VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) valdes loceklis Aivars Strakšas.

Foto: LETA

Strakšas: Lietuva uzlikusi ķepu kravu plūsmai par pusmiljardu eiro 

Lietuva turpinās agresīvu tranzīta politiku arī nākotnē, un vienoties par sadarbību, kas vestu pie Latvijas ostu attīstības, neizdosies, tādēļ ar steigu nepieciešama Latvijas dzelzceļa elektrifikācija posmā Rīga–Daugavpils

Jānis Goldbergs, 2019. gada 15. aprīlis plkst. 6:31

Ar šādiem secinājumiem Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas izbraukuma sēdē, kas notika Rīgas brīvostas pārvaldē, klajā nāca trīs Latvijas lielāko ostu un Latvijas dzelzceļa vadība, norādot, ka Lietuvas negribīgie centieni atjaunot nojaukto Liepājas–Romnas dzelceļa posmu notiek paralēli lēmumam par Viļņas–Klaipēdas dzelzceļa līnijas elektrifikāciju, kurai jānoslēdzas 2022. gadā. Dzelzceļa elektrifikācija abu valstu gadījumā ļauj samazināt kravu pārvadājumu izmaksas līdz 20% un var būtiski mainīt operatoru izvēli par labu Latvijas ostām vai, tieši otrādi, – Klaipēdu Lietuvā.

Tranzīta cerība

«Latvijas dzelzceļa pārvadājumi ir efektīvi. Mums ir labāks piedāvājums nekā igauņiem un labāks nekā lietuviešiem. Uzdevums ir pabeigt pašreizējo elektrifikāciju Baltkrievijas virzienā, kas ir mūsu tranzīta cerība. Elektrifikācija dod līdz 20% lielu līdzekļu ekonomiju iepretī dīzeļvilcieniem, un tās ir tarifa iespējas. Lietuvieši, uzzinot par mūsu plānu, arī uzsāka darbus pie dzelzceļa elektrifikācijas uz Klaipēdu,» klātesošajiem Ilgtspējīgas attīstības komisijas deputātiem sacīja VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) valdes loceklis Aivars Strakšas. Jautāts par iespējamo dzelzceļa posma atjaunošanu, kas pirms 10 gadiem nojaukts Lietuvā, A. Strakšas uzsvēra, ka Lietuvas pusē ir noslēdzies iepirkums un līnijas atjaunošanas darbi sāksies, tomēr cerēt uz Lietuvas valsts sadarbību tranzīta jomā ir velti arī turpmākajā desmitgadē.

«Esmu piedalījies neskaitāmās tikšanās reizēs ar Lietuvas dažāda līmeņa pārstāvjiem. Es neticu, ka tuvākajā nākotnē mēs vienosimies par tranzīta noteikumiem. Lietuva ir uzlikusi ķepu kravu plūsmai par pusmiljardu eiro un negrasās to mainīt,» deputātiem teica A. Strakšas.

Kā LDz pārstāvim, tā arī Rīgas, Liepājas un Ventspils ostu vadībai ir zināms par Krievijas iekšzemes politiku – pēc iespējas vairāk kravu pārkraut savās ostās, tādēļ šobrīd cerības izlīdzināt kravu apjoma zaudējumus Austrumos, ir vienīgi iegūstot kravas Baltkrievijā un Ziemeļukrainā, kā arī apkalpojot divas Zīda ceļa līnijas, kas iet caur šīm valstīm. Lai pretendētu uz kravām, ir nepieciešama konkurētspēja visos posmos – gan dzelzceļā, gan ostās.


Visu rakstu lasiet 15. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Viens no jaunākajiem nozares uzņēmumiem Liepājā ir SIA Sikksi, kas Latvijas kontekstā...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2019. gada 15. aprīlis plkst. 6:09

Krasta ielā uzsākti seguma atjaunošanas darbi, līdz ar to autovadītājiem jārēķinās ar...

2019. gada 12. aprīlis plkst. 9:32

Dažu mēnešu laikā krīzes un likvidācijas pazīmes uzrāda jau kārtējā aviokompānija –...

2019. gada 11. aprīlis plkst. 13:41

Latvijas aviokompānija AS «Air Baltic Corporation» ieķīlājusi sava meitas uzņēmuma SIA «Air...

2019. gada 11. aprīlis plkst. 8:22

Tallink Grupas kruīza kuģis Isabelle aprīļa sākumā atgriezies no Nāntali kuģu būvētavas...

2019. gada 10. aprīlis plkst. 16:59

Rail Baltica kopuzņēmuma padome 10.aprīlī saņēmusi Kaspara Rokena, RB Rail AS operacionālā...

2019. gada 10. aprīlis plkst. 10:22

Albānijas galvaspilsētas Tirānas lidostā otrdien tika nolaupīti miljoniem eiro no Austrijas aviokompānijas...

2019. gada 10. aprīlis plkst. 7:22

AirBaltic pasažieru skaits, apgrozījums, peļņa aug; kompānija domā par jauniem tirgiem, taču...

2019. gada 09. aprīlis plkst. 11:47

Otrdien, 9. aprīlī, notika SIA «Rīgas karte» dalībnieku – ASV/Francijas tehnoloģiju kompānijas...

2019. gada 08. aprīlis plkst. 18:28

Daudzu autovadītāju sapnis sācis īstenoties - gandrīz 14 km garā posmā uzsākta...

2019. gada 08. aprīlis plkst. 15:31

Publiskie pieejamu elektrisko automobiļu uzļādes staciju tīkls šāda gada pirmajā ceturksnī būtiski...