Jaunākais izdevums

Tevi varētu interesēt

Dalies ar šo rakstu

Iecerēts, ka, pircējai pašai izvēloties individuālu peldkostīma dizainu, tā dzīvescikls būs ilgāks; SIA "Mans peldkostīms" izmantotais audums ražots no pārstrādātiem plastmasas atkritumiem.

90% auduma, no kā SIA "Mans peldkostīms" plāno ražot savu produkciju, sastāv no pārstrādātas plastmasas atkritumiem - veciem zvejas tīkliem, PET pudelēm, paklājiem u. tml. Visi šie priekšmeti tiek pārstrādāti, izkausēti un no tiem ražo pavedienu, no kā tālāk top audums, tādējādi dodot jaunu dzīvi atkritumiem.

"Peldkostīmus ražo no sintētiskiem materiāliem, bet mūsu būs no otrreiz pārstrādātām izejvielām," teic Elēna Dmitrijeva, SIA "Mans peldkostīms" līdzdibinātāja. Otra uzņēmuma īpašniece Laura Žukovska-Supe ir zaļi domājošs cilvēks, tāpēc jau no paša sākuma bija skaidrs, ka šim uzņēmumam vides aspektā jābūt maksimāli jēgpilnam. Apzinoties, ka peldkostīmam jāiztur sāls, saules ultravioletais starojums, hlors un kustības, bija skaidrs, ka to nevar ražot no kokvilnas vai kaņepju šķiedrām. "Pētot, kas notiek modes industrijā, nonācām pie auduma no pārstrādātiem plastmasas atkritumiem. Tādu ražo vairāki uzņēmumi pasaulē, bet mēs izvēlējāmies tuvāko - Itālijā," viņa saka.

"Tradicionālā modes pieeja rada tekstilizstrādājumu atkritumus - daļa apģērba netiek pārdota un nonāk atkritumos vai trešās pasaules valstīs. Mēs ejam pretēju ceļu un ceram, ka peldkostīms, kura dizainu pircēja pati ir radījusi, tiks nēsāts ilgāk, jo tas precīzi atbildīs konkrētās sievietes vēlmēm," teic L. Žukovska-Supe.

Uzņēmums koncentrējas uz to, lai ražošanas procesā rastos pēc iespējas mazāk atkritumu. Tāpēc nolemts sākotnēji strādāt tikai ar baltu audumu, ko apdrukās atbilstoši katras pircējas vēlmēm. Savukārt no tiem atgriezumiem, kas tomēr rodas, tiks radīti citi produkti. E. Dmitrijeva ir iepazinusies ar citu uzņēmēju, kurai ir ideja izstrādāt ērtu polsteri, ko ievietot krūštura bļodiņā sievietēm ar asimetriskām krūtīm. "Šobrīd no peldkostīmu paraugu šūšanas man paliek nelieli atgriezumi, no kā cenšos radīt dažādus polsterus, un mēs kopīgi mēģinām izlemt, kurš būtu labākais variants," viņa teic.

Audums tiek krāsots sublimācijas tehnikā, kā rezultātā paliek pāri papīrs, no kura krāsa tiek pārnesta uz auduma. Lai šis materiāls neietu zudībā, uzņēmējas domā, kā arī to izmantot sava produkta iepakošanā un lai tas būtu lietojams vairākkārtīgi.

Pašreiz E. Dmitrijeva ir izstrādājusi septiņus peldkostīma biksīšu bāzes modeļus. Piedāvājot iespēju izvēlēties jostasvietas augstumu un citas nianses, piemēram, staras garumu šortiņiem, veidojas vismaz 25 variācijas. "Šobrīd esmu sākusi strādāt ar krūšturiem. Es domāju, ka rezultātā to skaits būs līdzīgs kā biksītēm," viņa norāda.

Iecerēts, ka iepirkšanās uzņēmuma internetveikalā notiks šādi: sieviete ieiet internetveikalā, ievada savus izmērus un izvēlas dizainu, kombinējot dažādus krūšturu un biksīšu veidus. Uzņēmums peldkostīmu uzšuj un nosūta pircējai. Paredzēts, ka savu pasūtījumu kliente Latvijā varētu saņemt nedēļas laikā, ārpus Latvijas - divu nedēļu laikā.

