Jaunākais izdevums

A/s Latvijas balzams vadītājs Kārlis Andersons turpmāk stūrēs stividorkompāniju grupu Man-Tess.

Intervijā Dienas Biznesam Kārlis Andersons atklāj, kāpēc nolēmis mainīt darbības jomu un kā vērtē padarīto, stūrējot vienu no lielākajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Baltijā - a/s Latvijas balzams (LB).

Investēs mežu infrastruktūrā

2011. gada mežu infrastruktūras - ceļu un meliorācijas sistēmu renovācijā a/s Latvijas valsts meži ieguldīs virs 20 milj. Ls.

Pārvadājumi

Ryanair nostiprinās Rīgā

Neskatoties uz paziņojumiem, ka lidosta Rīga nākotnē varētu pārtraukt sadarbību ar zemo cenu aviokompānijām, Ryanair prom no Rīgas netaisās.

Investors

Labas izredzes aizņemties

Latvijas tēls ārvalstu investoru acīs ir krietni uzlabojies.

Izglītība

Par resursu koncentrēšanu nav skaidrības

Izpratne par pasūtījumu un tā nodrošināšanu augstākajai izglītībai atšķiras. To var secināt no nedēļas sākumā notikušās diskusijas par augstāko izglītību Darba tirgus prasības jeb kādam jābūt pasūtījumam augstākajā izglītībā? To rīkoja trīs Latvijas augstskolu absolventu asociācijas - Rīgas Stradiņa universitātes (RSU), Rīgas ekonomikas augstskolas (SSE Riga) un Rīgas Biznesa skolas (RBS).

Līzings

Finansē «zaļo auto» iegādi

Līzinga kompānijas atbalsta «zaļo auto» iegādes finansēšanu, lai gan šo auto tirgus vēl ir neliels.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Atļauj Man-Tess atsākt darbu

Db.lv, LETA, 25.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienests ir pieņēmis lēmumu apstiprināt SIA Man-Tess pasākumu plānu situācijas ar piesārņojumu uzlabošanai, līdz ar to uzņēmums var atsākt darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Sarmal Oil Ltd lieta par, iespējams, nenoskaidrotas izcelsmes līdzekļu konfiskāciju tūdaļ nonāks tiesā. Šī ir viena no pirmajām reizēm, kad uzņēmums gatavs stāstīt par notiekošo, kas precīzi sakrīt ar Dienas Biznesā iepriekš izteiktajām bažām 2019.gada nogalē un 2020. gada sākumā par likumu pakārtošanu mantas konfiskācijas vajadzībām.

Sākotnējie secinājumi: lielākais vairums uzsākto lietu par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju tiek izskatītas steigā, formāli un, lai lietu nodotu tiesai naudas līdzekļu konfiskācijai, pietiek vien ar izmeklētāju aizdomām un pieņēmumiem, ka darījumi ir neloģiski.

Stāsta likumdošanas priekšvēsture

2019. gada sākumā tika grozīts Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma proliferācijas finansēšanas novēršanas (NILLTPFN) likums, kas šobrīd atkal atvērts un tieši pieļauto likumdevēja kļūdu dēļ. Tā paša gada nogalē tika ieviesti ar legalizāciju saistīti grozījumi Kriminālprocesa likumā, būtiski atvieglojot izmeklēšanas darbību un paredzot cilvēka vainas nodalīšanu no noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas fakta, kas pēc būtības būtu jāgroza pirmkārt, jo tieši tur tiek noteikts, ka pierādīšanas priekšmets var būt manta, kas, visticamāk, ir ar noziedzīgu, nevis likumīgu izcelsmi. Tālāk seko legālā fakta prezumpcija, kur atslēgvārdi ir “spēt ticami izskaidrot”, pēc noklusējuma pasakot, ka procesa virzītājam nav obligāti jātic un nekādi ticības kritēriji līdz šim nav izstrādāti. Toties banku un apsūdzības zināšanai pērn tika izstrādāta Finanšu izlūkošanas dienesta (FID) tipoloģija, kā saskatīt līdzekļos iespējami noziedzīgo izcelsmi, kas pēc institūciju norādes ņemtas no starptautiskām institūcijām kā vadlīnijas, taču Latvijā ieguvušas jau gandrīz tādu spēku, kas stāv pat virs normatīvajiem aktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Man-Tess tomēr būs jāmaksā VVD uzliktais sods

Elīna Pankovska, 19.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī Rīgas apgabaltiesa ir atzinusi par pamatotu Valsts vides dienesta (VVD) piemēroto administratīvo sodu 900 Ls apmērā SIA Man-Tess par neatļautu pārkraušanu no rezervuāriem uz dzelzceļa cisternām. VVD šādu sodu piemēroja, jo šāda darbība nebija paredzēta uzņēmumam izsniegtajā piesārņojošas darbības atļaujā.

VVD ģenerāldirektore Inga Koļegova uzsver: «Administratīvās tiesas lēmums ir apliecinājums, ka atbildīgās vides institūcijas rīkojušās adekvāti, apturot SIA Man-Tess iekārtas darbību, situācijā, kad uzņēmums turpināja neatļauti pārkraut naftas produktus no rezervuāriem uz dzelzceļa cisternām.»

Iepriekš arī Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesā nosprieda VVD lēmumu atstāt negrozītu. Jāatgādina, ka pagājušā gada 21. septembrī VVD pieņēma lēmumu apturēt SIA Man-Tess darbību. Taču jau 25. septembrī VVD apstiprināja uzņēmuma iesniegto plānu situācijas ar piesārņojumu uzlabošanai, un uzņēmums atsāka darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī tradicionālā balzama recepte, kurā izmantotas 16 dažādas zālītes, ja ticam uzņēmumā paustajam, palikusi nemainīga vairāku desmitgažu garumā, gan Latvijā, gan pasaulē ievērojamus pārdošanas apjomus piedzīvo balzama jaunākais «brālis» - balzams ar upeņu garšu. Db.lv devās noskaidrot, kā tas tiek ražots.

Rīgas Melno balzamu «saprot» un novērtē pašmāju tirgū, taču, lai virzītu balzamu ārvalstīs, nevar iztikt vien ar seno balzama leģendu un stāstiem par teju medicīnisko ietekmi. Stāsts par balzama «pilināšanu» klāt ikvakara tējai vairs nedarbojas, Db.lv stāstīja Latvijas Balzama (LB) pārdošanas daļas vadītājs Justs Dzedons. Tagad balzams tiek pozicionēts kā dzēriens gados jauniem cilvēkiem un kā dzēriens, kas dzerams dažādos kokteiļos. «Vecmāmiņa Krievijā to balzama pudeli tējā varbūt «pilinās» trīs gadus, bet mēs vēlamies piesaistīt tādus pircējus, kas patērē vairāk,» viņš skaidroja. «Eksporta tirgos apzināti komunicējam citādāk – mērķējam uz gados jauniem pircējiem, vairāk runājam par to, ka, izmantojot balzamu, var gatavot dažādus kokteiļus, piemēram, ar karstu sulu,» norādīja J. Dzedons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Man-Tess prasa atzīt Valsts vides dienesta lēmumu par prettiesisku

Egons Mudulis, 24.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums 22. oktobrī iesniedzis prasību Vides pārraudzības valsts birojam atzīt Valsts vides dienesta (VVD) 21. septembrī pieņemtā lēmuma par uzņēmuma saimnieciskās darbības apturēšanu atzīšanu par prettiesisku, jo uzskata, ka tas bijis nepamatots.

Jāatgādina, ka šā gada 21. septembrī VVD pieņēma lēmumu apturēt SIA Man-Tess darbību. Taču jau 25. septembrī VVD apstiprināja uzņēmuma iesniegto plānu situācijas ar piesārņojumu uzlabošanai, un uzņēmums atsāka darbu. «Tomēr Man-Tess, kuram VVD rīcība ir radījusi zaudējumus, uzskatot to par nepamatotu un vēloties panākt, lai tiktu novērsta līdzīgu gadījumu atkārtošanās, vēlas panākt lēmuma atzīšanu par prettiesisku,» norādīts uzņēmuma paziņojumā.

DB jau rakstīja, ka Man-Tess noraidīja pārmetumus par to, ka terminālī tiktu veikta neatļauta darbība – produktu jaukšana. Tāpat uzņēmums neesot apzināti kavējies ar emisiju limita plāna iesniegšanu. Man-Tess arī neuzskatīja, ka veiktu neatļautu reaktīvās jeb tā sauktās JET degvielas pārkraušanu no kuģiem rezervuāros, bet no tiem tālāk dzelzceļa cisternās, kaut arī uzņēmumam ir atļauja tikai šā produkta kraušanai tikai vienā virzienā – no dzelzceļa cisternām rezervuāros, bet no tiem tālāk kuģos. Tomēr Man-Tess piekrita neveiky reaktīvās jeb JET degvielas kraušanu pēc shēmas kuģis-tvertne-vagons, kamēr nebūs saņemta nepieciešamā atļauja VVD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī SIA Man-Tess zaudējumu apmēri būs atkarīgi no tā, kad uzņēmums varēs atjaunot naftas produktu pārkraušanu, šajā biznesā viss ir mērāms miljonos, preses konferencē norādīja Man-Tess valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons.

Valsts vides dienesta (VVD) piektdienas lēmums aizliegt uzņēmumam veikt jebkādas darbības ar naftas produktiem un ķīmiskām vielām, negatīvi ietekmēs simtiem miljonu eiro vērtus līgumus, tā viņš, apliecinot, ka lēmums tiks pārsūdzēts.

VVD lēmuma rezultāta ļoti cietīs arī Man-Tess reputācija. Savukārt nespēja izpildīt līgumus varētu nozīmēt ievērojamas soda naudas. Arī akcionāriem uzņēmuma vērtības krišanās rezultātā radītie zaudējumi varētu būt mērāmi desmitiem miljonu eiro apjomā, uzsvēra uzņēmuma vadītājs.

Tādēļ, ja SIA Man-Tess partneri cels prasības pret uzņēmumu par līgumu nepildīšanu, tad arī Man-Tess vērsīsies ar civilprasību pret valsti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MAN-TESS gatavs investēt tvaika savākšanas iekārtās

Lelde Petrāne, 05.07.2012

SIA "Man-Tess" valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons (centrā) iepazīstina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvjus Rīgas brīvostas teritorijā strādājošo uzņēmumu apmeklējuma laikā ar īstenotajiem pasākumiem gaisa kvalitātes uzlabošanai.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA MAN-TESS jau ir sākusi īstenot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM) iesniegto plānu gaisa kvalitātes uzlabošanai un turpinās realizēt tajā paredzētos pasākumus. To, tiekoties ar VARAM vadības pārstāvjiem – ministra padomnieci Ingu Antāni un VARAM valsts sekretāra vietnieku vides aizsardzības jautājumos Juriju Spiridonovu, uzsvēris MAN-TESS valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons.

MAN-TESS, īstenojot šo plānu, ir ieviesis bezmaksas informatīvo telefonu, kas ļauj operatīvi saņemt informāciju par gaisa iespējamu piesārņojumu, ir uzstādīti papildu vāki dzelzceļa cisternām to noliešanas darbu laikā, tiek pārskatīts pārkraujamo produktu sortiments un veikti citi pasākumi.

Pasākumu īstenošanā paredzēts ieguldīt vairāk nekā 220 tūkstošus latu.

Tikšanās laikā K.Andersons arī informējis VARAM pārstāvjus, ka SIA Man-Tess akcionārs Alandam Capital BV ir gatavs ieguldīt nepieciešamos līdzekļus naftas produktu tvaiku rekuperācijas iekārtu iegādē un uzstādīšanā, lai novērstu piesārņojumu, kas rodas, izlejot degvielu no dzelzceļa vagoniem un pēc tam veicot rezervuāru uzpildīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostas tranzīta kompānija Man-Tess mainījusi īpašnieku, patlaban tās īpašnieks ir Nīderlandes uzņēmums Alandam Capital, liecina Lursoft informācija.

Iepriekš kompānijas īpašnieks bija Jūlijs Krūmiņš. Pagaidām nekādas izmaiņas uzņēmuma valdē nav veiktas. Iepriekš viņš DB norādīja, ka uz šo darījumu gaida jau vairāk nekā pusgadu, un kopš februāra situācija neesot būtiski mainījusies. Savukārt labi informēti avoti DB sacīja, ka darījums jau esot noticis.

DB jau rakstīja, ka reālākais Rīgas ostas tranzīta kompānijas pircējs sākotnēji tika pieminēts viena no pasaules līderiem metāla ieguves un metalurģijas jomā Krievijas kompānijas Severstaļ Latvijas uzņēmums. Vēlāk portāls pietiek.com kā iespējamo pārdošanas cenu minēja 25-30 milj. ASV dolāru. Savukārt sākotnēji J. Krūmiņš par visu sava biznesa pārdošanu prasījis 60 milj. dolāru, kas bijusi neadekvāti augsta cena. Severstaļlat valdes priekšsēdētājs Andrejs Aleksejevs noliedza masu medijos izskanējušo informāciju, ka viņa vadītais uzņēmums plāno iegādāties Man-Tess. Kā viens no Man-Tess iespējamajiem pircējiem tika nosaukta arī SIA Holdinga Kompānija FELIX. Taču tās līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Aivars Ločmelis DB atzina, ka nav lietas kursā par to, ka viņa vadītais uzņēmums pirktu Man-Tess.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas balzams vadītājs Kārlis Andersons turpmāk stūrēs stividorkompāniju grupu Man-Tess, piektdien informē laikraksts Dienas bizness.

Intervijā Kārlis Andersons atklāj, kāpēc nolēmis mainīt darbības jomu un kā vērtē padarīto, stūrējot vienu no lielākajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Baltijā - a/s Latvijas balzams (LB).

Uz jautājumu, kāpēc nolēmis mainīt līdzšinējo nodarbošanos, Andersons atbild: «Tas noteikti ir jautājums, kurš kuru atradis... Mūsu mērķi un intereses kaut kādā mirklī sakrita, un tāpēc tas tika izvēlēts. Raugoties, kāpēc šādu soli spert - pagājuši turpat pieci gadi, kopš darbojos dažādos amatos SPI Grupas uzņēmumos un tas pats par sevi ir pietiekams laiks, lai vērtētu, kas ir izdarīts un kas ne, un ko gribētos darīt tālāk. No otras puses, man šķiet, ka zināms periods LB vadītāja amatā ir noiets. Raugoties, kādi izaicinājumi paveras šobrīd un kādas ir iespējas koordinēt šo uzņēmuma darbību ar SPI Grupas mērķiem, izdomāju, ka pareizāk ir pareizajā brīdī pateikt, ka labāko, ko es varēju iedot šim uzņēmumam, esmu izdarījis un, raugoties uz priekšu, jādod iespēja arī citiem baudīt šos izaicinājumus un mērķus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ja jāsēžas pie stūres, labāk nedzert pat vienu alus glāzi

Ceļu policists Verners Vangravs, 05.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīto Līgo svētku statistika apliecināja – lai gan to cilvēku skaits, kuri sēžas pie stūres reibumā, samazinās, joprojām atrodas autovadītāji, kuri riskē ar savu un līdzcilvēku veselību un dzīvību.

Kamēr autovadītāji uzskatīs, ka viņiem ir iespēja izbēgt no soda, savā izvēlētajā maršrutā nesastopot ceļu policiju, dzērājšoferi nekur nepazudīs. Problēmu pilnībā izskaust nav iespējams. Naudas soda palielināšana par pārkāpumiem situāciju būtiski neuzlaboja – tas liecina, ka vairāk jāstrādā pie preventīviem pasākumiem un izpratnes veidošanas, nevis sodu politikas.

Arī viena alus glāze var izraisīt uzmanības traucējumus

Atskatoties uz aizvadītajiem Līgo svētkiem, fiksētā statistika nav visai iepriecinoša. Sabiedrība jau savlaicīgi tika informēta par pastiprinātu ceļu policijas ekipāžu darbību svētku periodā un pēc tā, taču daļai autovadītāju tas nebija pietiekams šķērslis un viņi sēdās pie stūres reibumā. Policija fiksēja 70 šādus autovadītājus, turklāt daļai no viņiem alkohola līmenis asinīs pārsniedza vienu promili. Kamēr autovadītāji uzskatīs, ka viņiem ir iespēja izbēgt no soda, nesastopot ceļu policiju savā izvēlētajā maršrutā, dzērājšoferi nekur nepazudīs. Tā nav likumsargu vaina, bet gan ļoti nepareizs domāšanas modelis, kas valda daļā sabiedrības. Neatkarīgi no soda apmēra vai veida vienmēr atradīsies kāds, kurš uzskatīs, ka drīkst braukt reibumā. Tāpat ir aplami domāt, ka trīs izdzertas alus pudeles neietekmē braucienu - arī neliels alkohola daudzums organismā var izraisīt uzmanības un koncentrēšanās samazināšanos. Palielinās arī agresivitāte un avāriju risks. Ja jāsēžas pie stūres, tad labāk nedzert pat vienu alus glāzi. To vienmēr cenšamies atgādināt autovadītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

CSDD: 70% autovadītāju ikdienā pie stūres lieto mobilo telefonu

LETA, 06.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 70% autovadītāju ikdienā pie stūres lieto mobilos telefonus, informē Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD).

Satiksmes dalībnieku novērojumi liecina, ka pēdējo piecu gadu laikā mobilo ierīču lietošana pie stūres arvien pieaug, radot nepieciešamību šo problēmu aktualizēt plašākā sabiedrībā, veidojot sociālas kampaņas un pastiprinot kontroli uz ceļiem. Tādējādi, «lai pievērstu mobilā telefona «nozombēto» autovadītāju uzmanību un mainītu to paradumus», CSDD sāk satiksmes drošības kampaņu «Izkāp no telefona!».

«Iekāpjot auto, izkāp no telefona! Tieši tik vienkāršs ir mūsu aicinājums,» iepazīstinot ar kampaņu, uzsvēra CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš. Viņš skaidroja, ka mobilo telefonu ietekmē autovadītāji kļūst par apkārt neko neredzošiem un nedzirdošiem zombijiem. Tieši tādēļ gados jaunās auditorijas vidū populārā zombiju tematika izmantota arī CSDD kampaņā «Izkāp no telefona!».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinoši lētais elektriskais skrejritenis Xiaomi MiJia M365 noderēs biroja darbiniekiem, lai ātri veiktu nelielus attālumus pilsētā

Nīkstot garā galvaspilsētas sastrēgumā un caur automašīnas logu priecājoties par saulaino dienu, neviļus pārņem domas par citādiem pārvietošanās līdzekļiem pilsētā. Kājas un velosipēds ir pārbaudīta, klasiska un patīkama alternatīva, bet, ja glītā uzvalkā regulāri jāmēro vairāki kilometri vai arī negribas nopūlēties, minot pedāļus? Te varētu noderēt ielās aizvien biežāk redzamie elektriskie skrejriteņi.

Viens no tādiem – Xiaomi MiJia M365 – uz laiku nonāca arī DB rīcībā. Vai tas tiešām varētu būt ērts ikdienas pārvietošanās līdzeklis?

Dizains

Elektroskūteris paredzēts cilvēkiem augumā no 120 līdz 200 centimetriem, tādēļ ir diezgan augsts. Tā augstākais punkts ir vairāk nekā 110 cm virs zemes. Toties – šaurs, lai lavierētu pa gājējiem pilnām ietvēm un ar stūres ragiem nevienu neaizķertu. Taču stūres augstums nav regulējams, tādēļ pirmskolas vecuma bērniem atliek žēli noskatīties, kā lielākie vizinās, jo, turot rokas augstāk par pleciem, skrejriteni vadīt pagrūti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai kāpinātu uzņēmumu grupas efektivitāti, lietā tiks likti sakari loģistikas biznesā, intervijā laikrakstam Dienas bizness uzsver Man-Tess jaunā īpašnieka – holandiešu kompānijas Alandam Capital – direktors Roberts Eihorns. Tam noderēs viņa kontakti Roterdamas ostā un pazīšanās ar lielu loģistikas kompāniju īpašniekiem. Iespējama arī investoru piesaiste gan no austrumiem, gan rietumiem.

R. Eihornu (attēlā) apmierina Rīgas brīvostas darbība, īpaši viņš izceļ tās ģeogrāfisko izvietojumu – atvērto izeju uz jūru. Kaut arī attiecības ar konkurentiem ir dažādas, Man-Tess centīsies būt neitrāls savā uzņēmējdarbībā. Jaunie īpašnieki jau šogad sagaida biznesa pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1938. gadā ražotā Rīgas Melnā Balzama pudele ar numuru 88 jau vairākās paaudzēs tiek nodota mantojumā Lietuvas diplomāta Joza Brediķa ģimenē.

Brediķu ģimenes tradīcija ir nodot senā dzēriena speciālizlaiduma pudeli ģimenes vecākajam bērnam, un šobrīd tā atrodas pie mantinieces Vācijā. Uz krūkas norādīts par Grand Prix balvu Parīzē 1937. gadā.

Līdz stāsta uzticēšanai Dienas Biznesam ģimenei nebija skaidrs, kurā gadā pudele ražota, vien bija zināms, ka tas noticis pirms Otrā pasaules kara.

A/S Latvijas balzams skaidro, ka Lietuvas vēstniekam dāvinātā un vēlāk ģimenē pārmantotā balzama krūka ir ražota 1938. gadā rīdzinieka Alberta Volfšmita fabrikā – Volfšmita Rauga fabrika, degvīna dedzinātava, spirta rektifikācijas un destilācijas akciju sabiedrība, secina uzņēmumā.

Latvijas balzama arhīvā atrodama ļoti līdzīga, teju ekvivalenta balzama krūka no 1938. gada, vienīgais – tā marķēta ar pašmāju akcīzes nodokļa marku. Vēstniekam dāvinātā krūka bijusi eksporta tirgum paredzēta, tādēļ informācija uz etiķetes lasāma angļu valodā, apskatot Brediķu ģimenes foto, skaidro Latvijas balzams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rīgas Melnā balzama jubilejas etiķetes dizaina konkursam pieteikti 50 darbi

Lelde Petrāne, 04.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Melnā balzama jubilejas etiķetes dizaina konkurss guvis plašu atsaucību, saņemot 50 jubilejas etiķetes variantus, kas izstrādāti augstā kvalitātē un atbilstoši konkursa prasībām.

Ikvienam Latvijas iedzīvotājam, kurš ir reģistrējies sociālajā tīklā Facebook, ir iespēja nobalsot par iesniegtajām etiķetēm Rīgas Melnā balzama Facebook lapā līdz 8. jūlija plkst. 00:00.

Publiskais un žūrijas balsojums noteiks 15 labākās etiķetes, kas būs apskatāmas publiskā izstādē Rīgas centrā jūlija beigās.

Iesniegto darbu autori sacentīsies par iespēju laimēt galveno balvu – iespēju izvietot savu ideju uz produkta, kā arī 1000 eiro naudas balvu.

Facebook lapas TOP5 labākās etiķetes tiks paziņotas Rīgas Melnā balzama Facebook lapā pirmdien, 9. jūlijā, savukārt kopējais labāko etiķešu autoru saraksts būs zināms 16. jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas balzams rada jaunu produktu, lai ieietu Amerikas tirgū

Lelde Petrāne, 03.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viena no lielākajām ambīcijām ir ieiet Amerikas tirgū,» stāstot par A/S Latvijas balzams jauno produktu, uzsver uzņēmuma pārstāvis Māris Kalniņš.

Papildinot Rīgas Melnā Balzama dzērienu līniju, A/S Latvijas balzams sācis ražot jaunu – ķiršu balzama versiju. Tādējādi uzņēmums plāno kāpināt dzēriena pārdošanas apjomus kā pašmāju, tā arī eksporta tirgos, tai skaitā tuvākajos gados būtiski augt ASV un Lielbritānijā.

Jaunā – ķiršu – garša esot izvēlēta, ņemot vērā Upeņu balzama veiksmes stāstu un arī balstoties uz jaunākajām patēriņa tendencēm pasaulē - patērētāji dod priekšroku saldākām dzērienu garšām un mazākam alkohola daudzumam. Taču atšķirībā no upenes, kas ir zināma Eiropā, ķirsis ir pazīstams globāli – tā garšu sapratīs gan šeit Latvijā, gan aiz okeāna, spriež uzņēmumā. Balzams patlaban ir pieejams 35 pasaules tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajā laikā noskaidrosies SIA Man-tess pircēji, piektdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

To laikrakstam atzina uzņēmuma īpašnieks Jūlijs Krūmiņš. Tiesa, viņš uz šo darījumu gaida jau vairāk nekā pusgadu, un kopš februāra situācija nav būtiski mainījusies. Savukāt labi informēti avoti DB informēja, ka darījums jau ir noticis. Tas, ka izmaiņas nav veiktas uzņēmumu reģistrā, varētu nozīmēt, ka vēl nav veikti visi maksājumi.

DB jau rakstīja (03.01.2001.), ka kā reālākais Rīgas ostas tranzīta kompānijas pircējs tika minēta viena no pasaules līderiem metāla ieguves un metalurģijas jomā Krievijas kompānijas Severstaļ Latvijas uzņēmums. Tikmēr Severstaļlat valdes priekšsēdētājs Andrejs Aleksejevs noliedza masu medijos izskanējušo informāciju, ka viņa vadītais uzņēmums plāno iegādāties Rīgas ostas tranzīta kompāniju Man-Tess. Kā viens no Man-Tess iespējamajiem pircējiem ir minēta arī SIA Holdinga Kompānija FELIX. Taču tās līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Aivars Ločmelis DB atzina, ka nav lietas kursā par to, ka viņa vadītais uzņēmums pirktu Man-Tess.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Man-Tess atver prāmju līniju

Egons Mudulis, 16.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes Man-Tess uzsācis jaunu projektu - atvēris prāmju līniju sadarbībā ar partneri Man-Tess Lines. Līdz ar to grupas uzņēmumi piedāvā ne tikai stividoru pakalpojumus, bet arī jūras pārvadājumus ro-ro kravām un konteineriem ar tālāku transportēšanu pa sauszemi, proti, «door to door» pakalpojumu, sarunā ar DB pastāstīja Man-Tess valdes loceklis Kirils Romanovs.

Prāmju līnija, kas savieno Ķīli, Sanktpēterburgu un Rīgu, jau veikusi trīs reisus, un pagaidām tiek izmantots salīdzinoši neliels prāmis, kura ietilpība ir 29 kravas auto (40 pēdu piekabes), 190 TEU konteineri. Tomēr universālā prāmja apakšējā klājā ir arī 2,6 tūkst. m3 telpas, ko var izmantot palešu kravām.

«Mums kopā ar mūsu partneriem Sanktpēterburgā jau ir importa kravu plūsma no Ķīles uz Sanktpēterburgu,» saka K.Romanovs, vaicāts cik šis projekts ir ekonomiski pamatots. Tā arī sedz lauvas tiesu no visām izmaksām, kas saistītas ar prāmi. Nu secināts, ka kopā ar Man-Tess Lines ir izdevīgāk pašiem darboties kā prāmja operatoram, ņemot motorkuģi Alteland laika nomā, skaidro viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Arī Rīgas dome iesaistīties smakas likvidēšanā Sarkandaugavā

Elīna Pankovska, 06.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar fiksēto vides piesārņojumu un iedzīvotāju sūdzībām par gaisa kvalitāti Sarkandaugavā, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks un Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks plāno vērsties ar iesniegumu Valsts Vides dienestā, lūdzot pārskatīt piesārņojošās darbības atļaujas nosacījumus termināliem Man-Tess un Woodison Terminal.

Saskaņā ar spēkā esošo likumdošanu, institūcija, kas izsniedz atļaujas uzņēmumiem, kuri pārkrauj bīstamas kravas, ir Valsts vides dienests. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pakļautībā esošā iestāde arī esot vienīgā, kam deleģētas tiesības lemt par kādu konkrētu termināļu slēgšanu, ja tiek fiksēts, ka to darbība apdraud iedzīvotājus un dabu, norādīts Rīgas domes paziņojumā.

DB jau rakstīja, ka šā gada jūlijā SIA Man-Tess nāca klajā ar paziņojumu , ka jau ir sākusi īstenot VARAM iesniegto plānu gaisa kvalitātes uzlabošanai un turpinās realizēt tajā paredzētos pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Bankas pārvērš valsts iestādēs

Sandris Točs, speciāli DB, 16.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās privātos uzņēmumos, kāda notiek finanšu jomā, īpaši Latvijā,» intervijā Dienas Biznesam saka likvidējamās ABLV Bank īpašnieks Ernests Bernis

Eiropas Savienības tiesiskuma līmenis mums vienmēr ir bijis tas, uz ko Latvijai vajag tiekties. Tagad Eiropas Savienība, lasot medijus, kļuvusi par «pasaules naudas atmazgātāju paradīzi». Kas notiek?

Jāatzīst, ka patreiz cīņa ar naudas atmazgāšanu banku un finanšu nozarē ir galvenā tēma, ar to ir saistīti galvenie riski un tās ir lielākās galvassāpes visiem banku vadītājiem. Tāpēc, ka pasaule tomēr mainās. Ja kaut kas bija pieņemts pirms desmit vai divdesmit gadiem, tad, pasaulei attīstoties, tas vairs nav pieņemams. Ko es ar to gribu pateikt? Visur banku sektorā ir vērojama milzīga spriedze, kas ir saistīta ar to, ka ir ļoti liels spiediens no valsts puses, lai apkarotu nodokļu nemaksāšanu, korupciju un noziedzību. Valdības uzskata, ka reālais cīņas lauks ar šiem noziegumiem ir finanses. Nosacīti pirms piecpadsmit, divdesmit gadiem bija tā robeža, kad pienākumu cīnīties ar šiem noziegumiem no valsts iestādēm sāka pārlikt uz bankām. Sprieda tā – ja noziedzniekiem nebūs iespējas operēt ar savu naudu, tas samazinās noziedzību. Domāju, ka kopumā jā, tā ir pareiza pieeja. Tikai diemžēl patreiz mēs vērojam to, ka lielākā daļa skandālu ir nevis valsts vai banku rīcības dēļ, bet tāpēc, ka tos izraisījušas dažādas publikācijas. Mēs tikko redzējām Swedbank skandālu. Bija Danske Bank skandāls. Ievērojiet – skandālos runa ir par miljardu darījumiem, milzīgiem naudas apgrozījumiem, bet vienlaikus tur gandrīz nav aktīvu krimināllietu, faktiski neviena persona nav apsūdzēta. Kā tas var būt? Man liekas, tas pārvēršas par farsu. Tāpēc, no vienas puses, milzīga atbildība tik tiešām gulstas uz bankām. Tām ir jādara viss, lai nepieļautu savu darbinieku iesaistīšanu nelikumīgos darījumos. No otras puses, ir mediju kampaņa, kas vairāk skar reputāciju, nevis runa ir par reāliem noziegumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nevar sadalīt atbildību par smaku izbeigšanu

Lelde Petrāne, 15.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Risinot gaisa piesārņojuma problēmu Rīgā, Sarkandaugavā, valsts un pašvaldības iestādes nespēj sadalīt atbildību un risināšanu noveļ viena uz otras pleciem. Arī ostu uzņēmumi vēl tikai mēģina vienoties par kopīgu vēršanos pie Rīgas Brīvostas pārvaldes (RBP), lai meklētu vienotu risinājumu, raksta laikraksts Diena.

Maija otrajā pusē iedzīvotāji ziņoja par smakām Sarkandaugavā, un pēc pārbaužu veikšanas uzņēmuma Man-Tess teritorijā tika konstatēta izteikta traucējoša naftas produktu smaka. Nepārtrauktā monitoringa stacija Tvaika ielā atkārtoti uzrādīja būtiskus benzola emisiju limitu pārsniegumus.

Uzņēmumam bija jāiesniedz Valsts vides dienestā (VVD) pasākumu plāns par naftas produktu termināļa darbības uzlabošanu un tvaiku emisijas līmeņa samazināšanu. Uzņēmums plānu ir iesniedzis, un VVD pašlaik izvērtē piedāvāto pasākumu efektivitāti.

VVD uzraugošā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ceturtdien publiski aicināja Rīgas pašvaldību «nekavējoties izstrādāt risinājumus gaisa piesārņojuma samazināšanai pilsētā».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Par Latvijas balzams ģenerāldirektoru kļūs Guntis Āboltiņš-Āboliņš

Sandra Dieziņa, 21.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlī par a/s Latvijas balzams ģenerāldirektoru kļūs līdzšinējais Statoil koncerna Norvēģijā atjaunojamo enerģiju biznesa attīstības vadītājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Nepilnu gadu Latvijas balzama vadītāja pienākumus līdz jaunā ģenerāldirektora apstiprināšanai pildīja uzņēmuma ražošanas direktors Ronalds Žarinovs.

Latvijas balzams jaunais ģenerāldirektors Guntis Āboltiņš-Āboliņš atzīst, ka viņam ir patiess prieks pievienoties Latvijas balzama un SPI Group vadības komandai. «Mērķtiecīgi krājot pieredzi ārpus Latvijas, allaž esmu vēlējies to ieguldīt tieši kāda Latvijas uzņēmuma izaugsmes nodrošināšanā. Tāpēc es ticu, ka mana pieredze apvienojumā ar Latvijas balzama tradīcijām un kompetenci būs pamats kā uzņēmuma tālākai līderpozīciju nostiprināšanai vietējā tirgū, tā sekmīgai izaugsmei eksporta tirgos,» tā jaunais ģenerāldirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaules vadošajiem fotonikas un inovatīvu optisko instrumentu un to komponenšu ražotājiem Thorlabs novērtējis Latvijā radītā inovatīvā termo-elektriskā sensora TESS unikālās īpašības un noslēdzis līgumu par tā licencēšanu un tehnoloģiju pārnesi.

Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta (LU CFI) zinātnieku komanda radījusi ļoti ātrdarbīgu elektromagnētiskā starojuma sensoru TESS, ko var pielietot lāzertehnoloģijā, jo īpaši, kad nepieciešams veikt manevrus ar precīzu lāzerstara impulsu jaudu, kā piemēram, medicīnā, arī lāzer metināšanā un gravēšanā.

Šī brīža tehnoloģijas ļauj mērīt vidējo lāzerstara jaudu noteiktā laika griezumā, kas var būt nepietiekami smalku operāciju vai gravējumu / litogrāfiju veikšanai. TESS sensors ir unikāls ar tā īso darbības laiku - signāla rašanās laiks ir mazāks par 10 nanosekundēm, kas ir 1000 reižu ātrāks par pašreiz lāzeriekārtās izmantotajām tehnoloģijām. Sensora pamatā ir unikālas materiāla īpašības, kas iegūtas, to veidojot no ļoti plānām kārtiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Daudzprofilu kompleksam grib Junkera plāna naudu

Māris Ķirsons, 07.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātā medicīnas sabiedrība ARS 32 milj. eiro vērtā daudzprofilu medicīnas centra izveides projekta realizācijai centīsies piesaistīt finansējumu no daudzmiljardu Junkera investīciju veicināšanas plāna, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Ja pavērsies tāda iespēja, tad izmantosim arī izdevību aizņemties naudu no tā dēvētā Junkera investīciju plāna, kura iedzīvināšana tiek solīta jau tuvākajā laikā,» nostāju skaidro SIA ARS valdes priekšsēdētājs Māris Andersons. Iecerētā projekta realizācija jau ir uzsākta un tā pirmā kārta tiks pabeigta jau šovasar. «Nauda jau ir ieguldīta līdz šim – aptuveni 2 milj. eiro ir samaksāti par nekustamā īpašuma apsaimniekošanu līdz rekonstrukcijas sākumam un iekārtas paredzēts uzstādīt līdz vasaras vidum, kas kopumā izmaksās ap 8,5 milj. eiro,» pašreizējo situāciju rāda M. Andersons. Viņš atzinīgi novērtē medicīnisko iekārtu iegādei atvēlēto ES struktūrfondu Augstas pievienotās vērtības investīciju programmas piešķirto atbalstu (projekts 3,4 milj. eiro, ieskaitot PVN). «Raudzīsimies, kāda būs situācija un kur varēsim aizņemties, tad arī varēs atbildēt, cik ilgā laikā iecerētais stacionāra un diagnostikas centra izveides projekts pilnībā tiks pabeigts,» tā uz jautājumu, cik daudz laika vajadzētu, lai pilnībā īstenotu ieceri, atbild M. Andersons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvija vēl nebija neatkarīga, kad nopelnīju pirmo miljonu. Savukārt 1991. gadā Vācijas bankā man jau bija 6,5 miljoni. Varu teikt droši, ka toreiz biju bagātākais cilvēks Latvijā,» lepojas Jūlijs Krūmiņš, kura talantu un autoritāti uzņēmējdarbībā nevar noliegt

Pēc sarunas ar biznesmeni Jūliju Krūmiņu šķiet, ka šim cilvēkam patiešām ir viss – gan nauda, gan tas, ko nevar pirkt par naudu. Viņš pats šajā kategorijā ierindo veselību, mīlestību, autoritāti un draugus. Savukārt naudu palīdzējusi nopelnīt galva ar labu degunu. Tiesa, kā pilienu darvas medus mucā uzņēmējs min pāris zīmīgu sastapšanos ar cilvēkiem, kuri draugu lomā iejutušies vien uz laiku, bet vēlāk uzmetuši. Tomēr tāpēc nav zudusi uzticēšanās. Ja kaut kam J. Krūmiņš ar degsmi pieķersies, tad, pēc viņa vārdiem, apmāts kā auns novedīs to līdz galam. Turklāt visaugstākajā kvalitātē. Viņam neder Zaporožecs, vajadzīgs Porsche. Un viņš ir liktenim pateicīgs par interesantu vadāšanu pa dzīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru