Auto

ŠKODA uzsāk e-mobilitāti ar SUPERB iV tirdzniecību Latvijā

Lelde Petrāne, 25.02.2020

Jaunākais izdevums

Atklāts jaunākais "ŠKODA" dīlera centrs – "VERTE AUTO". Atklāšanas pasākuma laikā "ŠKODA" uzsāka jaunākā uzlādes hibrīda modeļa "SUPERB iV" tirdzniecību.

"VERTE AUTO" celtniecība tika sākta 2019. gada sākumā. Kopējā autosalona platība ir 650 m2, kur tiek eksponēti jaunākie "ŠKODA" zīmola automobiļu modeļi. "ŠKODA" klientiem ir pieejams "ŠKODA" standartiem atbilstoši iekārtots serviss 900 m2 platībā, kur tiek nodrošinātas garantijas un pēcgarantijas apkopes, remonta darbi un pakalpojumi.

Māris Jansons, "Auto 100" Latvijas filiāles vadītājs, norāda: ""ŠKODA SUPERB iV" ir viens no mūsu nākamajiem soļiem līderpozīciju nostiprināšanā un jaunas ēras sākums – šis modelis mūsu klientiem piedāvās daudz jaunu iespēju un ieguvumus."

Pagājušajā nedēļā "ŠKODA" nāca klajā ar sava jaunā pirmā e-krosovera modeļa nosaukumu "ENYAQ", kurš iepriekš zināms ar koncepta nosaukumu "VISION iV". "ŠKODA ENYAQ" pasaules prezentācija gaidāma šā gada pavasarī un pirmās piegādes klientiem Eiropā gaidāmas gada nogalē.

"ŠKODA SUPERB iV" zīmolam ir pirmais solis e-mobilitātē. Hibrīda piedziņa apvieno elektrodzinēja un tradicionālā iekšdedzes dzinēja priekšrocības, nodrošinot braucienu tikai ar elektrodzinēju "e-mode" režīmā līdz 62km, kas ir piemērots pilsētā.

Zem "SUPERB iV" motora pārsega ir 1.4 TSI dzinējs, kuru atbalsta elektrodzinējs, nodrošinot 160 kW lielu maksimālo sistēmas jaudu un 400 Nm lielu griezes momentu. Šī spēka piedziņa tiek nodrošināta ar automātisku 6 pārnesumu pārnesumkārbu (DSG) ar trim sajūgiem.

"SUPERB iV" ir akumulators, kura kopējā jauda ir 13 kWh un to var uzlādēt divējādi – kombinētajā režīmā vai pievienojot elektrotīklam. Izmantojot standarta elektrotīkla kontaktligzdu, pilnīgi tukša akumulatora uzlādei ir nepieciešamas 6 stundas, savukārt, izmantojot sienas uzlādes (wall box) iekārtu, nepieciešamas 3 stundas un 30 minūtes.

"ŠKODA SUPERB iV Ambition" cena Latvijā ir, sākot no 31 800 eiro.

2019. gadā "ŠKODA" zīmols ar 1787 automobiļiem ir Latvijas pārdotāko pasažieru auto TOP 3.

"Auto 100" Latvijas filiāle ir Igaunijā bāzētās AS "Auto 100" filiāle Latvijā. AS "Auto 100" pieder investīciju kompānijai AS "Adole Invest", kas ir daļa no Dānijas uzņēmuma "Semler Gruppen".

"ŠKODA AUTO" šogad svin 125 gadu jubileju un ir viens no senākajiem transportlīdzekļu ražotājiem pasaulē. Kompānija dibināta 1895. gadā –– laikā, kad tika izgudrotas pirmās automašīnas. Kompānijas centrālais birojs aizvien vēl atrodas Čehijas pilsētiņā Mlada Boleslavā. 2019. gadā "ŠKODA AUTO" klientiem piegādāja 1,24 miljonus automašīnu. Kopš 1991. gada "ŠKODA AUTO" ir daļa no "Volkswagen Group". "ŠKODA AUTO" ražo trīs rūpnīcās Čehijas Republikā, kā arī grupas ražotnēs Ķīnā, Krievijā, Slovākijā un Indijā, un vietējo partneru ražotnēs Ukrainā un Kazahstānā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembra sākumā Rīgā, Biķernieku ielā darbu sāk jauns Škoda dīlera centrs Verte Auto, kura mērķis ir automašīnas iegādes procesu padarīt nepiespiestāku un mazāk formālu, kā tas ierasts līdz šim.

Centra celtniecība tika uzsākta šā gada sākumā, kopējā autosalona platība ir 650 m2, kur tiks eksponēti jaunākie zīmola automobiļu modeļi.

Turpat iekārtots serviss 900 m2 platībā, kur tiks nodrošināti garantijas un pēcgarantijas apkopes un remonta darbi un pakalpojumi Škoda klientiem.

«Turpinot attīstīt Škoda zīmolu un paplašinot dīleru tīklu, tiek atvērts ceturtais pilna servisa dīleris Latvijā un otrais tieši Rīgā. Šī dīlera centra atvēršana ir loģisks un ilgtermiņā plānots Škoda partneru tīkla attīstības un paplašināšanās posms.

Pirms mazliet vairāk kā diviem gadiem Latvijā notika izmaiņas saistītas ar Škoda zīmolu – šī zīmola izplatīšanas funkcijas pārņēma Auto 100 Latvijas filiāle, kas uzsāka Škoda partnera tīkla attīstības stratēģijas īstenošanu un Škoda modeļu pārpozicionēšanu tirgū. Līdz Verte Auto pievienošanās Škoda partneru tīklam, Škoda Latvijā tika pārstāvēta ar pilnas funkcijas dīleriem Rīgā, Valmierā un Liepājā. Šobrīd šim tīklam ir pievienojies vēl viens dīleris Rīgā, paaugstinot klientu apkalpošanas kapacitāti tieši galvaspilsētā –– Rīgas reģionā, kas šobrīd piedzīvo strauju infrastruktūras un ekonomisko attīstību. Tāpat Škoda klientiem ir papildu pieejami servisa pakalpojumi Rīgā, Daugavpilī un Liepājā pie Škoda servisa partneriem,» skaidro Māris Jansons, Auto 100 Latvijas filiāles vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens un Škoda vienojušies par atsevišķu elektrovilcienu ražošanas etapu saskaņošanas kārtību

LETA, 11.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» un Čehijas uzņēmuma «Škoda Vagonka» ("Škoda") pārstāvji, šodien tiekoties, vienojušies par atsevišķu elektrovilcienu ražošanas etapu saskaņošanas un informācijas apmaiņas kārtību, kā arī definēja projekta darba grupas sastāvu, informē «Pasažieru vilciena» pārstāve Agnese Līcīte.

Šodien «Pasažieru vilciens» pirmo reizi pēc līguma par elektrovilcienu piegādi noslēgšanas un stāšanās spēkā tikās ar «Škoda» pārstāvjiem, lai pārrunātu būtiskākos organizatoriskos un savstarpējās sadarbības jautājumus elektrovilcienu ražošanas procesā. Tikšanās laikā «Pasažieru vilciena» un «Škoda» pārstāvji vienojās par atsevišķu vilcienu ražošanas etapu saskaņošanas un informācijas apmaiņas kārtību, definēja projekta darba grupu sastāvu.

Eksperti pārrunāja svarīgākos tehniskās terminoloģijas lietošanas aspektus un komunikācijas formātus, lai savstarpējā saziņa vilcienu ražošanas laikā būtu efektīva. Tika apspriesti arī vilcienu ārējā izskata un interjera risinājumi. "Tuvāko gadu laikā notiks regulāras dažāda līmeņa ekspertu darba tikšanās elektrovilcienu piegādes projekta ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vilcienu ražotāja ŠKODA VAGONKA a.s. pārstāvji prezentējuši topošo Latvijas elektrovilcienu dizainu.

Lai pārrunātu elektrovilcienu ražošanas projekta norises gaitu, 12. februārī satiksmes ministrs Tālis Linkaits tikās ar AS "Pasažieru vilciens"valdes priekšsēdētāju Rodžeru Jāni Griguli, kā arī ŠKODA VAGONKA a.s. pārstāvjiem - valdes priekšsēdētāju Martinu Bednāru (Martin Bednarz) un pārdošanas direktoru IvoGurņaku (Ivo Gurňák).

Tikšanās laikā ministrs dāvanā saņēma jauno elektrovilcienu modeli, tādējādi pirmo reizi arīdzan plašākai publikai Latvijā atrādot topošo vilcienu dizainu.Tiekoties ar Satiksmes ministrijas augstāko vadību, tika pārrunāti aktuālākie vilcienu ražošanas projekta norises jautājumi. Kā informēja ŠKODA VAGONKA a.s. pārstāvji, projekta etapi seko cits citam saskaņā ar laika plānu, kas tiek nodrošināts pateicoties ciešai projekta darba grupas sadarbībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jauna tautas vāģa recepte

Aldis Zelmenis, 27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai ir iespējams budžeta klases priekšpiedziņas pseidokrosovers ar Mercedes S klases limuzīna cienīgu elektronisko asistentu atbalstu? Izrādās, ka Škoda Kamiq tāds ir

Lakonisks salona iekārtojums maksimālajā aprīkojumā apvieno veselu elektronisko asistentu armiju, kas pirms desmit gadiem nebija iespējama pat Mercedes S klases limuzīnā, bet Kamiq ir un turpmāk rūpēsies gan par drošību, gan par komfortu. Neuzskaitīšu visus labumus, jo to ir pārāk daudz. Jaunais Škoda Kamiq priekšpiedziņas krosovers jau oktobrī ieradīsies Latvijā, attiecīgi ir iemesls pašiem pārbaudīt, kas lācītim ir vēderā. Ne mazāku apbrīnu ir pelnījis kvalitatīviem materiāliem tapsētais Kamiq salons, kurā nav tikai lēta plastmasa, kā tas ir VW T-Cross vai Seat Arona. Vēl lielāks pārsteigums, – neraugoties uz to, ka arī Kamiq izmanto Volkswagen koncerna MQB 0 platformu, uz kuras sēž jau pieminētie T-Cross un Arona, reālā dzīvē Kamiq riteņu bāze ir par 8 cm garāka nekā Arona un T- Cross, toties garumā Kamiq ir par 10 cm garāks nekā T- Cross, bet par Aronu vēl par dažiem centimetriem garāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna komercķīla reģistrēta Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme", liecina informācija "Lursoft".

Uzņēmums ieķīlājis sešus trolejbusus Škoda 27Tr.

Ķīlas ņēmējs ir "ŠKODA ELECTRIC a.s." un ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālo summu veido 7,2 miljonus eiro.

Šī ir otrā uzņēmumam šogad reģistrētā komercķīla. Iepriekšējā reģistrēta šā gada 23.martā, kad par labu "ŠKODA ELECTRIC a.s." "Rīgas satiksme" ieķīlājusi 23 trolejbusus 27,6 miljonu eiro vērtībā.

Šobrīd Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" ir reģistrētas kopskaitā 28 aktīvas komercķīlas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vilcienu ražotājs «Škoda vagonka» iesniedzis līguma izpildes nodrošinājumu bankas garantijas formā, līdz ar to ir stājies spēkā 30.jūlijā noslēgtais līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, informē AS «Pasažieru vilciens».

Līdz ar to tiks sākts darbs pie tā izpildes - «Škoda vagonka» izstrādās un iesniegs saskaņošanai darba plānu, pēc kura apstiprināšanas saskaņā ar noslēgto līgumu AS «Pasažieru vilciens» veiks pirmo avansa maksājumu.

«Līguma abpusēja spēkā stāšanās ir būtisks atskaites punkts, lai jau tuvākajā laikā sāktos jauno elektrovilcienu ražošana – tam vairs nav nekādu šķēršļu. Vilcienu piegādātājs darīs savu darbu, savukārt «Pasažieru vilciena» eksperti pastāvīgi uzraudzīs, lai ražošana tiktu veikta kvalitatīvi, atbilstoši tehniskajai specifikācijai un lai tiktu ievēroti līgumā noteiktie izpildes termiņi,» komentēja AS «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas jauno auto tirgū nosacīti panākumi

Lelde Petrāne, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādījis stabilu 8,6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, liecina Auto Asociācijas sniegtā informācija.

Asociācija norāda, ka "tas ir ļoti labs rezultāts, ņemot vērā, ka arī 2019. gada otrajā pusē turpinājās jaunu izmešu normu izraisītas modeļu tehnisko risinājumu izmaiņas, ietekmējot piegādes, gan arī arvien sarežģītākā situācija kreditēšanas tirgū". Lielāko daļu no tirgus pieauguma veido kompaktā apvidus automobiļu klase.

2019. gads vieglo automobiļu tirgū Latvijā ir bijis ar stabilu izaugsmi gandrīz katru mēnesi. Nebūtiski reģistrāciju samazinājumi ir bijuši vien jūnijā, augustā un novembrī. Kopumā ir tikuši reģistrēti 20 939 jauni automobiļi. "Mēs beidzot pirmo reizi pēc 2008. gada esam pāri 20 tūkstošu slieksnim," vēsta Auto asociācija.

Tas gan esot stipri nosacīts panākums, jo arvien esam vairāk nekā 10 gadu attālumā no 2007. gada rezultāta. Eiropas kopējais tirgus, kā arī, piemēram, Igaunija jau vairākus gadus ir ļoti tuvu 2007.-2008. gadu tirgum un, visticamāk, to sasniegs tuvākā viena līdz divu gadu laikā, kamēr Lietuva to ir pārsniegusi jau pirms trim gadiem un turpina izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme vienojusies ar Škoda Electric par trolejbusu piegādes līguma izpildes pabeigšanu

Žanete Hāka, 27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme ir noslēgusi vienošanos ar Škoda Electric a.s. par 2013. gadā noslēgtā trolejbusu piegādes līguma izpildes pabeigšanas nosacījumiem.

Iesaistot abu pušu tehniskos darbiniekus un ārējos ekspertus, tika panākta kopīga pozīcija par līguma izpildes pabeigšanas nosacījumiem.

Saskaņā ar noslēgto vienošanos līdz 2020. gada jūnijam tiks pabeigta 48 trolejbusu piegāde Rīgas satiksmei. Rīgas satiksme atgādina, ka 2013. gadā tika noslēgts līgums par trolejbusu Škoda 27Tr piegādi.

Līguma izpilde notika, pamatojoties uz līguma ietvaros veiktiem pasūtījumiem par atsevišķām trolejbusu piegādes partijām. Līdz 2016. gada jūnijam tika pabeigtas divas trolejbusu piegādes partijas un nodoti ekspluatācijā 50 trolejbusi.

Trešās piegādes ietvaros 2018. gadā ekspluatācijā tika nodoti divi trolejbusi, savukārt pēc vienošanās noslēgšanas ekspluatācijā pieņemti vēl 3 trolejbusi. Šobrīd jau uzsākta vēl 5 trolejbusu gatavošana pieņemšanai ekspluatācijā. Pārējie 40 trolejbusi tiks piegādāti pakāpeniski līdz 2020. jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis 12,5 miljonu eiro apgrozījumu.

"Neskatoties uz to, ka tirgū esam tik īsu laiku, esam iekarojuši nopietnu pozīciju un pārdodam lielu skaitu automašīnu. Nav neviena cita tirgotāja Baltijā, kas pārdotu tik daudz. Esam izveidojuši zīmolu segmentā, kam nav pati labākā reputācija," biznesa portālam db.lv saka Edgars Cērps, AS "Longo Group" valdes loceklis.

Viņa skatījumā uzticība lietotu auto tirgotājiem esot salīdzinoši zema. Daudzām automašīnām nav pieejama to vēsture un nav zināms, vai odometra rādītāji ir pareizi. Daļa pētījumu liecina, ka otrreizējā tirgū 70% mašīnu nav verificējams odometra rādītājs.

"Mēs auto iepērkam no uzticamiem partneriem Holandē, Beļģijā un Vācijā, kur mūsu darbinieki tos pārbauda. Sadarbojamies tikai ar lieliem uzņēmumiem, kas tirgo vairumā un kad varam pārliecināties, ka auto vēsture un tehniskais stāvoklis tam atbilst," teic E. Cērps.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izbeigts auto tirgotāja SIA "Karlo Motors" tiesiskās aizsardzības process, liecina Lursoft dati.

Tas izbeigts, jo tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu nav atbalstījis Maksātnespējas likuma 42.panta trešajā daļā noteiktais kreditoru vairākums.

Maksātnespējas likums nosaka, ka tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāns ir saskaņots, ja to atbalsta nodrošināto kreditoru grupā – tie nodrošinātie kreditori, kuru galvenie prasījumi kopumā veido divas trešdaļas no kopējās nodrošināto kreditoru galveno prasījumu summas, ar parakstu apliecinot savu piekrišanu; nenodrošināto kreditoru grupā – tie nenodrošinātie kreditori, kuru galvenie prasījumi kopumā veido vairāk nekā pusi no kopējās nenodrošināto kreditoru galveno prasījumu summas, ar parakstu apliecinot savu piekrišanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Miris divās krimināllietās iesaistītais bijušais Rīgas satiksmes darbinieks Volkinšteins

LETA, 24.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūžībā devies divās krimināllietās iesaistītais bijušais pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" (RS) Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktors Igors Volkinšteins.

Februārī prokuratūra tiesai bija nodevusi krimināllietu, kurā Volkinšteins un viņa ģimenes locekļi apsūdzēti lietā par uzņēmuma degvielas kartes nelikumīgu izmantošanu. Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa šo lietu plānojusi skatīt 7.jūlijā plkst.13.

Prokuratūras preses sekretāre Laura Majevska teica, ka prokuratūra par apsūdzētā nāvi uzzinājusi no publiskās informācijas, un prokuratūrai oficiālas informācijas patlaban nav. Prokurors lietā turpināšot uzturēt valsts apsūdzību saskaņā ar likuma nosacījumiem.

Kriminālprocesa likumā teikts, ka tiesa izbeidz kriminālprocesu, ja apsūdzētais ir miris, izņemot gadījumus, kad process nepieciešams, lai mirušo reabilitētu. Tāpat likumā teikts, ka, ja apsūdzētais ir miris lietas izskatīšanas laikā pirmās instances tiesā, lietas izskatīšanu turpina tikai tad, ja viena mēneša laikā pēc apsūdzētā nāves ir saņemts mirušā tuvinieka pieteikums par kriminālprocesa turpināšanu mirušā reabilitācijai. Tādā gadījumā lietas izskatīšana tiek turpināta vispārējā kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen Austrālijā dīzeļgeitas skandāla lietas izbeigšanai maksās līdz 78 miljoniem eiro

LETA, 16.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns «Volkswagen» panācis vienošanos samaksāt līdz pat 127 miljoniem Austrālijas dolāru (78,8 miljonus eiro), lai izbeigtu pret to sākto daudzpersonu tiesas prāvu saistībā ar kaitīgo izmešu manipulēšanas skandālu.

«Volkswagen» pirmdien norādīja, ka maksās 87-127 miljonus dolāru atkarībā no tā, cik daudz 100 000 ietekmēto «Volkswagen», «Audi» un «Škoda» automobiļu īpašnieku Austrālijā pievienosies šai tiesas prāvai.

Tāpat uzņēmums arī piekritis segt prasītāju juridiskos izdevumus, kas gan vēl nav aplēsti. «Volkswagen» pasaulē jau ir samaksājis miljardiem eiro soda naudās un kompensācijās patērētājiem šī skandāla dēļ, kas arī nopietni kaitējis šī uzņēmuma dīzeļautomobiļu tēlam.

«Volkswagen» 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Karlo motors ierosināts tiesiskās aizsardzības process

LETA, 03.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa ierosinājusi SIA "Karlo motors" tiesiskās aizsardzības procesu, liecina Maksātnespējas reģistra publiskotā informācija.

Tiesiskās aizsardzības process "Karlo motors" ierosināts piektdien, 29.novembrī.

Tādējādi atbilstoši regulējumam kompānijai būs jāizstrādā tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāns, kas jāsaskaņo ar kreditoru vairākumu un jāiesniedz tiesā apstiprināšanai.

Pēc "Firmas.lv" datiem, 2019.gada 26.novembrī "Karlo motors" bija Valsts ieņēmumu dienesta (VID) administrēto nodokļu parāds 728 915 eiro apmērā. Tāpat kompānijai bija aktuāli divi nodrošinājumi - ar VID Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes 2019.gada 19.septembra lēmumu piemērots aizliegums komercķīlas reģistrācijai, pārreģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai, savukārt ar VID Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes Pirmās piedziņas daļas 2017.gada 10.marta lēmumu piemērots aizliegums komercķīlas reģistrācijai, pārreģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru