Jaunākais izdevums

"Huawei" lēmums tirgot Eiropā "P40 Pro+" bagātinājis piedāvājumu ar vēl vienu simtkārtīgi pietuvināt spējīgu viedtālruni.

Kad marta beigās "Huawei" tā brīža drūmajai globālajai situācijai atbilstošā virtuālajā prezentācijā izrādīja jaunos "P" sērijas viedtelefonus, visjaudīgākais no tiem, "P40 Pro+", uzreiz tika nostumts maliņā ar paziņojumu, ka būs pieejams tikai pircējiem Āzijā. Līdz ar to tas pārējai pasaulei kļuva neinteresants, lai gan vienīgais no visas sērijas spēja pieņemt mēnesi agrāk izrādītā "Samsung Galaxy S20 Ultra" mesto izaicinājumu.

Tagad Ķīnas uzņēmums domas ir mainījis un pārsteidzis eiropiešus ar solījumu tirgot "P40 Pro+" vecajā pasaulē. Ļoti iespējams, tas nonāks arī Latvijā. Ar ko gan tas varētu ieinteresēt mūsu pircējus, ņemot vērā, ka šobrīd jau nopērkamais "P40 Pro" piedāvā, iespējams, vislabāko telefona fotokameru tirgū?

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Kā flagmaņu sērijas jaudīgākajam eksemplāram piedien, "P40 Pro+" ir ieguvis labāko, kas uzņēmuma izpētes un attīstības centrā tobrīd bija lietošanas gatavībā. Tas atsaucas uz dizainu gan labā, gan ne tik pozitīvā veidā. Vizuāli redzamākā atšķirība no iepriekš izmēģinātā "P40 Pro" ir keramikas korpuss, kas pieejams klasiskās biznesa krāsās – baltā vai melnā. Stingrā keramika ienes izvēles iespējas dārgo ierīču klasē, kur dominē stikla pārklājs no abām pusēm. Tomēr jāatzīst, ka šis materiāls kombinācijā ar neitrālajām krāsām izskatās visnotaļ neizteiksmīgi, pat ja labi piestāv pie biznesa apģērba. Laikmetā, kad viedtelefons ir arī aksesuārs, stilu augstu vērtējoši patērētāji mēdz izvēlēties izteiksmīgas ierīces.

Atšķirību var sajust, paņemot šo IP68 ūdens noturības standartiem atbilstošo tālruni rokā. Tas sver 226 gramus un šķiet netipiski drukns, par spīti identiskiem gabarītiem ar "P40 Pro". Arī šajā modelī izmantots uz visām četrām pusēm pāri plūstošais ekrāns, kas ļāvis vidēja izmēra laukumā ietilpināt 6,58 collu ekrānu. Tālruni pat var uzskatīt par šauru, jo tas ir tikai 7,26 centimetrus plats un to lietot vienā plaukstā nav nekādu problēmu.

Trešā redzamā daļa, protams, ir masīvais, vismaz pāris centimetrus uz āru izaugušais kameras bloks, kas ir vēl uzkrītošāks nekā "P40 Pro". Tajā saliktas komponentes devušas savu artavu iespaidīgajā kopējā svarā, bet par to vairāk fotogrāfiju sadaļā. Saspiestās formas un pamatīgā kameras bloka izvirzījuma dēļ 9 milimetrus plānais tālrunis rokās šķiet "būdīgāks" nekā patiesībā ir.

Veiktspēja

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

Iekšpus korpusa abi "P40 Pro" modeļi ir stipri līdzīgi, ja ne identiski. Arī "Plus" versijai ir "HiSilicon Kirin 990 5G" sērijas astoņu kodolu procesors, kādu iepazinām jau rudenī kopā ar "Mate 30 Pro". Tam ir divi 2,86 GHz, divi 2,36 un četri 1,95 GHz kodoli, kam talkā nāk 8GB operatīvā atmiņa un 16 kodolu "Mali-G76 MP16" grafiskā karte. Ja pavasarī apskatījām versiju ar 256 GB iebūvēto datu krātuvi, tad tagad "Db.lv" rīcībā bija nonākusi lielākā, 512 GB modifikācija. To var papildināt ar 256 GB "Nano Memory" karti, kopā iegūstot patiesi iespaidīgu datu krātuvi. Ņemot vērā jaudīgo fotokameru, šādi informācijas apcirkņi nebūs lieki.

Tā kā līdz viedtelefonu rudens metienam vēl ir patālu, arī veiktspējas testos nozīmīgas korekcijas nav notikušas. "P40 Pro+" uzrāda tādus pat rezultātus, kā mazliet lētākais brālis un abi gozējas tuvu saraksta virsotnei.

Sejas atpazīšanas sistēma darbojas pārliecinoši, arī naktī, jo izmanto infrasarkanās gaismas staru, taču kapitulē, ieraugot saimnieku sejas maskā. Izlīdzēties var ar ekrānā iemontēto, labi strādājošo pirkstu nospiedumu lasītāju, vienīgi atsevišķos gadījumos jārēķinās ar vienu niansi. Ja sejas atpazinējam nav izdevies paveikt savu darbu, tālrunis piedāvā ievadīt PIN kodu. Šādā ekrāna izkārtojumā pirkstu nospieduma lasītājs tiek parādīts pašā displeja lejā. Taču, pieskaroties ekrānam, iezīmētā vieta "pārceļo" uz patieso vietu nedaudz augstāk. Tādējādi atslēgšanai nepieciešami divi pieskārieni.

Tāpat kā pārējiem "P40" sērijas pārstāvjiem, arī šim nav pieejami "Google" servisi, un, spriežot pēc nesenajiem ASV paziņojumiem, nebūs vismaz līdz gadu mijai. Šī iemesla dēļ "Huawei" straujiem soļiem attīsta savu "AppGallery" veikalu, ik nedēļu pievienojot desmitiem jaunu lietojumprogrammu. Lai lietotāji zinātu ar ko rēķināties, "Huawei" pat izveidojuši sava veida gaidīšanas sarakstu. Ievadot vēlamās lietotnes nosaukumu, veikals parāda, vai drīzumā plānota tās pievienošana.

Daļu iecienīto lietotņu var pārnest no iepriekšējā tālruņa, tomēr jāņem vērā, ka dažas no tām nedarbosies bez sasaistes ar "Google Play". Un tās "P40" sērijai nav.

Ekrāns un skaņa

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

Uz visām četrām malām nolocītais 6,58 collu OLED displejs ir tāds pats kā "P40 Pro". Tas aizņem 91,6% no korpusa laukuma un nodrošina 1200x2640 pikseļu izšķirtspēju. Tiesa, nolocītās malas drīzāk kalpo kā dizaina elements, jo ekrāna aktīvā daļa ir virspusē, kamēr sānos ir melnas, nelietojamas līnijas.

Displejs piedāvā teicamu, bet ne izcilu pikseļu blīvumu - 441 pikselis uz katru collu, kā arī vērā ņemamu 90Hz atjaunošanās ātrumu. Baterijas taupīšanas nolūkos atsvaidzi var pārslēgt uz 60Hz. Atbilstoši OLED standartiem, displejs ir košs un krāsām bagāts, tomēr tirgus līderiem to nevar pieskaitīt. Daži konkurenti piedāvā detalizētāku attēlu. Interesanti, ka šajā modelī ekrānu klāj reti manīta, mīksta aizsargplēve, kas uzlīmēta jau rūpnīcā.

Skaņai izmantots viens īsts skaļrunis korpusa apakšā un modernāks elektromagnētisko vibrāciju skaņas avots augšā. Lai arī tas izskan pietiekami skaļi, bez apakšējā "skandinātāja" atbalsta skanējums ir kā no aizvērtas kastes. Tā kā šoreiz vēl rezultāts ir 1:0 vecākās tehnoloģijas labā. It kā apliecinot, ka vibrācijas nespēj aizstāt īstu skaļruni, "Huawei" nav iekļāvis tālrunī "Dolby Atmos" atbalstu, kam nepieciešami vismaz divi pilnvērtīgi skaņas avoti.

Fotokamera

(Raksta autora vērtējums: 10 punkti no 10)

Fotokamera būtībā ir redzamākais no nozīmīgajiem viedtelefona elementiem, kurā "P40 Pro+" atšķiras no otra "Pro". "Huawei" patiešām ir piestrādājis, lai sarūpētu pircējiem labāko pieredzi. Iespaidīgajā kameru blokā ir veselas piecas lēcas. Galvenā ir tā pati 50 MP, tai palīdz 40 MP ultra platleņķa kamera, savukārt 12 MP telefoto kameru aizstājušas divas 8MP alternatīvas. Viena no tām ir ekvivalenta 240 mm periskopa telefoto objektīvam un nodrošina 10x optisko tālummaiņu, bet otra atbilst 80 mm objektīvam ar 3x optiskā pietuvinājuma iespēju. Vēl ir TOF 3D dziļuma sensors.

Abas telefoto kameras kopā sakombinē 100x tālummaiņu, kādu februārī pirmie parādīja "Samsung". Un, tāpat kā korejieši, arī "Huawei" pie tik liela pietuvinājuma iespējas iestrādājuši sekundāru kopskata logu, lai fotografētājs redz, kurp tiek vērsts objektīvs. Arī pati fotografēšana simtkārtīgā pietuvinājumā abu ražotāju ierīcēs ir līdzīga. Tā prasa stabilu trijkāji un neizsmeļamu pacietību, lai nofokusētos uz vajadzīgo vietu. Pie mazākās svārstības attēls šūpojas un izplūst. Kaut cik jēdzīga sanāk labi ja katra desmitā bilde, taču, kad izdodas, gandarījums ir neizmērāms. Šķiet, lielāks ieguvums gan ir tāds, ka ar telefonu "pievilkti" attēli, piemēram, 10x vai 20x, beidzot izskatās gana labi, lai tos varētu parādīt arī citiem. Līdz šim telefonu pietuvinājumā uzņemtās fotogrāfijas lielākoties bija nebaudāmas.

Par kameras darbību lielākoties sakāmi atzinīgi vārdi. Fotogrāfijas pēc noklusējuma tiek veidotas 12 MP izmērā, taču vajadzības gadījumā var ieslēgt 50MP attēlu. Tad gan jārēķinās, ka katra bilde būs 10-20 MB "smaga". Galvenais attēla sensors ir ne vien izmērā liels, bet arī spējīgs uz vareniem darbiem. Šķiet, tas nepalaiž garām pat sīkākās detaļas, tādēļ bildēs labi saskatāmi ūdens viļņi, teju katra koka lapa un gaismu spēles. Detalizācija ir augsta pat pustumsā uzņemtiem attēliem, tā kā naksnīgām pilsētas ainavām šī kamera derēs pilnīgi noteikti. Arī makro režīms izskatās spējīgāks nekā pārējos "P" sērijas modeļos, tiesa, līdz "One Plus 8 Pro" līmenim gan netiek.

Video režīmā vērtīgākais pienesums ir 256 reižu palēninājums jeb filmēšana ar 7680 kadriem sekundē, ko iepazinām jau rudenī "Mate 30 Pro". Neviens konkurents neko tādu vēl nespēj piedāvāt.

Akumulators

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

4200 mAh baterija ir tikpat ietilpīga kā "P40 Pro", un arī tās darbības rezultāts ir stipri līdzīgs. Pusotru dienu šis tālrunis iztur diezgan brīvi, pat dienas gaitā skatoties video un atskaņojot mūziku bezvadu austiņās. Izmēģinājumu nedēļās arī neradās iespaids, ka jaudīgā kamera prasītu īpaši vairāk enerģijas.

Nepārtrauktā video atskaņošanas režīmā baterija iztur aptuveni 17-18 stundas. Turklāt darbības ilgumu īpaši neietekmē 60Hz vai 90Hz ekrāna atjaunošanās ātruma izmantošana. Pārlūkprogrammas lietošana akumulatoru iztukšo aptuveni 15 stundās, bet sarunām var veltīt teju pilnu diennakti.

Tālrunis atbalsta superātru 40W uzlādi ar komplektā iekļauto lādētāju, un arī tikpat ātru bezvadu uzlādi, ko varējām izbaudīt ar izmēģinājumos līdzi piešķirto lādētāju. Abos gadījumos akumulators tiek piepildīts aptuveni stundas laikā. Savukārt 27W reversā bezvadu uzlāde ļauj austiņu futrāli piepildīt dažos desmitos minūšu.

Gala vērtējums

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

"Huawei P40 Pro+" būtiskākā priekšrocība pār "P40 Pro" ir iespaidīga 100x tālummaiņa. Keramikas korpusu un lielāku svaru diez vai var uzskatīt par ieguvumu. Taču cenas starpība ir ievērojama un ar šo modeli arī "Huawei" "pierakstās" to ražotāju klubiņā, par kuru apetīti patērētāji aizvien vairāk sarauc degunu. Ņemot vērā, ka "AppGallery" lietotņu veikals vēl ir diezgan agrīnā attīstības stadijā, būs interesanti vērot, cik daudzi pircēji būs gatavi maksāt par lielisku fotokameru, bet bez iespējas lietot daļu ierasto lietotņu.

Cena ap 1400 eiro

"Huawei P40 Pro+" vērtējums

Plusi

100x tālummaiņa un lieliska fotokamera

Uz četrām pusēm pāri malām plūstošs OLED ekrāns

Filmē video 256x palēninājumā

Mīnusi

Diezgan smags, neizteiksmīgu krāsu korpuss

Nav pieejami "Google" servisi

Lielais kameru bloks ir ļoti izvirzīts uz āru

Tehniskie dati:

Izmērs: 158.2 x 72.6 x 8.95 mm

Svars: 226g

Ekrāns: 6.58 collu 90 Hz OLED 1200 x 2640 izšķirtspēja

Procesors: HiSilicon Kirin 990 5G (7 nm, astoņi kodoli 2x 2.86 GHz Cortex-A76 & 2x 2.36 GHz Cortex-A76 & 4×1.95 GHz Cortex-A55)

Atmiņa: 512 GB iebūvētā un 8GB operatīvā

Operētājsistēma: Android 10 OS

Akumulators: 4200 mAh

Četrkārša aizmugurējā fotokamera:

Galvenā 50 megapikseļi, f/1.9, 23mm ar OIS

Ultra platleņķa 40 megapikseļi, f/1.8, 18mm

Telefoto 8 megapikseļi, f/4.4, 240mm, 10x optiskā tālumaiņa

Telefoto 8 megapikseļi f/2.4, 80mm, 3x optiskā tālummaiņa

TOF 3D dziļuma sensors

Duāla priekšējā fotokamera:

Platleņķa 32 MP, f/2.2, 26mm ar autofokusu

Ir TOF 3D

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālās prezentācijas laikā Barselonā Huawei izziņojis virkni jaunu 5G produktu, tostarp salokāmo viedtālruni "Huawei Mate Xs".

Jaunu sarakstā ir arī jaunākās paaudzes "Huawei Wi-Fi AX Series", 5G planšetdatoru "Huawei MatePad Pro 5G", papildinājumus "Huawei MateBook" klēpjdatoru sērijai, kā arī lietotņu platformu "Huawei AppGallery".

Nākamās paaudzes viedtālrunī Huawei Mate Xs ar salokāmo ekrānu atgriezusies populārā četrkāršā "SuperSensing Leica" kamera. Izmantojot tālruņa formas priekšrocības, kameras izvietotas gan priekšā, gan aizmugurē. Salokāmais ekrāns nodrošina vairākas jaunas funkcijas, kā, piemēram, Multi-Window un App Multiplier funkciju, kas noderēs tiem lietotājiem, kam ikdienā nepieciešama iespēja darīt vairākus darbus vienlaicīgi.

Lai radītu pilnvērtīgu ekosistēmu, kas atbalstītu visas Huawei ierīces un aptvertu visas scenāriju funkcijas, "Huawei" par svarīgu mērķi izvirzījis HMS (Huawei Mobile Servies) Core izstrādi. HMS Core ir rīku kolekcija, kas paredzēta Huawei partneriem un lietotņu izstrādātājiem, lai radītu jaunu un unikālu lietotņu pieredzi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfija spēj no jauna izraisīt emocijas un palīdz mums atcerēties notikumus, kuri citādāk vienkārši izbalētu un aizmirstos – tā uzskata fotogrāfs Valdis Skudre, kurš būs Latvijas žūrijas pārstāvis Huawei mobilās fotogrāfijas un video konkursā Next Image 2020. Viņaprāt, Latvijā ir daudz talantīgu jauno fotogrāfu, tādēļ pats galvenais ir aizmirst paškritiku un uzdrošināties parādīt savus darbus visai pasaulei.

Runājot par jaunajiem Latvijas fotogrāfiem, Valdis Skudre saredz lielu izaugsmi vietējā mērogā: "Fotogrāfija kā tāda kļuvusi krietni populārāka un arī jauno fotogrāfu ir vairāk nekā tad, kad ar to sāku nodarboties es. Šīs konkurences dēļ jaunie fotogrāfi ir spiesti būt radošāki. Turklāt mēs dzīvojam diezgan plakanā vidē bez pārāk iespaidīgiem dabas skatiem, tāpēc darbu autoriem vairāk jāpiedomā pie tā, kur meklēt šīs elpu aizraujošās vietas un skatus, kas būtu fotogrāfijas vērti." Kā vērtē pieredzējušais fotogrāfs, mūsmājās ir daudz talantīgu dabas, ainavu, ceļojumu, kā arī pilsētvides un portretu fotogrāfu.

Viena no galvenajām lietām, kas atšķir labu fotogrāfiju no pārējiem darbiem, ir tās spēja nodot emocijas. Kā stāsta V. Skudre, fotogrāfiju uzdevums ir ne vien likt atkārtoti sajust jau piedzīvotas emocijas, bet arī radīt jaunas, vēl nebijušas sajūtas. "Fotogrāfija spēj mūsos raisīt ļoti bagātīgu un krāsainu emociju un sajūtu gammu – tā var motivēt, palīdzēt noteikti jaunus dzīves mērķus, apskatīt jaunas vietas, kā arī izbaudīt ko jaunu uz savas ādas. Taču tikpat iespējams, ka kādam tā atgādina par pagātni un liek pārdomāt līdz šim pieredzēto," tā fotogrāfs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei P40 Pro" sarūpējis vēl labāku kameru, bet tālruņa panākumi tirgū būs atkarīgi no lietotņu veikala piepildīšanas tempa.

Sazvērestību teoriju cienītājiem būtu, kur izvērsties, šķetinot Ķīnas lielākā viedtelefonu ražotāja "Huawei" pēdējā gada likteņa pavērsienus. Pēc ASV sankciju ietekmē klusi prezentētā "Mate 30 Pro" modeļa ķīnieši plānoja atgūt sabiedrības interesi ar vērienīgu "P40" sērijas pieteikšanu marta nogalē Parīzē, taču šo ieceri «nopļāva» koronavīrusa izsauktie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi. Taisnības labad jāsaka, ka līdzīgi cieta ikviens ražotājs, kura plānos bija prezentācijas pasākumi kopš Mobilās pasaules kongresa Barselonā.

Zīmola cienītājiem labākā ziņa ir tāda, ka "P40" sērija, atšķirībā no "Mate 30", ir sasniegusi arī Latviju un nopērkami veseli trīs modeļi – "P40 Lite", "P40" un "P40 Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas valdība šomēnes pieņems lēmumu par Ķīnas telekomunikāciju aprīkojuma ražotāja "Huawei" produktu izslēgšanu no 5G mobilo sakaru tīkla infrastruktūras valstī, pirmdien, atsaucoties uz avotiem valdībā, vēstīja laikraksts "Financial Times".

Izmeklēšana, kuras rezultāti vēl nav publiskoti, raisījusi "ļoti, ļoti nopietnus" jautājumus par "Huawei" ierobežoto lomu 5G tīklā Lielbritānijā, ziņoja laikraksts, norādot, ka pastāv bažas par spiegošanu. Janvāri Lielbritānijas valdība nolēma ierobežot "Huawei" iesaisti 5G tīklā līdz ne vairāk kā 35% no tīkla nesensitīvo daļu izveides.

Lielbritānijas kultūras ministrs Olivers Daudens pirmdien apstiprināja, ka saņēmis Nacionālā kiberdrošības centra izmeklēšanas ziņojumu, un piebilda, ka tam būs nozīmīga ietekme uz "Huawei" lomu 5G tīklā Lielbritānijā.

ASV izdara spiedienu uz Lielbritāniju, lai tā sarautu saites ar "Huawei".

Vašingtona norāda, ka "Huawei" ir cieši sakari ar Ķīnas komunistu valdību, un brīdina, ka šī ražotāja tehnoloģijas varētu tikt izmantotas spiegošanai Pekinas vajadzībām. Amerikāņu amatpersonas apgalvo, ka pēc Pekinas rīkojuma "Huawei" varētu vienkārši noslēgt Lielbritānijas 5G tīklu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju tehnoloģiju uzņēmums "SQUID App" ir izvēlēts nodrošināt ziņu pakalpojumu "Huawei" viedtālruņiem visās Eiropas valstīs.

"SQUID" ir satura partneris ziņu plūsmai "Huawei Browser" (interneta pārlūka) un "Huawei Assistant" (logrīka) mobilajos pakalpojumos. "Huawei Assistant" serviss ir pieejams, velkot pa labi no sākuma ekrāna.

"Huawei Browser & Assistant" lietotājiem no šodienas ir pieejama ziņu plūsma no dažādām kategorijām un ziņu avotiem. "Huawei" interneta pārlūku ir iespējams lejupielādēt "Huawei AppGallery". "Huawei Assistant" būs pieejams jaunākajos "Huawei" viedtālruņu modeļos, bet testa versiju ir iespējams lejupielādēt.

"Mūsu mērķis ir iedvesmot lietotājus lasīt kvalitatīvas ziņas un vienlaikus palīdzēt izdevējiem gūt lielāku lasītāju plūsmu un ienākumus", saka Johans Othelius, "SQUID App" izpilddirektors un dibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Jebkura biznesa vērtība un attīstības pamats ir cilvēki. Ja cilvēkiem patīk tas, ko viņi dara, ja viņi ir motivēti pilnveidoties kopā ar uzņēmumu, kurā strādā, tad tiks sasniegti jebkuri mērķi,” uzskata Ričards Zakss, EHR mediju grupas līdzīpašnieks. Viens no uzņēmuma svarīgākajiem mērķiem bija izveidot labāko radio aplikāciju Latvijā – un tas ir izdevies!

Galvenais – būt mobiliem

EHR mediju grupā ietilpst trīs radiostacijas – EHR, EHR Superhits un EHR Russkie Hiti, un katru mēnesi tai izdodas saglabāt vienu no vadošajām komerc-radio grupu pozīcijām, sasniedzot vidēji līdz pat 504 tūkstošiem unikālo klausītāju nedēļā.

Kā stāsta R. Zakss, radio mērķauditorija ir mūsdienīgi mileniāļi, tādēļ nepārtraukti jāseko līdzi jaunākajiem trendiem un tehnoloģijām. “Mūsu klausītāji ikdienā “dzīvo” savā viedtālrunī, tāpēc, lai sasniegtu veiksmīgus rezultātus, mums arī jābūt mobiliem.”

Lai saglabātu līdera pozīcijas arī turpmāk, kompānija savā attīstības plānā iekļāvusi trīs galvenos virzienus. Pirmkārt, orientēšanās uz aktualitātēm, tādēļ EHR portāls sevi pozicionē kā Eiropas popkultūras jaunumu centru, ziņojot par aktuālāko mūzikā. Otrkārt, fokuss uz daudzveidību – klausītājiem jau ir pieejami 20 hitu kanāli. Visbeidzot – konkurētspējas saglabāšana. EHR izstrādājis funkcijām bagātāko mobilo aplikāciju, kas ieņem stabilu vietu mūzikas aplikāciju trijniekā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" vidējās klases "P Smart" sērijas ceturtais modelis "Pro" piedāvā ekrānu bez traucēkļiem un interesantu kameras risinājumu

Jau trešo gadu pēc kārtas Ķīnas tehnoloģiju kompānija "Huawei" iesākusi, laižot klajā gados vai sirdī jaunajiem lietotājiem paredzētu "P Smart" sērijas viedtālruni. 2018.gada celmlauzim gadu vēlāk sekoja "P Smart 2019", vasarā pa vidu iespraucās "P Smart Z" ar inovatīvu izbīdāmu priekšējo fotokameru un tagad saimei pievienojas "P Smart Pro". Kādēļ gan šī vidējās klases ierīce izpelnījusies tik drīzu atjauninājumu un vai tā vispār ir pircēju uzmanības vērta?

Vidējā klase viedtālruņu tirgū ir izplūdusi visos virzienos. Tajā ražotāji pamanās iemānīt gan pablāvas ierīces, kuru galvenais trumpis ir zema cena, gan visnotaļ respektējamus produktus, kas dažās sfērās pat izaicina flagmaņus. Par spīti ambiciozajam vārdam "Pro" nosaukumā, jaunais "P Smart" ir kaut kur pa vidu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Igaunija varētu ierobežot Ķīnas tehnoloģiju izmantošanu 5G tīklu veidošanā

LETA--ERR, 27.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Ekonomikas un sakaru ministrija izstrādā lēmumu, kas ļautu ierobežot to vai citu uzņēmumu tehnoloģiju izmantošanu telekomunikāciju tīklos, un tas būtībā var nozīmēt, ka Ķīnas kompānijas "Huawei" tehnoloģijas nedrīkstēs izmantot 5G tīklu veidošanā Igaunijā, vēsta sabiedriskās raidorganizācijas ERR ziņu portāls.

Šādi ierobežojumi nepieciešami, lai varētu turpināties konkurss par nākamās paaudzes mobilo sakaru tīkla frekvenču sadali.

Kā uzsvēris atbildīgais par Igaunijas valsts kiberdrošības politiku Rauls Riks, Ķīnas tehnoloģijas pieder pie paaugstināta riska kategorijas. Ņemot vērā, ka valsts ne vienmēr spēj kontrolēt tehnoloģiju, tai jāpieņem fundamentāls lēmums attiecībā uz to, vai tā uzticas tam vai citam ražotājam, viņš norādījis.

"Ja kompānijas akcijas tiek kotētas biržā, ja tās pārvaldība ir caurskatāma, ja tā atrodas Eiropas Savienībā, ar to vienmēr var sazināties, vienmēr var ātri un viegli atrisināt problēmas, tad ar šādu ražotāju saistītie riski ir krietni zemāki. Taču, ja kompānija atrodas ārpus ES, nav pārstāvēta biržā un tās vadība nav caurskatāma, riski ir augstāki. Visiem šiem kritērijiem ir sava nozīme," skaidrojis Riks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Katra uzņēmuma veiksmes stāsts ir citādāks, taču pašai veiksmei tajā parasti nav atvēlēta liela loma. Panākumu atslēga slēpjas mērķtiecīgā attīstībā, neatlaidībā un aizrautībā. Ir jābūt skaidrai vīzijai par to, ko vēlies sasniegt, taču nedrīkst aizmirst – ja nemīlēsi to, ko dari no visas sirds, nav lielu cerību izveidot veiksmīgu biznesu ilgtermiņā,” saka Andris Griķis, SIA Inbokss īpašnieks. Viņa lolojuma – portāla Inbox.lv panākumu receptē ir vairākas būtiskas sastāvdaļas:

Pakāpeniska, bet nepārtraukta attīstība.

SIA Inbokss, jeb Inbox.lv ir augsto tehnoloģiju uzņēmums, kas vairāk nekā 20 gadus piedāvā savus pakalpojumus interneta lietotājiem. Šo gadu laikā, Inbox e-pasta servisa aktīvo lietotāju skaits ir sasniedzis vairāk kā 1 miljonu un jau vairākus gadus pēc kārtas, Inbox.lv atrodas Latvijas mīlētāko zīmolu topa trijniekā, kas parāda darbības rezultātus ne tikai skaitliskā, bet arī tautas atzinumā.

Jāatzīst, ka uzņēmums audzis pakāpeniski – papildus e-pasta servisam ar laiku tika ieviesti arvien jauni pakalpojumi: failu un fotogrāfiju glabāšanas un koplietošanas serviss, ērts elektroniskais kalendārs, lai plānotu sapulces, tikšanās, un dažādus pasākumus un daudzi citi produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TOP5 pirktākie viedtelefonu zīmoli pirmajā pusgadā ir "Samsung", "Huawei", "Apple", "Nokia" un "Xiaomi", liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" dati.

Salīdzinot ar aizvadītā gada pirmo pusgadu, visstraujāko izaugsmi piedzīvojis "Xiaomi" zīmols. Savukārt vidējā summa, ko klienti tērē par telefona iegādi, palielinājusies par aptuveni 15%.

TOP5 populārākie modeļi ir "Samsung Galaxy A51", "Huawei P30 Lite", "Huawei P Smart", "Samsung Galaxy A20e" un "Apple iPhone 11".

Visbiežāk telefonus izvēlas melnā, zilā un baltā krāsā.

"Kopumā ir novērojams, ka turpina palielināties viedtelefonu lietošanas laiks. Ja gadu iepriekš klienti viedtelefonu lietoja aptuveni pusotru gadu un pēc tam iegādājās jaunu, tad šobrīd tie ir jau divi gadi. Vispieprasītākie ir vidējās klases telefoni un vidējā summa, ko šā gada pirmajā pusgadā klients iztērēja par telefona iegādi, bija 361 eiro. Klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk, izmantojot nomaksas iespēju," informē "Tele2" komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Multikulturālā darba vide kā uzņēmuma dzinējspēks

Benita Petravičūte, "Huawei" Personāldaļas vadītāja, 14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai esat aizdomājušies, cik lielu sava mūža daļu mēs pavadām darbā? Zinātnieku aprēķini liecina, ka darbā pavadām aptuveni trešdaļu sava laika, tādēļ darba videi ir būtiska ietekme uz mūsu kopējo labsajūtu, panākumiem un motivāciju.

Pārmaiņas, kas notiek uzņēmumos globalizācijas procesu ietekmē, kļuvušas par vienu no raksturīgākajām laikmeta pazīmēm – arvien vairāk saskaramies ar multikulturālu darba vidi. Globālajos uzņēmumos vienkopus darbojas ne vien kaimiņvalstu profesionāļi, bet arī eksperti no visas pasaules.

Viens no šādiem multikulturālas darba vides piemēriem ir "Huawei" Baltijas biroji.

Kultūras daudzveidība uzņēmumā ir tā dzinējspēks

Tādu kultūras daudzveidību, kādu varam novērot mūsdienu biznesa vidē, līdz šim vēl nebijām pieredzējuši. Piemēram, tehnoloģiju uzņēmuma "Huawei" Latvijas pārstāvniecība ikdienā sadarbojas ar kolēģiem gan no Eiropas, gan citām pasaules valstīm. Skaidrs, ka tas nodrošina ne vien plašāku skatījumu uz tirgus norisēm, daudzveidīgāku pieredžu apmaiņu un radošākus risinājumus ikdienas darbā, bet arī rada neizbēgamus izaicinājumus. Iekšēji uzņēmumā esam izstrādājuši vairākus paņēmienus, lai veiksmīgi tiktu ar tiem galā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrajā ceturksnī par lielāko viedtālruņu kompāniju pasaulē kļuvusi Ķīnas kompānija "Huawei", liecina jaunākie pētījumu kompānijas "Canalys" dati.

Otrajā ceturksnī uzņēmums pārdevis 55,8 miljonus viedtālruņu, kas gan ir par 5% mazāk nekā pirms gada, taču pārspēj gan "Samsung", gan "Apple" pārdoto viedtālruņu skaitu, tādējādi ieņemot pirmo vietu. Tajā pašā laikā eksperti pauž bažas, vai šis pārdošanas temps ir ilgtermiņā uzturams, ņemot vērā, ka lauvas tiesa jeb 70% no kopējiem pārdošanas apjomiem bijuši Ķīnā, savukārt importa apjomi gada laikā sarukuši par 27%.

Eiropā "Huawei" tirgus daļa sarukusi no 22% pirms gada līdz 16% otrajā ceturksnī, liecina "Counterpoint Research" dati.

"Samsung" palicis otrajā vietā, pārdodot 53,7 miljonus viedtālruņu, kas ir par 30% mazāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronavīruss Ķīnā neveicina ekonomikas izaugsmi, vienlaikus tā radītie riski var pavērt iespēju analogu izstrādājumu ražošanai arī Latvijā un līdz ar to arī iespējas piesaistīt investīcijas.

To, ka Latvijai ir sava veida iespējas izmantot šo situāciju, Latvijas Radio 4 raidījumā "Darbojošās personas" atzina ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro. Viņš uzsvēra, ka koronavīruss Ķīnā jau ir izraisījis daudz problēmu, vienlaikus pastāvot iespējas tiem, kas ražo Latvijā. Proti, tiem uzņēmumiem, kuri agrāk nespēja konkurēt ar lētākajām Āzijā ražotajām precēm, pašlaik ir pavērusies iespēja sekmīgi realizēt preces, kaut arī tās ir dārgākas par analogiem, kuru piegādes var apsīkt.

"Tā varētu būt," uz jautājumu, vai koronavīrusa risks varētu būt pietiekams arguments potenciālajiem investoriem ne tikai pašiem veidot ražotni Ķīnā, bet pat tur jau esošajās rūpnīcās nepasūtīt preces, atbildēja R. Nemiro. Viņš gan aicināja nesteigties ar secinājumiem un situāciju vērtēt apmēram pēc pusgada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietotāji Latvijā, Lietuvā un Igaunijā vairāk pērk viedpulksteņus, un tas palīdz "Huawei" vieglāk pārciest globālās pandēmijas izraisīto krīzi, žurnālam "Dienas Bizness" stāsta "HUAWEI Consumer Business Group" Baltijas reģiona vadītājs Jans Huns.

"Pieaug pieprasījums pēc viedpulksteņiem, un no tā varam secināt, ka cilvēki arvien lielāku uzmanību pievērš veselīgam dzīvesveidam un veselības uzraudzīšanai," viņš teic.

"Nepārtraukti optimizējot sensoru tehnoloģiju, esam atraduši veidu, kā piedāvāt lietotājiem iespējas, ko nepiedāvā mūsu sāncenši fitnesa un veselības uzraudzīšanas ierīcēs. Piemēram, jaunajā "Watch GT2" sērijā iestrādāts SpO2 jeb skābekļa līmeņa asinīs mērītājs," norāda J. Huns.

"Runājot par pandēmijas ietekmi uz biznesu, jāteic, ka viedtelefonu tirgus šajā laikā ir stipri sarucis. Saskaņā ar International Data Corporation datiem, 2020. gada pirmajā ceturksnī viedtelefonu pārdošanas apjomi pasaulē samazinājušies par 11% salīdzinājumā ar šo pašu laika posmu pirms gada. Arī mēs piedzīvojām kritumu, taču kopumā situācija ir normāla, un esam saglabājuši otro lielāko tirgus daļu pasaulē," viņš atzīst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļošana ir viena no daudzajām dzīves baudām – ne velti ir teiciens, ka pasaule ir kā grāmata un, ja neceļojam, mēs no tās izlasām tikai vienu lappusi.

Līdz ar pakāpenisku robežu atvēršanu, atkal pavērusies iespējas sākt "šķirstīt lapas", dodoties iepazīt jaunas vietas ārpus savas valsts. Taču, cenšoties pieskaņot ceļojumu jaunajiem drošības apsvērumiem, var nākties saskarties ar grūtībām, veicot ierastos plānošanas darbus. Šīs piecas mobilās lietotnes palīdzēs ieplānot nākamo ceļojumu ātri un bez lieka uztraukuma.

Ceļojuma plāna pamatā – transports un naktsmājas

Atzīmējot kalendārā sava vasaras piedzīvojuma datumu, jāatceras, ka pirmā un svarīgākā lieta darbu sarakstā ir galamērķa valsts drošības pasākumu izpēte un transportlīdzekļa biļešu iegāde. Ja plāno savā nākamajā ceļojumā doties ar lidmašīnu, lietotne "Sostravel" būs noderīgs rīks, kas gluži, kā pierakstu klade, apvienos visu svarīgāko informāciju par Tavu ceļojumu, tajā skaitā informāciju par lidojumu, lidostā pieejamajiem pakalpojumiem un pat nozaudētu bagāžu. Savukārt tiem, kas priekšroku dod sauszemes pārbraucieniem, talkā nāks lietotne "Trainline", kas ļauj ātri un ērti iegādāties vilciena biļetes visā Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" šā gada viedtelefonu flagmaņu sērijas "Galaxy S20" dārgākais modelis "Ultra" piesaista uzmanību ar iespaidīgu 108 megapikseļu kameru un 100x tālummaiņu.

Dažus gadus it kā no malas noskatoties, kā "Huawei" «privatizē» viedtelefonu fotokameru lauciņu, "Samsung" šopavasar beidzot sagatavoja skaļu atbildi. Lielākais un dārgākais no jaunās "Galaxy S20" sērijas tālruņiem - "Ultra" – aprīkots ne vien ar uzkrītošu četru aizmugurējo kameru bloku, bet arī 100x tālummaiņu. Tā ir divreiz lielāka nekā "Huawei P30 Pro", kas pērnajā pavasarī tehnoloģiju pasaulē izpelnījās ovācijas un pat tika nodēvēts par «labāko spiegu telefonu».

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

"Ultra" ir jaunpienācējs "Galaxy S" saimē. Vēl nebijām apraduši ar domu, ka flagmanis sadalīts divos atzaros – parastajā un lielākajā jeb "Plus" versijā, kad sērijai pievienojās trešais brālis "Ultra". Kā var noprast pēc nosaukuma, gradācijas skalā šis ieņem augstāko pakāpienu. Tas ir lielāks par abiem pārējiem, ar 6,9 collu Dynamic AMOLED displeju un ar jau minēto simtkārtīgo tālummaiņu, kāda abiem pārējiem nav tikusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākslīgais intelekts vairs nav nākotnes tehnoloģija – tā ir uzņēmumu ikdiena visā pasaulē. Tomēr Eiropas Savienības (ES) Digitālās ekonomikas un sabiedrības indeksa (DESI) apkopotā informācija liecina, ka tehnoloģiju ieviešanā Latvijas uzņēmumi krietni iepaliek no citām ES valstīm. Kāda situācija novērojama vietējā tirgū un ko varam sagaidīt tuvākajā nākotnē – to stāsta uzņēmumu "Tilde" un "Huawei" tehnoloģiju eksperti.

Lai gan salīdzinājumā ar citām ES valstīm, Latvijas uzņēmēji nav aktīvākie mākslīgā intelekta un citu tehnoloģiju ieviesēji, pie mums pēdējos gados novērojama stabila attīstība. "Ja vēl pirms laika uzņēmumu vadītāji tikai sekoja līdzi tehnoloģiju izaugsmei, potenciālam un lielo uzņēmumu eksperimentiem un pieredzei, šobrīd arī Latvijā tiek ieviesti reāli pielietojami risinājumi procesu automatizācijai un produktivitātes celšanai," atzīst "Tildes" Biznesa attīstības direktors Kaspars Kauliņš.

