Foto: no DB arhīva

Redakcijas komentārs: airBaltic sistemātiski nemaksā kompensācijas 

Kompensāciju nemaksāšana par atceltiem avioreisiem ir kā dadzis acīs lidsabiedrību publiskajā tēlā. Atcelti lidojumi ir jebkurai kompānijai, taču Dienas Biznesa redzelokā ir nonācis mūsu pašu airBaltic kārtējais darvas piliens nacionālās lidsabiedrības veiksmes stāstā.

Anita Kantāne - DB galvenās redaktores vietniece, 2018. gada 30. jūlijs plkst. 7:42

Pie laikraksta vērsās kāds pasažieris, kuram kompānija atteicās izmaksāt kompensāciju. Tapa publikācija, un saņēmām vēl kāda pasažiera pieredzes stāstu un ieteikumu visiem pārējiem pakalpojuma saņēmējiem. Pasažiera novērojums – airBaltic masveidā un sistemātiski nemaksā kompensācijas. Taču ir iespēja saņemt Eiropas Savienības regulā paredzēto kompensāciju. «Ir jātiesājas,» iesaka pasažieris, kurš izmantoja kādu starpniekkompāniju aviokompensāciju piedzīšanas lietās. Rezultāts – gandarījums par tiesas lēmumu, kas bija pasažiera pusē. Ar to gandarījuma sajūta nebeidzās.

Neilgi pēc tiesas lēmuma tieši tajā pašā maršrutā atkal nenotika reiss, un uzvarētā tiesa bija pamats, lai cerētu, ka šī pati starpniekkompānija atkal panāks vēlamo rezultātu jau citam klientam. Taču tik vienkārši viss nenotika. Reisa atcelšanas iemesls bija klasiskais – tehnisks defekts. Sekoja pasažiera sarakste ar kompāniju airBaltic, kura paziņoja, ka kompensāciju nemaksās, norakstot to uz tehnisko defektu. Nākamajā etapā airBaltic vēstuli jau sūtīja tā pati starpniekkompānija kompensāciju lietās, un airBaltic savu nostāju mainīja. Klientam bez tiesāšanās kontā tika ieskaitīta nauda.

Vajadzētu maksāt regulā paredzēto kompensāciju, nevis atbilžu sagatavošanā pasažieriem izmantot divus datora taustiņus «copy» un «paste», kuri simtiem pasažieru nodod tālāk atteikuma iemeslu – tehnisks defekts.

Kā to visu lai nosauc? Pirmkārt, par rupju Eiropas Savienības regulas nr. 261/2004 pārkāpumu. Regula paredz, ka gadījumos, kad lidojums kavējas ilgāk par trīs stundām, ja tas atcelts mazāk nekā 14 stundas pirms izlidošanas vai uz reisu pārdots vairāk biļešu nekā ir vietu, pasažierim ir tiesības saņemt kompensāciju no 250 līdz 600 eiro. Turklāt regula attiecas uz visiem lidojumiem Eiropas Savienībā. Otrkārt, šī situācija skaidri parāda, ka airBaltic apzinās, ka izvairās no regulas pildīšanas un ķer «uz muļķi» savu tiesību nezinātājus.

Ko darīt nacionālajai aviosabiedrībai? Vienkārši vajadzētu maksāt regulā paredzēto kompensāciju, nevis atbilžu sagatavošanā pasažieriem izmantot divus datora taustiņus «copy» un «paste», kuri simtiem pasažieru nodod tālāk atteikuma iemeslu – tehnisks defekts.

Tūkstošiem precīzu lidojumu mēneša laikā pasažieriem ir pašsaprotams airBaltic serviss. Kā gan citādi? Ja izmantojam sabiedrisko autobusu un reiss notiek, mēs taču to uztveram kā pašsaprotamu lietu, nevis lielu veiksmi, ka reiss nav atcelts.

airBaltic uzsver, ka šogad spējusi izpildīt 99,8% no plānotajiem lidojumiem. Tas nozīmē, ka daži simti pasažieru laikā nenonāca galapunktā. Taču, ja parēķina, ka vairumam no viņiem tiek atteikta kompensācija, tad 0,2% nenotikušo reisu pārvēršas par negatīviem pieredzes stāstiem, kas ātri sāk izplatīties.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 20. jūlijs plkst. 7:36

Ieguldījumi zinātnē un izglītībā, kā arī pētniecībā un attīstībā (P&A) ir atslēga...

2018. gada 18. jūlijs plkst. 6:38

Saskaņā ar jaunāko SKDS pētījumu, kas veikts pēc Latvijas Alternatīvo finanšu pakalpojumu sniedzēju...

2018. gada 16. jūlijs plkst. 6:56

Veselības ministrija (VM) ar kavēšanos ir nodevusi sabiedrības apspriešanai Ministru kabineta noteikumu...

2018. gada 13. jūlijs plkst. 6:50

Publiskajā telpā parādījies vidējās algas slieksnis – 1400 eiro mēnesī, pie kura varētu sākties...

2018. gada 11. jūlijs plkst. 7:40

Lai bizness iet ratā – tā, pieklājīgi izsakoties, var raksturot ASV prezidenta...

Nepalaid garām

7,03 miljoni eiro – tāds bijis lielākā Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā pērn...

Šobrīd Latvijas veikalos nav iespējams iegādāties AS Dzintars krēmu Niveja, biznesa portālam...

Dzērienu ražotājs Coca-Cola pirmo reizi atklājis, ka viena gada laikā tas izmanto...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

Saskaņā ar starptautiska pārtikas atkritumu mazināšanai veltīta projekta Fusions datiem aptuveni...

Grupas Prāta Vētra bundzinieks, mūziķis Kaspars Roga šā gada maija sākumā skatītājiem...