Bankas

Konta atvēršana pieejama pilnībā digitalizēti

Lelde Petrāne, 12.02.2020

Foto: imago/allOver-MEV/Scanpix/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

"Luminor" banka ieviesusi iespēju kļūt par bankas klientu, veicot visas nepieciešamās darbības pilnībā attālināti.

Šāds risinājums ieviests sadarbībā ar fintech partneri "Ondato" un ļauj veikt attālinātu klienta identifikāciju. Tas nozīmē, ka kļūt par bankas klientu vai pārvaldīt savus bankas pakalpojumus var atrodoties jebkurā vietā pasaulē, galvenais ir jābūt pasei vai ID kartei un e-parakstam vai Smart-ID.

"Šis ir vēl viens solis, kas apliecina, ka digitālie risinājumi kļūst par mūsu ikdienu," stāsta "Luminor" ikdienas pakalpojumu pārvaldes vadītājs Jevgeņijs Kazaņins.

"Luminor" pieredze rāda, ka jau šobrīd 85% klientu Baltijā ikdienā bankas pakalpojumus izvēlas saņemt digitālā vidē. Pieaug klientu aktivitāte internetbankā, izmantojot attālinātas konsultāciju iespējas, kā arī bankas aplikācijas lietošana mobilajos telefonos. Inovatīvu, digitālu risinājumu izstrāde un piedāvāšana klientiem ir viens no bankas mērķiem.

Jaunais risinājums ļauj veikt klienta identifikāciju attālināti, izmantojot vairāku līmeņu pārbaudes, tostarp automatizētu klienta datu un dokumentu pārbaudi datu bāzēs un reģistros. Tāpat tiek veikta normatīvajos aktos paredzētā klienta biometrisko datu apstrāde, salīdzinot pasē redzamo bildi ar pieteikšanās laikā uzņemto.

"Ondato" sadarbība ar "Luminor" esot labs piemērs, kā fintech uzņēmumi un banku nozare var apvienot savu pieredzi un izmantot jauno tehnoloģiju digitālās iespējas savu klientu ērtībai.

Kā tas strādā?

Lai kļūtu par "Luminor" bankas klientu, vairs nav jāmeklē piemērots laiks, lai dotos uz klientu apkalpošanas centru. Lai atvērtu kontu, tagad pietiek vien ar interneta pieslēgumu. Jaunajam klientam jāautentificējas ar elektronisko parakstu vai Smart-ID Qualified aplikāciju, jāaizpilda anketa ar informāciju par sevi, konta atvēršanas mērķi un citiem jautājumiem, ko paredz normatīvie akti, un jāveic videozvans ar bankas darbinieku, kurš attālināti pārliecināsies, ka dati ievadīti korekti, kā arī atbildēs uz klienta jautājumiem.

Pēc klienta sniegtās informācijas izvērtējuma, "Luminor" pieņems lēmumu par turpmākās sadarbības uzsākšanu. Pēc sekmīgas formalitāšu nokārtošanas, tiks aktivizēts jaunā klienta konts un internetbanka, kā arī tiks pievienoti izvēlētie bankas produkti un pakalpojumi.

Šobrīd "Luminor" piedāvā kļūt par klientu pilnībā attālināti iedzīvotājiem Latvijā (Latvijas iedzīvotājiem), bet jau tuvākajā laikā šāds pakalpojums tiks ieviests arī iedzīvotājiem Lietuvā un Igaunijā.