Vaide sadala «olas» pa vairākiem groziņiem 

Apģērbu ražotājs Vaide eksportā skatās uz abām pusēm – gan Rietumeiropu, gan Austrumeiropu

Anda Asere, 2013. gada 05. septembris plkst. 8:10

2010. gadā apģērbu ražotājs SIA Vaide pieņēma stratēģisku lēmumu ārvalstu tirgos sadarboties uz franšīzes līguma pamata, jo uzņēmums pats var kontrolēt veikalus tikai Latvijā. Trīs gados ir atvērti 11 franšīzes veikali Krievijā, Ukrainā, Vācijā un Igaunijā, un, lai visas «olas» nebūtu vienā groziņā, uzņēmums turpina sadarbību ar vairumtirgotājiem.

«Mūsu produkts ir labi zināms ārpus Latvijas. Esam ražošanas kompānija, tāpēc prece ārpus Latvijas tiek realizēta ar sadarbības partneru palīdzību,» stāsta Vladimirs Šidlovskis, SIA Vaide komercdirektors. Eksports veido ap 70% no apgrozījuma.

Vaide apģērbu var nopirkt dažādās valstīs, un kompānija neorientējas ne uz Latviju, ne Krieviju, ne Vāciju. «Mēs ražojam noteikta stila apģērbu. Ja, piemēram, orientēsimies tikai uz Krieviju, cietīsim neveiksmi. Mūsu modelētājas vadās pēc modes tendencēm un pielāgo tās Vaides stilam. Gaume ir tik dažāda, ka koncentrēties uz ko konkrētu būtu nepareizi. Nevaram to atļauties. Tāpēc turamies pie sava stila,» viņš teic.

Tomēr vēsturiski visvairāk pasūtījumu ir no Krievijas. Pēdējā laikā gan aktīvi sadarbība ir veidojusies ar Vāciju un Čehiju. «Domāju, ka ar laiku būs noiets arī Rietumeiropā. Mūs tur neviens negaida atplestām rokām. Mums ir liela vēlme būt rietumos, bet tur ir ļoti sīva konkurence, cita mentalitāte,» viņš atzīst. Piemēram, Itālija ir modes meka, taču vidējais itālietis sev iepirkās vienā mazā veikaliņā, kur bikses pirka jau viņa tēvs un vectēvs, jo kvalitāte ir laba, tas nekas, ka citur ir lētāk. Viņi ir konservatīvi, un iepirkšanās paradumos dominē tradīcijas.

SIA Vaide ražotie apģērbi tiek realizēti ar pašu zīmolu. Šādu stratēģiju īpašnieki izvēlējās jau kompānijas pirmsākumos. Tas, protams, nav viegls darbs, jo uzņēmumu neviens nezina, tāpēc jāspēj būt soli priekšā konkurentiem un attīstīties ar tiem līdzekļiem, kas pieejami. «Galvenais ir kvalitatīvs produkts, kas saražots par noteikto cenu paredzētajā laikā,» uzskata Aleksejs Obodovs, SIA Vaide finanšu projektu vadītājs. Jaunu sadarbības partneru piesaistē bez laba produkta īpaši svarīgi ir arī mārketinga materiāli – noskaņas video, labi preču katalogi utt.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas Bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2013. gada 17. jūlijs plkst. 7:56

Aube ir aksesuārs, kas der gan ziemai, gan vasarai – mainot audumus...

2013. gada 27. maijs plkst. 11:32

Tekstilizstrādājumu ražotājas SIA Vaide apgrozījums pērn palielinājies par 30,09%, sasniedzot...

2013. gada 15. maijs plkst. 12:35

ASV un Eiropas kompānijas nolēmušas sākt pārbaudes Bangladešas apģērbu ražotnēs,...

2013. gada 17. aprīlis plkst. 8:40

Līva Šteina Fl*sh you&me apakšveļu redz plašākā mērogā, ne tikai Latvijā...

2013. gada 15. marts plkst. 9:40

Latvijas apģērbu zīmola Vaide veikalā Rīgas centrā Kr.Barona un Ģertrūdes ielu krustojumā...

Nepalaid garām

Latvijas pašvaldības desmitgades garumā cēlušas peldbaseinus, stadionus, kultūras centrus bez...

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2013. gada 04. septembris plkst. 18:12

Lai arī Autotransporta direkcija (ATD) uzlikusi naudas sodus pasažieru pārvadātājiem, problēmas...

2013. gada 04. septembris plkst. 18:01

Trešdien Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) apstrīdēts SIA Getliņi Eko izsludināto konkursa...

2013. gada 04. septembris plkst. 17:36

Četru Eiropas lielo autoražotāju zaudējumi šajā gadā varētu sasniegt 6,6 miljardus ASV...

2013. gada 04. septembris plkst. 17:19

AS Pasažieru vilciens (PV) rīcībā esošo ritošo sastāvu ir nepieciešam atjaunot...

2013. gada 04. septembris plkst. 16:48

Riga Food 2013 izcilas kvalitātes pārtikas produktu konkursos šogad noskaidroti labākie kvasa...

2013. gada 04. septembris plkst. 16:35

A/s Latvijas valsts meži (LVM) noslēgusi vairāk nekā 1,3 miljonu latu iepirkumu...

2013. gada 04. septembris plkst. 16:04

Aviokompānija airBaltic ir saņēmusi pēdējās pasūtītās Bombardier Q400 NextGen lidmašīnas,...

2013. gada 04. septembris plkst. 15:36

Siltumenerģijas ražošanas un piegādes uzņēmums Liepājas enerģija samazinās siltumenerģijas...

2013. gada 04. septembris plkst. 14:28

Projekta ietvaros izbūvēti salu un malu peroni ar augstuma atzīmi +0.55 m...

2013. gada 04. septembris plkst. 13:48

Zemo cenu aviokompānijas Ryanair gada ieņēmumi šajā gadā varētu būt mazāki, nekā...