Saplūst robežas starp izklaidi un iepirkšanos

2018. gada 30. janvāris plkst. 9:36
Dalies ar šo rakstu

Uz iepirkšanās centriem ļaudis mūsdienās dodas pēc jaunas pieredzes; tirgus reaģē, pārbūvējot esošos, gatavojot jaunus tirdzniecības objektus

Pašlaik būvniecības stadijā ir 96,8 tūkst. m2 tirdzniecības platību, ir sarēķinājusi kompānija CBRE. Objektus ir plānots nodot ekspluatācijā 2019. gadā. Jau drīzā nākotnē varētu būt gaidāma pircēju plūsmas pārdalīšanās starp jaunajiem un esošajiem tirdzniecības centriem (t/c), ko nenoliedz arī to aptaujātie vadītāji.

«Divos-trijos gados redzam konkurences saasināšanos tirdzniecības sektorā gan uz jaunu platību, gan jaunu spēlētāju ienākšanas rēķina. Kā vienu no šī brīža ieguvējiem var minēt Maximu, kas izmantoja izdevību paplašināties tirgū hipermārketu formātos lielākajos t/c, tādā veidā fiziski palielinot savu tirgus daļu,» pārbīdes mazumtirdzniecībā ieskicē CBRE Tirgus izpētes un darījumu konsultāciju daļas vadītāja Vineta Vigupe. Pēc viņas domām, Akropoles komplekss varētu ietekmēt gandrīz visus tirdzniecības centrus – vienu vairāk, otru mazāk. Ņemot vērā šī gada inflāciju, demogrāfisko situāciju, pircēju skaita palielināšanās tuvākajos gados nav gaidāma. Tādējādi pircēju aktivitāte pārdalīsies un ieguvēji noteikti būs tie centri, kuriem ir stratēģiski nozīmīga atrašanās vieta vai kuriem izdosies pieturēt klientu savā redzes lokā, piedāvājot papildu vērtību – izklaidi, restorānus, fitnesa, veselības centru pakalpojumus u.tml. Respektīvi, ieguvēji būs tie centri, kuri piedāvās vairāk nekā tikai iepirkšanās funkciju, komentē V. Vigupe.

Konkurence saasināsies un būs zaudētāji, piekrīt tirdzniecības kompleksa Spice direktore Iveta Lāce. Visvairāk, pēc viņas domām, cietīs tie centri, kas jau tagad ir vājākās pozīcijās, ar zemāku apgrozījumu un apmeklētāju skaitu, savukārt ieguvēji būs pircēji, kam būs plašāka izvēle.

Kaspara Beitiņa, Akropole Rīga vadītāja un Akropolis Group valdes locekļa, ieskatā, šobrīd noteikti spēcīgākie ir tie t/c, kas spēj piedāvāt apjomīgu preču un pakalpojumu klāstu un tādējādi var piesaistīt plašu auditoriju, kamēr nelieliem t/c, kuros koncentrējas mazāk pazīstami zīmoli, nākas kārtīgi pacīnīties par vietu zem saules.

LASI ARĪ:

Šobrīd ir īstais brīdis

Plašāk lasiet rakstā Saplūst robežas starp izklaidi un iepirkšanos otrdienas, 30. janvāra, laikrakstā Dienas Bizness!

Dalies ar šo rakstu