Mazumtirdzniecība

Uzņēmējs: Tikai pārdodot automobiļus, izdzīvot vairs nevar

LETA, 01.06.2017

Jaunākais izdevums

Lai veicinātu attīstību, automašīnu tirdzniecības biznesa dalībniekiem jāpaplašina pakalpojumu klāsts, uzskata AS Wess padomes priekšsēdētājs Aleksandrs Oskins.

Viņš skaidro - tas ir tāpēc, ka pēdējo gadu laikā augušas klientu prasības.

«Pēdējo gadu laikā esam arvien lielāku uzmanību pievērsuši klientu vajadzībām, attīstot dažādus produktus, kas nav tiešā automobiļu pārdošana. Tie ir dažādi papildinoši piedāvājumi un serviss, kas saistīti ar auto ekspluatāciju. Agrāk, lai būtu veiksmīgs dīleris, pietika ar pārdošanu un pēcpārdošanas servisu. Patlaban tas īsti vairs nav iespējams - visu laiku ir jāattīstās, jāpiedāvā jauni, inovatīvi pakalpojumi, jānotur nemainīgi augsts kvalitātes serviss, atbilstoši klientu vajadzībām,» norāda Oskins.

Tāpēc Wess auto grupa piedāvā saviem klientiem vairākus pakalpojumus un preces, kas saistītas ar auto biznesu. Proti, vēl bez auto tirgošanas Wess piedāvā arī līzingu un apdrošināšanas pakalpojumus.

«Mums ir svarīgi, lai viss notiktu Wess, lai klientiem būtu ērti, un visi ar auto saistītie pakalpojumi būtu pieejami vienuviet. Šobrīd, tikai pārdodot automobiļus, izdzīvot vairs nevar,» atzīst Oskins.

Wess auto grupa ir viens no lielākajiem auto nozares uzņēmumu tīkliem Latvijā, pārstāvot Toyota un Lexus zīmolus kā autorizētais dīleris un nodrošinot autorizēto BMW un Honda servisu. Tāpat Wess piedāvā arī līzinga un apdrošināšanas pakalpojumus.

Wess apgrozījums 2015.gadā bija 33,541 miljons eiro, bet peļņa - 458 715 eiro. Wess dibināta 1992.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 213 430 eiro.

Saskaņā ar neauditētajiem datiem Wess auto grupas kopējais apgrozījums pērn veidoja 48,5 miljonus eiro. Salīdzinot ar 2015.gada rezultātiem, pieaugums ir par 20%. Savukārt autotirgotājas AS Wess apgrozījums pērn sasniedzis gandrīz 40 miljonus eiro.

LASI ARĪ:

WESS padomes priekšsēdētājs: Auto dīleriem nav tik liels uzcenojums, kā daudzi uzskata

WESS pārtrauks jaunu BMW automobiļu tirdzniecību

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS Auto Grupa: Vēlamies atgriezt Honda zīmolam tam pienākošos slavu

Lelde Petrāne, 18.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

WESS Auto Grupa paplašinājusi sadarbību ar Honda zīmolu. Turpmāk WESS Auto Grupa uzņēmumi nodrošinās autorizētā autodīlera tirdzniecības un pēcpārdošanas servisa pakalpojumus Japānas auto zīmoliem Toyota, Lexus un Honda, kā arī turpinās sniegt autorizētā servisa pakalpojumus BMW zīmola auto.

Aleksandrs Oskins, AS WESS padomes priekšsēdētājs, komentē: «Auto zīmolu portfeļa paplašināšana ar Honda zīmolu ir likumsakarīgs solis WESS Auto Grupas attīstībā. Mēs jau desmit gadus Latvijā nodrošinām autorizētā servisa pakalpojumus Honda zīmolam, auto tirdzniecības uzsākšana bija tikai laika jautājums. Vēlamies atgriezt Honda zīmolam tam pienākošos slavu un klientu uzticību, kā tas bija zīmola «ziedu laikos». Ņemot vērā auto tirgus attīstību un izaugsmes potenciālu, ambīcijas ir lielas – tuvāko gadu laikā vēlamies sasniegt vismaz 3% Honda zīmola tirgus daļu Latvijā.»

Līdz augustam, kad plānots uzsākt Honda tirdzniecību, WESS Select auto salonā jāveic nozīmīga sagatavošanās - tirdzniecības centra un servisa telpu pielāgošana Honda zīmola pārstāvniecībai, korporatīvā noformējuma izveide, aprīkojuma un iekārtu iegāde. Svarīgākais no veicamajiem darbiem gan esot profesionāla un kompetenta personāla atlase un apmācības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

CityBee Solutions pērk 5000 automobiļus; sāks darbu arī Latvijā un Igaunijā

LETA, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajai uzņēmumu grupai ar lietuviešu kapitālu Modus group gatavojoties ienākt Latvijas un Igaunijas tirgū ar automašīnu koplietošanas pakalpojumu CityBee un tālāk attīstīt šo darbību Polijā, tai piederošā kompānija CityBee Solutions izsludinājusi starptautisku iepirkuma konkursu 5360 jaunu automašīnu iegādei, vēsta Lietuvas biznesa laikraksts Verslo žinios.

Lēsts, ka līdz ar šo pirkumu, kurā Modus group investēs aptuveni 110 miljoni eiro, CityBee palielinās savu automašīnu parku vairāk nekā sešas reizes un kļūs par vienu no lielākajām automašīnu koplietošanas pakalpojumu kompānijām visā Eiropā.

Kā norādījis CityBee Solutions vadītājs Aurims Čagus, iepirkuma konkurss izsludināts, plānojot ienākšanu Latvijas un Igaunijas tirgū un darbības paplašināšanu Polijā, kur kopš rudens tiek piedāvāts CityBee transports dažādu mantu pārvadāšanai. Vienlaikus tas ļaus kompānijai tālāk attīstīties arī Lietuvā.

Latvijā un Igaunijā sākumā iecerēts izmantot automobiļus, kas paredzēti mantu pārvadāšanai un lielu kravu transportēšanai. Rīgā un Tallinā CityBee gatavojas startēt ar 50 kravas automobiļu parku, kas pakāpeniski tiks paplašināts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvas kompānija Smiltynes perkela plāno iegādāties jaunu prāmi; pieļauj iespēju to būvēt Latvijā

LETA, 13.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas prāmju kompānija «Smiltynes perkela», kas no Klaipēdas pārvadā automobiļus un pasažierus uz Kuršu kāpām, gatavojas pirkt vēl vienu prāmi, pieļaujot, ka to varētu uzbūvēt tiklab pašā Lietuvā, kā arī kādā no tuvējām valstīm, piemēram, Latvijā.

Kā pastāstījis uzņēmuma vadītāja pienākumu izpildītājs Mindaugs Čaks, ja viss norisināsies gludi, jaunais prāmis varētu sākt kursēt pēc diviem gadiem.

Pēc viņa teiktā, jauns prāmis nepieciešams, lai sezonas karstumā samazinātu ceļotāju rindas. Paredzēts, ka tas darbosies Klaipēdas Jaunajā pārceltuvē, no kuras pāri Kuršu jomai tiek pārvadāti gan pasažieri, gan automašīnas, bet vajadzības gadījumā to varētu izmantot arī Vecajā pārceltuvē, kura apkalpo tikai kājāmgājējus un velobraucējus.

Šobrīd no Jaunās pārceltuves kursē trīs «Smiltynes perkela» prāmji.

Jaunajam prāmim būtu jāspēj uzņemt 600 pasažierus un 40 vieglos automobiļus, bet gadījumā, ja tas pārvadātu tikai pasažierus, tajā būtu jābūt 1000 vietām, turklāt prāmim būtu jābūt piemērotam darbam arī ziemas apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne, 16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) saņēmis astoņus jaunus specializētos automobiļus - piecus glābšanas automobiļus un trīs ķīmijas automobiļus SCANIA 4x4, informē VUGD Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļa Inta Šaboha.

Ar jaunajiem transportlīdzekļiem drīzumā izsaukumos dosies ugunsdzēsēji glābēji no Rīgas, Ventspils, Gulbenes, Jēkabpils, Jelgavas un Rēzeknes.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Turpinot papildināt specializēto transportlīdzekļu klāstu ar jaunām automašīnām, VUGD šogad saņems kopumā 38 jaunas un modernas ugunsdzēsības automašīnas. Jaunie specializētie transportlīdzekļi ir pilnībā aprīkoti ar modernākajām glābšanas un dzēšanas ierīcēm, kā arī pielāgoti VUGD vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas dzintara tirgotājiem šobrīd nākas pazemināt savas preces cenas, kas pašiem lietuviešiem pēdējos gados vairs nav īsti pa kabatai, tomēr tās vēl aizvien ir nesamērīgi augstas, raksta avīze Lietuvos žinios.

Ķīnieši, kas pirms dažiem gadiem dzintaru uzpirka masveidā, nu vairs to nedara, jo paši sākuši nomāt dzintara raktuves Krievijas Kaļiņingradas apgabalā.

Dzintara tirgū vērojamas arī citas tendences - pieaugusi interese par lētāko Ukrainas dzintaru, bet baltais jeb ziloņkaula krāsas dzintars, kas agrāk netika vērtēts īpaši augstu, nu kļuvis par kārotāko un arī dārgāko preci.

«Cenas, ko uzpircēji bija pacēluši līdz kosmiskiem augstumiem, sākušas atspēlēties,» avīzei sacījis Padomes loceklis, pazīstamais Lietuvas dzintara kolekcionārs un vairāku galeriju īpašnieks Kazimirs Mizgiris. «Pirms četriem gadiem prāvāks tīrradnis ielas tirdzniecībā maksāja vienu eiro gramā, bet šobrīd - vismaz piecus līdz septiņus eiro. Vairs neatradīsiet arī slīpētas, apaļas krelles, jo no vecmāmiņu pūralādēm viss jau uzpirkts un aizceļojis uz ārzemēm. Ja nu arī kāds saka, ka dzintara cenas kritušās, jāatzīst, ka tās joprojām ir neadekvāti augstas. Nākamās lietuviešu paaudzes par dzintara rotām un dzintara izstrādājumiem varēs tikai pasapņot.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nacionālās biznesa īpatnības

Biznesa augstskolas Turība Uzņēmējdarbības vadības fakultātes dekāne, uzņēmēja Zane Driņķe, 07.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnā gada beigās Latvijā bija reģistrēti 203 853 uzņēmumi. Ja paraugāmies uz tirgus sektora ekonomiski aktīvo uzņēmumu sadalījumu pēc nodarbināto skaita, tad redzams, ka vairākus gadus pēc kārtas dominē mikrouzņēmumi (aptuveni 78%), tiem seko mazie un vidējie uzņēmumi (MVU) (aptuveni 21%), bet lielie uzņēmumi ar darbinieku skaitu virs 250 veido tikai nepilnu 1%. Vēsturiski mikrouzņēmuma modelis tika plānots kā pagaidu risinājums krīzes pārvarēšanai, taču šobrīd tas stabili iekarojis lielāko tirgus pīrāga daļu.

Šāda forma ir labs sākums, taču tie nekādā gadījumā nav griesti, jo pastāv instrumenti, kā mikro vai mazajam izaugt un paplašināties.

Orientējoties tikai uz vietējo patērētāju, panākt būtisku izaugsmi ir ļoti grūti

Mikrouzņēmums vai MVU ir mūsu tirgus īpatnība. Ikviens, kurš vēlas spert pirmos soļus biznesā, var sākt ar mikro, kas, kā liecina statistika, arī aktīvi tiek izmantots. Lai gan ir vairāki instrumenti uzņēmumu izaugsmei, liela daļa visu ekonomiski aktīvo periodu pavada mikro vai MVU statusā, jo nekur jau nav definēts, cik ilgi tā var darboties, un cik gados būtu normāli sasniegt zināmu izaugsmi. Ņemot vērā, ka Latvijas tirgus ir salīdzinoši neliels, uzdrošinos apgalvot, ka, nemeklējot eksporta ceļus un orientējoties tikai uz vietējo patērētāju, panākt būtisku izaugsmi ir ļoti grūti, lai neteiktu – neiespējami. Pirktspējīgā sabiedrības daļa samazinās, tāpēc tāda ir jāmeklē kaut kur citur. Nišas produktiem vietējā tirgū nav izaugsmes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Iemāca ekstremālās situācijās gūt uzvaru

Anita Kantāne, 12.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāts iemācās saredzēt jebkurus priekšmetus, kurus var izmantot, lai aizsargātos, – šalli, somu, cepuri, atslēgas. Prāta asums ieslēdzas arī ikdienas dzīvē un ļauj saredzēt kritiskas situācijas citās jomās, piemēram, biznesā

Šādi var raksturot cīņas veidu Pekiti Tirsia Kali (PTK), kas izplatās Latvijā, Eiropā un arī citviet pasaulē. Cīņas veids radās Filipīnās, un Latvijas PTK saimei septembrī bija iespēja piedalīties treniņos, ko vada instruktors Tuhons Rommels Tortals (Tuhon Rommel Tortal). Viņš ir pēctecis ģimenei, kura 1897. gadā Filipīnās šo cīņas veidu radīja.

Tas nav sports

«Pekiti radās, lai aizsargātu savu īpašumu un ģimeni. Mēs Filipīnās esam pārdzīvojuši trīs lielus karus – spāņu, amerikāņu un japāņu, kas ietekmēja sadzīvi un kultūru. Cīņas māksla radās, lai izdzīvotu, un par ieročiem kļuva lauksaimniecībā lietotie darbarīki – dažāda veida naži, zobeni. Tie bija vienīgie pieejamie ieroči, lai aizstāvētu savu ģimeni. Šaujamieroču nebija, zemnieki dzīvoja nabadzīgi, un viņu galvenā nodarbošanās bija lauksaimniecība,» vēsturisko fonu PTK rašanās laikā ieskicē T. R. Tortals. Filipīnieša ģimene izkopa cīņas veidu un nodeva to tālāk saviem mācekļiem. Nogurdinošo karu laikā pekiti kļuva par veidu, kā izdzīvot, un nemitīgā karadarbība bija pamats, lai izkoptu cīņas taktiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmīgi, ka atjaunotās Latvijas uzņēmējdarbības tiesiskais sākums meklējams trauksmainajās 1991. gada janvāra dienās: normatīvais akts, kas tolaik vēl neatkarību tikai deklarējušās Latvijas pilsoņiem deva iespēju sākt savu biznesu, lietu (angļu val. deal), tādējādi lielā mērā nostiprinot atmodas ideālus, — likums Par sabiedrībām ar ierobežotu atbildību — stājās spēkā 1991. gada 23. janvārī.

