Jaunākais izdevums

Šodien saloni Outlet Optika, reaģējot uz Valsts valodas centra (VVC) uzsākto pārbaudi, ir nomainījuši veikala izkārtni, pārdēvējot veikala nosaukumu uz Izpārdotava.

Nepilnu mēnesi pēc jaunā Outlet Optika veikala atklāšanas Valdemāra ielā 37, Valsts valodas centrs ir uzsācis pārbaudi par veikala nosaukuma atbilstību latviešu valodai.

Reaģējot uz VVC pārbaudi, optikas salons ir nolēmis uz vienu dienu pārdēvēt veikala nosaukumu, izveidojot jaunu izkārtni- Izpārdotava.

Uzņēmums vērsies Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisijā, lai noskaidrotu, kā pareizi latviskot vārdu «outlet», un, kā izrādās, arī pašu valodnieku vidū nav vienprātības, kā šo vārdu padarīt latviskāku. Tās pārstāve Iveta Pūtele atbildējusi sekojošo: «Diemžēl ideāls īss un ērts aizstājējs tam nav atrasts. Terminoloģijas komisijā par to ir spriests, un ieteiktais variants ir komisijas ekonomikas speciālistu piedāvātais variants, kas izsaka jēdziena būtību, bet ir pagarš - «zīmolpreču izpārdotava; zīmolpreču izpārdošana». Lai arī saprotu, ka uzņēmuma nosaukumam tas īpaši piemērots nav.»

Mārtiņš Kossovičs, ģimenes uzņēmuma Outlet Optika pārstāvis, norāda: «Zinot, ka mūsu valsts- Latvija, un tās ekonomika, nedzīvo nostati no citām rietumu sabiedrībām, rodas jautājums, kamdēļ citās Eiropas Savienības valstīs uzņēmēji var veikalus saukt starptautiski zināmā vārdā «outlet», bet mūsu valsts institūcijas liek tam šķēršļus? Kā zināms, pasaulē jebkura valsts veicina «iepirkšanās tūrisma» attīstību, jo izprot, ka jebkurš šāds tūrists atstāj vietējā ekonomikā papildus līdzekļus. Un nepārprotami «outlet» tipa veikali ir šo tūristu viens no mērķiem. Vai tiešām domājat, ja Latvijā šāda tipa veikali sevi dēvēs par «Zīmolpreču izpārdotavām» un mēs - par «Zīmolpreču izpārdotavas optiku», tad spēsim piesaistīt tūristu uzmanību?»

Uzņēmums esot neizpratnē par to, ka mūsu valsts birokrāti nespēj koordinēt savas rīcības, jo Outlet Optika šādu izkārtni nav izvietojis pie veikala patvaļīgi. Lai izvietotu izkārtni, saņemts saskaņojums no Rīgas pilsētas būvvaldes Rīgas pilsētas kultūras pieminekļu aizsardzības nodaļas, turklāt savu atļauju jau ir izsniedzis arī Rīgas domes Valsts valodas dienests. Tas nepārprotami norādot, ka mūsu valsts birokrātiskais aparāts savā starpā nekoordinē rīcības.

Mārtiņš Kossovičs arī piebilst: «Turklāt tā vien šķiet, ka mūsu latviešu valodas aizstāvji izliekas par lielākiem latviešiem kā patiesībā ir. Saņemot «Pārbaudes aktu», kolektīvā to lasījām ar smaidu, jo paši valodas aizstāvji, steigā uzskaitot pārkāpumus, ir pieļāvuši vairāk nekā desmit gramatikas, stila un interpunkcijas kļūdas.»

Šobrīd Rīgā ir trīs Outlet Optika saloni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada augusta vidū Babītes pagasta Piņķos durvis vērs modes zīmolu outlet jeb, latviskojot saskaņā ar Valsts valodas centra norādēm, zīmolpreču izpārdošanas ciemats "Via Jurmala Outlet Village". Baltijā šis būs pirmais outlet ciemats zem klajas debess, saskaņā ar attīstītāja vīziju - pilsēta pilsētā.

"Via Jurmala Outlet Village", kura raksturīgā iezīme, raugoties no dizaina viedokļa, ir Vidusjūras stila ēkas un ieliņas, visa gada garumā apmeklētājiem tiks piedāvāts iegādāties pasaulē populāru zīmolu iepriekšējo sezonu un outlet konceptam īpaši veidotu kolekciju preces.

"Via Jurmala Outlet Village" mārketinga vadītāja Anna Žigalova biznesa portālam db.lv stāsta: "Skatāmies uz tirgu, kurā jau darbojas esošie spēlētāji. Mēs varam tikai to pārdalīt, paņemt kādu tirgus daļu ar izdevīgāku piedāvājumu." Šobrīd uzstādīts 15% relatīvās (starp definētiem konkurentiem) tirgus daļas mērķis pirmajos divos gados.

"Via Jurmala Outlet Village" tiks attīstīts divās kārtās. Pirmajā kārtā ir ieguldīti 27 miljoni eiro. Otrās kārtas koncepts vēl tiek izstrādāts, saskaņojot ar potenciālo nomnieku vēlmēm, tādēļ plānotais investīciju apjoms vēl tiek rēķināts. Vaicāta, kad varētu sākties otrās kārtas attīstība, A. Žigalova teic, ka saskaņā ar šā brīža plāniem vismaz pusotru gadu plānots veltīt uzmanību pirmajai kārtai un pēc tam pievērsties tālākai attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piņķos durvis vēris iepirkšanās ciemats "Via Jurmala Outlet Village".

"Mēs esam izveidojuši pilsētu pilsētā - iepirkšanās ciematu zem klajas debess," norāda projekta attīstītājs, uzņēmuma "Outletico" valdes loceklis Andrejs Dozorcevs. Zīmolu produkciju tur iespējams iegādāties par 30% līdz 70% zemākām cenām.

Savukārt Babītes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Aivars Osītis atzīmē, ka līdz ar outlet ciemata atklāšanu radušies jauni izaicinājumi, viens no būtiskākajiem – satiksmes infrastruktūras sakārtošana, ko sākts risināt, lai ar jaunā tirdzniecības kompleksa atvēršanu apmierināti būtu ne tikai tā apmeklētāji, bet arī Piņķu iedzīvotāji.

"Pirmajam outlet ciematam Baltijas reģionā jākļūst populāram ne tikai Rīgā, bet arī visās Latvijas kaimiņvalstīs," uzskata modes preču mazumtirdzniecības zīmola "Apranga Group" ģenerāldirektors Rimantas Perveneckas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jaunā t/c Rimi atklāšanu Rīgā, Biķernieku ielā, oficiālus atklāšanas svētkus piedzīvojis Latvijā otrais optikas outlets - Outlet Optika.

Kā norādīja optikas salonu Outlet Optika pārstāve Kristīne Gruznova, optikas mode nemēdz mainīties tik strauji kā to esam ieraduši redzēt apģērbu nozarē, tomēr ir zināmas tendences, kas dominē jaunās kolekcijās. Taču tirgotāji mēdz neievērot kādu nerakstītu noteikumu - nedrīkst mānīt savu pircēju, piedāvājot iepriekšējo sezonu brilles un saulesbrilles jaunāko kolekciju cenu kategorijā.

Vaicāta par cenu pārmaiņām, produktam nonākot outletā, K. Gruznova kā piemēru minēja Guess saulesbrilles, kas iepriekš maksāja 139 latus, bet outletā - 49 latus. Moschino briļļu sākotnējā cena bijusi 139 lati, taču, piemērojot 70% atlaidi, šī brīža cena ir 41,70 lati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības valsts kontroles birojs pieņēmis ekspluatācijā jauno outlet ciematu "Via Jurmala Outlet Village", kas atrodas Piņķos.

Noslēdzies pirmais objekta būvniecības etaps, kura kopējā platība ir 13,5 tūkstoši kvadrātmetru.

Šajā posmā plānots prezentēt aptuveni 100 modes zīmolus, vairākas kafejnīcas un restorānus, kā arī bērnu pilsētiņu.

Trespass un PUMA outlet koncepta veikali ienāk Latvijas tirgū 

2020. gads Latvijā iezīmēsies ar ievērojamām pārmaiņām modes apģērbu mazumtirdzniecībā....

"Via Jurmala Outlet Village" būs Baltijā pirmais šāda formāta modes zīmolu outlet ciemats zem klajas debess.

Iepirkšanās un atpūtas vieta starp Rīgu un Jūrmalu vietējos iedzīvotājus un ārvalstu viesus sagaidīs ar plašu iepriekšējo sezonu un īpaši outlet konceptam izstrādātu kolekciju modes apģērbiem, apaviem un aksesuāriem. Visa gada garumā pasaulē populāru un iecienītu zīmolu produkciju būs iespējams iegādāties par 30% līdz 70% zemākām cenām.

Jautāta par iespējamo outlet ciemata atklāšanas datumu, projekta pārstāve Gita Bute biznesa portālam db.lv stāstīja, ka patlaban tiek gaidīts, kad valstī tiks atcelta ārkārtas situācija. Pēc tam tiks izziņots jaunais atklāšanas datums. Iepriekš atklāšana tika plānota 23. maijā.

"Dienas Bizness" jau ziņojis, ka projektā plānots investēt 25 miljonus eiro.

Projekta arhitektonisko risinājumu izstrādājis arhitektu biroja "Archab" arhitekts Andris Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

2020.gadā Baltijas tirgū jāsamazinās modes zīmolu mazumtirdzniecības cenām

Valters Kaže - zīmolu stratēģijas konsultants, RISEBA asociētais profesors, 19.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Palielinoties konkurencei mazumtirdzniecības sektorā un tirgū ienākot jauniem dalībniekiem ar jauniem tirdzniecības formātiem, Baltijas tirgū beidzot varam sagaidīt kopējo cenu samazinājumu vairākās vidējā un premiālā cenas līmeņa modes preču kategorijās.

Pēdējo gadu tendences un patērētāju pētījumi rāda, ka dominējošs patēriņa trends ir pēc iespējas izdevīgāku darījumu meklējumi, kas ir likumsakarīgi, analizējot rādītājus par iedzīvotāju pirktspēju. Lai arī kopējā pirktspēja stabili un pakāpeniski kāpj, joprojām Latvijā, saskaņā ar Eurostat datiem (2018.gada dati), tā ir par 30% mazāka kā vidēji Eiropā. Tāpat aizvien biežāk pircēji iepērkas interneta vidē, kas ilustrē patērētāju vēlmi dot priekšroku alternatīviem iepirkšanās formātiem.

Šobrīd Baltijas mazumtirdzniecības sektorā pircējiem draudzīgākai cenu politikai ir visā pasaulē populārā daudzzīmola outlet koncepta deficīts. Mazumtirdzniecības sektorā citviet Eiropā ik gadu tiek attīstīti vidēji 4-6 nozīmīgi daudzzīmola outleta tirdzniecības centru projekti, kopējam šāda tipa lielāka mēroga centru skaitam pārsniedzot 180 centrus, kamēr Baltijas tirgū šobrīd nav neviena šāda tirdzniecības centra. Tā kā outlet formātu raksturo cenas līmenis pret līdzvērtīgu preces cenu ar vismaz 25% atlaidi, tas atstāj ietekmi ne tikai uz patērētāju individuālā līmenī, bet var ietekmēt mazumtirdzniecības sektoru kopumā, jo tirgus dalībnieki ir spiesti pārskatīt savu īstenoto cenu politiku".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Outlet ciematā Via Jurmala Outlet Village piektdien, 30. aprīlī durvis vērs Gastro tirgus un vairāki jauni veikali.

400m2 plašais Gastro tirgus ir veikala un tirgus apvienojums, kur pircēji varēs iegādāties produktus no pašmāju ražotājiem un pavāriem.

Via Jurmala Outlet Village plāno paplašināties 

Pēc ierobežojumu atvieglošanas durvis vēris arī iepirkšanās ciemats Via Jurmala Outlet Village,...

Daudzveidīgu ēdienu un dzērienu klāstu nodrošinās – gastronomijas veikalu tīkls “Lauku Bauda”, Gruzijas autentiskā virtuve “Hačapurija”, alus darītava “Ilgezeem”, plašs jūras velšu sortiments no “Kaviale”, burgeru meistari “The Burger”, augļi, dārzeņi un to kokteiļi “IK Labā Saimniecība”, grilēta putnu gaļas produkcija “Kikuriku”, restorāna cienīgi ēdieni tavai saldētavai no “10 Hits”, kā arī Franču maiznīca “Madam Brioš”.

Pavasara iepirkšanās festivāla ietvaros, kas norisināsies no 30. aprīļa līdz 9. maijam, outlet ciematā Via Jurmala Outlet Village durvis vērs arī vairāki veikali - apakšveļas zīmola veikals Fleur Lingerie, apavu veikals Salamander, veikals US Polo Assn., kā arī outlet ciemata centrālajā laukumā tiks izvietota sporta preču veikala Sportland Outlet tirdzniecības telts, kas tur darbosies līdz brīdim, kad tiks atvērts pastāvīgais veikals.

"Mēs turpinām aktīvi attīstīt projektu, uzsākam otrā posma būvniecību, kā arī gada laikā plānojam atvērt vēl 20 veikalus," stāsta outlet vadītāja Anna Žigalova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Alkohola tirgotāja Riga Spirits & Wine Outlet apgrozījums pērn audzis par 53%

Gunta Kursiša, 13.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu tirgotājs Riga Spirits & Wine Outlet 2011. gadā apgrozīja 2,635 milj. Ls, kas ir 53,8% pieaugums, salīdzinot ar 2010. gadu, liecina informācija Lursoft.

Uzņēmuma rentabiltāte 2011. gadā bija 0,52%, kas, salīdzinot ar 2010. gadu, ir nedaudz samazinājusies. Rentablitātes kritums saistīts ar jaunā termināla atvēršanu saistītajiem remontdarbiem, teikts Riga Spirits & Wine Outlet vadības ziņojumā.

Pārskata gadu uzņēmums noslēdza ar 13,9 tūkst. Ls peļņu iepretim 55,5 tūkst. Ls peļņai 2010. gadā.

Uzņēmums dibināts 2009. gadā, un pirmais Riga Spirits & Wine Outlet atrodas Andrejsalā, un šā gada maijā durvis vaļā vēra arī otrs veikals tirdzniecības centrā Spice Home.

Riga Spirits & Wine Outlet ir divi īpašnieki: SIA Aila Tours vienīgais īpašnieks Andris Lūkins, kuram pieder 25% uzņēmuma kapitāla daļu, un otrs īpašnieks ir Kiprā reģistrēts uzņēmums Rodoza Trading Limited, kam pieder 75% Riga Spirits & Wine Outlet kapitāldaļu. Riga Spirits & Wine Outlet valdes priekšsēdētājs ir A. Lūkins. Valdes locekļa amatu ieņem Gints Caune un Dainis Šulcs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Valsts valodas centrs: tūristi jāpiesaista ar kvalitatīvu preci, nevis nosaukumiem

Dienas Bizness, 29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūristu uzmanība ir jāpiesaista ar kvalitatīvu un lētu preci, nevis nosaukumiem angļu valodā, sacīja Valsts valodas centra Kontroles daļas vadītājs Antons Kursītis.

Sarunā ar Latvijas Radio viņš norādīja, ka uzņēmumu nosaukumos lieto uzrakstus outlet un sale it kā, lai piesaistītu tūristu uzmanību, tomēr normālam uzņēmējam tūristu uzmanību vajadzētu piesaistīt ar kvalitatīvu un pietiekami lētu preci, nevis ar uzrakstiem outlet.

A. Kursītis atminējās gadījumu no savas pieredzes, kad viņš 1992. gadā Krāslavā redzējis veikalu ar uzrakstu Shop, bet pie ieejas bijusi milzīga dubļu peļķe, bet no precēm gandrīz nekā neesot bijis. «Nevar piesaistīt ārvalstu tūristu tikai ar uzrakstu angļu valodā,» uzsvēra Valsts valodas centra Kontroles daļas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Outlet centrs Rīgā agrāk vai vēlāk būs

Kristīne Stepiņa, 07.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados Latvijā arvien biežāk sevi piesaka veikali, kuri tiek pozicionēti kā tā saucamie outlet

Pēdējo trīs gadu laikā ir atvērti 32 Alkoutlet dzērieni & Vīni veikali, šoruden ZeroSportOutlet plāno atvērt piekto veikalu Latvijā. Pagaidām nav īstenojušās ieceres šādu tirdzniecības formātu iedzīvināt iepirkšanās centra Olimpia 2.stāvā, no tirgus pazudis Outlet Village Toskāna.

Mazajiem jāapvienojas

Labskanīgs tulkojums latviski, šķiet, joprojām šāda tipa tirdzniecības vietām nav atrasts. DB jau pirms vairākiem gadiem rakstīja, ka, pēc speciālistu domām, Latvijā sastopamos t.s. autletus precīzāk būtu saukt par atlaižu veikaliem. Valsts valodas centra (VVC) Valodas kontroles Rīgas reģiona nodaļas vadītājs Viesturs Razumovskis norāda, ka outlet nav sinonīms vārdam veikals, taču atzīst, ka VVC nevar piedāvāt alternatīvu apzīmējumu un iesaka latviskot atlikumu izpārdošanas fenomenu kā zīmolu iepriekšējās kolekcijas izpārdošanas veikalu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts valodas sargiem arvien lielākas rūpes sagādā angļu valodas izplatība publiskajā telpā. Spēkā esošais Valsts valodas likums gan ļauj komersantiem, kuri dod priekšroku veikalu, kafejnīcu vai uzņēmumu nosaukumiem svešvalodās, samērā viegli īstenot šo vēlmi.

Tomēr tieši tas, cik viegli ir apiet ierobežojumus, kuru mērķis ir mazināt svešvalodu ekspansiju komercdarbībā un publiskajā telpā, sarūgtinājis SIA Optikas studija pārstāvjus. Šī gada oktobrī, kad SIA piederošo veikalu Outlet optika skatlogus rotāja hokejista Kaspara Daugaviņa portrets un teksts, kurš ar saukli «Pilnīgs lokauts» aicināja pircējus izmantot atlaižu piedāvājumu, veikalā Rīgā, K. Valdemāra ielā, ieradušies Valsts valodas centra (VVC) inspektori.

«Atnāca un konstatēja divus pārkāpumus: pirmais, viņuprāt, ir nosaukums Outlet optika un otrais – kampaņa «Pilnīgs lokauts»,» stāsta uzņēmuma pārstāvis Mārtiņš Kossovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riga Spirits & Wine Outlet audzē apgrozījumu un izkļūst no zaudējumiem

Žanete Hāka, 08.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu vairumtirgotājs SIA Riga Spirits & Wine Outlet neto apgrozījums pērn sasniedza 8,704 miljonus eiro, liecina Luroft dati.

Salīdzinot ar 2013. gadu, kad tā apgrozījums bija 7,453 miljoni eiro, pērn tas palielinājās par aptuveni 14%. Tāpat uzņēmums pagājušajā gadā veiksmīgi izkļuvis no zaudējumiem, kas tam bija radušies iepriekšējā pārskata gadā. Pērn Riga Spirits & Wine Outlet peļņa bija mērojama ar 106,697 tūkstošiem eiro pēc nodokļu nomaksas.

Riga Spirits & Wine Outlet pērn aktīvi strādāja, realizējot zīmola popularizēšanu un jaunu klientu piesaistes pasākumus, izmantojot interneta un mediju sniegtās iespējas.

Riga Spirits & Wine Outlet vadība savā ziņojumā norāda, ka uzņēmums arī turpmāk plāno nodarboties ar mazumtirdzniecību un paplašināt savu darbību. Kā arī uzņēmums plāno turpināt darbu pie vairumtirdzniecības apjoma palielināšanas. Riga Spirits & Wine Outlet šogad plāno popularizēt uzņēmuma preces ar sociālo tīklu un interneta resursu palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas optikas uzņēmums atver pirmo salonu Lietuvā

Zane Atlāce - Bistere, 31.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Outlet Optika uzsācis darbību Lietuvas tirgū, 31.augustā atverot pirmo optikas salonu Viļņā. Drīzumā kaimiņvalstī plānots atvērt arī otru veikalu, informē uzņēmumā.

Attīstot savu darbību, Outlet Optika vadība ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu - turpmāk par pašmāju tirgu uzskatīt ne vien Latviju, bet arī Lietuvu.

«Dažu gadu laikā Latvijā esam atklājuši jau 6 optikas salonus, kuri mudinājuši noticēt, ka šis bizness ir eksportspējīgs. Pēc rūpīgas kaimiņvalstu nozares analīzes, esam nolēmuši pirmo soli spert Lietuvas virzienā,» saka Outlet Optika līdzīpašnieks Jānis Kossovičs.

«Izvērtējot Lietuvas tirgu, atzinām, ka mums noteikti ir iespēja attīstīties kaimiņzemē. Lai arī Lietuvas tirgus ir daudz piesātinātāks, ja salīdzinam to ar Latviju,» komentē Outlet Optika līdzīpašnieks Mārtiņš Kossovičs. Viņš piebilst, ka dažu mēnešu laikā Viļņā tiks atklāts vēl viens optikas salons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Veiktas izmaiņas Riga Spirits & Wine Outlet dalībnieku sastāvā

Lelde Petrāne, 29.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmaiņas dalībnieku sarakstā piedzīvojusi 2009.gadā dibinātā SIA Riga Spirits & Wine Outlet, ziņo Klientu Portfeļa monitorings.

Tāpat kā līdz šim, arī turpmāk 25% uzņēmuma kapitāldaļu turētājs būs Andris Lūkins, savukārt atlikušās daļas savā starpā vienlīdzīgi sadalīs Gints Caune, Oļegs Lūkins un Dainis Šulcs. Iepriekš 75% SIA Riga Spirits & Wine Outlet daļu piederēja Kiprā reģistrētajam RODOZA TRADING LIMITED.

SIA Riga Spirits & Wine Outlet savu darbību uzsāka 2009.gadā, atverot pirmo outlet tipa veikalu Andrejsalā. Laika gaitā uzņēmums ir paplašinājies, un patlaban tam pieder tirdzniecības vietas arī tirdzniecības centrā Spice un Liepājā.

Lursoft pieejamie dati rāda, ka 2014.gadā tirgotāja apgrozījums auga līdz 8,704 milj.EUR, savukārt peļņa palielinājās līdz 106,697 tūkst.EUR. Nodokļu maksājumos valsts budžetā SIA Riga Spirits & Wine Outlet pērn samaksājis 336,1 tūkst.EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieķīlātas Piņķos plānotās outlet veikalu pilsētas attīstītāja kapitāldaļas

LETA, 16.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Rietumu bankas» līdzīpašniekam Leonidam Esterkinam piederošā kompānija SIA «Esterkin Family Investments» ieķīlājusi tai piederošās SIA «Outletico», kas ir Piņķos plānotās «outlet» veikalu pilsētas «Via Jurmala Designer Outlet Village» attīstītājs, kapitāldaļas, liecina «Lursoft» informācija.

Komercķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 47,04 miljoni eiro, un tā ir lielākā pagājušajā nedēļā reģistrētā komercķīla.

Komercķīlas devējs ir «Esterkin Family Investments», ņēmējs - «Rietumu banka», bet parādnieks ir «Outletico». Komercķīla nodrošina prasījumus, kas izriet no 2017.gadā noslēgta kredīta līguma.

Komercķīla reģistrēta piektdien, 13.septembrī. Līdz ar jaunās ķīlas reģistrāciju, dzēsta iepriekš 2017.gada novembrī reģistrētā komercķīla, ar kuru arī bija ieķīlātas «Outletico» kapitāldaļas.

Vienlaikus piektdien, 13.septembrī, reģistrētas izmaiņas «Outletico» dalībnieku sastāvā, liecina «Firmas.lv» informācija. «Esterkin Family Investments» līdzdalība kompānijas kapitālā pieaugusi no 50,5% līdz 54,25%, bet Jūlijas Mihaiļenko līdzdalība samazinājusies no 5% līdz 1,25%. Savukārt otrs lielākais «Outletico» dalībnieks joprojām ir Andrejs Dozorcevs ar 39% kapitāldaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc ierobežojumu atvieglošanas durvis vēris arī iepirkšanās ciemats Via Jurmala Outlet Village, kur šogad plānots atvērt vairāk nekā 20 jaunus veikalus, informē uzņēmumā.

Turklāt 23. aprīlī šeit tiks atklāts 400m2 plašs Gastro tirgus, stāsta Via Jurmala Outlet Village direktore Anna Žigalova.

Tas būs unikāls veikala un tirgus apvienojums, kur pircēj varēs iegādāties saldētas gatavās maltītes no restorāniem, visdažādākos zivju un gaļas produktus, dārzeņus un augļus, konditorejas izstrādājumus, kā arī degustēt alus šķirnes un baudīt street food ēdienus.

27 miljonus vērtais Via Jurmala Outlet Village saasinās konkurenci  

Šā gada augusta vidū Babītes pagasta Piņķos durvis vērs modes zīmolu outlet...

“Pandēmijas apstākļos, mainoties mazumtirdzniecības jomai, pieaugusi interese par outlet koncepta tirdzniecību. Turpinot saņemt pieprasījumus dalībai projektā, kas šobrīd Latvijas tirgū ir vienīgā outlet koncepta iepirkšanās vieta, esam nolēmuši uzsākt projekta otro attīstības posmu,” stāsta A. Žigalova.

Db.lv jau vēstīja, ka projekta pirmajā kārtā tika ieguldīti 27 miljoni eiro.

Projekta arhitektonisko risinājumu izstrādājis arhitektu biroja "Archab" arhitekts Andris Bērziņš. Projekta attīstītājs ir SIA "Outletico". "Outletico" reģistrēta 2016.gada martā. Uzņēmuma īpašnieki ir "Rietumu bankas" līdzīpašnieks SIA "Esterkin Family Investments" (64,5%), Andrejs Dozorcevs (28,75%), SIA "Lehmann Investment Corporation" (2%), SIA "Freims" (2%), Jūlija Mihaiļenko (1,25%) un vēl trīs dalībnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC optikas salonu Outlet Optika reklāmā saskata nacisma slavināšanu; uzņēmums to noliedz

Baiba Zālīte, speciāli db.lv, 11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) reaģējis uz optikas salonu Outlet Optika jauno reklāmu un licis dažu stundu laikā noņemt tās no visiem optikas salonu skatlogiem, informē Outlet Optika komunikācijas daļas vadītājs Mārtiņš Kassovičs.

«Vakar saņēmām trauksmainu zvanu no PTAC pārstāves Ināras Kaneles, kura norādīja, ka saskata mūsu reklāmā klaju nacisma ideoloģijas slavināšanu. PTAC darbiniece brīdināja, ja divu stundu laikā netiks izbeigta reklāmas akcija, tad mūsu uzņēmumam draudot sods līdz pat 14 000 eiro, savukārt, ja rīkosimies operatīvi, tad par šo starpgadījumu tikšot aizmirsts, jo centra mērķis neesot mūs sodīt,» stāsta M. Kassovičš.

Kampaņas ideja bijusi parādīt, ka cilvēkam, nomainot tikai vienu aksesuāru, ir iespēja pilnībā mainīt ne tikai vizuālo izskatu, bet arī krasi izmainīt savu izpausmi kā spilgtai personībai - kļūt no neieredzēta, par visu apjūsmotu, norāda M. Kassovičš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mazumtirdzniecības un it īpaši tirdzniecības centru sektors pēdējo gadu laikā ir piedzīvojis saspringtu laika posmu ekonomiskās krīzes ietekmē, kas izraisīja būtiskas izmaiņas patērētāju/pircēju uzvedībā, viņu pirktspējā. Kā atbildes reakcija bija mazumtirgotāju darbības sašaurināšanās, gan Latvijā, Baltijā, gan arī plašākā mērogā, sekoja veikalu slēgšana, attīstības plānu apturēšana. Šo procesu rezultāti atspoguļojās arī tirdzniecības centru darbībā. Lielākajiem tirdzniecības centriem, ar plašāku mērķa auditoriju, izdevās veiksmīgāk saglabāt savai auditorijai pievilcīgu veikalu sortimentu,» runājot par tendencēm Rīgas tirdzniecības centros, biznesa portālam db.lv skaidroja t/c Domina Shopping vadītāja Ilze Brazeviča.

«Savukārt mazākajiem tirdzniecības centriem bija lielāks izaicinājums noturēt pie sevis nomniekus, ja reiz šie nomnieki bija nolēmuši savu veikalu tīklu optimizēt. Tobrīd spēcīgākie tirdzniecības centri ar plašāko preču, pakalpojumu sortimentu varēja izmantot situāciju un apstākļus, lai kļūtu vēl stiprāki. Kamēr mazākajiem, vai ar šaurāku mērķa auditoriju, bija jārūpējas par esošās pozīcijas un klientūras noturēšanu.

Cīnās par pircējiem

Ekonomiskajai situācijai valstī atlabstot, katrs no tirdzniecības centriem, stiprinot savu piedāvājumu, nomnieku klāstu, sniegtās izklaides iespējas, cīnās par savu pircēju. Turklāt šobrīd līdz ar jaunu starptautisko zīmolu ienākšanu Latvijā, konkurence tirdzniecības centru starpā tikai saasinās. Iepretim abiem lielākajiem tirgus spēlētājiem, ikvienam tirdzniecības centram nomnieku klāsts ir jāveido jo īpaši gudri, apzinoties savas atšķirības zīmes/ unikalitāti, priekšrocības un pircēja jeb izraudzītās mērķa auditorijas vēlmes,» stāstīja I. Brazeviča. Ar diviem lielākajiem spēlētājiem viņa, acīmredzot, domā tirdzniecības centru Spice un tirdzniecības parku Alfa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riga Spirits&Wine Outlet apgrozījums audzis par 55%

Gunta Kursiša, 28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā alkoholisko dzērienu tirgotāja SIA Riga Spirits&Wine Outlet apgrozījums palielinājies par 55%, sasniedzot četrus miljonus latu, tomēr, salīdzinot ar 2011. gadu, pērn samazinājusies uzņēmuma peļņa, liecina Lursoft dati.

2012. gadā SIA Riga Spirits&Wine Outlet nopelnīja 4,39 tūkst. Ls iepretim 13,9 tūkst. Ls peļņai 2011. gadā.

Aizvadītajā gadā alkoholisko dzērienu tirgotājs atvēris jaunu dzērienu veikalu, un šogad plānota vēl viena veikala atvēršana.

SIA Riga Spirits&Wine Outlet dibināts 2009. gadā un pieder Kiprā reģistrētajam Rodoza Trading Limited (75,00%) un Andrim Lūkinam (25,00%). Saskaņā ar Lursoft datiem, A. Lūkins ir arī SIA Aila Tours īpašnieks. Tiesa gan, uzņēmums kopš dibināšanas brīža 2005. gadā līdz šim brīdim nav iesniedzis nevienu pārskatu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijas balzams veikali tīkls attīstībā investējis 95 tūkstošus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzams veikali tīkls šogad investējis jau esošo veikalu modernizācijā, kā arī atvēris jaunus veikalus reģionos un paplašinājis savu outletu skaitu. Specializētā veikalu tīkla attīstībā šogad ieguldīti jau 95 tūkstoši eiro, informē Latvijas balzams veikali specializētā alkoholisko dzērienu veikalu tīkla izpilddirektore Oļesja Saveļjeva.

Kopumā gada pirmajos 7 mēnešos modernizēti seši veikali un atvērti trīs jauni outlet koncepta veikali Rīgā un Piņķos. Veikalu modernizācija sevī ietver fasādes un iekštelpu remontus, izkārtņu atjaunošanu un iekštelpu iekārtojuma uzlabošanu, lai veidotu ērtāku iepirkšanas vidi.

Pirmajā pusgadā Latvijas balzams veikali kopējais apgrozījums audzis par 6%, salīdzinot ar 2016. gadu. Uzņēmums pieaugumu pamato ar lojālu klientu loku, kuri izvēlas dārgākus zīmolus, kā arī tūristu pieaugošo īpatsvaru Vecrīgas un Jūrmalas veikalos.

«Šogad īpaši aktīvi strādājam pie outlet veikalu koncepcijas. Vēlamies attīstīt tieši šos veikalus, lai kļūtu arvien konkurētspējīgāki outlet veikalu segmentā. Nākamā gada laikā plānojam pabeigt modernizācijas procesus visā tīklā,» stāsta O.Saveļjeva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

300 tūkstošus latus iegulda Spirits & Wine lielveikalā

Sandra Dieziņa, 27.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no vadošajiem alkohola tirgotājiem SIA Riga Spirits & Wine Outlet Latvijā maija sākumā tirdzniecības centrā Spice Home atvērs specializētu alkoholisko dzērienu lielveikalu Spirits & Wine.

Šis būs otrais šī zīmola veikals Rīgā. Jaunā koncepta veikala izveidē Spice Home investēti gandrīz 300 tūkstoši latu. Līdz ar veikala atvēršanu SIA Riga Spirits & Wine Outlet radīs 12 jaunas darba vietas, kopā uzņēmumā nodarbinot 27 cilvēkus. 1151 kvadrātmetrus plašajā veikalā uzmanība tiks pievērsta sortimenta pārskatāmībai un informācijai par produktiem. Jaunatvērtajā veikalā būs plašākais alkohola sortiments Latvijā, sola kompānija.

SIA Riga Spirits & Wine Outlet valdes priekšsēdētājs Andris Lūkins komentē: «Atverot jauno veikalu Spice Home, mūsu mērķis ir izveidot funkcionālu, loģisku, viegli saprotamu un pārskatāmu veikalu, kas iegūtu modernākā, kvalitatīvākā un plašākā alkohola veikala statusu Baltijā. Sagaidām veiksmīgus rezultātus, jo jau 2011. gadā pēc piegādātāju datiem iekļuvām starp TOP 5 uzņēmumiem alkohola pārdošanas ziņā Latvijā. Jāņem vērā, ka tikām salīdzināti ar lielajiem pārtikas tirdzniecības tīkliem, bet mēs šādus rezultātu sasniedzām ar vienu tirdzniecības vietu.» Stāstot par jaunām tendencēm tirgū, A. Lūkins norāda: «Spirits & Wine ir līderis tā dēvētajā BIB jeb bag in box (vīns kastē) vīnu tirdzniecībā Latvijā. Piemēram, Skandināvijā šo vīnu tirdzniecība sastāda virs 70% no visa pārdotā vīna apjoma. Šāda tendence parādās arī Latvijā, un nepamatotais aizspriedums, ka vīns šajos iepakojumos ir sliktas kvalitātes, sāk lēnām izzust.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Piņķos top zīmolpreču izpārdošanas ciemats

Kristīne Stepiņa, 18.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada rudenī ir plānots atvērt Via Jurmala Designer Outlet Village, kas vienkopus pulcēs vairāk nekā simts dizaina zīmolpreču izpārdotavu

Zīmolpreču izpārdošanas veikalu (t.s. outlet) mazumtirdzniecības koncepcija ir zināma un gana populāra, apjomīgam centram Latvijā diezin vai ir ekonomisks pamatojums, skeptiski ir DB aptaujātie šī tirgus segmenta dalībnieki.

Zīmolpreču izpārdošanas ciematā Via Jurmala Designer Outlet Village, kura kopējā platība ir 11 hektāri, bet iznomājamā platība 24 tūkst. m2, plānots investēt 25 miljonus eiro, informē SIA Outletico nomas departamenta vadītāja Aleksandra Vestfala. Kopumā šajā ciematā tiek plānoti 120 veikali. Tā būvniecība ir sadalīta divos posmos; pirmajā, ko plānots pabeigt nākamā gada rudenī, tiks iznomātas telpas aptuveni 15 tūkst. m2 platībā 70–80 dizaineru zīmolpreču izpārdotavām. A. Vestfala stāsta, ka pašlaik tiek meklēts operators, notiek pārrunas ar vairākām specializētajām Eiropas kompānijām. «Ļoti uzmanīgi izvēlamies sadarbības partneri, šobrīd nevar izpaust potenciālos operatorus, bet tas noteikti būs kāds no šī mazumtirdzniecības segmenta līderiem,» sola SIA Outletico pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Trespass un PUMA outlet koncepta veikali ienāk Latvijas tirgū

Lelde Petrāne, 06.03.2020

Attēlā pa kreisi - Šarūns Kulvietis (Šarūnas Kulvietis), "Lifestyle

Trade" izpilddirektors (pārstāvētie zīmoli: "Trespass", "PUMA").

Attēlā pa labi - Andrejs Dozorcevs, kompānijas "Outletico" valdes

loceklis, projekta attīstītājs

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gads Latvijā iezīmēsies ar ievērojamām pārmaiņām modes apģērbu mazumtirdzniecībā. Pavasara beigās durvis vērs Baltijā lielākais outlet ciemats "Via Jurmala Outlet Village".

Latvijā ienāks jauns iepirkšanās koncepts, kas pēdējo 20 gadu laikā ieguvis popularitāti ne tikai Eiropā, bet visā pasaulē.

Pirmajā "Via Jurmala Outlet Village" atklāšanas posmā tiks piedāvāti 100 dažādi apģērbu, apavu un aksesuāru veikali. Tas nozīmē, ka Latvijā ienāks liels skaits pilnīgi jaunu zīmolu. Viens no šādiem jaunumiem būs Lielbritānijas funkcionālo un sporta preču zīmols aktīva dzīvesveida cienītājiem – "Trespass".

"Trespass" sortimentā ir gan apģērbu un apavu kolekcijas, gan dažādi aksesuāri un ierīces sportiska rakstura aktivitātēm – pārgājieniem, skriešanai, slēpošanai, klinšu kāpšanai utt. Zīmola "Trespass" kolekcijas tiek radītas Glāzgovā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: «Outlets» ir labāks par outletu jeb likumdošanas īpatnības Latvijā

Dienas Bizness, 30.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atver savu veikalu Valsts valodas centra (VVC) tuvumā un uzzināsi, ka uzraksti skatlogā ir nelikumīgi. Ar šo problēmu saskāries kāds optikas tirdzniecības uzņēmums, kurš, atverot bodi Rīgā, Krišjāņa Valdemāra ielā, bija atļāvies izvietot uzrakstu outlet optika. Proti, VVC speciālisti ir noradījuši, ka, izmantojot jēdzienu outlet, ir pārkāpts Valsts valodas likums, turklāt piebilstot – principā nebūtu problēmu, ja šis pats uzraksts būtu kā reģistrēta preču zīme.

Pirmkārt, jānorāda, ka tirdzniecības vietas, jāatzīst, ar nebūt ne latvisko apzīmējumu «outlet», ir visā pasaulē – Lielbritānijā, Vācijā, Zviedrijā un daudz kur citur Ar to tiek saprasts, ka konkrētajā veikalā ir iespējams iegādāties, piemēram, iepriekšējo sezonu tā dēvēto augsto zīmolu apģērbus par ievērojami zemākām cenām. Būtu dīvaini, ja katrā šādā tirdzniecības vietā būtu uzraksts – kādreiz dārgo zīmolu preču lētās pārdošanas vieta Marusja. Tā vietā vienkārši tiek norādīts, ka konkrētajās telpās atrodas outlets Marusja. Protams, jāpiekrīt, ka daudziem vārdiem, kas cēlušies no kādas citas valodas, var izdomāt latvisko versiju. Taču ne vienmēr latvisko jēdzienu izdodas iedzīvināt. Turklāt šādam aizvietojumam ir jābūt korektam. Nav pareizi likt pārdēvēt outletus par izpārdošanām, jo tie ir divi pilnīgi atšķirīgi jēdzieni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nolemts slēgt SIA "Apgāds Zvaigzne ABC" veikalu "Zvaigznes outlet grāmatnīca" Vaļņu ielā, Rīgā, apstiprināja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Vija Kilbloka.

Viņa atzina, ka šāds lēmums pieņemts Covid-19 pandēmijas mazināšanai noteikto tirdzniecības ierobežojumu dēļ, kas cita starpā neļauj pārdot grāmatas klātienē. "Mēs vēl būtu cīnījušies, ja ne atbilde no Ekonomikas ministrijas, ka aizliegts tirgot grāmatas," sacīja Kilbloka.

Uzņēmuma vadītāja atzīmēja, lai arī veikals šajā ārkārtējās situācijas laikā tirgo grāmatas distances kanālos, apgrozījums ir vēl uz pusi mazāks nekā pagājušā gada pavasarī, kad pirmās ārkārtējās situācijas laikā tas arī būtiski samazinājās. "Mums saka - pārdodiet pa telefonu, pārdodiet internetā, izsniedziet veikalā. Taču izsniegt veikalā nozīmē, ka cilvēki ir darbā, viņiem ir jāmaksā, bet to izsniegumu veikalā ir ārkārtīgi maz," atzina Kilbloka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riga Spirits & Wine Outlet palielina apgrozījumu par 28%

Gunta Kursiša, 14.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu tirgotājs SIA Riga Spirits & Wine Outlet pērn, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, uzaudzējis apgrozījumu par 28% līdz 7,4 miljoniem eiro, liecina Lursoft dati.

Arī 2012. gadā, salīdzinot ar 2011. gadu, uzņēmuma apgrozījums būtiski pieauga – par 55%.

Tiesa gan, pērnais gads tika noslēgts ar zaudējumiem 123 tūkstošu eiro apmērā iepretim peļņai 6,25 tūkstošu eiro, kas uzņēmumam bija 2012. gadā. 2011. gadā SIA Riga Spirits & Wine Outlet nopelnīja19,78 tūkstošus eiro.

SIA Riga Spirits & Wine Outlet reģistrēta 2009. gadā un pieder Andrim Lūkinam (25%) un Rodoza trading limited (75%), kas reģistrēta Kiprā. Patlaban uzņēmuma tīklā darbojas četri veikali, no kuriem trīs Rīgā, bet viens – Liepājā.

Komentāri

Pievienot komentāru