Jaunākais izdevums

Lielbritānijas Karaliskais pasts ir laidis klajā astoņas pastmarkas ar slavenāko britu burvju attēliem, vēsta BBC.

Uz pastmarkām būs redzami literāri fantāzijas tēli, kā, piemēram, Baltuss Dumidors un Lords Voldemorts no «Harija Potera» grāmatu sērijām, Baltā ragana no «Nārnijas hronikām», karaļa Artūra leģendu varoņi burvis Merlins un feja Morgana, kā arī citi.

Karaliskais pasts ir konsultējies ar britu folkloras un kultūras ekspertiem, lai piemērotu burvjiem autentisku izskatu. «Ir skaidrs, ka lielākā daļa stāstu par burvjiem ir kas vairāk nekā vienkārša fantāzija», skaidro Lielbritānijas Karaliskais pasts savā interneta vietnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Latvijas Pasts ikvienam iedzīvotājam jau vairāk nekā desmit gadu piedāvā iespēju izveidot personalizētu pastmarku, ar kuru pārsteigt savu ģimeni, draugus vai kolēģus

Izveidotās uzņēmuma mājaslapas manapastmarka.lv būtība – katram, kam ir vēlme izgatavot unikālu past- marku ar sev svarīgu un interesantu dizainu, turklāt ar funkcionālu nozīmi un ar iespēju savu pastmarku izmantot pasta sūtījumu pārsūtīšanai, šāda iespēja tiek sniegta. Jāatgādina, ka Latvijas Pasts ir vienīgā institūcija, kam ir tiesības emitēt pastmarkas, un tas tiek darīts, ņemot vērā īpašas Pastmarku emisijas komisijas apstiprinātu pastmarku izdošanas plānu. «Bieži ir gadījumi, ka iedzīvotāji iesniedz Pastmarku emisijas komisijai pieteikumu, lai Latvijas Pasts iekļauj kādu pastmarku izdošanas plānā, taču mēs noteikti nevaram apstiprināt visus pieteikumus. Vidēji gadā emitējam ap 20 oficiālo filatēlijas izdevumu. Taču iespēja izdot savu pastmarku un tieši sev vēlamajā izskatā ir dota katram, un to nodrošinām ar personalizētajām pastmarkām,» skaidro Latvijas Pasta Pasta vērtszīmju un filatēlijas departamenta direktors Edmunds Bebrišs. Jau kopš 2006. gada Latvija ir viena no tām nedaudzajām valstīm, kas ļauj klientiem izgatavot arī personalizētas pastmarkas. Kā norāda E. Bebrišs, šis pakalpojums gadu gaitā ieguvis gan savu pastāvīgo klientu loku, gan arī ik gadu papildinās ar jauniem interesentiem. Vairākums klientu pastmarkas pasūta pat regulāri un atkārtoti, izvēloties gan kādreiz jau izdotus, gan pavisam jaunus past- marku dizainus un savu pasta sūtījumu apmaksai acīmredzot izvēloties tikai sev vien raksturīgās pastmarkas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pēdējos trīs mēnešus var lietot pastmarkas ar lata nominālvērtību

Lelde Petrāne, 29.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2014.gada oktobra vēl trīs mēnešus apgrozībā būs Latvijas Pasta emitētās pastmarkas ar lata nominālvērtību. Klienti tās sūtījumu apmaksai varēs lietot līdz pat 2014.gada 31.decembrim. Savukārt pastmarkas ar dubulto - lata un eiro nominālvērtību, kas tika izdotas 2013.gadā, - būs izmantojamas arī turpmāk bez termiņa ierobežojumiem, informēja Latvijas Pasta pārstāve Gundega Vārpa.

Atbilstoši Eiro ieviešanas kārtības likuma normām Latvijas Pasta izdotās pastmarkas ar lata nominālvērtību no apgrozības tiks izņemtas 2015.gada 1.janvārī, bet klientiem tiks piegādāti visi sūtījumi, kuru apmaksai līdz pat 2014.gada 31.decembrim būs lietotas lata nominālvērtības pastmarkas. Savukārt to pastmarku apgrozības un izmantošanas termiņš, kurās nominālvērtība attēlota gan latos, gan eiro, nav ierobežots. Kopš 2014.gada 2.janvāra līdz ar valsts iestāšanos eirozonā Latvijas Republikā tiek emitētas pastmarkas ar eiro nominālvērtību.

Pastmarkas ar lata nominālvērtību Latvijas Pasts izdeva no 1993. līdz 2013.gadam, kad atjaunotajā Latvijas Republikā nacionālās valūtas statusā atkārtoti tika izmantots lats. 20 gadu laikā Latvijas Pasts izdevis kopumā 533 dažādas pastmarkas miljoniem eksemplāru tirāžā ar atšķirīgu lata nominālvērtību, un liela daļa no tām ne tikai izmantotas sūtījumu apmaksai, bet arī kļuvušas par filatēlistu kolekciju retumiem dažādās pasaules valstīs. Pastmarkas vērtību filatēlistu aprindās nosaka gan to nominālvērtība, gan tirāža, gan tematika un arī pieejamība tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neizmantoto lata nominālvērtības pastmarku bezmaksas maiņa pret tādas pašas vērtības pastmarkām eiro notiks no 2015.gada 5.janvāra līdz 30.jūnijam, informē Latvijas Pasts.

Saskaņā ar Eiro ieviešanas kārtības likumu 2014.gada decembris ir pēdējais mēnesis, kad lietošanai derīgas ir no 1991. līdz 2012.gadam izdotās pastmarkas ar lata nominālvērtību. Lai nodrošinātu iedzīvotāju iegādāto vērtszīmju – lata nominālvērtības pastmarku – vērtības saglabāšanu, Latvijas Pasts no 2015.gada 5.janvāra līdz 30.jūnijam nodrošinās lata nominālvērtības pastmarku bezmaksas maiņu pret analogas nominālvērtības pastmarkām eiro. Personalizētās pasmarkas maiņai netiks pieņemtas.

