Mazais bizness

Gaismas kubu ražotājs uniqCube vēlas piesaistīt 150 tūkstošu eiro investīcijas

Monta Glumane, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Personalizēto gaismas kubu ražotājs uniqCube plāno laist klajā produkta otro versiju un meklē investorus, lai piesaistītu 150 tūkstošus eiro, galvenokārt, jaunā produkta ražošanas sākšanai, speciāla printera iegādei un mārketinga aktivitātēm, informē uzņēmumā.

«Pēc dalības vienā no lielākajām interjera un dizaina izstādēm pasaulē – Maison&Objet Parīzē, mēs guvām apstiprinājumu par produkta pieprasījumu, taču sapratām, ka, pirms sākt sadarbību ar izplatītājiem, vēlamies attīstīt jaunu produkta versiju, lai samazinātu produkta izmaksas un veicinātu efektīvāku ražošanas procesu. Jaunie gaismas kubi būs saliekami, līdz ar to nodrošinot ērtāku lampu nosūtīšanu un uzglabāšanu. Nākotnē plānojam ieviest arī «smart» jeb gudro funkciju, sasinhrozinējot lampu ar dažādām ierīcēm kā viedtālruni vai mājas internetu,» stāsta uzņēmuma vadītāja Anna Sedleniece.

«Ar mūsu interneta veikalu lampas ir nonākušas 17 dažādās valstīs. Uzskatām, ka interese un pieprasījums pēc produkta ir pierādīts, kā arī pārdošanas stratēģija ir atrasta. Tā kā produkts ir mērogojams un tirgus ir plašs, šobrīd gribam piesaistīt finanses biznesa izplešanai un attīstībai,» stāsta A. Sedleniece.

Tev varētu interesēt arī:

Papildināts - Latvijas uzņēmums uniqCube meklē investorus

Sākam biznesu: Piedāvā personalizēt lampas

Uzsāk personalizēto lampu biznesu UNIQCUBE

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Zīmola Happy Moon naktslampiņas ir aizceļojušas pat uz Meksiku.

Zīmola Happy Moon naktslampiņas ir aizceļojušas pat uz Meksiku, tomēr pārsvarā tās iegādājas Latvijas iedzīvotāji

Pirms trīs gadiem Aleksejs Golovņovs kopā ar sievu Kristīni nolēma mājas apstākļos izmēģināt roku koka naktslampiņu veidošanā. «Es nekādu divriteni no jauna neesmu izgudrojis, jo šādi produkti jau sen pieejami ASV un citu valstu tirgos, bet mūsu mērķis bija attīstīt savu redzējumu par koka naktslampiņām, skaidri definējot mērķauditoriju – bērni,» stāsta zīmola Happy Moon idejas autors Aleksejs Golovņovs.

Happy Moon nakts lampas ir izgatavotas no Latvijas bērza saplākšņa, apstrādātas ar ūdens bāzes krāsām un tajās ir iestrādātas speciālas matētas LED diodes, kurām ir ilgs kalpošanas laiks, turklāt tās nesakarst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lampu zīmola Jolamps veidotāja Jolanta Salmiņa sākotnēji studējusi finanses un strādājusi bankā, taču šo darbu nomainījusi pret lampu izgatavošanu, patlaban apsver ārvalstu tirgu iekarošanu.

Jolanta Salmiņa dzimusi un augusi Dobelē, pēc vidusskolas beigšanas studējusi Banku augstskolā, iegūstot bakalaura grādu finansēs. Vairākus gadus viņa strādājusi banku sektorā, taču tajā pašā laikā paralēli interesējuši arī rokdarbi. Aptuveni divus gadus lampu darināšana bijusi viņas aizraušanās, jo J. Salmiņu interesējis tieši lampu veidošanas process, taču aptuveni pirms gada, ģimenes pamudināta, viņa izveidojusi savu zīmolu – Jolamps, lai savas prasmes un produktus demonstrētu ne tikai savējiem, bet plašākai auditorijai. «Nezinu, vai varētu to nosaukt par nopietnu biznesu, vairāk gan par mazo biznesu, kas ir lielisks ģimenes budžeta papildinājums, taču, kas zina, par ko tas izvērsīsies tuvākajā nākotnē,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) meitassabiedrības SIA «LDZ Ritošā sastāva serviss» (RSS) un uzņēmuma «Baltic3D.eu» pērn uzsāktās sadarbības ietvaros ir izvēlētas un ar 3D printeri izgatavotas astoņu veidu lokomotīvju detaļas. Patlaban sākta to testēšana lokomotīvēs, pārbaudot detaļu piemērotību, izturību, stiprību un citus faktorus, informē LDz Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Sākotnējie pilotprojekta secinājumi liecina, ka neliela apjoma nestandarta detaļu izgatavošana ar 3D printeri ir ekonomiski izdevīga un tam nepieciešams mazāk laika, nekā izmantojot citas tehnoloģijas vai detaļas pasūtot no ārvalstīm.

Sadarbība ar «Baltic3D.eu» tika uzsākta pagājušā gada augustā, RSS Daugavpils lokomotīvju remonta centra pārstāvjiem tiekoties ar uzņēmuma «Baltic3D.eu» pārstāvjiem un izraugoties lokomotīvju detaļas, ko būtu iespējams izgatavot ar 3D printeri. Rezultātā tika izvēlētas astoņas detaļas, tostarp ventilators, vējstikla slotiņas motora pārsegs, lampa-indikators un gaisvada difuzors. Kā norādīja RSS speciālisti, vairāku minēto detaļu izgatavošana ar ierastajām tehnoloģijām ir gan dārgs, gan laikietilpīgs process. Turklāt atsevišķas detaļas līdzšinējie partneri vispār vairs neražo, līdz ar to jāmeklē alternatīvas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldietis Elvijs Vībots malku izmanto ne tikai kurināšanai; no skaistākajām pagalēm viņš izgatavo neparastus gaismas ķermeņus.

Edijs ir radījis zīmolu Wood Light Art un šogad plāno izveidot savu uzņēmumu. Viņš ir iecerējis piedalīties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Siguldas biznesa inkubatorā, jo galva viņam ir pilna ar dažādām idejām, kā attīstīt un pilnveidot lampas, lai tās būtu pieprasītas ne tikai Latvijas, bet arī eksporta tirgū.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Ideja par gaismas objektiem Elvijam Vībotam dzimusi pēc malkas talkas pie drauga, kad acīs iekritusi kāda slaida pagale, kuru bijis žēl atstāt starp pārējām un nolemt sadedzināšanai. Tā atceļojusi viņam līdzi uz mājām un tikusi novietota redzamā vietā uz plaukta. «Skatoties uz to, nāca prātā dažādas formas un bildes, piemēram, Laimas slotiņa un Saules zīme, kā arī motīvs ar koka lapu sirds formā,» atceras Elvijs. No pirmās pagales tapusi lampa ar Laimas slotiņas raksta grebumu, kas uzdāvināta draugam, kurš organizējis malkas talku. Nākamais gaismas objekts – ar Saules zīmes rakstu – ticis uzdāvināts viņa mammai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latgalē, Rugāju novadā ar zīmolu "Metta Steel" tiek ražotas ilgtspējīgas dizaina mēbeles mājai un sabiedriskajai telpai - metāla lampas,locīta metāla un nelīmēta ozolkoka plaukti, bāra krēsli un citi produkti.

"Gribējās radīt kaut ko skaistu un paliekošu, kaut ko tādu, ko citi neražo. Produktu ar augstu pievienoto vērtību. Apmierināt savu tieksmi pēc pašizpausmes. Iepriekšējas nodarbes uzlika rāmjus, šī nē," stāsta zīmola "Metta Steel" idejas autors Andris Gals.

Uzņēmuma piedāvājumā ir dažādi plaukti un konsoles no locīta metāla un nelīmēta ozolkoka, kā arī radīti gaismas ķermeņi - stāvlampas un griestu lampas, mēbeļu komplekti guļamistabai, skaistumkopšanai un citi. "Mums ir vēlme parādīt to, ka pamatīgam un ilglaicīgam ir vērtība. Kāpēc cilvēkiem patīk braukt uz senatnīgām pilīm un skatīties, kā tās no akmeņiem būvētas? Skaisti! Masīvas kāpnes no ozolkoka turas jau gadus trīssimt. Un neviens nepriecājas par saplākšņa mēbelēm, kas izturējušas tikai līdz modes tendenču maiņai," komentē A.Gals.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atpūtinātu prātu un domas no ikdienas, Sanita Spilve sākusi mezglot un izveidojusi Mezglotavu, kas piedāvā gan kāzu dekorus, gan interjera elementus

«Mezglotava ir pavisam «svaiga»,» saka S. Spilve. Pavisam nesen viņa reģistrējusies kā saimnieciskās darbības veicēja un patentmaksas maksātāja. «Pērn rudenī pavisam nejauši apmeklēju mezglošanas meistarklasi, jo meklēju kaut ko, kur atpūtināt prātu un novērst domas no ikdienas ar bērniem. Tas man likās kaut kas jauns, sāku meklēt informāciju par šo jomu, un vienīgais, ko iepriekš biju dzirdējusi, ka padomju laikos gandrīz visiem dzīvokļos bija mezglotās pūcītes. Nebija teju nevienas mājas, kur tādas nebija,» apgalvo S. Spilve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Bizness24h 2018 konkursā uzvar lampas ar Latvijas simboliem

Laura Mazbērziņa, 10.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies «Bizness24h 2018» fināls. Konkursā kopumā piedalījās 200 komandas, no kurām tikai 16 tika finālā.

Finālā, kurš notika 10.aprīlī «Swedbank» centrālajā ēkā Rīgā, žūrija par labāko atzina un «Biznesa guru 2018» titulu piešķīra komandai «L&V». Šī komanda piedāvā lampas. Otro vietu ieguva komanda «PickMe», bet trešo vietu un Dienas Bizness balvu - komanda «Bamboo».

«L&V» biznesa ideja radās, kad pavisam nejauši internetā atrasts līdzīgs produkts, no kura komandas dalībnieki iedvesmojās. Gaidot Latvijas simtgadi radītas lampas, kuru elementos ir Latvijas simboli. Konkursa uzvarētāji biznesa portālam db.lv stāsta, ka ar šī konkursa palīdzību viņiem ir bijusi iespēja iejusties īstajā biznesa vidē. Šobrīd dalībnieki jau gatavojas nākamajiem soļiem - dalībai tirgos un sadarbībai ar lampu veikaliem, kā arī ir gatavi izpildīt individuālos, specializētos pasūtījumus. Šobrīd zīmols «L&V» piedāvā sešus dažādus lampu veidus, taču nākotnē paredzētas gan citas krāsas, gan dizaini un logo. Šobrīd komandai izdevusies veiksmīga reklāma sociālajā tīklā Facebook - tur tika izveidots konkurss, kura skatījumu skaits sasniedza 46 tūkstošus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Universālveikals Stockmann sadarbībā ar apvienību Rīgas dizaina tirgus 3. stāvā izveidojis Latvijas dizaineru pop-up konceptveikalu, kur no 15. novembra līdz 30. novembrim iespējams iegādāties 11 atzītu Latvijas dizaineru radītos apģērbus, aksesuārus un interjera preces.

Vienkopus tiek pārstāvēti gan Latvijā un pasaulē atpazīstamību ieguvuši apģērbu un aksesuāru zīmoli Baiba Ladiga, Dinari Jewels, Baiba Ripa, Sofia Lark, gan Glass Wolf, RR leather accessories, Timeless Riga, Lokali, Daiļrades dizains, June 9 concept un Nada, kā arī gaismekļu zīmols Šmita lampas.

Universālveikala Stockmann mārketinga vadītāja Dace Kokina vēsta, ka jau desmito gadu, ņemot vērā pašmāju un ārvalstu pircēju lielo interesi, novembrī tiek nodrošināta iespēja iegādāties iecienītu latviešu zīmolu radītās konceptuālā dizaina preces.

«Pirmoreiz īpaši izveidotajā pop-up veikalā 3. stāvā būs pieejami rūpīgi atlasīti 11 Latvijas modes dizaineru, tostarp Baiba Ripa, Dinari Jewels, Baiba Ladiga, Sofia Lark, rudens–ziemas kolekcijas apģērbi un aksesuāri. Savukārt interjera dizaina segmentā pircēji varēs iepazīt zīmola Šmita lampas unikālos gaismas objektus, kas veidoti no iztukšotām pudelēm,» stāsta Dace Kokina, uzsverot, ka noteiktās dienās klientiem būs iespēja noformēt individuālus pasūtījumus un tikties klātienē ar dizaineriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Db.lv konkursā Bizness24h 2018 simpātiju balvu pasniedz Bamboo

Laura Mazbērziņa, 27.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlī noslēdzās konkursa «Bizness24h 2018» fināls. Šajā konkursā kopumā piedalījās 200 komandas, no kurām tikai 16 tika finālā.

Finālā, kurš notika 10.aprīlī «Swedbank» centrālajā ēkā Rīgā, žūrija par labāko atzina un «Biznesa guru 2018» titulu piešķīra komandai «L&V». Šī komanda piedāvā lampas. Otro vietu ieguva komanda «PickMe», bet trešo vietu un Dienas Bizness balvu - komanda «Bamboo».

«Bizness24h» ir lielākais ikgadējais izglītojošais biznesa simulācijas spēļu konkurss Latvijā, ko organizē Banku augstskola. Šī konkursa mērķauditorija ir vidusskolas vecāko klašu skolēni un Latvijā studējošie jaunieši vecumā no 16-24 gadiem.

«Bizness24h» mēķis ir ar simulācijas spēļu palīdzību, nodrošināt iespēju iejusties īstajā biznesa vidē, izdzīvojot darbpilna uzņēmēja ikdienas dzīvi, kā arī iedvesmot Latvijas potenciālo uzņēmēju garu un parādīt iespējas, kā var veikt veiksmīgu uzņēmējdarbību, lai gūtu peļņu un attīstītu ekonomiku kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazie nišas festivāli, kuros neplīvo sponsoru reklāmas karogi, savā ziņā paši izvēlējušies iet grūtāko ceļu, jo finansiālais segums jānodrošina pašu spēkiem.

Izvēles iespējas nekomerciālo festivālu klāstā ir plašas – sākot no pasākumiem, kuros mūziku aizstāj sarunas, un beidzot ar alternatīviem Līgo svētkiem šamaniskā gaisotnē un kamermūziku, kas skan dabā. Organizatoriem tas liek meklēt alternatīvus līdzekļu piesaistīšanas veidus, toties apmeklētāji var ļauties tīra satura burvībai, kurā domu vidi netraucē uzbāzīgas reklāmas.

Sarunu festivāls Lampa norisināsies jau piekto gadu pēc kārtas. Apmeklētāju skaits ir pieckāršojies – no teju 3500 apmeklētājiem 2015. gadā līdz vairāk nekā 16 tūkstošiem pērn. Arī programma kļuvusi bagātāka. Šogad būs vairāk nekā 350 pasākumu divu dienu garumā, kopējam diskusiju un notikumu ilgumam sasniedzot 700 stundas. Salīdzinājumam – pirmajā festivāla gadā pasākumu skaits nepārsniedza 50. «Gatavojamies lielākam apmeklētāju skaitam, bet to ir grūti prognozēt, jo ieeja festivālā ir brīva. Šis ir vienīgais sarunu festivāls Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO, VIDEO: Daugavgrīvas bāka nekad nebūs tūrisma objekts

Laura Mazbērziņa, 15.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavgrīvas bāka nekad nav bijusi un, visticamāk, arī nekad nebūs tūrisma objekts. Pasaulē tādas bākas, kuras nodrošina navigācijas darbības, nekur nav tūrisma objekti. Taču, ja kāds ļoti vēlas apskatīt bāku tuvāk, tāda iespēja pastāv, vēršoties Rīgas Brīvostas pārvaldē, biznesa portālam db.lv pastāstīja Rīgas Brīvostas pārvaldes pārstāvis Haralds Apogs.

«Tomēr tādas «pabraukāšanās» pa Daugavgrīvas bākas teritoriju nav plānotas,» viņš akcentē.

Daugavgrīvas bāka atrodas Rīgas Brīvostas pārvaldes pārziņā, un tā rūpējas par bākas funkcijām. Bākas un tās teritorijas uzturēšanas izmaksas ietilpst kopējā ostas uzturēšanas budžetā, kas kopumā ir 20 miljoni eiro.

Rīgas Brīvostas pārvaldes finanšu līdzekļi tiek izlietoti 12 bākām, kuras atrodas Venstpils – Rīgas piekrastē. Visas šīs bākas ir reģistrētas pasaules kuģošanas žurnālos.

Daugavgrīvas bākā risinājušies dažādi vēsturiski notikumi. Gadu simtu laikā te celti, sagrauti un atkal atjaunoti vairāki Daugavgrīvas bākas torņi.

Uzejot pa bākas torņa iekšpusē esošajām spirālveida vītņu kāpnēm ar precīzi 150 pakāpieniem, paveras skats uz Daugavu, tās grīvu, Rīgas ostu un Rīgas pilsētas siluetu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Refinansē Locitech grupas aizņēmumus vairāk nekā miljona apmērā

Lelde Petrāne, 10.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Industriālās metālapstrādes un mēbeļu ražotāja "Locitech" refinansēšanai SEB banka izsniegusi finansējumu 1 014 000 eiro apmērā.

"Locitech" grupas uzņēmumi - SIA "Locitech production" un SIA "Locitech estate", ar saņemto finansējumu paplašinājuši savu ražotni, uzbūvējot jaunu montāžas cehu. Tādējādi uzņēmums ir paplašinājis gan savu ražoto produkcijas klāstu, gan arī kāpinājis eksporta apjomu par vairāk nekā 20%.

Lēmumu par ražotnes paplašināšanu uzņēmums pieņēma, balstoties uz aizvien pieaugošo pieprasījumu. Paplašinot montāžas darbību, papildu jau esošajai produkcijai, uzņēmums sācis ražot un montēt gan dizaina lampas, gan elektroniskas industriālās iekārtas.

Arnis Škapars, SEB bankas valdes loceklis, norāda, ka "Locitech" ir uzņēmums, kurš sevi ir pierādījis ne tikai ar savu ilggadējo pieredzi ražošanā, bet arī ar savu neatlaidīgo darbu, veicinot uzņēmuma produkcijas eksportspēju. "Ņemot vērā, ka Latvijas preču eksports gada beigās ieslīdēja mīnusos un tiek prognozēts, ka globālās ekonomikas norises var negatīvi ietekmēt ārējo tirdzniecību, atbalsts Latvijas eksportspējīgajiem uzņēmumiem ir ļoti būtisks," viņš piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1987.gadā Ziemeļkorejas galvaspilsētā tika ielikti jaunas, iespaidīga augstuma viesnīcas pamati, ēka tika uzbūvēta, taču līdz šim tā stāv tukša.

Tika plānots, ka piramīdas formas ēka pārsniegs 300 metru augstumu, un tajā būs vismaz 3000 istabiņu un pieci restorāni ar panorāmas skatu. Šo augstumu ēka sasniedza 1992.gadā, taču vēl 16 gadus tā stāvēja tukša, bez logiem un kā drūms monstrs lūkojās pāri pilsētai. Šajā laikā ēka ieguva arī “Nolādētās viesnīcas” titulu.

2008.gadā būvniecība atkal atsākās, un tajā laikā ēka ieguva stikla un metāla pārklājumu. Kopējās investīcijas šajā laikā sasniedza 180 miljonus dolāru. Projekts tika pabeigts 2011.gadā un atsākās runas, ka tajā tomēr varētu ierīkot viesnīcu. 2012.gadā Vācijas luksusa viesnīcu tīkls Kempinski paziņoja, ka līdz 2013.gada vidum daļa ēkas tika atvērta plašākai sabiedrībai, taču pēc dažiem mēnešiem šos plānus atsauca, uzsverot, ka ieiešana šajā tirgū esošajā brīdī nav iespējama. Atkal uzvirmoja baumas, ka ēka ir nedroša tās vājās būvniecības tehnikas un materiālu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saglabājot rūpniecības mantojumu, Līgatnes bijusī ķiveru fabrika pārtapusi par Zeit atpūtas kompleksu.

Bijušo ķiveru fabriku Līgatnē vietējie sauc par kasku cehu, jo tajā tika ražotas motociklistu ķiveres visai Padomju Savienībai. Pirms tam ēkā atradušies staļļi, skola, govju ferma. Aptuveni 20 gadus 1500 kvadrātmetru lielā ēka bijusi pamesta, bet 2017.gadā to iegādājās Inese un Marģers Zeitmaņi.

Pirms trīs gadiem abi Līgatnē sāka meklēt nelielu mājiņu, kuru pārvērst par viesnīcu. “Fabriku ievēroju, braucot garām, un redzēju plakātu, ka to pārdod. Parādījās ziņkāre, piezvanīju, mani ielaida iekšā, paskatījos, un mani uzrunāja lielā zāle, jo gan man, gan draugiem vienmēr ir patikušas ballītes. Sajutu, ka šī būtu laba vieta viesmīlībai. Ņemot vērā, ka mana un sievas ikdiena ir saistīta ar medicīnas biznesu, uzreiz sapratu, ka šeit ērti var ierīkot vides pieejamību cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī bērniem. Padomājām, ar sievu vēlreiz apskatījāmies, vēlreiz padomājām, tad atmetām to domu. Taču vienā brīdī bija uzstājīga pārdevēja, atļāvāmies būt agresīvi arī cenā un vienojāmies,” atceras M.Zeitmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju jaunuzņēmums Lumini Nights nācis klajā ar jaunu produktu – tumsā spīdošu lentu velosipēdam, kas to izgaismo vakara un nakts stundās.

Inovatīvā lenta ir paredzēta līmēšanai uz velosipēda diska, tādējādi apvienojot oriģinālu un košu dizainu, kā arī rūpējoties par riteņbraucēju drošību pilsētā un ārpus tās. Atstarojošās lentas tehnoloģijas pamatā ir luminiscence, kas tiek panākta ar ultravioletās gaismas iedarbību, tādēļ Lumini Nights komplektā ietilpst arī UV lampas spīduma intensitātes pastiprināšanai, ko tāpat kā lentu divriteņu īpašnieki var ērti uzstādīt arī mājas apstākļos.

Dienā no drošības zīmju materiāla izgatavotā lenta ir baltā krāsā, bet diennakts tumšajā laikā tā izgaismojas spilgti zaļa, kļūstot autobraucējiem un kājāmgājējiem pamanāma jau no attāluma.

Zīmols Lumini Nights ir dibināts šī gada pavasarī, un tā komandu veido septiņi sava amata profesionāļi, kuri ikdienā aktīvi aizraujas ar riteņbraukšanu un droša dzīvesstila popularizēšanu. Ideja par izturīgu un gaumīgu atstarojošo velosipēda lentas izstrādi aizsākas jau pirms diviem gadiem, kad uzņēmīgie puiši atskārta, ka tirgū trūkst velosipēdu aksesuāru, kas braucamrīkiem ne tikai piešķir oriģinālu akcentu, bet arī palīdz kļūt labāk pamanāmiem tumsā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esam gatavi attīstīt spēcīgus eksporta zīmolus un konkurēt pasaulē?

Jānis Zeltiņš, Vizulo valdes priekšsēdētājs, 28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā novērojama pieaugoša aktivitāte pašmāju uzņēmumu veidošanā, produktu ražošanā un pakalpojumu piedāvājumā. Liela daļa uzņēmumu neiztur pat vietējo konkurenci, taču nav noslēpums, ka nereti uzņēmuma ilgtspējīga darbība ir atkarīga tieši no eksporta tirgus.

Saprotams, ka eksporta tirgus nav nekāda medusmaize un konkurence ir ļoti spraiga, taču, nemitīgi strādājot pie sava uzņēmuma un produkta attīstības, ir iespējams ielauzties gan Eiropas Savienības (ES) tirgū, gan valstīs ārpus ES. Atsaucoties uz ekonomista Pētera Strautiņa nesenajiem izteikumiem, šobrīd jārēķinās, ka saistībā ar Brexit scenāriju Eiropas ekonomika tuvojas nopietniem satricinājumiem, kuru ietekme varētu būt vērta 0,7% no IKP, tā prognozē OECD. Līdz ar to eksporta tirgus diversifikācija ir aktuāls jautājums mūsu dienas kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Labi zini, kas ir IKEA, bet nekad neesi dzirdējis par Muji? Nekas, pēc četrdesmit gadiem mēs, iespējams, zināsim pēdējo tikpat labi kā pirmo.

Labi zini, kas ir IKEA, bet nekad neesi dzirdējis par Muji? Nekas, pēc četrdesmit gadiem mēs, iespējams, zināsim pēdējo tikpat labi kā pirmo.

Tieši četras desmitgades jaunāka ir Muji mājokļa un dzīvesstila koncepcija. Līdzās Konmari kārtošanas-uzkopšanas metodei un Uniqlo lētā kašmira džemperiem Muji ir viens no populārākajiem Japānas kultūrekonomikas eksporta balstiem.

Tas aizsākās kā japāņu lielveikalu ķēdes Seiyu neliela preču līnija, bet atsevišķs veikals tika atvērts 1983.gadā. Tolaik to vēl dēvēja par mēli mežģošo Mujirushi Ryohin jeb tulkojumā Bezzīmola kvalitatīvas lietas, un tā moto bija Zemākai cenai ir iemesls (Lower priced for a reason). Nu nosaukums ir saīsināts līdz tīkamākajam Muji. Japānā ir 418 šī bezzīmola veikali, bet pasaulē to ir 403, un tā apgrozījums sasniedzis 333,3 miljardus jēnu jeb aptuveni 2,5 miljardus eiro (2016.-2017.finanšu gada dati).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Pāris Anglijā audzē mēbeles

Lelde Petrāne, 23.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gavins un Alise Munro ilgtspēju pacēluši nākamajā līmenī: viņi iegūst nevis izejmateriālus, bet jau gatavas mēbeles, vēsta Reuters.

Pārim ir mēbeļu audze Derbišīrā, kur viņi kopj 250 krēslus, 100 lampas un 50 galdus. Lielu koku nozāģēšanu, lai tos izmantotu mēbeļu ražošanā, viņi uzskata par neefektīvu un videi kaitīgu procesu.

«Tā vietā, lai 50 gadus audzētu koku un tad to nozāģētu, lai sadalītu mazākās daļās, mūsu ideja ir izaudzēt koku tieši tādā formā, kāda nepieciešama. Tā ir tāda kā dabiskā 3D drukāšana,» stāsta G. Munro.

Ideja radusies, kad viņš bijis mazs zēns. Viņš ievērojis pāraugušu pundurkociņu, kas izskatījies pēc krēsla. Turklāt viņš pats piedzimis ar izliektu mugurkaulu un kā bērns vairākus gadus nēsājis metāla rāmi, lai to iztaisnotu.

Eksperimenti ar mēbeļu izaudzēšanu sākušies 2006. gadā, bet 2012. gadā - gadu pēc kāzām - Gavins un Alise Munro izveidojuši kompāniju Full Grown un apņēmušies šo ideju īstenot uz pilnu slodzi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Piebalgā ražo traukus no kaprīzākā un vienlaikus cēlākā materiāla

Laura Mazbērziņa, 10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porcelāns ir pats kaprīzākais un vienlaikus cēlākais materiāls ar visilgāko mūžu, lepojas Piebalgas porcelāna fabrikas īpašnieks Jānis Ronis.

SIA Porcelāna galerija, kas strādā ar zīmolu Piebalgas porcelāna fabrika, 2002. gadā izveidoja J.Ronis kopā ar savu sievu Zani. Savu ceļu mākslā viņš sācis Rēzeknes lietišķās mākslas skolas Keramikas nodaļā. «Esmu strādājis ar dažādiem keramiskajiem materiāliem. Mākslas akadēmijas laikā piesaistīja porcelāns, skolotājs Pēteris Martinsons tuvināja smalkajam materiālam. Porcelāns ir pats kaprīzākais un vienlaikus cēlākais materiāls ar visilgāko mūžu. Diplomdarba porcelāna servīze ar melni metalizētajām glazūrām, kas tapa paša gatavotā krāsnī, iezīmēja manu radošo ceļu. Piedaloties izstādēs, plenēros un simpozijos, krāju savu mākslinieka pieredzi, bet organizatoriskā darba iemaņas pilnveidoju, organizējot un vadot starptautiskos keramikas simpozijus Dzirnas 1993. un 1994. gadā Inešos,» stāsta J. Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Energoaudits ir ceļš uz peļņu, nevis formāla atskaite

Jānis Goldbergs, 30.09.2019

Rīgas Tehniskās universitātes Vides aizsardzības un siltumsistēmu institūta profesore Andra Blumberga.

FOTO: Elīna Karaseva/RTU

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība izvirza aizvien jaunas energoefektivitātes prasības, un Latvijai ir Ministru kabineta noteikumi, kas uzņēmējiem prasa veikt energoauditus.

Uzņēmēji iesniedz atskaites, bet dažkārt tās ir formālas un energoefektivitātes panākumi ir niecīgi.Kāpēc tā? Kādi cēloņi? Kas jādara? Par to Dienas Bizness iztaujāja Rīgas Tehniskās universitātes Vides aizsardzības un siltumsistēmu institūta profesori Andru Blumbergu.

Fragments no intervijas

Kāpēc energoefektivitātes uzlabojumi uzņēmumos nenotiek vai arī notiek formāli? Kur ir sākums – tā ir likumdošanas vaina?

Problēma ir daudzslāņaina. Pirmais slānis parādījās līdz ar tiem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteica, ka uzņēmumiem, kuru patēriņš ir virs 500 MWh gadā, ir vai nu jāveic energoaudits, vai jāievieš energopārvaldības sistēma. Abi šie pasākumi ir apļveida darbība, proti, novērtē, saproti, pilnveido un atkal novērtē. Sasniedzot viena gada mērķus, var nospraust nākamos un tā turpināt attīstīties, jo energopārvaldības sistēma to paredz. Ideja sākotnēji bija ļoti laba, bet problēma radās ieviešanā. Ir Ministru kabineta noteikumi, ir noteikts sods par to nepildīšanu, un galarezultātā process tiek uztverts formāli kā kārtējā atskaite Valsts ieņēmumu dienestam vai kādai citai institūcijai. Noteikumi par energoefektivitāti uzņēmējiem nokrita kā sniegs uz galvas!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

FOTO: Investē 240 tūkstošus eiro, lai atvērtu restorānu Art Deco stilā

Laura Mazbērziņa, 04.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmols Double Coffee ir atvēris restorānu Art Deco stilā, uzsverot t/c Galerija Centrs seno vēsturi.

«Jaunās vietas dizains saistīts ar 30. gadu kultūru, kurā valda Art Deco šarms un elegance,» šo konceptu komentē ģenerāldirektors Rūdolfs Melnis.

«Vēsturiskās interjera detaļas nav vienkārši stilizētas, bet radītas, rūpīgi izpētot Armijas Ekonomiskā veikala interjeru, piemēram, kāpņu koka paneļi ir gandrīz tādi paši, kādi tie šajā vietā bija pirms teju 80 gadiem, arī lielās griestu lampas ir rūpīgi atjaunotas un greznojas jaunajā restorānā,» stāsta t/c Galerija Centrs direktore Zita Siliņa.

Double Coffee remontdarbus uzsāka šā gada 8.janvārī. Īpaša uzmanība tika pievērsta interjeram. Interjera mēbeles, gaismekļi, detaļas, motīvi, ornamenti, toņi, materiāli, formas un sajūtas aizgūtas no Art Deco stila raksturīgākajām iezīmēm. Sienu un rempju detaļās parādās panelējuma motīvs, kā arī grīdas seguma paterns aizgūts no Galerijas Centrs vēsturiskajām liecībām. Īpaša uzmanība tika pievērsta ēkas vēsturiskajiem griestu gaismekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Piebalgas porcelāna fabrika uzsāk lampu izgatavošanu

Monta Glumane, 22.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Porcelāna galerija, kas strādā ar zīmolu Piebalgas porcelāna fabrika, uzsākusi lampu izgatavošanu, informē uzņēmumā.

«Māksliniekam Jānim Ronim jau agrāk bijusi interese par dažādām oriģināltehnikām, kurās īstenojis savas radošās idejas. Pērnā gada nogalē, gatavojoties savai izstādei Cēsu izstāžu namā, viņš atgriezās pie dažādu gaismas objektu veidošanas,» biznesa portālam Db.lv pastāstīja uzņēmumā.

Šobrīd uzņēmums lampas uzsācis izgatavot nelielā tirāžā un tās ir atšķirīgas - katrai kāda cita nianse gaismas spēlē. To cenas ir, sākot no 43 eiro.

«Par pieprasījumu spriest vēl pāragri, bet ceram, ka tās ieinteresēs laikmetīgas lietas mīlošus cilvēkus, kas vēlas savām telpām piešķirt īpašu noskaņu,» komentē uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģijas kompānijas ecoBirdy atradusi veidu, kā dot otru dzīvi nevajadzīgām plastmasas rotaļlietām - pārstrādājot tās bērnu mēbelēs.

Kompānija izgatavo galdus, krēslus, lampas un interesantas formas priekšmetus mantu uzglabāšanai, un ikviens produkts ir vēlreiz pārstrādājams.

“Mēs vēlējāmies izveidot uzņēmumu, kas uzlabotu gan vidi, gan pildītu sociālas funkcijas, tāpat vēlējāmies radīt risinājumu problēmām, ar ko patlaban pasaule saskaras, tajā pašā laikā piedāvājot gan estētisku, gan funkcionālu produkciju,” saka ecoBirdy līdzdibinātājs Joris Vanbrīls.

Ieskats uzņēmuma ražotajā produkcijā - galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Investējot 150 tūkstošus eiro, atklāj zivju un jūras velšu veikalu Zivju lete

Žanete Hāka, 24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 150 tūkstošus eiro, Rīgas centrā atklāts zivju un jūras velšu veikals Zivju lete.

«Ņemot vērā restorāna «Zivju Lete» popularitāti, nolēmām paplašināt savu biznesu, apzinoties, ka ir svarīgi atvērt veikalu, kas ļautu klientiem restorāna sniegtās pieredzes radīt arī savās mājās,» stāsta veikala īpašnieks Murads Juško.

Veikala dizains ir radīts līdzīgā stilā kā restorāns, veidojot vienotu koncepciju. Izmantoti tie paši apdares materiāli un paņēmieni, kas jau kļuvuši par daļu no «Zivju Lete» vizuālā tēla. Tā ir retro industriālā stila kombinācija ar modernu dizainu un jūras elementiem. Interjera dizaina idejas autors ir Murads Juško.

Veikalā iekārtojumā izmantotas ar rokām darinātas oša koka mēbeles, ko veidojis Verners Kalacis (Vline Furniture), vintāžas lampas (Vintidž Lampa) un ozolkoka mucas no Itālijas vīna darītavas. Noformējumā izmantoti mākslinieka Teodora Lakšēvica zīmējumi, veclaicīgi padomju ēras svari un citi vintāžas dekoratīvie elementi, kurus Murads lielākoties atradis flea-markets jeb tā saucamajos krāmu tirdziņos.

Komentāri

Pievienot komentāru