2006. gada 19. maijā pilnīgi stājās spēkā Komerclikums, izbeidzot likuma Par sabiedrībām ar ierobežotu atbildību darbību. Tajā pašā dienā spēku zaudēja arī hronoloģiski agrāk pieņemtais un kopš 1991. gada 1. janvāra spēkā bijušais likums Par akciju sabiedrībām. Taču tieši sabiedrība ar ierobežotu atbildību (SIA) kā visdemokrātiskākā, finansiāli mazāk ietilpīgā uzņēmējdarbības forma ļāva sākt biznesu praktiski jebkuram, kas to vēlējās. Turklāt, lai radītu privātās komercijas bāzi, sākotnēji jaundibinātās SIA ieguva pamatīgas nodokļu atlaides.

Situācijai mainoties un privātajam biznesam nostabilizējoties, jaunie uzņēmumi pakāpeniski zaudēja lielu daļu nodokļu privilēģiju, tomēr arī pašlaik valsts ir izveidojusi mehānismu, kas stimulē pilsoņus iesaistīties uzņēmējdarbībā, izmēģināt savas spējas komercdarbībā un sava uzņēmuma vadīšanā. Jaunuzņēmums (start-up) arī šobrīd bauda virkni priekšrocību, kuras cilvēkam palīdz ienākt biznesā un pamazām uzkrāt līdzekļus uzņēmuma attīstībai. Lai iesācējs šīs priekšrocības spētu racionāli izmantot, ir vērts sameklēt kādu, kas to visu jau ir piedzīvojis un pārzina zemūdens akmeņu karti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riska projekts «nekurienē» gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem

Monta Glumane, 31.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā tikai degustāciju ēdienkarti, vēlas mainīt pašmāju kulinārijas nozari.

Aizvadītajā gadā bijušās kokapstrādes rūpnīcas telpās tika atvērts restorāns, kas novērtēts gan kā labākais jaunais restorāns, gan kā dārgākais Rīgā. Tā īpašnieks, šefpavārs Maksims Cekots, ir ambiciozs – investori projektam nav noticējuši, taču viņš vēlas Latvijas vārdu pasniegt pasaulei un ir gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem.

Vai jūs bērnībā sapņojāt kļūt par pavāru?

Noteikti pavāra profesija netika uzskatīta par kaut ko nopietnu manā ģimenē. Tēvs saredzēja, ka kļūšu par jūrnieku, jo pats darbojās tajā profesijā. Bērnībā man ļoti patika palīdzēt vectēvam dārzā, jo viņam viss kaut kas bija. Ziemā viņš audzēja zemenes, tomātus, un tas man šķita kaut kas nereāls. Ļoti garšoja, kā gatavoja mana vecmāmiņa, iespējams, no turienes arī ir tā mīlestība uz kulināriju. Bērnībā vairāk sapņoju par to, ka izdarīšu savā dzīvē kaut ko izcilu un pamanāmu. Līdz kulinārijai mani atveda pati dzīve, pats par to nesapņoju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Labietis klusumu bāros kompensē ar piegādēm

Ilze Žaime, 27.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Zlaukts" jeb alus darītava "Labietis" pielāgojusies ārējiem apstākļiem. Saistībā ar Latvijā izsludināto ārkārtas stāvokli uzņēmums bijis starp pirmajiem, kas uzsāka alkoholisko dzērienu piegādi mājās.

To, kā norit alus "Labietis" piegāde mājās, uzziniet, skatoties video!

Atsaucas ministra aicinājumam

Jokojot, darītavas izveidotājs Reinis Plaviņš teic, ka atsaucies premjera aicinājumam piegādāt cilvēkiem pirmās nepieciešamības preces. "Un atsaucība bija fantastiska! Pirmajā dienā saņēmām apmēram sešdesmit pasūtījumus. Lai nodrošinātu piegādi tajā dienā, iesaistīti tika visi darbaspēka resursi, pēdējo sūtījumu piegādājot apmēram desmitos vakarā," atceras R.Pļaviņš.

Tā kā "Labietis" jau līdz šim aktīvi nodarbojās ar izbraukumu tirdzniecību, kā arī gatavojās šā gada vasarā dibināt uzņēmumu Igaunijā, kur tirgot alkoholu internetā ir legāli, pārslēgties uz piegādēm bijis samērā viegli. Darbinieki jau bija pieraduši regulāri doties izbraukumos un uzņēmuma īpašumā jau bija tam nepieciešamie transportlīdzekļi. Lielākais izaicinājums bijis izveidot sistēmu, pēc kuras pieņemt pasūtījumus un plānot piegādes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu administrācija, izvērtējot visus uzņēmuma iesniegtos dokumentus par jauna automobiļa Audi Q7 iegādi par summu 49 991,74 eiro bez PVN, ir atzinusi, ka tas nav uzskatāms par reprezentatīvu auto, un ļāvusi tam atskaitīt samaksāto priekšnodokli.

Sākotnēji tika saņemts atteikums, jo VID ieskatā auto noteiktā vērtība bija 65 000 eiro bez PVN.

To apliecina grāmatvedības ārpakalpojumu sniedzēja SIA CL Serviss uzrādītie dokumenti par uzņēmuma klienta veikto jaunas automašīnas iegādi. SIA CL Serviss grāmatvedis Kristaps Spruntulis atzīst, ka šogad nodokļu administrācija ir ļoti rūpīgi sākusi sekot līdzi jaunu auto iegādes darījumiem, īpašu vērību pievēršot tiem spēkratu pirkumiem, kuru iegādes cena bez PVN tuvojas 50 000 eiro, kas ir normatīvajos aktos noteiktais slieksnis, kuru pārsniedzot automašīna tiek uzskatīta par reprezentatīvu automobili. «Lai arī iepriekšējos gados līdzīgas markas un komplektācijas auto tirgus cena bija krietni virs 50 000 eiro, pēdējā laikā auto dīleri šādus automobiļus piedāvā iegādāties par cenām, kas ir tikai dažus eiro zem noteiktā 50 000 eiro sliekšņa bez PVN. Likumsakarīgi, ka šāda auto tirgotāju cenu politikas maiņa veicina lielāku patērētāju interesi, ko daudzi uzņēmumi steidz izmantot. Taču VID ir citās domās, vairumā gadījumu pieprasot iesniegt precizētas PVN deklarācijas un atsakot priekšnodokļa atmaksu,» skaidro K. Spruntulis. DB jau 05.04.2019. vēstīja par SIA Stiga RM gadījumu, kad uzņēmums pērn iegādājās BMW auto par 49 917,36 eiro, bet tagad nodokļu administrācija uzskata, ka tā nav atbilstoša vērtība, un prasa precizēt PVN deklarāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināta - Putniņš: ABLV Bank gadījumā negatīvo lomu nospēlēja pagātne

Dienas Bizness, 26.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Finanšu ministrijas Finanšu noziegumu apkarošanas institūcijas (FinCEN) minētās problēmas saistībā ar ABLV Bank Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) jau zināja, un lielākā daļa no šīm problēmām tika jau izskatītas un pārbaudītas, EP uzklausīšanas sanāksmē sacīja FKTK vadītājs Pēters Putniņš.

«Šeit ir runa par pagātni, tā nospēlēja negatīvo lomu ABLV gadījumā,» viņš atzina.

Tajā pašā laikā viņš piebilda, ka banku riska apetīte ir jāsamēro ar iekšējās kontroles sistēmu pārvaldīt riskus, un regulatoram jānodrošina, ka bankas proaktīvi reaģē uz situāciju, mainot riska uzraudzības procesus.

«Uzraudzība ABLV Bank no regulatora puses bija ļoti stingra,» viņš sacīja. «Latvija joprojām saskaras ar naudas atmazgāšanas problēmām, bet FKTK ir pēdējos gados aktīvi strādājusi šajā jomā,» viņš piebilda. 2016.gadā komisija bankai piemēroja lielāko sodu vēsturē, kāds Latvijā uzlikts bankai, un tai tika par pienākumu likts samazināt savu atkarību no čaulas uzņēmumiem. Bankas ieguldījums iekšējo kontroles sistēmu uzlabojumā tika paredzēts 20 miljonu eiro apmērā, atgādināja P. Putniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Vairumam iedzīvotāju uzkrājumu pietiktu ne vairāk kā diviem mēnešiem

Žanete Hāka, 09.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā puse jeb 58% Latvijas iedzīvotāju ar saviem naudas uzkrājumiem varētu izdzīvot ne vairāk kā divus mēnešus, liecina Luminor martā veiktās aptaujas* dati.

Tas nozīmē, ka lielākā daļa cilvēku dzīvo "no algas līdz algai" un neveido uzkrājumus neparedzētiem gadījumiem – piemēram, tādiem kā Covid-19 izraisīta ārkārtas situācija.

Luminor aptaujas rezultāti rāda, ka Latvijā 26% iedzīvotāju pietiek uzkrājumu tikai vienam mēnesim, 32% – līdz diviem mēnešiem, 22% respondentu pietiktu naudas 3 – 6 mēnešiem, bet vairāk nekā pusgadu ar saviem iekrājumiem varētu izdzīvot 20% iedzīvotāju.

"Latvijā vairāk nekā pusei iedzīvotāju nav pietiekamu uzkrājumu, lai varētu veiksmīgi pārdzīvot neparedzētus gadījumus – tādus kā Covid-19 vīrusa izraisītā ārkārtas situācija šobrīd, kad daudzi pēkšņi ir palikuši bez ienākumiem. Šis ir skarbs pierādījums tam, cik svarīgi ir veidot uzkrājumus laikā, kad ienākumi ir stabili un paredzami. Ieteicamais uzkrājumu apjoms katram ir atšķirīgs, jo arī ikmēneša maksājumi un tērēšanas paradumi cilvēkiem ir atšķirīgi. Vēlamajam uzkrājumu apmēram, lai ienākumu zaudēšanas gadījumā varētu iztikt kādu periodu, vajadzētu būt 3 līdz 6 mēnešalgu apmērā. Taču diemžēl daļa iedzīvotāju nevar atļauties no saviem ienākumiem atlikt kādu daļu uzkrājumiem, un aptaujas rezultāti atklāj, ka iedzīvotāju ar pietiekamiem uzkrājumiem Latvijā ir mazākumā," saka Normunds Rudzītis, "Luminor" privātpersonu segmenta vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Audi jaunās tehnoloģijās līdz 2025.gadam investēs 14 miljardus eiro

LETA, 04.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerna «Volkswagen» struktūrvienība «Audi» otrdien paziņoja, ka turpmākajos gados elektrisko automašīnu, digitalizācijas un pašbraucošo automobiļu izstrādē investēs 14 miljardus eiro.

Uzņēmums mērķis ir līdz 2025.gadam tirgū laist desmit pilnībā elektriskus automobiļus un vēl desmit hibrīdautomašīnas.

«Mūsu mērķi ir stigri orientēti uz mūsu ceļu uz e-mobilitāti, un mēs nākotnē savus pūliņus koncentrēsim vēl vairāk,» norāda «Audi» vadītājs Abrahams Shots.

Shots ir «Audi» pagaidu vadītājs, kurš ieņēmis šo amatu pēc Ruperta Štadlera apcietināšanas saistībā ar izmeklēšanu tā dēvētajā dīzeļgeitas lietā.

«Audi» investīcijas ir daļa no «Volkswagen» grupas stratēģijas, kas jaunās tehnoloģijās paredz investēt 44 miljardus eiro.

Struktūrvienība plāno kļūt par «Volkswagen» grupas elektrisko automobiļu «premium» klases zīmolu, elektrisko un hibrīdautomašīnu tirdzniecības apjomam sasniedzot 800 000 vienību gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar šodienu var reģistrēt automobiļus ar stūri labajā pusē

Laura Mazbērziņa, 01.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar 1. novembri Latvijā atļauts reģistrēt vieglos automobiļus ar stūri labajā pusē pēc to pielāgošanas braukšanai pa brauktuves labo pusi, informē Satiksmes ministrija.

Valdība šā gada 10. jūlijā pieņēma Ministru kabineta (MK) noteikumus, kas nosaka transportlīdzekļu pielāgošanas prasības, kas jāizpilda personai attiecībā uz transportlīdzekli ar stūri labajā pusē.

Lai reģistrētu automobili ar stūri labajā pusē, to atbilstoši MK noteikumu prasībām jāaprīko ar labās puses kustībai paredzētiem galvenajiem lukturiem, aizmugurējo miglas lukturi tā vidū vai kreisajā pusē vai diviem simetriski novietotiem lukturiem, papildus netiešās redzamības ierīcēm (videokameru, ekrānu, spoguļu pāri), lai nodrošinātu brauktuves kreisās puses pārredzamību no vadītāja sēdekļa labajā pusē.

Lai šāds transportlīdzeklis tiktu reģistrēts, ir jāveic tā pielāgošana atbilstoši iepriekš minētajām prasībām un transportlīdzeklis jāuzrāda agregātu numuru salīdzināšanai. Tā ietvaros pārbaudīs nomainīto gaismas ierīču un papildus netiešās redzamības ierīču esamību, kā arī transportlīdzekli jāreģistrē CSDD nodaļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Daimler un BMW apvienotajos kopbraukšanas pakalpojumos investēs miljardu eiro

LETA, 22.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmumi «Daimler» un BMW piektdien paziņoja, ka investēs vienu miljardu eiro, lai apvienotu un paplašinātu to kopbraukšanas pakalpojumus «Car2Go» un «DriveNow», nākotnē piedāvājot plašus mobilitātes pakalpojumus, tostarp elektriskajiem automobiļiem.

«Mēs apvienojam 14 veiksmīgu zīmolu spēku un zināšanas un investējam vairāk nekā vienu miljardu eiro, lai izveidotu jaunu spēlētāju strauji pieaugošajā pilsētas mobilitātes pakalpojumu tirgū,» norāda «Daimler» vadītājs Dīters Ceče.

Abi uzņēmumi savus mobilitātes biznesus organizēs ap pieciem kopuzņēmumiem.

Klientiem tiks nodrošināta iespēja rezervēt koplietošanas automobiļus, izmantot taksometru un šoferu pakalpojumus, atrast un samaksāt par autostāvvietām un elektrisko automašīnu uzlādes vietām, kā arī plānot vairākveidu ceļojumus.

Savukārt tālākā nākotnē «Daimler» un BMW piedāvās pilnībā elektriskus un autonomas vadības automobiļus, kas autonomi veiks uzlādi un novietošanos autostāvvietās, kā arī savienosies ar citiem transporta veidiem, skaidro Ceče.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota un SoftBank paziņo par sadarbību autonomās vadības automobiļu jomā

LETA, 04.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» un telekomunikāciju uzņēmums «SoftBank» ceturtdien paziņoja, ka veidos kopuzņēmumu, lai piedāvātu jaunus mobilitātes pakalpojumus, tostarp autonomās vadības automobiļus.

Jaunā uzņēmuma nosaukums būs «Monet», kas ir saīsinājums no «mobility network» («mobilitātes tīkls»), tā 50,25% akciju piederēs «SoftBank», bet atlikusī daļa - «Toyota».

«Monet» paredzēts izveidot līdz 2019.gada aprīlim un tā sākotnējais kapitāls veidos divus miljardus jenu (15,2 miljonus eiro), kas vēlāk tiks palielināts līdz desmit miljardiem jenu (76,06 miljardiem eiro).

Līdz nākamās desmitgades otrajai pusei jaunais uzņēmums sāks piedāvāt autonomās vadības pakalpojumus, izmantojot «Toyota» elektriskos automobiļus.

«Toyota» prezidents Akio Tojoda solījis pārveidot uzņēmumu no autoražotāja par mobilitātes kompāniju, lai pielāgoties izteiktajām izmaiņām, kādas šobrīd piedzīvo nozare.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu uzņēmums Volvo Cars un taksometru pakalpojumu firma Uber prezentējusi kopīgi izstrādātu ražošanas automobili, kas spēj braukt patstāvīgi.

Uber un Volvo Cars 2016. gadā noslēdza inženiertehnoloģiju sadarbības līgumu un kopš tā laika izstrādājuši vairākus prototipus ar mērķi paātrināt uzņēmuma autonomo automobiļu izstrādi. Volvo XC90 SUV ir pirmais ražošanas automobilis, kas apvienojumā ar Uber autonomās braukšanas sistēmu spēj braukt pilnīgi patstāvīgi.

XC90 bāzes automobilis ir aprīkots ar galvenajām drošības funkcijām, kas ļauj Uber instalēt savu autonomās braukšanas sistēmu, kas, iespējams, ļaus nākotnē izmantot pašbraucošos automobiļus Uber tīklā kā autonomas koplietošanas pakalpojumu.

Volvo Cars autonomajai braukšanai gatavā ražošanas automobiļa svarīgākās īpašības ir vairākas rezerves sistēmas stūrēšanas un bremzēšanas funkcijām, kā arī akumulatora rezerves jauda. Ja kāda no primārajām sistēmām kāda iemesla dēļ nespēj darboties, rezerves sistēmas ir ieprogrammētas nekavējoties apturēt automobili.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atbalstītu ilgtspējīgu un modernu dzīvesveidu, IKEA veikala autostāvvietā uzstādītas četras elektroautomobiļu uzlādes stacijas, kas ir pieejamas bez maksas.

Pie katras no tām var pieslēgt divus automobiļus, līdz ar to vienlaikus iespējams lādēt astoņus automobiļus.

«Uzņēmums IKEA tiecas radīt pēc iespējas labvēlīgu ietekmi uz dabu un cilvēkiem – sākot ar preču ražošanu no atjaunojamiem materiāliem un ēdienu piedāvājumu no augu valsts produktiem, beidzot ar resursu pārdomātu izmantošanu veikalā, šķirojot atkritumus, izmantojot LED apgaismojumu un saules paneļus, kā arī savācot lietus ūdeni, ko izmantot apūdeņošanā. Elektroautomobiļu uzlādes vieta ir vēl viens solis ilgtspējas virzienā, lai sekmētu ērtu ilgtspējas risinājumu pieejamību veikala apmeklētājiem un iedzīvotājiem,» saka IKEA Latvija veikala vadītāja Inga Filipova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Zemnieku saeima: Daļai lauksaimnieku plūdu dēļ pavasarī var nebūt finanšu resursu, ko ieguldīt ražošanā

LETA, 26.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības piešķirtā atbalsta summa par plūdu postījumiem zemniekiem palīdzēs izdzīvot līdz pavasarim, un tad daļai Latvijas lauksaimnieku var nebūt finanšu resursu, ko ieguldīt ražošanā, aģentūrai LETA sacīja biedrības «Zemnieku saeima» priekšsēdētāja vietniece Maira Dzelzkalēja-Burmistre.

«Zaudējumus vai neiegūto peļņu kompensēt nevar, bet lauksaimniecība ir ilglaicīgs bizness. Svarīgi, lai šīs kompensācijas palīdzētu vismaz samaksāt tos parādus, kas šobrīd ir jāsamaksā, un izdzīvot līdz pavasarim. Uz pavasari mēs ceram, ka gan valdība, gan bankas, gan finanšu sektors kopumā izdomās labākus instrumentus nākamās sezonas finansēšanai. Lai nākamajā sezonā būtu raža, ir nepieciešami ieguldījumi, un daudziem lauksaimniekiem nebūs to resursu, ko pavasarī ieguldīt sēklās, mēslojumā, augu aizsardzībā un degvielas iegādē, lai varētu turpināt ražošanu. Ar kompensācijām varēs izdzīvot līdz pavasarim,» sacīja Dzelzkalēja-Burmistre.

Viņa arī atzina, ka Latvijas lauksaimnieki joprojām cer, ka Latvijai izdosies saņemt Eiropas Savienības (ES) atbalstu par plūdu nodarītajiem postījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latviskuma zīmogs Daugavpilī

Monta Glumane, 01.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzikas klubs un bārs Artilērijas pagrabi Daugavpilī klientus apkalpo tikai latviešu un angļu valodā, tādā veidā pirmajā vietā turot savas vērtības.

Atpūtas vieta Daugavpilī izveidota 2013. gada oktobrī, taču ideja par to radusies jau 2010. gadā. Ilgu laiku aizņēmusi telpu atrašana. «Pirmo gadu nogaidījām un apskatījāmies, vai šīs telpas neapplūst, ņemot vērā, ka blakus ir Daugava un bārs atrodas pagrabā,» stāsta Artilērijas pagrabu saimnieks Andrejs Faibuševičs, kuram šis bizness ir kā hobijs. Ikdienā viņš nodarbojas ar zinātniskiem un klīniskiem pētījumiem farmācijā.

Viņam bijuši vairāki iemesli, kāpēc izveidot šādu bāru Daugavpilī. Viens no galvenajiem – ieviest mūzikas klubu kultūru, jo iepriekš pilsētā to klasiskā izpratnē (kā, piemēram, Pulkvedim neviens neraksta un Četri balti krekli Rīgā) nebija. Tāpat nav bijis nevienas latviešu vietas, kur gribētos aiziet. «Bija skaidrs – kas pirmais brauc, tas pirmais maļ. Agri vai vēlu tāpat šāda vieta būtu radusies. Man kā jauniešu tēvam tas bija svarīgi, jo zinu, kāda ir provinces, it sevišķi Latgales, bērnu problēma, kad viņi nonāk lielpilsētā. Nevar salīdzināt ar tiem, kuri atbrauc no Valmieras vai Liepājas, no nerusificētiem reģioniem. Es gribēju ieguldīt Daugavpils jaunatnē, lai viņi būtu psiholoģiski konkurētspējīgi ar saviem vienaudžiem Rīgā. Veiksmīga sakritība, un 2013. gadā Latgalē tika atvērti trīs kultūras objekti – Marka Rotko centrs Daugavpilī, Gors Rēzeknē un Artilērijas pagrabi,» stāsta bāra saimnieks. Kopējās investīcijas uzņēmējdarbības sākšanai bija aptuveni 20–25 tūkst. eiro, no tiem 10 tūkst. eiro iegūti, piesaistot Altum Šveices mikrokreditēšanas programmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vairākiem gadiem raidījumu vadītājs un dabas pētnieks Māris Olte par 6000 eiro iegādājās bijušo Ērgļu dzelzceļa staciju, lai to izveidotu par vietu, ko var apmeklēt tūristi. Šodien M. Olte savu īpašumu – Ērgļu dzelzceļa staciju – sauc par savu piekto bērnu

«Dzelzceļa stacijai ir bijušas izsistas rūtis, izlauztas durvis, bet tagad viss ir salikts atpakaļ, uzlabots mūsu saprašanā. Skatāmies, kas notiks tālāk,» stāsta M. Olte, kurš kopā ar sievu Inesi un četriem bērniem saimnieko bijušajā Ērgļu dzelzceļa stacijā. Viņš Ērgļu staciju savā īpašumā par 6000 eiro iegādājās 2016. gadā. «Droši vien, ka tā ir pilnīgākā pašnāvība un tas nav nekas tāds, no kā vajadzētu mācīties vai ņemt vērā. Ir veci ticējumi, sajūtas un ticība, ka šeit būs citādi nekā pēdējos 25 līdz 30 gadus. Ar šo ticību mēs būvējam šo dīvaino vietu, kuru sauc par staciju. Dīvaina, jo tā ir pa pusei pabeigta, bet varbūt, tāpat kā Rīga, nekad nebūs pabeigta,» pastāsta M.Olte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Potenciālais Liepājas metalurga investors darbaspēku varētu arī ievest

Dienas Bizness, 18.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Potenciālais maksātnespējīgās AS «KVV Liepājas metalurgs» investors cer, ka, atsākoties ražošanai, uzņēmumā atgriezīsies arī daļa darbinieku, kuriem tikšot garantēts piecu gadu līgums. Ja trūks darbinieku, viņš iecerējis vest tos no citām valstīm, piemēram, astoņi cilvēki esot gatavi atbraukt no Itālijas, varētu vēl būt darbaspēks no Baltkrievijas un arī Krievijas - to Izraēlā dzīvojošais Krievijas izcelsmes uzņēmējs Igors Šamiss svētdien atklāja intervijā raidījumam «LNT Ziņu TOP 10».

Par «Liepājas metalurga» vadītāju Šamiss vēlas redzēt pašreizējo galveno inženieri Egilu Kupši.

Potenciālais investors gatavs jau tuvākajā laikā atsākt uzņēmumā ražošanu un sasniegt vēsturiski lielākos tā ražošanas apjomus. «Šajos divos, trīs mēnešos mēs izdarītu visu nepieciešamo, lai iedarbinātu tēraudkausēšanas krāsni,» apgalvo Šamiss. Viņa partneri darījumā ir Šveices tērauda tirgotājs «Trasteel Trading Holding», tā apgrozījums ik gadu mērāms simtos miljonos eiro. Šamisa Luksemburgā reģistrētais uzņēmums «Kalior Invest SA» kopā ar «Trasteel Trading Holding» metalurga mantas pārņemšanai Latvijā izveidojis uzņēmumu «K-1 Liepaja Metallurgical Plant» ar 7,5 miljonu eiro pamatkapitālu.

Komentāri

Pievienot komentāru