Neizmantotās lata nominālvērtības pastmarkas varēs apmainīt 44.pasta nodaļā, kas atrodas Latvijas Pasta centrālajā birojā, Ziemeļu ielā 10, lidostā Rīga, Mārupes novadā. Pastmarku maiņai būs nepieciešams iesniegums, ko varēs gan saņemt uz vietas 44.pasta nodaļā, gan arī jau iepriekš izdrukāt un aizpildīt no Latvijas Pasta interneta vietnes www.pasts.lv: iesnieguma paraugs aplūkojams te. Iesniegumā būs jānorāda tā iesniedzēja vārds, uzvārds, adrese, pievienoto pastmarku skaits un summa latos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Karaliskais pasts trešdien laidis klajā pirmo pastmarku, uz kuras attēlots Lielbritānijas karalis Čārlzs III, kurš kāpa tronī septembrī pēc mātes karalienes Elizabetes II nāves.

Jaunā pastmarka nonāks vispārējā pārdošanā 4.aprīlī. Uz pastmarkas attēlota karaļa galva un pastmarkas vērtība uz vienkrāsaina fona.

Čārlzs III pats personīgi apstiprināja attēlu, kas redzams uz pastmarkas. Tas ir tas pats Čārlza III attēls, ko radījis skulptors Mārtins Dženings un kas redzams uz jaunajām monētām, bet pielāgots pastmarkai.

Mazumtirgotāji turpinās pārdot pastmarkas, uz kurām attēlota Elizabete II, un jaunās pastmarkas tiks piegādātas, kad būs beigušies pašreizējie Karaliskā pasta krājumi.

Karaliskā pasta direktors Saimons Tompsons sacīja, ka britu pastmarkas ir unikālas ar to, ka uz tām nav uzdrukāta izcelsmes valsts, "jo pietiek ar monarha tēlu".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušā kinoteātra "Liesma" telpās iluzionisti Dace un Enriko Pecolli plāno atvērt Brīnumu Muzeju un Burvju triku teātri, kurā plānots uzstāties ar savām izrādēm, kā arī nākotnē viesosies citi pasaulē atzīti iluzionisti.

Lai realizētu ieceri, mākslinieki ir uzsākuši pūļa finansējuma kampaņu, aicinot ikvienu, kam tuva ir šī iecere, sniegt savu atbalstu. Vienlaikus mākslinieki uzsver, ka interesenti tiks gaidīti arī uz palīgdarbiem un teātra atjaunošanu. Mērķis ir radīt teātri, kurā ne tikai atdzīvotos labākās iluzionisma tradīcijas, bet vienlaikus radīt kultūras un mākslas telpu, kuru katrs Latvijas iedzīvotājs uztvertu kā "savu".

Šobrīd pasaulē darbojas vairāki burvju mākslai veltīti muzeji, no kuriem nemainīgi par prestižāko un slavenāko tiek uzskatīts Holivudā esošais "Magic Castle". Lai arī Latvijā ir spēcīgas iluzionisma tradīcijas, šāda tipa teātris un muzejs nav pieejams ne tikai Baltijā, bet visā Austrumeiropā, norāda D. un E. Pecolli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Pasts izdod pastmarku un pastkarti Latvijas dzelzceļa vēstures sērijā

Egons Mudulis, 03.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļa 92. gadadienā pasts izdevis jaunu pastmarku un pirmās dienas pastkarti ar speciālu zīmogu Latvijas dzelzceļa vēstures sērijā, vēsta Latvijas Pasts (LP). Pastmarkas un pastkartes pirmās dienas zīmogošana paredzēta 5.augustā Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā no plkst. 10 līdz plkst. 17.

Pastmarkas un pastkartes autors ir mākslinieks Ludis Danilāns. Gan uz pastmarkas, gan pastkartes attēlots 20. gadsimta 20. gados Latvijas Republikā tapuša pasažieru vilciena zemākās – 3. klases – vagons. Pēc valsts Dzelzceļa virsvaldes 1925. gadā izstrādāta projekta līdz 1931. gadam akciju sabiedrībā Fēnikss un Liepājas kara ostas darbnīcās tika izgatavoti kopumā 196 pasažieru vilcienu vagoni, tajā skaitā 146 bija tieši 3. klases vagoni. Tiem bija raksturīgs savdabīgs dizains ar sašaurinātiem, iesmailiem galiem, kas tos izcēla starp citiem dzelzceļa ritošā sastāva objektiem. Savukārt vagonu ilgtsošu lietošanu ekspluatācijā nodrošināja modernā konstrukcija ar tolaik vagonbūvē vēl reti izmantotajiem dzelzs statņu karkasiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai klientiem atvieglotu sūtījumu atmuitošanas un saņemšanas procesu, kas būtiski mainīsies no 2021.gada 1.jūlija, kā arī padarītu to ērtāku un ātrāku, Latvijas Pasts radījis jaunu digitālu risinājumu – lietotni atmuito.pasts.lv, informē uzņēmums.

Tā dažos soļos ļaus izvēlēties atmuitošanas veidu un ar Latvijas Pasta starpniecību vienkārši atmuitot no trešajām valstīm saņemtos sūtījumus, kas saskaņā ar izmaiņām Eiropas Savienības (ES) tiesību aktos turpmāk būs jādeklarē muitā un kam bez izņēmuma tiks piemērots pievienotās vērtības nodoklis.

Jau ziņots, ka ar 1.jūliju jaunā nodokļu piemērošanas sistēma pasta sūtījumiem no trešajām valstīm attieksies uz pasta nozari visā ES, tostarp uz pilnīgi visiem pasta komersantiem Latvijā un to klientiem. Tādējādi izmaiņas skars faktiski katru Latvijas iedzīvotāju, kurš iepērkas trešo valstu interneta veikalos vai saņem sūtījumus no ārpus ES dzīvojošiem draugiem vai radiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras saulgriežu gaidīšanas noskaņās Latvijas Pasts izdevis savas pastāvēšanas vēsturē otro neregulāras formas pastmarku Līgovainags, kas veidota uz pašlīmējošas pamatnes un atveidota tradicionālā Līgo svētku ziedu vainaga formā.

Pastmarkas pirmās dienas zīmogošana paredzēta 2019.gada 13.jūnijā Rīgas 10.pasta nodaļā Elizabetes ielā 41/43.

Pastmarkas nominālvērtība ir € 0,50, un tā atbilst vienkāršas B klases vēstules nosūtīšanas izmaksām Latvijas teritorijā. Atšķirībā no vairākuma pastmarku Līgo vainaga pastmarkai ir pašlīmējošā pamatne.

Pastmarkas tirāža ir 500 000 eksemplāru, un līdz ar pastmarku izdota arī speciāla aploksne 1000 eksemplāru tirāžā. Pastmarkas un aploksnes dizaina autors ir mākslinieks Ģirts Grīva.

Jaunā pastmarka izceļas ar savu neregulāro formu – tā veidota kā vainags, kas vīts no dažādiem Latvijas pļavās sastopamiem ziediem. Vainagi ir viens raksturīgākajiem un būtiskākajiem Vasaras saulgriežu svētku elementiem, kurus tradicionāli liek galvā Līgo vakarā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas preses izdevēju asociācija (LPIA) vēstulē amatpersonām aicina nepieļaut VAS "Latvijas pasts" novēloti iesniegto un ar nozari nesaskaņoto jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu apstiprināšanu, jo tādā veidā tiktu nodarīti milzīgi zaudējumi preses izdevēju nozarei, teikts vēstulē.

LPIA nosūtījusi vēstuli ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV), satiksmes ministram Tālim Linkaitam (K), kultūras ministram Naurim Puntulim (NA) un Valsts prezidentam Egilam Levitam saistībā ar valdībā apstiprinātajiem jaunajiem noteikumiem par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.

Izmaksu pieaugums un lasītāju rocības sarukums izdevējus dzen stūrī 

Preses izdevēji spiesti vienlaikus risināt vienādojumu ar vairākiem nezināmajiem, kur vienā pusē...

Vēstulē skaidrots, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pērn novembrī pieņēma lēmumu par AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem, un ar to apstiprināja universālā pasta pakalpojuma abonēto preses izdevumu piegādes un ar to saistīto pakalpojumu tarifus no nākamā gada. Tika paredzēts, ka tarifs par vienas preses izdevuma vienības piegādi būs 0,48 eiro, bet tarifs par kilogramu - 1,14 eiro.

Pamatojoties uz to Ministru kabinets (MK) sadarbībā ar Kultūras ministriju (KM), Satiksmes ministriju (SM) un LPIA izstrādāja un 14.jūlijā pieņēma noteikumus "Abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtība", kas nosaka procentuālo apmēru, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta.

LPIA vēstulē uzsver, procentuālais apmērs tika izstrādāts, ņemot vērā jau apstiprināto tarifu un MK rīkojumā nostiprināto principu, ka būtiski nodrošināt, ka visiem preses izdevējiem situācija nemainās būtiski, salīdzinot ar to, kāda tā būtu saskaņā ar pašreiz piemērojamo regulējumu. Tika vērtēta ietekme uz preses izdevējiem, analizējot prognozējamo maksājumu procentuālo pieaugumu bez vai ar papildu atbalstu un mērķi neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Rezultātā tika nonākts pie kompromisa atbalsta ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

Valsts sevi nav pierādījusi kā labs krīzes pārvaldnieks 

Kā vienīgo risinājumu jebkurā situācijā Latvijas valdība līdz šim ir redzējusi naudas...

"Ignorējot preses piegādes finansēšanas modeļa izstrādes termiņus, kārtību, sarežģītību un neinformējot preses izdevējus, "Latvijas pasts" 19.jūlijā iesniedza SPRK uz apstiprināšanu jaunu, novēlotu tarifa projektu, kura paredzamais pieņemšanas laiks ir 2022.gada septembris un stāšanās spēkā laiks ir 2023.gada 1.janvāris," teikts vēstulē, norādot, ka projektā par vienas preses izdevuma vienības piegādi paredzēts tarifs 0,55 eiro, bet par kilogramu - 1,20 eiro.

LPIA ieskatā tā rezultātā zūd MK apstiprināto noteikumu anotācijā noteiktais tiesiskais pamatojums procentuālajam apmēram, kādu universālā pasta pakalpojumu sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta. Papildus netiek izpildīts MK 2020.gada jūlijā noteiktais mērķis - neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai, kā arī tiek pārkāpts nozarē panāktais kompromisa atbalsts ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

"Šādas situācijas radīšana no "Latvijas pasta" puses ir neizprotama, absurda, nesaimnieciska un kaitnieciska preses izdevēju nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam," teikts vēstulē.

Asociācija skaidro, ka, pirmkārt, "Latvijas pastam" kā vienīgajam abonētās preses piegādes pakalpojuma sniedzējam ir labi zināma preses abonēšanas specifika Latvijā, un ikgadējie līgumi nākamajam gadam ar preses izdevējiem ir jānoslēdz vēlākais līdz augusta beigām, jo nākamā gada abonēšanas kampaņa tiek uzsākta septembra beigās, visu septembri izdevējiem intensīvi strādājot pie abonēšanas kampaņas izstrādes, mārketinga materiālu sagatavošanas. Līguma noslēgšanas brīdī ir jābūt apstiprinātam piegādes tarifam, jo tikai tad preses izdevējs var noteikt preses izdevuma abonēšanas cenu 2023.gadam. Iesniedzot tarifus SPRK 19.jūlijā "Latvijas pasts" labi apzinājās, ka tie nebūs apstiprināti uz līguma noslēgšanas brīdi, līdz ar to apzināti ir apdraudējis visu preses izdevēju abonēšanas kampaņas 2023.gadam, norāda LPIA pārstāvji.

Otrkārt, "Latvijas pasts" un tā kapitāldaļu turētāja Satiksmes ministrija bija aktīvi iesaistīta piegāžu apmaksas sistēmas izstrādē, tāpēc tiem bija labi zināms, ka visa sistēma ir balstīta uz jau apstiprinātajiem tarifiem 2023.gadam. Kā skaidro LPIA, tarifu maiņas gadījumā ir jāmaina piegāžu apmaksas kārtība, jo tā vairs neizpilda savu mērķi - neradīt būtisku ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Turklāt šāda piegāžu apmaksas kārtības maiņa nevar tikt izstrādāta tik īsā laikā, lai būtiski nekaitētu preses nozarei.

