Citas ziņas

Taksometros Rīgā varēs norēķināties ar īsziņu

Vēsma Lēvalde, Db,30.09.2009

Jaunākais izdevums

Ar šī gada 1.oktobri Rīgas taksometru pakalpojumu sniedzēji Smile Taxi, RedCab (Rīgas Taksometru parks) un Baltic Taxi nodrošina savu pakalpojumu apmaksu ar mobilā tālruņa īsziņu.

Tas būs iespējams, pateicoties Mobilly norēķinu sistēmas priekšrocībām, informē pakalpojuma ieviesēji. Sadarbojoties Mobilly un Rīgas Taksometru parkam, izstrādāts pakalpojuma tehniskais risinājums. Maksājot ar Mobilly norēķinu sistēmas palīdzību, taksometru par to automātiski informēs dispečeru centrs - norēķiniem par pakalpojumu Mobilly sistēmas lietotājiem nebūs nepieciešama skaidra nauda vai bankas karte - tikai konts Mobilly un mobilais tālrunis.

1. oktobrī preses konferencē uzņēmumu pārstāvji ar pakalpojumu sola iepazīstināt plašāk.

Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo tīklu popularitāte un viedtālruņu izplatība nezāģē īsziņu biznesu Latvijā.

Lai arī globālā mērogā kopumā novērojama tendence, ka robus mobilo sakaru operatoru īsziņu (SMS) biznesā ir iecirtušas mobilās aplikācijas, sociālie tīkli un saziņas kanāli, Latvijā īsziņu sūtīšanas apmērs nav sarucis. Gluži pretēji – SMS tiek sūtītas vairāk. Latvijas Mobilā telefona (LMT) provizoriskas aplēses liecina, ka Latvijā ik dienu iedzīvotāji nosūta vidēji 3,5 milj. īsziņu.

«Nav tā, ka sociālie mediji mainījuši īsziņu sūtīšanas popularitāti. Turklāt kopumā LMT tīklā izsūtīto īsziņu skaits nevis samazinās, bet pat pieaug,» stāsta LMT Biznesa vadības dienesta direktors Vīgants Radziņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērtējot izskanējošo informāciju, ka Latvijas autortiesības sargājošas organizācijas gatavojas aktīvi kontrolēt radio skanēšanu taksometros, nozares pārstāvji uzsver, ka tas nozīmē - pienāks laiks, kad taksometros valdīs klusums, un sauc to par reketu.

Taksometru kompānijas Baltic Taxi direktors Ingus Kļaviņš, Db.lv atzina, ka uzņēmums, visticamāk, atteiksies no radio atskaņošanas taksometros. I. Kļaviņš neuzskata, ka, atskaņojot radio taksometros, uzņēmums gūst peļņu un tas drīzāk domāts, lai radītu fonu braucienam. Viņš norādīja, ka jau tā uzņēmumam ir grūtības konkurēt ar nelegāliem pārvadātājiem, bet šāds papildus slogs to padarītu vēl sarežģītāku. «Kam būtu jāmaksā par BBC ziņu radio atskaņošanu taksometrā?» vaicāja I. Kļaviņš.

Rīgas taksometru parka valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks sarunā ar Db.lv apliecināja, ka tiks izstrādāti iekšējie noteikumi, kuri aizliegs uzņēmuma šoferiem klausīties radio. L. Muižnieks abu organizāciju (AKKA/LAA un LaIPA) darbību salīdzināja ar deviņdesmito gadu sākumā pastāvošo reketu, kad uzņēmējiem par «jumta» pakalpojumiem vajadzējis maksāt noteiktu atlīdzību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izvērtējot SIA Bite Latvija, SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) un SIA Tele2 balss telefonijas pakalpojuma un īsziņu pakalpojuma veikto pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secinājusi, ka balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rezultāti vērtējami kā ļoti labi, īsziņu pakalpojuma rādītāji līdzīgi kā iepriekšējos gados – nevainojami, informē SPRK.

Lai noteiktu balss telefonijas pakalpojuma kvalitāti mobilajā tīklā, SPRK vērtē tādus parametrus kā nesekmīgo savienojumu koeficientu, savienošanas laiku, kā arī vidējo runas pārraides kvalitāti.

Apkopojot Bite Latvija, Tele2 un LMT balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secināts, ka kopumā tie vērtējami kā ļoti labi vietās, kur nodrošināts stabils mobilā elektronisko sakaru tīkla pārklājums. Operatoru mobilajos elektronisko sakaru tīklos savstarpējā salīdzinājumā vērojamas vien nelielas atšķirības balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rādītāju nodrošināšanā, kas liecina par līdzvērtīgu pakalpojuma kvalitātes līmeni visu operatoru sniegtajam balss telefonijas pakalpojumam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada decembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, interneta patēriņš mobilajos telefonos uz vienu lietotāju palielinājies par 82%, sasniedzot 8GB, liecina mobilo sakaru operatora Bite dati.

Mobilo telefonu lietošanas paradumu maiņu ikdienā, bet īpaši – svētkos, ietekmē galvenokārt dažādu savstarpējās saziņas platformu un aplikāciju pieaugošā popularitāte. Aizvien biežāk tā vietā, lai Ziemassvētkos un gadu mijā apsveiktu radus, draugus un paziņas, piezvanot vai nosūtot tradicionālo īsziņu, Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku tādām savstarpējās saziņas platformām kā WhatsApp, Facebook Messenger, Snapchat, Viber, Skype un citām.

Ja 2017. gada decembrī viens mobilā telefona lietotājs Bites tīklā patērēja vidēji 4,5 GB, šogad šis apjoms ir teju dubultojies, sasniedzot 8,2 MB. Ar šādu datu apjomu viens mobilā tālruņa lietotājs mēnesī apmeklēt vidēji 2000 interneta vietnes, saņemt vai sūtīt vidēji 1000 labas kvalitātes fotogrāfijas, lejupielādēt 500 dziesmas vai divas filmas, kā arī 32 stundas straumēt mūziku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairs aiz kalniem nav Līgo svētki un Jāņu diena. Tuvojoties vasaras saulgriežiem Latvijas uzņēmumi sveic savus klientus un iedzīvotājus. Daļa no tiem izveidojusi arī interaktīvus apsveikumus.

Banka DNB izveidojusi interaktīvu vietni, kurā piedāvā izvēlēties divas tēmas, kuras dominēs lietotāja Līgo svētkos. Pēc tam, kad atlasītas tēmas – kas var būt gan alus un siers, gan Jāņa māte un papardes zieds, vietnē tiek atrasta šīm tēmām piemērotākā tautasdziesma, kuru pēc tam iespējams nosūtīt saviem draugiem.

Sakaru operators Lattelecom Dziesmu svētkiem un Līgo izveidojis speciālu mobilo sadziedāšanās lietojumprogrammu. Ar tās palīdzību iesildīt balsis Dziesmu svētkiem iespējams jau Jāņu naktī. Lietojumprogramma satur dziesmu vārdus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otru gadu pēc kārtas ASV īsziņu rakstīšanas čempionātā uzvarējis 16. gadus vecais Ostins Vierške (Austin Wierschke). Kā pirmās vietas ieguvējs viņš balvā saņēmis 50 tūkstošus ASV dolāru.

Sacensības aizritējušas trīs kārtās – dalībniekiem vajadzējis rakstīt īsziņas ar aizsietām acīm, turot rokas aiz muguras un censties atminēties uz īsu brīdi demonstrētu frāzi.

Īsziņu rakstīšanas čempionātā piedalījās vienpadsmit dalībnieku no visas ASV. Dalībniekiem vajadzējis izmantot vienādus telefonus un tikušas vērtētas trīs īsziņu rakstīšanas prasmes – ātrums, precizitāte un veiklība.Uzvarētājs 149 simbolu garu īsziņu, ievērojot visus pareizrakstības noteikumus, uzrakstījis 39 sekundēs.

