Kā top? SIA Morozov&Son mēbeles

2018. gada 20. jūlijs plkst. 8:09
Sadaļa: Ražošana
Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas SIA «Morozov&Son», vērojot kā tiek ražotas mēbeles.

«Kādreiz viss sākas ar to, ka mans tēvs sāka ražot mēbeles ar paštaisītu iekārtu savā garāžā, bet mana mamma šīs mēbeles krāsoja uz balkona,» stāsta SIA «Morozov&Son» izpilddirektors un līdzīpašnieks Sergejs Morozovs.

1993.gadā uzņēmums tika reģistrēts pašnodarbinātas personas statusā, 1996. gadā tika nodibināta SIA, bet 2010.gadā izveidots zīmols Morozov&Son.

«Interesanti, ka neviens nezināja mūsu uzņēmuma nosaukumu - SIA «JNM», jo visi runāja, ka mēbeles ir no Morozova. Šī iemesla dēļ mēs nolēmām nosaukt šo uzņēmumu par «Morozov&Son», kā vecos laikos, kad uzņēmums tika nosaukts meistara uzvārdā, vēlāk pievienojoties arī bērniem. Viens no piemēriem ir «Steinway&Sons». Neviens nenosauks sliktu uzņēmumu savā uzvārdā,» pajoko S.Morozovs.

Uzņēmuma izpilddirektors novērojis, ka klientu vēlmes mainījās 2009.gadā. Krīzes laikā pircēji sāka domāt, kas viņiem tiešām nepieciešams. Tāpat būtiskas izmaiņas notika 2014.gadā, kad bija straujš rubļa vērtības kritums – daudziem mēbeļu ražotājiem liels klientu īpatsvars bija un ir no Krievijas.

«Klientiem no Krievijas patīk tas, kas tiek ražots Latvijā, jo tiek uzskatīts, ka te ir laba kvalitāte. Taču Eiropas klientiem šķiet, ka Latvijā ražotai produkcijai ir jābūt lētākai. Mums ir diezgan daudz pasūtījumu no Eiropas, taču esam novērojuši, ka šie pircēji nav gatavi tērēt mēbelēm tikpat daudz, cik, piemēram, tie paši krievi, arī gaume un stilu priekšrocības atšķiras,» novērojis uzņēmuma izpilddirektors.

Visus uzņēmuma klientus, neatkarīgi no valsts piederības, varot sadalīt divās grupās – vienai patīk koka tekstūra, koks ar vēsturi, krāsošana ar otu, savukārt, ir arī tādi, kas koka faktūru vispār negrib redzēt. Viņiem patīk viendabīgas, krāsotas virsmas. Uzņēmums cenšas apmierināt abu šo klientu grupu vēlmes.

Vaicājot par konkurenci šajā nozarē un plānoto «Ikea» veikala atvēršanu Rīgā, uzņēmuma līdzīpašnieks saka: «Neuzskatu, ka tas varētu ietekmēt mūsu biznesu, jo mums ar šo tirgus milzi ir dažādas auditorijas. Ir gan arī cilvēki ar augstu ienākumu līmeni, kas pērk mēbeles no «Ikea», jo tas ir viņu dzīvesstils. Šim ražotājam ir sasniegta tā kvalitātes virsotne, kura ir iespējama, mēbeles ražojot neiesaistot roku darbu. Mūsu klienti ir tie, ka spēj novērtēt kvalitāti, pielietotos materiālus, roku darbu, ekskluzivitāti. Mēs arvien vairāk redzam, ka cilvēki iegulda lietās, kas nes komfortu, arī mēbelēs. Ja runājam par «Ikea» ienākšanas ietekmi uz tirgu, lielākā ietekme būs uz tiem, kas ražo lētas mēbeles, taču tie, kas ražo kvalitatīvu produktu, paliks.»

Pēc uzņēmēja domām, Latvijā ir diezgan grūti strādāt vidējiem un maziem uzņēmumiem, jo cena mēbelēm tiek dempingota. «Mums ir ļoti attīstīts tā saucamais «garāžu bizness». Parasti tas ir viens meistars, kas ir pasūtījis detaļas no citiem un saskrūvējis tās kopā pie klienta. Tieši šādi uzņēmumi iznīcina nozares cenas. Viņi nedomā par sava biznesa attīstību, darba drošību, nemaksā sociālās garantijas un citus nodokļus. Protams, ka arī serviss tur nevar būt labā līmenī, dažreiz pietrūkst kvalitātes un nav nekādas garantijas izstrādājumiem. Mēs, savukārt, ražojam mēbeles augstākajā līmenī, attīstām savu biznesu un mēbeļu nozari Latvijā, sadarbojoties ar vairākām mācību iestādēm un regulāri apmācot topošos speciālistus savā ražotnē,» saka S.Morozovs.

Pēc viņa domām, mēbeļu ražošanas līmenis Latvijā ir diezgan labs, kopumā tiek ražotas kvalitatīvas mēbeles. Taču vietējais tirgus ir mazs un šī iemesla dēļ uzņēmums daudz strādā uz eksportu. Tas ir atradis savu nišu un labi jūtas objektos, kur mēbeles ir sarežģītas un dārgas, kā arī lielos objektos, kur nepieciešama augsta kapacitāte un kvalitāte.

Dalies ar šo rakstu