Uzņēmums ir iekļauts Latvijas sociālo uzņēmumu reģistrā. Uzņēmējas cer, ka sociālā uzņēmuma statuss palīdzēs pavērt durvis šim biznesam. "Izmantojam maksimāli visas pieejamās iespējas - sākām ar pašvaldības konkursu "Zīle", esam uzņemti Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Valmieras inkubatorā un esam arī sociālo uzņēmumu reģistrā," saka L. Žukovska-Supe.

Runājot par to, kā radusies ideja par personalizētiem peldkostīmiem, L. Žukova-Supe teic, ka stāsts esot gaužām prozaisks - viņa nav varējusi atrast peldkostīmu sev. Staigājot pa veikaliem, viņai radās secinājums, ka L. Žukova-Supe neatbilst apģērbu ražotāju mistiskajai izmēru tabulai un viņa sāka interesēties, vai var pasūtīt individuāli darinātu peldkostīmu. Viņa atrada divus uzņēmumus - Kanādā un Spānijā. Abu produkcija bija visai dārga, bet, pasūtot no Kanādas, bija papildus jārēķinās ar ievedmuitu, tāpēc L. Žukovska-Supe izvēlējās Spānijas kompāniju. Diemžēl kvalitāte nebija apmierinoša. "Sapratu, ka, lai arī pasaulē ir piedāvājums, preces ir dārgas un nav kvalitatīvas - ja tas neapmierina mani, iespējams, tā ir arī citiem. Turklāt, ne visi uzņēmumi koncentrējas uz izaicinošām pircēju grupām - īsa vai gara auguma, sievietēm ar lielām vai mazām krūtīm utt.," viņa saka.

Sākotnējā doma bija apdruku, konstruēšanu un šūšanu pirkt ārpakalpojumā. Tomēr, lai gan šūšanas uzņēmumu Latvijā ir visai daudz, tie pārsvarā strādā ar lieliem pasūtījumiem. "Peldkostīmu šūšana ir specifiska un ir maz zinošu meistaru šajā jomā. Peldkostīma šūšanas tehnoloģija ir tāda pati kā apakšveļas ražošanā, taču atšķirība ir elastīgais audums. Tas konstruēšanas procesā īpaši jāņem vērā un jāizmanto atšķirīga tehnika. Arī peldkostīmu konstruētāju atrašana Latvijā ir neiespējamā misija, tāpēc es devos mācīties uz Somiju," saka E. Dmitrijeva. Arī ar uzņēmumu interesējošo auduma apdruku Latvijā nodarbojas tikai dažas kompānijas, tāpēc, lai nebūtu jāriskē sadarbojoties tikai ar vienu piegādātāju, tika izlemts iegādāties savas iekārtas. Šo soli palīdzēja spert "Altum" piešķirtais sociālo uzņēmumu grants. Tā summa ir 20 tūkstoši eiro, no kā 10% ir uzņēmuma paša līdzfinansējums.

E. Dmitrijeva studē Rīgas Tehniskajā universitātē un trešā kursa ietvaros izstrādā savu kolekciju, kuras tēma ir "Mijiedarbība". Domājot par šo tēmu, viņai radās doma peldkostīmu apdrukā izmantot vietējā mākslinieka Andreja Bovtiviča gleznas motīvus.

SIA "Mans peldkostīms" šobrīd ir zīmola un mājaslapas izstrādes procesā. "Mums priekšā ir sava īpašā vārda radīšanas process. Tikko esam sākušas, sadarbībā ar SIA "Brandbox" top pirmie varianti," saka L. Žukovska-Supe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu treniņtērpa kā mājas tērpa izskaušanu no ikdienas, sieviešu apģērbu zīmols "Olivija" fokusējas uz sievišķīgu apģērbu radīšanu.

Zīmols "Olivija" savu darbību uzsāka pirms četriem gadiem, lai gan iestrādnes dažādu izstrādājumu tapšanā ir bijušas jau ilgi. Apģērbu šūšana ir zīmola radītāju hobijs no paaudzes paaudzē, tāpēc pavisam likumsakarīgi, ka spējas uzņēmējdarbībā izmēģinātas tieši šajā jomā.

Lai iepazītu savu auditoriju, šo gadu laikā "Olivija" ir ražojusi visdažādāko sieviešu apģērbu atšķirīgām gaumēm. Lai gan lielu atzinību guvis zīmola klasiskā stila apģērbs, eko ādas izstrādājumi un mēteļi, palēnām no šīs kategorijas uzņēmums attālinās, lai pilnveidotu sākotnēji plānoto "Olivijas" produkcijas ieceri.

Valmierā taps dabai draudzīgi peldkostīmi 

Iecerēts, ka, pircējai pašai izvēloties individuālu peldkostīma dizainu, tā dzīvescikls būs...

Šo gadu laikā ir pārliecinoši izkristalizējies zīmola bāzes produkts – sieviešu naktsveļa un mājas tērpi.

"Uzskatām, ka sievietei mājās ir jāizskatās ne mazāk sievišķīgai un sakoptai, kā nereti izskatāmies tikai ārpus mājas. Lai veicinātu treniņtērpa kā vienīgā mājas tērpa izskaušanu, sākām ražot mājas kleitas kā sievišķīgu un vienlīdz ērtu apģērbu mājas apstākļiem. Šāds apģērbs ir pietiekami praktisks un elegants, lai sieviete var ne tikai ērti justies mājvietā, bet arī pilnīgi brīvi iziet ārpus mājas uz vietējo veikalu, sagaidīt kurjeru vai pastaigāt gar jūru," komentē zīmola pārstāve I.Krīgere.

Ne mazāk lielu atzinību "Olivijas" produkcija ir ieguvusi vīriešu vidū, jo liela daļa no pasūtījuma noformētājiem ir tieši viņi. Mazās ražošanas priekšrocība ir tā, ka iespējams saglabāt individuālu pieeju, aprunājoties ar gandrīz katru pircēju.

"Olivijas" mērķauditorija ir sievietes, kuras zina, ko vēlas no dzīves. Sieviete, kurai ir svarīga kvalitāte un individuāla pieeja. "Mūsu patiesā alga ir klienšu atsauksmes, un mums ir liels prieks, ka lielākā daļa sieviešu pēc pasūtījuma saņemšanas mums personīgi atraksta sajūsmas pilnas ziņas, ka ekspektācijas ir sasniegtas vai pat pārsniegtas," pauž I.Krīgere.

Pidžamu darināšanā izmanto rožu krūmus 

Vīriešu veļas zīmols "tom àdam" drīzumā plāno uzsākt tirdzniecību uni-sex pidžamām, kas...

Viņa atzīst, ka apģērbu nozarē ir milzīga konkurence. "Bieži vien tiek salīdzinātas dažāda līmeņa ražotnes, kuras izmanto pilnīgi atšķirīgus ražošanas modeļus. Tāpēc galvenais atšķirt masu produkcijas ražošanu no individuālas pieejas, piemēram, "Olivija" piedāvā jebkuru apģērba gabalu no piedāvājuma pielāgot arī konkrētās sievietes parametriem. Mūsdienās tā ir liela priekšrocība, jo lielai daļai sieviešu standarta izmērs nav piemērots," stāsta zīmola pārstāve.

Viņa norāda, ka runāt par nākotnes plāniem nav viegli, jo pieredze rāda, ka globālie apstākļi paši koriģē uzņemto kursu.

"Pasaules problēmas kontekstā varam atzīt, ka mūsu bāzes produkti iegūst arvien lielāku popularitāti un atsaucību. Joprojām uzskatām, ka vislabākā reklāma ir no mutes mutē, un, skatoties uz pārdošanas apjomu, varam apgalvot, ka šis reklāmas veids strādā. "Olivijas" produkcija bija un ir iegādājama tikai internetā, attiecīgi nekādas negatīvas izmaiņas šajā laika periodā neizjūtam," komentē I.Krīgere.

Komentāri

Pievienot komentāru