Ostins Vierške par ASV īsziņu rakstīšanas čempienu kļuva jau pagājušajā gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook, kurā reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni lietotāju, ir lieliska platforma, kur nopelnīt. Daudzi cilvēki uzdod jautājumu – «Vai sociālajā tīklā tiešām ir nauda?», Facebook un mārketinga eksperts Braiens Kārters (Brian Carter) īsumā izklāsta peļņas veidus sociālajā tīklā Facebook portālā mashable.com.

Grāmatas Kā uzņēmumi var pelnīt, izmantojot Facebook (How Businesses Make Money With Facebook) autors un grāmatas Facebook izmantošana tavā mārketinga kampaņā (Leveraging Facebook’s Features For Your Marketing Campaings) līdzautors raksta, ka tad, kad uzņēmumam jau ir izveidots savs Facebook profils, būtu jāsaprot, kas atšķir peļņu nesošas un nerentablas mārketinga kampaņas. Vispirms jānoskaidro, kādi soļi liks patērētājam pirkt jūsu produktu, kā piesaistīt viņu uzmanību, kā arī - kā Facebook var palīdzēt uzlabot jau esošās mārketinga aktivitātes, piemēram, īsziņu un e-pastu sūtīšanu, un nest peļņu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudenī iespējama maksas palielināšana par braukšanu Rīgas maršruta taksometros, jo nav attaisnojušās firmu cerības izkonkurēt Rīgas satiksmi, kura braukšanas tarifus trolejbusos, tramvajos un autobusos no 40 uz 50 santīmiem pacēla jau vairāk nekā pirms pusgada.

«Par peļņu maršrutnieki neko nesaka, toties klusiņām sāk celt braukšanas cenas,» trešdien ziņo laikraksts Telegraf. «Cenu celšana maršruta taksometros ir viegli izskaidrojama – ja ir pieprasījums, ir piepildīti maršrutnieki, tad kādēļ nenopelnīt vairāk?» laikrakstam to komentējis Latvijas Taksometru nozares darba devēju organizācijas priekšsēdētāja vietnieks Aleksejs Ignatjevs.

Rīgas taksometru parka vadītājs Leonīds Muižnieks arī pieļāvis cenu celšanos maršruta taksometros, lai gan nenoliedz, ka šīs pasažieru pārvadātāju firmas sākotnēji ieguvušas no cenu starpības, kad braukšanas tarifus paaugstināja Rīgas satiksme. «Cilvēki tagad skaita katru kapeiku. Kā attīstīsimies nākotnē, grūti prognozēt. Varbūt rudenī būs lielāka skaidrība,» par cenu celšanos izvairīgs bijis L. Muižnieks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumu sniedzējs BalticTAXI sadarbībā ar mobilo sakaru operatoru Tele2 ieviesis bezmaksas mobilo internetu taksometros, informē uzņēmums.

Tele2 bezmaksas mobilais internets BalticTaxi taksometros būs pieejams visiem taksometru parka pasažieriem neatkarīgi no tā, kādu mobilo sakaru operatoru tie izmanto. Tele2 taksometros nodrošinās datu lejupielādes ātrumu līdz 7,2 megabitiem sekundē (Mbps) un līdz 5,76 Mbps augšupielādē.

«Ārvalstu viesiem bezmaksas piekļuve mobilajam internetam ir ļoti būtiska, jo tiem mobilā interneta izmantošana ir salīdzinoši dārgs pakalpojums visabonēšanas tarifu dēļ,» stāsta BalticTAXI finanšu direktors Juris Erts.

Jau vēstīts, ka Baltic Taxi, kurā airBaltic privātajam līdzīpašniekam Baltijas Aviācijas sistēmām (BAS) nu jau pieder 97% kapitāldaļu, 2010. gadā uzrādīja strauju apgrozījuma, zaudējumu, kredītsaistību un aktīvu pieaugumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas Pastam darbīgākais gada laiks nupat tikai sācies, tomēr jau tagad secināms, ka tas būs vēl veiksmīgāks nekā pērn

Decembris uzņēmumam jau vēsturiski saistās ar lielāko darba apjomu. VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns secina, ka gads ir noslēdzies veiksmīgi. Vairākos rādītājos uzņēmums ir sasniedzis būtiski labākus rezultātus nekā jebkad iepriekš. Ja pērn uzņēmums bija sasniedzis savu vēsturiski lielāko apgrozījumu, tad šogad tas būs pieaudzis vēl vairāk. «Ierasts, ka nozīmīga darba apjoma pieauguma gadījumā citi rādītāji cieš, jo ir jāspēj adaptēties un tikt galā ar jaunajiem apstākļiem. Mūsu gadījumā ir bijis pat otrādi, jo papildus apjoma pieaugumam mēs vienlaikus esam kāpinājuši arī kvalitātes rādītājus. Tas bija viens no mūsu šā gada stratēģiskiem mērķiem, kas būs izpildīts, jo esam panākuši klientu apmierinātības pieaugumu. Tas liecina, ka mēs dodamies pareizā virzienā. Lielākais izaicinājums būs šo ceļu turpināt un izdarīt vēl vairāk un vēl ātrāk,» komentē M. Vilcāns. Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs norāda, ka tagadējās uzņēmuma valdes viena no būtiskākajām prioritātēm ir klientu apkalpošanas kvalitāte un ātrums. Joprojām šis jautājums ir uzņēmuma dienaskārtībā, turpinot uzlabojumus un jaunu piedāvājumu īstenošanu.

Atpūta

Bimbuļi rimbuļi, Palikt LV, Sēdnīca un citas asprātības uzņēmumu nosaukumos

Dienas Bizness,23.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot iepriekšējos gados aizsāktās tradīcijas, Lursoft apkopojis arī 2014.gadā reģistrēto uzņēmumu interesantākos nosaukumus.

Lursoft skatījumā radošie prāti nav koncentrēti tikai kādā noteiktā reģionā, jo pērn reģistrēti uzņēmumi ar interesantiem nosaukumiem gan Latvijas lielākajās pilsētās, gan novados, informē Lursoft pārstāve Indra Jansone.

Tā, piemēram, no pērn janvārī reģistrētajiem uzņēmumiem, interesantākie nosaukumi Lursoft skatījumā ir Sudraba Laikmets (Rīga), Miera pērle (Rīga), Laika Eksperti (Rīga), Māra kumoss (Rīga), Rituālie Pakalpojumi (Valmiera), Labs Remonts (Rīga), Zirga Spēks (Ozolnieku nov), Flying Dogs (Ventspils), Digipalīgs (Rīga), BRIKU-BRAKU (Grobiņas nov), Viss Labi (Rīga), ZUMZUM (Rēzekne), Elpo Brīvi (Lielvārdes nov), Lec un minies (Ogres nov), 7.vārti (Ogres nov), Irracionāli risinājumi (Rīga), VĀRNU IELAS REPUBLIKA (Rīga).

Programmatūra

Arvien vairāk ļaunprogrammatūru sāk medīt lietotāju naudu

Dienas Bizness,06.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izanalizējot 2015. gada pirmajā ceturksnī atklātos kiberdraudus, Kaspersky Lab eksperti konstatējuši krasu finansiālo uzbrukumu skaita pieaugumu - salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni lietotāju skaits, kuri ir saskārušies ar mēģinājumiem nozagt naudu no banku tiešsaistes kontiem, šā gada pirmajos trijos mēnešos ir pieaudzis par 64%.

Kopumā laikposmā no janvāra līdz martam Kaspersky Lab risinājumi ir bloķējuši vairāk nekā piecus miljonus mēģinājumu inficēt lietotāju datorus ar ļaunprogrammatūrām, kas ir paredzētas kontu iztukšošanai tiešsaistes banku sistēmās.

Pēdējā laikā uzbrucēji īpaši aktīvi cenšas ar visiem iespējamajiem līdzekļiem jebkurā ļaunprogrammatūrā ieviest konfidenciālās informācijas pārtveršanas funkcijas piekļuvei banku kontiem un maksājumu sistēmām. Īpaši spilgti šī tendence ir izpaudusies mobilo ierīču draudu vidū.

Tiek modificēts arvien vairāk īsziņu un spiegošanas Trojas zirgu, tos apgādājot ar instrumentiem, kas ir piemēroti uzbrukumiem lietotāju banku kontiem. Piemēram, uzbrucēju vidū populārais īsziņu Trojas zirgs Opfake, kas pirms diviem gadiem zaga naudu tikai no mobilo tālruņu kontiem, tagad prot uzbrukt aptuveni 30 banku un finansiālajām lietojumprogrammām. Turklāt daži īsziņu Trojas zirgi sāk uzvesties kā izspiedējprogrammas. Iespējams, lielā mērā tieši tāpēc pirmajā ceturksnī ir ievērojami krities «tīro» banku Trojas zirgu skaits — to īpatsvars salīdzinājumā ar iepriekšējo atbilstošo periodu ir samazinājies vairāk nekā četras reizes un veido tikai 1,1%. Vienlaikus īsziņu Trojas zirgu īpatsvars vien ir sasniedzis 21%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā par 20,6% jeb 12,9 miljoniem eiro palielinājies Latvijas Pasta neto apgrozījums, liecina uzņēmuma 2017.gada pārskats, ko revidējusi auditorkompānija KPMG Baltics.

Tas ir vēsturiski lielākais uzņēmuma apgrozījums - 75,6 miljoni eiro.

Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši Latvijas Pasta īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm.

Latvijas Pasta neto peļņa pārskata periodā veido 1,7 miljonus eiro. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017.gadā bija pasta paku sūtījumi – pieaugums par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro, norēķinu sistēmas pakalpojumi – par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, vēstuļu korespondence – par 2,1% jeb 0,6 miljoniem eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka viesabonēšanas cenas patērētājiem ir ievērojami samazinājušās, joprojām netiek piedāvāti tarifi, kas būtu ievērojami zemāki par ES noteikumos paredzētajiem, tādēļ secināts, ka ES viesabonēšanas tirgū konkurence nav pietiekami liela, lai piedāvātu patērētājiem labāku izvēli un vēl izdevīgākus tarifus, teikts Eiropas Komisijas (EK) ziņojumā.

Viesabonēšanas zvanu izmaksas kopš 2005. gada ir samazinājušās par vairāk nekā 70 %, savukārt īsziņu sūtīšana uz kādu no Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm izmaksā par 60 % mazāk.

Komisijas priekšsēdētāja vietniece Nēlī Krusa, kura atbild par digitālās programmas īstenošanu, norāda, ka mobilo tālruņu un ierīču lietošanas izmaksas ārzemēs, ceļojot pa ES valstīm, ir nepārtraukti mazinājušās, kopš tika pieņemti pirmie viesabonēšanas noteikumi. Tomēr pēc trim gadiem kopš šo noteikumu ieviešanas lielākā daļa operatoru piedāvā mazumtirdzniecības cenas, kas ir tuvu tiesību aktos noteiktajiem maksimālajiem ierobežojumiem. «Lielāka konkurence ES viesabonēšanas tirgū patērētājiem nodrošinātu labāku izvēli un vēl izdevīgākus tarifus,» tā viņa.

Dzīvesstils

Apkopoti 2017. gada radošākie uzņēmumu nosaukumi

Laura Mazbērziņa,28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā kopumā reģistrēti 10,21 tūkstoši jaunu uzņēmumu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009.gada, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2016.gadu, Lursoft aprēķini rāda, ka gada laikā reģistrēto jauno uzņēmumu skaits sarucis par 8,89%. Tas gan nav mazinājis uzņēmēju vēlmi saviem uzņēmumiem izvēlēties nosaukumus, kuri būs pamanāmi starp pārējiem.

Ņemot vērā, ka nosaukums ir viens no pirmajiem, ko pamana patērētājs, tā izvēlei jābūt tālredzīgai. Iespējams, tieši tāpēc daļa uzņēmēju izvēlējušies nosaukumus, kas jau vedina domāt par tā darbības jomu. Tāds, piemēram, ir pērn janvārī Jaunpils novadā reģistrētais SIA «Traktordakteris», SIA «Latvijas alus paradīze», kas savu mājvietu radusi Rīgā, SIA «Aizvest paku», SIA «Žogu valstība» vai arī SIA «Labakais Tehnologiju Sakartotajs» Daugavpils novadā. Tomēr jāteic, ka šādi uzņēmumi ir mazākumā un vairumā gadījumu pēc nosaukuma izlasīšanas tā darbības joma tā arī paliek miglā tīta. Jūsuprāt, ar ko ikdienā nodarbojas aizvadītajā gadā reģistrētie SIA «Pupsiks», SIA «Jaukie cilvēki», SIA «Ko gribu, to daru», SIA «Turpinājums sekos» vai arī SIA «Čau Tēti»?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jauno kārtību, sniedzot taksometru pakalpojumus pie lidostas Rīga ielidošanas termināļa, parādās aizvien vairāk problēmu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš automātiskās barjeras demontāžas un taksometru caurlaižu sistēmas atcelšanas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā notikumi risinājušies dažādi. Augušas pasažieru sūdzības par pakalpojumu kvalitāti un arī par neadekvāti augstajām brauciena izmaksām atsevišķos gadījumos. Pasažieru iekāpšana taksometros šobrīd notiek maksas teritorijā, kur taksometriem ir jāmaksā 1,5 eiro par 30 minūšus stāvēšanu. Tas rada papildus izmaksas taksometru pakalpojumu sniedzējiem. Tāpēc, piemēram, AS Rīgas Taksometru parks šo summu ir iekļāvis pakalpojuma cenā. Šobrīd gan nav saprotams, vai šādi drīkst rīkoties. Ministru kabineta noteikumos rakstīts, ka maksu par braucienu veido trīs sastāvdaļas - nolīgšanas tarifs, attāluma tarifs jeb maksa par kilometru un laika tarifs, kas ir braukšana/stāvēšana.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot pakalpojumu klāstu 13 Eiropas valstīs, sākot no 26. jūnija Visa kartes lietotāji Latvijā var norēķināties izmantojot Apple Pay, informē Visa.

Tiesa, izvēloties šo norēķinu iespēju, redzams, ka pašlaik Apple pay pieejams tikai Monese un Revolut karšu īpašniekiem (skatīt galerijā).

«Revolut» saviem klientiem ir ieviesis «Apple Pay» ne vien Latvijā, bet vēl 27 valstīs, informē Revolut. Salāgot savu «Revolut» karti ar «Apple Pay» funkciju klienti var gan caur «Revolut» sīklietotni, gan caur «Wallet» sīklietotni.

«Mūsu galvenais mērķis – sniegt klientiem lietderīgu rīku, kas palīdzētu pārvaldīt ikvienu viņu personīgo finanšu jomu. Iespēja norēķināties ātri, ērti un droši ir neatdalāma no šī mērķa. Šī funkcija ir būtiska mūsu klientiem visā Eiropā, tādēļ priecājamies, ka šodien to varam piedāvāt jau 28 valstīs. Tas ir svarīgs solis, sniedzot mūsu klientiem iespēju pārvaldīt savas finanses tā, ka viņi paši vēlas», apgalvo Arthur Johanet, «Revolut» maksājumu ar kartēm vadītājs.

Citas ziņas

Darbu Latvijā sāks Krievijas anonīmo SMS atsauksmju serviss DaSMS

LETA,09.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu Latvijā sāks Krievijā veidotais anonīmo īsziņu jeb SMS atsauksmju serviss DaSMS, ar kura palīdzību apkalpojošās jomas uzņēmumu klienti varēs nosūtīt anonīmu atsauksmju īsziņu uzņēmuma vadībai, informē servisa pārstāvis Latvijā Rolands Romanovskis.

Kā stāstīja Romanovskis, DaSMS potenciālie klienti ir visi tie uzņēmumi, kuros tiek apkalpoti klienti un sniegti servisa pakalpojumi. «Tie ir veikali, bāri, frizētavas,» uzskaitīja Romanovskis, piebilstot, ka ar DaSMS palīdzību uzņēmumi varēs uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti.

«Latvijā esam izveidojuši servisa mājaslapu dasms.lv un nākamās nedēļas laikā plānojam sākt pilnvērtīgu darbu,» atklāja Romanovskis. «Pašlaik apzinām pirmos klientus, esam sākuši ar tiem komunicēt un sadarboties.»

Runājot par DaSMS darbību, Romanovskis sacīja, ka pakalpojuma sniegšanas vietās būs izvietoti informatīvi paziņojumi ar aicinājumu nosūtīt anonīmu SMS ar savu atsauksmi uzņēmuma vadībai. Maksa par īsziņu būs standarta, bet DaSMS serviss noslēps sūtītāja numuru, un uzņēmuma vadība vai kāda cita atbildīgā persona servisa vadības vietnē saņems tikai anonīmas atsauksmes, uz kurām varēs atbildēt personīgi vai reaģēt citā veidā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot līdzi mūsdienu novitātēm un uzlabojot klientiem servisa pakalpojuma kvalitāti, BlaticTAXI ir uzsācis taksometru aprīkošanu ar planšetdatoriem.

Ieviešot planšetdatorus katrā taksometrā, to vadītāji varēs saņemt plašāku informāciju par klienta atrašanās vietu, norāda kompānija. Šoferiem ērtāku pārvietošanos pilsētā nodrošinās arī planšetdatoros pieejamais GPS, kas ļauj sekot līdzi maršrutam.

Pateicoties planšetdatoru papildus iespējām, tiks uzlabota arī saikne starp dispečeriem un taksometru vadītājiem, kā arī radīsies tehniska iespēja sadalīt pasūtījumu gaidošo taksometru rindu sīkākos rajonos, kas, savukārt, nodrošinās ātrāku taksometra piebraukšanu.

BalticTAXI finanšu direktors Juris Erts norāda, ka jauno planšetdatoru iegādē, nozīmīgs bijis arī Tele2 tehniskais atbalsts, palīdzot izvēlēties piemērotāko planšetdatoru modeli, kas pilnībā atbilstu BalticTAXI vajadzībām. Visos BalticTAXI taksometros ir uzstādītas Wi-Fi ierīces, kuras nodrošina klientiem bezmaksas piekļuvi internetam caur Tele2 tīklu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Valsts ieņēmumu dienests (VID) šobrīd veic aktīvas darbības, lai sakārtotu taksometru pakalpojumu nozari un sekmētu ātrāku jaunajām prasībām atbilstošu taksometru skaitītāju nomaiņu, joprojām lielākā daļa taksometru skaitītāju nav nomainīti pret jaunajām prasībām atbilstošiem.

VID datu bāzē ir kopumā reģistrēti aptuveni 2,3 tūkst. taksometru skaitītāji, no kuriem uz šā gada decembra beigām atbilstoši jaunajām prasībām reģistrēts - 561 taksometru skaitītājs, DB uzzināja VID. Tā pārstāve Evita Teice-Mamaja norāda, ka VID 10 dienu laikā taksometru pakalpojumu sniedzējiem ir nosūtījis 212 vēstules par informācijas sniegšanu saistībā ar uzstādītā taksometra skaitītāja lietošanu un nomaiņu. Ja taksometra skaitītāja lietotājs neatsaucās VID uzaicinājumam un neveic skaitītāja nomaiņu, VID uzsāk administratīvo lietvedību.

«No saņemtajām atbildēm ir secināms, ka vairāki komersanti jau savu darbību ir pārtraukuši, bet taksometra skaitītājs nav noņemts no uzskaites. Lai sakārtotu taksometru pakalpojumu sniedzēju nozari un lietotāji taksometros uzstādītu un lietotu tikai skaitītājus, kuri ir saņēmuši atbilstības apliecinājumu un ir reģistrēti, VID ir uzsācis sadarbību ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vairākām pašvaldībām,» norāda E. Teice-Mamaja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprēķinot maksu par braucienu ar taksometru, no nākamā gada 1.februāra vienlaikus tiks izmantots gan attāluma, gan laika tarifs. Satiksmes ministrija gan cer, ka taksometru pārvadājumu tirgus nepieļaus cenu celšanos.

Tā norāda, ka, summējoties abiem parametriem, braukšanas maksa taksometros teorētiski palielinātos.

Šobrīd braukšanas maksas aprēķinā galvenokārt tiek izmantots vienkāršais tarifs, kas nozīmē, ka taksometru skaitītājos ir ieprogrammēts noteikts minimālais ātrums, kuru pārsniedzot, ceļā tiek aprēķināts tikai nobrauktais attālums, savukārt, braucot lēnāk, rēķina tikai ceļā pavadīto laiku, nobraukto attālumu neņemot vērā. Līdz ar to čekā neparādās reālais kilometru nobraukumus.

Jaunā braukšanas maksas aprēķina kārtība ir saskaņota ar taksometru nozares pārstāvjiem. Saskaņā ar VID informāciju, uz doto brīdi Latvijā ir reģistrēti 2,39 tūkst. taksometru skaitītāji.

Citas ziņas

Takšiem būs jauni noteikumi brauciena cenas aprēķināšanā

Elīna Pankovska,07.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu pārskatāmu informāciju kases čeku izdrukās par taksometru pakalpojumiem, braukšanas maksas aprēķinā turpmāk iecerēts vienlaikus izmantot gan attāluma, gan laika tarifu.

To paredz Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotie grozījumi noteikumos par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem.

Šobrīd braukšanas maksas aprēķinā par taksometru pakalpojumiem tiek izmantots vienkāršais tarifs. Proti, taksometru skaitītājos ir ieprogrammēts minimālais ātrums, kuru pārsniedzot, tiek aprēķināts tikai nobrauktais attālums, savukārt, braucot lēnāk, rēķināts tiek ceļā pavadītais laiks. Līdz ar to čekā atspoguļotā informācija neesot objektīva, jo neuzrādot reālo kilometru nobraukumu.

Tāpēc turpmāk iecerēts brauciena maksu aprēķināt, summējot kopā gan nobrauktos kilometrus, gan braucienā pavadīto laiku neatkarīgi no tā, ar kādu ātrumu taksometrs ir braucis.

Transports un loģistika

Maršruta taksometros atsevišķu kategoriju pasažierus plāno pārvadāt bez maksas

NOZARE.LV,19.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maršruta taksometriem no nākamā gada 1.janvāra neizdosies izvairīties no atsevišķu kategoriju pasažieru pārvadāšanas bez maksas, un šeit būs jāatrod iespēja tos precīzi uzskaitīt un saņemt par to kompensāciju, sacījis AS Rīgas Taksometru parks (RTP) valdes priekšsēdis Leopolds Muižnieks.

Viņš skaidro, ka tādejādi maršruta taksometri iekļausies kompensējamu pārvadājumu terminoloģijā, vienlaikus «nepieļaujot nekontrolējamu un apšaubāmu naudas plūsmas novirzīšanu maršruta taksometriem, kā tas ir pašlaik ar Rīgas satiksmi».

Šādas pārmaiņas esot nepieciešamas, jo jaunā ES regula neatbalsta vienlaicīgu kompensējamo un komercpārvadājumu veikšanu vienā maršrutā vai maršrutu tīklā.

«Ja kāds vai kādi izlems, ka maršruta taksometri nedrīkst kursēt paralēli pamatmaršrutiem, tas būs viens no šīs maršruta taksometru darbības izbeigšanās iemesliem,» sacīja Muižnieks.