Uz pieciem gadiem plāno iesaldēt dzelzceļa infrastruktūras maksu 

Balstoties uz Dzelzceļa likumu, Satiksmes ministrija izstrādājusi Indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu 2018.–2022. gadam

Sandris Točs, speciāli DB, 2018. gada 12. februāris plkst. 11:42

Uldis Augulis

Foto: Edijs Pālens/LETA

Notikusi arī Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas (LTBA) biedru sapulce, kurā tika izskatīts Indikatīvā plāna projekts. Plāns tagad jāskata Ministru kabinetam, kuram, to apstiprinot, ir iespēja ne tikai vārdos, bet darbos skaidri demonstrēt, ka transports un loģistika ir patiešām būtisks tautsaimniecības sektors, kura stabilitāte un paredzamība ļauj funkcionēt un pelnīt visai Latvijas ekonomikai.

«Mērķis ir definēt valsts prasības dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam, kā arī – mehānismu, kā saskaņā ar ES direktīvu nodrošināt pārvaldītāja finanšu līdzsvaru un nozares stabilitāti,» stāsta satiksmes ministrs Uldis Augulis, uzsverot, ka «Satiksmes ministrija un VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) sanāksmē iepazīstināja ar kopīgi rastu risinājumu, kas paredz nodrošināt nozarei paredzamību piecu gadu periodā. Apņemoties pat gadījumā, ja mainās kravu pārvadājumu apjomi, nepaaugstināt infrastruktūras lietošanas maksu un saglabāt to 2018.gadā spēkā esošajā līmenī. Gadījumā, ja infrastruktūras maksas ieņēmumi tādējādi nesegs tās uzturēšanas izmaksas, Indikatīvais plāns paredz mehānismu, kā nodrošināt finanšu līdzsvaru infrastruktūras pārvaldītājam».

«Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas izstrādāto indikatīvo plānu, tiks noslēgts VAS Latvijas dzelzceļš daudzgadu līgums ar valsti, kas paredz, ka infrastruktūras maksa nedrīkst pieaugt līdz 2022. gadam vairāk kā inflācijas apjomā, tātad tā tiek iesaldēta reālajās cenās,» skaidro LDz viceprezidents Aivars Strakšas, uzsverot, ka «transporta pakalpojumu eksporta nozares apjoms gadā ir vismaz pusmiljards eiro un tam ir liela ietekme uz valsts maksājumu bilanci, tranzīta attīstībai ir liela nozīme visā Latvijas ekonomikā, tai skaitā valsts budžetā, nodokļu ieņēmumos cilvēku nodarbinātībā. Lai šai nozarei piešķirtu stabilitāti, ir jānoņem nenoteiktība, kuru rada tas, ka infrastruktūras maksa ir tiešā saistībā ar kravas pārvadājumu apjomu. Samazinoties kravu pārvadājumu apjomiem, palielinās infrastruktūras maksa, kam ir destruktīva ietekme uz tirgu. Lai šo nenoteiktību novērstu, Satiksmes ministrija piedāvā noslēgt daudzgadu līgumu ar valsti, iesaldējot infrastruktūras maksu».

Novērtē stabilitāti

LTBA biedri novērtēja šādu pieeju, atzīstot, ka paredzamība vairāku gadu griezumā nozarei esošajos ekonomiskajos apstākļos ir ļoti būtiska.

Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Uldis Hmieļevskis teic, ka «mums, ostām, ar dzelzceļu viedoklis sakrīt. Liepājas ostas kompānijām ir svarīgi, lai pārvadājumu izmaksas un cena būtu prognozējama un konkurētspējīga. Daudzgadu līgums ir tāds risinājums. Tranzīta jomā līgumi tiek slēgti krietnu laiku uz priekšu. Liepājas ostai īpaši aktuālas ir graudu kravas, arī šeit līgumu slēgšana nesakrīt ar ražas sezonu un kalendāro gadu. Faktiski jau pavasarī tiek slēgti līgumi par kravām, kas uz ostu atnāks ne tikai tā paša gada rudenī, bet arī nākamā gada pavasarī. Tāpēc ir ļoti svarīgi redzēt prognozējamās izmaksas arī nākamā gada periodā. Prognozējamība ļauj plānot investīcijas, būvēt noliktavas, investēt tehnikā».

Arī Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš norāda: «Ja dzelzceļš un valsts var panākt risinājumu, kura rezultātā infrastruktūras maksa tiek piefiksēta un kļūst prognozējama, tad tas ir absolūti pareizi. Valstij un dzelzceļam šis jautājums ir jāatrisina.»

Visu rakstu Uz pieciem gadiem plāno iesaldēt dzelzceļa infrastruktūras maksu lasiet 12. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 13. septembris plkst. 13:42

VAS Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmumam SIA LDz Cargo loģistika mainīts  nosaukums uz...

2016. gada 11. augusts plkst. 14:55

Šodien Latvijas dzelzceļš (LDz) kopā ar Čehijas kompāniju CZ LOKO un Kanādas...

2016. gada 18. jūlijs plkst. 12:25

Satiksmes ministrija, kā VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) akcionārs, ir apstiprinājusi nominācijas...

2016. gada 28. jūnijs plkst. 13:42

Valdība šodien nolēma valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš (LDz) 2015.gada...

2016. gada 08. jūnijs plkst. 15:16

Pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru šī gada piecos mēnešos pārvadāti 20,36 miljoni...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2018. gada 11. februāris plkst. 16:30

Pie Maskavas svētdien avarējusi Krievijas pasažieru lidmašīna, kurā atradās 71 cilvēks, paziņojušas...

2018. gada 09. februāris plkst. 17:56

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums «Lietuvos geležinkeliai» tiks sadalīts trijās atsevišķās...

2018. gada 09. februāris plkst. 17:31

Latvijas Ministru prezidenta Māra Kučinska (ZZS) vizīte Baltkrievijā var atsaukties uz Klaipēdas...

2018. gada 08. februāris plkst. 16:00

Rīgas starptautiskā autoosta ir atsākusi darbu, informē Autotransporta direkcija....

2018. gada 07. februāris plkst. 16:21

Jūrmalas pilsētas maršrutos no 12. februāra sāks kursēt 14 videi draudzīgākie Isuzu...

2018. gada 07. februāris plkst. 15:50

Inteliģento infrastruktūras risinājumu uzņēmums SIA «FIMA» paziņojis par vadības maiņu....

2018. gada 07. februāris plkst. 14:23

Pētījumā par dzelzceļa tuneļa būvi starp Helsinkiem un Tallinu aplēsts, ka tuneļa...

2018. gada 07. februāris plkst. 10:16

Līdz ar šonedēļ notiekošo Latvijas amatpersonu un Latvijas dzelzceļa (LDz) prezidenta vizīti...

2018. gada 07. februāris plkst. 10:01

Ķīnas valsts uzņēmumi iegādājušies 10% Eiropas konteinerterminālu kapacitātes, trešdien vēsta...

2018. gada 07. februāris plkst. 8:47

Ja viss ritēs raiti, tad gada beigās vai 2019. gada sākumā sāksies projekta realizācija.