Jaunākais izdevums

Atbildot šobrīd esošajam pieprasījumam, arī industriālā marķējuma ražotājs "Silmor" sācis sejas aizsargvairogu ražošanu.

Uzņēmuma kapacitāte ir 1000 vairogi astoņu stundu maiņā. Ja pieprasījums pārsniegs uzņēmuma jaudu, tas ir gatavs veidot papildu maiņu.

"Drīzumā gaidām jaunu iekārtu, kas palīdzēs divkāršot jaudu. Taču mēs sagaidām, ka arī citi uzņēmumi būs atsaucīgi un papildus ikdienas produktu plūsmai uzsāks sabiedrībai vajadzīgu produktu ražošanu, kā jau to dara daudzi uzņēmumi, kas uzsākuši ražot dezinfekcijas līdzekļus. Šobrīd ir nenopietni domāt par konkurenci. Visiem ir jāmetas iekšā, lai nodrošinātu pieprasījumu ar atbilstošu piedāvājumu. Ikvienam Latvijas uzņēmumam ir jārada produkti un sadarbības, kas var palīdzēt sabiedrībai - jo ātrāk, jo labāk. Jau šobrīd medijos ir ziņas, ka "Shield48" ir problēmas ar kapacitāti, kas ir pamatoti, jo izmantotā 3D tehnoloģija nav piemērota un rada lielas izmaksas, ja runājam par lielu tirāžu un ātru ražošanu. Mēs koncentrējamies, lai tehnoloģija atbilstu produktam, ražošanas laiks būtu īss, efektīgi pielietoti droši materiāli, kas gala rezultātā spētu nodrošināt adekvātu cenu un pieejamību gana īsā laikā. Pasaulē dažādiem produktiem, kas var palīdzēt pandēmijas apkarošanā, ir noņemti jebkādi patenti un ražošanas ierobežojumi. Tas ir loģiski, jo šobrīd prioritāte ir veselība, drošība un cilvēku aizsardzība," apgalvo Jānis Siliņš, SIA "Silmor" izpilddirektors.

Viņš norāda, ka pasaulē līdzīgi produkti jau pastāv - zobārstniecībā, mežistrādē, metināšanas darbos u. tml. Taču, lai palīdzētu preventīvi mazināt riskus cilvēkiem, kam ikdienas darbs nav iespējams attālināts vai ar distancēšanos, šis produkts ieguvis jaunu aktualitāti. "Pirmie Latvijā, kas aktualizēja šo ideju hakatona ietvaros bija "Shield48" un saņēma nekavējošu atbalstu arī no valdības puses. Jāsaka gan, ka valdībai vajadzēja aicināt un stimulēt visus uzņēmumus iesaistīties šī un līdzīgu projektu risināšanā, jo Latvijā ir daudz inovatīvu, spējīgu uzņēmumu," uzskata Jānis Siliņš.

Līdzīgus aizsarglīdzekļus "Silmor" bija ieviesis savā ražošanā, tāpēc manot, ka šāds produkts ir nozīmīgs arī citiem un ka ar vienu uzņēmumu, kas piedāvā šādus produktus tirgū nepietiek, kompānijas inženieriem bija stimuls domāt, kā uzprojektēt sejas aizsargvairogu, ko var saražot kvalitatīvi, ātri, ekonomiski izmantojot materiālu un tehnoloģijas, kas piemērotas masveida ražošanai, tādejādi nodrošinot piemērotu jaudu, ātru reakciju tirgū, kā arī atbilstošu un pieejamu cenu. J. Siliņš gan uzsver, ka sejas vairogs samazina iespēju iekļūt acīs un elpceļos smalkajiem gaisa pilieniem, bet nav pierādīts, ka šādi vairogi var 100% pasargāt no vīrusa, tādēļ ir jāturpina ievērot papildu piesardzības pasākumi.

Sejas aizsargvairogi domāti ikvienai nozarei, kas ikdienas darbā nevar strādāt attālināti vai distancējoties. Tās ir nozares, kur strādājošie ir visnepasargātākie, bet iedzīvotājiem un ekonomikas noturēšanai svarīgas - veselība, drošība, tirdzniecība, loģistika u.c.

"Mēs kā ražošanas uzņēmums jau bijām sapratuši, ka šādi aizsarglīdzekļi ir nepieciešami arī pašu darbiniekiem. Mēs un jebkurš ražojošs uzņēmums ir pakļauts lieliem riskiem, jo darbiniekiem ir jābūt uz vietas ražotnēs. Šie cilvēki dara lielas lietas, lai ekonomika neapstātos. Ja kaut viens ražošanas darbinieks saslimtu ar "Covid19" un uzņēmumam nav rezerves maiņa vai kāds cits plāns "B", tas nozīmētu nekavējošu uzņēmuma apstādināšanu uz 14 dienām. Tas negatīvi ietekmētu sadarbības partnerus un piegāžu ķēdi, klientus, patērētājus, gan arī paša uzņēmuma spēju izdzīvot un nodrošināt savus cilvēkus ar ienākumiem," norāda J. Siliņš.

Db.lv jau rakstīja, ka SIA "Silmor", kas tirgū darbojas kopš 1995. gada, ražo metāla plāksnītes ar augstas noturības apdruku, industriālās uzlīmes, vadības klaviatūras, priekšpaneļu uzlīmes, blīvējumus un izolācijas komponentus, kā arī nodrošina sietspiedes darbus.

"Praktiski katrs elektronikas uzņēmums Latvijā, kas nodarbojas ar eksportu, ir mūsu klients. Nosauciet kaut vienu tehnisku uzņēmumu, kas eksportē un nav mūsu klients," tā nesenajā intervijā "Dienas Biznesam" norādīja J. Siliņš. Piemēram, "Silmor" ražo detaļas "HansaMatrix", "Catchbox", "Gamechanger Audio", "Erica Synths", "Plockmatic International", "Biosan" un "SAF Tehnika" produktiem, kas tālāk tiek eksportēti uz dažādām pasaules valstīm.

Uzņēmuma pamata tirgus ir Baltija, Skandināvija un Vācija. Tiešais eksports šobrīd veido aptuveni 40% no apgrozījuma. J. Siliņš gan norāda, ka principā uzņēmums eksportē visu saražoto, jo lielākajā daļā gadījumu "Silmor" ražotie produkti nonāk pie pasūtītāja, bet uzreiz pēc komplektēšanas tiek sakomplektēti uzsāk savu ceļu pa pasauli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Savieno lietotājus ar iekārtas "smadzenēm"

Anda Asere, 11.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau kopš 1995. gada "Silmor" ražo industriālo marķējumu un pēdējos gados specializējas vadības klaviatūru ražošanā elektronikas kompānijām

SIA "Silmor" ražo metāla plāksnītes ar augstas noturības apdruku, industriālās uzlīmes, vadības klaviatūras, priekšpaneļu uzlīmes, blīvējumus un izolācijas komponentus, kā arī nodrošina sietspiedes darbus.

Ko "Silmor" nevar izdarīt? "Tādas lietas nav," ir pārliecināts uzņēmuma dibinātājs Jānis Siliņš.

SIA "Silmor" vadītāja Liene Gaspažiņa papildina – ja vien pasūtījums atbilst uzņēmuma profilam, tas neatsaka klientiem. Tas ir bijis kompānijas attīstības stūrakmens – "Silmor" sāka ar vienu tehnoloģiju un pakāpeniski attīstījās. Tas, kādā virzienā un nišā kompānija grib iet un stiprināt savas kompetences kā līderis industriālajā marķējuma ražošanā, ir bijis rūpīgs un stratēģisks lēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālā hakatona "HackForce" uzvarētājkomanda "Shield48" pašlaik saražo un sapako apmēram 3 500 sejas vairogus dienā un 17 dienu laikā "Shield48" bija saražojuši un piegādājuši nepilnus 20 000 sejas vairogus gandrīz 400 klientiem Latvijā.

4 694 sejas vairogi piegādāti 1233 ģimenes ārstu praksēm (NVD pasūtījums); 920 sejas vairogi 29 reģionām medicīnas iestādēm (NVD pasūtījums); 4 400 sejas vairogi Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcai, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcai, Bērnu klīniskās universitātes slimnīcai; 3 393 sejas vairogi 155 citām valsts un pašvaldību, privātām medicīnas iestādēm un aptiekām; 2 124 sejas vairogi 33 citām valsts un pašvaldību institūcijām; 3 123 sejas vairogi 187 tirdzniecībās, ražošanas un pakalpojumu sniegšanas uzņēmumiem un privātpersonām.

"Esam eksportējuši 950 sejas vairogus uz Lielbritāniju, Vāciju, Kanādu un ASV. Nacionālie bruņotie spēki un Zemessardze ir iegādājusies "Shield48" sejas vairogus testēšanos nolūkos. Paldies komandai, sadarbības partneriem un visiem klientiem par uzticēšanos," uzsver "Shield48" pārstāvis Didzis Dejus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

No Covid-19 veltīta hakatona uzvarētājiem NVD iegādāsies 10 000 sejas vairogus

LETA, 26.03.2020

"Baltic3D" līdzīpašnieks Didzis Dejus un Latvijas Ārstu biedrības (LĀB) prezidente Ilze Aizsilniece.

Avots: Didzis Dejus/Facebook

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālais veselības dienests noslēdzis līgumu par 10 000 sejas vairogu izgatavošanu ar iniciatīvas grupu "shield48", kas vien aizvadītajā nedēļā ar savu ideju par šādu vairogu izgatavošanu ar trīsdimensiju (3D) printeri uzvarēja virtuālajā hakatonā "HackForce", to apliecināja Latvijas Ārstu biedrības (LĀB) prezidente Ilze Aizsilniece.

Iepriekš viens no šīs iniciatīvas autoriem, uzņēmuma "Baltic3D" līdzīpašnieks Didzis Dejus norādīja, ka aizsargmasku izveidē viņam savu viedokli sniegusi arī LĀB prezidente. Produkta izstrādē tā autori konsultējās ar ārstiem gan par kvalitāti, gan arī par to, kā tos dezinficēt. Iniciatīvas mērķis ir pašreizējos apstākļos nodrošināt visiem nepieciešamos sejas aizsargus, kuri ļautu samazināt potenciālo inficēšanās risku, piemēram, pieskaroties sejai.

Aizsilniece apliecināja, ka ir sniegusi viedokli "shield48.eu" aizsargmasku izveidē. Pēc viņas teiktā, šo sejas vairogu veidošana tika saskaņota ar Veselības ministrijas galveno speciālistu infektoloģijā Ugu Dumpi un citiem kolēģiem no Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīcas. Turklāt šos sejas vairogus var lietot atkārtoti, jo tie ir dezinficējami ar tīrīšanas līdzekli ar 70% spirta klātbūtni, piebilda Aizsilniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Ceļojums uz Austriju Covid-19 laikā - ar sejas masku smaržu

Ilze Žaime, "Dienas Bizness" žurnāliste, 17.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārzemju ceļojums pēc šogad piedzīvotās globālās pandēmijas šķita maz ticama iespēja, kas tomēr piepildījās īstajā brīdī. Esmu atgriezusies un vesela, piedzīvojuma izjūtas noķēru, taču atmiņā spēcīgi guļ sajūta, kad visu dienu esi pavadījis ar masku uz sejas.

Vasaru biju gatavojusies pavadīt, apceļojot Latviju, tieši tā, kā to aicināja darīt vietējie uzņēmēji un politiķi. Tomēr, savstarpējām robežām lielākajai daļai Eiropas Savienības valstu vidū atveroties, šie plāni mainījās, un 1.jūlijā es devos nedēļu garā ceļojumā uz Austriju. Ceļojuma mērķis bija ģimenes atkalredzēšanās.

Prieks par ceļojumu sākās līdz ar avio biļešu iegādi. Diemžēl smieklīga pārpratuma dēļ rezervējām lidojumu nepareizajos datumos. Pēc zvana "airBaltic" tika saņemta tūlītēja, laipna atbilde, ka ne par ko nav jāuztraucas. Pēc tam lidojuma datums tika mainīts dažu minūšu laikā. Arī biļešu cenas vasaras vidū labākas būt nevarēja - 108 eiro turp un atpakaļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #13

DB, 11.02.2020

Dalies ar šo rakstu

Vispārējo paniku par klimata pārmaiņām trāpīgi raksturo Austrumsomijas Universitātes docents Andrejs Belijs. Viņš norāda uz viedokļu radikalizāciju, kas sadala zinātniskās hipotēzes par klimatu "pareizajās" un "neapreizajās".

Savukārt nekustamo īpašumu segmentā panika nav gaidāma. SIA "Arco Real Estate" valdes priekšsēdētājs Aigars Šmits pauž, ka prognozētajam ekonomikas krīzes ugunsgrēkam nav tādas "degvielas", kāda bija pirms 2008. gada recesijas. Vienīgais, kas var notikt, ir cenu pieauguma sabremzēšanās vai, sliktākajā gadījumā, minimāla lejupslīde.

Lasi žurnāla "Dienas Bizness" 11. februāra numurā:

  • viedokļi – kas nepieciešams nekustamo īpašumu tirgū
  • aktuāli - Latvijas attīstība caur Mārupes prizmu
  • tēma - nekustamo īpašumu segmentā gaida uz banku finansējumu
  • būvniecība - digitalizācija ienāk arī konservatīvajā būvniecības nozarē
  • intervija - Andrejs Belijs, Austrumsomijas Universitātes docents, par klimata pārmaiņām
  • klimata pārmaiņas - piesārņotās vietas Latvijā
  • elektronika - elektronikas komponentu ražotājs SIA "Silmor" tuvu pirmā miljona apgrozījumam
  • DB konferences - jaunās paaudzes uzņēmumi ir atvērtāki mākoņpakalpojumiem
  • transports/loģistika - SIA "Balti Logistika" audzē vērtīgo preču eksportu
  • kāzu bizness - kāzas veicina nomas biznesa attīstību
  • karjera - kā kļūt par pilotu
  • brīvdienu ceļvedis ar Kasparu Bulu, "Bite Latvija" vadītāju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas pirmajās nedēļās straujā pieprasījuma pieauguma dēļ pāris ražotāji atsevišķiem produktiem paaugstināja cenas, tomēr patlaban, pieprasījumam normalizējoties, sagaidām, ka tās tiks pārskatītas, biznesa portālam db.lv sacīja veikalu tīkla "Drogas" pārstāve Guna Kaše.

"Raugoties kopumā, nenovērojam cenu pieaugumu mūsu sortimenta precēm," viņa norādīja, piebilstot, ka veikalu tīkla "mērķis vienmēr ir bijis piedāvāt klientiem produktus dažādās cenu kategorijās, lai katrs var izvēlēties savām vēlmēm un iespējām atbilstošāko".

"Šobrīd situācija ir ļoti mainīga, jāspēj ātri pielāgoties un mainīties līdz ar cilvēkiem un pieprasījumu. Paredzam arī turpmāku e-komercijas pieaugumu. Cilvēki šajā ārkārtas stāvokļa periodā būs apguvuši un arvien vairāk novērtēs iepirkšanos e-veikalā. Tādēļ arī nākotnē šo virzienu turpināsim pilnveidot," viņa pauda.

Sākoties ārkārtas situācijai valstī, liela daļa iedzīvotāju apzinīgi ievēroja rekomendācijas neapmeklēt sabiedriskas vietas. Tādējādi, pavadot vairāk laika mājās, tiek izmantota iespēja iepirkties attālināti, un līdz ar to arī "Drogas" e-veikalā www.drogas.lv ir pieaudzis pasūtījumu skaits. Klienti tajā pavada vairāk laika, lasot produktu aprakstus, atsauksmes, tādējādi izvēloties preces un veicot pasūtījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru