Atpūta

Karikatūra par austrumeiropiešu lēto darbaspēku saniknojusi lietuviešus

Gunta Kursiša, 15.08.2013

Jaunākais izdevums

Britu laikraksts The Independent publicējis karikatūru, kurā imigrantu strādnieki attēloti «iepakoti» līdzīgi pārtikai ar piebildēm, ka «noderīgs ir katrs lietuvietis» (Every Lithuanian helps) un «pērc divus par viena cenu» (2 for the price of 1). Lietuvas vēstniece Lielbritānijā raksturojusi karikatūru kā pretīgu, ksenofobisku un rasistisku.

Asta Skaistgirute-Liauskiene (Asta Skaisgiryte-Liauskiene), Lietuvas vēstniece Lielbritānijā, norādīja, ka vērsusies pie The Independent redaktora, lai paustu neapmierinātību par tās publicēšanu. «Tāpat es atgādināju, ka lietuvieši ir dzīvojuši Lielbritānijā vairāk nekā simts gadus. Turklāt šeit strādājošie lietuvieši maksā nodokļus Apvienotajai Karalistei, tādējādi sniedzot savu artavu valsts ekonomiskajā labklājībā,» pauda vēstniece.

Pirms pāris dienām britu politiķis Kriss Braiants (Chris Bryant) izteicies, ka tādi Lielbritānijas uzņēmumi kā Next un Tesco britu vietā darbā pieņem strādniekus no Austrumeiropas. Medijos izskanēja informācija, ka politiķis, kurš atbildīgs par darba lietām, Next un Tesco raksturo kā «bezprincipu uzņēmumus, kurus interesē tikai tas, kā nolīgt pēc iespējas lētāku darbaspēku». Politiķis norādīja, ka tas neesot godīgi nedz pret imigrantu strādniekiem, nedz pret britiem, kuriem ir parādsaistības un kuriem jāuztur ģimenes un kas nespēj sacensties ar austrumeiropiešiem.

Next, tā Tesco pauda pārsteigumu par politiķa «uzbrukumu» saistībā ar viesstrādnieku nolīgšanu. Pārtikas preču tirgotājs Tesco uzsvēra, ka uzņēmumam ir grūtības nolīgt darbā vietējos iedzīvotājus, savukārt Next pauda, ka K. Braianta apsūdzības šķiet nepamatotas, vēstīja The Huffington Post.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija Tesco pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās februārī, strādāja ar 5,74 miljardu sterliņu mārciņu (7,9 miljardu eiro) tīrajiem zaudējumiem, salīdzinot ar 974 miljonu mārciņu (1,3 miljardu eiro) peļņu pirms gada, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Zaudējumi tiek skaidroti ar vienreizējiem izdevumiem septiņu miljardu mārciņu apmērā, kas galvenokārt saistīti ar kompānijas īpašumu vērtību norakstīšanu.

Jau ziņots, ka Tesco janvārī prezentēja izmaksu samazināšanas plānu, kurā paredzēts slēgt veikalus, pārdot aktīvus un atcelt dividendes, lai uzlabotu finansiālo stāvokli un atgūtos no finanšu prognožu kļūdas skandāla.

Uzņēmums paziņoja, ka slēgs tā galveno biroju, samazinās kapitāla izdevumus, slēgs 43 nerentablus veikalus un būtiski pārskatīs veikalu būvniecības programmu.

Tesco jau piekritis pārdot interneta operatora struktūrvienību Tesco Broadband un straumēšanas pakalpojumu Blinkbox TV telekomunikāciju kompānijai TalkTalk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lielbritānijas regulators sāk izmeklēšanu par Tesco ievērojami pārspīlēto peļņas prognozi

LETA--AFP, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Finanšu pakalpojumu pārvalde (FCA) trešdien uzsākusi izmeklēšanu pret Lielbritānijas lielāko mazumtirdzniecības kompāniju Tesco, kas ievērojami pārspīlējusi tā pusgada peļņas prognozi.

«FCA informējusi Tesco, ka tā sākusi pilnīgu izmeklēšanu pēc pusgada peļņas prognozes pārspīlēšanas,» norāda pārvalde.

Tesco pagājušajā nedēļā pārsteidza investorus ar paziņojumu, ka prognozes uzņēmuma peļņai šā biznesa gada pirmajos sešos mēnešos, kas noslēdzās 23.augustā, tikušas pārspīlētas par aptuveni 250 miljoniem mārciņu (318 miljoniem eiro).

Šīs ziņas lika Tesco vadītājam Deivam Lūisam atstādināt četrus augstākā līmeņa vadītājus un uzsākt neatkarīgu izmeklēšanu.

Tesco arī par trīs nedēļām atlicis jaunāko finanšu rezultātu publiskošanu, kas tagad tiks īstenota 23.oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāju savstarpējā konkurence visbiežāk ir izdevīga tieši pircējiem. To kārtējo reizi apliecina cenu karš starp kompāniju Tesco un vācu mazumtirgotājiem Īrijā – Aldi un Lidl. Pēdējā laikā ļoti daudzi pircēji izvēlas iepirkties tieši Aldi un Lidl, uzskatot, ka tur preces ir daudz lētākas, atsaucoties uz Independent.ie, vēsta Baltic Ireland.

Tāpēc Tesco uzsācis apjomīgu pircēju pārvilināšanas kampaņu – ja iknedēļas pirkumu cena izrādīsies lielāka nekā veikalos Aldi un Lidl, Tesco sola pārmaksāto naudu klientiem atgriezt.

Tas nozīmē, ka katru reizi, kad cilvēks iepirksies Tesco veikalā, norēķinoties pie kases tiks salīdzinātas cenas izvēlētajiem produktiem un līdzvērtīgiem produktiem Aldi un Lidl. Ja grozs izmaksās vairāk, Tesco par cenu starpību izsniegs kuponu, ko varēs izmantot, nākamreiz iepērkoties veikalā. Lai iegūtu apsolīto cenu, klientiem būs jāiegādājas 10 vai vairāk preces. Kuponus varēs izmantot 28 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vorena Bafeta investīciju kompānija Berkshire Hathaway pārdevusi vairāk nekā 245 miljonus mazumtirdzniecības milža Tesco akciju, ziņo BBC.

Šomēnes Bafets pavēstīja, ka viņa lēmums investēt Tesco bijusi milzīga kļūda. «Es kļūdījos attiecībā uz Tesco. Tā man bija milzīga kļūda,» atzina slavenais investors.

2013. gada beigās Berkshire Hathaway piederēja 3,7% Tesco akciju, tagad - zem 3%.

Pēdējā laikā neveiksmīgās darbības dēļ, kas sarūgtinājusi investorus, ievērojami samazinājusies mazumtirgotāja akciju vērtība.

Bafets ir pazīstams ar to, ka priekšroku dod ilgtermiņa ieguldījumiem, nevis riskantām akcijām. Viņa ieguldījumu portfelis ietver labi pazīstamus zīmolus, piemēram, Coca-Cola, IBM un American Express.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lielbritānijā testēs produktu piegādi atkārtoti izmantojamā iepakojumā

Lelde Petrāne, 15.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs "Tesco" Lielbritānijā ieviesīs jauninājumu, pircējiem tiešsaistē dodot iespēju iegādāsies produktus atkārtoti lietojamā iepakojumā, ziņo "BBC".

Mazumtirdzniecības gigants apvieno spēkus ar "Loop", kas sevi dēvē par "nulles atkritumu iepirkšanās platformu". Izmēģinājums aptver 150 preces, kuras tiks piegādātas atkārtoti izmantojamā iepakojumā, par kuru patērētāji veiks iemaksas.

Saskaņā ar vides organizācijas "Greenpeace" pausto pieaugošais pieprasījums pēc piegādēm uz mājām, kuru veicinājis Covid-19 uzliesmojums pasaulē, dod "reālu iespēju inovācijām atkārtoti lietojamā iepakojumā jomā".

Toms Szakijs, "Loop" vadītājs, informējis, ka šis būs pilotprojekts, bet piegādes aptvers plašu teritoriju, ieskaitot Ziemeļīriju.

Klienti pieteiksies pakalpojumam, noklikšķinot uz saites "Tesco" vietnē, un pēc tam varēs pasūtīt piegādi, kuru izpildīs kompānija "DPD".

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tesco saņem atļauju pārtikas produktu vairumtirgotāja Booker pārņemšanai

LETA--AFP, 15.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Konkurences un tirgu pārvalde (CMA) paziņojusi, ka atļauj valsts lielākajai mazumtirdzniecības kompānijai «Tesco» par 3,7 miljardiem sterliņu mārciņu (4,2 miljardiem eiro) pārņemt pārtikas produktu vairumtirgotāju «Booker».

CMA secinājusi, ka abi uzņēmumi vairumā to darbību tieši savā starpā nekonkurē un tādējādi nerada bažas par konkurences kropļošanu.

«Tesco» par plāniem pārņemt «Booker» paziņoja šā gada sākumā.

Darījums paredz, ka «Tesco» investori savā īpašumā iegūs vairākuma akcijas apvienotajā uzņēmuma un tiks radīts Lielbritānijas lielākais pārtikas produktu bizness.

«Tesco», kuru pēdējos gados skāris grāmatvedības skandāls un sīva konkurence iekšzemē, ko rada Vācijas kapitālam piederošie mazumtirdzniecības tīkli «Aldi» un «Lidl», iepriekš norādīja, ka kompānija meklē iespējas savu izaugsmes perspektīvu veicināšanai.

Darījumu paredzēts pabeigt 2018.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas jaunuzņēmums Anatomy Next sadarbojas ar NATO

Monta Glumane, 17.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmums Anatomy Next, piesaistot Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) pētniekus, plāno radīt virtuālajā realitātē balstītu neatliekamās medicīniskās palīdzības simulatoru, kas ļautu militārajiem mediķiem apgūt precīzas rīcības modeli dažādu traumu gadījumā, informē RSU.

Ar simulatora palīdzību, izmantojot īpašas brilles, mediķis nonāk virtuālā militārā medicīnas centra uzņemšanas nodaļā, kur ir jāpieņem lēmumi par cietušo ārstniecības kārtību, balstoties uz ASV akreditētu vienotu rīcības algoritmu ATLS (Advanced Trauma Life Support). Simulācijas laikā virtuālais cietušais reaģē atbilstoši veiktajām manipulācijām, un viņa veselības stāvoklis var gan uzlaboties, gan pasliktināties, piemēram, ja netiek apturēta asiņošana. Tādējādi simulatora mākslīgais intelekts novērtē mediķa spējas.

Simulatoru militārās medicīnas personāla apmācībām uzņēmums Anatomy Next izstrādā pēc ASV Aizsardzības departamenta pasūtījuma, un sākotnēji tas tiks izmantots ASV militāro mediķu sagatavošanā, bet turpmāk varētu tikt lietots arī citās NATO dalībvalstīs. Patlaban, sadarbojoties IT speciālistiem no Anatomy Next un RSU Militārās medicīnas pētījumu un studiju centra speciālistiem, norisinās programmēšanas darbi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Otrs lielākais britu apģērbu zīmols pavasarī vērs veikalu arī Igaunijā

Gunta Kursiša, 27.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas otrs lielākais britu apģērbu mazumtirgotājs Next, kurš pērn septembrī atvēra pirmo veikalu zīmolu Latvijā, šā gada aprīlī plāno atvērt arī veikalu netālu no Tallinas, citējot uzņēmuma Modir izpilddirektora Austra Krūmiņa pausto Igaunijas laikrakstam Äripäev, vēsta BBN.

Šis būs jau otrais Next mēģinājums ienākt Igaunijas tirgū, jo deviņdesmitajos gados britu apģērbu zīmolam jau bija veikals Tallinas vecpilsētā, tomēr tas tika slēgts 1999. gadā.

«Igaunijas tirgus nedaudz atšķiras no Latvijas un Lietuvas tirgus, jo igauņu pircējs savā mentalitātē vairāk līdzinās skandināvam,» A. Krūmiņš skaidroja, kādēļ Next ir piesardzīgs saistībā ar ienākšanu Igaunijā.

Next neveiksmi pirmajā mēģinājuma reizē ienākt Tallinā A. Krūmiņš skaidro ar veikala atrašanās vietu. «Tolaik tas bija «ielas veikals», taču tagad veikals tiks vērts vaļā tirdzniecības centrā,» stāsta Modir vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc divu gadu produkta izstrādes un 50 klientu interviju procesa Latvijas medicīnas izglītības tehnoloģiju jaunuzņēmumam «Anatomy Next» ir izdevies uzsākt maksas pilotprojektu ar vienu no vadošajām ASV augstskolām

«Pēc divu gadu darba mums vēl nav pabeigts produkts, bet ir maksas pilotprojekts. Tajā sadarbojamies ar Vašingtonas Universitāti, kas šobrīd lieto mūsu maksas pilotversiju un vēlas sagaidīt gala produktu. Pats foršākais ir tas, ka Vašingtonas Universitāte izvēlas mūs, nevis kādu citu produktu, piemēram, labi zināmu tehnoloģiju, kas izstrādāta Stenfordas universitātē un ir labi nostiprinājusies tirgū. Tas, ko mēs darām ir ekstremāls izaicinājums, turklāt mēs to darām no Latvijas – lielākā daļa komandas strādā Latvijā, bet es pats daudz laika pavadu ASV. Tā ir neiespējamā misija, kas pamazām kļūst iespējama,» biznesa portālam db.lv saka Sandis Kondrāts, SIA «Anatomy Next» līdzīpašnieks. Viņš uzsver, ka medicīnas izglītības tehnoloģijas ir viena no grūtākajām startup darbības jomām, kur pārdošanas cikls no pabeigta produkta līdz darījumam var būt pat piecus gadus ilgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tesco šogad laidīs pārdošanā sava zīmola viedtālruni

Lelde Petrāne, 06.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgotājs Tesco līdz šā gada beigām laidīs klajā pirmo sava zīmola viedtālruni, ziņo BBC.

Tālrunis darbosies ar Google Android programmatūru un būšot salīdzināms ar Samsung Galaxy S5.

Tesco jau pārdod savu planšetdatoru Hudl. Līdz šim pārdots pusmiljons tā vienību. Septembrī tiks laista klajā atjaunota Hudl versija. Planšetdatora cena ir 119 Lielbritānijas sterliņu mārciņas (147 eiro). Tālrunis gan konkurēšot ar augstākā segmenta precēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Tesco iegādāsies pārtikas produktu vairumtirgotāju Booker

LETA, 27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija Tesco piektdien paziņoja, ka iegādāsies pārtikas produktu vairumtirgotāju Booker, par to samaksājot 3,7 miljardus sterliņu mārciņu (4,4 miljardus eiro).

Darījums paredz, ka Tesco investori savā īpašumā iegūs vairākuma akciju daļu apvienotajā uzņēmuma un tiks radīts Lielbritānijas lielākais pārtikas produktu bizness.

Tesco, kuru pēdējos gados skāris grāmatvedības skandāls un sīva konkurence iekšzemē, ko rada uzņēmumi Aldi un Lidl, norāda, ka kompānija meklē iespējas savu izaugsmes perspektīvu veicināšanai.

Darījumu paredzēts pabeigt 2017.gada nogalē vai 2018.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Lielbritānijā lielākais mazumtirgotājs atver konkurentu Lidl

Lelde Petrāne, 26.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības kompānija Tesco Lielbritānijā atvērusi savus pirmos mazcenu veikalus Jack's, kas piesaistījuši lielu pircēju interesi, vēsta ārvalstu mediji.

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija tādējādi pastiprina konkurences cīņu ar vācu zīmoliem Aldi un Lidl.

Veikalu atvēršanu rindās gaidījis liels skaits pircēju, kuri atzinuši, ka varētu mainīt savus līdzšinējos iepirkšanās paradumus par labu šim zīmolam. «Cenas, viss ir atkarīgs no cenām un produktu kvalitātes,» uzsvērusi viena no interesentēm.

Veikaliem dots nosaukums par godu Tesco dibinātājam Džekam Kohenam (Jack Cohen). Nākamā gada laikā plānots atvērt aptuveni 15 šī zīmola veikalus.

Dž. Kohens Tesco dibināja 1919. gadā.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Merks par vairāk nekā 42 miljoniem eiro Rīgā būvēs Lidl loģistikas centru

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Anatomy Next digitālos mācību līdzekļus izmanto Vašingtonas Universitātē Sietlā

Anda Asere, 10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divos gados uzņēmumam ir izdevies nonākt līdz klientiem; šobrīd Anatomy Next digitālos mācību līdzekļus izmanto zobārstniecības katedrā Vašingtonas Universitātē Sietlā.

«Esam sapratuši, ka interese ir vairāk par individualizētiem risinājumiem, kas pielāgoti katrai skolai, pasniedzējam un konkrētajai tematikai. Visi mācās vienu un to pašu anatomiju, bet veids, kā par to pastāstīt, katram ir nedaudz atšķirīgs. Tieši šī atšķirība ir galvenais, kas interesē skolas, – vismaz pagaidām, kamēr vēl pa gaisu nelido mašīnas un kamēr vēl atrodamies XX gadsimta izglītībā. XXI gadsimta izglītībai jābūt diezgan individualizētai. Pāreja notiek lēni, bet šis ir ļoti interesants process,» atzīst Uldis Zariņš, SIA Anatomy Next līdzdibinātājs. Sandis Kondrāts, cits Anatomy Next līdzdibinātājs, piebilst, ka izglītība un medicīna ir divas konservatīvākās nozares. Kā piemēru viņi piesauc jaunu medikamentu izstrādi – paiet pieci līdz 15 gadi, kamēr tie nonāk tirgū. Anatomy Next medicīnas izglītības produkts dienasgaismu ieraudzīja 2017. gada janvārī – pēc tam, kad kopš 2016. gada septembra viņi bija cītīgi strādājuši pie tā. Formāli komanda ar to strādā jau kopš 2012. gada, bet pēc būtības viņu interesei par anatomiju ir vēl senāka vēsture – abi ir tēlnieki un savā darbā vēlējās precīzi atveidot cilvēka anatomiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija «Tesco» valstī plāno likvidēt aptuveni 4500 darbvietas jeb 1% no kopējā darbvietu skaita, lai samazinātu izdevumus, teikts uzņēmuma pirmdien publiskotajā paziņojumā.

Uzņēmums norāda, ka tas saskaras ar arvien sīvāku konkurenci un apgrūtinošāku darbības vidi.

«Tesco» jau janvārī likvidēja 9000 darbvietu, bet pirmdien prezentētais plāns paredz strādājošo skaitu samazināt «Metro» zīmola veikalos.

Uzņēmums nesen paziņoja, ka šā biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās maijā, tā pārdošanas apjoms bijis vājš, ņemot vērā patērētāju pārliecības kritumu, ko galvenokārt veicina Lielbritānijas gaidāmā izstāšanās no Eiropas Savienības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā lielie pārtikas veikalu tīkli "Tesco" un "Sainsbury's" noteikuši ierobežojumus pirkumiem, šādi reaģējot uz pircēju paniku, kas, bažījoties par koronavīrusa karantīnas režīmu, veikalu plauktus izpērk tukšus.

Premjerministrs Boriss Džonsons, kurš izpelnījies kritiku par pārmērīgo lēnību un piesardzību koronavīrusa krīzes apstākļos, otrdien sacīja, ka nav iemesla veidot lielus krājumus mājās un pārtikas rezerves ir drošas.

Tomēr lielos pārtikas veikalus visā valstī jau pārņēmusi panika. Viens pēc otra veikalu plaukti izpirkti tukši, bet dažos palicis vien saldējums un Lieldienu olas.

Arī trešdien pie daudziem veikaliem veidojās garas rindas, novēroja ziņu aģentūra "Reuters".

"Kļūst sliktāk," sacīja avots vienā no lielajiem veikalu tīkliem.

Lai savaldītu iepirkšanās paniku, "Sainsbury's" noteiks ierobežojumus pirkumiem.

"Tesco" dažas preces ļaus iegādāties tikai pa divām, arī makaronu, tualetes papīra iepakojumus, ilgtermiņa pienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas patērētāji tiek mudināti rūpīgi sekot līdzi tam, ko veikalos liek savos iepirkumu grozos, atsaucoties uz Independent.ie, raksta Baltic Ireland.

Mazumtirgotāji Aldi, Asda, Boots, Lidl, Morrisons, Sainsbury's, Superdrug and Tesco dažreiz izmantojot iepakojumus, kuros atdarināts vadošo zīmolu ārējais izskats, liecina kompānijas Which? pētījums.

Pētījums atklājis, ka 150 piemēros produktu etiķetes bija līdzīgas oriģinālam, dažkārt tik ļoti, ka pircējam ir viegli nejauši paņemt nepareizo produktu.

Pētījuma ietvaros aptaujāti 2244 cilvēki un konstatēts, ka viena piektdaļa respondentu vismaz vienu reizi ir nejauši iegādājušies iecienītāko zīmolu lielveikalu versiju. Pētījumā minēti vairāki līdzīgu iepakojumu piemēri:

* cepumi Aldi Savour Bakes Cream Crackers – Jacob’s Cream Crackers;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jomas eksperti starp potenciālākajiem jaunuzņēmumiem Latvijā min vairākus – Anatomy Next, Cake.HR, Mintos, Notakey, Sonarworks, Funderful, Twino, Mintos, Edurio, Giraffe360, Nordigen, Vividly, PlayGineering Systems u.c.

«Manuprāt, potenciālākie ir tie uzņēmumi, kas ir savā attīstībā ir tikuši tiktāl, ka viņiem ir regulāri ienākumi, nevis tikai interese par produktu. Angliski šādus uzņēmumus dažkārt sauc par «scale ups» jeb uzņēmumiem, kas ir atraduši vai ir ļoti tuvu «product-market fit» un nākamais izaicinājums ir izaugsmes paātrināšana. Ceru, ka Latvijas veiksmes stāsts MikroTik izaugs lielāks par ASV konkurentu Ubiqiuiti Networks, kas pagājušā gadā apgrozīja vairāk nekā 600 miljonus dolāru,» saka Dāvis Siksnāns, Printful izpilddirektors. Viņa favorīts jaunuzņēmmu vidū ir Anatomy Next, kas nesen ir piesaistīja 300 tūkstošu eiro investīcijas, un uzrāda veiksmīgus rezultātus pārdošanā ASV. Šis ir viens no retajiem uzņēmumiem no Latvijas ar darbiniekiem ASV. Kā otru D. Siksnāns izceļ Cake.HR, kas ir programmatūra kā pakalpojums (SaaS) produkts, kas uzņēmumiem palīdz atvieglot personālvadības procesus, automatizējot tādas lietas kā darbinieku atvaļinājumu uzskaite. «Produkts veiksmīgi attīstās jau vairākus gadus un, manuprāt, ir viens no visaugstākās kvalitātes SaaS produktiem no Latvijas,» viņš spriež.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfija spēj no jauna izraisīt emocijas un palīdz mums atcerēties notikumus, kuri citādāk vienkārši izbalētu un aizmirstos – tā uzskata fotogrāfs Valdis Skudre, kurš būs Latvijas žūrijas pārstāvis Huawei mobilās fotogrāfijas un video konkursā Next Image 2020. Viņaprāt, Latvijā ir daudz talantīgu jauno fotogrāfu, tādēļ pats galvenais ir aizmirst paškritiku un uzdrošināties parādīt savus darbus visai pasaulei.

Runājot par jaunajiem Latvijas fotogrāfiem, Valdis Skudre saredz lielu izaugsmi vietējā mērogā: "Fotogrāfija kā tāda kļuvusi krietni populārāka un arī jauno fotogrāfu ir vairāk nekā tad, kad ar to sāku nodarboties es. Šīs konkurences dēļ jaunie fotogrāfi ir spiesti būt radošāki. Turklāt mēs dzīvojam diezgan plakanā vidē bez pārāk iespaidīgiem dabas skatiem, tāpēc darbu autoriem vairāk jāpiedomā pie tā, kur meklēt šīs elpu aizraujošās vietas un skatus, kas būtu fotogrāfijas vērti." Kā vērtē pieredzējušais fotogrāfs, mūsmājās ir daudz talantīgu dabas, ainavu, ceļojumu, kā arī pilsētvides un portretu fotogrāfu.

Viena no galvenajām lietām, kas atšķir labu fotogrāfiju no pārējiem darbiem, ir tās spēja nodot emocijas. Kā stāsta V. Skudre, fotogrāfiju uzdevums ir ne vien likt atkārtoti sajust jau piedzīvotas emocijas, bet arī radīt jaunas, vēl nebijušas sajūtas. "Fotogrāfija spēj mūsos raisīt ļoti bagātīgu un krāsainu emociju un sajūtu gammu – tā var motivēt, palīdzēt noteikti jaunus dzīves mērķus, apskatīt jaunas vietas, kā arī izbaudīt ko jaunu uz savas ādas. Taču tikpat iespējams, ka kādam tā atgādina par pagātni un liek pārdomāt līdz šim pieredzēto," tā fotogrāfs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Anatomy Next piesaistījis pusmiljonu eiro tehnoloģiju attīstīšanai medicīnas izglītībā

Zane Atlāce-Bistere, 19.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmums SIA Anatomy Next piesaistījis 500 000 eiro investīcijas, kas tiks ieguldītas tehnoloģiju attīstīšanai medicīnas izglītībā, informē uzņēmumā.

Iegūtais finansējums tiek izmantots galvas un kakla anatomijas mācību līdzekļu izveidošanai un tā popularizēšanai universitātēs visā pasaulē.

Anatomy Next veic precīzu 3D anatomijas modeļu un apmācības programmas veidošanu, kas būtiski atvieglos anatomijas apgūšanas procesu studentiem un palīdzēs pasniedzējiem. Uzņēmums šogad absolvējis Startup Wise Guys akseleratoru Rīgā.

Programma darbībā RSU Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrā Anniņmuižas bulvārī tiks demonstrēta uz Sectra galda. Tas ir īpašs skārienjūtīgs galds interaktīvai apmācībai, ko var izmantot kopā ar jebkuru anatomijas aplikāciju. Interesentiem tiks prezentētas arī Microsoft HoloLens tehnoloģijas papildinātās realitātes iespējas. HoloLens brillēs integrētā Anatomy Next aplikācija ļauj vizualizēt anatomijas hologrammas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Startup, kuru attīstībai vajadzētu sekot līdzi 2018. gadā

Anda Asere, 16.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#«Domāju, ka 2018. gadā Latvijā vajadzētu parādīties jaunuzņēmumiem apdrošināšanas jomā. Šis lauks Latvijā ir faktiski tukšs un ir perspektīvs.»

Vaicāta, kuru startup attīstībai vajadzētu sekot līdzi 2018. gadā, Startup Wise Guys jaunzņēmumu atlases vadītāja un Latvijas Start-up uzņēmumu asociācijas Startin.lv vadītāja Egita Poļanska laikrakstam Dienas Bizness min vairākus – HackMotion, CastPrint, Notakey, DigiPulse, TheMonetizr, Robotic Solutions, CEnOS, Solfeg.io un Airboard.

«Protams, ļoti interesē, kā veiksies Anatomy Next ar lielo investīciju raundu, kā arī dažiem citiem salīdzinoši lielajiem jaunuzņēmumiem,» teic E.Poļanska.

Nordigen līdzdibinātājam Robertam Bernānam ir interesanti sekot līdzi jaunuzņēmumiem, kuri strādā konservatīvās nozarēs, tādēļ viņš vēros, kā veiksies Edurio, kā arī nosacītiem jaunpienācējiem – Anatomy Next un Toneboard. «Latvijā ir virkne ar jaunuzņēmumiem, kas pierādījuši sava produkta vērtību, un būs interesanti pavērot, kuri no tiem spēs kļūt par patstāvīgiem biznesiem. Šajā grupā ir diezgan daudzi jaunuzņēmumi, starp kuriem minami ir tādi kā Notakey un Hackmotion,» viņš teic. Savukārt Anatomy Next līdzdibinātājs Sandis Kondrāts aicina sekot līdzi Toma Zvidriņa aktivitātēm Silīcija ielejā, būvējot Latvijas un ASV ekonomisko tiltu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas jaunuzņēmumi Creative Business Cup finālā gūst starptautisku atzinību

Rūta Lapiņa, 01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembrī, «Global Entrepreneurship Week» laikā, Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā jau tradicionāli norisinājās starptautiskā jauno uzņēmēju konkursa «Creative Business Cup» fināls, kurā par galveno balvu un uzvarētāja titulu sacentās dalībnieki no 59 pasaules valstīm. Viņu vidū bija arī Latviju pārstāvošais medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmums «Anatomy Next», kas vasaras izskaņā nacionālajā atlasē bija izcīnījis pirmo vietu, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubatora pārstāve Agnese Kuzmina.

Latvijas pārstāvis, «Anatomy Next» izpilddirektors Sandis Kondrāts, konkursā prezentēja interaktīvu medicīnas izglītības lietotni, kas palīdz topošajiem ārstiem pilnvērtīgi apgūt cilvēka anatomiju 3D formātā ar papildinātas realitātes iespējām. Komplicētā aplikācija ir vairāku gadu darba rezultāts, kas tapis sadarbībā ar medicīnas profesionāļiem no Latvijas un ASV vadošajām universitātēm. «Anatomy Next» komandai «Creative Business Cup» konkurss izrādījās īpaši veiksmīgs, jo, lai arī godpilno pirmo vietu šoreiz ieguva Ķīnas pārstāvji, tieši Latvijas dalībnieki spēja ieinteresēt un piesaistīt jaunus investorus savas biznesa idejas tālākai attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atklāt, kas lācītim vēderā jeb kas slēpjas cilvēkam zem ādas, palīdzēs Sanda Kondrāta un Ulda Zariņa veidotā mobilā lietotne, kas ar papildinātas realitātes iespējām nāks talkā studentiem

Šobrīd viņu izveidotā SIA Anatomy Next strādā pie interneta vietnes, kur apkopota visa informācija un attēli par cilvēka ķermeni. Tā vairāk domāta pasniedzējiem, lai uz lielā ekrāna ilustrētu stāstāmo lekcijās. Top arī mobilā lietotne, kas rāda dažādu ķermeņa daļu anatomisko modeli, kas ar papildināto realitāti ļauj uzskatāmi redzēt, ka atrodas cilvēkam zem ādas. «Tā darbosies kā iedomāts rentgens reālā laikā – skatoties uz otru cilvēku caur telefonu, varēs redzēt viņa muskuļu kārtas, orgānus utt., turklāt, kustoties cilvēkam, papildinātās realitātes attēls mainīsies līdzi,» skaidro Sandis Kondrāts, SIA Anatomy Next līdzīpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Tas kļuvis par pirmo lielveikalu tīklu Latvijā, kas sācis īstenot jauno politiku bez pārejas perioda.

Lielveikalu tīkls SKY izlēmis atteikties no sprostos dētu olu tirdzniecības un kļuvis par pirmo lielveikalu tīklu Latvijā, kas sācis īstenot jauno politiku bez pārejas perioda. Lēmums pieņemts, sadarbojoties ar biedrību Dzīvnieku brīvība, Open Wing Alliance dalīborganizāciju Latvijā.

Evija Andrijonoka, SKY lielveikalu tirdzniecības direktore, skaidro: «Jau ilgāku laiku meklējām iespējas izslēgt no sortimenta sprostos dētas olas un piedāvāt pircējiem produkciju, kas atbilst augošajiem dzīvnieku labturības standartiem pasaulē.»

SKY lēmums atspoguļo dzīvnieku labturības tendenci visā pasaulē. Arvien vairāk starptautisku uzņēmumu apņemas uzlabot industriālās lopkopības praksi, atsakoties no sprostos turētu dējējvistu olām. Par atteikšanos paziņojuši Costco, Walmart, Aldi, Lidl, Carrefour, Tesco, Spar, Coop un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

EK: Zirga gaļu satur 10% pārbaudīto Latvijā ražoto liellopu gaļas produktu

LETA, 17.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) valstīs veiktajos liellopu gaļas produktu izmeklējumos konstatēts, ka zirga gaļu satur 10% pārbaudīto Latvijā ražoto liellopu gaļas izstrādājumu, kas ir starp augstākajiem piejaukuma rādītājiem ES, ziņo Eiropas Komisija (EK).

Eiropā, pieņemoties spēkā tā dēvētajam zirga gaļas skandālam, Brisele februārī deva rīkojumu veikt DNS pārbaudes produktiem, kuru sastāvā uzrādīta liellopu gaļa. EK arī deva rīkojumu pārbaudīt zirgu kautķermeņus, lai noskaidrotu, vai gaļā neatrodas zirgu pretsāpju medikaments fenilbutazons, kas cilvēkiem ir kaitīgs un kam atbilstoši normatīviem nevajadzētu nokļūt pārtikas ķēdē.

Katrai valstij atbilstoši izmēram noteikts pārbaudāmo paraugu skaits, bet virkne valstu pārbaudījušas vairāk paraugu.

Vislielākais zirga gaļas piejaukumu īpatsvars konstatēts Francijā ražotajos liellopu gaļas izstrādājumos, kur 13,3% no 353 paraugiem saturēja marķējumā neuzrādītu zirga gaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Latvijas Piens ieguvis starptautiski elitāro BRC sertifikātu

Dienas Bizness, 29.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lauksaimniekiem piederošais piena pārstrādes uzņēmums Latvijas Piens saņēmis starptautiski elitāro britu mazumtirdzniecības uzņēmumu asociācijas British Retail Consortium (BRC) Standarts for Food Safety standarta sertifikātu, teikts paziņojumā medijiem.

Sertifikāts apliecina produkcijas kvalitāti, labas ražošanas un higiēnas praksi un uzrāda ražotāju kā uzticamu partneri tirdzniecības tīkliem.

BRC standarta prasību īstenošana uzņēmumam paver ceļu uz sadarbību ar mazumtirdzniecības uzņēmumiem, jo veikalu tīkli Eiropā, pasaulē un arī Baltijā izvēlas sadarboties ar ražotājiem un piegādātājiem, kuru produkcija sertificēta atbilstoši šim standartam.

BRC standartu pirmo reizi izdeva 1998. gadā, to publicēja britu lielveikalu ķēžu apvienība (Asda, Tesco un Sainsbury) un tas tiek regulāri pārskatīts un pilnveidots.

Mūsdienās BRC standartu ir atzinuši pārtikas ražotāji visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru