Jaunākais izdevums

Aizkrauklē pagājušajā nedēļā viesojās un ar novada domes vadību tikās firmas Jeld — Wen atbildīgās personas par Baltijas valstu un Somijas grupas uzņēmumiem, raksta reģionālais medijs Staburags.

Viens no lielākajiem durvju izgatavotājiem nopietni plānojot paplašināt Aizkraukles rūpnīcas.

Viesi ieskicējuši savas nākotnes ieceres paplašināt ražošanas apjomu. Šobrīd ražotās baltās durvis papildinās krāsainās, kā arī ārdurvju un verandas durvju ražošanas līnija. Līdz ar to tiktu nodrošināta pilna darba nedēļa esošajiem strādniekiem, jo pašlaik darbs norit tikai četras dienas nedēļā.

Ražošanas paplašināšana radītu arī ap 20 jaunu darba vietu. No pašvaldības durvju ražotāji nākotnē gribētu nodrošinātu smago automašīnu kustību rūpnieciskajā zonā. Domes vadība šajā jautājumā varētu būt atsaucīga, iekļaujot pārmaiņas terito­riālās attīstības plānā, raksta Staburags.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Jeld-Wen Latvija 2,3 reizes palielina peļņu

Žanete Hāka, 11.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Durvju rūpnīcas Jeld-Wen Latvija neto apgrozījums pērn pieaudzis par 5%, sasniedzot 34,754 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

Gadu uzņēmums noslēdza ar 3,671 miljona eiro peļņu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, peļņa ir palielinājusies 2,3 reizes.

SIA Jeld-Wen Latvija reģistrēta 1994. gadā, Aizkrauklē. Pērn uzņēmums nodrošinājis darbavietas 200 cilvēkiem. Jeld-Wen Latvija pamtkpitāls ir 71,143 tūkstoši eiro. Jeld-Wen Latvija ir Nīderlandes Jeld-Wen of Europe B.V. meitas uzņēmums. SIA Jeld-Wen Latvija nodarbojas ar durvju un ar tām saistīto komponentu ražošanu un pārdošanu.

Uzņēmums iekļauts laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500 sarakstā, ieņemot 206. vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Jeld-Wen Latvija reorganizācijas ceļā pievieno E Wood un East Furniture

Lelde Petrāne, 11.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 8.decembrī SIA Jeld-Wen Latvija vienīgais dalībnieks, Nīderlandē reģistrētais Jeld-Wen of Europe B.V., pieņēmis lēmumu par reorganizāciju, kuras ietvaros SIA E Wood un SIA East Furniture tiks pievienoti ražošanas uzņēmumam SIA Jeld-Wen Latvija, liecina informācija klientuportfelis.lv.

Kreditoru prasības jāpiesaka mēneša laikā.

Lursoft pieejamā informācija rāda, ka durvju un ar tām saistīto komponentu ražotājam aizvadītajā gadā, salīdzinot ar 2012. gadu, izdevās paaugstināt neto apgrozījumu 5,5% apmērā, pērn apgrozot 34,755 milj.EUR. Kāpums vērojams arī uzņēmuma peļņas radītājā, kas sasniedzis 3,672 milj.EUR pēc nodokļu nomaksas.

1994. gada sākumā dibinātais Jeld-Wen Latvija pērn nodarbināja 196 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aizkrauklē rada ap 70 jaunu darba vietu

Dienas Bizness, 04.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Logu un durvju ražošanas uzņēmums JELD-WEN drīzumā pabeigs paplašināt rūpnīcu Aizkrauklē. Tas dos iespēju ievērojami palielināt esošās ražošanas jaudas, kā arī radīs ap 70 jaunu darba vietu, vēsta reģionālais laikraksts Staburags.

Šī esot skaidra norāde uz uzņēmuma plāniem investēt Aizkraukles reģiona attīstībā - uzsvēruši uzņēmuma pārstāvji. Pie tam uzņēmums plāno ieguldīt līdzekļus to jauno Aizkraukles reģiona cilvēku apmācībā, kuri sāks darbu jaunradītajās darba vietās.

Radot apmēram 70 jaunu darba vietu, uzņēmums plāno nodarbināt vietējos cilvēkus. Uzņēmuma pārstāvji atklājuši, ka jauno darbinieku apmācību organizēs uz vietas ražotnē, nodrošinot viņiem jaunu zināšanu un prasmu apguvi.

Uzņēmums Aizkrauklē darbu sāka pirms 20 gadiem, no neliela durvju ražošanas ceha izaugot par lielu un stabilu kompāniju, kurā šobrīd strādā ap 240 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvenergo piegādās elektrību JELD-WEN ražotnēm Latvijā un Igaunijā

Žanete Hāka, 17.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvenergo, turpinot sadarbību, noslēdzis elektroenerģijas piegādes līgumu ar ASV dibinātā uzņēmuma JELD-WEN ražotnēm Latvijā un Igaunijā, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Starp lielākajiem klientiem, kuriem Latvenergo piegādā elektroenerģiju Baltijas mērogā, ir arī Carlsberg Baltic Group, Cido grupa un citi.

JELD-WEN ir starp tiem Baltijas mēroga klientiem, ar kuriem sadarbojoties uzņēmums ir sasniedzis 33% no Baltijas elektroenerģijas tirgus, skaidro Latvenergo pārstāvji.

AS Latvenergo pērn Baltijā mazumtirdzniecības klientiem pārdevusi 8287 GWh elektroenerģijas. No šī apjoma aptuveni 80% jeb 6708 GWh no pārdotās elektroenerģijas ir pārdota Latvijas klientiem (tirgus daļa – 88%; neregulētā tirgus daļa – 81%).

Pērn 5875 GWh jeb 71% no kopējā Latvenergo koncerna mazumtirdzniecībā pārdotā elektroenerģijas apjoma ir pārdots atvērtā elektroenerģijas tirgū, savukārt par regulētu elektroenerģijas tarifu (Latvijā) ir pārdotas 2 412 GWh jeb 29% no kopējā mazumtirdzniecībā pārdotā elektroenerģijas apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Jeld—Wen grib slēgt ielas posmu; pašvaldība saņēmusi mājienus

Dienas Bizness, 26.03.2014

«Uzņēmums Jeld—Wen Latvija vēlas, lai Rūpniecības un Torņu ielas savienojumu citiem slēdz, bet atstāj tikai tā vajadzībām. Mēs, Rūpniecības ielas apkaimes uzņēmēji, pret to iebilstam,» saka SIA Jards īpašnieks Ainārs Vorslavs, raksta Staburags.

Foto: Guna Mikasenoka, Staburags

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Jeld—Wen Latvija iesniegumā Aizkraukles novada domei lūdz slēgt satiksmi uzņēmuma teritorijā Rūpniecības ielā, Torņu un Rūpniecības ielas iebrauktuvi atstājot tikai uzņēmuma vajadzībām, vēsta reģionālais medijs Staburags.

Par šo jautājumu deputāti sprieduši finanšu komitejas sēdē, bet galīgais lēmums esot jāpieņem domes 26. marta sēdē.

Uzņēmuma vadības iesniegums novada pašvaldībā saņemts jau pagājušā gada rudenī. Ražošanas teritorija ir abpus Rūpniecības ielai, un pāri ielai brauc gan tehnika, gan iet strādnieki.

Finanšu komitejas sēdē izskanējusi informācija, ka pašvaldība esot saņēmusi mājienus — ja tā neatļaus posmu slēgt, uzņēmums vērsīsies Latvijas Investīciju attīstības aģentūrā un valdībā, jo pašvaldība kavē uzņēmējdarbības attīstību. Uzņēmumam ir spēcīgi lobiji — secināja deputāti, raksta Staburags.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par spīti zaudētajām ražotnēm, Aizkraukle joprojām industriāla pilsēta

Dienas Bizness, 27.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpniecības smagsvara statusu Aizkrauklei nav izdevies saglabāt, tomēr pilsēta joprojām ir mājvieta vairākām nozīmīgām ražotnēm - tā īsumā var raksturot uzņēmējdarbības situāciju pilsētā, par kuras simbolisku pamatakmeni var uzskatīt Latvijas lielāko elektrības ražotni - Pļaviņu hidroelektrostaciju (HES), raksta laikraksts Diena.

Atšķirībā no Pļaviņu HES, kura šobrīd pēc uzstādītās jaudas ir Eiropas Savienības otrā lielākā HES un joprojām nodrošina pilsētai gan valstiski nozīmīga energoapgādes sistēmas mezgla statusu, gan vērā ņemamus nodokļu ieņēmumus, citu pilsētas ražotņu liktenis nav bijis labvēlīgs, norāda laikraksts. Piemēram, pilsētas gigantiskā VEF tālruņu rūpnīca, kura savulaik nodrošināja darbu aptuveni 2400 cilvēkiem, ir palikusi vairs tikai bijušo darbinieku atmiņās. Tiesa, vienlaikus Aizkraukle var lepoties ar vairākām nozīmīgām ražotnēm, kas ir tapušas no jauna jau pēc PSRS sabrukuma.

«Bez Pļaviņu HES nebūtu Aizkraukles,» laikrakstam uzsvēris Latvenergo valdes loceklis, ražošanas direktors un bijušais aizkrauklietis Māris Kuņickis, kurš norādījis, ka, balstoties uz laikabiedru atmiņām, jautājumā par pilsētas izveidi nozīmīga loma bijusi enerģētiķu lēmumam - Latvijā tolaik bijusi diskusija par to, vai būtu attīstāmas termoelektrostacijas vai HES, un attiecīgi lēmums par HES būvniecību bija iemesls pilsētas tapšanai. Šobrīd 884 megavatu elektrostacijas tiešā loma pilsētas dzīvē gan ir mazinājusies - lai arī elektrostacija joprojām ir vērā ņemams nodokļu avots, tajā nodarbināto cilvēku skaits daudzu miljonu latu vērtās ražošanas modernizācijas un uzņēmuma restrukturizācijas iespaidā ir samazinājies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Vēl ir vieta pārstrādes produkcijas ražotājiem

Māris Ķirsons, 01.10.2015

Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūta valdes loceklis Andrejs Domkins

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām ir vieta papīrmalkas un mazvērtīgas koksnes pārstrādes, kā arī dziļākas pārstrādes koksnes izstrādājumu ražotnēm, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tas radītu ne tikai jaunas darba vietas un papildu nodokļu maksājumus valsts un pašvaldību budžetos, bet arī lielākas iespējas mežu īpašniekiem. Raugoties no iegūstamajiem apaļkoksnes resursiem, daļai mazvērtīgās koksnes (papīrmalkai, dedzināmajai koksnei) joprojām Latvijas patērētāju (kokapstrādes un siltumražošanas uzņēmumiem) jauda ir mazāka par tās iegūstamajiem apmēriem, tāpēc tā jāeksportē galvenokārt kā izejviela. «Lielākās iespējas būtu nevis pirmapstrādē, bet gan tālapstrādē,» secina Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūta valdes loceklis Andrejs Domkins. Nevajadzētu skatīties konkurentvalstu vēsturē un mēģināt to kopēt, jo situācija šodien un pirms 20 vai 30 gadiem atšķiras. «Viena no iespējām – siltumizolācijas materiālu ražošana no koksnes, it īpaši tās, kura pašlaik pilnībā netiek izmantota – papīrmalkas, celulozes šķeldas,» viņš ierosina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

FOTO: Lielāko nodokļu maksātāju godināšana Valsts ieņēmumu dienestā

Zane Atlāce - Bistere, 06.04.2018

Valsts ieņēmumu dienesta Lielo nodokļu maksātāju svinīgajā apbalvošanas ceremonija.

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svinīgā apbalvošanas ceremonijā Valsts ieņēmumu dienestā ceturtdien tika apbalvoti 2017.gada lielākie nodokļu maksātāji divdesmit dažādās nominācijās.

Balvas tika pasniegtas katra Latvijas reģiona lielākajam darbaspēka nodokļu maksātājam mazo, vidējo un lielo nodokļu maksātāju grupā, lielākajam eksportētājam, gada debijai, lielākajam nodokļu maksātājam, kā arī VID sadarbības partnerim.

Par lielākajiem darbaspēka nodokļu maksātājiem 2017.gadā lielo nodokļu maksātāju grupā atzīti uzņēmumi AS UPB, AS Preiļu siers, SIA Rimi Latvia, AS Valmieras stikla šķiedra un SIA Jeld-Wen Latvija.

Vidējo nodokļu maksātāju grupā par lielāko 2017.gada darbaspēka nodokļu maksātāju Rīgā un Rīgas reģionā atzīta SIA C.T.CO, Kurzemē - SIA Ostas celtnieks, Latgalē - SIA Verems, Vidzemē - SIA Woltec, bet Zemgalē - SIA East Metal.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank vienojusies ar kokapstrādes uzņēmumu SIA Krauss par investīcijām ražotnes attīstībā - uzņēmums ieguldīs 1,7 miljonus eiro divu jaunu ražošanas līniju iegādē, kas palīdzēs efektīvāk garināt kokmateriālus, uzstādīt koksnes defektu skenerus, kā arī atjaunot zāģēšanas līniju neapmalotu dēļu apstrādei.

Paredzams, ka ieguldījumi ne tikai ļaus palielināt uzņēmuma ražošanas jaudas, bet arī uzlabot tā energoefektivitāti.

SIA Krauss ir kokapstrādes uzņēmums, specializējies bērza pārstrādē. Uzņēmuma produktu grupā ietilpst zāģmateriāls, mēbeļu un būvelementu detaļas un sagataves, tostarp līmētas detaļas, apkures briketes, kā arī nodarbojas ar šķeldu un skaidu tirdzniecību.

Uzņēmums darbojas kopš 1999. gada un nodarbina vairāk nekā 130 darbiniekus. SIA Krauss pieder divas ražotnes – kokzāģētava Cesvaines novadā un apstrādes ražotne Klintaines pagastā Pļaviņu novadā. Gadā SIA Krauss pārstrādā vairāk nekā 50 tūkstošus kubikmetru bērza zāģbaļķu.

Kā uzsver uzņēmuma valdes loceklis Igors Mašals: “Ražošanas jaudu un efektivitātes palielināšana ir katra ražojoša uzņēmuma panākumu pamats. Bez precīzu un mūsdienīgu iekārtu izmantošanas ražošanas procesā, nav iespējams saražot kvalitatīvu preci. Līdz ar to, lai tā būtu pieprasīta kā Latvijā, tā arī eksporta tirgos, ieguldījumi kvalitātē ir pamatu pamats”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar klientu darījumu skaita samazināšanos klientu apkalpošanas centrā un palielināšanos bankas attālināto pakalpojumu kanālos no 17. jūlija būs slēgts bankas Citadele klientu apkalpošanas centrs Aizkrauklē. Šogad šī jau ir otrā bankas filiāle, kas slēgta, februārī Aizkrauklē darbību pārtrauca SEB banka, vēsta reģionālais laikraksts Staburags.

Aizkraukles iedzīvotāji, bankas Citadele klienti, ir nepatīkami pārsteigti par šādu ziņu, īpaši tie, kuri šīs iestādes pakalpojumus izmantoja pēc SEB bankas slēgšanas. Savu sašutumu par bankas pieņemto lēmumu paudis Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs Leons Līdums. Arī Latvijas Pašvaldību savienībā, pārrunājot banku pieņemtos lēmumus arvien samazināt filiāļu skaitu Latvijas reģionos, norā­da, ka ierobežotā finanšu pakalpojumu pieejamība bremzēs uzņēmējdarbības attīstību laukos.

Citadeles bankas klientu apkalpošanas centrs bija vienīgais, kur veica skaidras naudas norēķinus, kas daudziem bija būtiski. Pēc SEB bankas filiāles slēgšanas Aizkraukles novada domē tikties ar pašvaldības pārstāvjiem un darbiniekiem bija ieradušies Citadeles bankas speciālisti, lai pārrunātu turpmāko sadarbību. Tika izvērsta plaša reklāmas kampaņa, piedāvājot jaunus pakalpojumus un labus nosacījumus esošajiem un potenciālajiem klientiem. Reklamējot bankas darbību, Zemgale un Aizkraukle tika minētas kā vietas ar attīstības iespējām. Informācija bankas mājaslapā arī vēsta par labiem finanšu rādītājiem šīgada pirmajos trijos mēnešos, ka bankai izdevies palielināt peļņas apjomu par 30%. Tāpēc rodas jautājums — kāds tad ir iemesls šāda lēmuma pieņemšanai?

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Piesaistot ERAF līdzekļus, ilglaicīgais Auto Cardan būvēs savu ēku

Dienas Bizness, 05.11.2013

Būvlaukumā ar rasējumiem — SIA “Auto Cardan” inženieris Guntis Klūga (pa kreisi) un SIA “Piche” brigadieris Edgars Brūns.

Foto: Indulis Burka, Staburags

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizkrauklē jau 14 gadus darbojas SIA Auto Cardan, kas agrāk bija pazīstama ar nosaukumu Auto Kardāns, taču visu šo laiku uzņēmuma darbinieki strādājuši īrētās telpās. Nupat sākti būvdarbi, lai uzceltu savu ražotni, vēsta reģionālais medijs Staburags.

SIA Auto Cardan inženieris Guntis Klūga stāstījis, ka uzņēmums jau pasen nopircis zemi Aizkraukles pagastā, Ošos, līdzās pašreizējai ražotnei Kalna ielā 17, bet tikai tagad radusies izdevība jaunas ēkas celšanai izmantot Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu, kuru administrē Lauku atbalsta dienests. Par savu naudu vien ražotni pašlaik uzcelt nevarētu. Ēkas būve izmaksās ap 300 tūkstošiem eiro, un trešo daļu izmaksu segs ERAF. Sākotnēji bija iecerēts būvēt divstāvu ēku, tomēr, lai samazinātu izmaksas, nolemts celt vienstāva būvi 1070 kvadrātmetru platībā. Tur būs gan ražošanas, gan administrācijas telpas un noliktava, ziņo Staburags.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Apstiprina Zemessardzes militārās bāzes attīstību Aizkrauklē

Lelde Petrāne, 22.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 22.aprīlī, Ministru kabinetā (MK) apstiprināts Aizsardzības ministrijas sagatavotais rīkojuma projekts Par nekustamā īpašuma Jaunceltnes ielā 11, Aizkrauklē, Aizkraukles novadā atsavināšanu valsts aizsardzības vajadzībām, liecina ministrijas sniegtā informācija medijiem.

Ministru kabinets devis atļauju Aizsardzības ministrijai iegādāties valsts aizsardzības vajadzībām nekustamo īpašumu Jaunceltnes ielā 11, Aizkrauklē, Aizkraukles novadā. Nekustamajā īpašumā izvietos Zemessardzes 55.kājnieku bataljonu.

Zemessardzes militārās bāzes izveide notiek atbilstoši Valsts aizsardzības koncepcijai un valdības deklarācijā noteiktajam ar mērķi nodrošināt Zemessardzes attīstību atbilstoši valsts aizsardzības vajadzībām.

Šobrīd bataljons atrodas Aizkrauklē Spīdolas ielā 20 trijās valstij piederošās būvēs uz fiziskai personai piederošas zemes 0,4 ha platībā, kas atrašanās vietas un izmēra ziņā neatbilst bataljonam izvirzītajām operacionālajām un fiziskās drošības prasībām, kā arī izslēdz iespēju nodrošināt uzņemošās valsts funkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izvēlēti sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursa uzvarētāji vēl četrās lotēs

Db.lv, 18.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies piedāvājumu vērtēšana konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu nākamajos 10 gados četrās maršrutu tīkla daļās, informē SIA "Autotransporta direkcija".

Iepirkumu komisija, izvērtējot piedāvājumus, atzinusi, ka konkursā uzvarējuši šādi pārvadātāji: AS "Nordeka" lotē "Cēsis"; SIA "Tukuma auto" lotē "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni"; AS "Nordeka" lotē "Limbaži, Sigulda" un AS "Liepājas autobusu parks" lotē "Ogre, Aizkraukle".

Savukārt maršrutu tīkla daļā "Jelgava, Dobele" un "Ventspils" saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja Iesniegumu izskatīšanas komisijas norādījumiem ir veikta atkārtota piedāvājumu pārvērtēšana.

Maršrutu tīkla daļā "Jelgava, Dobele" pieņemts lēmums pārtraukt konkursa procedūru, pamatojoties uz to, ka apvienībai SIA "Jelgavas autobusu parks" un SIA "Dobeles autobusu parks" izmaksājamais kompensāciju apmērs visā līguma darbības laikā - 10 gadu periodā - vairāk nekā divas reizes pārsniegtu finansējumu, kas tiek piešķirts sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas rezultātā radušos zaudējumu segšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Kādēļ Latraps graudu pirmapstrādes kompleksu ceļ tieši Aizkrauklē?

Dienas Bizness, 09.04.2015

Laba vēlējumus un monētas kapsulā ievietoja ikviens klātesošais. Attēlā — Sērenes pagasta z/s Pakalni īpašnieks Arvils Blūzmanis (no kreisās) un Pļaviņu novada z/s Iesalnieki —1 saimnieks Ansis Saliņš met monētas kapsulā, ko tur Latraps ražošanas vadītājs Mārtiņš Dauksts.

Foto: Imants Kaziļuns

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kooperatīvās sabiedrības Latraps topošā graudu pirmapstrādes kompleksa pamatos svinīgi iebetonēja vēlējumu kapsulu, vēsta reģionālais laikraksts Staburags.

Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs Leons Līdums pašvaldības un iedzīvotāju vārdā pateicās Latraps pārstāvjiem par izvēli būvēt kompleksu Aizkrauklē: «Varam solīt, ka jaunajā Eiropas Savienības finanšu līdzekļu plānošanas periodā, piesaistot Eiropas naudu, iespējams, tuvāko triju gadu laikā šo ielu, kas ved līdz uzņēmuma teritorijai, varētu atjaunot.»

Edgars Ruža, Latraps izpilddirektors, nolasīja vēlējumus, ko ievietoja kapsulā: «Lai šis stūrakmens nav tikai Latraps, bet visa Aizkraukles reģiona zemnieku labklājības pamatakmens!», «Lai uzņēmums spētu strādāt vēl daudzas paaudzes!», «Pilnu klēti, atsaucīgus zemniekus un tālāku attīstību!», «Tam labam būs augt!» un citus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Citadelei jauns bankomāts Aizkrauklē

Dienas Bizness, 17.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele uzstādījusi jaunu naudas iemaksas/izmaksas bankomātu Aizkrauklē veikala Supernetto telpās, Spīdolas ielā 17, informē Citadeles Korporatīvās komunikācijas vadītāja Baiba Ābelniece.

Jaunais bankomāts Aizkrauklē iekārtots veikalā, kur līdz šim neviens bankomāts nebija pieejams un tas ir otrais Citadeles bankomāts Aizkraukle – vēl viens atrodas pie bankas filiāles, Bērzu ielā 1.

Šobrīd Citadelei ir 3. plašākais bankomātu tīkls Latvijā ar 168 bankomātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vidēji 79% apdzīvoto mājokļu ir pieejama vanna vai duša, liecina Centrālā statistikas pārvaldes (CSP) 2011. gada tautas skaitīšanas dati par sadzīves ērtībām (duša vai vanna, tualete ar ūdens novadu) un komunālo pakalpojumu (ūdensvads, apkure) pieejamību.

Rīgas reģionā vanna vai duša ir pieejama 90% mājokļu, Pierīgas reģionā – 82%, Kurzemes reģionā – 77%, Zemgales reģionā – 75%, Vidzemes reģionā – 67%, un Latgales reģionā – 64%. Vislielākais apdzīvoto mājokļu īpatsvars ar vannu vai dušu ir Vangažos, Olainē un Sedā – 98% mājokļu, bet vismazākais – Susāju pag. (10%), Piedrujas pag. (11%), Pededzes un Kalniešu pag. (14%).

Latvijā vidēji 89% apdzīvoto mājokļu ir pieejams ūdensvads. Vislielākais apdzīvoto mājokļu īpatsvars ar ūdensvadu ir Vangažos, Olainē un Sedā – 100%, bet vismazākais – Susāju pag. (15%), Zaļesjes pag. (28%) un Vecumu pag. (30%). Rīgas reģionā ūdensvads ir ierīkots 99% mājokļu, Pierīgas reģionā – 91%, Kurzemes reģionā – 89%, Zemgales reģionā- 85%, Vidzemes reģionā – 80%, Latgales reģionā – 77%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizkrauklē atklāta SIA Euroaptieka filiāle. Jau pirmajā zāļu tirgotavas darbības dienā par pircēju trūkumu nevarēja sūdzēties, vēsta reģionālais medijs Staburags.

Māris Lūks, SIA Euroaptieka valdes priekšsēdētājs, stāsta, ka Aizkraukle kā jaunās — 49. — aptiekas Latvijā atvēršanas vieta ir daļa no uzņēmuma plāna ar šīs aptiekas tīklu pārklāt visu valsti, atvērt pa uzņēmumam katrā bijušā rajona centrā. Šobrīd 28 filiāles darbojas Rīgas apkārtnē.

Atvēršanas dienā aptiekā bija ļoti daudz pircēju, novērojis Staburags.

Pilsētā sākot darboties jaunam uzņēmumam, par atgriešanos darba vidē pēc vairākiem bezdarbnieces statusā pavadītiem gadiem priecājusies aizkraukliete Antoņina Bulova. Viņa aptiekā ir datu ievades operatore. Arī pārējās trīs darbinieces, pieredzējušās farmaceites — Ļubova Kupriņenko, Anna Livčenko un Ina Skrimble — ir no Aiz­kraukles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Saulkrastu apvedceļa (A1) no Lilastes līdz Zvejniekciemam (21,030.-36,297. km) sākas seguma atjaunošanas darbi un jau šonedēļ tur būs viens ar luksoforiem regulēts posms un ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h.

Luksoforu posmu skaits ar laiku pieaugs. Būvdarbu ietvaros veiks izlīdzinošo frēzēšanu un jaunas asfalta virskārtas ieklāšanu, informēVAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC). Būvdarbus veic SIA Via par līgumcenu 2,2 miljoni eiro (ar PVN), ko finansē valsts budžets. Plānots, ka darbs ilgs trīs mēnešus.

Savukārt Jūrmalas šosejas (A10) remontdarbu zonā no Rīgas robežas līdz Jūrmalai satiksme ir pārslēgta uz Rīgas virziena brauktuvi pa divām joslām katrā virzienā. Tāpēc autobraucēji aicināti pievērst īpašu uzmanību ceļazīmēm pie divlīmeņu mezgla Jūrmalas šosejas krustojumā ar Rīgas apvedceļu, jo asfaltēšanas laikā satiksmes mezgla nobrauktuves būs slēgtas - satiksmes organizācija tur var tikt mainīta katru dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ieplānojis veikt infrastruktūras modernizāciju, lai dzelzceļu tīklā varētu nodrošināt pasažieru vilcienu kustības ātrumu līdz 140-160 kilometriem stundā, informē LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Patlaban tikai atsevišķos posmos pasažieru vilcieni var attīstīt ātrumu līdz 120 kilometriem stundā, taču pārsvarā vilcienu kustības ātrums ir mazāks.

Pirmās dzelzceļa līnijas, kurās plānots veikt sliežu ceļu modernizāciju vilcienu kustības ātruma palielināšanai, ir Rīga-Jelgava un Rīga-Aizkraukle.

Šo posmu modernizācija izmaksās 70 miljonus eiro, no tiem 59,5 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums, bet 10,5 miljoni eiro - LDz līdzfinansējums. Šajā iepirkumā pretendenti jau ir iesnieguši savus piedāvājumus un notiek to vērtēšana. Projektu plānots īstenot līdz 2023.gada decembrim.

Vilcienu kustības ātruma palielināšana ļaus samazināt brauciena ilgumu, piemēram, maršrutos Rīga-Aizkraukle un Rīga-Jelgava par 10 minūtēm. Savukārt maršrutā Rīga-Liepāja vilcienu kustības ātruma palielināšana ļautu samazināt brauciena ilgumu par vienu stundu un 10 minūtēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noteikti ir jārealizē uzdevums elektrificēt dzelzceļa līniju no Aizkraukles līdz Krustpilij, jo tas ir būtiski no funkcionalitātes viedokļa, intervijā sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

Viņš papildināja, ka ar paredzēto finansējumu to var īstenot, bet laika grafiks būvniecībai ir izaicinošs.

"Jaunajā Eiropas Savienības (ES) fondu plānošanas periodā mūsu plāns ir pagarināt elektrificēto zonu no Aizkraukles līdz Krustpilij. Tādēļ ļoti interesants varētu būt risinājums, ka Rīga un Krustpils ir savienota ar elektrolīniju, bet trīsstūrī Krustpils-Daugavpils-Rēzekne kursē dīzeļvilcieni vai nākotnē bateriju vilcieni," piebilda Pļavnieks.

LDz vadītājs arī sacīja, ka tad Krustpilī būtu jāpārsēžas uz elektrovilcienu, bet, sinhronizējot vilcienu kustību, pārvadājumi varētu būtiski palielināties ar to pašu ritošo sastāvu, nevis dažas reizes dienā brauktu vilciens Daugavpils-Rīga un dažas reizes dienā Rēzekne-Rīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Aizkraukles autoostā ierīkotais klubs nav pārāk apmeklēts

Laura Mazbērziņa, 25.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd ēkā Aizkrauklē, kur notiek kluba «Stacija» darbība, tā ir vienīgā ēkas funkcija, taču šā gada laikā īpašuma nomnieki vēlas piesaistīt apakšnomniekus un šajā vietā atvērt modernu un konkurētspējīgu kafejnīcu. Pie telpu labiekārtošanas šobrīd tiek strādāts, darbu ir daudz, taču, kā nomnieka pārstāvis akcentē biznesa portālam db.lv, klubs «Stacija» šobrīd ir eksperimenta līmenī un lielas investīcijas netiek veiktas. Telpas ir iznomātas no ēkas īpašnieka, pasažieru pārvadātāja AS «CATA», kura viens no daudzajiem akcionāriem ir Aizkraukles pašvaldība.

Aizkraukles autoosta vecajā ēkā sen vairs nepilda savas funkcijas, tāpēc telpām esot rasts cits lietojums. «Šī ēka jau sen nedarbojas kā autoosta — kases slēgtas jau vairākus gadus, un saistība ar vārdu «autoosta» ir vairs tikai ieradums. Aizkraukles iedzīvotāji ļoti specifiski reaģē uz pārmaiņām. Viņi uzreiz tās nepieņem. Bet ir svarīgi saprast, ka jaunās izmaiņas ir būtiskas, lai sakārtotu vidi pilsētas centrā un varētu atbrīvoties no negatīvā, tajā skaitā no zināmas sabiedrības daļas, kas degradē paši sevi un vidi ap sevi,» komentē Pēteris Melnbārdis, nomnieka pārstāvis.

Klubs «Stacija» tika izveidots kopā ar domubiedriem un ir balstīts vairāk uz entuziasma pamatiem. Pilsētas dome tika savlaicīgi informēta, ka pilsētā ienāks klubs un, sadarbībā ar AS «CATA», tiks «atdzīvināta» bijusī autoostas ēka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties bezpilota transportlīdzekļu izmēģinājumiem Zemgalē, apzināti iespējamie maršruti, kuros Jelgavā un Aizkrauklē varētu veikt izmēģinājuma braucienus, informē Zemgales Plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Ieviņš.

Sadarbībā ar Somijas partneriem, kas testus jau sākuši, Ceļu satiksmes drošības direkciju un pašvaldību pārstāvjiem izvērtēti potenciālie maršruti un pieņemts provizorisks lēmums par izmēģinājumu vietām abās pilsētās. Jelgavā testus plānots veikt uz salām starp Lielupi un Driksu, pasažierus vedot no Pils salas tējas namiņa līdz rekonstruētās Pasta salas aktīvās atpūtas zonai. Šāds maršruts izvēlēts, jo tajā nav intensīva satiksmes plūsma, kas varētu radīt bīstamas situācijas, taču vienlaikus tas ir gana izaicinošs, ar dažādiem šķēršļiem, kas pietuvināti ikdienas situācijām satiksmē. Savukārt Aizkrauklē plānots testus veikt maršrutā uz pilsētas Vēstures un mākslas muzeju - arī šeit transportlīdzekļu kustība ir samērā neliela, taču infrastruktūra ļauj pārliecināties par iespējām nākotnē bezpilota autobusu izmantot nozīmīgākos maršrutos, piemēram, no Aizkraukles dzelzceļa stacijas uz centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Izsludināts sabiedriskā transporta konkurss atlikušajām 4 lotēm

Zane Atlāce - Bistere, 06.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka Iepirkumu komisija pieņēma lēmumu par uzvarētājiem 12 maršrutu tīkla daļās no kopumā 16, ir izsludināts starptautisks konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. līdz 2030. gadam izsludināšanu atlikušajās četrās maršrutu tīkla daļās - "Cēsis", "Limbaži, Sigulda", "Ogre, Aizkraukle" un "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni," infomē Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone..

Iepirkumu uzraudzības birojs ir akceptējis iepirkuma izsludināšanu un publicējis paziņojumu mājaslapā www.iub.gov.lv. Tādējādi līdz šī gada 17. augustam pretendenti varēs sagatavot un iesniegt Autotransporta direkcijai savu piedāvājumu.

Tukšo autobusu cena 

Pasažieru pārvadājumu ierobežojumi un nepārtraukti aicinājumi pārdomāt vajadzību braukt transportā...

Atklāts konkurss par pakalpojumu nodrošināšanu lotē "Cēsis", "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni", "Limbaži, Sigulda" un "Ogre, Aizkraukle" izsludināts atkārtoti, jo visu pretendentu sagatavotie piedāvājumi neatbilda iepirkuma nolikuma prasībām.

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums - 60%. Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums; pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem; autobusa tehniskais aprīkojums; pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un GPS; papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini u.c.

Kopējais maršrutu tīkla apjoms jeb autobusu nobraukums šajās četrās lotēs ir nedaudz virs 15 miljoniem kilometru gadā, bet autobusu nobraukums visās 16 daļās ir aptuveni 65 miljoni kilometru gadā.

Visi pretendenti pieteikumus varēs iesniegt līdz 17. augustam. Plānots, ka iepirkuma rezultāti tiks paziņoti septembra beigās.

Saskaņā ar esošajiem konkursa rezultātiem 12 maršrutu tīkla daļās pasažieri iegūs augstas kvalitātes pakalpojumus, kas tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs mazāks par pieciem gadiem; informācija par gaidāmajām pieturām autobusos tiks paziņota gan audio formātā, gan vizuāli; visi transportlīdzekļi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu (wi-fi), kas izmanto vismaz LTE jeb 4G+ mobilo datu pārraides tehnoloģiju, kā arī tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini; trešdaļa autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem; vismaz 70% autobusu būs uzstādīts pacēlājs, nodrošinot transportlīdzeklī vismaz vienu vietu, kas paredzēta personai ratiņkrēslā; aptuveni 10% no visiem pakalpojumu nodrošināšanā izmantojamajiem autobusiem būs bezizmešu.

Pretendenti Iepirkumu uzraudzības birojā ir iesnieguši 11 pārsūdzības par konkursa rezultātiem. Iepirkumu uzraudzības birojs tās vērtēs līdz septembrim. Savukārt piecās lotēs, kur pārsūdzību nebija, tiks slēgti līgumi ar uzvarētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā atverot piecus veikalus reģionu centros (Siguldā, Valmierā, Cēsīs un drīzumā arī Aizkrauklē), kā arī Rīgā un plānojot strauju izaugsmi arī turpmāk, Latvijā darbu sācis jauns veikalu tīkls Multum.

Tas specializējas Rietumeiropas tirgum paredzētu produktu tirdzniecībā. Šī un nākamā gada laikā plānots atvērt vēl vismaz septiņas jaunas tirdzniecības vietas, un veikalu tīkla attīstībā tuvāko gadu laikā plānots ieguldīt vairāk nekā vienu miljonu eiro. Jau nākamnedēļ Multum plāno atklāt divas jaunas tirdzniecības vietas Aizkrauklē.

"Kā vietējā kapitāla uzņēmumam Multum misija ir nodrošināt produktu pieejamību ikvienam Latvijas iedzīvotājam. Tāpēc apzināti attīstām veikalu tīklu ne tikai Rīgā, bet arī reģionos. Nākamo piecu gadu laikā plānojam atvērt vismaz 25 jaunas tirdzniecības vietas un saskatām lielu potenciālu mūsu piedāvājumam,” uzsver Multum dibinātājs un vadītājs Raimonds Galinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

ASV finansējuši ugunsdzēsēju depo rekonstrukciju Latvijas reģionos

Gunta Kursiša, 26.02.2013

ASV Armijas inženieru korpusa inženieris Braiens Trzaska (priekšplānā) kopā ar VUGD Gulbenes daļas komandieri Vijāru Griķi (aizmugurē pa kreisi) un VUGD Vidzemes reģiona komandieri pulkvežleitnantu Jāni Skrastiņu (aizmugurē pa labi) pārbauda Gulbenes ugunsdzēsēju depo veiktos remontdarbus. Fotogrāfijas autors: ASV Armijas inženieru korpusa Eiropas nodaļas seržants Riks Skaveta.

Foto: ASV vēstniecība Rīgā

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Bruņoto spēku Virspavēlniecība Eiropā sadarbībā ar ASV vēstniecību Latvijā šogad pabeigs būvniecības projektus astoņos Latvijas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta depo.

Kopumā ugunsdzēsēju depo atjaunošanā ieguldīti 2,3 miljoni ASV dolāru jeb aptuveni 1,06 milj. Ls.

Ugunsdzēsēju depo pabeigta Strenčos, Valkā, Gulbenē, Līvānos, Ķeipenē un Aizkrauklē, savukārt Liepājā un Ventspilī remontdarbi vēl turpinās.

Projekta ietvaros ir veikti uzlabojumi depo ēkām, uzlabojot ugunsdzēsēju darba apstākļus, savukārt Strenčos, Gulbenē, Aizkrauklē un Ventspilī ir paplašinātas garāžas, lai tajās būtu iespējams izvietot modernu glābšanas tehniku.

Pēc šo projektu pabeigšanas ASV Vēstniecības Aizsardzības sadarbības birojs ir ieplānojis vairākus jaunus projektus sadarbībā ar Latvijas Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu - februāra sākumā ir uzsākti rekonstrukcijas darbi Kuldīgā, kur paredzēts atjaunot šobrīd neizmantotās Kuldīgas slimnīcas telpas, lai tur izvietotu Kurzemes reģionālo vadības un dispečeru centru. Projekta finansējumu – 880 tūkst. ASV dolāru (aptuveni 425 tūkst. Ls) – Civilās sadarbības programmas ietvaros piešķīrusi ASV Bruņoto spēku Virspavēlniecība Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru