Bankām jāatver slūžas klientu datiem

2016. gada 12. oktobris plkst. 7:00
Autors: Rebeka Šmita
Sadaļa: Finanses
Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu gadu laikā banku kontu atlikumus varēs redzēt ne tikai internetbankās un banku automātos, bet arī pie tirgotāja, pērkot kafiju vai pasūtot preces internetveikalā, trešdien raksta Dienas Bizness.

Tādas varētu būt pārmaiņas norēķinu jomā, Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm ieviešot Maksājumu pakalpojumu direktīvu2 (MPD2), protams, pirms tam saņemot klienta piekrišanu. Direktīva paredz lielas izmaiņas norēķinu jomā, jo prasīs bankām atvērt savu infrastruktūru citiem maksājumu pakalpojumu sniedzējiem.

Mūsdienās pērkot apģērbu vai preces digitālajā vidē cilvēks var izvēlēties maksāt internetbankā vai priekšroku dot citiem norēķinu veidiem. Pārskaitīt nelielu naudas summu ģimenes loceklim vai draugam par pusdienām var ne tikai internetbankā, bet izmantojot norēķinu aplikācijas, piemēram, Latvijā šajā jomā darbojās Monea. Starptautiskos norēķinos aktīvs ir Igaunijas izcelsmes tehnoloģiju uzņēmums TransferWise, kas ir starptautiska naudas pārvedumu platforma. Apskatot aviokompānijas airBaltic piedāvātās iespējas biļešu iegādes jomā – bez kredītkaršu un internetbanku sniegtajām iespējām, ir ieviesta airBaltic maksājumu karte, kas ir papildināma priekšapmaksas debetkarte. Tāpat apmaksu var veikt izmantojot PayPal, Sofort vai iDeal tiešsaistes maksājumu sistēmu, kā arī Bitcoin valūtu.

«Šobrīd visi cīnās par klientu ētera laiku. Bankām tā ir konkurence ne tikai ar fintech pakalpojumu sniedzējiem, bet arī, piemēram, ar Facebook, Youtube un tamlīdzīgiem servisiem. Informācijas apjoms ir vairākkārtēji pieaudzis, un cilvēka spēja un vēlme noorientēties tajā un pieslēgties dziļāk kādas atsevišķas informācijas sniedzējam ir ierobežota,» skaidro Swedbank valdes loceklis, Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs. Tādējādi no vienas puses klientam ir plašākas iespēja izvēlēties sev vēlamo norēķinu veidu, no otras puses, bankām ir aizvien lielāks spiediens kļūt digitālākām, ieviešot inovatīvus norēķinu risinājumus, lai šajā jomā nepazaudētu tirgus daļu.

Visu rakstu Bankām jāatver slūžas klientu datiem lasiet trešdienas, 12.oktobra laikrakstā Dienas Bizness!

 

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārds