Draugiem.lv «tēva» Laura Liberta jaunais bizness - Amerikā

2016. gada 26. augusts plkst. 8:35
Autors: Anda Asere
Sadaļa: Ražošana
Dalies ar šo rakstu

Draugiem.lv «tēva» Laura Liberta jaunais bizness ir Amerikā – Draugiem Group uzņēmums Printful apdrukā krekliņus un citus priekšmetus pēc pieprasījuma citiem uzņēmējiem

Šobrīd viņš jūtas līdzīgi kā draugiem.lv pirmsākumā, tikai tagad tirgus ir globāls un iespējas ir simt reižu lielākas. Arī kompānijas ambīcijas ir ievērojamas – biznesa plāns paredz, ka 2020. gadā Printful akcijas tiks kotētas biržā. Lauris uzskata, ka visiem Baltijas uzņēmējiem jāsaprot mūsu tirgus izmērs un pašos pamatos jāapzinās, ka plašas biznesa iespējas paveras vien starptautiskajos ūdeņos.

Fragments no intervijas:

Kad piebraucu pie Draugiem Group ēkas, taksists pajautāja, vai draugiem.lv vēl pastāv, jo viņa skatījumā tikai ar portālu šos gadus nevarot izdzīvot. Pastāsti – ko tagad dara draugiem.lv un pārējie grupas uzņēmumi?

Draugiem Group attīstās. Portālam zināmu iemeslu dēļ nav vairs tāds stāvoklis, kāds tas bija pirms pāris gadiem, bet kā grupa kopumā esam par kārtu lielāki un ar kārtu lielāku potenciālu nekā agrāk. Kopumā grupai iet ļoti labi.

Lielākā daļa cilvēku Lauri Libertu pazīst kā draugiem.lv izveidotāju. Kas tu esi tagad, ar ko nodarbojies?

Dzīvoju Amerikā, esam izveidojuši uzņēmumu Printful. Ziemā būs jau seši gadi, kopš esmu tur, un Printful ir pamatīgi atspēries – ir vairāk nekā 130 darbinieku, ražotne Losandželosā. Esam nomainījuši trīs birojus, pērn ievācāmies pašreizējās telpās, un šobrīd to potenciāls ir izsmelts izmēru dēļ. Mums ir 3500 m2, un tagad meklējam 20 tūkst. m2 plašas telpas. Protams, uzreiz šādu platību neapgūsim, bet tas ir ar domu par nākotni.

Drukājam tikai pēc pasūtījuma. Ja kāds atver savu internetveikalu, viņš var pārbaudīt tirgu, piedāvājot savu dizainu, bet neveidojot noliktavu – ja neviens nepērk, nav nekādu zaudējumu. Piemēram, Gap, kas ir viena no lielākajām apģērbu kompānijām pasaulē, šogad aizver ceturtdaļu savu veikalu un kā vienu no iemesliem šādai rīcībai min neierobežotu piedāvājumu internetā no mikrozīmolu puses. Pasaule iet uz to, ka Airbnb, Uber un citas kompānijas ļauj attīstīties mikrouzņēmējiem, kam nav pat sava biroja, bet kuri pelna pāris tūkstošu vai pat vairāk mēnesī un nodrošina sev vēlamo dzīvesveidu. Printful ir viens no dalībniekiem šajā mikrouzņēmēju vidē, kas var palīdzēt daudziem citiem nodarboties ar biznesu. Lai sāktu tirgot internetā, cilvēks var dzīvot Bali, ražot kreklus pie mums Amerikā un sūtīt pa visu pasauli – tāds mazs globalizācijas modelis, karuselis pa visu pasauli. Tūlīt pat, septembra vidū, vērsim vaļā otru ražotni austrumkrastā – Ziemeļkarolīnā. Tā ar laiku būs daudz, daudz lielāka nekā Losandželosas ražotne.

Tomēr Printful pamata tirgus ir Amerika?

Jā, arī Eiropa ir pietiekami plašs tirgus. Dienā izsūtām tūkstošiem paku, un pat tad, ja Eiropa ir 10% no biznesa, tad šis apjoms tik un tā ir gana nozīmīgs. Tāpēc mums jābūt Eiropā ievadmuitu un sūtīšanas ātruma dēļ.

Aptuveni kad Printful varētu būt Eiropā?

Ceru, ka nākamgad. Vajadzīgi vadītāji. Jā, Amerika izklausās foršāk, un vidējais latvietis vīpsnā par to, ka mēs, iespējams, ražotni varētu veidot Polijā. Ja kāds man 20 gadu vecumā būtu piedāvājis braukt uz Poliju un vadīt ražotni, es būtu pirmais rindā.

Visu interviju Jābūt tur, kur ir tavs bizness lasiet 26. augusta laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu