Pilsētas spodrina savus zīmolus 

Lai gan pilsētas zīmola veiksmīga popularizēšana vainagojas tūristu skaita pieaugumā, investoru piesaistē un uzņēmējdarbības attīstībā, galvenais uzsvars ir uz vietējo iedzīvotāju lokālpatriotisma vairošanu.

Linda Zalāne, speciāli DB, 2019. gada 22. februāris plkst. 12:23

Pilsētas ciemiņi, satiekot vietējos, novērtēs viņu lepnumu, prieku un degsmi, kuru zīmola mārketingā pilnībā ietērpt nevar, jo to sniegtās sajūtas un viesmīlību par naudu nopirkt ir grūti. Daudzas pilsētas mērķtiecīgi savu tēlu veidojušas daudzu gadu garumā. Sajūtot mārketinga nozīmīgumu, vairākas Latvijas pilsētas šī rīka priekšrocības sākušas izmantot diezgan nesen un vēl ir savas identitātes meklējumos.

Siguldas Attīstības aģentūras direktore, Siguldas zīmola vadītāja Laura Skrodele uzsver, ka pilsētas mārketings nav īslaicīga modes tendence. Jau kopš I love NY pieteikuma profesionāļi apzinās, ka pilsētas konkurē daudzos veidos. Tas palīdz katrai pilsētai labāk definēt savus mērķus, pateikt, kādus iedzīvotājus, uzņēmējus, investorus katra konkrētā vieta vēlas redzēt. Šobrīd pasaulē ir liela pieredze šajā jomā, un ne visām pilsētām ir jābūt tūrisma pilsētām. Pilsētas mārketinga mērķis ir palīdzēt sasniegt tās mērķus, piešķirt identitāti, atšķirt no citām vietām.

Ventspils attīstības aģentūras direktore Lilita Seimuškāne atgādina, ka pilsētu mārketings XX gadsimta astoņdesmitajos gados izveidojies kā apakšnozare, tā vairs nav modes lieta, bet sevi praksē pierādījusi un attaisnojusi pašvaldības vadības pieeja. Nepieciešamība izmantot mārketingu teritorijas pārvaldībā ir saistīta ar apņēmību paaugstināt pašvaldības konkurētspēju kādā noteiktā segmentā gan vietējā, gan nacionālajā, gan starptautiskajā mērogā. To var veicināt gan objektīvi, gan subjektīvi faktori, piemēram, ārējas konkurences spiediens vai arī pašvaldības ambīcijas resursu piesaistē vai kādu citu konkrētu mērķu sasniegšanā. Pilsētu mārketinga rezultātā sekmētā iedzīvotāju apmierinātība, piesaistītie apmeklētāji, komercdarbības attīstība ir liels atspaids mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kas strādā apkalpojošā sfērā un paši nevar atļauties lielas investīcijas mārketingā.

Liepāja savu mārketinga komunikācijas plānu, kurā ir definēts zīmols un kopīgais tēls, izveidoja nesen, 2017. gadā. «Mārketinga komunikāciju plāna izstrādē iesaitījām pašus liepājniekus, un mums bija plašas sabiedrības diskusijas, veidojām darba grupas, fokusgrupas. Atšķirībā no citām pilsētām, esam definējuši ļoti konkrētas mērķauditorijas, un tai katrai ir izstrādāts savs darbības plāns. Apzināti neesam izvēlējušies vienu pilsētas saukli, jo skaidrs, ka viens sauklis neder visiem. Uzņēmējus un investorus nevar uzrunāt ar to pašu saukli, ar ko tūristus un kultūras baudītājus,» teic Liepājas domes Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne, kura atzīst, ka pirmie darba augļi ir gūti, jo būtiski pieaudzis tūristu skaits. Būtiski ņemt vērā arī citus rādījumus, piemēram, pavadīto nakšu skaita pieaugumu, pasākumu apmeklētības, restorānu un kafejnīcu apgrozījuma pieaugumu u.c. «Atdeve nebūs mērāma uzreiz pēc pāris mēnešiem, reizēm nepieciešami pat vairāki gadi. Īpaši, ja vēlamies sevi pozicionēt valstīs, kur nekas līdz šim par konkrēto pilsētu nav dzirdēts. Tad šis informācijas «pilināšanas» posms būs ilgāks,» teic Z. Lazdāne.


Visu rakstu lasiet 22. februāra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

«Labāk, lai mani noņem no amata, nekā es piekritīšu prettiesiskiem risinājumiem. Tas...

Zaudējums mūsu valstij un Latvijas ekonomikai ir ABLV Bank likvidācija. Tomēr labāka...

Zivju konservu ražotājs SIA Karavela paziņojis par Vācijas zivju produktu ražotāja Larsen...

7,03 miljoni eiro – tāds bijis lielākā Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā pērn...

Šobrīd Latvijas veikalos nav iespējams iegādāties AS Dzintars krēmu Niveja, biznesa portālam...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

No šīs sadaļas
2019. gada 26. marts plkst. 8:39

Apbedīšanas dienesta darbinieks mūsdienās ir gan ārsts, gan psihologs, gan mācītājs...

2019. gada 14. marts plkst. 7:22

Lai Latvijā varētu izplatīt pārtiku pēc minimālā derīguma termiņa beigām, tiek veidota...

2019. gada 12. marts plkst. 7:39

Apakšveļas zīmols Flash You and me piecos gados kļuvis par stabili augošu...

2019. gada 04. marts plkst. 14:29

Ventspils ūdens piedzīvojumu parkam esošais baseins ir kļuvis par šauru, tāpēc turpmāko...

2019. gada 27. februāris plkst. 8:16

Mārupē ir izveidota Biznesa vēstniecība - satikšanās vieta uzņēmējiem un citiem interesentiem....

2019. gada 26. februāris plkst. 11:34

Igauņu nekustamā īpašuma attīstītāji «Estera Development», piesaistot pūļa finansēšanas...

2019. gada 25. februāris plkst. 5:57

Daugavpilī ražotais funkcionālu treniņu fitnesa aprīkojums ir pieprasīts ne vien Baltijā, bet...

2019. gada 22. februāris plkst. 15:52

VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) sadarbībā ar Latvijas Nacionālo arhīvu un LR...

2019. gada 22. februāris plkst. 12:04

Mežistrādes uzņēmuma AS «PATA Saldus» valdes priekšsēdētāja amatu atstājis Andris Krastiņš,...

2019. gada 22. februāris plkst. 10:28

Ekonomikas ministrija rosina pagarināt tādu ūdens patēriņa skaitītāju, kuru darbībā tiek izmantots...