Viedierīces

LG G3 - viens no Top3 šobrīd nopērkamajiem telefoniem Latvijas tirgū

Jānis Vēvers, speciāli DB, 25.08.2014

Jaunākais izdevums

Ar savu jaunāko veikumu G3 korejiešu ražotājs LG nonācis mobilo telefonu olimpa spicē un cīnās ar vislabākajiem

Kūlās kaut kur pa vidu, tad uz mirkli pazuda un iznira visiem priekšā – aptuveni tādas domas raisījās par korejiešu «mūžīgo otro» elektrotehnikas ražotāju LG, maija beigās sēžot konferenču zālē Londonas Batersī rajonā un skatoties jaunākā «karognesēja» G3 prezentāciju. Patiešām, ar trešās paaudzes G sērijas telefonu LG beidzot ieguva īstu kompānijas seju, kas ļauj pilnvērtīgi konkurēt ar citu ražotāju labākajiem produktiem.

Slēpjoties aiz pieticīga saukļa, ka jaunais viedums ir vienkāršība, LG patiesībā uztaisījis tādu telefonu, kuram pēc tehniskās specifikācijas šobrīd grūti atrast līdzīgu, turklāt pamanoties to izgatavot par gana saprātīgu cenu un nieka 149 gramus smagu. Lai to izdarītu, korejieši likuši lietā dažas viltības. Viena no tām ir korpusa materiāls. Vizuāli šķiet, ka aizmugures vāciņš ir no metāla. Par to signalizē gan izskats, gan īpatnējais reljefs, kas apmāna tausti. Tikai noņemot vāciņu, var pārliecināties, ka tas izgatavots no parastas, ļoti plānas un vieglas plastmasas.

Kur palikusi poga?

Pogu sistēma ieturēta G sērijas tradīcijās. Proti, ieslēgšanas un skaļuma regulēšanas taustiņi atrodas aizmugurē zem kameras un sasniedzami ar rādītājpirkstu. Jāsaka gan, ka to izmēra samazināšana nākusi par sliktu. Pirmajos modeļos centrālā poga bija ar izteiksmīgu izvirzījumu uz āru un tādēļ viegli sataustāma, pat neuzmetot skatienu ierīcei, bet tagad tā ir «ielaista» vienā līmenī ar skaļuma regulētāju un tādēļ sliktāk sajūtama, īpaši, ja pirksti nosaluši. Sākotnējie G3 pārdošanas rezultāti pārsniedz optimistiskākās prognozes. Pirmajā nedēļā mājas tirgū Dienvidkorejā tos nopirka trīsreiz lielākā daudzumā nekā sīvākā konkurenta Samsung šā gada modeli Galaxy S5 tā pirmajās tirdzniecības dienās. Un to ir viegli izskaidrot. Kamēr sāncenši šogad niekojās ar kosmētiskiem uzlabojumiem un sporta aksesuāriem, LG ienesa virkni revolucionāru jauninājumu.

Kā televizors

Pirmais un redzamākais ir 5,5 collu True HD-IPS + displeja izšķirtspēja, kam piešķirts Quad HD apzīmējums. Tas nozīmē, ka pikseļu skaits ir četrreiz lielāks nekā HD jeb divreiz lielāks nekā Full HD standartā. Ciparu izteiksmē tie ir 2560x1440 punkti jeb 534 uz katru collu. Ko tas īsti nozīmē vidusmēra lietotājam? Patiesībā tikai iespēju skatīties atbilstošas izšķirtspējas video satriecošā kvalitātē ar sīkām ēnu un toņu niansēm, kā arī drošības sajūtu, ka pat visaugstākajā pietuvinājumā bildes izskatīsies detalizētas. Ikdienas lietojuma līmenī neapbruņotai cilvēka acij šāda izmēra ekrānā pilnīgi pietiek ar Full HD. Jāpiezīmē, ka krāsas ekrānā ir ļoti dabiskas, salīdzinot ar pēdējos gados dominējošajām «ķīmiski» košajām. Tādēļ un blāvo darbvirsmas tapešu dēļ sākumā pat nešķiet, ka ekrāns ir tik labs, kāds tas īstenībā ir.

Otrs ne mazāk intriģējošais jaunievedums ir infrasarkano staru lāzerfokuss kamerai. Ja sākumā šķita, ka tas ir kārtējais mārketinga triks, kā pārdot ierīci, tad ilgāk padarbojoties ar 13 megapikseļu fotokameru, nācās izjust lāzera autofokusa priekšrocības. Tas darbojas tik ātri, ka varat droši šūpot telefonu objekta virzienā un spiest fotografēšanas ikonu, un kamera tiešām acumirklī nofokusēsies un uzņems skaidru attēlu. Video formātā stāsts ir līdzīgs un ātra fokusēšanās izrādās ārkārtīgi noderīga, filmējot 4K izšķirtspējā. Interesanti, ka kameru var vadīt gan ar balsi, gan rokas žestiem un abas komandas strādā gana labi. Līdz ar to sevis fotografēšanu var veikt ar primāro kameru, to neturot rokā, bet gan ieliekot statīvā.

Jāpaņem lietussargs!

Arī LG veikuši reveransu aktīva dzīvesveida cienītājiem un iestrādājuši fizisko aktivitāšu mērītāju, kas uzskaita dienā nostaigātos soļus un pieveikto distanci dažādos sporta veidos, apkopo aktivitāšu vēsturi un atgādina, cik kilometru pietrūkst līdz dienas normas izpildīšanai.

Qualcomm Snapdragon 801 četru kodolu procesors ar 2,5GHz takts frekvenci komentārus neprasa. Veiktspējas mērījumi rāda, ka tas ir vienā līmenī ar līdzšinējo tirgus līderi HTC One M8, tādēļ par G3 spēju tikt galā ar visdažādākajiem uzdevumiem vispār nav jādomā. Tas var paveikt daudz vairāk, nekā jums jebkad vajadzēs. Priecē arī iespēja iebūvēto 16 vai 32 GB atmiņu papildināt ar vēl 128GB microSD karti.

Zinot displeja un procesora parametrus, loģisks ir jautājums – un kā tad ar bateriju? Sākumā bija apmulsums. DB izmēģinājumam saņēma pilnīgi jaunu eksemplāru, un pirmajās dienās 3000 miliampērstundu akumulators paspēja izlādēties nepilnu astoņu stundu laikā. Taču tad tas iestrādājās un otrās nedēļas nobeigumā ar vienu uzlādi kalpoja mazliet mazāk par 30 stundām normālā ikdienas lietošanas režīmā. Tas ir mazāk, nekā iespēj tiešie konkurenti, taču jāsaprot, ka QuadHD ekrāns prasa savu.

Šķiet, vienīgā lieta, par ko pašķendēties, ir neattaisnotās cerības attiecībā uz digitālā asistenta spējām. No prezentācijā stāstītā radās iespaids, ka G3 patiešām atgādinās par neatbildētiem zvaniem un kalendāra ierakstiem, taču realitātē asistents vien brīdināja, lai paņem līdzi lietussargu dienās, kad draudēja lietusgāzes, bet par pārējo neteica ne vārda.

Ņemot vērā tehniskos parametrus un cenu, var diezgan droši apgalvot, ka LG G3 ir viens no Top3 šobrīd nopērkamajiem telefoniem Latvijas tirgū. Faktiski līdz izcilībai tam pietrūkst vien solīda metāla korpusa un spējas cienīgi pārciest nonākšanu ūdenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Startup festivālā Slush Somijas galvaspilsētā Helsinkos no izvēlētajiem trim TOP3 jaunuzņēmumiem, starp kuriem ir arī Latvijas dronu ražotājs Aerones, uzvaras laurus tomēr plūcis Meeshkan.

Somijas jaunuzņēmums Meeshkan izstrādā bāzi interaktīvai mašīnmācībai.

Startup festivālā Slush pulcējas tūkstošiem jaunuzņēmumu, investoru un citu interesentu, tostarp arī Latvijas pārstāvji. Latvijas dronu uzņēmumam Aerones iekļūšana TOP3 uzskatāma par lielu sasniegumu.

Festivāla mērķis ir būt par tikšanās punktu augstākā līmeņa starptautiskiem investoriem, valstu delegācijām, jaunuzņēmumiem un tehnoloģiju nozares pārstāvjiem. Slush misija ir palīdzēt jaunās paaudzes uzņēmumiem attīstīties un sasniegt panākumus, norāda Ekonomikas ministrija.

LASI ARĪ:

Latvijas Aerones iekļuvis startup festivāla Slush TOP3

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Huawei Mate 20 X 5G

Jānis Vēvers, 01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei Mate 20 X 5G ļauj ielūkoties, kā izskatīsies interneta lietošana viedtelefonos 5G mobilo sakaru laikmetā

Tālajā 2001. gada vasarā šo rindu autoram uzsmaidīja veiksme paviesoties tolaik vēl gluži jaunajā Vācijas uzņēmumā T-Mobile un padarboties ar 3G mobilo sakaru tīklam piemērotu viedtelefonu prototipiem. Uz tā laika podziņtelefonu fona šīs ierīces šķita «pilnīgs kosmoss» – ar lieliem ekrāniem un tolaik prātam neaptveramām interneta lietošanas iespējām. Gadi gāja, tika ieviests 3G tīkls, un tālruņi kļuva aizvien līdzīgāki Vācijā redzētajiem. Senās atmiņas uzjundīja viens no pirmajiem Latvijā nopērkamajiem 5G telefoniem – Huawei Mate 20 X 5G. Lai arī tas no pašreizējiem tālruņiem neatšķiras tik radikāli kā 3G ierīces no 2G, tomēr iezīmē svarīgu robežšķirtni tehnoloģiju attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gadā viedtelefoni varētu veidot jau 80%-90% no kopējā tālruņu tirdzniecības apjoma

Tā DB prognozēja Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis. 2013. gads bija pirmais gads Latvijā, kad viedtelefonu pārdošanas apjoms pārsniedza parasto telefonu pārdošanas apjomu, atgādināja J. Spoģis. Pērn saglabājās līdzīga tendence ar nelielu pieaugumu – septiņi no katriem desmit iegādātajiem telefoniem bija viedtelefoni. Tele2 pārdoto telefonu skaits pērn palielinājās par vairākiem tūkstošiem, salīdzinot ar 2013. gadu. Precīzs skaits netiek atklāts, operators vienīgi atzīmē, ka pērn dubultojās to iedzīvotāju skaits, kas iegādājās telefonu uzņēmuma internetveikalā. Kopumā pārdoto telefonu pieaugums Latvijā pagājušā gada laikā varētu būt pāris procentu apmērā. Pēc Tele2 aplēsēm iedzīvotāji turpinās dot priekšroku viedtelefoniem, un 2015. gadā viedtelefoni varētu veidot jau 80% līdz 90% no kopējā tālruņu tirdzniecības apjoma. Arī Latvijas mobilais telefons (LMT) un Bite Latvija precīzus datus par pārdotajiem telefoniem DB nesniedza. Latvijā pērn kopumā varētu tikt realizētas 539 tūkstoši iekārtu, ņemot vērā legālo tirgu, DB pieļāva LMT Retail & Logistics valdes priekšsēdētājs Rinalds Kalniņš. Lielākā daļa jeb 66% no pārdotajiem tālruņiem bija viedtelefoni, bet 34% – podziņtelefoni, kas kļūst par eksotiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dārgākie luksusa auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli DB, 25.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 230 tūkstoši eiro – šāda ir rekordsumma, ko kāds Latvijas uzņēmums pērn iztērējis par luksusa klases automašīnu.

DB jau tradicionāli ir apkopojis Ceļu satiksmes drošības direkcijas datus par 25 dārgākajiem luksusa klases automobiļiem, ko pērn savām vai savu saimnieku vajadzībām iegādājušies Latvijas uzņēmumi. Savukārt kopējie dati par pagājušā gada reālo luksusa auto tirgu vēl tiks publicēti.

Portālā publicējam TOP3 dārgākos auto.

