Viens no spilgtākajiem notikumiem 10. Rīgas starptautiskajā autošovā būšot PROMBRON (bijušais Russo-Balt) luksusa bruņumašīnas pirmizrāde.
Luksusa bruņutransportieri PROMBRON tikko prezentēja ekskluzīvo automobiļu izstādē Top Marques Monako, kur par šo spēkratu atzinīgus vārdus teicis gan Monako princis Alberts II, kura drošības dienests pārliecinājās par šīs mašīnas priekšrocībām, gan krievu tenisists Marats Safins, gan citi ekskluzīvo automobiļu cienītāji. Pēc izstādes Monako automobilis tiks nogādāts Rīgā, lai piedalītos 10. Rīgas starptautiskajā autošovā, kas notiks no 7. līdz 10. maijam Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā.
Bruņumašīna pieejama gan kupejas, gan universāla versijā ar 400 ZS benzīna dzinēju vai 360 ZS dīzeļdzinēju, kas līdz pat 4,5 tonnām smagajam spēkratam ļauj sasniegt maksimālo ātrumu – 180 km/h. Auto, protams, apgādāts ar mūsdienīgām ekstrām – ādas salonu, vairākzonu klimata kontroli, ksenona gaismām, astoņu virzienu sēdekļu regulēšanu, atpakaļskata kameru, lielisku audiosistēmu utt. Tomēr tā galvenais un pats svarīgākais uzdevums – sargāt braucēju dzīvības. Automobili ir iespējams pasūtīt pat ar B7 līmeņa aizsardzības pakāpes paketi, kas nozīmē, ka tas apturēs, piemēram, AK-47 raidītas bruņusitējlodes un spēs izturēt pat sprādzienus.
Russo-Balt vēsture
Russo-Balt (arī Russobalt, Russo-Baltique) bija pirmā rūpnīca Krievijas impērijā, kas ražoja automobiļus. 1908. gadā Rīgā, Valmieras ielā, Krievu un Baltijas vagonu rūpnīca nodibināja autoražošanas nodaļu, kas uzsāka automobiļu ražošanu, un jau 1909. gada jūnijā fabriku atstāja pirmais Latvijā ražotais vieglais automobilis Russo-Balt. Šīs markas automobiļi guva lielus panākumus, pārdošanas apjomos apsteidzot tādas automobiļu markas kā Alfa Romeo, Bugatti, un citas. Šo marku bija iecienījusi arī Krievijas cariskā ģimene.
1914. gadā Russo-Balt uzsāka bruņumašīnu ražošanu, bet gadu vēlāk rūpnīca tika evakuēta uz Sanktpēterburgu, kur tika ražoti bruņutransportieri armijas vajadzībām. 1917. gadā Ļeņins uz Russo-Balt bruņumašīnas teica vēsturisko runu revolūcijas priekšvakarā. 1922. gadā bruņumašīnu ražošanu pārcēla uz Maskavu un Russo-Balt tika pārdēvēts par PROMBRON. Starp citu, ar PROMBRON automobiļiem braukuši Trockis, Vorošilovs un Kaļiņins.
1988. gadā Sanktpēterburgā tika atsākta bruņutransportieru ražošana ar nosaukumu KOMBAT T-98, bet 2008. gadā sadarbībā ar Rīgas firmu Darts Grupa, kas piedāvā banku, iestāžu un privātpersonu drošības risinājums un autodizaina risinājumus, tika uzsākta arī bruņutransportiera luksusa versija PROMBRON ražošana.