Jaunākais izdevums

Neskatoties uz darbības atsākšanu, aviokompānijas 2020. gada otrajā pusē sadedzinās 77 miljardus dolāru skaidrā naudā, brīdina Starptautiskā gaisa transporta asociācija (IATA).

Prognozējams, ka lēnās lidojumu atgūšanās dēļ aviokompānijas turpinās sadedzināt skaidru naudu arī nākamgad, aptuveni 5 līdz 6 miljardus ASV dolāru mēnesī, lēš IATA.

IATA aicinājusi valdības nākamajā ziemas sezonā atbalstīt nozari ar papildu palīdzības pasākumiem, tostarp finansiālu atbalstu, kas nepievieno vairāk parādu nozares jau tā lielo parādu bilancei. Līdz šim valdības visā pasaulē ir sniegušas atbalstu 160 miljardu ASV dolāru apmērā, ieskaitot tiešo atbalstu, algu subsīdijas, uzņēmumu ienākuma nodokļa atvieglojumus un īpašus nozares nodokļu atvieglojumus, tostarp degvielas nodokļus.

"Mēs esam pateicīgi par šo atbalstu, kura mērķis ir nodrošināt, lai gaisa transporta nozare joprojām būtu dzīvotspējīga un gatava atjaunot ekonomikas savienojumu un atbalstīt miljoniem darba vietu ceļošanā un tūrismā. Bet krīze ir dziļāka un garāka, nekā kāds no mums varēja iedomāties. Sākotnējās atbalsta programmas ir beigušās. Šodien mums atkal jāzvana trauksmes zvans. Ja šīs atbalsta programmas netiks aizstātas vai pagarinātas, sekas jau tā aplaupītajai nozarei būs briesmīgas, ”teic IATA ģenerāldirektors un izpilddirektors Aleksandrs de Žunjaks.

"Vēsturiski vasaras pīķa sezonā gūtā nauda palīdz atbalstīt aviokompānijas ziemas mēnešos. Diemžēl šī gada katastrofālais pavasaris un vasara nenodrošināja spilvenu. Faktiski aviokompānijas visā periodā dedzināja skaidru naudu. Tā kā valdībām nav grafika atjaunot robežas bez karantīnām, kas nogalina ceļojumus, mēs nevaram paļauties uz atvaļinājumu gada beigām, lai sniegtu nedaudz papildu naudas, lai mūs novirzītu līdz pavasarim," piebilst A.de Žunjaks.

Nozares ieņēmumi samazinājušies par gandrīz par 80%, salīdzinot ar gadu iepriekš. Skaidras naudas aizplūšana turpinājās vasaras mēnešos, un paredzams, ka šī gada otrajā pusē aviosabiedrības piedzīvos papildu 77 miljardus ASV dolāru skaidras naudas un 2021. gadā vēl 60–70 miljardus ASV dolāru zaudējumus. Pašlaik var prognozēt, ka nozarei naudas plūsma, iespējams, kļūs pozitīva tikai līdz 2022. gadam.

Aviokompānijas ir veikušas plašus pašpalīdzības pasākumus, lai samazinātu izmaksas. Tas ietver tūkstošiem lidmašīnu novietošanu stāvvietā, maršrutu pārvērtēšanu, simtiem tūkstošu pieredzējušu darbinieku atlaišanu utt.

IATA vadība arī prognozē, ka patērētāju vidū nebūs lielas vēlmes palielināt izmaksas. Nesenajā IATA aptaujā aptuveni divas trešdaļas ceļotāju jau ir norādījuši, ka viņi atliks ceļošanu, līdz vispārējā ekonomika vai viņu personīgā finansiālā situācija stabilizēsies.

Saskaņā ar Gaisa transporta rīcības grupas jaunākajiem datiem šī gada smagā lejupslīde kopā ar lēnu atlabšanu apdraud 4,8 miljonus darbavietu visā aviācijas nozarē. Globālā ietekme tam ir 46 miljonu potenciālo darbavietu zaudējums un 1,8 triljonu dolāru ekonomiskās aktivitātes risks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ceturtdienas, 16.jūlija, regulāros starptautiskos lidojumus no un uz lidostu "Rīga" atsāk Polijas aviokompānija "LOT Polish Airlines".

Ar aviokompānijas gaisa kuģiem četras reizes nedēļā - otrdienās, ceturtdienās, piektdienās un svētdienās - būs iespējams doties uz Polijas galvaspilsētu Varšavu.

Kopumā no šīs nedēļas no lidostas "Rīga" ir iespējams doties uz 49 galamērķiem un regulāros starptautiskos pasažieru pārvadājumus no Rīgas atsākušas septiņas aviokompānijas - nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", Vācijas aviokompānija "Lufthansa", Somijas gaisa pārvadātājs "Finnair", Īrijas zemo cenu pārvadātājs "Ryanair", Ungārijas zemo cenu aviokompānija "Wizz Air", Norvēģijas pārvadātājs "Norwegian" un "LOT".

airBaltic jūnijā pārvadājusi 60 000 pasažieru 

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" 2020. gada jūnijā no visām trīs Baltijas valstu galvaspilsētām pārvadājusi...

Lidosta atgādina, ka uzturoties lidostā "Rīga", pasažieriem obligāti jānēsā sejas maska. Ieeja terminālī atļauta tikai pasažieriem ar iekāpšanas kartēm – sagaidītāji un pavadītāji terminālī uzturēties nevar. Lidosta arī aicina pasažierus ievērot distancēšanos tur, kur tas ir iespējams, kā arī regulāri mazgāt un dezinficēt rokas. Lai palīdzētu pasažieriem ievērot šīs prasības, lidostas terminālī ir izvietotas distancēšanās atzīmes, kā arī roku dezinfekcijas aparāti.

Plānojot ceļojumu, lidosta aicina pasažierus rūpīgi iepazīties gan ar lidostas, gan aviokompānijas izvirzītajām epidemioloģiskās drošības prasībām, gan uzturēšanās ierobežojumiem galamērķa valstī. Piemēram, nacionālās aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģos netiek ielaistas personas, kuru ķermeņa temperatūra pārsniedz 37,8 grādus. Temperatūras kontrole pasažieriem tiek veikta lidostā pirms drošības kontroles zonas.

Kopumā gada pirmajos sešos mēnešos lidostā apkalpoti 1,3 miljoni pasažieru. Šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2019.gada attiecīgo periodu, lidostā "Rīga" apkalpoto pasažieru skaits samazinājies par 62,9%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisijas (EK) lēmums, kas ļauj valstij ieguldīt Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" pamatkapitālā 250 miljonus eiro, paredz Latvijai piecu līdz septiņu gadu laikā ieguldījumu atgūt, sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Valdība 14.jūlijā pēc atļaujas saņemšanas no EK atbalstīja 250 miljonu eiro ieguldīšanu "airBaltic" pamatkapitālā, līdzdalību uzņēmumā palielinot līdz 91%. Linkaits skaidroja, ka EK lēmums ir "ļoti biezs dokuments", bet pamata doma paredz, ka piecu līdz septiņu gadu laikā valstij ir jāatgūst "airBaltic" ieguldītie līdzekļi.

"Nosacīti ir paredzētas arī soda sankcijas, ja šie līdzekļi netiek atgūti savlaikus. Saskaņā ar lēmumu Latvijas valstij ir jāiesniedz konkrēts plāns, kā valsts šos līdzekļus atgūs. Mēs esam vienojušies, ka aviokompānijas vadība nākamo sešu mēnešu laikā nāks klajā ar detalizētu redzējumu, kā tālāk var strādāt, lai samazinātu valsts ieguldījumu "airBaltic"," teica ministrs. Jautāts, vai jau ir domas, kā valsts varētu šo naudu atgūt, Linkaits norādīja, ka jau pirms Covid-19 izraisītās krīzes "airBaltic" vadība strādāja pie akciju starptautiskā publiskā piedāvājuma jeb IPO.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas lidsabiedrība "Lufthansa" pametīs Frankfurtes akciju biržas indeksu DAX 30, ņemot vērā uzņēmuma straujo akcijas cenas kritumu koronavīrusa pandēmijas dēļ, ceturtdien paziņoja Vācijas fondu tirgus operators "Deutsche Boerse".

Nekustamo īpašumu grupa "Deutsche Wohnen" no 22.jūnija aizstās "Lufthansa", norāda "Deutsche Boerse".

"Lufthansa" akcijas cena kritumu sāka piedzīvot krietni pirms pandēmijas, taču tā ievērojami samazinājās pandēmijas izraisītās krīzes dēļ, jo koronavīrusa izplatības ierobežošanai tika apturēti gandrīz visi grupas pasažieru lidojumi.

Aviokompānijas akcijas DAX 30 indeksā tikušas iekļautas kopš tā izveidošanas 1988.gadā.

Jau ziņots, ka "Lufthansa" tīrie zaudējumi šogad pirmajā ceturksnī pieauga līdz 2,1 miljardam eiro, salīdzinot ar 342 miljoniem eiro attiecīgajā laika periodā pērn.

Reaģējot uz šo krīzi un apjomīgajiem zaudējumiem, aviokompānija pavēstīja, ka īstenos vērienīgu restrukturizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas "British Airways", "easyJet" un "Ryanair" piektdien paziņoja, ka sākušas tiesvedību pret Lielbritānijas valdību saistībā ar tās šonedēļ ieviesto 14 dienu koronavīrusa karantīnu.

Lidsabiedrības norāda, ka šāds lēmums radīs postošu ietekmi uz Lielbritānijas tūrismu un plašāku ekonomiku, kā arī tā ietekmē tiks likvidēti tūkstošiem darbavietu.

airBaltic atsāks lidojumus straujāk nekā plānots 

Pēc visu nepieciešamo atļauju saņemšanas Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" no 15. jūnija līdz...

"Netika veiktas konsultācijas un nodrošināti zinātniski pierādījumi tik bargam lēmumam," skaidro aviokompānijas.

Lielbritānija pirmdien ieviesa jaunu divu nedēļu karantīnas prasību vairumam cilvēku, kuri ierodas no ārvalstīm, lai censtos ierobežot koronavīrusa izplatību.

Lielbritānijas iedzīvotājiem un ārvalstu viesiem jāievēro 14 dienu pašizolācijas prasība, vai pretējā gadījumā viņiem draud 1000 sterliņu mārciņu (1125 eiro) soda nauda vai apsūdzība.

Taču kritiķi pauduši nesaprati, kāpēc Lielbritānija, kuru smagi skārusi koronavīrusa izplatība un kas pakāpeniski sāk atcelt ierobežojošos pasākumus, rada papildu problēmas viesnīcām un lidsabiedrībām, samazinot ceļošanas iespējas no valstīm, kurās samazinās ar koronavīrusu inficējušos cilvēku skaits.

Aviokompānijas vēlas, lai valdība atjauno 10.martā ieviesto prasību, kas paredz karantīnu piemērot tikai pasažieriem no augsta riska valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāros starptautiskos lidojumus uz un no lidostas "Rīga" no 15.jūnija atsāk Ungārijas zemo cenu aviokompānija "Wizz Air".

Šobrīd no Rīgas ar "Wizz Air" iespējams doties uz Oslo (Norvēģija), Eindhovenu (Nīderlande) un Dortmundi (Vācija).

Kopumā pašlaik no lidostas "Rīga" ir iespējams doties uz 17 galamērķiem un lidojumus nodrošina četras aviokompānijas - "Wizz Air", nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", Vācijas aviokompānija "Lufthansa" un Somijas gaisa pārvadātājs "Finnair".

Lidosta atgādina, ka, plānojoties doties ceļojumā, pasažieriem rūpīgi jāiepazīstas gan ar lidostas, gan aviokompānijas izvirzītajām epidemioloģiskās drošības prasībām, gan uzturēšanās ierobežojumiem galamērķa valstī. Piemēram, nacionālās aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģos netiek ielaistas personas, kuru ķermeņa temperatūra pārsniedz 37,8 grādus. Temperatūras kontrole pasažieriem tiek veikta lidostā pirms drošības kontroles zonas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" šogad prognozē apgrozījumu mazāk nekā 200 miljonu eiro apmērā, trešdien intervijā Latvijas Radio sacīja aviokompānijas valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

"Apgrozījums šajā gadā būs mazāks nekā 200 miljoni eiro. Divus mēnešus mums nav bijis faktiski nekāds apgrozījums un, kad atsāksim lidot, pasažieru skaits pirmajos mēnešos nebūs liels. Šajā gadā bijām cerējuši uz 580 miljonu eiro apgrozījumu," sacīja Gauss.

Viņš arī norādīja, ka "airBaltic" ieņēmumi šobrīd ir vien pāris simti tūkstoši eiro mēnesī salīdzinājumā ar 40-50 miljoniem eiro iepriekš.

Labā mēnesī "airBaltic" ieņēmumi sasniedza 40-50 miljonus eiro. Tā kā pašlaik nav praktiski nekādu rezervāciju, mūsu ieņēmumi ir samazinājušies līdz 2% no ierastā apmēra," teica aviokompānijas vadītājs.

Tāpat Gauss atzina, ka aviokompānijas zaudējumi ārkārtējās situācijas dēļ ir ļoti lieli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" pašreiz akcijas biržā plāno kotēt 2022.gada beigās vai 2023.gada sākumā, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Viņš skaidroja, ka brīdī, kad "airBaltic" devās pie valdības prasīt atbalstu, bija skaidrs, ka uzņēmuma akcijas tiks kotētas biržā un tiks rīkots akciju sākotnējais piedāvājums (IPO).

"Valdība paziņoja, ka vēlas mūsu piedāvājumu sešu mēnešu laikā, bet pašai valdībai Eiropas Komisijai risinājums ir jāiesniedz 12 mēnešu laikā. Pašlaik mūsu biznesa plāns paredz, ka mums ir jāsasniedz noteikti finanšu rezultāti, kas tālāk noved pie akciju kotācijas biržā," pauda Gauss, skaidrojot, ka tad valsts varēs pārdot daļu akciju, lai saņemtu vismaz 250 miljonus eiro.

Savukārt IPO laiks ir atkarīgs no labvēlīgākas situācijas tirgos. "Mēs paši plānojam, ka 2021.gada beigās varētu rīkot konkursu, lai piesaistītu investīciju bankas IPO sarīkošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālās aviokompānijas "Nordica" valdes priekšsēdētājs Erki Urva paziņojis, ka atstāj amatu.

Urva sacījis sabiedriskajai raidorganizācijai ERR, ka šādu lēmumu pieņēmis, jo valdība gatavojas reorganizēt "Nordica" grupas uzņēmumus, lai tos privatizētu.

"Ja gribat sākt kompānijas sagatavošanu privatizācijai, būtu saprātīgāk, lai ar tādām lietām nodarbotos jauni cilvēki," sacīja Urva, kurš vada "Nordica" kopš 2019.gada, bet no 2002. līdz 2005.gadam vadīja toreizējo nacionālo lidsabiedrību "Estonian Air".

Jau ziņots, ka lidsabiedrība "Nordic Aviation Group", kas strādā ar zīmolu "Nordica", 2020.gadā cietusi 10,5 miljonu eiro zaudējumus, kas bijuši trīsreiz lielāki nekā 2019.gadā. Aviokompānijas apgrozījums šajā laika posmā sarucis par 42% līdz 61 miljonam eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

American Airlines kļūst par pirmo aviokompāniju, kas ASV atsāk lidojumus ar Boeing 737 MAX

LETA/AFP, 30.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

American Airlines" otrdien kļuva par pirmo aviokompāniju, kas ASV atsākusi lidojumus ar aviolaineri "Boeing 737 MAX", kura izmantošana tika apturēta pirms 20 mēnešiem.

Lidmašīna ar 100 pasažieriem veica reisu no Maiami uz Ņujorku.

Kā ziņots, decembra sākumā Brazīlijas aviokompānija "Gol" kļuva par pirmo lidsabiedrību pasaulē, kas atjaunoja komerciālos lidojumus ar "Boeing 737 MAX".

ASV Federālā aviācijas administrācija novembrī atļāva aviosatiksmē atkal izmantot "Boeing 737 MAX", kuru lidojumi pērn martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa aviolaineru katastrofām, kas prasīja 346 cilvēku dzīvības.

FAA paziņoja, ka šādu lēmumu pieņēmusi saziņā ar aviācijas regulatoriem visā pasaulē.

Tomēr šī modeļa lidmašīnas drīkst atkal pacelties gaisā tikai tad, kad veikta to datoru programmatūras atjaunošana, kā arī piloti izgājuši atbilstošu apmācību lidojuma simulatoros, paredz FAA rīkojums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas un Nīderlandes aviokompānijas "Air France-KLM" izdzīvošana nav garantēta, ja koronavīrusa pandēmijas izraisītā ekonomikas krīze turpināsies, svētdien brīdināja Nīderlandes finanšu ministrs Vopke Hūkstra.

Francijas un Nīderlandes valdībai katrai pieder 14% grupas akciju, un tās nacionālajās aviokompānijās iepludinājušas miljardiem eiro, lai palīdzētu pārciest pandēmijas izraisīto krīzi aviācijas nozarē.

"Tā [izdzīvošana] nav garantēta," intervijā Nīderlandes televīzijai NPO sacīja Hūkstra, uzsverot uz nepieciešamību samazināt izdevumus.

Pavasarī Francijas valdība "Air France" aizdevumos piešķīra septiņus miljardus eiro, bet Nīderlandes valdība KLM nodrošināja 3,4 miljardu eiro aizdevumu. KLM glābšanu nepieciešams papildināt ar daudzpusīgu restrukturizācijas plānu, kā arī apņemšanos atjaunot veiktspēju un konkurētspēju, norāda Hūkstra.

"Air France-KLM" tīrie zaudējumi šogad otrajā ceturksnī pieauguši līdz 2,6 miljardiem eiro, salīdzinot ar 1,8 miljardu eiro zaudējumiem pirmajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa otrdien izbeigusi Latvijā bāzētās Islandes kapitāla aviokompānijas "PrimeraAir Nordic" (PrimeraAir") maksātnespējas procesu, liecina paziņojums maksātnespējas reģistrā.

Maksātnespējas procesa izbeigšanas pamatojums ir izpildīts kreditoru prasījumu segšanas plāns.

Kā ziņots, "PrimeraAir" par maksātnespējīgu tika pasludināta 2018.gada 10.oktobrī. Maksātnespējas procesa administrators bija Vents Lamsteris.

"PrimeraAir" no 2018.gada 1.oktobra finanšu problēmu dēļ pārtrauca reisus. "Nespējot vienoties ar mūsu banku par īstermiņa finansējumu, mums nebija citas iespējas kā iesniegt bankrota pieteikumu," toreiz atzina "Primera Air".

"PrimeraAir" zaudējumi 2017.gadā, kas bija aviokompānijas pēdējais pilnais darbības gads, saruka par 3,3% - no 2,96 miljoniem eiro 2016.gadā līdz 2,86 miljoniem eiro pērn. Savukārt "PrimeraAir" apgrozījums pieauga par 7,1% - no 89,39 miljoniem eiro 2016.gadā līdz 95,71 miljonam eiro 2017.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" no pirmdienas varētu sākt aviolainera "737 MAX" pirmos testa lidojumus, lai saņemtu regulatoru apstiprinājumus un atjaunotu šo lidmašīnu komerciālo izmantošanu.

Divi informācijas avoti ziņu aģentūrai AFP piektdien pavēstīja, ka pirmais testa lidojums varētu tikt veikts šīs nedēļas sākumā. Nedz "Boeing", nedz ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) apstiprinājumu šai informācija nesniedz.

Lidmašīnu "Boeing 737 MAX" lidojumi pērn martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa lidmašīnu katastrofām, kas prasījušas 346 cilvēku dzīvības.

Gan Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīnas "Boeing 737 MAX 8" katastrofā 2018.gada oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan 2019.gada martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" "Boeing 737 MAX 8" avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidot aviokompānijas "Atlas Air" gaisa kuģi Boeing 747-47U(F), lidostā "Rīga" 16.oktobrī darbu uzsācis jaunais specializētais kravu apkalpošanas perons.

Jaunais perons aizņem 95 000 kvadrātmetru lielu platību lidlauka ziemeļu daļā un ir tieši savienots ar teritoriju, kurā tiks attīstīta lidostas "Rīga" "kravu pilsēta"- aviācijas kravu apkalpošanas un loģistikas centrs. Šeit jau nākamgad sāks darboties loģistikas kompānijas DHL reģionālais sūtījumu apstrādes komplekss, kā arī sadarbībā ar investoriem iecerēts attīstīt multifunkcionālu kravu loģistikas centru ar kopējo noliktavu platību līdz 9000 kvadrātmetriem.

Rīgas lidostā taps jaunais DHL sūtījumu apstrādes terminālis  

"SEB banka" ir piešķīrusi 3,3 miljonu eiro finansējumu, lai nekustamo īpašumu attīstīšanas...

Lidostas "kravu pilsētas" kopējā kapacitāte pārsniegs 60 000 tonnu gadā, ļaujot lidostai "Rīga" tuvākajos gados dubultot kravu apgrozījumu.

"Starptautiskā lidosta "Rīga" bija, ir un būs Latvijas un Baltijas aviācijas centrs ne tikai pasažieru pārvadājumu un biznesa aviācijas jomā, bet arī aviācijas kravu segmentā. Jaunā kravas perona atklāšana ir tam vēl viens pierādījums. Īpaši pašlaik ir svarīgi turpināt mērķtiecīgu darbu gan pie kravu diversifikācijas, gan atbilstošas infrastruktūras attīstības. Valdības sniegtais atbalsts aviācijas sektoram krīzes laikā - gan nacionālajam pārvadātājam "airBaltic", gan Latvijas Gaisa satiksmei un lidostai - ir ilgtspējīgas investīcijas nākotnes attīstībai," uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

"Kravu segmenta attīstība lidostai īpaši svarīga ir šobrīd, kad Covid-19 pandēmijas dēļ ir būtiski ietekmēti pasažieru pārvadājumi. Jau šobrīd lidosta "Rīga" partneriem var piedāvāt multimodālus loģistikas risinājumus un augstas kvalitātes apkalpošanu. Lai veicinātu jaunu kravu pārvadātāju ienākšanu un aviācijas kravu apgrozījuma pieaugumu, lidostas galvenais uzdevums ir radīt piemērotu infrastruktūru un labvēlīgu sadarbības platformu," norādīja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Projekta ietvaros izbūvēts tieši kravu apkalpošanai pielāgots perons un savienojošais manevrēšanas ceļš ar kopējo apjomu 36 770 kvadrātmetri, kā arī jauni servisa ceļi ar kopējo asfaltbetona virskārtas platību 14 970 kvadrātmetri. Perona multifunkcionālās gaisa kuģu stāvvietas ļauj fleksibli plānot gaisa kuģu izvietojumu un uzņemt arī vislielākos F un E klases gaisa kuģus, savukārt pazemes degvielas uzpildes hidrantu sistēma ļauj ievērojami palielināt gaisa kuģu uzpildes un līdz ar to arī apkalpošanas ātrumu, kā arī mazina vides piesārņojuma riskus. Teritorijā uzstādīta energoefektīva apgaismojuma kontroles sistēma.

Ceļu būves firmas SIA "Binders" valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja, dāvinot lidostai perona betona seguma 42 cm biezo kontrolurbumu, atzina: "Jau uzsākot šā projekta īstenošanu, apzinājāmies, cik būtiska loma būs mūsu pieredzei un spējai precīzi organizēt būvdarbu norisi lidostas teritorijā, kur ir specifiski darbības nosacījumi. Bija jāsalāgo būvdarbu tehnoloģiskie aspekti ar lidostas darba organizācijas un drošības prasībām. Būvdarbu dēļ lidostas darba režīms netika traucēts. Nelielas korekcijas darbu izpildes grafikā radīja Covid-19 pandēmijas radītie ierobežojumi, taču objektu esam izbūvējuši atbilstoši projekta prasībām, un par darba rezultātu esam gandarīti".

Jaunā perona būvdarbi tika uzsākti 2019.gada martā, un projekta kopējās investīcijas ir 15 miljoni eiro.

Aviācijas kravu pārvadājumu apjomu Latvijā veido četri darbības virzieni - preču ar augstu pievienoto vērtību eksports un imports, pasta un e-komercijas preču pārvadājumi, tranzīta aviācijas kravu apkalpošana un nemilitāro kravu tranzīts Starptautisko drošības atbalsta spēku (ISAF) vajadzībām izveidotajā Ziemeļu apgādes koridorā uz Afganistānu. Pienesumu dod arī AS "Latvijas pasts" iesaiste globālajā e-komercijas sūtījumu pārvadājumu segmentā, sadarbībā ar Ķīnas e-komercijas gigantu "Alibaba" un Krievijas pastu ir izveidojot sekmīgu loģistikas risinājumu, kā rezultātā kopš 2017.gada uz Rīgu tiek veikti neregulāri kravu čartera lidojumi no Ķīnas.

Kravu pārvadājumus lidostā "Rīga" nodrošina septiņas aviokompānijas - kravu pārvadātāji "Atlas Air", "Atran", "Eleron" un "RAF Avia" un kurjerpasta kompānijas "Fedex", UPS un DHL.

Pērn Rīgas lidostā apkalpoti 27,2 tūkstoši tonnu, bet šā gada deviņos mēnešos - 16 tūkstoši tonnu kravu. Lidostas "Rīga" kravu apgrozījums veido vairāk nekā pusi no kopējā Baltijas valstu kravu apgrozījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komerciālās aviācijas nozari pandēmija turpinās ietekmēt vēl vairākus gadus, prognozē "Moody’s" analītiķi.

Turklāt blakusefekti, iespējams, būs jūtami visā pasaules ekonomikā, ne tikai saistītajās nozarēs.

Saskaņā ar "Moody’s" analītiķu prognozēm, pēdējo mēnešu satricinājumi ietekmēs iesaistītās personas un uzņēmumus - sākot no lidostu operatoriem un lidmašīnu nomas kompānijām līdz pat lidmašīnu ražotājiem un viņu piegādātājiem - vismaz līdz pat 2022.gadam un visdrīzāk, pat ilgāk.

Turklāt to izjutīs vēl plašāks loks personu, jo aviokompānijas izmanto vēl dažādu pušu pakalpojumus, līdz ar to krīze ietekmēs plašu nodarbināto skaitu un naftas pieprasījumu, norāda eksperti.

Ziņojumā teikts, ka galvenais atveseļošanās faktors būs ilgstoši noturīgs pasažieru pieprasījums. Tam uzlabojoties, aviokompānijas un lidostas sāks atgūties, tam sakos lidmašīnu nomas kompānijas, jo aviokompānijām būs nepieciešams vairāk lidmašīnu, ar ko pārvadāt pasažierus. Likumsakarīgi tam sekos lidmašīnu ražotāju atgūšanās, un pēdējie atgūsies detaļu piegādātāji. Tiesa gan, "Moody’s" eksperti prognozē, ka tas nenotiks ātrāk par 2023.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviokompānijas, kuras smagi skārusi koronavīrusa pandēmijas izraisītā krīze aviācijas nozarē, šo gadu noslēgs ar mazāko darbinieku skaitu vismaz kopš 1987.gada, ceturtdien paziņoja nozari pārstāvošā federācija "Airlines for America".

Federācija norāda, ka aviosabiedrību nodarbināto cilvēku skaits decembra beigās veidos 370 000, salīdzinot ar 460 000 martā.

ASV pārvadāto pasažieru skaits pēdējās nedēļās bijis par 65% mazāks nekā attiecīgajā laika periodā pērn, vēsta "Airlines for America".

Lidsabiedrības sākotnēji strādājošo skaitu samazināja ar darbinieku priekšlaicīgu pensionēšanos un brīvprātīgu aiziešanu. Aviokompānijas solīja atlikt turpmāku darbavietu likvidēšanu līdz 30.septembrim apmaiņā pret valsts palīdzību 25 miljardu dolāru apmērā.

Taču pēc tam, kad demokrāti un republikāņi nespēja vienoties par jaunu atbalstu programmu, kas pagarinātu jau esošo palīdzību, "American Airlines" un "United Airlines" oktobrī likvidēja 32 000 darbavietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Linkaits: airBaltic vadībai pusgada laikā jāizstrādā plāns akciju publiskajam piedāvājumam

LETA, 28.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" vadībai pusgada laikā jāizstrādā plāns akciju publiskajam piedāvājumam, otrdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

"Mēs jau pirms krīzes sākām gatavoties starptautiskajam publiskajam akciju piedāvājumam. Tagad aviokompānijas vadībai sešu mēnešu laikā ir jānāk ar plānu, kā piedāvāt akcijas publiskajā tirgū, lai valsts atgūtu ieguldītos 250 miljonus eiro," sacīja ministrs.

Viņš arī norādīja, ka šobrīd nav iespējams paredzēt, kā situācija ar vīrus attīstīsies nākotnē, bet, pieņemot, ka tuvāko divu gadu laikā situācija normalizējas, aviokompānijai būs iespēja strādāt. "Tad, kad situācija normalizēsies, mums būs laba, konkurētspējīga aviokompānija ar viena veida lidmašīnām, ar skaidru maršrutu tīklu un labu efektivitāti," pauda Linkaits.

Jau vēstīts, ka Eiropas Komisijas (EK) lēmums, kas ļauj valstij ieguldīt "airBaltic" pamatkapitālā 250 miljonus eiro, paredz Latvijai piecu līdz septiņu gadu laikā ieguldījumu atgūt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Federālā aviācijas administrācija (FAA) trešdien atļāva aviosatiksmē atkal izmantot lidmašīnas "Boeing 737 MAX", kuru lidojumi pērn martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa aviolaineru katastrofām, kas prasīja 346 cilvēku dzīvības.

FAA paziņoja, ka šādu lēmumu pieņēmusi saziņā ar aviācijas regulatoriem visā pasaulē.

Tomēr šī modeļa lidmašīnas drīkstēs atkal pacelties gaisā tikai tad, kad būs veikta to datoru programmatūras atjaunošana, kā arī piloti būs izgājuši atbilstošu apmācību lidojuma simulatoros, paredz FAA rīkojums.

Jau ziņots, ka gan Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīnas "Boeing 737 MAX 8" katastrofā 2018.gada oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan 2019.gada martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" "Boeing 737 MAX 8" avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Pēc otrās katastrofas regulatori visā pasaulē aizliedza šā modeļa laineru lidojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansa cenšas nodrošināt valstu finansiālu palīdzību

LETA--AFP, 24.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas nacionālā lidsabiedrība "Lufthansa" ceturtdien paziņoja, ka ar valdībām valstīs, kur bāzētas grupas aviokompānijas, veic intensīvas sarunas par finansiālu palīdzību, lai nodrošinātu tās maksātspēju.

Frankfurtē bāzētā grupa, kurā ietilpst arī aviokompānijas "Eurowings", "Austrian Airlines", "Swiss" un "Brussels Airlines", pauda pārliecību, ka šīs sarunas novedīs pie veiksmīga iznākuma.

"Biznesa perspektīvas, saistības vairāku miljardu eiro apmērā un kompensācijas par atceltajiem lidojumiem radīs nepieciešamību pēc valstu finanšu palīdzības," norāda "Lufthansa".

Sākotnējie rezultāti liecina, ka "Lufthansa" šīgada pirmajā ceturksnī cietusi pamatdarbības zaudējumus 1,2 miljardu eiro apmērā.

Lidsabiedrības tirdzniecības apjoms pirmajā ceturksnī veidoja 6,4 miljardus eiro, kas ir par 18% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn.

"Lufthansa" vadītājs Kārstens Špors jau iepriekš norādīja, ka aviokompānija zaudē vienu miljonu eiro stundā, un grupa pašlaik dienā pārvadā mazāk nekā 3000 pasažieru, salīdzinot ar aptuveni 350 000 dienā pirms šīs krīzes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" pamatkapitāls palielināts līdz 506,473 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Lidsabiedrības pamatkapitālā otrdien, 4.augustā, reģistrēta iemaksa 250 miljonu eiro apmērā no Latvijas valsts budžeta, valstij līdzdalību aviokompānijas kapitālā palielinot no 80,05% līdz 91%.

Iepriekš "airBaltic" pamatkapitāls bija 256,473 miljoni eiro.

Jau ziņots, ka Eiropas Komisija (EK) pēc vairāku mēnešu izvērtēšanas jūlija sākumā atbalstīja Latvijas valdības lēmumu "airBaltic" pamatkapitālā ieguldīt līdz 250 miljoniem eiro, lai sniegtu atbalstu Covid-19 krīzes pārvarēšanai.

EK priekšsēdētājas izpildvietniece Margrēte Vestagere, kuras pārziņā ir konkurences politika, norādīja, ka "airBaltic" rekapitalizācija palīdzēs uzņēmumam pārvarēt Covid-19 izraisīto krīzi, kas ir īpaši smagi skārusi aviācijas sektoru. ""airBaltic" ieguldījums Latvijas iekšzemes un starptautiskās savienojamības nodrošināšanā ir ļoti būtisks. Ņemot vērā valsts ģeogrāfisko atrašanās vietu, no šiem pakalpojumiem ir atkarīga tautsaimniecība, daudzas darba vietas un ārējās tirdzniecības attīstība," viņa uzsvēra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Norvēģijas tiešo investīciju apjoms Latvijā pārsniedz 350 miljonus eiro

Db.lv, 27.09.2021

Tirdzniecības centra "Origo" un biroju centra "Origo One" projekta noslēgšanos īstenojis norvēģiem piederošais uzņēmums "Linstow Baltic".

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģija pašreiz ir astotais lielākais ārvalstu investors Latvijā ar tiešo investīciju apjomu, kas pārsniedz 350 miljonus eiro, informē Norvēģijas Tirdzniecības kamerā Latvijā.

Viesojoties Norvēģijas zemo cenu aviokompānijas "Norwegian" jaunizveidotajā birojā Jaunās Teikas kvartālā, Norvēģijas Tirdzniecības kamera Latvijā aizvadītajā nedēļā atklāja savu aktīvo sezonu, atzīmējot pēdējā laika nozīmīgākos norvēģu investīciju projektus Latvijā un apspriežot plānus nākotnei.

Norvēģu kapitāla uzņēmumos Latvijā, kuru kopējais apgrozījums saskaņā ar "Lursoft" datiem 2020.gadā pārsniedza 1,15 miljardus eiro, pašreiz strādā ap 6200 darbinieku.

Norvēģijas Tirdzniecības kamerā Latvijā izcēla četrus pēdējā laika lielākos norvēģu investīciju projektus Latvijā, kā pirmo minot "Norwegian" lēmumu par starptautisko pakalpojumu centra izveidi Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Zemo cenu aviokompānijas nākotnē varētu aktīvāk pievērsties reģionālajiem lidojumiem

Žanete Hāka, 21.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākotnē zemo izmaksu aviokompāniju niša varētu būt reģionālais tirgus, kurā liela nozīme ir cenai - šādu viedokli “CNBC” pauduši eksperti.

“Patlaban, kad gan privātpersonas, gan uzņēmumi īpaši skatās uz izdevīgām ceļošanas iespējām, zemo cenu aviokompānijām, protams, ir priekšrocības,” uzskata “Frost & Sullivan” eksperts Šantanu Gangakhedkars, piebilstot, ka Āzijas pārvadātāju veiksmes pamatā vienmēr ir bijušas pievilcīgās cenas. Tomēr, situācijai uzlabojoties, konkurence starp šiem pārvadātājiem būs asa.

Tiesa gan, “Flightglobal” eksperts Gregs Valdrons uzsvēris, ka aviokompānijas iegūs vienīgi tad, kad atgūsies pieprasījums. “Šobrīd notiek neliela aktivitāte, taču tā ir ļoti ierobežota. Tas noteikti vēl nav stingrs pamats, ko parasti var vērot atveseļošanās periodā,” viņš uzskata.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Skandināvijas aviokompānijas reģionālajos reisos atceļ prasību valkāt maskas

LETA--DPA, 18.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četras Skandināvijas aviokompānijas no pirmdienas vairs neprasīs pasažieriem valkāt maskas lidmašīnās reisos starp Dāniju, Norvēģiju un Zviedriju.

Aviokompānijas SAS, "Norwegian", "Wideroe" un "Flyr" atcels prasību pasažieriem obligāti valkāt maskas, jo vakcinācijas līmenis Skandināvijā ir viens no augstākajiem pasaulē.

"Norvēģijas infekciju kontroles vadlīnijas vairs neprasa iekšzemes pasažieriem valkāt maskas, tāpēc šī prasība vairs nebūs spēkā" Wideroe" reisu lidmašīnās," Norvēģijas radio pavēstīja kompānijas preses pārstāve.

Tomēr maskas joprojām būs jāvalkā reisos uz valstīm ārpus reģiona.

Piektdien prasība valkāt maskas tika atcelta Oslo Gardermūenes lidostā, kas ir Skandināvijas otrā lielākā pēc Kopenhāgenas lidostas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Airbus un Ukraina vienojas par 22 lidmašīnu piegādi jaunajai valsts aviokompānijai

LETA--DPA, 25.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums "Airbus" ar Ukrainas Infrastruktūras ministriju parakstījis saprašanās memorandu par iespēju iznomāt vai iegādāties 22 lidmašīnas jaunajai Ukrainas valsts aviokompānijai, ceturtdien paziņoja kompānija.

"Airbus" norādīja, ka saskata potenciālu Ukrainas iespējās izveidot jaunu lidsabiedrību.

Kompānijas viceprezidents Kimons Sotiropuloss pauda pārliecību, ka "pareizs ir Ukrainas valdības lēmums šobrīd veidot jaunu Ukrainas lidsabiedrību".

Viņš izteica cerību, ka pēc pandēmijas gaisa pārvadājumu sektors atkopsies, piebilstot, ka Ukrainai ir "lielisks potenciāls izveidot jaunu lidsabiedrību", jo valstī ir tūrisma, biznesa un citas jaunas iespējas.

"Airbus" viceprezidents sacīja, ka jaunas aviokompānijas veidotājiem ir iespēja jau no paša sākuma ieguldīt labākās tehnoloģijās, piemēram, labākā flotē, kurai ir mazāks ogļskābās gāzes izmešu daudzums, mazāks degvielas patēriņš, kā rezultātā tā ir videi draudzīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" vasaras sezonā piedāvās lidojumus no Rīgas uz Venēcijas Trevizo lidostu, liecina kompānijas publiskotais paziņojums.

Lidojumus šajā maršrutā plānots sākt 2021.gada 30.martā un piedāvāt tos divreiz nedēļā līdz oktobra beigām.

Ryanair sešos mēnešos cietusi 197 miljonu eiro zaudējumus 

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" šī finanšu gada pirmajos sešos mēnešos, kas...

Pašlaik Ryanair no Rīgas nodrošina lidojumus uz piecām lidostām Apvienotajā Karalistē, kā arī uz Dublinu Īrijā un Pafu, Kiprā.

Lidostas ieņēmumi uz pusi mazāki 

Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes ietekmē lidostas "Rīga" saimnieciskās darbības ieņēmumi...

Lidostas "Rīga" publiskotā informācija liecina, ka "Ryanair" 2020.gada 11 mēnešos pārvadājusi 17% no lidostā "Rīga" apkalpotajiem pasažieriem, ierindojoties otrajā vietā aiz Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic", kura šogad 11 mēnešos pārvadājusi 88,2% no kopējā pasažieru skaita.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts aģentūra “Civilās aviācijas aģentūra” (CAA), izvērtējot tās rīcībā esošo informāciju un secinot, ka Izraēlas gaisa telpas izmantošana rada draudus civilās aviācijas gaisa kuģiem, rekomendējusi Latvijas aviokompānijām neveikt lidojumus uz Izraēlas lidostām, kā arī neizmantot Izraēlas gaisa telpu pārlidojumiem uz citiem galamērķiem.

CAA ir veikusi pieejamās informācijas par situāciju Izraēlas gaisa telpā analīzi un konstatējusi, ka saistībā ar militāra konflikta pastiprināšanos pastāv augsts drošības apdraudējums civilās aviācijas gaisa kuģiem, kas veic lidojumus uz Izraēlas lidostām vai šķērso Izraēlas gaisa telpu. Vienlaikus Izraēlas teritorijā ir notikuši plaši masu nemieri, kas rada apdraudējumu personām, kuras pašreiz atrodas Izraēlas teritorijā. Ievērojot, ka tuvākajā laikā bija plānots atsākt pasažieru pārvadājumus uz un no Izraēlas, CAA nosūtījusi rekomendācijas vēstuli visām Latvijas aviokompānijām ar aicinājumu uz laiku atcelt plānotos lidojumus uz Izraēlas lidostām un atturēties no Izraēlas gaisa telpas šķērsošanas. Rekomendācijas ir spēkā līdz pozitīvām izmaiņām drošības situācijā Izraēlā, kas nodrošinātu drošu civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumus, par ko aviokompānijas nekavējoties tiks informētas.

Komentāri

Pievienot komentāru