Foto: Gatis Bogdanovs

Vai ceļiem naudas būs vēl mazāk? 

Vietējos ceļus ir iespējams uzturēt un remontēt tikai par valsts budžeta līdzekļiem un tie jau ilgstoši nav pietiekami, raksta reģionālais laikraksts Dzirkstele.

Dienas Bizness, 2015. gada 26. augusts plkst. 11:11

Šobrīd valdība strādā pie nākamā gada valsts budžeta. Publiski izskanējusi informācija, ka finansējumu autoceļiem plāno samazināt par 47 miljoniem eiro, par ko nozarē ir liels satraukums, jo jau tā nepietiekamie resursi neļauj uzturēt ceļus kārtībā.

Pašvaldības, pagastu pārvaldes cenšas, cik spēj tikt galā ar savā pārziņā esošajiem ceļiem, bet aiz pašvaldības ceļa turpinās valsts ceļi un tie nereti ir pat daudz sliktākā stāvoklī. Druvienas pagasta pārvaldes vadītājs Juris Graumanis atzīst, ka arī viņu pagastā uz vietējiem valsts nozīmes ceļiem noteikti prasītos remontdarbi. «Tie visi ir grants ceļi, bet ne uz viena grants nav, būtībā varētu teikt, ka tie ir ceļi bez seguma. Paies vēl kādi gadi un tie tiešām tādi arī būs. Grants tur nav bērta virsū, kopš tie ir uzbūvēti.» J.Graumanis atzīst, ka uzturētājs, protams, pūlas, greiderē, bet neesot jau ko greiderēt.

«Diemžēl pie mums valstī valdība uzskata, ka ir daudz svarīgākas lietas nekā ceļi, un vienmēr šis jautājums tiek atlikts un atlikts. It kā visi maksā transporta nodokli, maksā akcīzes nodokli, bet nauda, kas domāta ceļiem, beigās aiziet citiem mērķiem.» J.Graumanis uzsver, ka ceļu nesakārtotības dēļ ļoti cieš uzņēmēji, kas laukos strādā. «Rudenī aiztaisa ceļu vienu mēnesi ciet, pavasarī divus mēnešus ceļš ir ciet, uzņēmējam tāda strādāšana nav nopietna. Tāpēc jau arī mazajos pagastos uzņēmējdarbība ir tāda, kāda ir. Neviens jau nopietni tādos apstākļos negrib strādāt, ka trīs mēnešus gadā nevar izvest kravu ārā vai izvest izejvielas. Un kāda runa var būt par uzņēmējdarbības attīstību laukos! Uz pilsētu vēl varbūt kādu uzņēmēju var atmānīt, jo infrastruktūra tur tomēr ir sakārtota, kā, piemēram, Gulbenē, bet laukos – ja varbūt viss pārējais vēl apmierinātu, tiklīdz uzņēmējs noskaidro, ka liela daļa ceļu pagastā trīs mēnešus ir ciet, viņš pasaka, ka nemaz neies uz šo pusi,» saka J.Graumanis.  

«Kas attiecas uz Stradu pagastu, piemēram, pievedceļš Stāķiem ir ar melno segumu, bet bedru bedrītēs, tas tiešām ir diezgan bēdīgā stāvoklī. Bet zinot situāciju, ka līdzekļu trūkst arī galvenajiem ceļiem, es pieļauju domu, ka mēs vēl ilgi nesagaidīsim kaut kādu rekonstrukciju. Par grants ceļiem runājot, nevar teikt, ka tie netiek greiderēti, pa posmiem, protams, rudens un pavasara periodos vietām arī tiek pastiprināts segums. Uzturēti ceļi jau tomēr tiek. Taču, pabraukājot pa ceļiem arī citur, kaut vai tepat mūsu novadā, uztrauc apaugums, krūmi, kas gāžas ceļiem virsū. Var redzēt, ka ar tiem uzturētāji diemžēl netiek galā. Jāsaka, ka arī autobusu pieturvietas un vietējiem ceļiem ir diezgan bēdīgā stāvoklī – gan vizuāli, gan tehniski. Tas viss nozīmē vien to – ja nav naudas bedrītēm, kur tad nu tā vēl būs soliņiem, atkritumu urnām un citām lietām. Līdzekļu ceļiem jau visu šo laiku ir trūcis, ja tos vēl, nedod Dievs, izdomā samazināt, tad situācija būs pavisam nelāga,» ir pārliecināts Stradu pagasta pārvaldes vadītājs Juris Duļbinskis.

Plašāk lasiet rakstā Vai ceļiem naudas būs vēl mazāk? 25.augusta laikrakstā Dzirkstele!
 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 07. maijs plkst. 11:18

Biedrības Latvijas ceļu būvētājs (LCB) izpilddirektors Zigmārs Brunavs uzskata, ka ceļu kvalitāte...

2015. gada 30. aprīlis plkst. 9:48

Autovadītājiem, kas plāno braukt no Rīgas Siguldas virzienā vai otrādi, jārēķinās ar...

2015. gada 20. aprīlis plkst. 13:36

Tuvākajos gados plānots veikt remontdarbus vairākos Vidzemes šosejas (autoceļš Rīga–Sigulda–Igaunijas...

2015. gada 26. marts plkst. 10:49

Sākušies būvdarbi autoceļa Rīga–Liepāja (A9) posmā no Apšupes pārvada pār...

2014. gada 01. oktobris plkst. 16:35

Pabeigts lielākais un viens no sarežģītākajiem šā gada ceļu būves objektiem -...

Nepalaid garām

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

Investējot 15 miljonus eiro, Salienā, Babītes novada Piņķos uzsākta King's College Britu...

No šīs sadaļas
2015. gada 26. augusts plkst. 11:23

Latvijas Zemes fondā parakstīti pirmie trīs pirkuma līgumi par lauksaimniecības zemes iegādi,...

2015. gada 26. augusts plkst. 10:52

Ebreju īpašumu restitūcijas jautājums tā pozitīva atrisinājuma gadījumā var izraisīt...

2015. gada 26. augusts plkst. 10:46

Gulbenes novada dome plāno kārtējo reizi izsolē pārdot bijušo Stradu pamatskolu un...

2015. gada 26. augusts plkst. 10:08

«Vienmēr ir jāparedz vairāki gājieni uz priekšu – kā šahā – 
un...

2015. gada 26. augusts plkst. 9:34

Kompānija AS Northern Horizon Capital pārdos savu nekustamā īpašuma pārvaldības meitas uzņēmumu...

2015. gada 26. augusts plkst. 8:30

Nekustamā īpašuma 
uzņēmuma 
Arco Real Estate birojs iekārtots, apvienojot modernismu...

2015. gada 25. augusts plkst. 17:00

Otrdien ar profesionālu alpīnistu palīdzību no Rīgas Doma torņa smailes nocelts gailis...

2015. gada 25. augusts plkst. 16:51

Ceļu būves firma SIA Binders reģistrējusi pirmo komercķīlu šogad, liecina Lursoft dati....

2015. gada 25. augusts plkst. 15:28

Velosipēdu novietne ar saules baterijām elektroierīču uzlādei Pilsrundālē, savdabīgas formas...

2015. gada 25. augusts plkst. 12:34

Vērienīgie kultūras infrastruktūras objekti, kas pēdējos gados tapuši reģionos, rada ne...