Nepārstāvu tiesībsargājošās institūcijas un neesmu jurists, tāpēc grūti prognozēt, kā attīstīsies Daimler kukuļošanas skandāls Latvijā, bet katrā ziņā es būtu gandarīts, ja šī liet nāktu gaismā pilnībā, tā intervijā Latvijas Radio atzina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) vadītājs Andrejs Tiknuss.
Viņš arī atturējās spriest, kas ir noticis ar Mercedes autobusu iepirkumu Rīgas satiksmē, jo viņa rīcībā par to nav informācijas - konkurss tika organizēts 2002.gadā, kad biroja vēl nebija, nav bijis arī nekādu sūdzību, iesniegumu. A. Tiknuss piebilda, ka par Rīgas satiksmes autobusu iepirkumiem praktiski sūdzību nav bijis.
Vaicāts, kā kaut kas tāds varēja notikt, viņš norādīja, ka «pasaulē esam dzirdējuši pietiekami daudz lietas». IUB kompetence ir skatīties, vai tiek ievērota iepirkumu likumdošana, viens no būtiskiem momentiem ir analizēt dokumentāciju, kas tiek sagatavota, lai veiktu iepirkumu. Tādas lietas, kas ir nākušas atklātībā, nekādā gadījumā šajā iepirkumu dokumentācijā neparādīsies, skaidroja A. Tiknuss.
«Ja mēs veidojam uzstādījumu tādu, ka, ja ir iepirkums, tad tur kaut kas ir, tad tur vajag operatīvās izmeklēšanas tiesības, bet tādas mums nav,» piebilda biroja vadītājs.
Viņš atzina, ka šādas informācijas nākšana gaismā liek domāt, ka tādas lietas iepirkumos notiek, bet izvirzīt aizdomas atsevišķos iepirkumos ir ļoti grūti, jo dokumenti ir kārtībā. IUB praksē ir gadījumi, kad tiek apstrīdēti nolikumi un iepirkums tiek apturēts, kad redzams, ka dokumenti izstrādāti, lai uzvarētu kāda viena firma.