Pēc eksperta novērojumiem Eiropā visplašāk mākslīgais intelekts tiek ieviests IT un tehnoloģiju risinājumos, kā arī klientu apkalpošanā visdažādākajās nozarēs. Būtiska loma šīm tehnoloģijām ir arī medicīnā un veselības aprūpē, kā arī robotizētajos un automatizētajos ražošanas procesos. Savukārt klientu apkalpošanas jomā šobrīd tiek izmantota ceturtā daļa no visiem mākslīgā intelekta risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras vidus pasaulē padevies visai darbīgs, un ziņu fons - pietiekami kolorīts. Kopumā joprojām milzīgu neskaidrību par nākotni uztur pandēmijas faktors. Attiecīgi ap šīm ziņām – apnicis tas vai nē - turpina griezties pasaule.

1. Par un ap Covid

Notiekošais nav traucējis pasaules akciju tirgus flagmanim – ASV – turpināt mēģināt pietuvoties šā gada februāra cenu rekordiem. Akciju tirgū šonedēļ bija vērojams mērens pieaugums, ko noteica vairāki faktori.

Finanšu tirgū zināmas cerības, piemēram, saistījušās ar ātrāku vakcīnu pret Covid-19. Oksfordas Universitātes vakcīnas izstrādātāji teikuši, ka jau septembrī varētu beigties tās testēšana uz cilvēkiem. Tas liek spekulēt, ka drīz vien pēc tam vakcīna varētu būt pieejama arī plašākai sabiedrības daļai. Arī ASV uzņēmums "Moderna" klāstījis, ka vakcīnas rezultātā antivielas izstrādājoties pilnīgi visos tās testa subjektos. Ap minēto vakcīnu plaukst dažādas citas drāmas. Piemēram, Apvienotā Karaliste vainojusi ar Krieviju saistītus hakerus centienos "nozagt" šīs valsts progresu tās izstrādāšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Garmin Venu" patiks tiem sportiska dzīvesveida cienītājiem, kuri sagaida ne vien plašas sporta pulksteņa iespējas, bet arī kvalitatīvu skārienekrānu.

Kopš iesaistīšanās ar viedtelefonu savienojamu valkājamo tehnoloģiju ražošanā aizgājušās desmitgades sākumā "Garmin" uzaudzējis prāvu piekritēju pulku, kas augstu novērtē amerikāņu ražotāja piedāvātās daudzveidīgās sporta aktivitāšu mērīšanas iespējas. Tomēr visu šo laiku kompānija pati sev «šāvusi kājā», viedajiem pulksteņiem izvēloties taupīgus, taču modernos lietotājus pavisam neuzrunājošus zemas izšķirtspējas displejus. Pērnā gada nogalē "Garmin" šo kļūmi laboja, prezentējot savu pirmo izstrādājumu ar laika garam atbilstošu AMOLED ekrānu.

Dizains

✪✪✪✪✪✪✪

(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)

Atšķirībā no "Garmin" dārgajiem modeļiem, "Venu" vizuāli ir pavisam vienkāršs un viegls. Šeit nav ne titāna, ne safīra. Korpuss veidots no plastmasas, kas mārketinga vajadzībām nosaukta par «šķiedru stiprinātu polimēru» un tikai ap pašu 1,2 collu AMOLED displeju ir dažus milimetrus plats nerūsējoša tērauda gredzens, kurā nez kādēļ iegrebtas sīkas gropes. Var jau būt, ka vizuāli tas piešķir pulkstenim savdabīgu šarmu, taču praktisku labumu nedod. Gredzenu nevar pagriezt, tādēļ šādai saķeres virsmai jēgas nav. Vēl vairāk – gropēs viegli ieķeras netīrumi un tos ir grūti izkasīt no dziļajām rievām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Svarīgākie notikumi finanšu tirgos un pasaulē šonedēļ

Jānis Šķupelis, 24.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbildot uz pandēmijas izraisīto ekonomikas brīvo kritienu, Eiropa tomēr emitēs kopēju parādu. ASV un Ķīna turpina strīdēties. Pagaidām prieks un laime akciju tirgū, kur nobirst arī pa rekordam.

1.Atgriežamies pie rekordiem!

Pagaidām izcili turpina klāties akcijām – sevišķi dažu ASV tehnoloģiju gigantu vērtspapīriem. Piemēram, "Amazon.com" akcijas cena kopš marta vidus ir palēkusies jau gandrīz par 85% (un kopš gada sākuma par 65%). Jāsecina – tie, kas šajā neskaidrajā laikā turpinājuši turēt šos vērtspapīrus, savu bagātību spējuši gandrīz dubultot. "Netflix" akcijas cena šogad pieaugusi uz pusi. Savukārt "Microsoft" un "Apple" akcijas cena kopš gada sākuma palēkusies par trešo daļu un gan "Alphabet", gan "Facebook" – par 15%. Faktiski – kas vienam slikti, otram ir labi. Pandēmija nozīmējusi, ka vērtība turpina augt gan tehnoloģiju, gan arī, piemēram, farmācijas nozares uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz bažu radara atgriezušies daži būtiski temati, par kuriem runāja arī pirms pandēmijas.

1. Uzmanība atkal uz riskiem

Maijā pasaules finanšu tirgos tomēr sākusi iezagties zināma nepārliecība. Uz bažu radara atgriezušies daži būtiski temati, par kuriem runāja arī pirms pandēmijas. Viens no tiem ir ASV un Ķīnas attiecības, kuras kļūst arvien saspīlētākas.

ASV politiķu vidū izskanējusi eksperimentālā ideja par ASV parāda "atcelšanu", ko tur Ķīna (tā savas rezerves nobāzē galvenokārt ASV obligācijās). Daži politikas komentētāji to pat salīdzinājuši ar kaut ko līdzīgu kara pieteikšanai. ASV vadība paudusi milzīgu neapmierinātību, ka Ķīnas apsolītā ASV preču pirkšana nenotiek tik strauji. Piemēram, "Bloomberg" ziņo, ka ASV un Ķīnas attiecības izskatās sliktākās kopš 1979. gada. Tāpat ASV prezidents Donalds Tramps solījis cieši "skatīties" uz Ņujorkas biržā kotētajām Ķīnas kompānijām. Tiek arī runāts par to, ka ASV valdība grib panākt Ķīnas uzņēmumu izņemšanu no ASV piegāžu ķēdēm. Piemēram, piektdien ASV jau lēma, ka Ķīnas Huawei rada draudus ASV drošībai, un tā vairs nepiegādās tai vajadzīgos mikročipus. Augusi ASV un Ķīnas konfrontācija arī gandrīz visos citos iespējamos jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Viedtelefonu tirdzniecībai pasaulē pirmajā ceturksnī rekordstraujš kritums

LETA--AFP, 02.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtelefonu pārdošanas apjoms pasaulē šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, samazinājies par 20,5%, tādējādi reģistrēts visu laiku straujākais kritums, liecina tirgus izpētes kompānijas "Gartner" apkopotie dati.

Gada pirmajos trīs mēnešos pasaulē pārdoti 299 miljoni viedtelefonu, salīdzinot ar 375 miljoniem ierīču pirms gada.

Kritumu galvenokārt veicinājuši koronavīrusa izplatības ierobežošanai paredzētie pasākumi, kuru laikā tika slēgti veikali.

Tāpat šī lejupslīde skaidrojama ar viedtelefonu rūpnīcu slēgšanu, galvenokārt Ķīnā, norāda "Gartner".

Jaunākie dati liecina, ka Dienvidkorejas "Samsung" pirmajā ceturksnī ar 18,5% tirgus daļu saglabājis līderpozīcijas globālajā viedtelefonu tirgū, lai arī uzņēmuma pārdošanas apjoms sarucis par vairāk nekā 22%.

Ķīnas "Huawei" ar 14,2% tirgus daļu saglabājis otro vietu, bet ASV tehnoloģiju gigants "Apple" ierindojas trešajā pozīcijā, tā tirgus daļai veidojot 13,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes "Samung" bezvadu austiņas "Galaxy Buds+" ar vienu uzlādi skan pat 11 stundas no vietas.

Viedtelefonu, televizoru un citas izplatītas patērētāju elektronikas lietotāji jau ir pieraduši pie ražotāju iecienītā koncepta – ik pa laikam papildināt populāru produktu ar jaunām iespējām, bet dizainu konceptuāli nemainīt. Šī pieeja "ķērusi" arī bezvadu austiņas. "Samsung" pērnā gada "Galaxy Buds", kas aizstāja divus gadus iznākušo "Gear IconX" modeli, šogad "pārdzima" ar paplašinātu nosaukumu "Galaxy Buds+", taču būtībā identiskā izskatā. Mainījusies vien pieejamā krāsa un pienākušas klāt dažas papildiespējas.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

Tāpat kā priekšgājējs, "Buds+" pārstāv ausī pilnībā paslēpjamo austiņu novirzienu. Proti, tam nav kātiņa, kā "Apple AirPods" vai "Huawei" austiņām. Tam ir gan labās, gan sliktās puses. Labais ir kompaktais izmērs un neuzkrītošais izskats. "Galaxy Buds+" faktiski nav iespējams izraut no auss ar kapuci vai cepuri, jo apģērbam īsti nav aiz kā aizķerties. Savukārt uzliekamā gumijotā spuriņa nodrošina, ka ieausis aizķeras aiz gliemežnīcas lokiem un turas ļoti cieši. Ja vēl izvēlas atbilstošākā lieluma gumijas uzgalīti no komplektā trīs iekļautajiem, tad sajūtas ir gana komfortablas. Izmēģinājumu nedēļās austiņas tika lietotas visos apstākļos, kādus vien izolācijas periodā un drēgnā pavasarī varēja piemeklēt, tomēr īsti atmiņā nav situācijas, kad "Buds+" būtu izkrituši. Pat neraugoties uz to, ka gada laikā ieauši "pieņēmušies svarā" - no 5,6 līdz 6,3 gramiem katrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ko ņemt vērā veiksmīgas mobilās lietotnes izveidei

Gunta Kursiša, "Huawei Mobile Services" Biznesa attīstības vadītāja Latvijā, 17.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē šobrīd ir 3,5 miljardi viedtālruņu lietotāju un aptuveni 90% no tiem izmanto mobilās lietotnes*. Šis mobilais rīks kļuvis par neatņemamu mūsu ikdienas sastāvdaļu - lietotnes izmantojam, lai sazinātos ar kolēģiem un tuviniekiem, būtu informēti par pasaulē notiekošo, iegādātos ikdienā nepieciešamo, atpūstos un izklaidētos.

Taču liels piedāvājums nozīmē arī sīvu konkurenci lietotņu izstrādātāju vidū. Kas būtu jāņem vērā, izstrādājot lietotājiem saistošu mobilo lietotni, kas sniegtu pievienoto vērtību arī biznesam.

Viedtālruņu lietotājiem šodien pieejami vairāki miljoni dažādu mobilo lietotņu, taču no šī plašā piedāvājuma klāsta dienas laikā mēs izmantojam vidēji 9 lietotnes. Lai lietotne izceltos no pūļa, ir virkne jautājumu, kurus vajadzētu uzdot un rast atbildes, pirms ķerties klāt tās izstrādei.

Vai lietotne uzlabos lietotāju ikdienu? Jebkura veiksmīgas lietotnes ieviešana sākas ar labu ideju - tas var šķist pašsaprotami, taču jebkura ne tik veiksmīga ideja no tirgus pazūd pirmā. Veiksmīgs produkts atrisina kādu problēmu un apmierina patērētāja vajadzības. Lai dotu lietotnei veiksmīgu startu, vispirms sev jāpajautā - kādu problēmu es vēlos atrisināt un kā tas atvieglos lietotāju ikdienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #25

DB, 30.06.2020

Dalies ar šo rakstu

Jēdziens "jaunais normālais" ir kļuvis par apzīmējumu ārkārtas situācijas izraisītajām pārmaiņām gan sadzīvē, gan biznesā. Šīs nedēļas žurnālā dažādu nozaru uzņēmumi paredz, ka drošības pasākumi, kas tika ieviesti, lai ierobežotu koronavīrusu, būs jaunā ikdiena arī turpmāk.

Vēlme un arī spiediens dzīvot pēc "jaunā normālā" principa aizsarglīdzekļu ražotājiem liek secināt, ka nepieciešamība pēc šādiem pakalpojumiem būs noturīga.

Ne visās nozarēs jaunais ir normālais. Sabiedriskais transports pandēmijas laikā ir veicis simtiem reisu bez cilvēkiem. Nozare cer, ka tukšie autobusi nekļūs par ikdienu, taču saprot, ka pasažieri neatgriezīsies vienā dienā.

Lasi žurnāla "Dienas Bizness" 30. jūnija numurā:

  • viedokļi - atgūšanās pēc pandēmijas

  • aktuāli - banku sektors skaitļos
  • numura tēma - pasažieru pārvadājumi
  • atkritumu apsaimniekošana - jaunais atkritumu apsaimniekošanas plāns
  • pētījums - personīgās aizsardzības līdzekļi
  • finanses - biznesa finansēšana krīzes apstākļos
  • investīcijas - uzmanība ilgtermiņa ietekmei
  • modes bizness - "Amoralle" virzās soli pa solim
  • pārtikas bizness - SIA "N. Bomja maizes ceptuve Lielezers" nepieļauj viduvējības
  • tehnoloģijas - intervija ar "HUAWEI Consumer Business Group" Baltijas reģiona vadītāju Janu Hunu
  • auto - videi draudzīgiem auto izdevīgāks līzings
  • brīvdienu ceļvedis - Andris Vanags, AS "Sakret Holdings" padomes priekšsēdētājs

Komentāri

Pievienot komentāru