Mazumtirdzniecība

Tiek būvēts līdz šim modernākais ELVI zīmola veikals

Lelde Petrāne, 15.09.2016

Jaunākais izdevums

«Šogad, salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem astoņiem mēnešiem, kopējais ELVI Latvija veikalu tīkla apgrozījums ir palielinājies par 12,3%. Tāpat šajā gadā atvērti 15 jauni veikali,» informē SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine.

Kopš 2016. gada sākuma durvis vēruši 15 jauni veikali – Ķegumā, Olainē, Ozolniekos, Bēnē, Mežotnē, Odzienā, Iecavā, Aglonas stacijā, Rūjienā, Liepājā, Ogrē, Rīgā un Gulbenē. Šobrīd tiek būvēts arī veikals Saulkrastos, kas būšot līdz šim modernākais ELVI zīmola veikals, kura būvniecībā tiek pielietotas dabai draudzīgas un inovatīvas celtniecības tehnoloģijas.

Šā gada 8 mēnešos īstenota arī 9 veikalu rekonstrukcija un labiekārtošana – tajos veikts telpu remonts, atjaunots veikalu vizuālais noformējums, mainīts veikalu plauktu izvietojums, lai pircējam būtu ērti iepirkties, iegādātas modernas veikalu iekārtas. Tuvākajā laikā plānots realizēt vēl 5 veikalu rekonstrukciju. Savukārt līdz gada beigām plānots atvērt vēl 13 veikalus.

Šā gada 6.septembrī par savu veikalu pārdošanu paziņojis ELVI franšīzes partneris SIA Antaris.

ELVI ir franšīze ar 152 veikaliem ELVI visā Latvijā. SIA ELVI Latvija ir zīmola ELVI turētāja un franšīzes devēja, kas nodrošina veikalu sekmīgu darbību, garantē mārketinga atbalstu, vienotu iepirkumu, IT nodrošinājumu, tirdzniecības atbalstu veikala iekārtošanas laikā un ikdienas darbā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā par kopīga uzņēmuma izveidi, kas nodarbosies ar centralizētu iepirkumu veikšanu, vienojušies vietējie mazumtirgotāji ELVI un AIBE. Jaunizveidotais uzņēmums SIA Latvijas iepirkumu apvienība ļaus nodrošināt vienotu iepirkumu sistēmu, tikmēr abu mazumtirgotāju veikalu tīkli turpinās darboties zem to līdzšinējiem zīmoliem.

Jaunais uzņēmums ļaus sekmīgāk organizēt produktu iepirkumu, kas, savukārt, nodrošinās zemākas iepirkuma cenas un augstāku produktu kvalitāti veikalos. Lielākie ieguvēji no šīs ELVI un AIBE tuvināšanās būs abu veikalu tīklu pircēji, kā arī mazie un vidējie nacionālie uzņēmumi, kas apvienojušies zem minētajiem zīmoliem, teikts izplatītajā paziņojumā.

«Par nacionālo mazumtirgotāju apvienošanos, lai sekmīgāk konkurētu ar lielajām tirdzniecības ķēdēm, tiek diskutēts jau sen. Arī mēs esam meklējuši sadarbības iespējas ar citiem Latvijas vietējiem veikalu tīkliem, tomēr līdz šim dažādu iemeslu dēļ tas nav izdevies. Esam gandarīti par sadarbības uzsākšanu ar AIBE tirgotāju aliansi, kas ļauj mums kopā kļūt par lielāko pašmāju iepirkuma grupu Baltijā pēc veikalu skaita, kas apvienojušies zem mūsu zīmoliem,» stāsta SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine, piebilstot, ka SIA Latvijas iepirkumu apvienība ir atvērta sadarbībai arī ar citiem vietējiem mazumtirgotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Investējot vairāk nekā 120 tūkstošus eiro, Ozolniekos durvis vērs jauns Elvi

Žanete Hāka, 07.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien Ozolniekos, Rīgas ielā, durvis vērs jauns veikals Elvi, informē uzņēmuma pārstāvji.

Jaunatvērtā veikala īpašnieks ir ilggadēja SIA Elvi Latvija franšīzes partnere SIA Vita mārkets, kam pieder jau 34 veikali Elvi visā Latvijā. Kopējās investīcijas, kas ieguldītas jaunās tirdzniecības vietas izveidošanā, ir vairāk nekā 120 tūkstoši eiro.

Veikals Elvi Ozolniekos, kura tirdzniecības zāles platība ir 410 m2, būvēts un iekārtots pēc franšīzes partnera redzējuma un Elvi standartiem.

Elviir franšīze ar 158 veikaliem Elvi visā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

DB pēta: identisku produktu cenas veikalos krietni atšķiras

Olga Štāla, 25.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Identisku pārtikas produktu cena dažādās tirdzniecības vietās atšķiras, turklāt dažām precēm – vairāk par vienu eiro, tā secināms gan pēc DB veiktā cenu monitoringa 2018. gada 12 mēnešos, gan pēc aptaujāto ekspertu sacītā.

