Atpūta

Karikatūra par austrumeiropiešu lēto darbaspēku saniknojusi lietuviešus

Gunta Kursiša, 15.08.2013

Jaunākais izdevums

Britu laikraksts The Independent publicējis karikatūru, kurā imigrantu strādnieki attēloti «iepakoti» līdzīgi pārtikai ar piebildēm, ka «noderīgs ir katrs lietuvietis» (Every Lithuanian helps) un «pērc divus par viena cenu» (2 for the price of 1). Lietuvas vēstniece Lielbritānijā raksturojusi karikatūru kā pretīgu, ksenofobisku un rasistisku.

Asta Skaistgirute-Liauskiene (Asta Skaisgiryte-Liauskiene), Lietuvas vēstniece Lielbritānijā, norādīja, ka vērsusies pie The Independent redaktora, lai paustu neapmierinātību par tās publicēšanu. «Tāpat es atgādināju, ka lietuvieši ir dzīvojuši Lielbritānijā vairāk nekā simts gadus. Turklāt šeit strādājošie lietuvieši maksā nodokļus Apvienotajai Karalistei, tādējādi sniedzot savu artavu valsts ekonomiskajā labklājībā,» pauda vēstniece.

Pirms pāris dienām britu politiķis Kriss Braiants (Chris Bryant) izteicies, ka tādi Lielbritānijas uzņēmumi kā Next un Tesco britu vietā darbā pieņem strādniekus no Austrumeiropas. Medijos izskanēja informācija, ka politiķis, kurš atbildīgs par darba lietām, Next un Tesco raksturo kā «bezprincipu uzņēmumus, kurus interesē tikai tas, kā nolīgt pēc iespējas lētāku darbaspēku». Politiķis norādīja, ka tas neesot godīgi nedz pret imigrantu strādniekiem, nedz pret britiem, kuriem ir parādsaistības un kuriem jāuztur ģimenes un kas nespēj sacensties ar austrumeiropiešiem.

Next, tā Tesco pauda pārsteigumu par politiķa «uzbrukumu» saistībā ar viesstrādnieku nolīgšanu. Pārtikas preču tirgotājs Tesco uzsvēra, ka uzņēmumam ir grūtības nolīgt darbā vietējos iedzīvotājus, savukārt Next pauda, ka K. Braianta apsūdzības šķiet nepamatotas, vēstīja The Huffington Post.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija Tesco pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās februārī, strādāja ar 5,74 miljardu sterliņu mārciņu (7,9 miljardu eiro) tīrajiem zaudējumiem, salīdzinot ar 974 miljonu mārciņu (1,3 miljardu eiro) peļņu pirms gada, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Zaudējumi tiek skaidroti ar vienreizējiem izdevumiem septiņu miljardu mārciņu apmērā, kas galvenokārt saistīti ar kompānijas īpašumu vērtību norakstīšanu.

Jau ziņots, ka Tesco janvārī prezentēja izmaksu samazināšanas plānu, kurā paredzēts slēgt veikalus, pārdot aktīvus un atcelt dividendes, lai uzlabotu finansiālo stāvokli un atgūtos no finanšu prognožu kļūdas skandāla.

Uzņēmums paziņoja, ka slēgs tā galveno biroju, samazinās kapitāla izdevumus, slēgs 43 nerentablus veikalus un būtiski pārskatīs veikalu būvniecības programmu.

Tesco jau piekritis pārdot interneta operatora struktūrvienību Tesco Broadband un straumēšanas pakalpojumu Blinkbox TV telekomunikāciju kompānijai TalkTalk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) otrdien ierosināja Eiropas Savienības (ES) 2022.gada budžetu 167,8 miljardu eiro apmērā, kas tiks papildināts ar dotācijām aptuveni 143,5 miljardu eiro apmērā instrumentā "Next Generation EU", aģentūru LETA informēja EK pārstāvniecības Latvijā Preses nodaļā.

Pēc EK paustā, apvienotā jauda mobilizēs ievērojamas investīcijas, lai veicinātu ekonomikas atveseļošanu, garantētu ilgtspēju un radītu darbvietas. Prioritāte tiks piešķirta zaļajiem un digitālajiem izdevumiem, lai Eiropa būtu noturīgāka un gatava nākotnei.

2022.gada budžeta projektā, ko papildina "Next Generation EU", līdzekļi novirzīti jomām, kur to izlietojumam būs vislielākā atdeve, ņemot vērā ekonomikas atveseļošanas vissteidzamākās vajadzības ES dalībvalstīs un partnervalstīs citur pasaulē.

Paredzēts, ka šis finansējums palīdzēs pārveidot un modernizēt ES, rosinot zaļo un digitālo pārkārtošanos, radot cilvēkiem darbvietas un nostiprinot Eiropas ietekmi pasaulē. Tāpat budžets atspoguļo ES politiskās prioritātes, kuras ir būtiskas, lai atveseļošana būtu ilgtspējīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lielbritānijas regulators sāk izmeklēšanu par Tesco ievērojami pārspīlēto peļņas prognozi

LETA--AFP, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Finanšu pakalpojumu pārvalde (FCA) trešdien uzsākusi izmeklēšanu pret Lielbritānijas lielāko mazumtirdzniecības kompāniju Tesco, kas ievērojami pārspīlējusi tā pusgada peļņas prognozi.

«FCA informējusi Tesco, ka tā sākusi pilnīgu izmeklēšanu pēc pusgada peļņas prognozes pārspīlēšanas,» norāda pārvalde.

Tesco pagājušajā nedēļā pārsteidza investorus ar paziņojumu, ka prognozes uzņēmuma peļņai šā biznesa gada pirmajos sešos mēnešos, kas noslēdzās 23.augustā, tikušas pārspīlētas par aptuveni 250 miljoniem mārciņu (318 miljoniem eiro).

Šīs ziņas lika Tesco vadītājam Deivam Lūisam atstādināt četrus augstākā līmeņa vadītājus un uzsākt neatkarīgu izmeklēšanu.

Tesco arī par trīs nedēļām atlicis jaunāko finanšu rezultātu publiskošanu, kas tagad tiks īstenota 23.oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāju savstarpējā konkurence visbiežāk ir izdevīga tieši pircējiem. To kārtējo reizi apliecina cenu karš starp kompāniju Tesco un vācu mazumtirgotājiem Īrijā – Aldi un Lidl. Pēdējā laikā ļoti daudzi pircēji izvēlas iepirkties tieši Aldi un Lidl, uzskatot, ka tur preces ir daudz lētākas, atsaucoties uz Independent.ie, vēsta Baltic Ireland.

Tāpēc Tesco uzsācis apjomīgu pircēju pārvilināšanas kampaņu – ja iknedēļas pirkumu cena izrādīsies lielāka nekā veikalos Aldi un Lidl, Tesco sola pārmaksāto naudu klientiem atgriezt.

Tas nozīmē, ka katru reizi, kad cilvēks iepirksies Tesco veikalā, norēķinoties pie kases tiks salīdzinātas cenas izvēlētajiem produktiem un līdzvērtīgiem produktiem Aldi un Lidl. Ja grozs izmaksās vairāk, Tesco par cenu starpību izsniegs kuponu, ko varēs izmantot, nākamreiz iepērkoties veikalā. Lai iegūtu apsolīto cenu, klientiem būs jāiegādājas 10 vai vairāk preces. Kuponus varēs izmantot 28 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vorena Bafeta investīciju kompānija Berkshire Hathaway pārdevusi vairāk nekā 245 miljonus mazumtirdzniecības milža Tesco akciju, ziņo BBC.

Šomēnes Bafets pavēstīja, ka viņa lēmums investēt Tesco bijusi milzīga kļūda. «Es kļūdījos attiecībā uz Tesco. Tā man bija milzīga kļūda,» atzina slavenais investors.

2013. gada beigās Berkshire Hathaway piederēja 3,7% Tesco akciju, tagad - zem 3%.

Pēdējā laikā neveiksmīgās darbības dēļ, kas sarūgtinājusi investorus, ievērojami samazinājusies mazumtirgotāja akciju vērtība.

Bafets ir pazīstams ar to, ka priekšroku dod ilgtermiņa ieguldījumiem, nevis riskantām akcijām. Viņa ieguldījumu portfelis ietver labi pazīstamus zīmolus, piemēram, Coca-Cola, IBM un American Express.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medicīnas izglītības jaunuzņēmums Anatomy Next šonedēļ laiž klajā Anatomy.app – digitālu tiešsaistes izglītības platformu, kas paredzēta anatomijas mācīšanai un apgūšanai.

Uzņēmums izvērš savu darbību ASV un Eiropas tirgū, strādājot gan ar studentiem, gan ar izglītības iestādēm.

Tā kā jau gadu pasaule dzīvo pandēmijas režīmā, tad funkcionējoši digitāli rīki attālinātam mācību procesam ir pieprasītāki nekā jebkad agrāk. Medicīnas studentiem arī šajos apstākļos joprojām ir jāapgūst tāds sarežģīts priekšmets kā cilvēka anatomija, bet šobrīd tradicionālās pieredzē balstītas metodes, tādas kā cilvēka ķermeņa preparēšana, daudzviet nav pieejamas.

“Anatomy.app lielā priekšrocība ir uz objektu orientētā pieeja mācību procesā, kas studēšanu padara interaktīvu. Savā veidā šī mācību platforma veicina līdzvērtīgu studenta iesaisti priekšmeta izzināšanā, kādu to piedāvā preparēšanas kurss. Cilvēka anatomijas sarežģītās struktūras bieži ir paslēptas un grūti saskatāmas, taču tās kļūst pieejamas pētīšanai ar precīzu digitālo 3D modeļu palīdzību. Papildus tam Anatomy.app ļauj studentiem pašiem sevi testēt, kas palīdz celt viņu pārliecību par iegūtajām zināšanām,” stāsta Prof. Teodoro Forcht Dagi, biedrs Neiropētniecības fondā un Harvardas Universitātē, kā arī Anatomy Next valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tesco saņem atļauju pārtikas produktu vairumtirgotāja Booker pārņemšanai

LETA--AFP, 15.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Konkurences un tirgu pārvalde (CMA) paziņojusi, ka atļauj valsts lielākajai mazumtirdzniecības kompānijai «Tesco» par 3,7 miljardiem sterliņu mārciņu (4,2 miljardiem eiro) pārņemt pārtikas produktu vairumtirgotāju «Booker».

CMA secinājusi, ka abi uzņēmumi vairumā to darbību tieši savā starpā nekonkurē un tādējādi nerada bažas par konkurences kropļošanu.

«Tesco» par plāniem pārņemt «Booker» paziņoja šā gada sākumā.

Darījums paredz, ka «Tesco» investori savā īpašumā iegūs vairākuma akcijas apvienotajā uzņēmuma un tiks radīts Lielbritānijas lielākais pārtikas produktu bizness.

«Tesco», kuru pēdējos gados skāris grāmatvedības skandāls un sīva konkurence iekšzemē, ko rada Vācijas kapitālam piederošie mazumtirdzniecības tīkli «Aldi» un «Lidl», iepriekš norādīja, ka kompānija meklē iespējas savu izaugsmes perspektīvu veicināšanai.

Darījumu paredzēts pabeigt 2018.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lielbritānijā testēs produktu piegādi atkārtoti izmantojamā iepakojumā

Lelde Petrāne, 15.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs "Tesco" Lielbritānijā ieviesīs jauninājumu, pircējiem tiešsaistē dodot iespēju iegādāsies produktus atkārtoti lietojamā iepakojumā, ziņo "BBC".

Mazumtirdzniecības gigants apvieno spēkus ar "Loop", kas sevi dēvē par "nulles atkritumu iepirkšanās platformu". Izmēģinājums aptver 150 preces, kuras tiks piegādātas atkārtoti izmantojamā iepakojumā, par kuru patērētāji veiks iemaksas.

Saskaņā ar vides organizācijas "Greenpeace" pausto pieaugošais pieprasījums pēc piegādēm uz mājām, kuru veicinājis Covid-19 uzliesmojums pasaulē, dod "reālu iespēju inovācijām atkārtoti lietojamā iepakojumā jomā".

Toms Szakijs, "Loop" vadītājs, informējis, ka šis būs pilotprojekts, bet piegādes aptvers plašu teritoriju, ieskaitot Ziemeļīriju.

Klienti pieteiksies pakalpojumam, noklikšķinot uz saites "Tesco" vietnē, un pēc tam varēs pasūtīt piegādi, kuru izpildīs kompānija "DPD".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar nodomu uzsākt izpēti, lai Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) teritorijā uzbūvētu ražotni, kurā tiktu nodrošināta “Fokker Next Gen N.V.” jaunās paaudzes ar ūdeņraža dzinēju darbināmās lidmašīnas montāža un testēšana, sadarbības memorandu parakstījuši “Fokker Next Gen N.V.” izpilddirektors Juriaan Kellermann un Liepājas SEZ pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis.

Iepriekš “Fokker Next Gen N.V.” parakstīja sadarbības memorandu ar Ekonomikas ministriju un RTU.

Papildināta - Latvijā plāno ražot ar ūdeņraža dzinēju darbināmas pasažieru lidmašīnas  

Parakstot sadarbības memorandu ar Ekonomikas ministriju, Nīderlandes uzņēmums “Fokker Next Gen”...

Sadarbības memorandā norādīti projekta etapi, kādos plānots veikt jauna ar ūdeņraža dzinēju darbināma gaisa kuģa izstrādi, kas sevī ietver arī ūdeņraža gaisa kuģu ekspluatācijas inženierzinātņu izcilības centra izveidi Latvijā, koncentrējoties uz gaisa kuģu apkalpošanu uz zemes, lidostas infrastruktūru un ūdeņraža infrastruktūru.

Jaunas paaudzes lidmašīnu izstrādei un ražošanai “Fokker Next Gen N.V.” iecerējis Latvijā veidot arī ūdeņraža lidmašīnu ekspluatācijas izcilības centru, kas koncentrētos uz gaisa kuģu apkalpošanu uz zemes, un tehniskās apkopes un dokumentācijas atbalsta centru, kas koncentrētos uz nepieciešamās dokumentācijas sagatavošanu aviokompānijām un gaisa kuģu tehniskās apkopes centriem, kā arī gala montāžas līniju, kas darbotos paralēli galvenajai montāžas līnijai Nīderlandē.

“Fokker Next Gen N.V.” novērtē Liepājas SEZ priekšrocības un ar šo sadarbības memorandu paziņo, ka ir ieinteresēts veikt priekšizpēti, lai būvētu ražotni jauno ar ūdeņraža dzinēju darbināmo lidmašīnu gala komplektācijai starptautiskās lidostas Liepāja (LPX) teritorijā, kas ietilpst Liepājas speciālajā ekonomiskajā zonā.

“Fokker Next Gen N.V.” izpilddirektors Juriaan Kellermann atklāj uzņēmuma stratēģiskos plānus: "Labi aprīkotā Liepājas lidosta, kas piedāvā plašas teritorijas, kas piemērotas mūsu montāžas līnijas izbūvei, ir lieliska potenciālā vieta mūsu ražotnei. Tās tiešais jūras savienojums ar Nīderlandi un paredzamais tuvums ūdeņraža ražotnēm nākotnē ir nozīmīgas priekšrocības. Turklāt mūsu darbībai ļoti labvēlīgs varētu būt arī uzņēmējdarbībai draudzīgais klimats šajā reģionā. Mēs esam sajūsmā par iespēju sadarboties ar Liepājas speciālo ekonomisko zonu (LSEZ) un citām ieinteresētajām pusēm, lai attīstītu stabilu aviācijas ekosistēmu Latvijā. Šīs iniciatīvas mērķis ir atbalstīt iespējamo nākotnes gala montāžas līnijas izveidi Liepājā, kas darbosies paralēli līnijai Nīderlandē, ievērojami palielinot mūsu spēju ražot inovatīvus, ar ūdeņradi darbināmus lidaparātus."

Kā norāda Uldis Hmieļevskis: “Liepājai ir arī tradīcijas lidmašīnu ražošanā. Aptuveni pirms simts gadiem kuģu remonta rūpnīcā Tosmare, ko tolaik dēvēja par “Kara ostas darbnīcām”, tika uzbūvētas aptuveni 15 lidmašīnas Latvijas Aizsargu organizācijai. Uzbūvētās lidmašīnas ar plostiem tika nogādātas uz Liepājas Ziemeļu aerodromu Karostas kanāla otrā krastā, lai veiktu nepieciešamos testa lidojumus. Liepāja var arī šodien.”

Lai Latvijā īstenotu tik vērienīgu projektu, “Fokker Next Gen N.V.” izpilddirektors Juriaan Kellermann parakstīja sadarbības memorandu ar RTU rektoru Tāli Juhnu, paužot ieinteresētību kopīgi veicināt pētniecības un inovācijas spējas un attīstīt reģionālu aviācijas inovāciju ekosistēmu, tajā skaitā cīnoties par nacionālu un starptautisku finansējumu izglītībai, pētniecībai un inovācijām. Lai Latvijā veidotu ūdeņraža gaisa kuģu ekspluatācijas inženierzinātņu izcilības centru, būtiski ir izmantot esošo zinātnisko un izglītības kapacitāti, piemēram, īstenojot augsta līmeņa pētījumus, piesaistot tiem finansējumu no ES fondiem un citiem ārējiem finanšu avotiem un komercializējot to rezultātus, tādējādi palīdzot tirgū nonākt inovatīvām tehnoloģijām. Ne mazāk svarīga ir augsti izglītota cilvēkkapitāla attīstība.

Sadarbības memorandu Nīderlandes uzņēmums “Fokker Next Gen” parakstīja arī ar Ekonomikas ministriju, sniedzot būtisku ieguldījumu zaļās enerģijas klāstera attīstībai Kurzemes piekrastē. “Uzņēmums “Fokker Next Gen” ar šo projektu stimulēs straujāku ūdeņraža tehnoloģiju attīstību. Tas ir īpaši būtiski atkrastes vēja parka “Elwind” attīstības kontekstā, jo potenciāli veicinās pieprasījumu pēc ūdeņraža degvielas nākotnē”, uzsver Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktora pienākumu izpildītāja Iveta Strupkāja, piebilstot, ka šobrīd vēl vairāki uzņēmumi ir pauduši gatavību iesaistīties ūdeņraža klāstera attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas jaunuzņēmums Anatomy Next sadarbojas ar NATO

Monta Glumane, 17.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmums Anatomy Next, piesaistot Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) pētniekus, plāno radīt virtuālajā realitātē balstītu neatliekamās medicīniskās palīdzības simulatoru, kas ļautu militārajiem mediķiem apgūt precīzas rīcības modeli dažādu traumu gadījumā, informē RSU.

Ar simulatora palīdzību, izmantojot īpašas brilles, mediķis nonāk virtuālā militārā medicīnas centra uzņemšanas nodaļā, kur ir jāpieņem lēmumi par cietušo ārstniecības kārtību, balstoties uz ASV akreditētu vienotu rīcības algoritmu ATLS (Advanced Trauma Life Support). Simulācijas laikā virtuālais cietušais reaģē atbilstoši veiktajām manipulācijām, un viņa veselības stāvoklis var gan uzlaboties, gan pasliktināties, piemēram, ja netiek apturēta asiņošana. Tādējādi simulatora mākslīgais intelekts novērtē mediķa spējas.

Simulatoru militārās medicīnas personāla apmācībām uzņēmums Anatomy Next izstrādā pēc ASV Aizsardzības departamenta pasūtījuma, un sākotnēji tas tiks izmantots ASV militāro mediķu sagatavošanā, bet turpmāk varētu tikt lietots arī citās NATO dalībvalstīs. Patlaban, sadarbojoties IT speciālistiem no Anatomy Next un RSU Militārās medicīnas pētījumu un studiju centra speciālistiem, norisinās programmēšanas darbi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Otrs lielākais britu apģērbu zīmols pavasarī vērs veikalu arī Igaunijā

Gunta Kursiša, 27.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas otrs lielākais britu apģērbu mazumtirgotājs Next, kurš pērn septembrī atvēra pirmo veikalu zīmolu Latvijā, šā gada aprīlī plāno atvērt arī veikalu netālu no Tallinas, citējot uzņēmuma Modir izpilddirektora Austra Krūmiņa pausto Igaunijas laikrakstam Äripäev, vēsta BBN.

Šis būs jau otrais Next mēģinājums ienākt Igaunijas tirgū, jo deviņdesmitajos gados britu apģērbu zīmolam jau bija veikals Tallinas vecpilsētā, tomēr tas tika slēgts 1999. gadā.

«Igaunijas tirgus nedaudz atšķiras no Latvijas un Lietuvas tirgus, jo igauņu pircējs savā mentalitātē vairāk līdzinās skandināvam,» A. Krūmiņš skaidroja, kādēļ Next ir piesardzīgs saistībā ar ienākšanu Igaunijā.

Next neveiksmi pirmajā mēģinājuma reizē ienākt Tallinā A. Krūmiņš skaidro ar veikala atrašanās vietu. «Tolaik tas bija «ielas veikals», taču tagad veikals tiks vērts vaļā tirdzniecības centrā,» stāsta Modir vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) izmantos diversificētu finansēšanas stratēģiju, lai līdz 2026.gadam piesaistītu aptuveni 800 miljardus eiro faktiskajās cenās, veicot pasākumus, kas nodrošinās, ka aizdevumi no pagaidu atveseļošanās instrumenta "Next Generation EU" tiks finansēti ar visizdevīgākajiem noteikumiem Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm un to iedzīvotājiem.

Kā informēja EK pārstāvniecības Latvijā Preses nodaļā, šī pieeja, kas būs saskaņā ar valsts emitentu paraugpraksi, ļaus EK raiti un efektīvi piesaistīt vajadzīgos apjomus. Tas arī piesaistīs investorus Eiropai un stiprinās eiro starptautisko nozīmi.

Paredzēts, ka "Next Generation EU", kas centrālais instruments ES reaģēšanai uz koronavīrusa pandēmiju, tiks finansēts no aizņēmumiem kapitāla tirgos. Līdz 2026.gada beigām tiks piesaistīti aptuveni 800 miljardi eiro. Kā skaidroja EK, tas nozīmēs aizņēmumu apjomu vidēji aptuveni 150 miljardu eiro apmērā gadā un tas padarīs ES par vienu no lielākajiem emitentiem eiro izteiksmē. Visi aizņēmumi tiks atmaksāti vēlākais līdz 2058.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc divu gadu produkta izstrādes un 50 klientu interviju procesa Latvijas medicīnas izglītības tehnoloģiju jaunuzņēmumam «Anatomy Next» ir izdevies uzsākt maksas pilotprojektu ar vienu no vadošajām ASV augstskolām

«Pēc divu gadu darba mums vēl nav pabeigts produkts, bet ir maksas pilotprojekts. Tajā sadarbojamies ar Vašingtonas Universitāti, kas šobrīd lieto mūsu maksas pilotversiju un vēlas sagaidīt gala produktu. Pats foršākais ir tas, ka Vašingtonas Universitāte izvēlas mūs, nevis kādu citu produktu, piemēram, labi zināmu tehnoloģiju, kas izstrādāta Stenfordas universitātē un ir labi nostiprinājusies tirgū. Tas, ko mēs darām ir ekstremāls izaicinājums, turklāt mēs to darām no Latvijas – lielākā daļa komandas strādā Latvijā, bet es pats daudz laika pavadu ASV. Tā ir neiespējamā misija, kas pamazām kļūst iespējama,» biznesa portālam db.lv saka Sandis Kondrāts, SIA «Anatomy Next» līdzīpašnieks. Viņš uzsver, ka medicīnas izglītības tehnoloģijas ir viena no grūtākajām startup darbības jomām, kur pārdošanas cikls no pabeigta produkta līdz darījumam var būt pat piecus gadus ilgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tesco šogad laidīs pārdošanā sava zīmola viedtālruni

Lelde Petrāne, 06.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgotājs Tesco līdz šā gada beigām laidīs klajā pirmo sava zīmola viedtālruni, ziņo BBC.

Tālrunis darbosies ar Google Android programmatūru un būšot salīdzināms ar Samsung Galaxy S5.

Tesco jau pārdod savu planšetdatoru Hudl. Līdz šim pārdots pusmiljons tā vienību. Septembrī tiks laista klajā atjaunota Hudl versija. Planšetdatora cena ir 119 Lielbritānijas sterliņu mārciņas (147 eiro). Tālrunis gan konkurēšot ar augstākā segmenta precēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Tesco iegādāsies pārtikas produktu vairumtirgotāju Booker

LETA, 27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija Tesco piektdien paziņoja, ka iegādāsies pārtikas produktu vairumtirgotāju Booker, par to samaksājot 3,7 miljardus sterliņu mārciņu (4,4 miljardus eiro).

Darījums paredz, ka Tesco investori savā īpašumā iegūs vairākuma akciju daļu apvienotajā uzņēmuma un tiks radīts Lielbritānijas lielākais pārtikas produktu bizness.

Tesco, kuru pēdējos gados skāris grāmatvedības skandāls un sīva konkurence iekšzemē, ko rada uzņēmumi Aldi un Lidl, norāda, ka kompānija meklē iespējas savu izaugsmes perspektīvu veicināšanai.

Darījumu paredzēts pabeigt 2017.gada nogalē vai 2018.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Lielbritānijā lielākais mazumtirgotājs atver konkurentu Lidl

Lelde Petrāne, 26.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības kompānija Tesco Lielbritānijā atvērusi savus pirmos mazcenu veikalus Jack's, kas piesaistījuši lielu pircēju interesi, vēsta ārvalstu mediji.

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija tādējādi pastiprina konkurences cīņu ar vācu zīmoliem Aldi un Lidl.

Veikalu atvēršanu rindās gaidījis liels skaits pircēju, kuri atzinuši, ka varētu mainīt savus līdzšinējos iepirkšanās paradumus par labu šim zīmolam. «Cenas, viss ir atkarīgs no cenām un produktu kvalitātes,» uzsvērusi viena no interesentēm.

Veikaliem dots nosaukums par godu Tesco dibinātājam Džekam Kohenam (Jack Cohen). Nākamā gada laikā plānots atvērt aptuveni 15 šī zīmola veikalus.

Dž. Kohens Tesco dibināja 1919. gadā.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Merks par vairāk nekā 42 miljoniem eiro Rīgā būvēs Lidl loģistikas centru

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija «Tesco» valstī plāno likvidēt aptuveni 4500 darbvietas jeb 1% no kopējā darbvietu skaita, lai samazinātu izdevumus, teikts uzņēmuma pirmdien publiskotajā paziņojumā.

Uzņēmums norāda, ka tas saskaras ar arvien sīvāku konkurenci un apgrūtinošāku darbības vidi.

«Tesco» jau janvārī likvidēja 9000 darbvietu, bet pirmdien prezentētais plāns paredz strādājošo skaitu samazināt «Metro» zīmola veikalos.

Uzņēmums nesen paziņoja, ka šā biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās maijā, tā pārdošanas apjoms bijis vājš, ņemot vērā patērētāju pārliecības kritumu, ko galvenokārt veicina Lielbritānijas gaidāmā izstāšanās no Eiropas Savienības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā lielie pārtikas veikalu tīkli "Tesco" un "Sainsbury's" noteikuši ierobežojumus pirkumiem, šādi reaģējot uz pircēju paniku, kas, bažījoties par koronavīrusa karantīnas režīmu, veikalu plauktus izpērk tukšus.

Premjerministrs Boriss Džonsons, kurš izpelnījies kritiku par pārmērīgo lēnību un piesardzību koronavīrusa krīzes apstākļos, otrdien sacīja, ka nav iemesla veidot lielus krājumus mājās un pārtikas rezerves ir drošas.

Tomēr lielos pārtikas veikalus visā valstī jau pārņēmusi panika. Viens pēc otra veikalu plaukti izpirkti tukši, bet dažos palicis vien saldējums un Lieldienu olas.

Arī trešdien pie daudziem veikaliem veidojās garas rindas, novēroja ziņu aģentūra "Reuters".

"Kļūst sliktāk," sacīja avots vienā no lielajiem veikalu tīkliem.

Lai savaldītu iepirkšanās paniku, "Sainsbury's" noteiks ierobežojumus pirkumiem.

"Tesco" dažas preces ļaus iegādāties tikai pa divām, arī makaronu, tualetes papīra iepakojumus, ilgtermiņa pienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas patērētāji tiek mudināti rūpīgi sekot līdzi tam, ko veikalos liek savos iepirkumu grozos, atsaucoties uz Independent.ie, raksta Baltic Ireland.

Mazumtirgotāji Aldi, Asda, Boots, Lidl, Morrisons, Sainsbury's, Superdrug and Tesco dažreiz izmantojot iepakojumus, kuros atdarināts vadošo zīmolu ārējais izskats, liecina kompānijas Which? pētījums.

Pētījums atklājis, ka 150 piemēros produktu etiķetes bija līdzīgas oriģinālam, dažkārt tik ļoti, ka pircējam ir viegli nejauši paņemt nepareizo produktu.

Pētījuma ietvaros aptaujāti 2244 cilvēki un konstatēts, ka viena piektdaļa respondentu vismaz vienu reizi ir nejauši iegādājušies iecienītāko zīmolu lielveikalu versiju. Pētījumā minēti vairāki līdzīgu iepakojumu piemēri:

* cepumi Aldi Savour Bakes Cream Crackers – Jacob’s Cream Crackers;

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Anatomy Next digitālos mācību līdzekļus izmanto Vašingtonas Universitātē Sietlā

Anda Asere, 10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divos gados uzņēmumam ir izdevies nonākt līdz klientiem; šobrīd Anatomy Next digitālos mācību līdzekļus izmanto zobārstniecības katedrā Vašingtonas Universitātē Sietlā.

«Esam sapratuši, ka interese ir vairāk par individualizētiem risinājumiem, kas pielāgoti katrai skolai, pasniedzējam un konkrētajai tematikai. Visi mācās vienu un to pašu anatomiju, bet veids, kā par to pastāstīt, katram ir nedaudz atšķirīgs. Tieši šī atšķirība ir galvenais, kas interesē skolas, – vismaz pagaidām, kamēr vēl pa gaisu nelido mašīnas un kamēr vēl atrodamies XX gadsimta izglītībā. XXI gadsimta izglītībai jābūt diezgan individualizētai. Pāreja notiek lēni, bet šis ir ļoti interesants process,» atzīst Uldis Zariņš, SIA Anatomy Next līdzdibinātājs. Sandis Kondrāts, cits Anatomy Next līdzdibinātājs, piebilst, ka izglītība un medicīna ir divas konservatīvākās nozares. Kā piemēru viņi piesauc jaunu medikamentu izstrādi – paiet pieci līdz 15 gadi, kamēr tie nonāk tirgū. Anatomy Next medicīnas izglītības produkts dienasgaismu ieraudzīja 2017. gada janvārī – pēc tam, kad kopš 2016. gada septembra viņi bija cītīgi strādājuši pie tā. Formāli komanda ar to strādā jau kopš 2012. gada, bet pēc būtības viņu interesei par anatomiju ir vēl senāka vēsture – abi ir tēlnieki un savā darbā vēlējās precīzi atveidot cilvēka anatomiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies Visa grantu programma “She’s Next”, kurā 15 000 eiro grantu un uzņēmējdarbības apmācības viena gada garumā saņēma divas Latvijas uzņēmējas – veikala “NorthernGrip” īpašniece Beāte Korte Vītola un veikala “Rūme” īpašniece Lelde Ceplīte.

Iniciatīvas mērķis ir nodrošināt labākas iespējas uzņēmumu īpašniecēm, vadot un attīstot savu biznesu. Sievietes–uzņēmējas no visas Baltijas bija aicinātas pieteikties programmai, kļūstot par vienu no četrām granta saņēmējām šajā reģionā.

Visa kā globāls maksājumu tīkls ar spēcīgu vietējo klātbūtni spēlē izšķirošu nozīmi, atbalstot Ziemeļvalstu un Baltijas tirgu noturību. Visa vēlas stiprināt indivīdus, biznesa vidi un sabiedrību kopumā Ziemeļvalstīs un Baltijā, lai veidotu iekļaujošāku un ilgtspējīgāku ekonomisko vidi.

Iniciatīva tapusi sadarbībā ar Luminor banku un globālo mērķfinansējuma platformu IFundWomen. Četras sievietes Baltijā saņēma 10 000 eiro grantu savas uzņēmējdarbības attīstīšanai un 5000 eiro reklāmai medijos, kā arī viena gada dalību uzņēmējdarbības apmācību programmā. Lai uzņēmējas varētu pretendēt granta saņemšanai, bija jābūt Latvijā reģistrētam uzņēmumam, kas darbojas jau vismaz gadu, tam bija jābūt ar fizisku vai digitālu atrašanās vietu, kā arī vismaz 51% uzņēmuma jāpieder sievietei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Latvijā plāno ražot ar ūdeņraža dzinēju darbināmas pasažieru lidmašīnas

Db.lv, 15.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parakstot sadarbības memorandu ar Ekonomikas ministriju, Nīderlandes uzņēmums “Fokker Next Gen” plāno attīstīt ūdeņraža lidmašīnu projektu Latvijā, sniedzot būtisku ieguldījumu zaļās enerģijas klāstera attīstībai Kurzemes piekrastē, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā.

“Projekta īstenošana neapšaubāmi būs nozīmīgs notikums Latvijas ekonomikā, kas veicinās tautsaimniecības attīstību un kalpos kā būtisks solis moderna mūsu valsts zīmola nostiprināšanai pasaulē. Lielais investīciju apjoms, vismodernākās inovatīvās tehnoloģijas, pilnīga atbilstība virzībai uz klimatneitralitāti, paredzēta ciešā sadarbība ar Latvijas augstskolām – visi šie elementi ūdeņraža lidmašīnu būvi un uzturēšanu padarītu par Latvijas veiksmes stāstu, dodot grūdienu inovācijām labvēlīgas vides radīšanā kopumā. Tādēļ es no savas puses apņemos uzturēt ciešu kontaktus ar projekta virzītājiem un pielikt visas pūles, lai projekta virzībai no valsts puses nebūtu nepamatotu šķēršļu,” komentē eonomikas ministrs Viktors Valainis: .

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atklājot deviņpadsmito Eiropas Reģionu un pilsētu nedēļu, Eiropas Komisija (EK) izvārēja, kā tiek īstenota Atveseļošanās palīdzība kohēzijai un Eiropas teritorijām ("React-EU"), kuras satvarā ir apstiprināts 34,1 miljards eiro un četru mēnešu laikā izmaksāti 3,5 miljardi eiro, informēja EK pārstāvniecības Latvijā Preses nodaļā.

Tādējādi "React-EU" ir kļuvis par pirmo "Next Generation EU" instrumentu, no kura tiek veikti maksājumi dalībvalstu ekonomikas atveseļošanai. EK atzīmēja, ka četru mēnešu laikā apstiprināti 86% no šim gadam pieejamajiem "React-EU" resursiem. 21,7 miljardi eiro mobilizēti no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, 12 miljardi eiro - no Eiropas Sociālā fonda un 410 miljoni eiro - no Eiropas atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām.

EK atzīmēja, ka "React-EU" finansējums papildina Investīciju iniciatīvas reaģēšanai uz koronavīrusu (CRII) paketi, kas mobilizēja vairāk nekā 21 miljardu eiro, reaģējot uz koronavīrusa pandēmijas visvairāk skarto nozaru neatliekamajām ekonomiskajām un sociālajām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jomas eksperti starp potenciālākajiem jaunuzņēmumiem Latvijā min vairākus – Anatomy Next, Cake.HR, Mintos, Notakey, Sonarworks, Funderful, Twino, Mintos, Edurio, Giraffe360, Nordigen, Vividly, PlayGineering Systems u.c.

«Manuprāt, potenciālākie ir tie uzņēmumi, kas ir savā attīstībā ir tikuši tiktāl, ka viņiem ir regulāri ienākumi, nevis tikai interese par produktu. Angliski šādus uzņēmumus dažkārt sauc par «scale ups» jeb uzņēmumiem, kas ir atraduši vai ir ļoti tuvu «product-market fit» un nākamais izaicinājums ir izaugsmes paātrināšana. Ceru, ka Latvijas veiksmes stāsts MikroTik izaugs lielāks par ASV konkurentu Ubiqiuiti Networks, kas pagājušā gadā apgrozīja vairāk nekā 600 miljonus dolāru,» saka Dāvis Siksnāns, Printful izpilddirektors. Viņa favorīts jaunuzņēmmu vidū ir Anatomy Next, kas nesen ir piesaistīja 300 tūkstošu eiro investīcijas, un uzrāda veiksmīgus rezultātus pārdošanā ASV. Šis ir viens no retajiem uzņēmumiem no Latvijas ar darbiniekiem ASV. Kā otru D. Siksnāns izceļ Cake.HR, kas ir programmatūra kā pakalpojums (SaaS) produkts, kas uzņēmumiem palīdz atvieglot personālvadības procesus, automatizējot tādas lietas kā darbinieku atvaļinājumu uzskaite. «Produkts veiksmīgi attīstās jau vairākus gadus un, manuprāt, ir viens no visaugstākās kvalitātes SaaS produktiem no Latvijas,» viņš spriež.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Nākotnē daudzas piegāžu ķēdes kļūs īsākas un vienkāršākas

LETA, 22.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 krīzē gūtās mācības dēļ nākotnē daudzas piegāžu ķēdes kļūs īsākas un vienkāršākas, atzina Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks.

"Šī krīze noteikti ir parādījusi, ka digitalizācija, robotizācija ir ļoti svarīga lieta. Tāpat šī krīze ir parādījusi robežu pārbīdi un šo ļoti garo un sarežģīto piegāžu ķēžu ievainojamību. Tas nozīmē, ka nākotnē daudzas piegāžu ķēdes kļūs īsākas un vienkāršākas," sacīja Kazāks.

Viņš minēja, ka piegāžu ķēžu koncentrēšanās ap Eiropas ražotājiem nozīmēs iespēju Latvijai, piemēram, elektrotehnikas ražošanā. "To nekādā gadījumā nevajadzētu laist garām. Tas ir jāizmanto un tas var dot mums jaunus izrāvienus," uzsvēra Kazāks.

Tajā pašā laikā Latvijas Bankas prezidents atzīmēja, ka digitalizācijas sniegtās iespējas ne visi uzņēmumi Latvijā saprot. "Tā viennozīmīgi ir problēma. Protams, ne visi to izmantos, bet es ļoti ceru, ka ražošanas produktivitātē esam sasnieguši tādu līmeni, ka uzņēmi saprot, ka ar esošajiem mehānismiem ievērojami lielāku ražības kāpumu vairs nevaram sasniegt, līdz ar to mums ir nepieciešama digitalizācija. Ceram, ka arī valsts virziens, rīcība un atbalsts būs tāds, kas mudinās uzņēmumus domāt par digitalizāciju un rīkoties," pauda Kazāks.

Komentāri

Pievienot komentāru