Jaunākais izdevums

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs adidas izmantos 3D printeri apavu ražošanai vairumā, paziņojusi kompānija.

3D printeris tiks izmantos zoļu ražošanā, pielietojot jaunu tehnoloģiju, ko izstrādājusi ASV kompānija Carbon, kurai izdevies ievērojami paātrināt printēšanas ātrumu un kvantitāti.

adidas jau pagājušajā gadā laida klajā apavus 3D Runner, kuru ražošanā izmantoti jaunās tehnoloģijas 3D printeri. Tomēr tā bija ierobežota kolekcija, kas tika pārdota tikai vienu dienu tikai trīs pilsētās - Tokijā, Ņujorkā un Londonā.

Jaunā kolekcija, kurai dots nosaukums Futurecraft 4D, tiks pārdota vairumā.

adidas plāno rudenī laist pārdošanā aptuveni 5000 Futurecraft 4D apavu pārus, bet līdz 2018.gada beigām - aptuveni 100 000.

Kāda būs šo apavu cena, adidas neatklāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

adidas tomēr nav pilnībā no piedāvājuma izņēmuši kreklus ar Padomju Savienības simboliku

LETA, 11.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs «adidas» tomēr nav pilnībā no piedāvājuma izņēmis kreklu ar Padomju Savienības simboliku, pārliecinājās aģentūra LETA.

Kā ziņots, «adidas» pirms vasarā Krievijā gaidāmās Pasaules kausa izcīņas futbolā ir izlaiduši dažādus retro stila sieviešu un vīriešu kreklus, starp kuriem ir arī replikas, ko rotā uzraksts «USSR» un bijušās Padomju Savienības simbolika.

Par to lielu neizpratni pauda ne tikai Lietuvas diplomāti, bet citu valstu pārstāvji, nosodot «adidas» rīcību.

Lai arī šonedēļ daudzviet šie «USSR» krekli vairs nebija atrodami piedāvājumā, aģentūra LETA pārliecinājās, ka tos vēl joprojām iespējams iegādāties «adidas» interneta vietnē Lielbritānijā «adidas.co.uk».

Kompānijas pārstāvji ir pauduši vilšanos par sabiedrības reakciju pēc šādu kreklu laišanas klajā, taču solīja, ka tuvākajā laikā tie vairs nebūšot pieejami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs «Adidas» no piedāvājuma mājaslapā izņēmis kreklu ar Padomju Savienības simboliku.

Lietuvas diplomāti pauduši izbrīnu par Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotāja «Adidas» piedāvājumu iegādāties krekliņu, ko rotā uzraksts «USSR» un bijušās Padomju Savienības simbolika.

«Joprojām gadās saskarties ar impēriskās nostalģijas izpausmēm, bet no slavenās «Adidas» puses tas ir mazliet negaidīti,» sociālajā tīklā «Twitter» raksta Lietuvas Ārlietu ministrijas stratēģiskās komunikācijas grupa, daloties ar attēlu, kurā redzas pazīstamā ražotāja piedāvājums.

Šo ierakstu retvītojis ārlietu ministrs Lins Linkevičs.

Eiropas Parlamenta deputāts Artis Pabriks (V) interesējas, vai «Adidas» piedāvās abģērbu ar nacistiskās Vācijas simboliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šajā pride sezonā H&M pievienojas ballītei ar savu jauno kolekciju Love For All. Tajā pieejamas perfektas lietas ikvienam, lai piebiedrotos un svinētu mīlestības, vienlīdzības un pašizpausmes ideju,» ar šādu vēsti nācis klajā populārais apģērbu mazumtirgotājs.

10% procenti no pārdotās preces cenas tikšot ziedoti Apvienoto Nāciju Organizācijas Free & Equal iniciatīvai, kuras mērķis ir «veidot pasauli, kur nevienam nebūtu jābaidās savas seksuālās orientācijas vai dzimuma identitātes dēļ», informē H&M.

«H&M tic katra tiesībām mīlēt to, ko vēlas,» paziņojis Andreas Lēvenstams, H&M vīriešu nodaļas dizaina vadītājs. «Mēs ticam, ka cilvēki var izmantot H&M Love For All kolekciju, lai svinētu pride un viņu ticību vienlīdzīgai mīlestībai.»

Atbalsts no H&M tiks novirzīts «Apvienoto Nāciju Organizācijas Free & Equal kampaņas darbam kopā ar aktīvistiem un vienlīdzības aizstāvjiem, lai palielinātu sabiedrības izpratni un mobilizētu pozitīvām pārmaiņām likumos un cilvēku uzskatos».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļa Latvijas, Lietuvas un Igaunijas Eiropas Parlamenta (EP) deputāti un valdību pārstāvji nosūtījuši vēstuli ASV un pasaules lielākajam mazumtirgotājam «Wal-Mart Stores Inc.», kurā aicina pārtraukt t-kreklu ar PSRS simboliku tirdzniecību, sociālajā tīklā «Facebook» norāda Eiropas Parlamenta (EP) deputāte Sandra Kalniete (V).

«Wal-Mart pārdod t-kreklus ar totalitārā režīma, kurš nogalināja miljonus, simboliku,» raksta Kalniete, kura ir viena no šīs vēstules parakstītājām.

Viņa norāda, ka vēstulē aicina mazumtirgotāju demonstrēt korporatīvo atbildību, cienīt to cilvēku atmiņu, kas cietuši no Padomju totalitārā režīma un nekavējoties pārtraukt šādu preču tirdzniecību.

Vēstuli parakstījuši četri Lietuvas politiķi un trīs Igaunijas politiķi, kuru vidū ir arī Igaunijas tieslietu ministrs Urmass Reinsalu. No Latvijas vēstuli parakstījis arī EP deputāts Krišjānis Kariņš (V).

Kā liecina eiroparlamentārietes sociālā tīkla ierakstam pievienotais attēls no «walmart.com» interneta veikala, par 19,99 ASV dolāriem (17 eiro) tiek pārdots sarkans vīriešu t-krekls, uz kura attēlota piecstaru zvaigzne, kā arī sirpis un āmurs un uzraksts «CCCP».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotāja "adidas" tīrā peļņa šogad pirmajā ceturksnī pieaugusi līdz 558 miljoniem eiro, salīdzinot ar 31 miljonu eiro attiecīgajā laika periodā pērn, teikts piektdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Tādējādi uzņēmuma peļņa pietuvojusies līmenim, kāds tika reģistrēts pirms koronavīrusa pandēmijas. 2019.gada pirmajos trīs mēnešos "adidas" peļņa veidoja 632 miljonus eiro.

Peļņas kāpumu veicinājusi pārdošanas apjoma palielināšanās.

"adidas" tirdzniecības apjoms pirmajā ceturksnī pakāpies par 20% un veidojis 5,3 miljardus eiro.

Uzņēmums norāda, ka pārdošanas apjoms Ķīnā pagājušajā ceturksnī pieaudzis par 156%, bet ASV un Eiropā - par aptuveni 8%.

"adidas" februārī paziņoja, ka nolēmis pārdot ar zaudējumiem strādājošo ASV meitasuzņēmumu "Reebok".

"adidas" iegādājās "Reebok" 2006.gadā par 3,1 miljardu eiro. Pašlaik "Reebok" vērtība ir apmēram 800 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs "adidas" šogad pirmajā ceturksnī strādājis ar 31 miljona eiro tīro peļņu, kas ir par 95% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, teikts pirmdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas kritumu galvenokārt veicinājusi koronavīrusa pandēmija, kuras dēļ būtiski samazinājies tirdzniecības apjoms.

"adidas" bijis spiests slēgt vairāk nekā 70% veikalu.

"adidas" aprīļa vidū saņēma apstiprinājumu 2,4 miljardu eiro valsts garantētam aizdevumam, lai palīdzētu pārvarēt pašreizējo krīzi.

Šo sindicēto aizdevumu veido 2,4 miljardi eiro, ko piešķīrusi Vācijas valsts attīstības banka "KfW", kā arī vēl 600 miljoni eiro, ko "adidas" saņēmis no savām partnerbankām, tostarp HSBC, "UniCredit" un "Deutsche Bank".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aksesuāru ražotājs "adidas" otrdien paziņoja, ka nolēmis pārdot ar zaudējumiem strādājošo ASV meitasuzņēmumu "Reebok".

""adidas" nolēmis oficiāli sākt "Reebok" pārdošanas procesu," sacīts kompānijas paziņojumā.

Tajā nekas nav teikts par iespējamajiem pircējiem, taču solīts sīkāku informāciju sniegt 10.martā.

Par to, ka apsver iespēju pārdot "Reebok", "adidas" paziņoja decembrī.

Vācijas lietišķais žurnāls "Manager Magazin" pagājušā gada beigās rakstīja, ka "Reebok" iegādē esot ieinteresēti Ķīnas uzņēmums "Anta Sports" un ASV kompānija "VF Corp.", kurai pieder zīmols "North Face".

"adidas" iegādājās "Reebok" 2006.gadā par 3,1 miljardu eiro. Pašlaik "Reebok" vērtība ir apmēram 800 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai Tev patīk pilsētas džungļi un Tu tajos labi jūties? Mūzika Tevi pavada gandrīz ik uz soļa un Tu bieži vien pieķer sevi ejam ritmā? Vai tu braukājies ar dēli, bmx vai skritulenēm, vai varbūt vienkārši vienmēr ar apbrīnu vēro streetwear stilu un jūti, ka tas ir Tavai sirdij tuvākais stils?

Ja esi tikko sācis savu piedzīvojumu ar streetwear un vēlies noskaidrot, kādam vajadzētu būt visstilīgāko modes tērpu sastāvam, kas ne tikai piesaistīs visu garāmgājēju uzmanību, bet arī padarīs Tevi par īstu aktuālāko tendenču ekspertu, Tev jāizlasa šis raksts, kas sagatavots sadarbībā ar Sizeer, kurā mēs Tev atklāsim visus ielu modes noslēpumus.

Kā radās leģendārais ielu stils - streetwear?

Lai gan lielākā daļa ielu modes cienītāju to galvenokārt uzskata par 90. gadu fenomenu, patiesībā tā radās nedaudz agrāk. Pretēji vispārpieņemtajam uzskatam, streetwear pirmsākumi meklējami 20. gadsimta 70. un 80. gados, kad jaunieši, kuriem bija apnikuši visur vienāda izskata apģērbi, jaunieši sāka eksperimentēt ar modi un kombinēt neierastus apģērba elementus, kas rezultātā tos izcēla no pūļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs adidas trešdien paziņoja, ka tas panācis vienošanos, lai pārdotu golfa preču ražošanas zīmolus TaylorMade, Adams Golf un Ashworth ASV fondam KPS Capital Partners.

Darījuma summa veido 425 miljonus dolāru (390 miljonus eiro).

adidas sagaida, ka šis darījums tiks pabeigts līdz 2017.gada beigām. Uzņēmums jau pērn pavēstīja, ka vēlas pārdot golfa preču zīmolus, jo tie negatīvi ietekmē kompānijas finanšu rezultātus.

«Mēs koncentrējamies uz mūsu primāro kompetenci apavu un sporta apģērbu ražošanā un mūsu diviem galvenajiem zīmoliem adidas un Reebok,» norāda kompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

K. Rorsteda vadītais Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs adidas līdz 2026.gadam pagarinājis līgumu par Vācijas Futbola federācijas sponsorēšanu. adidas gan neatklāj piešķiramās summas apjomu, bet pirms tam tā bija 50 miljoni eiro gadā. adidas tagad nācās dubultot savu piedāvājumu, lai izturētu Nike konkurenci cīņā par Vācijas sponsorēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs "adidas" pirmdien paziņoja, ka apsver iespēju pārdot ASV struktūrvienību "Reebok", kas ilgstoši saskārusies ar problēmām.

""adidas" sācis izvērtēt stratēģiskās alternatīvas attiecībā uz "Reebok"," norāda uzņēmums, piebilstot, ka starp tām ir gan iespējama "Reebok" pārdošana, gan saglabāšana.

Lēmums tiks paziņots 10.martā, kad grupa prezentēs jaunu piecu gadu stratēģiju.

"adidas" iegādājās "Reebok" 2006.gadā par 3,1 miljardu eiro, taču zīmols saskāries ar izaugsmes grūtībām.

"Reebok" vērtība šobrīd veido vien 803 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Pilna intervija ar Lattelecom Rīgas maratona direktoru: Ceļā uz zeltu

Linda Zalāne, 02.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom Rīgas maratons nav tikai priecīgas skrējēju sejas, izlieti sviedri un sportotprieks. Šim pasākumam ir savs devums Latvijas tautsaimniecībā

Nolūkā noskaidrot to, cik lielu «naudas pēdu» maratona norises dienās atstāj skrējēji un viņu līdzjutēji, veikts pētījums. Par to plašāk DB stāsta SIA Nords Event Communications valdes priekšsēdētājs, Lattelecom Rīgas maratona direktors Aigars Nords un pētījuma veicējs SIA KEKonsultācijas valdes priekšsēdētājs Elmārs Kehris.

Šogad maijā notiks 28. Lattelecom Rīgas maratons. Cik gadus Jūs esat pie šī pasākuma organizēšanas stūres?

Aigars Nords (A.N.): Šis būs 12. maratons, kuru organizēsim. Protams, ja atskatās uz to laiku, kad sākām, toreiz situācija bija cita. Skriešana nebija tik populāra, un arī mēs paši taustījāmies un domājām, kā šādu pasākumu noorganizēt, jo nevienam nebija pieredzes šajā jomā. Nezinājām, kā pareizi jāveic laika atskaite, kur ražo medaļas, kā pareizi rīkoties, lai varētu slēgt ielas. Nebija arī kam palūgt padomu. Paši kā komanda bijām braukuši uz ārvalstu maratoniem, taču tur pieredzi guvām tikai kā dalībnieki. Skaidras vīzijas mums nebija, un valdīja neziņa par to, kā un vai šis pasākums gūs atsaucību. Tā bija mana un komandas vēlme pamēģināt, jo mums pašiem patika skriet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas diplomāti pauduši izbrīnu par Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotāja «adidas» piedāvājumu iegādāties krekliņu, ko rotā uzraksts «USSR» un bijušās Padomju Savienības simbolika.

«Joprojām gadās saskarties ar impēriskās nostalģijas izpausmēm, bet no slavenās «Adidas» puses tas ir mazliet negaidīti,» sociālajā tīklā «Twitter» raksta Lietuvas Ārlietu ministrijas stratēģiskās komunikācijas grupa, daloties ar attēlu, kurā redzas pazīstamā ražotāja piedāvājums.

Šo ierakstu retvītojis ārlietu ministrs Lins Linkevičs.

Pirms šovasar Krievijā gaidāmā Pasaules kausa finālturnīra futbolā «Adidas» izveidojis 2018. gada retro krekliņu sēriju, kurā cita starpā iekļāvis Krievijai veltītu krekliņu ar atsauci uz bijušās Padomju Savienības komandas tērpu. Krekliņam uz krūtīm redzams bijušās Padomju Savienības ģerbonis, bet tradicionālās krievu abreviatūras «CCCP» vietā uz tā lasāms angliskais «USSR».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aksesuāru ražotājs "adidas" ar zaudējumiem strādājošo ASV meitasuzņēmumu "Reebok" par 2,1 miljardu eiro pārdos ASV kompānijai "Authentic Brands Group", paziņojusi kompānija.

Darījumu plānots īstenot līdz nākamā gada pirmajam ceturksnim.

Nodomu pārdot "Reebok" "adidas" apsvēra jau pērnā gada nogalē un konkrētāku apņemšanos paziņoja arī šogad februārī.

"Reebok" zīmolu par 3,1 miljardu eiro "adidas" iegādājās 2006.gadā.

"Authentic Brands Group" pieder apģērbu veikalu tīkli "JCPenney", "Forever21" un "Brooks Brothers", kā arī sporta žurnāls "Sports Illustrated".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkšanās un izklaides centrā «Akropole» atklāts brīvā laika apģērbu un apavu veikals «adidas Originals» - pirmais šī zīmola konceptveikals Baltijas valstīs.

««adidas Originals» konceptveikals būs papildinājums ne tikai jau esošajiem modes un dzīvesstila preču zīmoliem, bet arī diviem sporta, brīvā laika un aktīvās atpūtas veikaliem «Sports Direct» un «USC», kas nesen pievienojušies «Akropoles» nomnieku klāstam,» sacīja «Akropole Rīga» vadītājs un «Akropolis Group» valdes priekšsēdētājs Vitautas Labeckas.

Baltijā pirmais «adidas Originals» konceptveikals ir 180 kvadrātmetru plašs, un tajā būs pieejami zīmola brīvā laika apavi un apģērbi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs adidas pērn strādāja ar 1,02 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir visu laiku augstākais līmenis uzņēmuma vēsturē, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Uzņēmuma peļņa pagājušajā gadā pieaugsi par 60,5%, galvenokārt pateicoties pārdošanas apjoma kāpumam.

adidas tirdzniecības apjoms 2016.gadā palielinājies par 14% un veidojis 19,3 miljardus eiro.

Šim gadam uzņēmums prognozē peļņas kāpumu par 18%-20% - līdz aptuveni 1,2 miljardiem eiro.

adidas arī paziņoja, ka ierosinās dividendēs izmaksāt divus eiro par akciju, salīdzinot ar 1,6 eiro pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Porziņģa apavu kolekcija izpirkta pāris minūšu laikā

Zane Atlāce - Bistere, 13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) klubā Ņujorkas Knicks spēlējošais latviešu basketbolists Kristaps Porziņģis ceturtdien prezentējis savu sporta apavu kolekciju Crazy Explosive X KP.

Limitēts skaits jaunās kolekcijas apavu izpirkts pāris minūšu laikā, savā Instagram kontā vēsta K. Porziņģis.

Sporta apavi ir Ņujorkas Knicks kluba krāsas- zilā un orandžā, ar K.Porziņģa iniciāļiem KP’6 potītes apvidū.

Jau vēstīts, ka pirms gada Kristaps Porziņģis līgumu ar Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotāju adidas noslēdzis uz septiņiem gadiem. Šī vienošanās K.Porziņģim ik gadu ienesīs no trim līdz sešiem miljoniem dolāru (2,7-5,5 miljoniem eiro).

K.. Porziņģis pārstāv adidas jaunāko franšīzi Crazy Explosive. Iepriekš uzņēmums solīja, ka Latvijas basketbolistam būs liela loma jaunu produktu radīšanā, testēšanā un snieguma pārbaudēs, kā arī viņš piedalīsies topošajās kampaņās, aktivitātēs un globālajās atlētu tūrēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas futbola klubs «AC Milan» negaidīti nolēmis pēc šīs sezonas pārtraukt līgumu ar Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotāju «adidas».

Abas puses 2013.gadā noslēdza jaunu desmit gadu līgumu par kopējo summu vairāk nekā 200 miljoni eiro, tomēr tagad «AC Milan» vadība nolēmusi pēc šīs sezonas līgumu izbeigt priekšlaicīgi.

«AC Milan» un «adidas» kā sadarbības partneri nepārtraukti bijuši jau kopš 1998.gada, turklāt abas puses sastrādājās arī pirms tam.

Tiek ziņots, ka par jauno Milānas vienības kluba partneri kļūs cits vācu zīmols «Puma», ar ko tikšot noslēgts izdevīgāks līgums.

Iepriekšējo četru sezonu laikā titulētā «AC Milan» komanda A sērijā nav spējusi izcīnīt augstāku vietu par sesto, bet iepriekšējā vasarā tā jaunu futbolistu iegādei iztērēja aptuveni 230 miljonus eiro. Pavasarī klubs oficiāli nonāca Ķīnas investoru rokās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai rastu jaunus mājokļa risinājumus dažādiem cilvēkiem visā pasaulē, Zviedrijas mēbeļu ražošanas uzņēmums IKEA plāno vairākas sadarbības ar globāliem zīmoliem - LEGO, adidas, H&M un Byredo, paziņojis uzņēmums.

Apvienojot IKEA prasmes mājokļa uzlabošanā un citu nozaru uzņēmumu zināšanas, mērķis ir radīt jaunus un praktiskus risinājumus izaicinājumiem, ar ko ik dienu saskaras cilvēki visur pasaulē: sākot ar nekārtību, ko bērni mājās rada, spēlējoties ar LEGO klucīšiem, līdz pat globālām problēmām, kā atkarība no naftas izcelsmes materiālu izmantošanas audumu ražošanā.

Kopā ar sporta preču zīmolu adidas IKEA vēlas rast jaunus un gudrus risinājumus, kas ļautu cilvēkiem – īpaši domājot par pusaudzēm un māmiņām ar maziem bērniem – piekopt aktīvu dzīvesveidu. Tiek izstrādāti produkti, kas ļaus sportot mazos mājokļos, netraucējot kaimiņus vai citus ģimenes locekļus, un kas padarīs vingrošanu jautru – īpaši iedvesmojot iesaistīt arī bērnus. Gaidāms, ka pirmie šīs sadarbības laikā radītie produkti tiks prezentēti 2021. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau kādu laiku sporta preču ražotājs Adidas un Parley for the Oceans – organizācija, kuras mērķis ir samazināt plastmasas atkritumu apjomus okeānos, sadarbojas, lai izgatavotu sporta apavus, kas ražoti no pārstrādātas plastmasas, kas atrasta okeānu ūdeņos, raksta Business Insider.

Pērn abas kompānijas izveidoja apavu prototipu 3D ar mērķi parādīt, kā industrija var palīdzēt samazināt okeāna piesārņojumu.

Patlaban jau izgatavoti reālie apavu pāri, kas būs pieejami tirdzniecībā par 220 dolāriem, sākot no novembra vidus. Tirdzniecībā kopumā nonāks aptuveni 7000 pāru.

95% no apavu augšdaļas veidoti no okeāna plastmasas, kas iegūta netālu no Maldivu salām, savukārt pārējā apavu daļa arī ražota no pārstrādātiem materiāliem.

Kaut arī pagaidām tiks pārdoti 7000 pāri, Adidas ir lieli plāni šo apavu ražošanā, un nākamajā gadā kompānija plāno saražot vienu miljonu pāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mākslīgā zirnekļu tīkla radītājs: Ja jums nepatīk no šī materiāla radītie sporta apavi, jūs tos varat apēst!

Natālija Poriete, 21.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Man sacīja, ka neviens pasaulē nespēj izgudrot mākslīgo zirnekļu tīklu – zirnekļu zīdu. Un tas man kļuva par zinātnisku izaicinājumu,» intervijā DB stāsta biofiziķis Tomass Šaibels no Vācijas – Eiropas patentu iestādes rīkotā konkursa «Gada izgudrotājs» finālists.

Tomass, kuru dēvē par «cilvēku-zirnekli,» spēja rūpnieciskā mērogā sintezēt spēcīgu olbaltumvielu, kas līdzīga zirnekļa diega materiālam. Zirnekļu zīds ir viens no visizturīgākajiem materiāliem pasaulē, tas ir piecas reizes spēcīgāks nekā tērauds. Lai to pārrautu, nepieciešams daudz enerģijas.

T. Šaibels spēka mākslīgi nokopēt dabas brīnumu, tam izmantojot zirnekļa zarnu materiālu ar modificētu genomu, kas ieprogrammēts tā, lai spētu ražot zirnekļa zīda proteīnus. No iegūtā diega tiek ražoti īpaši spēcīgi zīda pavedieni. Saskaņā ar Šaibela teikto, šķiedru ražošana aizņēma 10 gadus.

T. Šaibela izgudrojums paver pilnīgi jaunas iespējas medicīnas preču, tekstilmateriālu, kosmētikas un citu produktu ražošanā. Mākslīgais zīds jau tiek izmantots progresīvu medicīnas implantu un pat supervieglu sporta apavu ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes Dizaina tehnoloģiju institūta (DTI) topošo apģērba dizaineru tērpu skatē Ķīpsalas pavasaris 2017, kas 26. aprīlī notika RTU Dizaina centrā Ķīpsalā, triumfēja studentu radošums un darba kvalitāte, informē RTU.

Šogad tradicionālās bakalaura profesionālo studiju programmas «Materiālu tehnoloģija un dizains» apģērbu dizaina specializācijas studentu darbu skatē, kuras temats bija «Baltija», piedalījās divdesmit viena 3. un 4. kursa studente. Viņas tērpu kolekcijas izstrādājušas pieredzējušu RTU DTI mācībspēku vadībā.

Skates noslēgumā balvas studentēm pasniedza gan uzņēmumu pārstāvji, gan RTU mācībspēki. Valsts eksaminācijas komisijas priekšsēdētāja SIA «Solution» valdes locekle Ginta Ozoliņa balvu par kvalitatīvu izpildījumu un radošu pieeju pasniedza divām topošajām modes māksliniecēm – 3. kursa studentei Ilzei Grickus (kolekcija «Rezonanse») un 4. kursa studentei Lienei Siliņai («Kolekcija Nr. 2»).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs Adidas, kura valdes priekšsēdētājs ir Kaspers Rorsteds, šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar 396 miljonu eiro tīro peļņu, kas vairāk nekā dubultojusies salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn. Peļņas pieaugumu galvenokārt nodrošinājis pārdošanas apjoma kāpums, kā arī spēcīgais pieprasījums Ziemeļamerikā un Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nomniekam "Mini Mode" netika atteikta iespēja vienoties par atvieglotiem īres nosacījumiem. Jā, uzņēmums nesaņēma vēlamo atlaidi, jo, atbilstoši vienotai uzņēmuma politikai, nebija noteicošie kritēriji, lai tādu piešķirtu, tā uzņēmuma publiskoto pieredzi sadarbībā ar tirdzniecības centru "Spice", kurš ārkārtas situācijas laikā nav nācis pretī ar īres maksas atvieglojumiem, atspēko "Spices" direktore Kadrija Pudova.

"Nomnieks pēc sarunas ar mums, kur aicinājām izvērtēt situāciju, biznesa riskus un potenciālu, izvēlējās lauzt nomas līgumu. Mēs esam godīgs uzņēmums, tāpēc nevienam nomniekam netiek pieļauti īpašāki nosacījumu," piebilst K.Pudova.

Tirdzniecības centra vadītāja atzīst, ka, ņemot vērā ārkārtas situāciju Covid-19 pandēmijas laikā, nācies pieņemt vairākus smagus un nepopulārus lēmumus, lai radītu labvēlīgu biznesa vidi vairāk nekā 200 tirdzniecības centra nomniekiem. "Latvija ir viena no nedaudzām valstīm Eiropas Savienībā, kur tirdzniecības centri ir atvērti un var strādāt, nezaudējot saikni ar pircēju. Turpinot strādāt un meklēt risinājumus šādos apstākļos, lai saglabātu "Spices" ekonomisko vidi pēc iespējas funkcionējošu, mums visiem diemžēl ir jāuzņemas papildus riski un saistības," secina K.Pudova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV sporta preču ražotājfirma Nike ceturtdien paziņoja, ka savas restrukturizācijas ietvaros likvidēs apmēram 1400 darbavietas, samazinās piedāvāto teniskurpju fasonu skaitu, turpmāk koncentrējoties uz vislabāk pārdotajiem fasoniem, un pārdos vairāk apavu tieši klientiem internetā.

Nike pavēstīja, ka šie pasākumi tai palīdzēs ātrāk piedāvāt produktus klientiem, jo firma sastopas ar augošu konkurenci no mazāku un pieprasītu zīmolu puses. Vēl viena problēma ir arī tā, ka skriešanas un basketbola kurpes, ar kurām Nike ir slavena, var būt novecojušas.

Vairāk cilvēku izvēlas modi uz funkcionalitātes rēķina, un klasisko teniskurpju noiets visā nozarē pērn pieauga par 26%, tomēr skriešanas kurpju noiets nemainījās un basketbola kurpju noiets saruka, liecina NPD Group pētījuma dati.

«Nike palaida garām modes maiņu no basketbola kurpēm uz retro. Viņi vēl nav panākuši nokavēto,» sacīja NPD sporta industrijas analītiķis Mets Pauels.

Komentāri

Pievienot komentāru