DB pētījums veikts mēnešu mijā trīs vienos un tajos pašos mazumtirdzniecības veikalos: Rimi, Maxima un Elvi.

Pārsteigumu nav

Rimi ir nedaudz dārgāks par Maximu, bet Elvi izskatās visdārgākais. Tomēr, raugoties atsevišķu preču virzienā, tik viennozīmīgi tas nav. Piemēram, griķi Valdo 4x125 g Elvi visu gadu bija krietni lētāki. Pirmajos piecos mēnešos tie tika pārdoti par 0,99 eiro, kas bija par 0,42 eiro mazāk, salīdzinot ar Rimi, un par 0,39 eiro – ar Maximu. Savukārt mākslīgais piena maisījums zīdaiņiem Aptamil 2 800 g gan šķiet nesamērīgi dārgāks. Tā cena Elvi galvenokārt ir virs 14 eiro, kamēr Rimi un Maximā – virs 10 eiro. Tādējādi uz veikaliem vispirms var doties azartiskos cenu izpētes darbos un noenkuroties pie izdevīgākā piedāvājuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Elvi pārtrauks darbu Gulbenē

Dienas Bizness, 22.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Elvi Latvija apstiprina Gulbenē izskanējušo informāciju, ka veikals Elvi pārtrauks darbu. No 4.septembra tas būs slēgts, vēsta reģionālais medijs Dzirkstele.

«Ir samazinājusies pircēju aktivitāte. Iemesli mums nav zināmi. Visi darbinieki tiek atbrīvoti un saņems kompensācijas, savukārt divi darbinieki tiek pārcelti uz AlkOutlet veikalu, kurš tagad atrodas Ābeļu ielā. Par veikala ēku nevaru informēt, jo Elvi ir tās nomnieks, nevis īpašnieks,» stāsta tirgotāja pārstāve Ksenija Andrijanova.

Medijs atgādina 2005.gada novembri, kad vairāki simti cilvēku jau stundu pirms atvēršanas pulcējās pie jaunuzceltā veikala Elvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo divu nedēļu laikā vairākiem pārtikas produktiem strauji pieaudzis pieprasījums, kas liecina, ka daļa Latvijas iedzīvotāju veido pārtikas rezerves, par pārdošanas datu analīzes secinājumiem pastāstīja mazumtirgotāju pārstāvji.

Patlaban preču deficīts tirgū gan neesot jūtams un mazumtirgotājiem ir pietiekamas rezerves tiem pārtikas produktiem, kuriem pēdējo divu nedēļu laikā strauji pieaudzis pieprasījums, liecina tirgotāju pārstāvju teiktais.

"Elvi Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine atklāja, ka februāra beigās, salīdzinot ar pārdošanas apjomiem janvāra beigās, būtiski audzis pieprasījums pēc bakalejas precēm un konservētiem produktiem. "Tā, ka šie produkti ir ilgstoši uzglabājami, acīmredzot, pircēji vēlas būt droši, ka viņu dzīvesvietā atrodas pietiekami daudz ēdiena, ja gadījumā mājās nāksies pavadīt ilgāku laiku," sacīja Vārtukapteine.

Kā atzīmēja Vārtukapteine, "Elvi" pārdošanas apjomi liecina, ka, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo laika posmu, vairāk pērk griķus (+99%), gaļas konservus (+96%), miltus (+57%), makaronus (+49%). Pārējo bakalejas preču pārdošanas daudzums vidēji audzis par 20-30%. Cukuram pārdošanas daudzums februāra beigās audzis par 6%, zivju konservu sortimentā lielākais pieprasījuma pieaugums ir tunča konserviem (+34%), bet pārdošanas apjomu kritums vērojams šprotēm - acīmredzot, tās kļuvušas par gardēžu segmenta produktu, ko pērk izsmalcinātu ēdienu gatavošanai, nevis ikdienas patēriņam, skaidroja "Elvi" komercdirektore.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Elvi veikalos skanēs tikai Latvijā radīta mūzika

Lelde Petrāne, 15.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atbalstītu dīkstāvē esošos Latvijas mūziķus un mūzikas producentus un palielinātu Latvijas mākslinieku ieņēmumus no autortiesībām, mazumtirdzniecības tīkls "ELVI" līdz ārkārtas situācijas beigām atskaņos tikai Latvijā radītu mūziku dažādās valodās.

SIA "ELVI Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine stāsta: "Tā kā "ELVI" ir Latvijas zīmols, kas apvieno dažādus mazos un vidējos Latvijas tirdzniecības uzņēmumus, mēs zinām, cik krīzes situācijā ir svarīgi atbalstīt mūsu valsts cilvēkus – ražotājus, uzņēmējus, pircējus, jo, tikai strādājot kopā, mēs varam nodrošināt, ka mūsu nauda paliek Latvijai un tās cilvēkiem.

Tā kā īpaši grūti šobrīd klājas radošo industriju pārstāvjiem un mūziķiem, kam pulcēšanās ierobežojumu dēļ ir nācies atcelt daudzus koncertus un uzstāšanās, esam pieņēmuši lēmumu "ELVI" radio, kas dzirdams lielākajā daļā veikalu tīkla iepirkšanās vietu, līdz ārkārtas situācijas beigām atskaņot tikai pašmāju mākslinieku radītus darbus."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājos valsts saskata peramos zēnus un, savelkot arvien jaunu ierobežojumu žņaugu, kavē nozares attīstību, kura pašlaik šūpojas uz šaura tilta

Tādu ainu zīmē DB un DNB bankas rīkotās apaļā galda diskusijas dalībnieki. Jaudu attīstībai piešķir jaunu spēlētāju ienākšanas potenciāls un gaidāmās struktūras izmaiņas, kas piemet piparus sagaidāmajai mazumtirdzniecības jomas stagnācijai.

Patēriņa līkloči

Iekšzemes izaugsmi galvenokārt virza tieši privātais patēriņš, liecina Latvijas Bankas dati. Mājsaimniecību maksātspēju veicinājis algu kāpums un zemā inflācija. Par iedzīvotāju pirktspējas uzlabošanos liecina arī pārmaiņas mājsaimniecību patēriņa struktūrā, tajā sarūkot izdevumiem par pirmās nepieciešamības precēm un pakalpojumiem. Līdz ar to mazumtirdzniecībā var novērot pieaugumu, taču tas ir neliels un turpina noplakt. Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs ir nemierā ar Finanšu ministrijas interpretāciju par statistikas datiem, uz āru rādot pozitīvāku situāciju, nekā to redz nozares dalībnieki. Izteiktu patēriņa pieaugumu mazumtirgotāji neizjūt, arī vidējā patērētāja maciņā naudas pieaugumu īsti nesaskata. Pozitīvs signāls ir augošā tendence iegādāties sadzīves un mājas labiekārtošanas preces, kas varētu liecināt par to, ka cilvēki vēlas nostabilizēt savu dzīvi Latvijā, atzīmē H. Danusēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai noskaidrotu sabiedrības viedokli par pārtikas, kurai beidzies derīguma termiņš, tirgošanu, Zemkopības ministrijas tīmekļvietnē izsludināta aptauja, kas ilgs līdz 2017.gada 28.februārim. Marta sākumā tiks apkopoti aptaujas rezultāti un notiks diskusijas ar iesaistītajām pusēm. Pēc diskusijām tiks pieņemts lēmums par turpmākajiem plāniem Latvijā attiecībā uz pārtiku, kurai beidzies derīguma termiņš «Ieteicams līdz».

Šo ideju biznesa portālam db.lv komentē veikalu tīkli:

Mego / Vesko veikalu tīkla pārstāve Indra Granateka:

«Mego un Vesko veikalu tīklos mēs cenšamies nodrošināt tādu produktu klāstu un cenu politiku, lai iedzīvotāju grupas ar dažādiem ienākumu līmeņiem varētu iegādāties pilnvērtīgu uzturu un ikdienā nepieciešamās preces. Savukārt, pārtikas produktiem, kuriem tuvojas derīguma termiņš, mēs jau tagad piedāvājam samazinātas cenas un izvietojam atsevišķā stendā. Tā ir iespēja gan klientiem iegādāties preci par izdevīgāku cenu, gan samazināt utilizējamo pārtikas apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tirgotāji izņēmuši no apgrozības Triom piegādātos pārmarķētos saldumus

LETA, 30.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākie mazumtirgotāji ir izņēmuši no tirdzniecības SIA Triom piegādātos pārtikas produktus, sacīja aptaujātie mazumtirdzniecības pārstāvji.

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) Triom noliktavā Jelgavā atklājis vērienīgu vecu pārtikas preču pārmarķēšanu, konstatējot gandrīz desmit tonnas dažādu saldumu - konfektes, šokolādi, cepumus -, kam beidzies derīguma termiņš. Konfiscēti izstrādājumi ar Vācijā un Polijā ražotiem zīmoliem Riegelein, Scho-K-Kola, Vita, Disney un citiem.

Mazumtirgotāja SIA Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite norādīja, ka, reaģējot uz PVD publiski pausto informāciju par konstatētājiem pārkāpumiem saldumu piegādātāja Triom noliktavā Jelgavā, šobrīd ir apturēta piegādātāja produkcijas tirdzniecība Rimi un Supernetto veikalos, kā arī nolemts apturēt sadarbību ar piegādātāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Latvijas Pasts" uzsācis sadarbības projektu ar mazumtirdzniecības uzņēmumu "Elvi", nodrošinot pārtikas produktu piegādes klientu dzīvesvietās Latgalē.

Pārtikas produkti tiks piegādāti Latgales lauku teritorijās, ņemot vērā, ka pilsētās pārstāvēts plašs pārtikas produktu tirgotāju un piegādātāju klāsts un klientiem nav nepieciešamas papildu piegādes. Pakāpeniski šāds pārtikas piegāžu modelis sadarbībā ar "Elvi" tiks īstenots arī citos Latvijas reģionos.

Produkti tiks piegādāti uz visām adresēm lauku teritorijās, un piegādes nodrošinās "Latvijas Pasta" pastnieki, kas ikdienā darba vajadzībām izmanto motorizēto autotransportu.

"Esam priecīgi kopā ar "Elvi" piedāvāt šo daudziem lauku teritoriju iedzīvotājiem svarīgo pakalpojumu – saņemt savā dzīvesvietā svaigus pārtikas produktus. Covid-19 laiks mums iemācījis rūpēties par savu drošību, un īpaši būtiski tas ir iedzīvotājiem attālās viensētās, no kurām nokļūt līdz tuvākajam veikalam nereti ir problemātiski. "Latvijas Pasts", kas darbojas pilnīgi visā Latvijā, te būs palīgs ar mūsu pastnieku starpniecību. Šis laiks ir izaicinājums mums visiem, bet "Latvijas Pasts" ir radis papildu iespēju vērtīgi izmantot savus resursus. Sākam ar Latgali, bet pakāpeniski turpināsim visā Latvijā," komentē Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Jautājumā par Balticovo ražoto vistu olu pārdošanu tirgotāji paļaujas uz PVD

LETA, 28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jautājumā par to, vai, piemēram, atteikties no ražotāja AS Balticovo vistu olu pārdošanas, Latvijas tirgotāji paļausies uz Pārtikas un veterināro dienestu (PVD), atzina SIA Maxima Latvija, SIA Rimi Latvia un SIA Elvi Latvija pārstāvji.

Maxima Latvija Procesu un kvalitātes vadības departamenta direktore Dace Grava teica, ka pēc medijos izskanējušās informācijas uzņēmums gan esot veicis pārrunas ar Balticovo pārstāvjiem, kā arī sagatavojis vēstuli ar jautājumiem par vistu labturību, tomēr uzņēmums šajā gadījumā rīkosies saskaņā ar PVD ieteikumiem.

«Pēc izskanējušā gadījuma uzņēmumā Balticovo veicām pārrunas ar uzņēmumu, kā arī sagatavojām oficiālu vēstuli ar jautājumiem par vistu labturību. Tāpat tuvākajā laikā veiksim iekšējo auditu, lai pārliecinātos par izskanējušo informāciju un situāciju uzņēmumā, kā arī veiktajiem uzlabojumiem. Mēs sazināsimies ar PVD, lai izrunātu radušos situāciju, un rīkosimies saskaņā ar PVD ieteikumiem,» skaidroja Grava.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SIA Vita mārkets apgrozījums pērn audzis par 21%

Žanete Hāka, 04.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Vita mārkets, kas ir ilggadēja SIA Elvi Latvija franšīzes partnere, apgrozījums 2015.gadā, salīdzinot ar 2014.gadu, ir palielinājies par 21%, informē uzņēmums.

Uzņēmuma attīstības pamatā ir ilgtermiņa mērķi, kurus realizējam - jaunu tirdzniecības vietu atvēršana un esošo modernizācija, ieguldījums mārketinga aktivitātēs un neatlaidīgs darbs mazumtirdzniecības jomā, skaidro Imants Rendenieks, SIA Vita mārkets valdes priekšsēdētājs.

SIA Vita mārkets kopumā pieder 33 veikali Elvi un 22 veikali Alkoutlet Dzērieni&Vīni.

2015.gadā SIA Vita mārkets iegādājas 12 SIA Linde pārtika veikalus Elvi Ogrē, Ogresgalā, Ķegumā, Kuldīgā, Skrundā, Ventspilī, Kandavā, Liepājā un Saldū un 5 Alkoutlet Dzērieni&Vīni, pārslēdzot darba līgumus ar vairāk nekā 300 darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pircēju aptaujā par iepirkšanās paradumiem, tendencēm un vēlmēm noskaidrots – neatkarīgi no apmeklētā pārtikas veikala pircēji lielākoties cenšas iekļauties pirkuma summā līdz 20 eiro.

Turklāt pircēji ar salīdzinoši augstākiem mājsaimniecības ienākumiem pārtikas veikalu apmeklē biežāk un tērē salīdzinoši mazāku summu vienā pirkuma reizē, savukārt pircēji ar salīdzinoši zemākiem – retāk un vairāk. Lai samazinātu sava pirkuma summu, pircēji aktīvi izmanto atlaides. Nedaudz vairāk nekā puse aptaujāto (51%), atzīst, ka par atlaidēm visbiežāk uzzina no atlaižu avīzēm, ko saņem pastkastītē.

«Reklāmas bukleti joprojām ir ātrākais un efektīvākais veids, kā uzzināt par atlaidēm, īpaši tai cilvēku kategorijai, kas neizmanto internetu. Atlaides būtiski palīdz pircējam nepārsniegt plānoto pirkuma summu,» skaidro SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Realto grupas uzņēmums saņem 2,2 miljonu eiro aizdevumu

Lelde Petrāne, 21.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA REALTO Mallen, kura ietilpst Latvijas nekustamo īpašumu uzņēmumu grupā - Realto, plāno investēt 2,2 miljonus eiro, lai palielinātu savu tirdzniecības telpu portfeli. Iecere tiks realizēta jau šogad ar bankas Citadele piešķirtā kredīta palīdzību.

«Sekojot REALTO grupas īstenotajai stratēģijai, uzņēmums pērk un revitalizē senāk uzceltas ēkas, piešķirot otru elpu nekustamajiem īpašumiem,» skaidroja REALTO Mallen vadītāja Indra Juste-Spila.

Aizdevuma ietvaros kompānija jau ir noslēgusi vairākus nekustamo īpašumu pirkuma līgumus vai arī to parakstīšana drīzumā tiks pabeigta un uzsākti telpu remontdarbi. Tādejādi līdz gada beigām REALTO komerctelpu portfelis palielināsies par vairāk nekā 5 000 m2.

«Svarīgi, ka jaunajām tirdzniecības telpām tiek atrasts ilgtermiņa nomnieks, kurš ir spējīgs pildīt uzņemtās saistības, tādejādi garantējot arī mūsu iespējas atmaksāt piešķirto bankas kredītu. Tāpēc kā savu partneri esam izraudzījušies mazumtirdzniecības kompāniju SIA Banderi S.IDE, kas ar ELVI franšīzi vada vairākus veikalus,» informēja I.Justa-Spila. Iepriekšējā sadarbība ar ELVI zīmola veikaliem esot bijusi ļoti sekmīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklējot alternatīvas klasiskajiem kviešu miltiem, "Pupuchi" nonāk pie idejas par grauzdētu cūku pupu miltiem.

Produkts tirgū ir pavisam nesen un šobrīd "Pupuchi" produktu ražotāja SIA "Zekants" īpašnieces Zanda Ozola un Kristīne Ozoliņa vēro, kāds ir pieprasījums, lai saprastu, vai ir nepieciešams ieguldīt spēkus un finanses, lai to piedāvātu plašākā tirgū."Šis ir interesants laiks, kas dod iespēju eksperimentēt. Mums jau agrāk bija doma par šādiem miltiem, bet pandēmijas laiks šai idejai iedeva lielāku jaudu," saka Z. Ozola.

Grauzdētu cūku pupu miltus uzņēmums ražo no grauzdētām mazajām lauka cūku pupām bez eļļas un citām piedevām. Z. Ozola lepojas, ka šim produktam ir ilgs derīguma termiņš – divi gadi.

Viņas tos izmēģinājušas gan pankūkās, gan vafelēs, gan šokolādes braunijā. Tos var izmantot maltītes un konditorejas izstrādājumu uzturvērtības un garšas bagātināšanai. Tas ir veids, kā uzturā iekļaut vairāk pākšaugu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Elvi tīkla izveidotājs darbojas Kuldīgas viesnīcu un īpašumu biznesā

Linda Zalāne, 30.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuldīgā ir četras viesnīcas – Metropole, Jēkaba sēta, Virkas muiža un 2 Baloži, kā arī pēdējos gados kā sēnes pēc lietus ir savairojušies apartamenti. DB aptaujātie uzņēmēji lēš, ka to skaits varētu būt vairāk nekā simts, bet reģistrēti ir ap 80. Apartamentu bums mudinājis Virkas muižas īpašnieku Kasparu Bergmani, kurš savulaik izveidoja Elvi tīklu, pievērsties nekustamo īpašumu attīstīšanai Kuldīgā.

«Kuldīgā būvējam ēku ar 24 dzīvokļiem, jo līdz ar apartamentu izveidi ir jāsaskaras ar sekām, proti, īres dzīvokļu rezerves pilsētā ir izsīkušas. Nopietni skatos arī Kuldīgas vecpilsētas virzienā, kur esmu iegādājies piecas ēkas. Divas no tām ir rekonstrukcijas stadijā, bet pārējās notiek projektēšanas darbi. Mērķauditorija ir cilvēki, kas ir pensionējušies un kuriem ir īpašumi Rīgā, bet tai pašā laikā ir vēlme pārvākties uz dzīvi mazpilsētā,» stāsta K. Bergmanis, kurš kopš 2016. gada Virkas muižas restaurācijā un renovācijā ieguldījis ap 700 tūkst. eiro un tuvākajos gados investīciju plūsmu šajā objektā vēl neapturēs, jo līdz šim izdevies savest kārtībā aptuveni pusi no īpašuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Restorāna Bangert’s līdzīpašnieks: mēs šos piecus gadus godam turamies

Linda Zalāne, 31.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gleznainā vietā Kuldīgā, ar skatu uz Ventas rumbu pirms pieciem gadiem durvis vēra restorāns Bangert’s. Tā īpašnieki ir Artis Rozītis, Edgars Zalāns un Andis Putāns, kuri vēsturisko ēku iegādājās pirms astoņiem gadiem. «Ēku iegādājāmies un ilgi renovējām, restaurējām. Kas gan cits kā skaists restorāns tik skaistā vietā varētu būt? Restorāna izveidē ieguldīti apmēram 200 tūkst. eiro,» laikrakstam Dienas Bizness atklāj Bangert’s līdzīpašnieks A. Rozītis, kurš ēdināšanas jomā strādā jau 20 gadus.

