DB Viedoklis

DB viedoklis: Nevis iluzori vēlēties, bet apzināti izvēlēties

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 23.05.2014

Jaunākais izdevums

No 170 Eiropas Parlamenta deputātu kandidātiem katrs var atrast vismaz vienu, ko izvēlēties, taču ir svarīgi atdot savu balsi par gudriem un spējīgiem cilvēkiem.

Vidējam Latvijas vēlētājam par vēlēšanām parasti ir divi komentāri – «nav, par ko balsot» pirms vēlēšanām un «ārprāts, kas tur ievēlēti» pēc vēlēšanām. Kvantitātes ziņā gan šajās Eiropas Parlamenta vēlēšanās izvēles netrūkst – 170 pretendenti no 14 vēlēšanu sarakstiem ļauj atrast katram vēlētājam vismaz vienu kandidātu, ja arī ne visu sarak-

stu, par ko savu balsi atdot, un tas jau ir izteikts pluss, lai vēlēšanās vispār piedalītos. Arī fakts, ka Latviju Eiropas Parlamentā (EP) pārstāvēs tikai astoņi deputāti un «ko tad tie var ietekmēt» nav arguments, lai šīs vēlēšanas ignorētu, jo gana daudz ES valstīm, starp kurām ir arī Somija, Dānija un Īrija, ir tikai nedaudz vairāk EP deputātu nekā Latvijai. Savukārt četrām ES valstīm – Igaunijai, Kiprai, Luksemburgai un Maltai – deputātu EP ir vēl mazāk nekā Latvijai. Līdz ar to valsts izmērs un deputātu skaits vēl pats par sevi nav iemesls, lai sajustos kā Eiropas nomale. Globāli raugoties, mūsdienu situācijā neviena Eiropas valsts atsevišķi vairs nav uzskatāma par vērā ņemamu spēlētāju, turpretim visa Eiropa kopā pasaulei tomēr liek ar sevi rēķināties. Tāpēc ir vērts pie šīs kopības piederēt un baudīt šīs savienības labumus.

Savukārt, kas attiecas uz «otrās dienas» secinājumu par savēlētajiem personāžiem, te gan derētu vērtēt un apdomāt jau iepriekš, kādu rezultātu var prasīt no ļaudīm, kuru raksturs, spējas un līdzšinējā darbība jau parāda, ka šie cilvēki pat Latvijas līmenī nav spējuši tikt galā ar saviem uzdevumiem, par Eiropu nemaz nerunājot? Pretendentu plejāde šogad ir plaša un raiba – no Eiropas Parlamentā jau pasēdējušiem kadriem līdz eksministriem un ekspremjeram, kura ģimenes biznesa peripetijas svaigi aprakstījis portāls pietiek.com. Var atrast gan regulārus deputātu kandidātus «ar stāžu», gan politikas jaunpienācējus: netrūkst gan pa izbijušam baņķierim, gan politisku vai citu iemeslu dēļ savus amatus zaudējušām personībām, kas savu īsto aicinājumu tagad saskatījušas Eiropas Parlamentā. Izrādās, ka uz Eiropas Parlamentu pretendē arī kandidāte no Latvijas, kura savās priekšvēlēšanu reklāmās labāk izvēlējusies vizuāli līdzināties citas partijas deputātu kandidātei, nevis startēt ar savu pašas seju. Savukārt, priekšvēlēšanu saukļu un solījumu ķīselī galvu pazaudēt ir pavisam viegli, jo vairāk tāpēc, ka daļa deputātu kandidātu nākuši klajā ar solījumiem, piemēram, par pensijām, pabalstiem vai nacionāliem jautājumiem, kuru risināšana vienkārši nav Eiropas Parlamenta kompetencē. Piemērotu politiķu atlasē mazsvarīgu faktoru nav un Eiropas Parlaments nebūtu uztverams kā pansionāts vai kūrorts, kur aizsūtīt pelnītā atpūtā. Ap 70% visu spēkā esošo likumu un normu šodien nosaka Brisele, līdz ar to nav vienalga, kādi, cik kompetenti un kādu motīvu vadīti cilvēki pie šo likumu šūpuļa stāv un kādā veidā pārstāv Latvijas intereses.

Nav jau tā, ka Eiropas Savienība un tās institūcijas būtu tikai monolīta birokrātijas mašinērija, kas, nereaģējot ne uz ko, rullē mierīgi tālāk. Joprojām aktuālas ir bažas par tā saucamo divu ātrumu Eiropu. Tāpat arī pašam ES aparātam ir nepieciešamas reformas – tas būtu jāsamazina un līdz ar to jāpadara savā rīcībā efektīvāks. Tas gan nozīmētu, ka ES dalībvalstīm vēl lielākas pilnvaras būtu jānodod Briseles kompetencē, kas uz arvien spēcīgāko nacionālo un radikālo ideju fona, ko stiprina cilvēku bailes no ieceļotājiem un bezdarba, daudzās ES valstīs pašlaik nav populārs viedoklis. Fakts, ka Eiropa šobrīd atrodas krustcelēs, liek īpaši rūpīgi atsijāt populistus no kompetentiem cilvēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB karikatūra

DB karikatūra: Nevis iluzori vēlēties, bet apzināti izvēlēties

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 23.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 170 Eiropas Parlamenta deputātu kandidātiem katrs var atrast vismaz vienu, ko izvēlēties, taču ir svarīgi atdot savu balsi par gudriem un spējīgiem cilvēkiem.

Viedokli var lasīt, klikšķinot šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā 46% jauniešu apzināti iegādājās viltojumus un 25% apzināti piekļūst pirātiskam saturam

Db.lv, 10.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 46% jauniešu apzināti iegādājās viltojumus un 25% apzināti piekļūst pirātiskam saturam, liecina Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma biroja (EUIPO) pētījums par jauniešu attieksmi pret intelektuālā īpašuma tiesību pārkāpumiem pēcpandēmijas periodā.

Pētījumā konstatēts, ka vairāk nekā puse (52%) aptaujāto eiropiešu vecumā no 15 līdz 24 gadiem pagājušajā gadā tiešsaistē ir iegādājušies vismaz vienu viltotu produktu gan apzināti, gan nejauši. Savukārt trešdaļa (33%) apgalvo, ka ir piekļuvuši digitālajam saturam no nelegāliem avotiem. No tiem, kuri to darīja apzināti, 37% iegādājās viltotu produktu un 21% izmantoja, atskaņoja, lejupielādēja vai straumēja saturu no nelegāliem avotiem. No otras puses, 60% Eiropas jauniešu norāda, ka dod priekšroku digitālajam saturam no legāliem avotiem, salīdzinot ar 50% 2019. gadā. Latvijā šis īpatsvars ir tikai 46% jauniešu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgi no tā, vai jums bijusi nogurdinoša diena darbā vai esat devies garā ceļojumā, labs miegs ir svarīgs dažādu iemeslu dēļ. Tas ne tikai ļauj atgūt produktivitāti un saglabāt labu garastāvokli, bet arī veicina vispārējo labsajūtu. Jums pilnīgi noteikti ir nepieciešams tāds matracis, kas spēj nodrošināt augstu komforta līmeni. Lai pienācīgi sagatavotos nākamās dienas izaicinājumiem, ir ļoti svarīgi uzturēt labvēlīgu gulēšanas vidi. Laba miega pamatā ir jūsu individuālajām vajadzībām piemērots matracis.

Miega kvalitāti lielā mērā ietekmē ārējie faktori, un viens no būtiskākajiem ir jūsu īpašajām prasībām atbilstošs matracis. Pareiza matrača izvēle palīdzēs jūsu muskuļiem atslābināties un garantēs, ka nākamajā rītā jutīsieties atpūties un enerģijas pilns. Mēs esam izveidojuši noderīgu ceļvedi, lai palīdzētu jums izvēlēties ideālu matraci. Šajā rakstā ir sniegti vērtīgi padomi un ieteikumi par to, kādi faktori jāņem vērā, izvēloties savu guļamvietu. Tas atvieglos lēmuma pieņemšanas procesu un nodrošinās, ka izdarāt apzinātu izvēli sava komforta un labsajūtas labā.

Temperatūra

Meklējot jaunu matraci, daudzi cilvēki par prioritāti izvirza temperatūras neitralitāti. Tas nozīmē, ka viņi vēlas matraci, kas spēj regulēt un uzturēt komfortablu temperatūru visas nakts garumā. Lai novērstu svīšanu naktī, ieteicams izvēlēties matraci, kas ir gaisa caurlaidīgs un nodrošina pareizu gaisa plūsmu, lai karstās vasaras dienās saglabātu vēsumu. Turklāt izvēlieties matraci, kas pielāgojas jūsu ķermeņa temperatūrai un nodrošina izolāciju aukstākajos gadalaikos. Tas var palīdzēt nodrošināt ērtu gulēšanu bez svīšanas visa gada garumā. Aplūkojot matračus šajā konkrētajā kategorijā, ir vērts apsvērt atsperu vai putu poliuretāna matraču veidus. Abiem šiem veidiem ir unikālas īpašības, kas var atbilst jūsu vēlmēm un komforta prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārsts Pēteris Kļava uzskata, ka saturīgi pavadīt Ziemassvētku brīvdienas var, ļaujot prātam ieskatīties pašam savā esībā – tā ir kā portāls, kur gūt spēku, mieru un radošumu nākamajam gadam.

Fragments no intervijas, kas publicēta 21. decembra laikrakstā Dienas Bizness:

Kristīgajā mācībā Ziemassvētkos piedzimst Jēzus bērns. Tavs ikdienas darbs gan ir vairāk saistīts ar bērnu nāvi, nevis dzimšanu. Kā tu domā, vai Latvijas sabiedrībai vajadzētu uztraukties par demogrāfijas jautājumiem, kā to paģēr sabiedriskā doma?

Mūsu saruna ir tikai mans viedoklis. Lielais eksistences redzējums nevienam no mums nav pieejams. Balstāmies pieņēmumos un spriedumos no zināšanu summas, kas mums ir pieejama, un no personīgā skatījuma. Domāju, ka 4018. gadā Ziemassvētkos cilvēki Latvijā domās un uztvers citādi. Vēstures stundās, ja skolas vēl būs, mācīs par šiem notikumiem ar līdzjūtību – cik grūti gāja tām Baltijas valstīm, cik viņi bija neattīstīti, cik mežonīga bija viņu sociālā iekārta, cik vardarbīga bija sabiedrība. Par mūsu civilizāciju runās ar visdziļāko līdzjūtību. Vienmēr cenšos balansēt starp humoru un viedumu, liekot kopā savu dzīvi. Pliks humors nozīmē, ka esi plānprātīgs, bet viens pats viedums var novest dziļā depresijā. Pa vidu ir jānotur kaut kāds līdzsvars. Zemeslode, kuru uzskatām par savu no globāli kosmiska viedokļa, ir nekas vairāk kā psihiatrijas slimnīca brīvā lidojumā. Katra valsts ir nodaļa, kur cilvēki ārstējas. Latvijā ārstējas ar dziesmu un deju terapiju, Vācijā – ar darba terapiju. Katrā no valstīm var kaut ko iemācīties, gūt noteiktas atziņas. Domāju, ka Latvija ir viena no beigu nodaļām, kur dzimst jau visai veseli cilvēki, kam vairs nav smagi jāstrādā, bet var vairāk nodarboties ar mākslu, domāt brīvi. Jā, mums ir smaga vēsture, okupācijas. Taču tieši šis ārprātīgais 800 gadu ilgais pārdzīvojums Latvijas tautai jeb cilvēkiem, kas piedzimst latviešu ķermeņos, ir milzīga iespēja kaut ko saprast, bet jautājums – ko saprast? Augstas lietas. Manuprāt, Latvija tam ir ideāla zeme, par ko liecina arī mūsu sabiedrība. Tik daudz mīļu, viedu, tīru cilvēku ar lielu potenciālu un dziļi integrālu apzināšanos man grūti iedomāties citā zemē, lai gan esmu mazliet ceļojis pa pasauli. Tik koncentrēti mazā valstiņā! Varētu teikt, ka mūsu Latvija ir iespēja katram piedzemdēt Jēzu Kristu sirdī. Nevis kā vēsturisku personu, bet kā apskaidrības potenciālu. Šeit pasaulē nāk savā ziņā izredzētie – te ir iespēja izdzīvot ļoti augstas kosmiskas vērtības, kā tīrība, atturība, nevardarbība, klusums, tīra daba, šī zeme ir kā kosmisks portāls, kas dod iespēju kaut ko dziļi saprast. Tāpēc domāju, ka šeit nevar piedzimt ļoti daudz cilvēku. Un vienlaikus šeit ir grūti no sociālekonomiskā viedokļa. Taču neviens apskaidrots cilvēks nav bijis bagāts. Bagātība kā vērtība ir palikusi pagātnē, tā ir cita vērtību sistēma, cita prāta gultne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Kā kreditēšanas tendences vērtē uzņēmumi un kā - bankas?

Žanete Hāka, 05.01.2018

1. attēls. MVU pieprasījums pēc kredītiem banku un uzņēmumu vērtējumā

(par pieprasījuma pieaugumu ziņojošo banku neto skaits un par finansējuma vajadzību pieaugumu ziņojošo uzņēmumu neto skaits, %)

Piezīmes:

1 – vidēji 1. un 2. gada ceturksnī;

2 – līdz 2014. gadam ir pieejami dati par banku vērtējumu par uzņēmumu pieprasījumu kopumā, neizdalot MVU sektoru;

3 – vidēji banku kredītiem un banku kredītlīnijām, overdraftiem, kredītkartēm 1. pusgadā;

4 – aptaujas dati par uzņēmumu finansējuma pieejamību publicēti par 2009., 2011. un 2013. - 2017. gadu Eiropas Komisijas mājas lapā.

Datu avots: Latvijas Bankas dati, Eiropas Komisijas mājas lapa, autora aprēķini

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās spēcīga tautsaimniecības attīstība nav iedomājama bez finanšu sektora līdzdalības. Lai tautsaimniecība varētu sekmīgi attīstīties, uzņēmumiem, jo īpaši maziem un vidējiem (MVU), nepieciešamas ārējais finansējums. Lai gan pieejami dažādi alternatīvi finansējuma avoti, Latvijā ierastākā uzņēmumu finansējuma forma ir banku kredīti, norāda Latvijas Bankas ekonomiste Vija Mičūne.

Latvijā uzņēmumu kreditēšana pēdējo gadu laikā pakāpeniski atkopjas, taču vienmēr var vēlēties ko labāku. Tajā pašā laikā vairākās eiro zonas valstīs uzņēmumu kredītu procentu likmes ir zemākas un kredītu atlikuma pieaugums straujāks. Kas nosaka Latvijas uzņēmumu kreditēšana attīstības tendences?

Vairāki avoti sniedz atbildi uz jautājumiem par uzņēmumu kredītu pieprasījumu un piedāvājumu, kā arī tos iespaidojošiem faktoriem. Viens no šādiem avotiem ir eiro zonas banku kreditēšanas aptauja, kurā sniegts banku viedoklis par dažādiem kredītu veidiem, tostarp aizdevumiem uzņēmumiem. Eiro zonas bankas jau kopš 2003. gada katru ceturksni novērtē uzņēmumu kredītu piedāvājuma un pieprasījuma pārmaiņu virzienu un relatīvo lielumu, kā arī šīs pārmaiņas ietekmējošus faktorus [1]. Raksturojot kredītu standartus, kā arī piedāvājumu, bankas sniedz viedokli arī par kredītiem MVU.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusotra gada laikā skolotāju skaits, kuri izmanto mūzikas mācību platformu Solfeg.io, pieaudzis no 100 līdz 1700

Mūzikas mācību platformas Solfeg.io mērķa valstis ir Latvija, Zviedrija un ASV. 40% jauno lietotāju ir no ASV, skolotāji tur Solfeg.io atrod pēc atslēgas vārdiem interneta meklētājā. Tāpēc uzņēmums arvien nopietnāk domā par šo reģionu. «Rudenī sāksim aktīvus mārketinga soļus šajā virzienā, lai vairāk iesaistītu skolotājus, kuri Amerikā ir kļuvuši par mūsu klientiem,» saka Lauma Kazaka, Solfeg.io (SIA Solfegio) līdzdibinātāja. Risinājumu lieto arī daudzi skolotāji Austrālijā, Kanādā un citās angliski runājošās valstīs. Ir arī vairāki visai tāli reģioni, kur skolotāji ir atraduši Solfeg.io, piemēram, Taivānā. Kopumā risinājumu lieto 96 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uļmans runā

Lato Lapsa, pietiek.com, speciāli Dienas Biznesam, 13.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējas administratora slepkavības uzkūdīšanā apsūdzētā Mihaila Uļmana pirmā intervija.

Vairāk nekā gada laikā, kopš uzņēmējs Mihails Uļmans tika aizturēts, apcietināts kopš pagājušā gada decembra, arī apsūdzēts maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus slepkavības uzkūdīšanā un tagad stājies tiesas priekšā, publiskā retorika ir balstīta izmeklēšanas un prokuratūras sniegtajā informācijā, pretēji žurnālistiskās ētikas standartiem nemēģinot uzklausīt arī otru pusi. Dienas Bizness šodien publicē interviju ar M. Uļmanu, dodot iespēju viņam pirmoreiz publiski izklāstīt savu nostāju un argumentus.

Prokuratūra jums ir uzrādījusi apsūdzību par uzkūdīšanu uz maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus slepkavību. Vai jūs tam piekrītat vai nē – un kādi ir jūsu argumenti?

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazākais Mercedes limuzīns izvirza jaunus standartus pats sev un sīkstākajiem konkurentiem

Aldis Zelmenis, 04.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekad iepriekš C klases sedans nav bijis tik izteikti tuvu Mercedes dārgākajiem limuzīniem. Tas attiecas ne tikai uz dižciltīgu un glaunu dizainu, kas apzināti veidots pēc S klases sedana šablona, bet arī uz tehnisko un komforta pildījumu, kurā daudzas lietas paņemtas no tās pašas S klases.

Mercedes ir paveikuši teicamu darbu. Spriediet paši – Audi sava jaunā A4 sedana iznākšanas datumu pārlika uz vēlāku laiku tieši tad, kad dienasgaismu ieradzīja jaunais C klases sedans.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Mercedes iekštelpu ir godam uzposis, ietērpjot to jaunās drānās, kas pēc taustes un acs testa izskatīsies daudz aristokrātiskāk un cēlāk nekā gaidīts. Godīgi atzīšos, ka uz jaunā modeļa fona iepriekšējais C klases interjers izskatās pēc neglītā pīlēna. Materiālu izvēle un pedantiska uzmanība pat pret niecīgāko sīkumie ir tas, kas sildīs Mercedes īpašnieku sirdis. Pat ar klavierlaku pārklātie dabiskā koka imitācijas paneļi, kas citu ražotāju modeļos kaitina un izraisa nepatiku, C klasē ir nostrādāti līdz pilnībai un ergonomiski izceļ interjera augsto statusu. Multimediju centrs ar planšetdatoram līdzīgo ekrānu ir piestiprināts pie viduskonsoles augšējās daļas, bet vadības groži ir uzticēti grozāmai vadības ripai un speciālam touch pad jeb skārienjutīgam paliktnim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Ukrainas konflikts negatīvi ietekmē kreditēšanu

Didzis Meļķis, 01.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas un Baltijas korporācijas pašlaik ekonomikā nesaskata nekādu pieprasījumu, tāpēc viņi arī neinvestē

«Ja viņi zinātu, ka gaida pieprasījums, viņi investētu, tomēr viņi nogaida, jo nav šādas paredzamības,» par korporatīvo investoru noskaņojumu DB saka Swedbank prezidents un izpilddirektors Mikaels Volfs. Intervijā viņš arī neslēpj, ka Swedbank kā banka gribētu no Latvijas valsts vienreiz dzirdēt skaidru nostāju, vai tā finanšu pakalpojumu biznesu nerezidentiem šeit grib vai negrib.

Nule kā Rīgā bija Eiropas Centrālās bankas Uzraudzības valdes priekšsēdētāja Daniela Nuī, kas pēc pāris mēnešiem Latvijā sāks pārraudzīt arī Swedbank. Ko domājat par šiem regulatora jaunumiem?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot situāciju un gada laikā nespējot nodrošināt pozitīvus savas darbības rādītājus, "Centrālo Gastro Tirgu" pārstāvošā SIA "International SV" savās finansiālās grūtībās vaino AS "Rīgas Centrāltirgus" (RCT) vadību un augsto nomas maksu, uzskata RCT.

Izvērtējot publiskā telpā pausto informāciju, RCT secina, ka SIA "International SV" apzināti ir noklusējusi atsevišķus faktus. Tirgus vadības ieskatā SIA "International SV", izmantojot Covid-19 izraisīto situāciju, pauž nepatiesu informāciju par tai piemēroto neatbilstošu nomas maksu, apzināti neminot, ka nomas maksai, kas tika noteikta 2018.gadā, kad tika noslēgts sadarbības līgums, nav nekāda sakara ar šī brīža situāciju.

Db.lv jau vēstīja, ka ilgstoši nepildītu finansiālo saistību dēļ RCT nolēmusi lauzt nomas līgumu ar Centrālais Gastro Tirgus īpašnieku SIA "International SV", kas savukārt sola šo lēmumu pārsūdzēt tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts iestādēm, tai skaitā arī drošības iestādēm, nevar būt savu personīgo interešu, tām ir jādarbojas vienotas konstitucionālas sistēmas ietvaros. Bet ir tā sagadījies, ka «iestādes» atrodas Vienotības ietekmē, intervijā uzsver pie frakcijām nepiederošais 12. Saeimas deputāts, Latvijas Universitātes profesors Ringolds Balodis, kurš šopavasar kļuvis par Nacionālās apvienības biedru

Medijos ir nonākušas ziņas par to, ka ekspremjers Indulis Emsis it kā ir brīdinājis deputātu Askoldu Kļaviņu, izsakot versiju, ka pie notikušā vainīgi ir arī ģenerālprokurors Ēriks Kalnmeiers, premjers Māris Kučinskis un KNAB vadītājs Jēkabs Straume. Kas notiek?

Notiek sabiedriskā viedokļa ietekmēšana ar apzināti veidotiem skandāliem. Cilvēkiem liek novērsties no būtiskā un pievērsties lietām, kuras beigsies ar čiku. Es esmu tiešām ārkārtīgi izbrīnīts, ka šādu jezgu var sacelt par, manuprāt, ārkārtīgi maznozīmīgām lietām, ja paskatāmies pēc būtības. Ja runājam par informācijas nopludināšanu, virknē gadījumu informācija no drošības iestādēm ir gājusi ārā kā pa «laidara vārtiem». Konkrētajā gadījumā par tiem diviem deputātiem, kas tika aizturēti, – Kaimiņu un Kļaviņu – abos gadījumos es nesaskatu pamatu tik lielai jezgai un rezonansei. Ja deputāts Askods Kļaviņš «muhļījās» ar benzīna atskaites papīriem, vai bija pamats prasīt kratīšanas? Ko tad tajās kratīšanās var atrast – degvielas mucas, vai? Trilleris riktīgais, Kučinskis neko nevienam nav teicis, bet Emsis nodarbojas ar analītiku. Kļaviņš kā Žanna d’Arka uz ešafotu dodas, nenododams analītiķi Emsi. Un kas?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" vidējās klases "P Smart" sērijas ceturtais modelis "Pro" piedāvā ekrānu bez traucēkļiem un interesantu kameras risinājumu

Jau trešo gadu pēc kārtas Ķīnas tehnoloģiju kompānija "Huawei" iesākusi, laižot klajā gados vai sirdī jaunajiem lietotājiem paredzētu "P Smart" sērijas viedtālruni. 2018.gada celmlauzim gadu vēlāk sekoja "P Smart 2019", vasarā pa vidu iespraucās "P Smart Z" ar inovatīvu izbīdāmu priekšējo fotokameru un tagad saimei pievienojas "P Smart Pro". Kādēļ gan šī vidējās klases ierīce izpelnījusies tik drīzu atjauninājumu un vai tā vispār ir pircēju uzmanības vērta?

Vidējā klase viedtālruņu tirgū ir izplūdusi visos virzienos. Tajā ražotāji pamanās iemānīt gan pablāvas ierīces, kuru galvenais trumpis ir zema cena, gan visnotaļ respektējamus produktus, kas dažās sfērās pat izaicina flagmaņus. Par spīti ambiciozajam vārdam "Pro" nosaukumā, jaunais "P Smart" ir kaut kur pa vidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Izstrādātie noteikumi privāto vadītāju darbību nevis atvieglo, bet apzināti nosaka ievērojami sarežģītākas prasības nekā taksometriem, uzskata uzņēmums.

Pretēji sākotnējai iecerei nodrošināt iespēju pasažieru pārvadājumu pakalpojumus veikt arī privātpersonām, pašreiz Satiksmes ministrijas piedāvātie noteikumi, kas to regulētu, ir pretrunā ar Saeimas pieņemto Autopārvadājumu likumu. Taksometru izsaukšanas platforma Taxify paredz iespēju pamest Latvijas tirgu, ja plānotais regulējums stāsies spēkā bez izmaiņām.

«Jaunais noteikumu projekts paredz, ka, lai brīvajā laikā īstenotu šādu darbības veidu, ir jāreģistrē uzņēmums, jāsaņem uzņēmuma un automašīnas licence, kā arī jāmaksā sociālais nodoklis, lai vispār šādu licenci saņemtu, un tas viss sastāda ievērojamas izmaksas. Šajā gadījumā vairs nav atšķirības starp taksometru un individuālo automašīnas vadītāju pakalpojumu, un līdz ar to pilnībā zūd pieņemtā likuma jēga,» komentē Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš. Viņš arī uzsver, ka privāto vadītāju regulējums ir būtisks, lai kopumā sakārtotu pasažieru pārvadājumu nozari Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sākam biznesu: Piesakās biznesa atbalsta programmā un izveido savu modes salonu

Anda Asere, 25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Doma par savu modes salonu Barbarai Brodelei bija jau sen, beidzot viņa to ir piepildījusi, vienuviet piedāvādama pēc sava dizaina šūtus tērpus un mammas gleznas.

«Es zināju, ka reiz man būs savs salons, man tikai vajadzēja «īsto» laiku,» saka Barbara Brodele, modes un mākslas salona B līdzīpašniece. Viņa modes biznesā ir jau no 17 gadu vecuma – pēc Vieglās rūpniecības tehnikuma modelētāju nodaļas absolvēšanas viņa sāka strādāt pie Latvijā leģendāras modes mākslinieces Asnātes Smelteres. Nesen Barbara uzzināja par Hipotēku bankas (tagad – Altum) programmu Lec biznesā! un biznesa idejas pieteikuma termiņš spiedis ne vien vēlēties, bet arī pieņemt lēmumu patiešām īstenot savu ieceri. Taču jaunā uzņēmēja atzīst, ka izveidot savu uzņēmumu bijis diezgan grūti. Biznesa plāna izstrādei veltīts pusgads un aizņēmuma iegūšana prasījusi daudz nervu. «Bankas atbalsta, bet strikti izvērtē pieteikumus,» viņa saka. Papildu izaicinājums ir tas, ka Barbara ir strādājoša mamma, un viņas vīrs ir sportists, kurš spēlē Vācijas klubā. «Sports ir viņa būtība. Es gribēju, lai viņš realizē savu sapni. Nevēlējos viņam akli braukt līdzi, gribēju piepildīt savu sapni, nolēmu palikt un dibināt uzņēmumu,» stāsta Barbara.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai pirmajā brīdī šķiet, ka jaunājā BMW X5 nav nekas mainījies. Taču patiesībā aiz škietami pazīstamās fasādes viss ir jauns.

Šasija, komplektējošie materiāli un virsbūves paneļi – viss ir darināts no nulles. Plaši izmantojot izturīgākus, bet tajā pašā laikā vieglākus materiālus, X5 ir kļuvis teju par 100 kilogramiem vieglāks. Visbeidzot, saglabājot riteņu bāzi, pats auto ir kļuvis nedaudz garāks, platāks un zemāks.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Bagāto ļaužu favorīts, kuru pirka, pērk un turpinās pirkt. Tas tiesa, ka BMW dažreiz paslīd kāja dizaina ziņā, jo tas ne vienmēr izdodas tāds, kas patiktu visiem, taču jāpatur prātā, ka bavāriešiem ir jāatrod zelta vidusceļš, lai izlavierētu starp Eiropas, ASV un Āzijas pircēju atšķirīgajām estētisko vērtību skalām. Lai kā savulaik zākāja skandalozā Krisa Bengla dizainēto BMW 7. sērijas limuzīnu, tas tāpat bija satriecoši populārs un pieprasīts. Atbilde slēpjas tajā, ka dizains ir gaisīgs jēdziens, kas vienam patīk, bet otram ne, taču, kas attiecas uz tehnisko pildījumu, šeit BMW nepieļauj nekādu kompromisu. Jaudīga tehnika ar dažādām braukšanas stila programmām, kas patiks ikvienam, sākot no mājsaimniecēm un beidzot ar piekasīgu autoentuziastu, kurš ar BMW X5 pieradis braukt tikpat ātri un azartiski, cik to atļauj zem parasta pasažieru auto čaulas paslēpts auto. Nenoniecinot daiļā dzimuma pārstāves kā šī auto mērķauditoriju, X5 tomēr vairāk ir lielo «puiku» spēles laukums. Statusa, pašapziņas un finansiālo iespēju demonstrēšanai piemērota spēļmantiņa. Latvijā BMW X5 cenu lapā sāksies ar 56 350 eiro, kas tiek prasīts par klasiskās piedziņas modeli ar 218 ZS jaudīgo dīzeli. Turpretim x Drive pilnpiedziņas modeļu cena sāksies ar 59 000 eiro. Pats par sevi saprotams, ka šī cena ir tikai ieejas biļete X5 kļubiņā. Par visām pārējām atrakcijām būs jāmaksā vēl, un – gana daudz, tādēļ pienācīgi nopakots X5 pircējam izmaksās vismaz 70 līdz 80 tūkst. eiro. Kārtējo reizi arī bagāti ļaudis var pačīkstēt, ka tas ir dārgi, taču tas, ko pretim dos jaunais X5, būs katra iztērētā eirocenta vērts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mēs un mūsu ģimenes locekļi justos labi, nepieciešama kvalitatīva atpūta. Kad pēc dienas rūpēm apguļamies gultā, ir svarīgi labi atpūsties, atgūt spēkus un sagaidīt nākamo dienu enerģijas pilniem. Diemžēl nekomfortablu apstākļu dēļ – ja ir neērta gulta vai matracis, nepareizs apgaismojums vai nekvalitatīva gultas veļa – nereti mēs guļam slikti, bet pa dienu jūtamies miegaini un noguruši.

Kā savā guļamistabā radīt komfortablu vidi miegam, iesaka speciālisti no uzņēmuma LONAS, kam ir 25 gadu pieredze tirgū, ražojot rokām darinātus matračus, gultas, guļamistabas mēbeles un citus aksesuārus.

Kā pareizi izvēlēties gultu?

Bez šaubām, vissvarīgākais guļamistabas elements ir gulta. Tā ne tikai garantē kvalitatīvu miegu, bet arī kļūst par galveno istabas interjera akcentu. Šī iemesla dēļ visas LONAS meistaru gatavotās gultas tiek projektētas ar profesionālu dizaineru palīdzību, tādējādi nodrošinot, ka jaunā mēbele lieliski izskatīsies gan tūlīt pēc tās iegādāšanās, gan arī pēc dažiem vai pat vairāk nekā desmit gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Āfrikas vai Dienvidamerikas tuksnešiem, vai arī Latvijas ceļu infrastruktūrai neko labāku par Landcruiser nevar vēlēties.

Leģendārā Toyota Landcruiser uzlabotajam modelim ir perfekti nostiprināta imūnsistēma, lai ar to nebūtu bail braukt arī pa Latvijas koplietošanas ceļiem

Skaidrs, ka bagātajās Rietumeiropas valstīs Landcruiser ir pārlieku robusts «svešķermenis», kas neiederas smalkajā pseidokrosoveru sabiedrībā. Turpretim Āfrikas vai Dienvidamerikas tuksnešiem, vai arī Latvijas ceļu infrastruktūrai neko labāku par Landcruiser nevar vēlēties. Protams, var pačīkstēt, ka 177 ZS četrcilindru motors ir pārlieku miegains un arī trokšņains, taču tas, ka Landcruiser joprojām būvēts uz masīva lonžerona rāmja ar izturīgu aizmugurējo tiltu un neatkarīgo priekšējo piekari, un, protams, ar transmisijā paredzētiem pazeminātiem pārnesumiem, pilnībā kompensē šos trūkumus. Starp citu, 2017. gadā Latvijā tika reģistrēti 122 jauni Landcruiser modeļi, un daži no tiem jau bija jaunākie modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai neatpaliktu no jaunpienācēja Porsche Macan košuma un atlētisma, arī lielais brālis Porsche Cayenne ir izgājis modernizācijas kursus .

Būtībā Cayenne ir skārusi padziļināta modernizācijas programma, kas ietver ne tikai redzamās daļas vizuālo dotumu un komforta retušēšanu, bet arī motoru jaudas palielināšanu un citus tehniskos uzlabojumus. To ir tik daudz, lai atkal varētu aplaudēt Štutgartes meistaru virtuozitātei – kā mazas lietas padarīt pamanāmas un lietotājam ļoti nozīmīgas.

Kāpēc tas būtu jāpērk

2002. gadā Porsche lēmums radīt premium klases SUV modeli ilgtermiņā ir izrādījies pareizs un galvenais – ļoti ienesīgs lēmums. Lai cik noliedzoša un skaļa bija atsevišķu autoekspertu un klientu reakcija, ar laiku Cayenne tika pieņemts barā, un sākotnējā vīpsnāšana, sporta auto dizainu sakrustot ar visurgājēja čaulu, tika atzīta par labu esam. Kā nu ne! Kopumā kopš 2002. gada pasaulē ir notirgoti vairāk nekā 579 tūkst. modeļu. Cayenne mūsdienās ir Porsche zelta vistiņa, kas vācu ražotāja kasē dēj zelta oliņas daudz vairāk nekā leģendārie sporta auto. Cayenne ir izteikts veiksminieka auto, turklāt azartiskās brauktprasmes dēļ priekšplānā izcels gados jaunus veiksminiekus, kas novērtēs motora simfonijas, aristokrātiskā komforta un sportisko gaitas īpašību gardo kokteili. Nav šaubu, ka arī turpmāk Cayenne Diesel ar V6 smagās degvielas motoru būs populārākais un arī racionālākais pirkums. Vienlaikus tas būs lētākais modelis, proti, sākot no 67 414 eiro. Pretējā flangā ar cenu, sākot no 131 007 eiro, būs elitārais Cayenne turbo. Šī drīzāk ir publiska koķetēšana ar naudas daudzumu, jo nevienu no Cayenne motora modifikācijām par nīkulīgu vai biklu nenosauksi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre Inga Bērziņa (JV) parakstījusi rīkojumu par Rēzeknes mēra Aleksandra Bartaševiča ("Kopā Latvijai") atstādināšanu par nozīmīgiem pārkāpumiem, aģentūru LETA informēja ministrijā.

VARAM norāda, ka Rēzeknes domes priekšsēdētājs tiek atstādināts par būtiskiem un sistemātiskiem pārkāpumiem, vadot domes darbu un atbildot par pašvaldības budžeta izpildes procesa organizāciju un vadību. Attiecīgie pārkāpumi, kā arī tas, ka domes priekšsēdētājs nav sniedzis faktos balstītu, patiesu, salīdzināmu, saprotamu un pilnīgu informāciju par pašvaldības finansiālo stāvokli un par pašvaldības budžeta sagatavošanu un izpildi, liecina par domes priekšsēdētāja nespēju pildīt savus pienākumus.

Bērziņa skaidro, ka pašvaldības vadītājam jādarbojas atbilstoši likumiem. Rēzeknes gadījumā ir pieļauti apzināti un nopietni pārkāpumi, kas skar pašvaldības budžeta plānošanu un izpildi. Šādi pārkāpumi nav pieļaujami, mēram ir jāatbild par savu rīcību. "Mans pienākums ir atbilstoši likumam atstādināt mēru no amata, tādejādi nodrošinot Rēzeknes pašvaldības turpmāku tiesisku darbību, pašvaldības iedzīvotāju un visas sabiedrības interešu ievērošanu," uzsver Bērziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlaikojot jaunākā radinieka Opel Adam masku, piektās paaudzes Opel Corsa lielākās izmaiņas tomēr ir paslēpis salonā un tā aprīkojumā

Jāpiekrīt tiem Corsa lietotājiem, kas jaunākā modeļa ārējo izskatu drīzāk nodēvējuši par iepriekšējā dizaina koncepta pagarinājumu. Izmaiņas ir, taču tās nav tik redzamas, kā varētu vēlēties. Toties salonā valda pavisam cita atmosfēra un sajūtas. Pilnīgi jauns vadības panelis, ko vajadzības gadījumā var aplaimot ar dažnedažādām aktīvās un pasīvās drošības iekārtām, tostarp multimediju sistēmu ar 7 collu skārienjutīgo ekrānu. Tas viss, protams, ir skaisti, taču pieredze liecina, ka vismaz pie mums tik lepni nopakoti mazauto nemaz nav nepieciešami.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Ekonomiskās klases automobiļi jau izsenis ir Opel jājamzirdziņš, jo neba velti vairāk nekā 30 gadu Corsa pastāvēšanas laikā tas ir tiražēts vairāk nekā 10 miljonu vienībās, attiecīgi pieskaitāms pie svarīgākajiem Eiropas dižpārdokļiem. Pie mums gan jauni mazās klases auto privātajiem pircējiem nav modes lieta, toties otrreizējā tirgū mazie Corsa modeļi itin labi iet pie dūšas. Visticamāk, pie pašreizējās nodokļu politikas Latvijā, kas neveicina mazu un ekonomisku auto pirkšanu, arī jaunā Corsa turpinās papildināt autoīres kompāniju autoparkus vai labprāt pieteiksies izvadāt karstas picas. Atsevišķas ekstras ir paredzētas jau bāzes modeļa izpildījumā, tādēļ 9999 eiro, kas tiek prasīts par trīsdurvju, vai 10 299 eiro par piecdurvju bāzes modeli ir uzskatāma par ļoti konkurētspējīgu cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokaspulkstenis vīrietim var būt pats svarīgākais aksesuārs. Ja sievietēm rokas pulksteņi nav tik iecienīti, tad vīriešiem ir tieši pretēji. Bieži vien vīriešu pulkstenis arī norāda statusu, it īpaši biznesa pasaulē. Moderns vīriešu pulkstenis un panākumi biznesā nereti ir savstarpēji saistīti.

Kāpēc vīriešiem pulksteņi ir tik nozīmīgs aksesuārs?

Rokas pulkstenis var liecināt par vīrieša statusu, kas ir īpaši svarīgi dažādās biznesa pārrunās. Ir noteiktas profesijas, kur ierašanās uz kādu sanāksmi vai biznesa pusdienām bez smalka pulksteņa neliecinātu par labo stilu. Savukārt labi un moderni vīriešu pulksteņi var liecināt, ka persona ir nopietna un gatava sadarboties. Protams, šādas situācijas nenotiek ar katru vīrieti ikdienā, tomēr ir labi to zināt, ja šādā situācijā esi nonācis.

Tomēr pulkstenis var būt svarīgs aksesuārs ikvienam vīrietim, jo tas ir gan praktisks, gan lieliski papildina tavu stilu gan ikdienā, gan īpašos gadījumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kapitāla tirgus Latvijā – trešajā desmitgadē, bet joprojām vājš. Vai ir alternatīvas?

Latvijas Bankas ekonomists Egils Kaužēns, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no svarīgām finanšu tirgus sastāvdaļām ir likvīds un efektīvs kapitāla tirgus. Ieguldījumi akcijās un obligācijās ir ilgtermiņa ieguldījumi.

Attīstīts kapitāla tirgus veicina vietējās un ārvalstu investīcijas, uzkrājumu efektīvāku izmantošanu, dodot iespēju krājējiem vairāk nopelnīt, kas īpaši aktuāli zemo procentu likmju apstākļos. Savukārt uzņēmējiem tas dažādo aizņemšanās iespējas uzņēmuma attīstības finansēšanai.

Turklāt lēmumi par investīcijām vai, tieši pretēji, lēmumi par neinvestēšanu ietekmē ne vien pašreizējo tautsaimniecības stāvokli, bet arī summējas tautsaimniecības turpmākās attīstības perspektīvā.

Kāpēc kapitāla tirgus ir tik nozīmīgs:

  1. Uzņēmumi, emitējot vērtspapīrus kapitāla tirgū, piesaista ilgtermiņa finansējumu – gan vietējo, gan ārvalstu, kas dod iespēju uzņēmumiem attīstīties un pilnveidot ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu, diversificējot investoru loku;
  2. Mājsaimniecības un uzņēmumi var novirzīt savus uzkrājumus kapitāla tirgus vērtspapīros, kas parasti piedāvā augstāku ienesīgumu nekā noguldījumi bankās;
  3. Kapitāla tirgus dod iespēju sekot dažādu vērtspapīru procentu likmēm, kas ļauj spriest par piedāvājuma un pieprasījuma attiecību finanšu tirgū, par tirgus dalībnieku gaidām par riskiem un ekonomikas attīstību, finansēšanas nosacījumiem;
  4. Ekonomikas izaugsmes modeļos izaugsme ilgtermiņā ir atkarīga no kapitāla lieluma, un kapitāla tirgum ir būtiska loma šī kapitāla piesaistē un izvietojumā tautsaimniecībā;
  5. Labi funkcionējošs kapitāla tirgus palīdz sadalīt kapitālu pa dažādām nozarēm, uzņēmumiem tā, lai tiktu iegūts maksimāls labums tautsaimniecībā, – tiek meklēts optimums no paredzamā vērtspapīru ienākuma un riska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izzinošo ekskursiju pa uzlaboto VW Polo noteikti būtu vēlams sākt ar autosalona un jauno motoru klāsta izpēti, jo no ārpuses diži lielu izmaiņu mazajam tautas auto neatradīsiet.

Salona iekārtojuma un motoru klāsta pilnveidošana ir galvenie mājas darbi, ko Volkswagen izpildījis, lai atjaunotu pircēju interesi par Eiropā populāro modeli. Kā zināms, Vecajā kontinentā VW Polo un citi viņiem līdzīgie mazās klases auto tiek izķerti kā karsti pīrādziņi, jo atšķirībā no Latvijas tiem ļoti bieži tiek uzticētas ģimenes auto funkcijas. Diemžēl pie mums mazi un ekonomiski auto pagaidām nav modē. Automašīnu blīvums uz mūsu ceļiem un lielpilsētu ielām nav tik nogalinošs kā Eiropas megapilsētās Romā, Londonā vai Parīzē. Turklāt arī mūsu ceļu un ielu nožēlojamais stāvoklis šo automobiļu klasi pircējiem padara nepievilcīgu salīdzinājumā ar lielāka izmēra braucamajiem. Toties līdzīgi kā pārējiem savas klases brāļiem Polo pie mums tiek uzlūkots kā gana labs firmu un uzņēmumu dienesta auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Euroaptieka valdes priekšsēdētāju Ivaru Nelsonu

Lelde Petrāne, 13.01.2017

Biroja darbinieki strādā aptiekā, lai labāk izprastu pienākumus un darba dienas ritējumu

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Ivars Nelsons, SIA Euroaptieka valdes priekšsēdētājs.

Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

Lepojos, ka mēs bijām pirmie, kas izveidoja pašapkalpošanās tipa aptiekas. Euroaptieka bija arī pirmā, kas ieviesa konsultācijas aptiekās – izglītotus darbiniekus, kuri strādā tieši pašapkalpošanās zālēs un konsultē klientus, palīdzot viņiem gan orientēties preču klāstā, gan izvēlēties sev piemērotākos produktus. Pašlaik mēs mērķtiecīgi vēlamies panākt, ka aptieka ir vieta, kuru cilvēki apmeklē, lai preventīvi rūpētos par savu veselību un labsajūtu, nevis ierastos tikai tad, kad jau ir skārušas veselības problēmas. Manuprāt, ir jālauž stereotips par aptieku kā tikai zāļu tirdzniecības vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākā tiesa atstājusi negrozītu apgabaltiesas spriedumu lietā par akumulatoru pārstrādes rūpnīcas izveidi Kalnciemā, vienlaikus norādot, ka lietā pārsūdzētais iestādes lēmums nedod galīgu atļauju darbības īstenošanai.

Augstākās tiesas Administratīvo lietu departaments 7.maijā atstāja negrozītu Administratīvās apgabaltiesas 2016.gada 21.decembra spriedumu, ar kuru noraidīts pieteicēju – Kalnciema pagasta iedzīvotāju – pieteikums par Jelgavas novada domes 2015.gada 28.janvāra lēmuma atcelšanu. Ar šo lēmumu akceptēta trešās personas SIA EcoLead paredzētā darbība – nolietotu svina akumulatoru pārstrādes rūpnīcas izveide – Jelgavas novadā, Kalnciema pagastā, Kalnciemā, Jelgavas ielā 21.

Augstākā tiesa skaidro, ka paredzētās darbības akcepts ir lēmums, ar kuru konceptuāli tiek atbalstīta konkrētās darbības īstenošana tam paredzētajā vietā. Augstākā tiesa norāda, ka vienlaikus šis lēmums ir nošķirams no paredzētās darbības īstenošanas procesā turpmāk pieņemamiem lēmumiem. Lēmums par paredzētās darbības akceptu pats par sevi nedod galīgu atļauju veikt ierosināto darbību. Uzsākot paredzētās darbības īstenošanu, tās ierosinātājam jebkurā gadījumā ir jāievēro normatīvo aktu prasības gan būvniecības uzsākšanai, gan piesārņojošās darbības veikšanas uzsākšanai. Konkrētajā gadījumā SIA EcoLead, lai tā varētu īstenot paredzēto darbību, vēl nepieciešams saņemt būvatļauju un atļauju piesārņojošas darbības veikšanai. Savukārt šo procesu ietvaros tiks izvirzīti patstāvīgi nosacījumi gan būvniecības, gan piesārņojošās darbības veikšanai, un arī šajos procesos sabiedrībai ir tiesības līdzdarboties.

Komentāri

Pievienot komentāru