS Latvia klientu vadītāja Signe Hokonena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Latvijas Radio Ziņu dienests izsaka neuzticību uzņēmuma valdei un pieprasa tās atkāpšanos

LETA, 10.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Radio Ziņu dienests izteicis neuzticību Latvijas Radio valdei, vienlaikus pieprasot tās atkāpšanos vai atbrīvošanu, informēja uzņēmumā.

Ziņu dienesta darbinieki ar atklātu vēstuli par situāciju uzņēmumā vērsušies pie Latvijas Radio valdes, Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP), Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas, Kultūras ministrijas, Ministru kabineta, Latvijas Valsts prezidenta Egila Levita un plašsaziņas līdzekļiem.

Vēstulē uzsvērts, ka Latvijas Žurnālistu asociācijas 2017.gada nogalē paustās bažas par Latvijas Radio vadības izvēli, tostarp valdes locekļa amatā ieceļot ar politisku partiju saistītu cilvēku, ir piepildījušās.

«Pašreizējās Latvijas Radio vadības bezdarbība un apzināta rīcība liecina, ka tās interesēs nav spēcīgs un neatkarīgs sabiedriskais radio kā neatņemama demokrātijas sastāvdaļa. Vēl vairāk - kopš pašreizējās valdes darba sākuma Latvijas Radio vadība ir ne tikai pieļāvusi būtisku Ziņu dienesta novājināšanu, bet pat apzināti rīkojusies kaitnieciski, graujot Ziņu dienestu, no kura vistiešāk un visvairāk Latvijas Radio ir atkarīga sabiedrības informētība un drošība,» teikts vēstulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināts - Grēviņš, Volfs un Reiters atvadās no klausītājiem

Lelde Petrāne, 14.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šorīt neraida Radio 101, nestrādā arī radio interneta vietne, pārliecinājās db.lv. Savukārt, ar radio saistītie cilvēki dažādos veidos ziņo par to, ka tas apklusis uz visiem laikiem.

Kārlis Dagilis, kurš darbu šajā radio pameta pagājušā gada jūlijā, mikroblogošanas vietnē Twitter ierakstījis: «R.I.P. Radio 101.. Tas bija līdz šim foršākais radio valstī ar mazu un ļoti saliedētu kolektīvu. Vienmēr būšu pateicīgs, ka biju daļa no tā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šī gada ziemā pieaudzis radio klausīšanās laiks

Raivis Spalvēns, Dienas bizness, 03.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā ziemā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 76 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia radio auditorijas pētījuma rezultāti par 2009. gada ziemas periodu.

Regulārāk – vismaz vienu reizi dienā radio klausījušies vidēji 59 % Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā. Kopumā var secināt, ka radio klausītāju skaits ir saglabājies nemainīgs, salīdzinot ar 2008. gada rudens periodu.

TNS Latvia mediju un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka 2009. gada ziemā ir pieaudzis radio klausīšanās laiks, ko vidēji viens radio klausītājs velta šim medijam.. Viens radio klausītājs radio ir klausījies vidēji 288 minūtes jeb 4 stundas un 48 minūtes dienā, kas ir par 22 minūtēm dienā vairāk nekā 2008. gada rudenī.

2009.gada ziemas periodā Latvijā kopumā visklausītākā radiostacija ir nacionālās apraides radiostacija Latvijas Radio 2. Otro vietu pēc klausīšanās laika sadalījuma ieņem Latvijas Radio 1. Savukārt Radio Skonto un Latvijas Radio 4 ieņem trešo un ceturto vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radio SWH un Autortiesību un komunicēšanas konsultāciju aģentūra/Latvijas Autoru apvienības (AKKA/LAA) strīds par autortiesību atlīdzību aprēķināšanu var liegt radio atskaņot mūziku, informē Radio SWH. Strīdu šonedēļ turpinās skatīt tiesā.

Radio SWH skaidro, ka lai gan 2003. gadā Augstākā tiesa noteica, ka radio būs jāmaksā biedrībai atlīdzība autoriem divu procentu apmērā no radio ieņēmumiem, AKKA/LAA tomēr nepiekrīt šādam lēmumam, prasot maksāt vismaz 3.35% no kopējā apgrozījuma.

Tāpat Radio SWH grupā ietilpstošajai raidstacijai Spin FM tiekot pieprasīts maksāt gan noteiktus procentus no ieņēmumu bāzes, gan minimālo summu mēnesī, kas kopā veido aptuveni 30% no radio šogad prognozētā apgrozījuma. Biedrības publiskie skaidrojumi par fiksētām summām dienā vai mēnesī, kā norāda Radio SWH, esot pretrunā ar AKKA/LAA apgalvojumu, ka visām raidorganizācijām tiek piemērota vienota atlīdzības aprēķināšanas metode.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Radio SWH veidos jaunu radiostaciju jauniešu auditorijai Spin FM, atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Šipkēvics, norādot, ka Radio SWH iegādājies Spin FM franšīzi, kas kopš 2002.gada esot jau zināma radiostacija Īrijā, Bulgārijā, Čehijā, Igaunijā, Somijā un citur.

Kā stāsta Šipkēvics, tādējādi Radio SWH grupa plāno nostiprināt savas pozīcijas tirgū, paplašinot radiostaciju klausītāju loku.

«Izpētot tirgu secinājām, ka gandrīz neviena radiostacija nepārraida tieši jauniešu auditorijai. Neceram uz lielu biznesu ar šo radiostaciju, taču tādā veidā audzināsim nākamo Radio SWH auditoriju. Šī radiostacija paplašinās un nostiprinās mūsu pozīcijas tirgū,» sacīja Šipkēvics.

Jaunā radio Spin FM mērķauditorija būs 15 līdz 25 gadus veci jaunieši, kuri vēlas komunicēt un iesaistīties dažādās publiskās aktivitātes. Tādēļ radio aktivitātes notiks ne tikai radio, bet arī interneta mājaslapā, sociālajos tīklos un ar mobilo telefonu starpniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vakar notikušās pārdošanas izsolē Radio 101 darbinieki izsludināja «lokautu» un šorīt ēterā tika raidīta viena un tā pati dziesma. Tomēr pēcpusdienā radio programma dažādojās.

Kā novēroja LETA, radio mājas lapā no rīta bija redzams grupas The Doors izpildītās dziesmas The end videoklips un uzraksts Lokauts. Arī radio ēterā skanēja tikai šī dziesma. Tagad tiek raidītas dažādas dziesmas un radio mājaslapa izskatās kā ikdienā.

Radio 101 tviterkontā šodien tika pausts, ka bijušie īpašnieki un nākotnes īpašnieki nav norēķinājušies ar darbiniekiem vai izrādījuši interesi par tālāku sadarbību. «Līdz nav panākta savstarpēja vienošanās starp @radio101lv darbiniekiem un īpašniekiem, radio tālākā darbība ir apturēta,» bija teikts tviterkontā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik nav zināms, kad atsāks skanēt Radio 101, biznesa portālam Nozare.lv teica radiostacijas valdes loceklis un bijušais īpašnieks Edgars Mencis.

Viņš paskaidroja, ka notiek viedokļu apmaiņas un saskaņošanas process ar jauno radio īpašnieku.

«Kamēr nav skaidrs, kas, ar ko un kā, tikmēr radio nevar strādāt,» teica E. Mencis, piebilstot, ka tiks darīts viss iespējamais, lai radio pēc iespējas ātrāk atkal skanētu.

Kā ziņots, Radio 101, kuru nesen izsolē nopirka Krievijas pilsonis Vitālijs Ņikitenko, šodien pārtraucis raidīt, un nedarbojas arī radiostacijas mājaslapa internetā.

Radio 101 dīdžejs Toms Grēviņš savā blogā raksta, ka jaunā īpašnieka radio iegādes motīvi nav bijuši saistīti ar jebkādu interesi par radiobiznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db iztaujā a/s Radio SWH valdes priekšsēdētāju Jāni Šipkēvicu par uzņēmuma vēlmi iegūt tiesības koncesijas ceļā saimniekot daļā Latvijas Radio.

Jau ilgāku laiku publiskajā telpā tiek spriests par to, ka Radio SWH ir vēlme saimniekot Latvijas Radio2 Kāda ir situācija šajā jomā?

Kāpēc nolēmāt spert šādu soli attiecībā uz Latvijas Radio?

Teikšu kā ir - bizness tur nav liels. Latvijas Radio ir piemērs tam, ka nesaimnieciski var vadīt tik lielu kuģi ar piecām stacijām, ieskaitot programmas, kas vispār būtu jāorganizē koledžu radio līmenī. Man nav skaidrs, kā visu var nolaist tik tālu, ka vienā brīdī pēkšņi atklājas - ziniet, mums ir miljonu liels parāds. Nu kur vēl pasaulē radio īpašnieks, šajā gadījumā - valsts, kaut ko tādu pieļautu?!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā Radio 101 izveidē ieguldīts aptuveni miljons eiro (700 tūkstoši latu), taču visas ieceres vēl neesot līdz galam realizētas. Tālākie attīstības plāni saistīti ar interneta televīziju.

Galvenais fokuss un attīstības virziens ir Radio 101 interneta platforma, ko iecerēts papildināt ar citiem medijiem, kuru pamats gan joprojām būtu Radio 101, intervijā portālam Nozare.lv atzīst Radio 101 valdes priekšsēdētājs Edgars Mencis.

Ar finanšu piesaisti Radio 101 veicies salīdzinoši labi, jo bijis spēcīgi izstrādāts biznesa plāns. «Kredītu ņēmām bankā. Bija vairāki argumenti mums par labu - lielākajai daļai Radio 101 komandas darbinieku ir vairāk nekā desmit gadu pieredze radio biznesā. Otra lieta - šāda veida ieguldījumam ir pievienotā, nemateriālā - zīmola - vērtība. Neviena banka, protams, mums uzreiz nekrita ap kaklu ar vēlmi palīdzēt, bet biznesa plāns bija pietiekami spēcīgi izstrādāts,» sacīja E. Mencis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strādājot pie mūzikla Vadonis, komponists Zigmars Liepiņš sapratis — Latvijai steidzami vajag jaunu Kārli Ulmani.

Vai Latvija nav kļuvusi par placadarmu kārtējam starptautiska mēroga eksperimentam, kas — Austrumi vai Rietumi ietekmē šeit notiekošos procesus, vai arī Obama Amerikā un Medvedevs Krievijā nav uzskatāmi par diktatoriem? Šādas un dažādas citas pārdomas radušās komponistam kādreizējam Radio SWH īpašniekam Zigmaram Liepiņam, strādājot ar kārtējo lieldarbu — muzikālo izrādi Vadonis, kas veltīta slavenākajam mūsu Valsts prezidentam Kārlim Ulmanim.

Kopš atbrīvojāties no savām daļām Radio SWH, informācija par jūsu gaitām ir visai paskopa. Ko īsti šobrīd dara Zigmars Liepiņš?

Nodarbojos ar savām mūzikas lietām, un ar zināmu sava kapitāla menedžēšanu. Tās «olas», kas savulaik ir «izdētas», tagad ir jāmēģina saglābt, lai tās nesaplīstu. Pa šo laiku esmu uzrakstījis Kapteiņa stāstus, svītu Dziesmu svētkiem Dziedot dzimu, dziedot augu, bet pašlaik top jauns darbs, kas pilnībā ir paņēmis manu laiku — muzikālā izrāde Vadonis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi 2007. gada jūlijā

, 28.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28.08.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūlija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere komentē, ka, kā jau tika prognozēts, jūlijā bija vērojams tradicionālais mediju reklāmas tirgus apjomu kritums - TV, presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada jūlijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūniju, ir krities par 12 %. Attiecīgi jūlijā tika reģistrēti 2,09 miljoni cm², bet jūnijā - 2,37 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada jūlijā presē reģistrēti 14 663 reklāmas gadījumi, kas ir par 2 % vairāk nekā 2006.gada jūlijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 342 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūlijā bijuši: Tele2, Elkor, Maxima, Bite, LMT, L’Oreal, Cellxl.lv, DNB Nord, Rebus, Mono M. Reklamētākās markas presē – Maxima, DNB Nord, Tele2.

Televīzija

Televīzijā jūlijā, salīdzinot arī jūniju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 19 %. Jūlijā televīzijā noraidītas 39,5 tūkstoši minūtes, bet jūnijā – 48,7 tūkstoši minūtes reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atbalsta Latvijas Radio 2 nodošanu koncesijā

Madara Fridrihsone, Db, 26.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecere nodot koncesijā Latvijas Radio 2 ir guvusi Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas atbalstu.

Tuvākajā laikā izskatīšanai Saeimā plānots virzīt Nacionālās televīzijas un radio padomes iniciētus Radio un televīzijas likuma grozījumus, kas ļaus padomei pieņemt lēmumu par sabiedriskai raidorganizācijai piešķirtās apraides atļaujas nodošanu citai personai – šādi likuma grozījumi nepieciešami, lai Latvijas Radio 2 varētu nodot koncesijā.

A/s Radio SWH valdes priekšsēdētājs Jānis Šipkēvičs intervijā Db šonedēļ pauda, ka viņa vadītā a/s jau iesniegusi Nacionālajai televīzijas un radio padomei oficiālu apliecinājumu, ka Radio SWH būtu gatavs pārņemt koncesijā Latvijas Radio 2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radio Skonto AKKA/LAA būs jāmaksā 3% no gada ieņēmumiem, kas gūti no darbu izmantošanas programmu veidošanā

LETA, 06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas (AT) Civillietu tiesu palāta šodien noteica, ka SIA Radio Skonto saskaņā ar licences līgumu Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūrai/Latvijas Autoru apvienībai (AKKA/LAA) būs jāmaksā 3% no raidorganizācijas gada ieņēmumiem, kas gūti no darbu izmantošanas, veicot programmu veidošanu.

Kā informēja AT preses sekretāre Baiba Kataja, šo AT spriedumu var pārsūdzēt kasācijas kārtībā AT Senātā 30 dienu laikā.

AT Civillietu tiesu palāta atkārtoti izskatīja jautājumu par autoratlīdzības lielumu, kas Radio Skonto no gada ieņēmumiem būtu jāmaksā AKKA/LAA par pārstāvēto autoru darbu izmantošanu. Iepriekš AT Senāts atcēla AT Civillietu tiesu palātas 2009.gada 17.decembra spriedumu, ar kuru tiesa bija noteikusi, ka Radio Skonto būs jāmaksā 3% no raidorganizācijas gada ieņēmumiem.

Savukārt tagad AT Civillietu tiesu palāta noteica, ka starp Radio Skonto un AKKA/LAA slēgtā licences līguma 2005.gada 19.aprīļa redakcijā 3.1.punktā paredzamais atlīdzības lielums ir 3% nevis no visiem gada ieņēmumiem, bet no tiem, kas gūti no darbu izmantošanas, veicot raidorganizācijas pamatdarbību - programmu veidošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

TV3 Group iegādājas Top radio

Db.lv, 16.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju grupa Baltijā "TV3 Group" paziņojusi par radio stacijas "Top radio" iegādi Latvijā, tādējādi paplašinot krievvalodīgo auditoriju grupas portfelī, kā arī nostiprinot kopējās pozīcijas tirgū.

Mediju grupa "TV3 Group" paplašina radio klausītāju auditoriju grupas ietvaros, kur līdztekus radio stacijai "Star FM", tiek pievienota krievu valodā translējošā radio stacija "Top radio".

""TV3 Group" reklāmdevējiem nodrošina stabilu auditoriju to mērķa grupās, tāpēc esam gandarīti, ka līdz ar radio portfeļa paplašināšanu, reklāmdevējiem varēsim piedāvāt sasniegt ne vien latviski runājošo radio klausītājus, bet arī krievvalodīgo klausītāju auditoriju Latvijas teritorijā. Vietēji ražotais audio saturs ir nākotne, tādēļ esam droši, ka radio staciju "StarFM" un "Top Radio" tandēms kļūs par spēcīgu instrumentu reklāmdevējiem, piedāvājot daudzveidīgus radošos un lokāli veidotos reklāmas kampaņu risinājumus produktiem, kuru mērķis ir sasniegt auditoriju ar radio starpniecību," dalās mediju grupas "TV3 Group" vadītājs Latvijā Mindaugas Rakauskas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien sāk skanēt jauna radio stacija Radio 101, kuru izveidojuši no Radio SWH aizgājušie darbinieki.

Radio 101 iecerēta kā atvērtā skatloga tipa studija — galvaspilsētas centrā, Elizabetes un Brīvības ielas stūrī pretī Ministru kabinetam. To, kas notiek studijā, varēs redzēt ikviens garāmgājējs, kā arī būs iespējams vērot internetā.

Radio 101 paredzēti regulāri ziņu bloki, kas ik pa 15 minūtēm izskanēs ēterā laika posmā jau no plkst.6.30 rītā. Astoņos rīts turpināsies ar izklaidējoši informatīvu rīta šovu, kuru vadīs Eduards Švāns, Gustavs Terzens un līdzšinējā Latvijas Televīzijas raidījuma Panorāma darbiniece Zane Peneze. Plkst.12 ēterā būs dzirdams Artis Volfs ar mūzikas dienas programmu, konkursiem u.c. No plkst.16 līdz 19 ēterā būs dzirdams Egons Reiters, savukārt no plkst.17.45 līdz 18 - aktuālo ziņu apskatnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru