Jaunākais izdevums

Licence PRO 100 piešķirta bez konkursa, lai arī šī televīzija līdz šim pārsvarā raida krievu valodā un tās pilnais nosaukums skan «просто телевидение».

Ābrams Kleckins, kurš vada Elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomi, apgalvo, ka viss noticis likuma robežās. Tam gan nepiekrīt padomi uzraugošās Saeimas komisijas vadība, kas tagad apsvēršot, vai Kleckinu drīkst atstāt viņa amatā arī turpmāk.

Pro100 televīziju pašlaik var vērot digitālajā formātā un kabeļtīklos. Kā vēsta krievu valodā pieejamā mājas lapa, kanāls piedāvā ,«katram kaut ko interesantu – multfilmas, mūsdienu krievu un ārzemju seriālus, krievu kino zelta fondu». Arī Rīgas kinostudijā veidotās un ,«izzinošas filmas par dabu, ceļojumiem un vēsturi». Ir arī krievu valodā tapušas ziņas par notikumiem Latvijā, intervijas ar politiķiem un citiem sabiedrībā pazīstamiem cilvēkiem.

Pie nacionālā statusa Pro100 televīzija tikusi pagājušajā vasarā, kad Ābrama Kleckina vadītā Elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome saņēmusi iesniegumu, ka Pro100TV grib iegūt nacionālo licenci raidīšanai Latvijas teritorijā. Licence tika piešķirta bez konkursa, sēdē piedalījās tikai 4 no 6 padomes locekļiem, turklāt tieši par televīziju uzraudzību atbildīgā Dzintra Geka tad bijusi atvaļinājumā. Ka tobrīd izsniegta licence vēl vienam nacionālam kanālam, viņa uzzinājusi tikai tagad, pēc aptuveni pusgada. Geka uzskata, ka kanāla iesniegtā koncepcija ir tikai formalitāte, nevis Latvijas nacionālās interesēs balstīts piedāvājums.

Ābrams Kleckins ir pārsteigts par sacelto troksni. Neesot skaidrs, kāpēc tāds uztraukums. «Es nesaprotu jūsu lielo interesi par šo. Es jau saprotu, ka tā nav personīgi jūsu, bet vienalga.. .Es nezinu, kas šodien tāds te notiks, par ko būtu vērts runāt..»

Kleckins esot pārliecināts, jo vairāk būs nacionālo kanālu Latvijā, jo labāk - apraides izmaksas kļūšot lētākas. Neesot nekādu šaubu, ka arī Pro100TV raidīšot latviešu valodā tā, kā to prasa likums, kanālā esot ļoti daudz labu filmu un kultūras programmu, tāpēc arī licence iedota. Bet konkursu rīkot neesot bijis jēgas – jo frekvenču deficīta vairs nav.

Kleckina darbu uzraugošās Saeimas komisijas vadītāja gan nekādā ziņā nepiekrīt, ka nacionālās licences drīkst dalīt tik vienkārši. «Ne velti ir skaidri uzrakstīts, ka ir jābūt konkursam. Konkursam ir jābūt publicētam mājas lapā ar visiem konkursa noteikumiem. Mums ir 8 neizmantotas reģionālās frekvences. Tātad visas šīs frekvences tādā gadījumā arī būtu obligāti jādod uz izsoli, vai pēc viņu interpretācijas, tur pat nebūtu izsole jātaisa, jo viņas ir brīvas. Bet likums skaidri pasaka, ka jebkas, kas tiek nodots apraides atļaujai, ir jābūt konkursa kārtībā!»

Par Pro100 televīzijas īpašniekiem zināms tikai nedaudz. Ka tie ir tēvs un dēls Vederņikovi. Viņiem kopā ar kādu Krievijas pilsoni iepriekš piederējusi līdzīga nosaukuma televīzija Krievijā. Pērn tika publicētas ziņas, ka tagadējais Pro100 direktors Konstantīns Vederņikovs aizturēts aizdomās par iesaisti krāpnieciskā shēmā, kas varētu būt saistīta ar Rīgas kinostudijas filmu autortiesībām. Iepriekš žurnālistiem viņš atzinis, ka viņa televīzijas galvenais birojs atrodas Maskavā un tur apstiprina arī raidījumu programmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pro100TV sūdzēs tiesā un lūgs apturēt Nekā Personīga darbu

Dienas Bizness, 22.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Televīzijas kanāls Pro100TV uzskata, ka TV3 raidījuma Nekā Personīga žurnālistu darbība bijusi apmelojoša un vērsta uz nacionāla naida kurināšanu. Tāpēc izlēmis vērsties tiesībsargājošās instancēs, lai apturētu Nekā Personīga darbību, paziņojumā presei pavēstījis šī televīzijas kanāla valdes loceklis Konstantīns Vederņikovs.

Tiesībsargājošajām iestādēm tiks lūgts pārtraukt TV3 raidījuma “Nekā personīga” darbību un izvērtēt žurnālistu iespējamo atbildību pēc Krimināllikuma panta par darbību, kas apzināti vērsta uz nacionālā, etniskā vai rasu naida vai nesaticības izraisīšanu, kā arī par neslavas celšanu masu saziņas līdzeklī.

K. Vederņikovs uzsvar, ka nodrošināt nacionālās intereses nozīmē nodrošināt visu Latvijas iedzīvotāju intereses, nevis tikai latviešu intereses.

Viņš arī norāda, ka Pro100TV izstrādātā un NEPLP iesniegtā koncepcija pilnībā atbilst nacionālā televīzijas statusa iegūšanai, tostarp prasībai pēc valsts valodas raidījumiem 65% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Februārī visvairāk skatījušies TV3

Jānis Rancāns, 04.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada februārī skatītākais kanāls bijis TV3, kura vērošanai veltīti 13,3% no visa kopējā TV skatīšanās laika, liecina pētījumu aģentūras TNS apkopotās 2013. gada februāra TV kanālu auditorijas.

Otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,9% lielu skatīšanās laika daļu. Savukārt trešais skatītākais kanāls bija PBK, kura vērošanai Latvijas iedzīvotāji, kas vecāki par 4 gadiem veltījuši 10% no visa kopējā TV skatīšanās laika.

Tikmēr kanālam LTV1 veltīti 9,6% TV skatīšanās laika, kanālam NTV Mir Latvija - 6,7%, kanālam RTR Planeta Baltija - 5,8%, kanālam REN Baltija veltīti - 5,3% no kopējā TV skatīšanās laika.

Kanāla LTV7 skatīšanās laika daļa februārī bija 4%, kanāla 3+ - 3,4%, kanāla TV5 – 3,3% un kanāla TV6 - 2,7%. Savukārt 1BM veltīti 0,7%, Kanālam 2 – 0,6%, kanālam CTC Baltija – 0,5%, kanālam National Geographic Channel – 0,4%, kanālam FOX – 0,3% un kanālam Fox Life – 0,1% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Visu pārējo TV kanālu vērošanai veltīti 19,2%, bet Video un DVD vērošanai veltīts 3,1 % no kopējā TV skatīšanai veltītā laika šī gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūlijā iedzīvotāji visvairāk skatījušies TV3 un LNT

Žanete Hāka, 06.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada jūlijā skatītākais televīzijas kanāls bijis TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 11,8%, savukārt otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,8%, liecina pētījumu aģentūras TNS veiktā aptauja.

Savukārt trešais skatītākais televīzijas kanāls bija LTV1 ar 10% lielu skatīšanās laika daļu. Kanālam PBK veltīti 9,1%, kanālam NTV Mir Latvija – 7% un kanālam RTR Planeta Baltija – 5% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Kanālam REN Baltija veltīti 4,5%, kanālam TV5 – 3,7%, kanālam TV6 – 3,6%, kanālam 3+ - 3,2% un kanālam LTV7 – 3% skatītāju laika.

Kanāla 2 skatīšanās laika daļa bija 1,2% un kanāla 1BM – 0,7%. Kanālu CTC Baltija, FOX un National Geographic Channel katra skatīšanās laika daļa bija 0,4%. Fox Life veltīts 0,2%, savukārt visu pārējo kanālu skatīšanai - 20,1%, bet video skatīšanai veltīti 4,9% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada aprīļa TV kanālu auditorijas. Skatītākais kanāls šā gada aprīlī bijis PBK, kura vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura vērošanai veltīti 10,8% no kopējā TV skatīšanās laika.

Vēl šā gada martā skatītākais kanāls bija TV3 ar 12,1% lielu skatīšanās laika daļu.

Savukārt trešajā vietā aprīlī, ar 9,3 % lielu skatīšanās laika daļu katrs, ierindojušies kanāli LNT un NTV Mir Latvija.

Kanāla LTV1 skatīšanās laika daļa bija 8,1%, kanāla TV5 – 5%, kanāla REN Baltija – 4,9%, kanāla 3+ - 4,5% un kanāla TV6 – 3,1%. Kanālam LTV7 veltīti 2,7%, kanālam RTR Planeta Baltija – 1,7%, Kanālam 2 – 1,0% un kanālam FOX – 0,7%. Savukārt kanāliem CTC Baltija un National Geographic Channel katram veltīti pa 0,6% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālam 1BM veltīti 0,5%, kanālam Fox Life – 0,3% un kanālam TVOE – 0,04%. Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 21,7%, bet video satura vērošanai – 3,5% no kopējā TV skatīšanās laika aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Aprīlī skatītākie telekanāli bijuši TV3, LNT un PBK

Gunta Kursiša, 03.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aprīlī Latvijā skatītākais bijis televīzijas kanāls TV3 ar 13,8% lielu skatīšanās laika daļu, otrs skatītākais bijis kanāls LNT (12,1%), bet trešajā vietā pēc skatīšanās laika ierindojies PBK (10,6%), liecina TNS Latvia apkopotie dati.

Kanālam LTV1 veltīti 8,4 %, kanālam NTV Mir Latvija veltīti 6,3 % un kanālam TV5 – 4,8 % no kopējā televīzijai skatīšanai veltītā laika šā gada aprīlī.

Savukārt kanāla REN Baltija skatīšanās laika daļa bija 4,3 %, kanāla 3+ - 4,2 % un kanāla LTV7 – 3,3 %. Kanālam TV6 veltīti 2,6 %, Kanālam 2 – 2,1 %, kanālam RTR Planeta Baltija - 1,1 % un 1BM kanālam – 0,7 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Kanāliem National Geographic Channel un Fox Crime veltīti katram pa 0,5 %, savukārt kanālam CTC Baltija – 0,3% un Fox Life - 0,2 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Janvārī visvairāk skatījušies TV3

Jānis Rancāns, 04.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada janvārī skatītākais televīzijas kanāls bijis TV3, kura vērošanai veltīti 11,5% no visa kopējā TV skatīšanās laika, liecina pētījumu aģentūras TNS apkopotās 2013. gada janvāra TV auditorijas.

Savukārt otrs skatītākais kanāls bijis PBK, kura vērošanai veltīts 10,8% TV skatīšanās laika, bet trešais skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,7% lielu skatīšanās laika daļu.

Tikmēr kanālam LTV1 veltīti 10,4%, kanālam RTR Planeta Baltija – 6,5%, kanālam NTV Mir Latvija – 6,4% un kanālam REN Baltija – 4,7% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Kanālam 3+ veltīti 4,2%, kanālam LTV7 veltīti 4% un kanālam TV5 – 3,3 % no visa TV skatīšanās laika janvārī. Savukārt kanāla TV6 skatīšanās laika daļa bija 2,7 %, 1BM – 0,7 %, kanāla 2 – 0,7 %, kanāla National Geographic Channel – 0,6 %, kanāla CTC Baltija – 0,5 %, kanāla FOX – 0,3 % un kanāla Fox Life – 0,1 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Martā iedzīvotāji visvairāk skatījušies TV3

Žanete Hāka, 03.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada martā skatītākais kanāls bijis TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 14,8 %, liecina pētījumu aģentūras TNS apkopotie dati.

Otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,8 %, bet trešais – kanāls PBK ar 9,4 % lielu skatīšanās laika daļu.

Kanālam LTV1 veltīti 9%, kanālam NTV Mir Latvija – 7,3%, bet RTR Planeta Baltija - 5,8 % no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Savukārt kanālam REN Baltija veltīti 5,3%, kanālam 3+ veltīti 3,8 % un kanālam LTV7 - 3 %.

Kanāla TV6 skatīšanās laika daļa martā bija 2,9 %, kanāla TV5 – 2,8 %, bet 1BM kanāla – 0,6 %. Kanālam 2 un kanālam National Geographic Channel katram veltīti pa 0,5 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Augustā skatītākais – TV3

Žanete Hāka, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada augustā skatītākais kanāls bijis TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 12,3%, liecina jaunākie TNS dati. Otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,1%, bet trešais – kanāls PBK ar 9,9% lielu skatīšanās laika daļu.

Šī gada augustā viens televīzijas skatītājs pie televizora ekrāna pavadījis vidēji 4 stundas un 25 minūtes dienā, kas bija par minūti mazāk nekā šī gada jūlijā, liecina TNS dati.

Pagājušajā mēnesī kanālam LTV1 veltīti 8%, bet kanālam NTV Mir Latvija - 6,8% un kanālam RTR Planeta Baltija - 5,7% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Savukārt kanāla REN Baltija skatīšanās laika daļa bija 4,4%, kanāla LTV7 – 3,6%, kanāla TV6 – 3,5% un kanāla 3+ - 3,3%.

Savukārt kanālam TV5 veltīti 3,2%, Kanālam 2 – 1,9%, 1BM kanālam – 0,6% un CTC Baltija – 0,5% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

TV3 atgriežas skatītāko kanālu topa virsotnē

Lelde Petrāne, 03.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada maija (01/05/2014 – 31/05/2014) TV kanālu auditorijas. Šā gada maijā skatītākais kanāls atkal bijis TV3, kura vērošanai veltīti 12,2% no kopējā TV skatīšanās laika.

Otrajā vietā – PBK ar 11,2%, bet trešajā - LTV1 ar 9,2% lielu skatīšanās laika daļu.

Kā vēstīts, mediju grupai Modern Times Group (MTG) un Lattelecom neizdevās panākt vienošanos par jaunu līgumu, tādēļ jau kopš 2.aprīļa Lattelecom interaktīvās televīzijas lietotājiem vairs nav pieejams kanāls TV3.

Aprīlī kanāls TV3 bija zaudējis auditoriju un pirmo vietu TV topā.

Kanālam LNT maijā veltīti 9%, kanālam NTV Mir Latvija – 8,3% un kanālam TV5 – 5,5% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla REN Baltija skatīšanās laika daļa bija 4,1%, kanāla 3+ - 3,9%, kanāla TV6 – 3,4%, kanāla LTV7 – 2,6% un Kanāla 2 – 1%. Savukārt kanālam FOX veltīti 0,9% un kanālam CTC Baltija – 0,6% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāliem 1BM, National Geographic Channel un Re:TV katram veltīti pa 0,5%, kanālam Fox Life – 0,4%, RTR Planeta Baltija – 0,3% un kanālam TVOE – 0,04% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Visu pārējo kanālu skatīšanās laika daļa bija 22,7%. Savukārt video satura vērošanai veltīti 3,1% no visa kopējā TV skatīšanās laika maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Skatītākais kanāls jūlijā bijis TV3

Dienas Bizness, 06.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skatītākais kanāls šī gada jūlijā bijis TV3 ar 12,4 % lielu skatīšanās laika daļu. Savukārt otro vietu dala divi kanāli – LNT un LTV1, katra šī kanāla skatīšanās laika daļa bija 9,9%, liecina TNS apkopotā informācija.

Trešais skatītākais kanāls jūlijā bijis PBK, kura vērošanai veltīti 9,2 % no visa TV skatīšanās laika.

Kanāla NTV Mir Latvija skatīšanās laika daļa bija 6,1 %, kanāla TV5 – 5,7 % un kanāla LTV7 – 4,8 %. Kanālam REN Baltija veltīti 4,2 %, kanālam 3+ - 3,9 %, kanālam TV6 – 2,8 % un kanālam RTR Planeta Baltija – 1,8 % no kopējā TV skatīšanās laika. 1BM kanālam veltīti 0,9 % un Kanālam 2 veltīti 0,8 %. Savukārt kanāliem Fox Crime un National Geographic Channel veltīti katram pa 0,6 % no visa TV skatīšanās laika. Kanālam CTC Baltija veltīti 0,4 % un Fox Life – 0,2 %, bet visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 23,3 %. Savukārt video un DVD skatīšanai veltīti 2,6 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Iedzīvotāji decembrī visvairāk skatījušies TV3

Žanete Hāka, 06.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnā gada decembrī skatītākais bija kanāls TV3, kura vērošanai veltīti 14,6% no kopējā TV skatīšanās laika, liecina TNS Latvia dati.

Otrajā vietā ierindojies kanāls LNT, kura skatīšanās laika daļa bija 10%, savukārt trešajā vietā ierindojies kanāls PBK ar 9,6% lielu skatīšanās laika daļu.

Kanāla LTV1 skatīšanās laika daļa bija 9,4%, kanāla NTV Mir Latvija – 6,3%, kanāla RTR Planeta Baltija – 5,9% un kanāla TV5 – 4,6%. Kanālam REN Baltija veltīti 4,4%, kanālam 3+ - 4,2%, kanālam TV6 – 3%, kanālam LTV7 – 2,8% un Kanālam 2 – 0,9% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāliem 1BM, CTC Baltija, Fox un National Geographic Channel katram veltīti pa 0,5% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālam Fox Life veltīti 0,2%, TVOE – 0,05%, bet visu pārējo kanālu skatīšanai – 17,3%. Savukārt video satura vērošanai veltīti 4,8% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skatītākais TVkanāls jūlijā bijis LNT

Elīna Pankovska, 03.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūlijā skatītākais TV kanāls bijis LNT, kura vērošanai veltīti 13,3% no kopējā TV skatīšanās laika, liecina pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopotie dati.

Otrs skatītākais bijis kanāls TV3 ar 12,2%, bet trešais kanāls – PBK ar 11,9% lielu skatīšanās laika daļu. Kanālam LTV1 veltīti 9,2%, RTR Planeta Baltija - 5,4% un NTV Mir Latvija – 5,3% no visa kopējā TV skatīšanās laika.

Savukārt kanālam TV5 Rīga veltīti 4,5 %, kanālam 3+ - 4 %, kanālam REN Baltija – 3,1 % un kanālam LTV7 – 3%. Kanālam TV6 veltīti 2,4% un 1BM – 0,9 % no kopējā TV skatīšanās laika jūlijā. Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 22,5%, bet video un DVD – 2,4% no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ogres televīzijas daļas varētu iegādāties nacionālās apvienības līdzpriekšsēdētāja partneris Krūms

LETA, 19.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā sabiedrisko pasūtījumu saņēmušās SIA Ogres televīzija (OTV) kapitāla daļas, iespējams, varētu iegādāties nacionālās apvienības līdzpriekšsēdētāja Gaida Bērziņa partneris, Administratoru asociācijas padomes priekšsēdētājs Ilmārs Krūms, liecina OTV pārstāvju sniegtās ziņas Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP).

Jau ziņots, ka OTV konkursā ieguva tiesības veidot bērnu un jauniešu programmu, kas no 1.janvāra tiks iekļauts virszemes bezmaksas apraidē.

Ogres novada domei pieder 14,43% OTV kapitāla daļu, taču tās plānots pārdot. Kā apstiprina NEPLP locekle Aija Dulevska, padome tikusi informēta, ka kapitāla daļas iegādāšoties jurists Krūms.

Krūms ir Bērziņa partneris juridiskajā birojā Baltic Law Offices (BLO), norādīts BLO mājaslapā.

Krūms aapstiprina, ka viņam ir interese par Ogres televīzijas kapitāla daļu iegādi un ir plāni attiecībā uz televīzijas kanālu. Taču komentārus par to viņš būšot gatavs sniegt tikai tad, kad būs noslēgti attiecīgi līgumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Janvārī visstraujāk pieaug LTV1 skatītāju auditorija

Ieva Mārtiņa, 02.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad janvārī skatītākie kanāli bijuši LNT un TV3, kuriem veltīti attiecīgi 12,9 % un 11,7% no visa TV skatīšanās laika. Salīdzinot ar decembri, šī skatīšanās laika daļa samazinājusies abiem kanāliem, toties tā visstraujāk pieaugusi LTV1.

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopotie dati par TV kanālu auditorijām 2011. gada janvārī liecina, ka LNT skatītāju auditorija janvārī, salīdzinot ar decembri samazinājusies par 0,7 procentu punktiem, bet TV3 – par 2,2 procentu punktiem. Savukārt LTV1 auditorija pieaugusi par 1,4 procentu punktiem, sasniedzot 9,7% no kopējā TV skatīšanās laika, kas līdz ar to bijis ceturtais skatītākais kanāls televīzijā.

Trešais skatītākais janvārī bijis kanāls PBK ar 11,3 % lielu skatīšanās laika daļu, kas ir par 0,6% procentu punktiem vairāk nekā pērn decembrī.

Dati liecina, ka šogad janvārī kanālam RTR Planeta veltīti 6,7 %, kanālam LTV7 veltīti 5 %, Kanālam 3+ veltīti 4,2 %, bet NTV Mir Latvija - 3,7 % no kopējā TV skatīšanās laika. Savukārt kanālam TV5 Rīga veltīti 3,2 %, REN Baltija 3 %, kanālam TV6 veltīti 2,6 %, PBMK – 0,6 % un LZK(+regional) 0,4 %, bet kanālam OE – 0,3 %. Visu pārējo kanālu skatīšanai, Latvijas iedzīvotāji, kas vecāki par 4 gadiem, veltījuši 22,7 %, bet video un DVD skatīšanai – 1,9 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Situācija ar aprīļa datiem jāskatās plašākā kontekstā – līdz ar izmaiņām Lattelecom interaktīvās televīzijas piedāvājumā no 2.aprīļa, strauji ir augusi krievu valodā raidošo kanālu auditorija. Krieviski raidošo kanālu spēks ir pieaudzis, jo tos sākuši skatīties vairāk latviešu, un šobrīd viņus turpina sasniegt tendenciozā informācija no Krievijas mediju telpas,» tā, lūgta komentēt pētījumu kompānijas TNS aprīļa TV kanālu auditorijas mērījumus, biznesa portālam db.lv norādīja mediju grupas Modern Times Group pārstāve Marta Zandersone.

Jāatgādina - pētījums apliecina: kanāls TV3 zaudējis auditoriju un pirmo vietu TV topā. Skatītākais kanāls šā gada aprīlī bijis PBK, kura vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura vērošanai veltīti 10,8% no kopējā TV skatīšanās laika. Vēl šā gada martā skatītākais kanāls bija TV3 ar 12,1% lielu skatīšanās laika daļu.

«Prognozēt notikumu attīstību šobrīd ir grūti, jo to ietekmē fakts, ka ar Lattelecom nav noslēgts līgums, un grūti pateikt, cik ilgi viņi nebūs ar mieru nākt pretī un noslēgt jaunu līgumu,» sacīja M. Zandersone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tiesa noraida lūgumu par bezmaksas apraides konkursa rezultātu apturēšanu

LETA, 03.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā rajona tiesa šodien noraidījusi SIA Televīzijas kanāls Pro100TV lūgumu apturēt Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) lēmumus konkursos par sabiedriskā pasūtījuma daļas nodošanu komerciālajām televīzijām, kas nodrošinās bezmaksas virszemes apraidi visā Latvijā.

NEPLP bija izsludinājusi trīs konkursus, lai nodrošinātu informatīvi dokumentālo, reģionālās tematikas, kā arī bērnu un jauniešu raidījumu veidošanu komerciālos medijos bezmaksas apraidē. Konkursos bija pieteikušies seši pretendenti, kas iesniedza septiņus pieteikumus.

Konkursā par informatīvi dokumentālo raidījumu veidošanu uzvarēja AS TV Latvija, kas nodrošina kanālu Rīga TV24, konkursā par bērnu un jauniešu programmas veidošanu uzvarēja SIA Ogres televīzija, kas nodrošina kanālu OTV, bet konkursā par reģionālā satura veidošanu uzvarēja SIA Vidzemes televīzija, kas nodrošina kanālu Re:TV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Zemāka cena ir galvenais faktors televīzijas operatora izvēlē

Lelde Petrāne, 24.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies aptauja, kuras ietvaros Konkurences padome (KP) noskaidroja piecu specializēto kanālu atpazīstamību, pieejamību un to savstarpējo aizvietojamību. Papildus KP uzzināja patērētāju televīzijas operatora izvēles kritērijus, priekšrocības un paradumus.

KP lietas par iespējamu dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu izpētes ietvaros saskārās ar grūtībām noteikt televīzijas programmu savstarpējo aizvietojamību, jo izvēli par programmām neizdara skatītāji, bet gan televīzijas operatori, piedāvājot tiem programmas nevis atsevišķi, bet pakas ietvaros. Televīzijas operatori, iegādājoties televīzijas programmas vairumtirdzniecības tirgū, neatspoguļo patiesās skatītāju vēlmes un pieprasījumu pēc tām, skaidro padome.

Ar aptaujas palīdzību KP pētīja, vai konkurence starp piecām specializētajām televīzijas programmām (Eurosport, Eurosport2, Discovery, Animal Planet, TLC) ir žanra ietvaros vai starp žanriem. Tāpat KP noskaidroja skatītāju priekšrocības un iespējamo rīcību, ja konkrētās programmas tiem kļūtu nepieejamas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mārtiņa Bunkus pēdējā intervija Dienas Biznesam: Maksātnespējas jomā – visatļautības sajūta

Sandris Točs, speciāli DB, 30.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielais ļaunprātīgas maksātnespējas gadījumu skaits ir būtiska Latvijas uzņēmējdarbības vides problēma, tā intervijā DB, ko publicējām 2016. gada 15. janvārī, teica zvērināts advokāts un maksātnespējas administrators Mārtiņš Bunkus.

Šodien, kad kļuvis zināms, ka M. Bunkus ir noslepkavots, publicējam viņa interviju pilnā apmērā.

Lielais ļaunprātīgas maksātnespējas gadījumu skaits ir būtiska Latvijas uzņēmējdarbības vides problēma.

Vai nesenais Satversmes tiesas spriedums nozīmē, ka maksātnespējas administratori no šā gada būs pielīdzināmi valsts amatpersonām – to intervijā DB skaidro zvērināts advokāts un maksātnespējas administrators Mārtiņš Bunkus.

«Faktiski Satversmes tiesa atzina, ka tie administratori, kas vienlaikus ir arī zvērināti advokāti, nav pielīdzināmi valsts amatpersonām ar šā gada 1. janvāri, savukārt visi pārējie maksātnespējas administratori ir pielīdzināmi valsts amatpersonām,» secina M. Bunkus. Viņš skaidro, ka Satversmes tiesa nosprieda atzīt 2014. gada 25. septembra Grozījumu Maksātnespējas likumā 2. pantu un 2014. gada 30. oktobra Grozījumu likumā «Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā», ciktāl tie nenodrošina maksātnespējas procesa administratoriem, kuri vienlaikus ir arī advokāti, profesionālās darbības garantijas izvēlētās nodarbošanās saglabāšanai, par neatbilstošiem Latvijas Republikas Satversmes 106. panta pirmajam teikumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Intervija: Maksātnespējas jomā - visatļautības sajūta

Sandris Točs, speciāli DB, 15.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielais ļaunprātīgas maksātnespējas gadījumu skaits ir būtiska Latvijas uzņēmējdarbības vides problēma

Vai nesenais Satversmes tiesas spriedums nozīmē, ka maksātnespējas administratori no šā gada būs pielīdzināmi valsts amatpersonām – to intervijā DB skaidro zvērināts advokāts un maksātnespējas administrators Mārtiņš Bunkus.

«Faktiski Satversmes tiesa atzina, ka tie administratori, kas vienlaikus ir arī zvērināti advokāti, nav pielīdzināmi valsts amatpersonām ar šā gada 1. janvāri, savukārt visi pārējie maksātnespējas administratori ir pielīdzināmi valsts amatpersonām,» secina M. Bunkus. Viņš skaidro, ka Satversmes tiesa nosprieda atzīt 2014. gada 25. septembra Grozījumu Maksātnespējas likumā 2. pantu un 2014. gada 30. oktobra Grozījumu likumā «Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā», ciktāl tie nenodrošina maksātnespējas procesa administratoriem, kuri vienlaikus ir arī advokāti, profesionālās darbības garantijas izvēlētās nodarbošanās saglabāšanai, par neatbilstošiem Latvijas Republikas Satversmes 106. panta pirmajam teikumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piesakās pirmie pretendenti visos NEPLP izsludinātajos konkursos uz sabiedriskā pasūtījuma daļu

LETA, 13.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien pieteikušies pirmie pretendenti visos Nacionālās plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) izsludinātajos konkursos uz sabiedriskā pasūtījuma daļu.

SIA Televīzijas kanāls Pro100TV pieteicās veidot informatīvi dokumentālo, kā arī bērnu un jauniešu programmu, SIA Bērnu Televīzijas kanāls LoLoTV pieteicās veidot bērnu un jauniešu programmu, bet SIA Vidzemes televīzija, kas uztur reģionālo televīziju kanālu Re:TV, pieteicās uz konkursu reģionālās tematikas programmas veidošanai.

Kā ziņots, šodien NEPLP pieņem pieteikumus konkursos par sabiedriskā pasūtījuma daļas nodošanu komerctelevīzijām. Konkursi izsludināti, lai pasūtītu komerciālajām televīzijām veidot informatīvi dokumentālos, bērnu un jauniešu, kā arī reģionālās tematikas raidījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kriminālprocesā par iespējamām nelikumībām digitālās televīzijas ieviešanā prokuratūra uzrādījusi apsūdzību uzņēmējiem un bijušajiem politiķiem Andrim Šķēlem un Aināram Šleseram.

Prokuratūras preses sekretāre Aiga Eiduka apliecināja, ka vienai personai apsūdzība uzrādīta pēc diviem Krimināllikuma pantiem - krāpšanu, ja tā izdarīta lielā apmērā, un par noziedzīgi iegūtu finanšu līdzekļu legalizēšanu, ja tas izdarīts lielā apmērā. Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka pēc šiem pantiem apsūdzības uzrādītas Šķēlem.

Savukārt bijušajam satiksmes ministram Šleseram apsūdzība uzrādīta par krāpšanu lielā apmērā.

Abām personām nav piemēroti drošības līdzekļi.

Par krāpšanu, ja tā izdarīta lielā apmērā, var sodīt ar brīvības atņemšanu uz laiku no diviem līdz desmit gadiem, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas. Savukārt par noziedzīgi iegūtu finanšu līdzekļu legalizēšanu, ja tas izdarīts lielā apmērā, var piemērot brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz 12 gadiem, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV3: Iziešana no nacionālās apraides ļautu izveidot 4-5 jaunus TV projektus gadā

NOZARE.LV, 27.07.2011

SIA "TV3 Latvia" direktore Baiba Zūzena un starptautiskā raidorganizāciju koncerna "MTG" vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iziešana no nacionālās apraides ļautu palielināt kanāla TV3 pašu saražotās produkcijas apjomu, katru gadu izveidojot 4-5 jaunus televīzijas šovus vai raidījumus.

To stāsta telekompānijas TV3 Latvia ģenerāldirektore Baiba Zūzena un starptautiskā raidorganizāciju koncerna Modern Times Group vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

Tādēļ patlaban kanāla vadība turpina aktīvas sarunas, lai saprastu visus juridiskos aspektus, kas notiks, kad TV3 pieņems lēmumu iziet no nacionālās apraides un kļūt par maksas kanālu.

«Finansiāli uz papīra tas izskatās pietiekami skaidri - nacionālam kanālam, kura vienīgais ienākumu avots ir reklāma un citi nav atļauti, milzīgs slogs ir apraides maksa, kas gadā ir 650 000 latu. Protams, izejot no nacionālās apraides, rēķināmies - kaut kāda auditorijas daļa potenciāli varētu palikt nesasniegta un līdz ar to reklāmas ieņēmumi varētu tikt ietekmēti. Taču, saliekot kopā apraides izmaksas, reklāmas ieņēmumu samazinājumu un potenciālo abonentmaksu ieguvumu no operatoriem, telekompānijas bilance tik un tā būtu pozitīva,» sacīja Zūzena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Kanāli Rīga TV24 un Re:TV izpildījuši sabiedrisko pasūtījumu, OTV finansējumu nesaņem

Nozare.lv, 27.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanāli Rīga TV24 un Re:TV februārī ir spējuši izpildīt sabiedrisko pasūtījumu, tā šodien, uzklausot revīzijas komisijas ziņojumu, secinājusi Nacionālā plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP), un tās locekļi nolēmuši piešķirt abiem kanāliem finansējumu par februāri, savukārt OTV joprojām neatbilst nepieciešamajiem kritērijiem, tādēļ pagaidām paliek bez finansējuma.

Kā pastāstīja NEPLP vadītājs Ainārs Dimants, OTV, ko nodrošina SIA Ogres televīzija, pagaidām nav saņēmusi maksājumu arī par janvāri, un nav zināms, kā situācija veidosies tālāk. OTV, kas uzvarēja konkursā par bērnu un jauniešu programmas veidošanu, nav izpildījusi daudzas nolikuma prasības.

Kā norādīja Dimants, ir noteikts, ka televīzijas izdevumi, izpildot sabiedrisko pasūtījumu, jāpārskaita no atsevišķa konta, kas nav ticis izdarīts. No citiem kontiem pārskaitītu naudu NEPLP neatmaksā. Padomei nav pārliecības, vai sižeti, kas tiek rādīti, patiešām atbilst sabiedriskā pasūtījuma izpildei, turklāt OTV joprojām nav bijusi spējīga izveidot televīzijas programmu un joprojām nav skaidrības arī par kanāla kopējo saturu. Tiesa, patlaban OTV ir iesniegusi papilddokumentus par februāri, kuri tiks vērtēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maijā iedzīvotāji visvairāk skatījušies TV3 un LNT

Gunta Kursiša, 04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada maijā skatītākais kanāls Latvijā bija TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 14,1%. Otrs skatītākais kanāls bija LNT ar 10,2% skatīšanās laika daļu, bet trešais – kanāls PBK ar 9,8% lielu skatīšanās laika daļu, liecina TNS veidotā aptauja.

Kanāla LTV1 skatīšanās daļa maijā veidoja 9,6%, NTV Mir Latvija – 6,3%, RTR Planeta Baltija – 5,5% un REN Baltija veltīti 4,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika.

Kanāla 3+ skatīšanās laika daļa bija 3,8%, kanāla TV5 – 3,1%, kanāla TV6 – 2,6% un kanāla LTV7 – 2,4%. Savukārt kanālam FOX un Kanālam 2 veltīti katram pa 0,7%, bet 1BM kanālam veltīti 0,5%. Kanāliem CTC Baltija un National Geographic Channel veltīti katram pa 0,4%, bet kanālam Fox Life – 0,2% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika. Visu pārējo kanālu skatīšanās laika daļa bija 19,8%, bet video un DVD – 5,2%.

Komentāri

Pievienot komentāru