Ideja par pārtikas iegādi internetā ir dzīvotspējīga arī Latvijā

Autors: Egons Mudulis
2017. gada 27. novembris plkst. 9:23

«Internetā iegādātas pārtikas piegāde līdz pircēja durvīm ir mūsu interešu lokā,» sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Grants. Pēc viņa teiktā, igauņiem šajā jomā ejot labāk, un kaimiņiem izveidojies internetā iegādātas pārtikas piegādes tīkls un tradīcijas.

Latvijā šis tirgus ir bērna autiņos, lai gan ir divi lieli spēlētāji (Maxima, Nuko).

Tā kā tirgus vēl tikai veidojas, uzņēmums ir atvērts sarunām ar potenciālajiem sadarbības partneriem, piedāvājot paku piegādes pakalpojumus. Pēc DPD un Kantar TNS šogad vasarā veiktās aptaujas tikai 6% e-pircēju Latvijā ir izmantojuši pārtikas piegādes, kas pēc Horvātijas ir otrais zemākais rādītājs Eiropā. Vidējais Eiropas rādītājs ir 14%, bet rekordiste ir Lielbritānija ar 27%. J. Grants gan uzskata, ka ideja par pārtikas iegādi internetā ir dzīvotspējīga arī Latvijā. Lielākais izaicinājums pārtikas tirgotājiem patlaban ir izveidot klientiem pieņemamu un kvalitatīvu saskarni internetā.

Kopumā aktīvākie e-komercijas pakalpojumu izmantotāji Latvijā ir sievietes vecumā no 18 līdz 34 gadiem. Visbiežāk internetveikalos pērk elektroniku, skaistumkopšanas līdzekļus, zāles, taču cilvēki internetā arvien biežāk iegādājas arī balto tehniku, proti, ledusskapjus, veļasmašīnas.

Visu rakstu Bez automatizācijas un robotizācijas neiztikt lasiet 27. novembra laikrakstā Dienas Bizness.