Ražošana

iCotton konkurē ar jauninājumiem

Ilze Šķietniece, speciāli DB, 23.04.2019

Foto: Dainis Ģelzis

Jaunākais izdevums

Higiēnas preču ražotājs iCotton turpina kāpināt apgrozījumu; ražošanas pilnveidošana ļaus gada vidējo apgrozījumu palielināt līdz 30 milj. eiro.

Liepājas uzņēmums iCotton 2017. gadā sasniedzis 18,70 miljonu eiro apgrozījumu, kas tam ļāvis ierindoties straujāk augošo Latvijas uzņēmumu jeb Gazeļu simtajā pozīcijā. Sarakstu veido DB kopā ar Lursoft. Operatīvie dati par 2018. gadu ļauj prognozēt, ka uzņēmuma apgrozījums turpina pieaugt, savukārt peļņa būtiski sarukusi.

Bezatlikumu tehnoloģija

Šobrīd SIA iCotton ir viena no lielākajām kokvilnas produktu, mitro salvešu un personīgās higiēnas produktu ražotājām Eiropas Savienībā un NVS valstīs, vienīgā Baltijā, kas nodrošina pilnu ražošanas ciklu kokvilnas produktiem un mitrajām salvetēm. Inovācijas un piedāvāto produktu augstā kvalitāte pēdējos trīs gados ļāvušas uzņēmumam kāpināt savu apgrozījumu par gandrīz 225 procentiem. «Labus rezultātus mums līdz šim izdevies sasniegt, pateicoties labi plānotai attīstības stratēģijai tirgū,» vērtē uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Sergejs Binkovskis. «Līdz mūsu ražotnes parādīšanās brīdim tirgus strādāja stagnācijas režīmā, tas ir, pastāvīgajiem spēlētājiem bija stabilas pozīcijas, un tiem nebija jācenšas ieviest nekādus jauninājumus un risinājumus darba procesā. Lai ielauztos šaurajā konkurentu lokā, radījām pilnīgi jaunus produktus.» Pašlaik ražošana sadalīta divos ražošanas cehos Liepājā – Krūmu ielā un Ziemeļu ielā. SIA iCotton pirmā ražotne Liepājā tika atklāta 2013. gada pavasarī. No tekstila nozares uzņēmuma Lauma Fabrics nomājot 13 tūkstošu kvadrātmetru lielu ražošanas ēku un noliktavu platību Ziemeļu ielā, tiek ražotas mitrās salvetes, autiņi, ko var izmantot gan zīdaiņiem, gan pieaugušajiem un arī dzīvniekiem. Savukārt pēc tam, kad 2016. gadā izsolē izdevās iegūt bijušo sporta manēžu Krūmu ielā, uzņēmums tur attīstīja jaunu ražošanas ēku un noliktavu aptuveni 2600 kvadrātmetru platībā. Tajā top apaļas un ovālas kokvilnas plāksnītes, ko izmanto kosmetoloģijā. Projektā tika investēts 8,1 miljons eiro, iegādājoties četras jaunas ražošanas iekārtas.

No lieliem kokvilnas ruļļiem, ko iepērk Turcijā un Indijā, paši ražo audumu. Uzņēmumā uzsver, ka tas ir dabisks, bez ķimikāliju piejaukuma. Tālāk piecas mašīnas veido apaļus un ovālus diskus. Izmantojot jaunāko ūdensstrūklas tehnoloģiju, tās ir blīvākas. Apzīmogošanā tiek izmantota 3D marķējuma metode, kuras laikā tiek diskiem piemērots šūtu malu efekts. Plāksnītēm ir trīs veidu zīmējumi – sirsniņas, šūnas un šūnas ar aplīšiem. Tā kā uzņēmums audumu ražo pats, atlikumi un brāķētie auduma ruļļi tiek laisti atkārtotā apritē, ražojot jaunu izejmateriālu. Atkritumos nonāk tikai tas, kas vēlreiz nav izmantojams, jo ir kļuvis netīrs.

Visu rakstu lasiet 23. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Investējot 5,7 miljonus eiro, iCotton Liepājā būvēs jaunu ražotni

Monta Glumane, 20.02.2019

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Liepājas higiēnas preču ražotājs «iCotton» ar bankas «BlueOrange» un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) programmu finansējumu jaunas ražošanas ēkas būvniecībā un ražošanas iekārtu iegādē investēs 5,79 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

Ēkas celtniecību plānots sākt mēneša laikā un pabeigt 2020.gada pavasarī. Jaunais ražošanas korpuss atradīsies Liepājā, Pulvera ielā 4A – teritorijā, kurai blakus patlaban jau atrodas «iCotton» rūpnīcas un noliktavu komplekss 15 000 m2 platībā. Jaunās ēkas platība būs 4916,8 m2, papildinot «iCotton» kopējo ražošanas platību līdz gandrīz 25 000 kvadrātmetriem. Pateicoties jaunā ražošanas korpusa izbūvei un ražošanas modernizācijai, uzņēmums tuvākajos gados plāno palielināt gada vidējo apgrozījumu līdz 30 miljoniem eiro, kas ir par 30% vairāk nekā 2018.gadā.

«Ražošanas jaudas paaugstināšana, energoefektīvu risinājumu izmantošana un rūpnīcas modernizācija, izmantojot jaunākās kokvilnas šķiedras apstrādes tehnoloģijas, ļaus iCotton nostiprināt savas tirgus pozīcijas Baltijā un Eiropā. Jau šobrīd uz Eiropas valstīm tiek eksportēti aptuveni 40% procenti mūsu produkcijas,» stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Sergejs Binkovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Augusts Brigmanis: Varu vēlreiz restartēt LZS

Māris Ķirsons, 11.04.2019

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Pagātnes kļūdu labošanai ir laiks vairāku gadu garumā, bet biedriem ir jāizdara izvēle par to, kas vadīs partiju pārmaiņu laikos un kāda būs partijas nākotnes ekonomiskā platforma

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ilggadējais Latvijas Zemnieku savienības (LZS) priekšsēdētājs Augusts Brigmanis. Viņš partijas nākotni redz nevis tikai pašreizējā Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) veidolā, bet daudz plašākā politisko spēku apvienībā, jo viena pati Latvijas Zemnieku savienība nevar «ieņemt» ne Rīgu, ne Daugavpili un pat ne daudz mazākas pilsētas.

Fragments no intervijas, kas publicēta 11. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Vai šobrīd ir skaidri iemesli, kāpēc 13. Saeimas vēlēšanās tika iegūts daudz mazāk vēlētāju balsu nekā iepriekšējā parlamentā, vēl jo vairāk, ja Valsts prezidents, Ministru prezidents, finanšu, zemkopības, aizsardzības un veselības ministri bija no ZZS, kurā darbojas arī LZS?

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Nodoklis jaunas kadastrālās vērtības ēnā

Māris Ķirsons, 12.04.2019

Valsts zemes dienesta (VZD) ģenerāldirektore Solvita Zvidriņa

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Objektīvākai nekustamā īpašuma vērtības noteikšanai kadastrālās vērtēšanas metodikā plānotas vairākas izmaiņas, kas neizbēgami ietekmēs arī nekustamā īpašuma nodokļa apmēru. Jautājums – cik lielā mērā – pašlaik vēl ir neatbildēts.

Tādu ainu Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldību Mājokļu jautājumu apakškomisijas sēdē ieskicēja Valsts zemes dienesta (VZD) ģenerāldirektore Solvita Zvidriņa. Viņa atzina, ka būtībā jaunajām kadastrālajām vērtībām būtu jāstājas spēkā jau 2020. gadā, taču tas nebūs iespējams un tās varētu stāties spēkā no 2021. gada. Minēto iemeslu dēļ būs vajadzīgi grozījumi, jo pašlaik normatīvi paredz, ka 2017. gadā spēkā esošo kadastrālo vērtību bāze piemērojama 2018. un 2019. gada kadastrālo vērtību aprēķiniem. VZD ģenerāldirektore uzsvēra, ka netiek izstrādāta jauna kadastrālās vērtēšanas metodika, bet gan tiek pilnveidota esošā un papildināta ar vērtēšanas kvalitāti uzlabojošiem jauninājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Aptiekas nav bodītes ar farmaceitu kā kasieri pie lodziņa

Dmitrijs Juskovecs, AS Sentor Farm aptiekas valdes priekšsēdētājs, 16.04.2019

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Aptieku, kas ir iedzīvotājiem tuvākā un sasniedzamākā veselības aprūpes iestāde, pakalpojumu klāsts būtu jāpaplašina, neaprobežojoties tikai ar medikamentu tirdzniecību.

Aptieka nav bodīte vai lielveikals, kur svarīgākais ir cena kilogramā. Tāpēc situāciju, kad aptiekas savā starpā konkurē tikai ar cenu, var būtiski uzlabot, dodot iespēju aptiekām ne tikai tirgot medikamentus, bet piedāvāt arī papildus pakalpojumus.

Pieejamība ir viens no atslēgas vārdiem, kas visbiežāk izskan, runājot par veselības aprūpi. Aptieka pēc būtības nav mazumtirdzniecības veikals, bet gan veselības aprūpes iestāde. Turklāt, vispieejamākā un bieži vien vienīgā sasniedzamā, jo ir apdzīvotas vietas Latvijā, kuras palikušas pat bez ģimenes ārsta. Savukārt farmaceits ir tuvākais un visvieglāk pieejamais veselības aprūpes speciālists – nav jāpiesakās vizītē, turklāt aptieku pārklājums reģionos vēl arvien ir salīdzinoši plašs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pārmaiņas ePrivātumā attiecas arī uz personīgo tiešsaistes komunikāciju

Anna Vladimirova-Krjukova - Zvērinātu advokātu biroja COBALT juriste, sertificēta datu aizsardzības speciāliste, 08.05.2019

Foto: pixabay

Jaunākais izdevums

Vispārīgās datu aizsardzības regulas (VDAR) piemērošanas uzsākšanu izraisītā vētra ir pierimusi. Lai gan VDAR ieviešanas pasākumi turpinās, Latvijā periodiski atceras arī par ePrivātumu un šajā jomā solīto jauno Eiropas Savienības (ES) regulu.

Galvenokārt par plānoto ePrivātuma regulu interesējas sīkdatņu izmantošanas un tiešā mārketinga dēļ. Tomēr, neskatoties uz to, ka jaunā regula vēl nav pieņemta, ePrivātuma jomā ir jaunumi, kas var ietekmēt atsevišķus digitālo pakalpojumu sniedzējus.

Šobrīd ePrivātuma jautājumi ES ir atrunāti Direktīvā 2002/58 (ePrivātuma direktīva), kura ir integrēta dalībvalstu normatīvajos aktos, piemēram, Latvijas Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā. Būtisks ir ePrivātuma direktīvas piemērošanas ietvars: elektronisko sakaru nozare un attiecīgi elektronisko sakaru pakalpojumi. Cita ES Direktīva 2002/21 (pamatdirektīva elektronisko sakaru nozarei) definē elektronisko sakaru pakalpojumus šādi: pakalpojums, ko parasti nodrošina par atlīdzību un kas pilnīgi vai galvenokārt sastāv no signālu pārraidīšanas elektronisko komunikāciju tīklos, ietverot telekomunikāciju pakalpojumus un pārraidīšanas pakalpojumus tīklos, ko izmanto apraidei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Cilvēki vēl ilgi brauks ar dīzeļdegvielu un benzīnu, tāpēc jādomā par inovācijām šajā jomā

Žanete Hāka, 09.05.2019

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Uzņēmumiem nāksies arvien aktīvāk pievērsties ilgtspējas jautājumiem – dažkārt šķiet, ka to ieviešanai nepieciešamas lielas investīcijas, taču rezultātā tās atmaksājas ātrāk, nekā gaidīts, intervijā stāsta SIA Neste Latvija mazumtirdzniecības vadītājs Armands Beiziķis

Vai esat novērojuši, ka aug to uzņēmumu skaits, kas domā par ilgtspēju, nevis īstermiņa ieguvumiem?

Vērojams, ka mūsdienās par to aizvien vairāk domā ne tikai uzņēmumi – visa kopējā situācija vidē un ekonomikā mums liek aizvien lielāku uzmanību vērst tieši uz ilgtspējas jautājumiem. Attīstoties ekonomikai un ražošanai, tiek patērēts pieaugošs resursu daudzums, līdz ar to – radīti vairāk atkritumi, un uzņēmumi saprot, ka ilgi tā vairs nevarēs darboties – resursi nav bezgalīgi, un jādomā, kā, pirmkārt, jau mainīt domāšanu un paradumus un līdz ar to mainīt ražošanas procesus, otrkārt, kā atrast jaunas izejvielas un tehnoloģijas, lai rastu ilgtspējīgus risinājumus. Esmu gandarīts, ka pieaug to cilvēku skaits, kuri nākotnē raugās, domājot par šodienas darbībām. Saprot to, ka viņu ietekme uz vidi ir acīmredzama un jau tagad ir jādomā, kā samazināt kaitīgo ietekmi – varam šķirot atkritumus, taupīt elektroenerģiju, ražošanas procesos izmantot energoefektīvus risinājumus, patērēt mazāk degvielas un meklēt dabai ievērojami draudzīgāku degvielu. Uztvere noteikti mainās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Piedāvā brilles uzlaikot attālināti

Zane Atlāce - Bistere, 27.06.2019

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Latvijā darbu sācis telemedicīnas uzņēmums SIA Smart Vision, kas piedāvā pasūtīt brilles attālināti, izmantojot 3D tehnoloģiju.

Līdz gada beigām uzņēmums Rīgā plāno uzsākt attālinātās redzes pārbaudes savā veikalu tīklā, izmantojot telemedicīnas tehnoloģiskās iespējas. Latvija izvēlēta, pateicoties attīstītajam internetam, kā arī ģeogrāfiskajam izvietojumam, kas izdevīgs eksportam. Līdztekus Baltijas valstīm šo pakalpojumu no Rīgas plānots attīstīt arī Skandināvijas un Polijas tirgū.

Ar 3D tehnoloģijas palīdzību Smart Vision radījis iespēju briļļu ietvarus pielaikot virtuāli, izmantojot gudro iepirkšanās iespēju, kā arī piemeklēt sev atbilstošākās briļļu lēcas un izvēlēties piemērotākos lēcu pārklājumus.

Ar laiku paredzēts nodrošināt arī attālinātu redzes pārbaudes pakalpojumu, izmantojot attālinātās acu pārbaudes iekārtas no pasaulē vadošajiem ražotājiem. Darbs pie platformas izveides paveikts nepilna gada laikā, izveidojot funkcionālu un jaunākajiem lietotāju pieredzes standartiem atbilstošu briļļu un lēcu tirdzniecības sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Ar inovācijām bruģē ceļu uz nākotni

Anda Asere, 08.07.2019

Foto: Ritvars Skuja,Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Inovācijas uzņēmumiem ļauj attīstīt jaunus produktus, ko piedāvāt arī eksportā un veicināt valsts labklājību

«Jebkurai valstij ir svarīgs eksports, ko lielā mērā veicina inovācija un kas ļauj uzlabot iedzīvotāju dzīves kvalitāti. Augstas pievienotās vērtības produkti ir konkurētspējas pamats. Tāpēc liela nozīme ir arī valsts radītajam regulējumam un likumiem, jo īpaši, ja kaut ko gribam izdarīt pirmie pasaulē. Labums beigās ir visiem. Tomēr jārēķinās, ka arī konkurenti uz vietas nesēž,» tā Alīna Mežciema, SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) projektu vadības daļas vadītāja.

Pēdējos trīs gados paralēli telekomunikāciju pakalpojumiem LMT attīsta dažādus jaunus, inovācijā balstītus risinājumus, un uzņēmuma stratēģija ir vērsta uz to, lai attīstītu kompānijas kopējo inovētspēju, nevelkot robežu starp cilvēkiem, kuri strādā vai nestrādā pie jauninājumiem, veicinot sadarbību ar jaunuzņēmumiem, citiem tehnoloģiju uzņēmumiem, lielajām kompānijām, akadēmisko sektoru, valsts un pašvaldību iestādēm. «Koncepcija paredz strādāt atvērtā ekosistēmā, kur ir brīva ideju un atklāsmju plūsma, tādējādi veicinot kopējo ekosistēmas inovētspēju,» saka A. Mežciema. Viņa skaidro, ka uzņēmuma attīstība citos virzienos saistīta ar to, ka tas vēlas iet līdzi laikam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Range Rover Evoque: vairāk vīrišķības

Aldis Zelmenis, 23.08.2019

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Pirmajā tuvinājumā izmaiņu nav daudz, tomēr, padziļinātāk pašķetinot jaunā Range Rover Evoque talantus, izaugsme ir acīmredzama

Šis modelis ir viens no Jaguar&Land Rover (JLR) savienības populārākajiem modeļiem, kas iznākšanas brīdī sacēla vētru ūdens glāzē un iemantoja kulta auto statusu. Tā popularitāte sagādāja īpašniekiem kaudzi naudas, bet tagad ir pēdējais brīdis šo stāstu uzspodrināt un pasniegt pircējiem no jauna.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Pirmajā brīdī izmaiņu nav daudz, vismaz eksterjera vizuālais noformējums ir pirmās paaudzes pagarinājums ar moderniem, bet neuzkrītošiem jauninājumiem. Toties tehniskās izmaiņas jau ir fundamentālas. Vispirms zem jaunā Evoque «lindrakiem» atradīsiet jauna Jaguar&Land Rover (JLR) modulāro platformu, kas līdztekus braukšanas kvalitāšu celšanai ir vairojusi vietu automašīnas salonā. Īpaši tas attiecas uz otrās rindas pasažieru ērtībām. Pēc sava stila un līdzības jaunais Evoque uzskatāmi kopē stilīgāko JLR apvienības krosoveru Velar. Līdz ar to jauno Evoque no vecā viegli varēs atpazīt pēc izbīdāmajiem durvju rokturiem, kas pirmo reizi tika izmantoti Velar modelim. Nav pārsteigums, ka salona arhitektūra, virtuālie paneļi un materiālu salikumi arī ir līdzīgi kā Velar, tikai nedaudz saspiestākā mērogā. Labā ziņa, ka digitālo ierīču operētājsistēma un skarienjutīgie ekrāni ir modernāki un ātrdarbīgāki. Atpakaļskata kameras izšķirtspēja arī ir lieliska. Personīgi man ļoti patīk, ka grozāmās ripas vietā Evoque ir atgriezies pie klasiskās ātrumkārbas sviras. Feins auto, kam pircēji atradīsies arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

FOTO: Šanhajas brīvās tirdzniecības zonas paplašināšanā ieguldīs 14,2 miljardus dolāru

Zane Atlāce - Bistere, 03.09.2019

Foto: ZUMAPRESS.com/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Šanhajas brīvās tirdzniecības zona paplašinājusies, iekļaujot tajā Lingangas jauno apgabalu.

Saskaņā ar Ķīnas Valsts padomes augustā apstiprināto plānu, jaunā teritorija atbildīs viskonkurētspējīgākajām brīvās tirdzniecības zonām visā pasaulē ar labvēlīgu nodokļu politiku un institucionāliem jauninājumiem, lai atvieglotu ārvalstu ieguldījumus un kapitāla plūsmas, kā arī ļautu brīvu preču plūsmu.

Uzņēmumiem tā piedāvās nodokļu samazināšanu vai pat atbrīvošanu no tiem, kā arī citus izdevīgus piedāvājumus. Jauno teritoriju plānots veidot kā īpašu ekonomiski funkcionālo zonu ar spēcīgu starptautiskā tirgus ietekmi un konkurētspēju.Lai sasniegtu šo mērķi, Šanhaja izveidojusi īpašu attīstības fondu, kas ieguldīs vismaz 14,2 miljardus ASV dolāru, lai nākamo piecu gadu laikā izveidotu Lingangas jauno apgabalu.

Komentāri

Pievienot komentāru