FOTO: Bolderājas apkaimē no jūras izskalotais vēsturiskais kuģa vraks 

Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja Kuģniecības nodaļas vadītājs šodien dosies apskatīt Rīgā, Bolderājas apkaimē, netālu no Daugavgrīvas mola jūras krastā izskaloto vēsturisko kuģa vraku, informēja Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja muzejpedagoģe Solvita Kokina.

LETA, 2018. gada 10. jūlijs plkst. 7:18

Viņa pastāstīja, ka par kuģa vraku uzzināja trešdienas, 4.jūlija, vakarā, saņemot zvanu un bildes no aculiecinieka Artūra Nikolājeva, savukārt ceturtdien muzeja pārstāvis devās aplūkot vraku klātienē.

«Visticamāk, ka vraks ir no liela kuģa, par ko liecina smagnējās brangas jeb ribas. Taču ir grūti pateikt, vai tas ir mūsu pašu kuģis vai ārzemju, jo savienojumu vietas ir no koka, kas liecina par 17. vai vēlāku gadsimtu. Lai noskaidrotu precīzas detaļas, nepieciešami speciālisti, kas uz vietas izmērītu un precizētu. Jādomā arī, kā vraku saglabāt, un ko ar to darīt tālāk,» skaidroja Kokina.

Viņa uzsvēra, ka, ja kuģis ir no ozola vai jebkura kokmateriāla, tad, izcelts no ūdens, tas sāktu strauji bojāties. «Iepriekš, 1930.gados, kad tika atrasts Rīgas upē noslīkušais kuģis, tās detaļas tika apstrādātas ar ķimikālijām, lai varētu ilgstoši saglabāt. Taču muzeja Kuģniecības nodaļā nemācēja teikt, vai ir tāds speciālists, kas varētu tagad apstrādāt kuģa vraku,» teica Kokina.

Patlaban vraks vēl joprojām guļ ūdenī, jo tas ir pārāk smags, lai ar pašu spēkiem to pārvietotu.

Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja vēstures speciāliste Irēna Strēle, kura devās aplūkot kuģa vraku klātienē, skaidroja, ka viņu ieinteresēja tas, ka kuģa vraka skavas nebija dzelzs un detaļas bija sasaistītas ar koka tapām. «Zinot 13.gadsimta Rīgas kuģus, tur bija gan skavas, gan koka tapas. Iespējams, ja tur ir tikai koka tapas, tad tas ir sens kuģa vraks. Taču pagaidām fiksējām, ka tas ir 17.gadsimta kuģis, bet iespējams, ka tas ir arī vēlāks,» norādīja Strēle.

Viņa papildināja, ka, sazinoties ar seno kuģu pētnieku Voldemāru Rainu, tika secināts, ka Daugavgrīvas piekrastē atrastais kuģis varētu būt arī no 19.gadsimta, jo, kad Latvijas ciematos vietējie zvejnieki būvēja kuģus, tad arī viņi izmantoja koka tapas, jo tas bija izdevīgāk un lētāk.

Strēle uzsvēra, ka Latvijā kuģu pētniecība nav attīstīta un atrodas «pabērna» lomā, kā arī šai pētniecībai ir vajadzīga interese, nauda un kāds, kas organizē kuģa vraka izpēti. «Patlaban vairāk par entuziastiem mums nekā nav. Katru reizi, kad iedzīvotājs zvana muzejam par izskalotu kuģa vraku, tālāk nekas par zvanu nenotiek, jo muzejā tīri fiziski nav kur glabāt. Beigās atradums aiziet postā. Kuģa izpēte un restaurācija ir dārga, tāpēc jādomā, kā šo problēmu mēs varam risināt, lai nelaistu postā arī turpmākos kuģu atradumus. Nepieciešama atsevišķa vieta, kur šos vrakus un citus atradumus mēs varētu glabāt,» atzina muzeja vēstures speciāliste.

«Kuģa vraks ilgi nevar stāvēt ūdenī, pirmkārt, kāds to var izdemolēt, otrkārt, tas tiks ieskalots dziļāk smiltīs vai arī pie lielāka vēja tiks ieskalots atpakaļ jūrā. Ir jāpaspēj izmērīt un izpētīt, lai turpmāk mums ir materiāls salīdzinājumam,» norādīja Strēle.


TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

FOTO, VIDEO: Daugavgrīvas bāka nekad nebūs tūrisma objekts


FOTO: Bolderājas un Daugavgrīvas nekustamā īpašuma kontrasti - no graustiem līdz glaunām privātmājām


FOTO: Vēsturiskais Daugavgrīvas cietoksnis nevienam nav vajadzīgs

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2017. gada 18. janvāris plkst. 11:18

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja trešdien atbalstīja 335 000 eiro piešķiršanu...

2016. gada 21. aprīlis plkst. 18:17

Rīgā, Bolderājā, plašajā niedru ugunsgrēkā liesmas ceļas pat trīsstāvu mājas augstumā,...

2014. gada 04. jūnijs plkst. 11:00

Galvaspilsētā, Bolderājā, plānots piešķirt jaunus nosaukumus diviem ielu posmiem Pārdaugavā,...

2013. gada 15. maijs plkst. 16:13

Finiera lokšņu un koka paneļu ražošanas uzņēmuma SIA Bolderāja pagājušajā...

2013. gada 18. februāris plkst. 16:59

Valsts a/s Latvijas Dzelzceļš (LDz) pārmiju pārvedu komplektu piegādi 2013. gadā par...

Nepalaid garām

Investējot 80 tūkst. eiro SIA Emil Company Europe Ventspilī izveidojis manikīra putekļu...

Lielu interesi par basketbolu raisījis Eiropas čempionāts, pēc kura Individuālās sagatavošanas...

Jūlija beigās durvis vērs 25 milj. eiro vērtā Valsts Ventspils Mūzikas vidusskola...

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī...

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

No šīs sadaļas
2018. gada 12. jūlijs plkst. 6:54

«Šī ideja aizsākās pirms aptuveni trīs, četriem gadiem, es sapratu, ka mani...

2018. gada 10. jūlijs plkst. 11:48

Prāta Vētrai jau daudzus gadus ir izdevies noturēties Latvijas populārāko un pieprasītāko...

2018. gada 06. jūlijs plkst. 18:07

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs Lux express piektdien, 6.jūlijā pie Latvijas nacionālās...

2018. gada 06. jūlijs plkst. 16:37

Pie Latvijas Nacionālā mākslas muzeja atvērts Live Rīga Dziesmusvētku restorāns, kurā piedalās...

2018. gada 06. jūlijs plkst. 15:31

Latvijā pirmreizējā reģistrācija šogad pirmajā pusgadā veikta 32 347 vieglajām automašīnām,...

2018. gada 06. jūlijs plkst. 15:15

Slavas oda tehnoloģiskajai virtuvei – ar šādu vadmotīvu tika aizvadīta šogad Milānā...

2018. gada 06. jūlijs plkst. 14:54

Latvijas Universitātē (LU) tiek īstenots infrastruktūras labiekārtošanas projekts, kura ietvaros...

2018. gada 06. jūlijs plkst. 13:27

Zviedru Volvo V60 ir neizsakāmi šarmants auto, iespējams, glītākais no visiem sava...

2018. gada 06. jūlijs plkst. 10:34

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju...

2018. gada 05. jūlijs plkst. 17:20

Ukraiņu boksera Oleksandra Usika un krieva Murata Gasijeva Pasaules boksa supersērijas fināls,...