"Pārdomu vērta ir "Latvijas pasta" izvēlētā taktika, neinformēt visas iesaistītās puses par vēlmi mainīt tarifus savlaicīgi jau apmaksas sistēmas izstrādes laikā, bet nogaidīt un iesniegt apstiprināšanai jaunos tarifus piecas dienas pēc MK noteikumu pieņemšanas, radot papildu administratīvo slogu un izmaksas valsts pārvaldei, klaji demonstrējot, ka tas neievēro kopējo valsts politiku un apzināti apdraud preses izdevēju nozari," teikts vēstulē, skaidrojot, ka tas rada aizdomas, ka "Latvijas pasts", zinot preses nozares nozīmību un valsts iestāžu ķīlnieka lomu lēmuma pieņemšanai ierobežota laika apstākļos, situāciju izmanto ļaunprātīgi. Kā raksta LPIA vēl neizprotamāk tas ir tāpēc, ka "Latvijas pasta" kā valsts AS uzdevumos ir ne tikai peļņas gūšanas nolūks, bet arī noteiktu valsts funkciju izpilde - šajā gadījumā garantēt stabilu, paredzamu piegāžu pakalpojumu sniegšanu preses piegādātājiem, lai izpildītu valsts prioritāti mediju ilgtspējas nodrošināšanā.

LPIA ieskatā šāda "Latvijas pasta" darbība ir vērtējama kā nesaimnieciska darbība, kas vērsta uz preses nozares iznīcināšanu, kā arī zaudējumu radīšanu pašam uzņēmumam un valsts budžetam kopumā. "Līdz ar to kritiski būtu vērtējams, vai šāds neparedzams valsts uzņēmums, kurš neveicina preses nozares stabilitāti, vispār drīkst sniegt universālā pasta pakalpojumus un saņemt kompensācijas no valsts budžeta," teikts vēstulē, uzsverot, ja ikgadējās abonēšanas kampaņas netiks sāktas ierastajā laikā, gan saīsinātā kampaņas termiņa, gan abonēšanas kampaņas sistēmiskuma izjaukšanas, gan pircēja ieraduma dēļ, preses izdevēji būtiski zaudēs abonementu skaitu, kā rezultātā "Latvijas pasta" piegāžu izdevumi pie samazināta abonementu skaita pieaugs vēl vairāk. Turklāt pieaugs arī citi universālā pasta pakalpojuma izdevumi, jo tie tiek piegādāti kopā ar preses izdevumiem. Savukārt valstij, apzinoties preses nozīmi informācijas nodrošināšanā it īpaši lauku apvidos, nāksies palielināt atbalstu preses nozarei, radot papildu slodzi valsts budžetam.

Asociācija kritiski vērtē arī SM kā atbildīgās nozares ministrijas darbību, jo tieši SM nespēja laicīgi sakārtot piegāžu sistēmu un uzraudzīt "Latvijas pasta" darbības ir būtiski vājinājusi un daļēji iznīcinājusi preses nozari. Šādos apstākļos preses izdevēji nespēj plānot savu darbību ilgtermiņā.

LPIA arī uzsver, ka preses izdevēju vides sakārtotība, stabilitāte un paredzamība, kas nodrošina to daudzveidību un ilgtspēju, ir Latvijas nacionālās drošības jautājums.

Asociācija uzsver, ka tieši preses izdevumu abonēšanai ir visbūtiskākā loma informācijas pieejamībā lauku apvidos, kur nav iespējams viegli to iegādāties, un tieši daudzveidīga mediju vide nodrošina objektīvas informācijas nonākšanu pie ikviena Latvijas iedzīvotāja. Līdz ar to nav izprotama SM un "Latvijas pasta" darbība, kas klaji ignorē valsts prioritātes un rada ilgtermiņa negatīvās sekas Latvijas nacionālajai drošībai.

LPIA norāda, ka jaunais tarifa pieaugums ir dramatisks nozarei, un šāds tarifa pieaugums sākotnēji bija jāizdiskutē ar SM, KM un LPIA.

Vēstulē teikts, ka "Latvijas pasta" jaunais tarifs dubulto nozarē panākto izmaksu pieaugumu preses izdevējiem par preses piegādi. Izstrādājot jauno apmaksas sistēmu, tika nonākts pie kompromisa atbalsta izdevējiem ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu, ar iesniegto jauno tarifu izmaksu pieaugums izdevējiem veidos vairā nekā 20%. Turklāt jaunais tarifu projekts nostāda izdevējus nevienlīdzīgā situācijā un krasākais tarifu pieaugums sagaidāms tieši reģionālajiem laikrakstiem.

LPIA uzsver, ka šāds palielinājums nozarei ir dramatisks, un, ja preses izdevēji visas pieaugošās izmaksas iekļaus preses izdevumu abonementu cenā, tad galapatērētājs vairs nevarēs atļauties abonēt presi. "Informācijas pieejamība sabiedrībā būs kļuvusi par ekskluzīvu preci, kā rezultātā tiks apdraudēta Latvijas informatīvā telpa un drošība," teikts vēstulē.

Asociācija uzsver, ka piegādes tarifiem ir jābūt zināmiem savlaicīgi un attiecīgi ir jāpielāgo atbalsta sistēma izdevējiem, koriģējot procentuālo apmēru, kas tiem ir jāmaksā par preses izdevumu piegādi. Turklāt būtu jānosaka termiņi, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Vēstules noslēgumā LPIA lūdz nepieļaut "Latvijas pasta" jauno, novēloti iesniegto tarifu apstiprināšanu 2023.gadam, kā arī nodrošināt preses piegādes sistēmas paredzamību, kas ir būtisks nosacījums mediju daudzveidībai un ilgtspējai un, ievērojot nozares specifiku, iestrādāt normatīvajos aktos termiņu, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Tāpat asociācija prasa nodrošināt starp visiem partneriem panāktā kompromisa - 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem saglabāšanu. LPIA arī lūdz izvērtēt SM atbildību, ilgstoši nespējot nodrošināt savlaicīgu, ar nozares pārstāvjiem saskaņotu, stabilu un paredzamu preses piegāžu pakalpojumu sniegšanu, kā arī nespēju uzraudzīt "Latvijas pasta" darbību.

LPIA arī aicina izvērtēt "Latvijas pasta" novēloto un nesaimniecisko darbību, kas vērsta uz zaudējumu radīšanu preses nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam kopumā, kā arī apsvērt, vai uzņēmums, kas ignorē nozares darbības specifiku un nesadarbojas ar nozares pārstāvjiem, drīkst sniegt universālo pasta pakalpojumu un saņemt kompensācijas no valsts budžeta.

Latvijas Pasts pilnībā noraida Latvijas Preses izdevēju asociācijas paustos izteikumus par it kā vienpusēju abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojuma tarifu izmaiņu virzīšanu apstiprināšanai un ar to saistītajām sekām. Vēl vairāk – Latvijas Pasts pilnībā noliedz spekulācijas par mediju un valsts informatīvās telpas apdraudējumu tarifu maiņas dēļ. Tajā pašā laikā Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa.

Latvijas Pasts tarifu izmaiņu projektu ir iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) atbilstoši spēkā esošajam normatīvo aktu regulējumam, pamatojoties uz reālajām piegādes tarifu izmaksām, kas nedrīkst radīt zaudējumus Latvijas Pastam kā valsts uzņēmumam. Lēmumu par tarifiem pieņem SPRK, līdz ar to tas būs izsvērts un pamatots, ņemot vērā visus ietekmējošos faktorus.

Jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu izmaksu aprēķins, tāpat kā citiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem, tiek veidots, ievērojot SPRK tarifu aprēķināšanas metodikas nosacījumus un spēkā esošo normatīvo regulējumu, kas nosaka vienotu piegādes tarifu visā valstī. Līdzīgi kā jebkurā citā nozarē strādājošiem uzņēmumiem, arī Latvijas Pastam 2022.gads nesis būtisku izmaksu pieaugumu.

Krasi augušas gan degvielas un energoresursu, gan darbaspēka izmaksas, liekot atbilstoši plānot arī tarifu izmaiņas abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumam, kuras, par spīti arvien pieaugošajām izmaksām, bija saglabātas nemainīgas kopš 2013. gada. Ja gada pirmajā pusē nekas vēl neliecināja par nepieciešamību plānot šā pakalpojuma tarifa izmaiņas, tieši pēdējos mēnešos tapa skaidrs, ka citas izejas nav.

Vienlaikus jāuzsver – apgalvojums, ka preses izdevējiem piegādes izmaksas dubultosies, neatbilst patiesībai. Paredzamais izmaksu pieaugums izdevējiem, salīdzinot patlaban spēkā esošo tarifu ar to, kas iesniegts izskatīšanai SPRK, ņemot vērā preses izdevumu kompensēšanas mehānismu, ir 8% no kopējām abonēto izdevumu piegādes izmaksām – pārējo kompensēs valsts.

Latvijas Pasta pārstāvji regulāri tiekas ar preses izdevējiem, tajā skaitā Latvijas Preses izdevēju asociāciju, lai pārrunātu aktualitātes, tostarp skaidrojot situāciju ar jauno tarifu aprēķinu un paredzamajām piegādes izmaksām. Atsaucoties uz iepriekšminētajiem aprēķiniem, abonēto preses izdevumu piegādes izmaksas pieaugs par aptuveni 0,01 eiro uz vienību, piemēram, klientiem, kas abonē iknedēļas žurnālus, sadārdzinājums attiecībā uz šāda izdevuma piegādi gada ietvaros varētu veidot 50 centu.

Līdz ar to nav saprotama asociācijas publiskā vēršanās pret Latvijas Pastu, izteikumi par jaunā tarifa radīto apdraudējumu informācijas pieejamības jomā un izplatītā kļūdainā informācija par tarifu pieauguma apmēriem, ko tā norādījusi savā paziņojumā.

Preses izdevēji ir svarīgi Latvijas Pasta sadarbības partneri un klienti, un mēs ļoti augsti vērtējam mūsu sadarbību. Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa. Tādēļ uzņēmums, pārskatot pakalpojumu tarifus, ikreiz prioritāri ņem vērā valsts intereses un vajadzības.

Kā ziņots, valdība 14.jūlijā apstiprināja SM sagatavotos noteikumus par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.Tajā noteikts abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu tarifa dalītā maksājuma procentuālais apmērs, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu no valsts budžetā piešķirtajiem līdzekļiem maksā SM.

Tāpat noteikti arī termiņi un kārtība, kādā universālā pasta pakalpojuma sniedzējam jāpieprasa samaksu par sniegtajiem abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumiem un kādā SM jāizmaksā dalītā maksājuma valsts maksājuma daļu un jāuzrauga valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijas Pasts aicina balsot par skaistāko pastmarku

Gunta Kursiša, 26.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts otro gadu pēc kārtas aicina balsot par skaistāko pērn izdoto pastmarku.

2012. gadā Latvijas Pasts izdeva 27 pastmarkas 17 pastmarku sērijās. Latvijas Pasts ik gadu izdod vidēji 20 jaunu pastmarku sēriju, kuru tematika saistīta ar Latvijai svarīgiem notikumiem vai personībām valsts vēsturē, kultūrā un apkārtējā vidē, skaidro uzņēmuma pārstāvji. Visu pastmarku kopējā tirāža sasniedz aptuveni 17 miljonu eksemplāru. Pastmarku izdošanas plānu apstiprina speciāla Pastmarku emisijas komisija.

Tāpat Latvijas Pasts jau divus gadus pēc kārtas aicināja ikvienu interesentu iesūtīt savu pastmarkas dizaina ideju. Pastmarka, kas publiskā balsojumā interneta sociālajos tīklos iegūst visvairāk balsu, tiek izdota 300 tūkst. eksemplāru tirāžā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas Pasts» šogad uzsācis 64 jaunu kravas mikroautobusu izmantošanu. Līdz gada beigām plānota vēl 41 tehniski novecojuša mikroautobusa nomaiņa pret jauniem modeļiem, informē uzņēmumā.

«Latvijas Pasts» 2017. gada maijā sāka īstenot pirmo mikroautobusu nomaiņas posmu, kuru pakāpeniski plānots realizēt līdz šī gada beigām, kopumā nodrošinot visu autoparka mikroautobusu atjaunošanu.

«Līdz ar straujo e-komercijas sūtījumu attīstību arvien lielāka nozīme tiek piešķirta sūtījumu piegādes ātrumam. Visā pasaulē sūtījumu piegādes laiks turpina samazināties, tāpēc, sekojot līdz tirgus attīstībai, svarīgi nodrošināt atbilstošu uzņēmuma sniegto pakalpojumu ātrumu, ko veicina gan automobiļu vadītāju darba apstākļu uzlabošana, gan modernāks autoparks,» uzsver Mārcis Vilcāns, «Latvijas Pasta» valdes priekšsēdētājs.

Jaunie mikroautobusi izvēlēti publiska iepirkuma procedūrā, kas paredz četru gadu nomu, izmantojot operatīvā līzinga pakalpojumu. Nomas izmaksas visam periodam ir 1,5 miljoni eiro. Ar jaunajiem auto tiek nomainīti automobiļi, kas sūtījumu piegādei tika ekspluatēti jau kopš 2007. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) nolēmusi AS "Latvijas Pasts" uzlikt naudas sodu 9300 eiro apmērā par paaugstinātu tarifu piemērošanu pārrobežu pasta sūtījumiem, kas neatbilst SPRK apstiprinātiem universālā pasta (UP) pakalpojumu tarifiem.

No šā gada 30. marta līdz 17. aprīlim AS "Latvijas Pasts" piemērojusi lietotājiem paaugstinātus tarifus pārrobežu pasta sūtījumu piegādei uz Amerikas Savienotajām Valstīm (ASV).

Lietotājiem, kuri sākot no 30. marta līdz 17. aprīlim ir veikuši pārrobežu pasta sūtījumus par paaugstinātu maksu, ir tiesības atgūt pārmaksāto summu. SPRK aicina lietotājus individuāli vērsties AS "Latvijas Pasts" ar lūgumu atlīdzināt radītos zaudējumus. Plašāk par kārtību, kādā atlīdzināma kompensācija meklējama AS "Latvijas Pasts" mājaslapā.

Neatkarīgi no ārkārtējās situācijas apstākļiem un ierobežojumiem, SPRK ieskatā, AS "Latvijas Pasts" rīcība bijusi neatbilstoša Pasta likuma regulējumam. Jaunu tarifu piemērošana ir iespējama vienīgi iesniedzot SPRK apstiprināšanai UP pakalpojumu tarifu projektu, kas no AS "Latvijas Pasts" puses netika veikts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) konstatējusi, ka VAS Latvijas Pasts, ļaunprātīgi izmantojot dominējošo stāvokli tirgū, diskriminējusi sava meitasuzņēmuma SIA Mailmaster konkurentus.

VAS Latvijas Pasts piemērots naudas sods 12 tūkstošu eiro apmērā.

Uzņēmumi, kas savu klientu vārdā drukā un ievieto aploksnēs vairumā izsūtāmas vēstules, piemēram, rēķinus un dažādus paziņojumus, sadarbojas ar VAS Latvijas Pasts, kas nodrošina sūtījumu piegādi adresātiem. Lietas izpētes gaitā KP konstatēja, ka savam meitasuzņēmumam VAS Latvijas Pasts par šādu sūtījumu piegādi ir nodrošinājis ievērojami zemākus tarifus nekā citiem uzņēmumiem, tādējādi nodrošinot konkurences priekšrocības tieši SIA Mailmaster.

Tā Rēzeknes novada pašvaldības iepirkumā par 22 tūkstošu nekustamā īpašuma nodokļa paziņojumu sagatavošanu un piegādi, piedāvājot zemāko cenu, uzvarēja SIA Mailmaster – tai VAS Latvijas Pasts nodrošināja par 89% zemāku tarifu par piegādi nekā citam pretendentam, SIA Drukātava.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot Latvijas valsts simtgadi, Latvijas Pasts izdod īpašu pastmarku Latvijas karogs – karte.

Šī ir pirmā Latvijā izdotā neregulāras formas pastmarka, un tā veidota kā Latvijas kartes kontūra. Pastmarkas nominālvērtība ir € 0,50, un tā atbilst vienkāršas B klases vēstules nosūtīšanas izmaksām Latvijas teritorijā. Atšķirībā no vairākuma pastmarku Latvijas kontūru simbolizējošajai pastmarkai ir pašlīmējošā pamatne. Pastmarkas tirāža ir viens miljons eksemplāru.

Līdz ar pastmarku izdota arī speciāla aploksne 1000 eksemplāru tirāžā. Šo filatēlijas izdevumu autors ir mākslinieks Ģirts Grīva.

«Neregulāras formas pastmarkas filatēlijas pasaulē ir retums, un mēs pieļaujam, ka Latvijas Pasta izdevums ar laiku varētu kļūt par unikālu vērtību. Jaunā pastmarka ir veltījums Latvijas valstij, apvienojot divus simbolus – valsts teritorijas siluetu un karogu,» skaidro Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Pasts izdod Ungurmuižai veltītu pastmarku

Dienas Bizness, 14.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts izdevis jaunu pastmarku sērijā Latvijas pilis - šoreiz pastmarkā attēlota Ungurmuiža, ko atveidojis mākslinieks Ģirts Grīva.

Jaunās pastmarkas tirāža ir 100 tūkstoši eksemplāru, un tajā attēlota Ungurmuižas kunga māja. Pastmarkas nominālvērtība ir 0,98 lati, kas atbilst ierakstītas vēstules nosūtīšanai Latvijas teritorijā.

Kopā ar pastmarku izdota arī pirmās dienas aploksne, kuru rotā Limbažu gleznotāja G. D. Hinša zīmēta Ungurmuižas sienas gleznojuma daļa - grenadieris, kurš līdz šai dienai sargā sava komandiera durvis. Speciālajā zīmogā attēlots Ungurmuižas mansarda stāvā iebūvētais pulkstenis.

Ungurmuiža ir jau 11. pastmarka sērijā Latvijas pilis. Šo sēriju Latvijas Pasts aizsāka 1999.gadā, izdodot pastmarku Rundāles pils. Pastmarkās attēlotas arī Jelgavas, Cesvaines, Jaunmoku, Bīrņu, Jaunpils, Durbes, Stāmerienas, Krustpils, Mežotnes un Bauskas pilis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts laidis klajā jaunāko pastmarku sērijā Latvijas mūsdienu arhitektūra, un tā veltīta Ventspils Pārventas bibliotēkai kā izcilas arhitektūras paraugam, kas ieguvis atzinības balvas gan Latvijā, gan starptautiskā mērogā.

Pastmarka izdota pēc latvijas Arhitektu savienības priekšlikuma un pirmās dienas zīmogošana un pastmarkas prezentācija paredzēta 14. oktobrī Pārventas bibliotēkā.Jaunās pastmarkas tirāža ir 70 000 eksemplāru un nominālvērtība – 1 Ls, kas atbilst A klases ierakstītas vēstules nosūtīšanai Latvijas robežās. Uz pastmarkas, kuras dizaina autors ir mākslinieks Ģirts Grīva, redzama Pārventas bibliotēkas fotogrāfija, kā arī visu sešu bibliotēkas arhitektu vārdi.

Ventspils Pārventas bibliotēka ir viens no pēdējo gadu spilgtākajiem arhitektūras objektiem Latvijā, kas saņēmis augstākos arhitektūras apbalvojumus gan Latvijā, gan ārzemēs. Pārventas bibliotēkas projekts atzīts par labāko 2009.gada arhitektūras darbu Latvijā, par labāko jaunbūvi Latvijā 2009.gadā un saņēmis balvu arī kā labākais sabiedriskais interjers Latvijā 2009.gadā. Pārventas bibliotēka 2009.gadā arī kolēģu vērtējumā saņēmusi ikgadējo Ventspils balvu Baltā dūna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Pasts briest konkurencei brīvajā pasta pakalpojumu tirgū

Lelde Petrāne, 28.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts akciju sabiedrības Latvijas Pasts šā gada 20.janvārī ieceltā jaunā valde uzņēmuma rentablas darbības nodrošināšanai plāno reformas Latvijas Pasta procesu, personāla un resursu vadības jomā, kā arī jaunu pakalpojumu ieviešanu un attīstību.

Reformas ļaušot Latvijas Pastam efektīvi konkurēt brīvajā pasta pakalpojumu tirgū, kas Latvijas Republikā saskaņā ar Eiropas Savienības direktīvu sāks funkcionēt no 2013.gada 1.janvāra.

Būtiskākās izmaiņas procesu vadības jomā skars pakalpojumu sniegšanas struktūru, novēršot dublēšanos, lieku izmaksu veidošanos un attiecīgi – smagnējību lēmumu pieņemšanā un pakalpojumu sniegšanā klientiem. Lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti un paaugstinātu klientu servisu, šādas izmaiņas visvairāk nepieciešamas saistībā ar pasta pamatpakalpojumu sniegšanu: klientu apkalpošanu pasta nodaļās un pasta sūtījumu piegādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Valsts kontrole: Pasts iepriekš izteiktos ieteikumus ieviesis tikai «uz papīra»

Žanete Hāka, 27.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

(Pievienots Latvijas Pasta komentārs.)

Paraugoties uz 2012.gadā veikto Valsts kontroles (VK) revīziju, kuras laikā tika izvērtēta Satiksmes ministrijas darbība, pārvaldot VAS Latvijas Pasts, un VAS Latvijas Pasts darbības atbilstības normatīvo aktu prasībām un efektivitātes izvērtējumu un sniegtajiem ieteikumiem, jāsecina – problēmas ir tieši tās pašas, norāda VK.

Kopumā vērtējot, iekšējos normatīvos aktus uz papīra LP ir mēģinājis uzlikt, taču līdz to piemērošanai pēc būtības nav ticis. Formālā pieeja tagad ir vainagojusies ar 33 jauniem Valsts kontroles ieteikumiem. Informācija par būtiskākajiem ieteikumiem ir ierobežotas pieejamības – slepenība saistīta ar VK vērtējumu LP pārvaldītajai pasta norēķinu sistēmai, kas satur klientu informāciju, norāda VK.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas pasts apsver ieiešanu kaimiņvalstu tirgos

LETA, 19.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas pasts" apsver ieiešanu kaimiņvalstu tirgos komercsūtījumu segmentā, kā arī kompānijas mērķis ir palielināt komercsūtījumu tirgus daļu Latvijā, intervijā sacīja "Latvijas pasta" jaunā vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Viņa uzsvēra, ka stratēģija izvērst darbību Baltijā "Latvijas pastam" ir tapusi vēl pirms viņas pievienošanās uzņēmumam. Pašlaik tiek vērtēts, vai "Latvijas pasts" kaimiņvalstīs sadarbosies ar kādu no turienes spēlētājiem vai ieies patstāvīgi. Ja "Latvijas pasts" ieies kā patstāvīgs spēlētājs, tiks dibināti arī meitasuzņēmumi kaimiņvalstīs.

"Viennozīmīgi "Latvijas pasta" pakomātiem būtu jābūt visā Baltijā," sacīja jaunā "Latvijas pasta" vadītāja.

Jautāta, vai "Latvijas pasts" jau nav nokavējis ar ieiešanu citu valstu tirgos, viņa atzina, ka īstākais mirklis būtu bijis pirms Covid-19, bet to neviens nevarēja paredzēt.

"Taču, ja skatāmies globāli uz e-komercijas attīstību, tad tas ir augošs segments, paradumi iepirkties internetā ar katru gadu kļūst arvien spēcīgāki un izaugsme noteikti turpināsies. Jautājums ir, kas ir svarīgāk klientam un ar ko būsim labāki par "Omniva" un pārējiem tirgus spēlētājiem. Tās ir lietas, pie kurām mums ir jāstrādā," sacīja Krauze-Čebotare.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vītols: Pasts paliks lielākais tirgus spēlētājs

Egons Mudulis, 02.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasts ir stratēģisks uzņēmums, ar ko rēķinās. To pierāda situācija janvārī, kad dažviet valstī nebija ne elektrības, ne sakaru, ne siltuma, bet pastu nesa, intervijā Dienas Biznesam skaidro Latvijas pasta valdes priekšēdētājs Aigars Vitols.

Kādu gribētos redzēt Latvijas pastu pēc 5-10 gadiem?

Latvijas pasts (LP) arī pēc 10 gadiem būs lielākais tirgus spēlētājs. Daļai Latvijas teritorijas nav neviena cita piegādātāja, izņemot LP. Ja nu vienīgi mums ekonomika tā uzlabosies, ka visi brauks atpakaļ. Pasta izmaksas ir ļoti atkarīgas no apdzīvotības blīvuma valstī. 2009. gadā viens iedzīvotājs gadā ir samaksājis par universāla pasta pakalpojumiem 88 santīmus. Vidēji pa gadiem šis skaitlis ir zem lata un tas ir ļoti minimāls. Vācijā, kur pasts var ļoti labi attīstīties, ir 260 cilvēki uz km2, bet mums ir tikai 35, tātad līdz Vācijai mums ir ļoti tālu. Taču pasts ir vajadzīgs arī šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijas pasts finansiālo situāciju dēvē par ārkārtīgi smagu

Db.lv, LETA, 30.01.2024

VAS "Latvijas pasts" pērn investējusi 5,5 miljonus eiro, papildinot autoparku ar 340 jaunām "Toyota Yaris Cross" automašīnām

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plašu rezonansi izraisījušajai ziņai, ka valsts a/s Latvijas pasts slēdz vai maina vairāk nekā 100 nodaļu visā Latvijā, sekojis uzņēmuma vadītājas Beātes Krauzes-Čebotares secinājums, ka "šobrīd "Latvijas pasta" finansiālā situācija ir ārkārtīgi smaga".

To Latvijas pasta vadītāja atzina otrdien intervijā Latvijas Radio. Viņa skaidroja, ka samazinās "Latvijas pasta" ieņēmumi, piemēram, ir apstājusies tranzīta plūsma, kas bija viens no lielajiem "Latvijas pasta" ieņēmumu gūšanas avotiem, tāpat ik gadu būtisks samazinājums ir universālajam pasta pakalpojumam, kas ietver vēstuļu sūtīšanu un preses abonēšanu. Tajā pašā laikā pieaug spiediens palielināt darbiniekiem atalgojumu.

Dienas Biznesa galvenais redaktors un izdevniecības līdzīpašnieks Gatis Madžiņš aizvadītajā nedēļā vērsa uzmanību, ka "pasta pakalpojums nav tikai paciņu un vēstuļu piegāde. Šis pakalpojums ietver arī abonēto preses izdevumu, iekšzemes un pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumu savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu un piegādi, turklāt šajā jomā Latvijas pasts ir vienīgais šī pakalpojuma sniedzējs. Proti, ja tiešām raugāmies tikai no uzņēmējdarbības viedokļa, tad Latvijas pasts ir tirgus monopols. Šāda priekšrocība valsts uzņēmumam ir dota, lai pakalpojums tiktu nodrošināts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts ir izdevis UNESCO Pasaules mantojuma vietai – Strūves ģeodēziskajam lokam veltītu pastmarka, informē Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija.

Mākslinieces Artas Ozolas–Jaunarājas veidotajā pastmarku blokā Strūves ģeodēziskais loks iekļautas divas pastmarkas ar nominālvērtību Ls 0,35 (atbilst vienkāršas vēstules nosūtīšanas izmaksām Latvijas robežās) un Ls 0,55 (atbilst vienkāršas vēstules nosūtīšanas izmaksām uz Eiropas Savienības valstīm). Pastmarku bloka tirāža ir 70 tūkst. eksemplāru.

Jaunajā pastmarku blokā iezīmēts UNESCO Pasaules mantojuma objekts – Strūves ģeodēziskā loka ceļš cauri desmit valstīm, kā arī īpaši izcelti Lavijas ģeodēziskie punkti Jēkabpils un Sestukalns. Šie punkti ir ne vien valsts ģeodēziskā tīkla daļa, bet arī vēstures pieminekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta tirdzniecības gigants "Amazon" pārdošanai piedāvājis pudeļu atvērējus, datorpeļu paliktņus un citus produktus ar Aušvicas koncentrācijas nometnes attēliem.

Produktu vidū bijušas arī Ziemassvētku dekorācijas ar Aušvicas attēliem. Pēc tam, kad Aušvicas - Birkenavas memoriāls un muzejs ar produktu attēliem dalījās sociālajos tīklos, veicinot sašutumu visā pasaulē, svētdien, 1.decembrī, "Amazon" no pārdošanas produktus atsauca, ziņo "New York Times".

Vietnē "Twitter" muzejs pauda, ka pudeļu attaisāmais ar memoriāla attēliem ir nepiedienīgs, to raksturojot kā "drīzāk traucējošu un necienīgu" priekšmetu.

Pāris stundu laikā muzeja paustais viedoklis bija citēts tūkstošiem reižu, izraisot asu reakciju un jautājumus kādēļ "Amazon" pieļāvusi šādu produktu tirdzniecību savā platformā.

"Amazon" pārstāve paziņoja, ka produkti ir dzēsti no platformas un "visiem tirgotājiem ir jāseko līdzi tirdzniecības noteikumiem, savukārt, tie, kas to nedarīs, tiks ierobežoti".

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Latvijas Pasts aicina pieteikties e-aicinājumiem par reģistrēto sūtījumu saņemšanu

Db.lv, 17.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts sāk piedāvāt elektronisko aicinājumu pakalpojumu mobilo īsziņu veidā arī par reģistrētu – ierakstītu un/vai apdrošinātu – sūtījumu saņemšanu.

Tā kā atbilstoši normatīvajam regulējumam attiecībā uz reģistrētajiem sūtījumiem adresātam ir jāsniedz sava piekrišana elektroniskai saziņai, šā pakalpojuma saņemšanai klientam būs jāpiesakās, norādot precīzu un funkcionējošu sava mobilā tālruņa numuru. Kopš 2017.gada novembra Latvijas Pasts ar īsziņām jau informē vienkāršo sīkpaku saņēmējus no ārvalstu interneta veikaliem.

Izmantojot jauno pakalpojumu, klienti – gan fiziskas, gan juridiskas personas – varēs saņemt elektroniskos aicinājumus mobilās īsziņas formātā par tiem pasta nodaļā saņemtajiem reģistrētajiem sūtījumiem, uz kuriem būs norādīts adresāta pareizs mobilā tālruņa numurs. Šādu sūtījumu lielāko daļu veido sīkpakas, pakas un eksprespasta sūtījumi no interneta veikaliem, jo, iepērkoties tajos, viena no aizpildāmajām pasūtījuma sadaļām tradicionāli ir mobilā tālruņa numurs, kuru izsūtītājs parasti norāda arī uz sūtījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru