Latitude59 jaunuzņēmumu konkursā startē arī Latvijas startup

2017. gada 22. maijs plkst. 9:48
Autors: Anda Asere
Sadaļa: Start-up
Dalies ar šo rakstu

Latitude59 jaunuzņēmumu prezentāciju konkursā agrīnas un sēklas stadijas kompānijām piedalīsies CenOS, Coffee Pixels, HackMotion, Robotic Solutions un Funderful no Latvijas

Šonedēļ – 25. un 26. maijā – Igaunijas galvaspilsētā Tallinā notiek startup konference Latitude59, kuras ietvaros tradicionāli notiek arī jaunuzņēmumu konkurss, kuru šogad atbalsta igauņu Tāveta Hinrikus (Taavet Hinrikus) un Kristo Kārmana (Kristo Käärmann) dibinātā finanšu tehnoloģiju kompānija TransferWise. Sēklas stadijas startup konkursa balva ir desmit tūkstoši eiro no TransferWise. Kompānija to dara, lai atbalstītu vietējo startup kopienu. «Kā starptautiska kompānija ar saknēm Igaunijā TransferWise vēlas redzēt vairāk veiksmīgus jaunuzņēmumus Ziemeļvalstīs un Baltijā,» norāda Mareks Unts (Marek Unt), TransferWise Eiropas sabiedrisko attiecību vadītājs.

Agrīnas stadijas jaunuzņēmumu prezentāciju konkurss notiks konferences pirmajā dienā. No Latvijas tajā piedalās CEnOS, Coffee Pixels, HackMotion un Robotic Solutions. CEnOS un Robotic Solutions šobrīd piedalās akselerācijas programmā Startup Wise Guys Tallinā.

Prezentāciju konkurss sēklas stadijas jaunuzņēmumiem notiks konferences otrajā dienā. Līdzās citiem jaunuzņēmumiem sevi prezentēs arī Latvijas tehnoloģiju kompānija Funderful.

Līdzīgi kā pērn, arī šogad uz Lattitude59 dodas plaša Latvijas jaunuzņēmumu delegācija.

Konferences priekšvakarā notiks FinTech Talks by Twino, ko rīko Latvijas finanšu tehnoloģiju uzņēmums Twino sadarbībā ar starptautisko jaunuzņēmumu žurnālu CoFounder un Igaunijas startup konferenci Latitude59. FinTech Talks by Twino tēma būs Disruptive financial services – who will rule the world?, kuras laikā notiks diskusija starp finanšu tehnoloģiju un tradicionālās banku nozares pārstāvjiem.

DB jau rakstīja, ka Funderful radīts, lai palīdzētu universitātēm piesaistīt ziedojumus no absolventiem, īpaši koncentrējoties uz tiem, kuri ir nesen beiguši skolu un nekad vēl nav ziedojuši. «Labās skolas, kas piedāvā kvalitatīvu izglītību, nevarētu pastāvēt bez ziedojumiem un īpaši svarīga ir lojāla ziedotāju bāze, kuri ziedo regulāri un samērā nelielas summas. Lai gan lielie ziedotāji skolas nodrošina ar apjomīgu naudas daudzumu, viņu ir daudz mazāk un viņi to nedarot katru gadu. Tāpēc ir svarīga mazo ziedotāju bāze. Ir svarīgi viņus noturēt,» iepriekš DB norādīja Raimonds Kulbergs, Funderful īpašnieks. Statistika rādot – ja cilvēks savai skolai noziedo vienreiz, ir 50% iespējamība, ka šāda darbība atkārtosies. Ja jau ir bijušas pāris reizes, iespējamība sagaidīt atkārtotu ziedojumu pakāpjas jau līdz 70%, bet, ja trīs reizes, – līdz 90%.

DB jau rakstītja, ka Coffee Pixels ir ēdamā kafija, ko radījuši kafejnīcas MiiT īpašnieki. «Ražojam produktu, kas lietojams un kam ir tādas pašas funkcijas kā kafijai. Tas pamodina, uzmundrina, ir garšīgs. Vienīgi – tas nav šķidrs. Tā ir kafija, vienkārši citā formā. Neesam pirmie pasaulē, kas kafiju sāk gatavot ēdamā formā. Taču esam unikāli ar to, ka darām to atšķirīgi no citiem un ražošanas procesā izmantojam visu kafijas augli,» iepriekš DB stāstīja Raivis Vaitekūns, Coffee Pixels līdzīpašnieks.

 

Dalies ar šo rakstu