Valenky vietu tirgū centīsies iegūt ar svaigu «dvesmu» -siltajiem, bet izskata ziņā lempīgajiem velteņiem
Ideja par siltu, bet arī gaumīgu un glītu zābaku ražošanu zīmola Valenky īpašniecei Tatjanai Pļaviņai radās pagājušajā ziemā, kad pati lūkojās pēc jauna apavu pāra. Secinājusi, ka siltums neiet rokrokā ar kārdinošu dizainu. Sevi pieķērusi pie domas, ka vēlētos t.s. velteņus, taču tādus, kas būtu mūsdienīgi un skaisti.
«Ne velti krieviem ir teiciens, ka labākie jaunie apavi ir vissenākie. Velteņus visi pazīst un nešaubās, ka tajos kājām būs silti. Vienīgais mīnuss - tiem nav zoles. Radīju savus ideālos ziemas zābakus - elegantus velteņus ar zoli,» stāsta Valenky idejas autore Tatjana Pļaviņa. Ar padomiem un projekta virzīšanu talkā nāca Tatjanas vīrs Jānis Pļaviņš. Projektā viņš ieguldījis 100 tūkst. eiro, ko iecerēts atpelnīt tuvākos divos līdz trīs gados.
«Valenky apvieno praktiskumu, dabiskumu un eleganci. Piemēram, papēži ir stiprināti ar īpašiem elementiem, kuri aizsargā zābakus no deformēšanās, arī vadot automašīnu. Zābaki papildināti ar dažādiem izšuvumiem un kristāla raksta zīmēm, kuras izveidojusi dizainere Eva Mežecka,» stāsta T. Pļaviņa.
Viņa arī akcentē, ka abi ar vīru ir veģetārieši, tāpēc viņiem bijis svarīgi, ka lai Valenky būtu dzīvniekiem draudzīgi, proti, zābaki ir radīti no 100% aitas vilnas un to ražošanas procesā neviena aita nav cietusi. Valenky esot arī integrācijas piemērs. Zābaku ideja ir no krievu kultūras, bet to akcents, rakstu zīmes ir latviešu folkloras mantojums.
Valenky ceļu pie pircējiem sāka tikai pirms pusotra mēneša. Līdz šim pārdots aptuveni 100 pāru - dienā vidēji divi līdz trīs. Visvairāk tie nonākuši Latvijas iedzīvotāju īpašumā, bet pa kādam zābaku pārim aizceļojuši arī uz Lietuvu, Somiju un Krieviju.