Savulaik ēkā atradās Latvijas Banka.

A. Rozītim pieder arī viens no vecākajiem bāriem pilsētā Stenders. Gadu gaitā viņš ne tikai Kuldīgā, bet arī citās Latvijas pilsētās (Talsos, Ventspilī un Saldū) attīstījis picēriju tīklu Stenders.

«Ņemot vērā ēdināšanas sfēras specifiku Latvijā, tas nav vieglākais bizness. Rīgā restorāni veras ciet un vaļā, un tam ir kāds iemesls – nodokļu sistēma un likumdošana, kas šīs jomas uzņēmumiem ir pārāk liela nasta, jo apkalpojošā sfērā ir nepieciešams liels darbaspēka resurss, līdz ar to nodokļu slogs ir liels. Ņemot vērā visus šos faktorus, mēs šos piecus gadus godam turamies,» secina A. Rozītis.

Viņaprāt, Kuldīga uz pārējo Kurzemes pilsētu fona nevar sūdzēties, jo tā piesaista ļoti daudz viesu, kas nes labumu arī restorāniem un kafejnīcām. Tāpat, sākot no jūnija līdz augusta beigām, teju ik nedēļas nogali notiek kāds pasākums, uz kuru sabrauc cilvēki no visas Latvijas. Ēdināšanas uzņēmumu uzdevums ir turēt augstu kvalitātes latiņu un prast karstajā vasaras sezonā nopelnīt iztiku ziemai. «Tad sākas īstā dzīve un «žonglēšana», jo pilsētā uzturas pārsvarā pamatiedzīvotāji. Pozitīvi, ka pilsēta pēdējos gados veiksmīgi iesaistās gastrotūrismā un rīko restorānu nedēļu. Man bija liels pārsteigums, ka pirms diviem gadiem šis pasākums izdevās un bija ļoti daudz cilvēku, kas atbrauca uz Kuldīgu, lai ieturētu maltīti,» atminas A. Rozītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Uzrunās tirgotājus ar kampaņu «Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?»

Lelde Petrāne, 31.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajam mācību gadam sākoties, Latvijas alkohola nozares asociācija (LANA) uzsāk kampaņu «Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?». Kampaņa pievērsīs pastiprinātu uzmanību alkohola lietošanas problēmai nepilngadīgo personu vidū un atgādinās tirdzniecības uzņēmumu pārdevējiem, bāru un kafejnīcu darbiniekiem par aizliegumu pārdot alkoholu nepilngadīgiem pircējiem.

Kampaņas ietvaros ir izstrādāti emocionāli uzrunājoši vizuālie materiāli, kurus saviem darbiniekiem izplatīs vairāk nekā trīssimt veikalu visā Latvijā, tostarp Mego, Prisma, Elvi veikalu tīklos, Alk Outlet, kā arī Latvijas balzams veikalos.

Kampaņas mērķis ir likt katram pārdevējam aizdomāties un atbildīgi attiekties pret to, vai jaunietis, kurš vēlas iegādāties alkoholisko dzērienu, ir pietiekoši vecs, lai to lietotu.

«Kampaņu vēlamies uzsākt ar jauno mācību gadu, iesaistot tajā vairākus sociāli atbildīgus veikalu tīklus. Diemžēl mācību gada sākums nereti saistās tieši ar alkohola lietošanu nepilngadīgu jauniešu vidū, tādēļ mūsu veidotajai kampaņai šis ir nozīmīgs laiks. Vēlamies atbalstīt tirgotājus un aicināt vienmēr padomāt, vai jaunietis ir sasniedzis atbilstošu vecumu, lai atļautos lietot alkoholiskos dzērienus,» skaidro Latvijas alkohola nozares asociācijas (LANA) izpilddirektors Dāvis Vītols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

LTA: Atbalstot tirgus pārdali par labu dominējošiem tirgotājiem, valsts zaudējusi 40 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 30.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstij būtu jāaizstāv mazie un vidējie vietējie uzņēmēji - tirgotāji. Situācija ir jau tā traģiska - dominējošie tirgotāji ir pārņēmuši pusi tirgus, tas palielina arī to iepirkumu varu, uzskata Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA).

LTA norāda, ka šobrīd bieži vien pārdošanas cena Rimi vai Maxima veikalos ir pat zemāka par to, kuru ražotājs piegādā preces jebkuram citam mazumtirgotājam, teikts asociācijas izplatītajā paziņojumā.

«Premjeram un ministriem, mūsuprāt, būtu jāsaprot, ka labāku efektu valstij dotu tikšanās ar vietējiem uzņēmējiem un pārrunas par problēmu risinājumiem, nevis «laimes lāča» meklējumi Luksemburgas vizītē vai slēdzot līgumu ar Japānu. Uzskatām, ka valdībai pēdējais laiks pievērsties un risināt vietējās problēmas. Nozīmīgākie tirgotāji samaksā valsts budžetā tikai 6% no sava apgrozījuma, bet mazie un vidējie uzņēmumi - 11%. Valdība, aktīvi atbalstot tirgus pārdali par labu dominējošiem tirgotājiem, 4 gadu laikā valsts budžetā zaudējusi 40 miljonus eiro,» teikts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Jelgavā sākusies futbola treniņstadiona būvniecība

Dienas Bizness, 07.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākušies zemes darbi teritorijā starp Rūpniecības ielas veikalu Elvi un slimnīcu Ģintermuiža Jelgavā. Tur top jauns futbola laukums biedrības Futbola klubs Jelgava vajadzībām, vēsta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Lielo darbu ģenerāluzņēmējs ir SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate.

Vairākus gadus pilsētas futbolistiem un līdzjutējiem nācās samierināties ar faktu, ka kārtējās Latvijas virslīgas sezonas pirmās mājas spēles FK Jelgava aizvada Olaines stadionā. Izskaidrojums vienkāršs – Zemgales Olimpiskā centra (ZOC) lielās arēnas dabīgais segums nav piemērots agra pavasara futbolam. Savukārt ZOC mākslīgā seguma laukums pēc saviem parametriem neatbilst virslīgas prasībām.

«Ir pamatotas cerības, ka nākamo sezonu varēsim sākt jaunajā laukumā Kārklu ielā 6,» lēš FK Jelgava radošais direktors un biedrības Latvijas futbola virslīga valdes priekšsēdētājs Ainārs Tamisārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums AS Smiltenes piens pagājušajā gadā strādājis ar 15,85 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 4% samazinājums salīdzinājumā ar 16,56 miljonu eiro rādītāju 2014.gadā, liecina Firmas.lv informācija.

Uzņēmuma peļņa bija 669 873 eiro salīdzinājumā ar 720 514 eiro pirms gada.

Kā norādīts vadības ziņojumā, pērn iepirkto izejvielu - piena, vājpiena, krējuma - iepirkuma apjoms palielinājās par 48% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, bet biezpiena desertu realizācijas apjoms pieaudzis par 65%. Pamatdarbības akcents joprojām ir siera ražošana, vienlaikus par 48% pieaudzis biezpiena un par 65% - desertu ražošanas apjoms.

Pērn uzsvars likts uz vairāku investīciju projektu realizāciju, nomainot siera, tostarp Mocarella, ražošanas iekārtas, konteinerus siera uzglabāšanai, kā arī aprīkojot modernu mikrobioloģisko laboratoriju. Kopumā iekārtās un jaunu produktu attīstībā ieguldīti 2,9 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Vēlas iegādāties 31 Elvi zīmola veikalu

Lelde Petrāne, 13.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome saņēmusi apvienošanās ziņojumu par darījumu, kura ietvaros SIA FIRMA MADARA 89 ĪPAŠUMI iegādājas SIA ANTARIS un AS NIDL aktīvu daļu, kuru veido 31 ELVI zīmola veikals.

Šobrīd SIA FIRMA MADARA 89 ĪPAŠUMI piederošie veikali pārstāv trīs dažādus zīmolus - top!, mini top! un LABAIS. Ar preču zīmi top! un mini top! Latvijā darbojas 226 pārtikas veikali, 58 no tiem pieder SIA FIRMA MADARA 89 ĪPAŠUMI, savukārt ar preču zīmi LABAIS Latvijā darbojas 20 veikali, no kuriem SIA FIRMA MADARA 89 ĪPAŠUMI pieder 10 veikali.

Lēmums par apvienošanās atļaušanu, aizliegšanu vai atļaušanu ar saistošiem noteikumiem Konkurences padomei jāpieņem viena mēneša laikā no ziņojuma saņemšanas dienas. Savukārt, ja lietā nepieciešama padziļināta papildu izpēte, lēmuma pieņemšanas termiņš var tikt pagarināts līdz četriem mēnešiem no ziņojuma saņemšanas dienas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FOTO: Lielākie Baltijas M&A darījumi pērn

Žanete Hāka, 08.02.2017

1. Iegādātais uzņēmums: Akropolis tirdzniecības centri (Lietuva)
Investors: Vilnius Prekyba UAB (Lietuva)
Darījuma vērtība: >400 miljoni eiro

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī 2016. gads Baltijā uzņēmumu pirkšanā un pārdošanā (M&A) ir bijis pozitīvs, jaunākajā apskatā norāda AS Prudentia.

2016. gadā kopā tika izziņoti 186 Baltijas M&A darījumi, kas ir par 13 darījumiem jeb 7,5% vairāk nekā 2015. gadā.

2016. gada M&A darījumu skaita pieaugums nav pārsteidzošs, tā kā tieši šāds pozitīvs gada noslēgums tika prognozēts jau iepriekšējā Prudentia M&A FOLIO.

Atskatoties uz vēsturiskajiem darījumiem, eksperti secina, ka Baltijas M&A tirgus tendence atspoguļojas kā ikgadējs darījumu skaita pieaugums. Turklāt kopš 2013. gada Baltijas M&A darījumu skaita summārā ikgadējā izaugsme ir 22,6%. Ar šādu izaugsmes tempu var prognozēt to, ka 2017. gadam ir potenciāls apsteigt 2012. gadu, kad tika izziņoti 212 Baltijas M&A darījumi. Globālais M&A tirgus 2016. gadā bijis reģionāli atšķirīgs. Lielākie pēc kopējo darījumu vērtības tirgi ASV kopā ar Kanādu un Eiropa (globālā tirgus daļa attiecīgi 47,5% un 24,6%) noslēguši 2016. gadu negatīvi – kritums ir bijis gan kopējai darījumu vērtībai, gan darījumu skaitam. Japāna 2016. gadā ir bijis vienīgais M&A reģions, kur pieauga gan darījuma vērtība (2,1%), gan skaits (5,9%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Omniva investē 900 000 eiro pakomātu tīkla paplašināšanā Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 13.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Omniva Latvija 13. decembrī uzsāka plānotos pakomātu tīkla paplašināšanas darbus, kas ietver 30 jaunu pakomātu uzstādīšanu un 10 esošo pakomātu paplašināšanu, informē uzņēmumā.

Pakomātu tīkla paplašināšanā 2017. gadā Omniva investēs 900 tūkstošus eiro un līdzvērtīgs investīciju apjoms ir plānots arī 2018. gadā.

Kā pirmā vieta, kur 13. decembrī uzstādīts jaunais pakomāts, tika izvēlēti Ozolnieki (pie veikala Elvi, Rīgas ielā 42). Piektdien, 15.decembrī jauns pakomāts tiks uzstādīts arī Rīgā, tirdzniecības centra Zoom teritorijā.

«Šogad, veiksmīgi sadarbojoties gan ar iedzīvotājiem, gan pašvaldībām, esam izvēlējušies 30 jaunas pakomātu atrašanās vietas, turpmāk nodrošinot iespēju izmantot Omniva pakalpojumus arī Baldones, Brocēnu, Dagdas, Grobiņas, Ikšķiles, Lielvārdes, Piņķu, Pļaviņu, Priekules, Rūjienas, Salacgrīvas, Skrundas, Vecpiebalgas un Viļānu iedzīvotājiem», stāsta SIA Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Garie maizes plaukti rāda, ka jaunam lielam spēlētājam vietas īsti nav

Ilze Šķietniece, speciāli DB, 07.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī maizes patēriņš gadu no gada rūk, Kurzemē lielākās ceptuves stabili turas virs ūdens un domā par attīstību. Sarodas arī aizvien vairāk mājražotāju, kas pircējiem piedāvā tieši šo produkcijas veidu.

Tas liek uzdot jautājumu, vai Liepājā un Ventspilī, kur aizvien valda nostalģija pēc nu jau vairāk nekā desmit gadus slēgtajām ražotnēm, nav vietas jaunam lielam uzņēmumam.

Jahtai nenopelnīt

Kurzemē lielākās maizes ceptuves atrodas Saldū, Kuldīgā un Priekulē. SIA Saldus Maiznieks dienā saražo divas tonnas produkcijas. Tā nonāk veikalos Kurzemē un Zemgalē, nedaudz arī Rīgā tādu tīklu kā Rimi, Maxima, top!, Elvi plauktos. Savu nišu uzņēmums atradis, piedāvājot rudzu maizi ar plaucējumu un dabisko ieraugu. To cep Vācijā ražotās gāzes krāsnīs.

«Ar maizes biznesu jahtai nenopelnīsi,» saka Saldus Maiznieka valdes loceklis un direktors Raivo Blumbergs. Viņš nenoliedz – lai konkurentiem bagātajā nozarē noturētos virs ūdens, nepieciešams pielikt pūles. Šobrīd uzņēmums attīsta eksportu – uz Lietuvu, Igauniju, Somiju un citām valstīm eksportē ķiploku grauzdiņus, piparkūkas, izstrādā jaunu nišas produktu. Svaigo maizi salīdzinoši īsā derīguma termiņa dēļ ārpus valsts robežām nemēģina realizēt.

Komentāri

Pievienot komentāru