Viss saraksts 25 dārgākie luksusa auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji lasāms 25. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

##TOP3:

##1. FERRARI GTC4 LUSSO

Mēdz jokot, ka šis auto atgādina maizes klaipu. Taču tam ir ievērojama jauda, pateicoties četru riteņu piedziņai un četru riteņu stūrēšanas iekārtai, kas ļauj palielināt gan ātrumu, gan stabilitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gadā auto zādzību skaits, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir palielinājies un pērn kopā nozagti auto 6,98 miljonu eiro vērtībā. Zagtākās automašīnu markas pārliecinoši ir bijušas Volkswagen, Audi un Toyota, bet zagtākie automašīnu modeļi nemainīgi ir Volkswagen Golf, Transporter un Passat, liecina uzņēmuma Autonams apkopotie dati.

Pēc Autonams apkopotajiem datiem, visbiežāk tiek zagtas tās automašīnas, kurām ir plašs noieta tirgus un tās rezerves daļām ir liels pieprasījums, līdz ar to šo produktu ir viegli realizēt tālāk melnajā tirgū.

2014.gada zagtāko auto Top10 aplūkojams raksta galerijā!

Salīdzinot ar 2013.gadu, saraksta pirmās divas vietas ir saglabājušās nemainīgas - jau otro gadu pēc kārtas visbiežāk tiek zagtas automašīnas Volkswagen un Audi. Volkswagen markas zagto auto skaits pērn palielinājies par nepilniem 4%. Gandrīz uz pusi palielinoties zādzību skaitam, saraksta 3.vietā ierindojas Toyota markas automobiļi. Gadu iepriekš šīs markas auto bijuši vien 5. zagtākie auto Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Startup festivālā Slush Somijas galvaspilsētā Helsinkos pulcējas tūkstošiem jaunuzņēmumu, investoru un citu interesentu, tostarp arī Latvijas pārstāvji. Latvijas dronu uzņēmumam Aerones šis pasākums ir īpaši veiksmīgs, jo tas iekļuvis startup uzņēmumu TOP3, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra.

Jaunuzņēmumu konkursā tiek atlasīti paši labākie un daudzsološākie dažādu reģiona valstu pārstāvji.

Slush ir Ziemeļeiropas lielākā jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konference, kas pulcē augstākā līmeņa starptautiskos investorus un jaunuzņēmumus, līdz ar to Aerones panākumi uzskatāmi par lielu sasniegumu.

Tas, kurš no TOP3 startup uzņēmumiem kļūs par uzvarētāju, kļūs zināms šodien dienas otrajā pusē.

Konferences mērķis ir būt par tikšanās punktu augstākā līmeņa starptautiskiem investoriem, valstu delegācijām, jaunuzņēmumiem un tehnoloģiju nozares pārstāvjiem. Slush misija ir palīdzēt jaunās paaudzes uzņēmumiem attīstīties un sasniegt panākumus, norāda Ekonomikas ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Bez responsīvā dizaina 2015. gadā – tas pats, kas 2000. gadā bez mājaslapas vispār

Ansis Līpenītis, Efumo, 21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvā nākotnē cilvēki lietos internetu vairāk no telefoniem un planšetēm nekā no datoriem. Tādēļ visiem uzņēmumiem būs jānodrošina adaptīvā vai responsīvā versija savai mājaslapai vai internetveikalam. Šajā rakstā apskatīsim, kas būtisks jāņem vērā, uzrunājot mobilā interneta auditoriju, ar ko atšķiras adaptīvā un responsīvā mājaslapas versija un kura piemērotāka katrā gadījumā. Raksts paredzēts biznesa, nevis IT auditorijai – uzņēmumu vadītājiem, mārketinga, pārdošanas un komunikācijas vadītājiem.

Lai arī lēnāk, prognozes ir piepildījušās

Pirms dažiem gadiem mēs bijām vieni no pirmajiem Latvijā, kas prognozēja adaptīvās vai responsīvās mājaslapas drīzu neizbēgamu nepieciešamību. Jāatzīst, ka mobilā interneta attīstība Latvijā notika lēnāk, nekā mēs prognozējām, tomēr šogad – 2014. gadā – sasniegts būtisks pagrieziena punkts.

Interneta lietotāji Latvijā 2014. gada vasarā

(Datu avots: Gemius; vizualizācija: Efumo)

2014. gadā mobilā interneta (viedtelefoni un planšetes) lietotāju skaits sasniedzis gandrīz pusi Latvijas interneta lietotāju auditorijas (1. grafiks), un var prognozēt, ka 2015.–2016. gadā mobilā interneta lietotāju īpatsvars pārsniegs datoru interneta lietotāju īpatsvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Internetu joprojām visbiežāk pārlūko datoros, telefoni - tuvojas

Lelde Petrāne, 07.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā vidējais interneta lietotāju skaits Latvijā no visām platformām kopā (t.i., no datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem) pieaudzis par 8 000 lietotājiem, sasniedzot 1 429 000 lietotājus jeb Real Users, liecina "gemiusAudience" dati.

Vidēji mēnesī Latvijā 1 234 000 lietotāji interneta pārlūkošanai izmantojuši datorus,1 045 000 – mobilos telefonus, bet 125 000 internetu lietojuši savos planšetdatoros.

53 procenti no visiem interneta lietotājiem Latvijā ir sievietes, bet 47 procenti – vīrieši.

Salīdzinot datus par interneta lietotāju skaita tendencēm pēdējo piecu gadu laikā, "gemiusAudience" dati rāda, ka turpina samazināties gados jauno interneta lietotāju skaits no datoriem. Tikmēr turpina pieaugt interneta lietotāju skaits vecumā pēc 55 gadiem, kas internetu pārlūko no datoriem – ja 2009. gadā šajā vecuma grupā 119 000 lietotāju lietoja internetu no datoriem, tad 2019. gadā šiem parametriem atbilda jau 260 000 Real Users.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visaktīvākā interneta pārlūkošana Latvijā notiek darba dienās plkst.22, pārsvarā lietojot planšetdatorus, liecina interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma Gemius dati.

Saskaņā ar Gemius datiem darba dienas pirmajā pusē internetu Latvijā visaktīvāk pārlūko no datoriem. Pieņemot, ka visa interneta plūsma katrā no platformām dienā veido 100%, laikā no plkst.8 līdz plkst.18 no datoriem tiek veikti 63% no interneta lapu apmeklējumiem. Paralēli datoriem šajā laika posmā aktīvi tiek izmantoti arī mobilie telefoni - 52% lapu skatījumu, kamēr no planšetdatoriem tiek ģenerēti 47% no internetā veiktajiem lapu skatījumiem.

Aktīvākā mobilo ierīču izmantošana sākas laikā pēc plkst.18 un ilgst līdz pusnaktij, radot vidēji 47% no visiem dienas laikā veiktajiem mobilo lapu skatījumiem. Šajās diennakts stundās no planšetdatoriem tiek veikti par 5% vairāk lapu skatījumu nekā no mobilajiem telefoniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung Galaxy Z Flip" atsauc atmiņā 20 gadus senos aizlokāmos «gliemežvākus», taču piedāvā moderna viedtelefona iespējas.

Ieilgušo "vienādo telefonu" laikmetu sapurinājis kaut kas neparasts. Līdz ar pirmajām pavasara vēsmām arī pašmāju veikalos ienācis "Samsung" šā gada jaunums – salokāmais viedtelefons "Galaxy Z Flip".

Lai arī salokāmie tālruņi pompozi tika izrādīti jau pirms gada, uz pirmajiem eksemplāriem varējām vien žēlīgi noskatīties globālajās izstādēs vai citzemju veikalos. Savukārt "Z Flip" uzreiz nonācis arī pie mums, un ir pelnījis ikviena līdzšinējās tālruņu vienveidības garlaikotā lietotāja uzmanību.

Dizains

✪✪✪✪✪✪✪✪

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Nav jābūt ekstraklases speciālistam, lai saprastu, ka "Z Flip" svarīgākā inovācija un potenciālo pircēju uzmanības piesaistītājs ir tieši ārējais izskats. To nevar gluži dēvēt par unikālu vai neredzētu. Drīzāk, labi aizmirsts vecais modernā izpildījumā. Droši vien liela daļa šo rindu lasītāju ap gadsimtu miju izmēģināja tolaik ļoti aktuālos atlokāmos mobilos telefonus. Ekrāns augšā, pogas apakšā, vēl viens maziņš displejs uz vāka. Pārlocīta šī ierīce kabatā aizņēma niecīgu vietu, taču spēja piedāvāt daudz lielāku ekrānu nekā nepārlokāmie, kuri arī tolaik bija mazi, ja salīdzinām ar šodienas milzeņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alerģija pret veikalos nopērkamajiem krēmiem Agritu Jērumu aizvedusi pie dabīgu smaržu veidošanas meistarklasēm Smaržas burvība

Agrita pirms vairāk nekā deviņiem gadiem saskārās ar alerģisku reakciju pret veikalā pirktiem sejas krēmiem, kuri izraisīja acu asarošanu, šķaudīšanu. Apzinoties, ka ādas kopšanas līdzekļi tomēr ir vajadzīgi, viņa nokļuva dabīgās kosmētikas meistarklasē, kur uzzināja arī par ēteriskajām eļļām. Sākumā viņa vadījās pēc gatavām receptēm, izgatavojot pirmo krēmu, bet ar laiku, arvien drošāk eksperimentējot, pievērsās arī dabīgajām smaržām.

«Pieļauju, ka alerģisko reakciju izsauca konservanti un sintētiskās smaržvielas. Tā radās mana šodienas nodarbošanās. Es aicinu cilvēkus negaidīt, kad ķermenis sāks protestēt, bet jau laikus pāriet uz dabīgām alternatīvām. Protams, tas nav vienkārši. Arī man sākumā bija žēl izmest visas savas skaistās gatavo smaržu pudelītes, taču nespēju tās kādam atdāvināt, jo zināju, kas tajās iekšā,» klāsta Agrita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 15% tirgotāju, ko no marta līdz maijam pārbaudījis Pārtikas un veterinārais dienests (PVD), pavaddokumentos norādījuši neatbilstošu svaigu dārzeņu un augļu izcelsmes valsti. PVD veica pārbaudes ap 900 tirdzniecības uzņēmumos, arī vairākās vairumtirdzniecības noliktavās, otrdien raksta laikraksts Diena.

Skaitļi parāda, ka aktuāls šis jautājums ir arī par tirgū nopērkamajiem gurķiem. Kā novēroja Diena, gurķu izcelsmes vieta ir strīdus objekts arī Centrāltirgus pārdevēju vidū. Tie, kas tirgo ievestos, saka, ka tikai retais tirgotājs drīkstētu norādīt Latviju kā izcelsmes vietu, jo īstā sezona vēl tikai priekšā. Savukārt pārdevēji, kas gurķiem kā izcelsmes valsti norādījuši Latviju, Dienai teic, ka tos audzē īpašās siltumnīcās.

Latvijas Mājražotāju un mazo ražotāju informācijas un atbalsta biedrības valdes priekšsēdētājs Agris Locs atzīst, ka tirgos diezgan uzmanīgi jāpēta, vai tiešām tiek tirgota vietējā prece. Tuvākajās nedēļās gurķu ražai vajadzētu ienākties lielākajā daļā saimniecību, tad risks tapt maldinātam būs krietni mazāks. «Patlaban ļoti daudz kas ir atkarīgs no tirgotāja godaprāta. Mums Mājražotāju biedrībā ir iekšējā kontrole. Visi cits par citu visu zina. Ja kāds sāk šmucēties, pārējie noziņo, jo nevēlas graut biedrības prestižu,» teic A. Locs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņos veidos transformējamais koka velosipēds bērniem varētu radīt apvērsumu savā produktu nišā

Iespaidojoties no Latvijā nopērkamajiem koka līdzsvara velosipēdiem, dizaineris Egons Garklāvs radījis velosipēdu, kuru ir iespējams pārveidot astoņos veidos un pielāgot dažāda vecuma bērniem.

Līdz šim aptuvenās investīcijas produkta izstrādē, ražošanas nodrošināšanā, mārketinga un pārdošanas attīstībā veido 250 tūkst. eiro, stāsta produkta radītāja, SIA Shaman inventions pārstāve Kristīne Žuga.

Mārketings pa priekšu

Velosipēdam dots nosaukums Leg&Go. Produkta izveidē uzņēmums ir atkāpies no ierastās prakses. Proti, tika radīts prototips, kam ar laiku pielāgotas jaunas velosipēda pārveides iespējas. Līdz šim pasaulē nav bijis nopērkams velosipēds, kas pārklātu tik plašu vecuma amplitūdu. Lai gan velosipēda ražošana vēl nav sākta, tas jau radījis lielu interesi. Ar savu produktu uzņēmums ir piedalījies vairākās izstādēs, piemēram, Eurobike 2015, kur saņemta arī uzvarētāja balva. Jautāta, vai šoreiz ir attaisnojies apgrieztais princips, ka pa priekšu ražošanas sākšanai ir mārketinga aktivitātes, K. Žuga norāda, ka, iespējams, vajadzējis pagaidīt kādu pusgadu un tad sākt izrādīt velosipēdu plašākai publikai. Šobrīd ir liels spiediens uz ražošanas termiņiem. Uzņēmums ir apsolījis, ka pirmie 300 velosipēdi tirgū nonāks jau ap Ziemassvētkiem. «Paša bērnu riteņa ideja man radās pērnā gada beigās, viss pārējais laiks ir aizgājis produkta testēšanai. Viena lieta ir radīt ideju, bet cita lieta – to dabūt dzīvotspējīgu. Tagad ir melnais darbs,» neslēpj E. Garklāvs. Process ievilcies, jo ir grūti atrast ražošanas partnerus. Savukārt pēc tam jātrāpa arī cenu nišā, lai produkts būtu pieejams patērētājam. K. Žuga teic, ka aptuvenā sākuma cena varētu būt 239 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Juris Ulmanis: Lietoju podziņu telefonu, jo pats vēlos kontrolēt savu dzīvi

Kristīne Stepiņa, 27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jēga ir sasniegt mērķi, tikt līdz otram galam, paveikt to, kas eventuāli nav paveicams, izdarīt to, ko nevar izdarīt – izpildīt neiespējamo misiju.

Tā grāmatā Uz Grenlandi – pēc pērlēm atzīst uzņēmējs, zemessargs un pasniedzējs Juris Ulmanis, kurš savā pirmajā polārajā ekspedīcijā ir sajuties kā īsts pērļu zvejnieks. Viņš kopā ar leģendārajiem latviešu alpīnistiem Teodoru Ķirsi un Imantu Zaulu ir uzkāpis vairākās pasaules virsotnēs un sapņo pievarēt arī pašu augstāko – Everestu.

Fragments no intervijas

Daudzi jūs saista ar pirmajiem mobilajiem telefoniem. Kā kļuvāt par ASV kompānijas Motorola Baltijas pārstāvniecības vadītāju?

Kad Arizonas Starptautiskajā menedžmenta skolā ieguvu savu otro maģistra grādu starptautiskajā biznesa vadībā, meklēju darbu. Nelielajā latviešu kopienā bija viens kungs, kurš strādāja Motorolā. Viņš man sarunāja darba interviju. Tā sāku strādāt šajā kompānijā par tirgus analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Paviesoties dabas brīnumu «Disnejlendā»

Līva Melbārzde, 05.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aktīvā atpūta dabā ir jaunzēlandiešu filozofija un reliģija, ja gribat to izbaudīt visplašākajā spektrā viena ceļojuma laikā- brauciet uz Jaunzēlandi

Jaunzēlandes smilšu pludmales un līči atgādina Algarvi, kalnainie apvidi- Skotiju, ledāji un klintis – Alpus, vulkāni un geizeri- Islandi, bet Jaunzēlandes dienvidsalas fjordi- Norvēģiju un Zviedriju.

Pirmajā acu uzmetienā šķiet, ka otrā pasaules malā esošajās divās Jaunzēlandes salās ir apkopots viss, kas redzams, apceļojot visu Eiropas kontinentu. Taču Jaunzēlandē ir vēl daudz kas vairāk- mūža meži līdzinās Malaizijas džungļiem, dažām Jaunzēlandē augošām retām koku sugām radniecīgus var atrast Čīlē, ziemeļu salas piekrastes veģetācija ir tipiska Indonēzijai utt. Varētu teikt, ka Jaunzēlande ir dabas brīnumu «Disnejlenda». No divām lielām un ap 600 mazākām saliņām sastāvošo Jaunzēlandi ieskauj nekas cits kā ūdens un no tuvākā kontinenta – Austrālijas- to šķir trīs lidojuma stundas. Kopējais lidojums no mūsu platuma grādiem līdz Jaunzēlandei ir iespējams vairākkārt pārsēžoties un aizņem vairāk nekā 24 stundas. Taču dabas un aktīvās atpūtas mīļotājiem šī unikālā zeme noteikti ir redzēšanas vērta. Lai mazliet atvieglotu garās lidojuma stundas, ir vērts ieplānot dienu ilgu atpūtu pēc pirmā aptuveni 12 stundu ilgā pārlidojuma, piemēram, Singapūrā, jo no turienes līdz Jaunzēlandei būs jālido vēl ap 12 stundām, lai gan, skatoties uz kartes, attālums nemaz vairs nešķiet tik liels. Jūlijā Jaunzēlande mēdz pārsteigt ar sniega vētrām tās kalnainākajos apvidos, ap Ziemassvētkiem gatavojas zemenes, ķirši zied oktobrī, bet vīnogas tiek ievāktas martā. Taču atkarībā no ceļotāju prioritātēm, Jaunzēlande ir lielisks galamērķis cauru gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizējot Amarok pikapu, Volkswagen pretēji citiem Eiropā nopērkamajiem līdziniekiem četrcilindru motora vietā uzdrošinājušies piesolīt V6 dīzeli, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc Minhenes apkārtnē notiekošajiem testa braucieniem bija nojaušams, ka Volkswagen ar laiku vēlas pašreizējo četrcilindru dīzeļu klāstu aizstāt ar V6 motoriem. Vispirms priekšroka tiks dota glaunākajam un dusmīgākajam 224 ZS dīzelim ar 550 ņūtonmetru lielu griezi. Šis motors tiks iesaiņots un pasniegts elitārākajā aprīkojumā Aventura, kas turpmāk atradīsies augstāk par līdz šim lepnāko Highline versiju. Loģiski, ka šāds Amarok maksās lielu naudu. Iekams Latvijā uzlabotā Amarok cena vēl tiek finalizēta, salīdzinājumam var minēt, ka Vācijā šāds Amarok Aventura maksās vairāk nekā 46 tūkst. eiro. Ne mazāk saistoša varētu būt informācija par to, ka jaunā Amarok V6 motorizācijas programma paredz vēl 163 un 204 ZS versijas. Mazjaudīgākais Amarok motortelpu sasniegs tikai 2017. gada otrajā pusē un tiks saprecināts kopā tikai ar sešpakāpju manuālo transmisiju, bet 204 ZS motoram pēc izvēles pienāksies gan sešpakāpju manuālā, gan astoņpakāpju automāts. Visbeidzot lielzemnieka, bagāta mežu īpašnieka vai pat lielpilsētas biznesmeņa sapnis – 224 ZS jaudīgais V6 dīzelis – draudzēsies tikai ar astoņpakāpju automātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kapitāla tirgus Latvijā – trešajā desmitgadē, bet joprojām vājš. Vai ir alternatīvas?

Latvijas Bankas ekonomists Egils Kaužēns, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no svarīgām finanšu tirgus sastāvdaļām ir likvīds un efektīvs kapitāla tirgus. Ieguldījumi akcijās un obligācijās ir ilgtermiņa ieguldījumi.

Attīstīts kapitāla tirgus veicina vietējās un ārvalstu investīcijas, uzkrājumu efektīvāku izmantošanu, dodot iespēju krājējiem vairāk nopelnīt, kas īpaši aktuāli zemo procentu likmju apstākļos. Savukārt uzņēmējiem tas dažādo aizņemšanās iespējas uzņēmuma attīstības finansēšanai.

Turklāt lēmumi par investīcijām vai, tieši pretēji, lēmumi par neinvestēšanu ietekmē ne vien pašreizējo tautsaimniecības stāvokli, bet arī summējas tautsaimniecības turpmākās attīstības perspektīvā.

Kāpēc kapitāla tirgus ir tik nozīmīgs:

  1. Uzņēmumi, emitējot vērtspapīrus kapitāla tirgū, piesaista ilgtermiņa finansējumu – gan vietējo, gan ārvalstu, kas dod iespēju uzņēmumiem attīstīties un pilnveidot ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu, diversificējot investoru loku;
  2. Mājsaimniecības un uzņēmumi var novirzīt savus uzkrājumus kapitāla tirgus vērtspapīros, kas parasti piedāvā augstāku ienesīgumu nekā noguldījumi bankās;
  3. Kapitāla tirgus dod iespēju sekot dažādu vērtspapīru procentu likmēm, kas ļauj spriest par piedāvājuma un pieprasījuma attiecību finanšu tirgū, par tirgus dalībnieku gaidām par riskiem un ekonomikas attīstību, finansēšanas nosacījumiem;
  4. Ekonomikas izaugsmes modeļos izaugsme ilgtermiņā ir atkarīga no kapitāla lieluma, un kapitāla tirgum ir būtiska loma šī kapitāla piesaistē un izvietojumā tautsaimniecībā;
  5. Labi funkcionējošs kapitāla tirgus palīdz sadalīt kapitālu pa dažādām nozarēm, uzņēmumiem tā, lai tiktu iegūts maksimāls labums tautsaimniecībā, – tiek meklēts optimums no paredzamā vērtspapīru ienākuma un riska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais no Apple telefoniem iPhone 7 Plus ieguvis ūdensizturīgu korpusu un duālo kameru

Jau trešo gadu pēc kārtas Apple savas produkcijas cienītājus aplaimo ar diviem iPhone modeļiem vienlaikus. Un, ja iepriekšējos divos gados tie atšķīrās faktiski tikai ar ekrāna izmēru un izšķirtspēju, tad iPhone 7 Plus ir ieguvis izteiktāku identitāti. Duālās fotokameras dēļ tas tiek rekomendēts ne vien lielu ierīču, bet arī fotografēšanas cienītājiem.

Divu kameru sistēma ir patiešām interesants izgudrojums un noteikti vēl vairāk spodrinātu Apple inovatoru slavu, ja vien naskie aziāti nebūtu aizsteigušies priekšā. Februārī LG pamanījās «izšaut» savu divu lēcu G5, un pēc pāris mēnešiem tam sekoja Huawei ar P9. Lai gan katra ražotāja pieeja divu lēcu lietojumā atšķiras, nevar noliegt, ka pusgadu vēlāk prezentētais 7 Plus vairs neizskatās revolucionārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Qfer mobilā lietotne palīdz sameklēt un izvēlēties speciālos piedāvājumus restorānos, kafejnīcās, sporta un izklaides vietās

Tā savu produktu īsumā raksturo viens no Qfer līdzīpašniekiem Artūrs Burņins. Līdz šim lietotni lejuplādējuši aptuveni tūkstoš cilvēku. «Domāju, tas ir labs rezultāts pirmajam mēnesim, jo īpaši, ņemot vērā, ka mārketingam vispār neesam tērējuši. Šobrīd mums ir kādi 50 līdz 60 jauni lietotāji dienā,» viņš apgalvo.

Šobrīd Qfer ir ap 40 sadarbības partneru, kas izvieto savus īpašos piedāvājumus lietotnē. Galvenokārt Qfer izmanto restorāni un kafejnīcas, bet šāds rīks ir piemērots arī citiem biznesa virzieniem, lai piedāvātu atlaides izklaides, sporta, skaistumkopšanas, viesnīcu un SPA pakalpojumiem. «Varētu būt arī īpašie izglītības piedāvājumi, piemēram, īsie šūšanas kursi. Mēģināsim paplašināties,» teic Artūrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pataustījuši tirgu ar visplānāko telefonu, Huawei šovasar laida tirgū pragmatiskāku modeli – Ascend P7

Ķīnas elektronikas milzis Huawei Latvijā ilgstoši bija zināms kā tīkla iekārtu ražotājs un tikai pērnajā vasarā pa īstam mūsu pusē sevi pieteica ar mobilo tālruni. Turklāt kādu! Ascend P6 bija tobrīd plānākais viedtelefons pasaulē, glīts un ar kvalitatīvi nostrādātu korpusu. Šovasar «ķīniešu aifona» iesākto darbu turpināt atnācis Ascend P7.

Otrās paaudzes modelis ir ieturēts priekšgājēja tradīcijās. Korpusā izmantoti metāla elementi, kas piešķir «dārgāku» izskatu, tas joprojām ir neticami plāns, lai gan mata tiesu biezāks par P6. Ciparu izteiksmē tie ir 6,5 milimetri pret 6,18. Uzkrītošas izmaiņas dizainā ir pusapļa formas apakšmalas, kas acīmredzami kontrastēja ar citādi kantaino veidolu, aizstāšana ar plakanu virsmu, kā arī metāliskā aizmugurējā vāciņa nomainīšanu ar stiklotu aizmuguri. Cerams, ka tas nav mēģinājums izskatīties līdzīgākām stiklotajam iPhone 4, kas joprojām aptaujās tiek atzīts par vienu no elegantākajiem mobilajiem telefoniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno iPhone XS Max vizuāli atšķirīgu no pagājušā gada modeļa padara vien lielākais ekrāns, kāds jebkad bijis Apple telefonos

Jauns rudens un jauns iekosto ābolu ražas metiens – šis tas šajā pasaulē ir tikpat nesatricināms kā fizikas likumi. Jau astoto gadu pēc kārtas lapkritis ierodas reizē ar kārtējo Apple iPhone viedtelefonu un šoreiz pat ar veseliem trim – XS, XS Max un XR. Un, kā ierasts, tirdzniecības uzsākšanas dienā cilvēki turpina «šturmēt» veikalus, lai vieni no pirmajiem iegūtu kāroto «aifonu». Tāda aina 28. septembra rītā bija vērojama arī iPhone XS atklāšanas pasākumā Euronics veikalā, no kurienes atceļoja arī DB piešķirtais XS Max testa modelis. Tomēr šogad Apple fanu entuziasms ir grūtāk saprotams, jo tālruņos ievērības cienīgu izmaiņu ir pavisam maz un tās pilnīgi noteikti nav unikālas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nekustamo īpašumu tirgus: cenas burbuļo, platības iztvaiko

Oksana Dmitrijeva, nekustamo īpašumu projektu attīstītāja “Domuss” pārdošanas projektu vadītāja, 12.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki ar bažām gaida apkures sezonas sākumu aukstajos mēnešos, kad nekustamo īpašumu uzturēšanas izmaksas sadārdzināsies. Iedzīvotāji aktīvi domā par dzīvesvietas maiņu pret mazāku mājokli, apsver pārcelšanos no galvaspilsētas uz Pierīgu vai attālāku reģionu pilsētām.

Cenas burbuļo, bet nesprāgst, spekulācijas pastāv dažādas. Bet varam prognozēt, ka Latvijā parādīsies plašāks nekustamo īpašumu piedāvājums, visdrīzāk cenu kāpums arī apstāsies. Tiesa, cenas būtiski nesamazināsies.

Kopš aizvadītā gada cenu kāpums sasniedz gaismas ātrumu. Mūsu dzīves dārdzība ielaužas “kosmosā”, secināms no statistikas biroja “Eurostat”. Kamēr Eiropas Savienībā (ES) vidējais inflācijas rādītājs ir zem 10 %, Latvijā, Lietuvā un Igaunijā tas pārsniedz 20 %. Divreiz lielāks patēriņa cenu kāpums ietekmē visu sabiedrību un nozares. Apkures, elektrības, citu pakalpojumu un preču cenas ir galvenais jautājums, par ko cilvēki domā un runā. Iedzīvotāji meklē risinājumus, lai samazinātu izdevumus pamatvajadzību apmierināšanai, starp kurām ir arī dzīvesvieta. Tomēr šajā segmentā ziņas nav iepriecinošas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam tā ir cena, citam degvielas uzpildes stacijas atrašanās vieta vai citi faktori, skaidro nozares pārstāvji.

Viens no svarīgākajiem izvēles kritērijiem ir degvielas kvalitāte. Autovadītāji kļūst izglītotāki un arvien vairāk pievērš īpašu uzmanību degvielas kvalitātei, tādējādi rūpējoties par spēkrata dzinēja un detaļu ilgmūžību.

No kopējā Latvijas mazumtirdzniecības apjoma ap 75% veido dīzeļdegviela, un tas ir populārākais transporta enerģijas veids Latvijā, norāda Virši-A Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs. Viņš skaidro, ka Virši-A pagājušais gads bija veiksmīgs. Ir novērots realizācijas pieaugums visos degvielas veidos, ko skaidro ar sava uzpildes tīkla paplašināšanos un izdevīgiem klientu piedāvājumiem.

Pēc Valsts Ieņēmuma dienesta datiem, dīzeļdegvielas realizācija 2018. gadā uzrādīja pieaugumu, savukārt tādiem degvielas veidiem kā benzīns un autogāze – kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Procentu likmju kāpums mājokļu tirgū ir aktualizējis jautājumu – pirkt vai īrēt. Lai gan pieprasījums pēc mājokļiem saglabājas, darījumi notiek nesteidzīgi kā jauno projektu, tā sērijveida dzīvokļu segmentā.

Šīs un citas nekustamā īpašuma nozares aktualitātes lasāmas jaunākajā Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums, kas pie abonentiem nonāca jau 31.oktobrī, bet mazumtirdzniecībā pieejams no 1.novembra.

Jaunākajā Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums žurnālā lasi:

  • Augstās likmes atdzesēs mājokļu tirgu. Izsīkstot rezervēm un procentiem saglabājoties augstiem ilgāk, mājokļu tirgu pasaulē var gaidīt daži grūti gadi.
  • Koka būvmateriālu pieprasījums iedrošina miljona investīcijām. Neraugoties uz ekonomikas recesiju, Eiropas Zaļais kurss veicina tieši koksnes arvien plašāku izmantošanu nekustamā īpašuma būvniecības projektos. Arī pieprasījuma apmērs no potenciālajiem ārvalstu pasūtītājiem masīvkoka paneļu ražotnes SIA Cross Timber Systems lielāko īpašnieku Andri Dlohi iedrošina investīcijām, kuras vērstas uz lielākiem ražošanas apjomiem.
  • Attīstības nākotni redz dzīvojamo māju celtniecībā. Industriālo parku attīstītājs PICHE jau tuvākajos gados grasās uzsākt daudzdzīvokļu namu būvniecību Rīgā, cerot ar laiku mainīt attīstītāju TOP3 nozarē, intervijā atklāj uzņēmuma valdes priekšsēdētājs un īpašnieks Pēteris Senkāns
  • Īres tirgus uzņem apgriezienus. Augsto procentu likmju radītā situācija mājokļu kreditēšanas jomā rosina interesi par jaunu projektu attīstību īres segmentā, kopš 2022. gada ekspluatācijā nodoti vairāk nekā 1000 īres dzīvokļi un būvniecības stadijā ir vēl vairāki īres nami
  • Būvniecība nav pievilcīga jauniešiem. Jaunā paaudze sevi neredz būvniecībā, kas iezīmē nākotnes krīzi, ja vien nekavējoties netiks veikts komplekss pasākumu kopums, kur galvenais uzdevums būtu lauzt izveidojušos stereotipus par nozari. To rāda BDO sadarbībā ar neatkarīgu pētniecības konsultāciju kompāniju Meridian West veiktais pētījums starp lēmumu pieņēmējiem būvniecības nozarē, studentiem un citiem Z paaudzes (dzimuši deviņdesmito gadu beigās) pārstāvjiem viņu karjeras sākumā.
  • Spēriens biroju attīstībā. Biroju vide kļūst arvien daudzveidīgāka. Pandēmija un attālinātā darba izplatīšanās kalpojusi par milzīgu spērienu biroju plānošanas un veidošanas jomā. Biroji – vieta, kur ne tikai strādāt, bet arī pavadīt labu laiku ar kolēģiem.
  • Attīstītājiem investēt elektroauto uzlādes infrastruktūrā ir izdevīgi. Šobrīd ir īstais brīdis, lai uzņēmēji, tajā skaitā daudzdzīvokļu un komercobjektu attīstītāji investētu elektroauto infrastruktūras attīstībā.
  • Būvniecības izmaksas stabilizējas. Lai gan pēdējā pusgada laikā būvniecības izmaksas nav piedzīvojušas būtisku pieaugumu, attīstītāji nesagaida, ka tuvākajā laikā būvmateriālu cenas kritīsies.
  • Vietējie attīstītāji var konkurēt ar lielajiem milžiem. "Vajadzētu censties, lai vietējo attīstītāju īpatsvars tomēr būtu nedaudz lielāks. Esmu patriots, tāpēc gribētu, lai uzņēmumu nopelnītā nauda paliktu Latvijā, nevis aizplūstu pāri robežām un celtu citu valstu labklājību," intervijā stāsta Tepat Grupa līdzīpašnieks un vadītājs Voldemārs Siliņš.
  • Pils iegāde kā mecenātisms. Uzņēmējs Edijs Ošs jau gadu saimnieko Igates pils kompleksā. Padarīts daudz, taču tālākā pils attīstība ritēs soli pa solim.
  • Vieta pasaka priekšā. Bijušajā zivju ceha teritorijā Pitragā tapusi satikšanās vieta Pitraga Pietura, kas ir tikai sākums šī īpašuma attīstībai. Madara Cosmetics līdzdibinātājas Paulas Tisenkopfas, Madara Cosmetics līdzdibinātāja un AS APF Holdings padomes priekšsēdētāja Ulda Iltnera un Rīgas plānošanas reģiona tūrisma speciālista, Dabas tūrisma asociācijas valdes locekļa Edgara Ražinska ģimenes kopīgiem spēkiem sākušas attīstīt īpašumu Pitragā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējais kooperatīvās sabiedrības "Latraps" valdes priekšsēdētājs un kooperatīva dibinātājs Edgars Ruža atstājis "Latraps" vadītāja amatu, informē "Latraps".

Padome kopā ar Ružu, balstoties uz kooperatīva vērtībām, jau izvēlējusies nākamo uzņēmuma vadītāju, kura vārds pašlaik netiek izpausts.

Ruža norāda, ka turpmāk strādās stratēģijas un attīstības projektu jomā.

"Pirms 22 gadiem man bija ideja un pārliecība, ka lauksaimniecība Latvijā var veiksmīgi attīstīties, ja to pārvalda un organizē lauksaimnieki paši. Es ticēju šai idejai, un tai noticēja arī daudzi zemnieki. Tā dzima Latraps. Mēs sev un citiem pierādījām, ka Latvijas zemnieki var vienoties kopīgai idejai, var kooperēties un šodien mēs esam piemērs citām nozarēm," saka E.Ruža.

Šo gadu laikā Latraps kļuvis par lielāko lauksaimniecības uzņēmumu, bet graudkopība par vienu no spēcīgākajām tautsaimniecības nozarēm valstī, nodrošinot ievērojamu daļu no Latvijas kopējā eksperta apjoma. Latraps vairākus gadus tiek atzīts par lielāko Latvijas lauksaimniecības uzņēmumu, jo sasniedz lielāko apgrozījumu gada griezumā, kā arī daudzus gadus ir viens no TOP3 Latvijas privātā kapitāla uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru