Izaugsmi saista ar plašāku sortimentu

2018. gada 08. februāris plkst. 9:42
Dalies ar šo rakstu

Šobrīd alkoholisko dzērienu tirgotāja SIA Baltic XL mēģina «ieiet» arī ēdināšanas uzņēmumu virtuvēs, kas nebūt nav tik viegli izdarāms, jo konkurence pārtikas segmentā ir vēl lielāka nekā dzērienu piegādē

To DB atklāj SIA Baltic XL iepirkumu un pārdošanas daļas vadītājs, valdes loceklis Rolands Mednis.

Cīņa par klientu piesaisti pieaug, kā rezultātā tirgus ir kļuvis agresīvs.

2017. gadā šīs kompānijas apgrozījums ir audzis par aptuveni 15% un sasniedzis teju 20 miljonus eiro, taču peļņa ir sarukusi vismaz trīs reizes. «Peļņas procents ir samazinājies konkurences un cenu politikas dēļ. Cīņa par klientu piesaisti pieaug, kā rezultātā tirgus ir kļuvis agresīvs,» situāciju vērtē R. Mednis.

Uzņēmumam ir 1800 korporatīvo klientu, galvenokārt HoReCa uzņēmumi. Tie veido aptuveni 90% no kompānijas ienākumiem. 2017. gadā uzņēmums ir piegādājis preces uz 2480 dažādām adresēm, uz 2084 adresēm piegādes veiktas katru mēnesi. «Jauni klienti nāk klāt, bet kopumā to skaits nepalielinās, jo notiek rotācija, nereti bāri vai ēdināšanas uzņēmumi maina nosaukumus vai īpašniekus,» stāsta R. Mednis.

Citās pasaules valstīs vairāk ēd nekā dzer, bet pie mums ir otrādi.

Aptuveni 60% klientu ir Rīgas uzņēmumi, tiem realizētās preces veido 80% no SIA Baltic XL apgrozījuma. «Lielākie klienti ir naktsklubi un viesnīcas. Labi klienti ir arī restorāni, īpaši tie, kuros strādā vīnziņi. Citās pasaules valstīs vairāk ēd nekā dzer, bet pie mums ir otrādi,» secina R. Mednis. SIA Baltic XL sāka ar alkohola tirdzniecību, pirmos divos darbības gados tās veikalā tika tirgots tikai alkohols. Tagad grādīgo dzērienu realizācija veido 70% no uzņēmuma apgrozījuma. Tam ir ekskluzīvas tiesības izplatīt Baltijas valstīs dažādu zīmolu dzērienus, piemēram, Luxardo liķierus (Itālija), Pravda degvīnu (Polija), Don Papa rumu (Filipīnas), Cocchi vermutus (Itālija), Hayman’s džinu (Lielbritānija).

Baltic XL tirgo arī dažādas pārtikas preces, bezalkoholiskos dzērienus, kafiju, kā arī glāzes, salvetes, kokteiļu salmiņus u.c.

Visu rakstu Izaugsmi saista ar plašāku sortimentu lasiet 8. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārdi